Ligt ergens dood te wezen in een Thaise sauna.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:19 schreef Hiatus het volgende:
Hoe gaat het trouwens met onze straatsoldaat? Makin all kind of gainzz?
Ziet er goed uit toch?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:57 schreef Fanta-stick het volgende:
/dagboek
Eindelijk weer eens kunnen( bovenlichaam) trainenna 3 weken ''couch potatoe'' geweest te zijn.
Niet zo goed voor mijn krachtstats wel goed voor mijn cut. Eerste week geschranst want ja in een keer van 2300 kcal onderhoud naar 1500 kcal daar was mijn lichaam niet aan gewend. Merkte dat ik steeds minder honger kreeg wat natuurlijk logisch is dus de laatste 2 weken waren bevorderend voor mijn cut.
Om wat meer foto's het topic in te brengen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
200 gr kwark, 1 scoop chocoladewhey en handje bosbessen:
[ afbeelding ]
Weet nou niet of ik het echt lekker vind,makkelijke manier om eiwitten binnen te krijgen iig.
Best wel thickquote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:57 schreef Fanta-stick het volgende:
/dagboek
Eindelijk weer eens kunnen( bovenlichaam) trainenna 3 weken ''couch potatoe'' geweest te zijn.
Niet zo goed voor mijn krachtstats wel goed voor mijn cut. Eerste week geschranst want ja in een keer van 2300 kcal onderhoud naar 1500 kcal daar was mijn lichaam niet aan gewend. Merkte dat ik steeds minder honger kreeg wat natuurlijk logisch is dus de laatste 2 weken waren bevorderend voor mijn cut.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weet nou niet of ik het echt lekker vind,makkelijke manier om eiwitten binnen te krijgen iig.
Dankje!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:03 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Best wel thick![]()
Nog aan het cutten of was je er net klaar mee?
Laatste beetje buik vet gaat er ook zo moeilijk van af bij mijquote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:06 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Dankje!
365 days cutten voor mij tot ik een respectabel gewicht heb bereikt. Want met het cutten zal ik wss spiermassa in gaan leveren ( 1,69~, ~75 kg, niet meer gewogen, 24%)
Merk het tegenovergestelde. Tijdens de vakantie minder op mijn eten gelet+ dagelijks werken i.p.v. studeren heeft er voor gezorgd dat ik 2 kilo ben afgevallen. Kracht is gelijk gebleven en op sommige lichte gains(OHP, BP, dips en muscle up). Had een competitie met een medewerker van de sportschool. Wie de meeste muscle ups kon. Staat nu 10 tegen 15 voor mijquote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:15 schreef Stereotomy het volgende:
Voor de meeste mensen begint het sub 12% lastiger te worden met cutten. Lees: je lichaam downreguleert het metabolisme steeds meer, je voelt je kutter (tehee) en waarschijnlijk is cardio dan ook een bijna noodzakelijk hulpmiddel om een goede energie expenditure en daarmee een deficit te creeëren.
Ik vind het persoonlijk iig niet 'leuk' om < 10-12% te gaan, als endo. Denk dat rasecto's daar wat minder moeite mee hebben.
Ik vind het erg moeilijk om onder de 15% te komen zonder veel spier in te leveren. Gelukkig heb ik op 15% al een goed fourpack dankzij vrij grote abs, maar een sixpack heb ik dus nog nooit gehadquote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:15 schreef Stereotomy het volgende:
Voor de meeste mensen begint het sub 12% lastiger te worden met cutten. Lees: je lichaam downreguleert het metabolisme steeds meer, je voelt je kutter (tehee) en waarschijnlijk is cardio dan ook een bijna noodzakelijk hulpmiddel om een goede energie expenditure en daarmee een deficit te creeëren.
Ik vind het persoonlijk iig niet 'leuk' om < 10-12% te gaan, als endo. Denk dat rasecto's daar wat minder moeite mee hebben.
Vergeten jullie niet dat een groot deel van makkelijk of niet zo makkelijk spierweefsel aanmaken ook een genetische kwestie is? Hij heeft naast een goede training blijkbaar ook goede genen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:30 schreef Awesome_ het volgende:
28kg aan solid gains in 2,5 jaar. Dat kon allemaal nog in de tijden van de panda pindakaas.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 07:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vergeten jullie niet dat een groot deel van makkelijk of niet zo makkelijk spierweefsel aanmaken ook een genetische kwestie is? Hij heeft naast een goede training blijkbaar ook goede genen.
En er is altijd nog die familiaire kwestiequote:
Bro. Ik vind het al niet leuk <15% te gaan.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:15 schreef Stereotomy het volgende:
Clomid kan je T-levels verdubbelen / verdrievoudigen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 07:25 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Lelijk plaatje, alsof je je een bad ass voelt als je nolva of Clomid slikt.
