quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:23 schreef Robophatt het volgende:
OP niet gelezen want voorspelbare inhoud.
Nee, mijn topic gaat over de iPhonebezitters in het algemeen. Elke telefoon heeft voor- en nadelen, maar iPhonebezitters reageren wel heel raar daarop.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:26 schreef thespaceman1 het volgende:
TS is een hypocriete nerd die zelf net zo goed oogkleppen opheeft, maar dan tégen iPhones en alles wat Apple is. Net zo erg als mensen die blindelings alles van Apple kopen.
Veel Android-fans reageren net zo erg (zo niet erger) als je over hun telefoontje begint.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:28 schreef mapima het volgende:
[..]
Nee, mijn topic gaat over de iPhonebezitters in het algemeen. Elke telefoon heeft voor- en nadelen, maar iPhonebezitters reageren wel heel raar daarop.
Alle iPhone gebruikers generaliserenquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:28 schreef mapima het volgende:
[..]
Nee, mijn topic gaat over de iPhonebezitters in het algemeen. Elke telefoon heeft voor- en nadelen, maar iPhonebezitters reageren wel heel raar daarop.
Dit dus. kolerequote:Op maandag 19 augustus 2013 13:29 schreef Jachtgeweer het volgende:
gebruik eens alinea's droeftoeter, dit ga ik dus echt niet lezen
Jawel, maar ik had geen zin om die te gebruiken.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:31 schreef Tja..1986 het volgende:
Op jouw smartphone zit zeker geen enter?
Precies. Natuurlijk heb je dat kleine groepje Apple-freaks, maar de meeste mensen kopen gewoon een iPhone omdat het een fijn en makkelijk toestel is. Die hebben geen behoefte aan 10.00000 opties om je telefoon te 'tweaken'. Zelf een jaartje een Samsung gehad en dat toestel was prima, maar ik heb geen zin en tijd in al dat gezeur van Android. Toestel moet gewoon goed en eenvoudig werken, klaar.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:35 schreef Merkie het volgende:
Moeilijk verhaal. De iPhone is gewoon een goed toestel waar veel mensen heel tevreden over zijn.
Dat is misschien wel zo maar mijn klacht gaat over de gebruikers.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:35 schreef Merkie het volgende:
Moeilijk verhaal. De iPhone is gewoon een goed toestel waar veel mensen heel tevreden over zijn.
Precies. En dat zijn dan vaak van die té irritante nerdjes.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:41 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Enigszins een begrijpelijke klacht, alhoewel het wel gedramatiseerd wordt. Maar goed je hebt overal wel fanboys tussen zitten. Ook met Android.
Stik dan maar in je kuttopic.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:33 schreef mapima het volgende:
[..]
Jawel, maar ik had geen zin om die te gebruiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het erge is dat het nerdjes zijn zonder enige kennis van zaken. Als je even verder kijkt dan je neus lang is en je kijkt bij Android onder de motorkap dan trek je me toch een beerput open.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:42 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Precies. En dat zijn dan vaak van die té irritante nerdjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You dont believe me ? Read this line again.
Of er wordt gewoon vals gespeeld tijdens de benchmarksquote:Dat er steeds meer toestellen zijn die beter scoren in tests dan de iPhone en die veel goedkoper zijn, tsja, dat zijn dan maar gewoon rare, slechte tests.
Je slotjes zijn op?quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:21 schreef LethalNinja het volgende:
jeeuj weer een iphone bash topique
En gelijk hebben ze. Het enige wat die lui willen is jullie in laten zien dat jullie overpricede kuttelefoons hebben en er veel beter alternatieven op de markt te vinden zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:00 schreef very het volgende:
Mijn ervaring is dat juist de fandroids zich elke keer weer geroepen voelen om de discussie aan te gaan. Hoeveel iPhone trollers hebben jullie in het android topic? Want Android trollers in het iPhone topic zijn bijna dagelijkse kost
Je bedoeld net als die mensen die in winkelstraten andere mensen proberen te overtuigen dat je beter in god kan geloven? Lekker jouw visie opdringen op anderenquote:Op maandag 19 augustus 2013 16:54 schreef Beursaap het volgende:
[..]
En gelijk hebben ze. Het enige wat die lui willen is jullie in laten zien dat jullie overpricede kuttelefoons hebben en er veel beter alternatieven op de markt te vinden zijn.
Erg aardig van die mensen. Zo sta ik altijd in de Armani winkel te roepen dat mensen beter naar de H&M kunnen gaan. Je moet toch je steentje bijdragen voor een betere wereld.quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:54 schreef Beursaap het volgende:
[..]
En gelijk hebben ze. Het enige wat die lui willen is jullie in laten zien dat jullie overpricede kuttelefoons hebben en er veel beter alternatieven op de markt te vinden zijn.
Zou jij ook eens moeten doen. Want wat jij doet, is alles behalve dit.quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:54 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Af en toe. Maar veel minder vaak dan mensen met Android.quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:16 schreef gelezwembroek het volgende:
IPhonebezitters maken geen kut topics over android.
quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:39 schreef eXplorer1 het volgende:
Mensen moeten gwn kijken naar de feiten, zelf heb ik nu een paar maanden een Iphone en daarvoor altijd android gehad.
Ik ga terug naar android, en ik doe dat omdat:
Zonder jailbreak kan ik niet eens snel gps, bluetooth, wifi en 3g regelen.
Ik mag van apple niet mijn alarmvolume apart instellen.
Ik kan vannuit de gallery niet eens een menu openen waarbij ik kan zeggen of ik het via de app, facebook e.d wil delen/versturen.
Dit tiefusding kan geeneens functioneren als mass usb storage.
En zo zijn er meerdere redenen, al met al een aidstoestel
Ik heb het nooit over mijn iphone, ik heb geen jailbreak, heb niks tegen mensen die een andere telefoon hebben, mijn toestel (3GS) heeft na al die tijd geen enkel defect en die tests boeien me maar vrij weinig, ook als ze in het voordeel van de iphone zouden zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:20 schreef mapima het volgende:
iPhonebezitters hebben gemeenschappelijke kenmerken. Als ze ook maar iets zien of horen dat met Apple, iPhone of iOs te maken heeft, gaan ze bijna op de grond knielend buigen en zeggen ze 'er is maar één prachttoestel, dat is de iPhone en Apple is het bedrijf er van.' Altijd hebben ze hele betogen klaarliggen van waarom de iPhone zo goed is, ondertussen zijn de bezitters massaal hun toestellen aan het jailbreaken omdat ze blijkbaar toch niet helemaal tevreden zijn. Als er een nieuw toptoestel op de markt komt van bijvoorbeeld Samsung, HTC of Blackberry, zitten ze op de eerste rang al het mogelijke naar beneden te halen. Ze zijn trots als Samsung ongelijk krijgt in een patentrechtzaak, maar dat Apple nu achter Blackberry's BBM aanhobbelt met iMessage, en bij de andere concurenten met het vergrote scherm bij de iPhone 5, dat is natuurlijk allemaal zelf verzonnen door Apple volgens hen en heel inovatief. Ze leggen honderden euro's neer voor het toestel, en vervolgens jailbreaken ze het apparaat voor gratis apps terwijl iTuneskaarten op elke hoek van de straat te koop zijn. Als iemand klaagt over dat zijn twee jaar oude HTC Wildfire budgettelefoon kuren vertoont, roepen de iPhonebezitters dat je ook een iPhone moet nemen. iPhonebezitters menen dat hun toestel van geweldige kwaliteit is en dat de reviews met een negatief oordeel gemaakt zijn door mensen die de iPhone niet kunnen betalen, terwijl je tweedehands, of anders door de verkoop van oudere versies zoals de 3gs, vrij goedkoop een toestel kunt krijgen. Dat er heel de dag iPhones met gebroken schermpjes, of die andere kuren vertonen, binnenstromen bij de plaatselijke reparateur ligt altijd aan de persoon zelf. Apple gebruikt dat wel glas dat net zo sterk is als die van een helicopter, maar de verklaring is: 'alles kan kapot'. Dat er steeds meer toestellen zijn die beter scoren in tests dan de iPhone en die veel goedkoper zijn, tsja, dat zijn dan maar gewoon rare, slechte tests.
Kortom: iPhonebezitters, en Applefans, zijn algemeen gezien mensen met oogkleppen op en enkel aandacht voor het eigen goed wat ze de hemel in prijzen
Hier ga je al de mist in. Je gaat er vanuit dat anderen belangrijk vinden wat jij belangrijk vindt. Dat is niet zo. Niet iedereen hecht waarde aan hetzelfde. Mensen vinden iPhones gewoon fijn werken, en dat is niet omdat ze dom of hersenloos zijn, dat is omdat het ook gewoon daadwerkelijk fijne toestellen zijn. Natuurlijk zullen er in jouw ogen minpunten aan zijn, maar als anderen daar geen last van hebben, wat is daar dan mis mee?quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:54 schreef Beursaap het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:18 schreef Frank_Drebin het volgende:
Nou nou Lilly, je slaat de spijker maar weer eens op z'n kop hoor met al je levenservaring en vlijmscherpe pen.
3GS is dan ook niet vergelijkbaar met een Galaxy S2quote:Op maandag 19 augustus 2013 23:10 schreef mapima het volgende:
[..]
ja klopt ik kon wel een s2 van 450 euro betalen maar geen 3gs van 375 euro toendertijds
ik praat over prijzen van januari 2012 en de iphone 4 was wrs ook niet heel veel duurder dan de s2quote:Op maandag 19 augustus 2013 23:23 schreef WH141 het volgende:
[..]
3GS is dan ook niet vergelijkbaar met een Galaxy S2
Zonder gezicht graag.quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:06 schreef DroogDok het volgende:
TS, redt het topic en post pics van je tieten.
Iets met liliane toch? Help me ff op weg.quote:Op maandag 19 augustus 2013 23:37 schreef mapima het volgende:
[..]
ga jij je maar weer rukken op mijn instagram doei
TS heeft vast haar iPhone laten vallen, dus is ze nu boos omdat Apple "Tsja, een iPhone op de grond gooien valt niet onder de garantie" of iets in die trant tegen TS gezegd heeft met als gevolg dat ze nu alles van Apple ruk vindt.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:20 schreef mapima het volgende:
Kortom: iPhonebezitters, en Applefans, zijn algemeen gezien mensen met oogkleppen op en enkel aandacht voor het eigen goed wat ze de hemel in prijzen
Zelfs een Samsung Galaxy S4 heeft nog lag, maar mensen die niet beter gewend zijn zullen altijd blijven beweren dat het 100% soepel loopt. Is gewoon niet waar. Android zal nooit zo vloeiend werken als iOS. Het komt in de buurt, maar het is alitjd net niet. Enkel de HTC One benadert de soepelheid van iOS.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:23 schreef raptorix het volgende:
Het mooiste is dat ze klagen dat Android toestellen er goedkoop uitzien, maar wel massaal zo een lelijk rubber condoom om hun telefoon doen, of ze zeggen: iPhone reageert net allemaal wat lekkerder, als ik dan vraag wat er niet lekker in Android reageert, zeggen ze dat het schokkerig gaat, tjah dat is hun eenmalige ervaring van een Wildfire van 5 jaar terug.
Wanneer zie jij lag dan? Ik heb een HTC one X, hier gaan lag.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zelfs een Samsung Galaxy S4 heeft nog lag, maar mensen die niet beter gewend zijn zullen altijd blijven beweren dat het 100% soepel loopt. Is gewoon niet waar. Android zal nooit zo vloeiend werken als iOS. Het komt in de buurt, maar het is alitjd net niet. Enkel de HTC One benadert de soepelheid van iOS.
Hij scrollt gewoon niet 100% soepel, zeker de HTC One X niet (toevallig een toestel dat ik veelvuldig gebruik hebt). Nogmaals: als je niet beter weet, zal je het ook nooit zien. Als je vanaf een iPhone naar een HOX gaat valt het meteen op hoe stroperig en onnatuurlijk de HOX scrollt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wanneer zie