Hoe is het met de squat bips?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 23:57 schreef Fanta-stick het volgende:
/dagboek
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Abs aanspannen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 05:41 schreef star_gazer het volgende:
Dit klinkt misschien vreemd, maar ik heb het gevoel dat ik bij mijn laatste 1 a 2 reps op de overhead press een groot deel van mijn kracht uit mijn rug haal? Ik leun tegen het eind van de set heel erg op mijn onderrug om dat gewicht omhoog te krijgen, maar dat lijkt me niet helemaal gezond?
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zeg, kun je ook te diep gaan met de squat? Iemand sprak me aan dat ik te diep ging en ik dacht 'ass to the grass' dus diep is goed?
SPT / [Bodybuilding] (#274) Shake or no shakequote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:21 schreef MeneerBob het volgende:
[..]
Als je techniek goed is, kan je niet diep genoeg gaan met de squat
Post eens een filmpje van je squat.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:42 schreef Zith het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
SPT / [Bodybuilding] (#274) Shake or no shake
Mijn squat heeft daar niet veel mee te maken. Dit is anatomie. Alsof je aan een F1-monteur vraagt om zijn snelste rit te posten.quote:
• Als de spanning in je rug verliest ga je te diep. ✔quote:[..]
Als de spanning in je rug verliest ga je te diep. Zodra je je heup voelt/ziet 'afronden' ga je te diep.
Want?quote:Rippetoe
Melk ipv water als eens geprobeerd?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:34 schreef MrNiles het volgende:
mag ik even klagen/vragen over whey?
heb ik nu whey van xPro (MTN) maar die smaakt niet zo best (vanille)...blijft een beetje korrelig tijdens het drinken en hij lost ook niet echt goed op in water.
Het was dan ook niet zo'n dure, 2kg voor 35 euro geloof ik.
Misschien beter in de blender dan shaken??
Of kan ik beter een ander merk kiezen?
maakt de kwaliteit heel veel verschil tussen de verschillende merken en prijzen? maw..is duurder, echt beter?
nog niet geprobeerd...lost het daarin beter op?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:38 schreef Questular het volgende:
[..]
Melk ipv water als eens geprobeerd?
ok, Zith!quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:42 schreef Zith het volgende:
SPT / [Bodybuilding] (#274) Shake or no shake
Behoort gewoon goed op te lossen. Zit er een ball of een soort roostertje in je shaker? Dat zorgt namelijk voor beste oplossing. Als ik dat eruit haal hou ik ook nog weleens vlokjes over.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:42 schreef MrNiles het volgende:
[..]
nog niet geprobeerd...lost het daarin beter op?
Zit een roostertje in...en whey komt van muscletotaal, is zelfs eigen merk dacht ikquote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:35 schreef Hiatus het volgende:
[..]
Behoort gewoon goed op te lossen. Zit er een ball of een soort roostertje in je shaker? Dat zorgt namelijk voor beste oplossing. Als ik dat eruit haal hou ik ook nog weleens vlokjes over.
En anders ligt het denk ik wel aan het merk, die whey van de tuinen heb ik ook weleens in shake gedaan en loste ook zwaar verneukt op.
In het vervolg raad ik je aan te kopen van de bekende merken ; Bodyenfitshop, XXL nutrition of Bodylab.
Veel goedkoper dan deze ga je niet vinden, en staan bekend om goede kwaliteit.
Weet niet hoeveel water je erbij doet , maar 1 scoop moet goed kunnen oplossen in 300ml water, denk zelfs minder.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:39 schreef MrNiles het volgende:
[..]
Zit een roostertje in...en whey komt van muscletotaal, is zelfs eigen merk dacht ik
ik ga het eens proberen met melk en anders toch een ander merk
Ik neem alleen maar casein, wat iets moeilijker oplost dan whey. Ik doe altijd een bodempje melk, dan de casein, dan vullen met melk, en dan shaken. Ik heb op die manier nooit brokjes.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:39 schreef MrNiles het volgende:
[..]
Zit een roostertje in...en whey komt van muscletotaal, is zelfs eigen merk dacht ik
ik ga het eens proberen met melk en anders toch een ander merk
Mijn post was eigenlijk bedoelt als quote op Isabeau.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:55 schreef Zith het volgende:
[..]
Mijn squat heeft daar niet veel mee te maken. Dit is anatomie. Alsof je aan een F1-monteur vraagt om zijn snelste rit te posten.
[..]
• Als de spanning in je rug verliest ga je te diep. ✔
• Zodra je je heup voelt/ziet 'afronden' ga je te diep.✔
En mijn correctie hierop is dus, zoals mijn oudere post aangaf:
• Zodra je hamstringspanning verliest ga je te diep. ✔
En dit is omdat je hamstrings als antagonist van je quads dienen en hiermee de krachten op je kniegewricht neutraal houden. Snap niet echt waarom je hier zo hard tegenin gaat, in jouw punten is de het idee 'verlies je spanning dan doe je het fout', dat is ook mijn punt.
[..]
Want?
Squat je high of lowbar? Bij High bar kan je in principe helemaal naar beneden gaan maar bij lowbar is het gevaarlijk om onder parallel te gaan.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 12:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ok, Zith!Dank je wel voor de info; dan denk ik idd dat ik te diep squat. Ik had de extra veiligheidsbars aan de zijkant al verwijderd omdat ik die steeds aantikte. Maar als ik iets minder diep ga dan kan ik die weer laten zitten. Ik voelde mijn squat ook vooral heel erg in mijn quadriceps. minder in mijn hamstrings.
en ik had vanmorgen toen ik uit bed kwam last van mijn linkerknie....maar dat kan ook aan de 3 uur wandelen gisteren hebben gelegen natuurlijk
Daar weet ik het verschil dus niet tussen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:15 schreef Intentiion het volgende:
Squat je high of lowbar? Bij High bar kan je in principe helemaal naar beneden gaan maar bij lowbar is het gevaarlijk om onder parallel te gaan.
High bar zit de bar op je Traps. Low bar zit hij op je rear delts. Traps zitten iets onder je nek. Rear delts de achterkant van je schouder.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar weet ik het verschil dus niet tussen.
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:15 schreef Intentiion het volgende:
[..]
Squat je high of lowbar? Bij High bar kan je in principe helemaal naar beneden gaan maar bij lowbar is het gevaarlijk om onder parallel te gaan.
Dan gewoon tot parallel en weer omhoogquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:26 schreef Isabeau het volgende:
Low barheb de bar idd lager in mijn nek dan op de middelste tekening.
Ik omdat dat makkelijker voor me is met m'n prothese. Niet dieper dan paralel, en ik ben in een betere/stevigere balans.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:40 schreef 1517 het volgende:
Waarom kiezen jullie voor low-bar squat?
Voelt beter aan voor me onderrug en ik vind het belangrijk dat me posterior chain sterker wordt vergeleken met me quadsquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:40 schreef 1517 het volgende:
bar ligt op een groter oppervlakquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:40 schreef 1517 het volgende:
-squatschoenen en low bar = pure sexquote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:40 schreef 1517 het volgende:
Yep, klopt volledig. Als ik olympische oefeningen zou doen zou ik ook high bar doen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:05 schreef 1517 het volgende:
Geinig ik heb juist het omgekeerde.
En low bar heeft geen enkele overdracht op squat+clean&jerk. Dus nutteloze oefening eigenlijk voor mij
Past beter bij mijn lichaamsverhoudingen(femur lengte/torso).quote:Op donderdag 22 augustus 2013 13:40 schreef 1517 het volgende:
Is een back pump dat je een soort verzuring in je onderrug krijgt terwijl je toch netjes deadlift/squat (bijv) ?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:27 schreef dreamerbulk het volgende:
Ben vandaag weer begonnen met 2x per dag mijn hip flexors te stretchen. Deed dit in het verleden ook al maar op een gegeven moment verzuimde ik daarin.
Reden ervoor is dat ik in mijn bulk + progressie met zware lifts vaker een lower back pump ervaar in mijn spinal erectors.
Simpel testje om te weten of het je hip flexors zijn is om tijdens wanneer je lower back pump ervaart languit op de grond te gaan liggen. Blijft de pump dan hangen of versterkt zelfs bij languit liggen, en wanneer je je benen buigt/intrekt de pump langzaam aan weg-ebt... dan zijn het vrijwel altijd je hip flexors die te strak zijn.
Daarnaast doe ik ook extra core work omdat de spinal erectors dankzij deadliften toch sneller ontwikkeld raken dan de abdonimus spieren.
Komt ook mede doordat ik zittend werk doe.
Ja, echt in die 2 dikke spieren(kabels noem ik ze altijd) links en rechts van je ruggengraat in je onderrug. Komen zeker voor wanneer je correct deadlift/squat... mensen zijn soms bang dat t door verkeerde vorm komt... maar dat is dus vrijwel nooit zo .quote:Op donderdag 22 augustus 2013 14:31 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Is een back pump dat je een soort verzuring in je onderrug krijgt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |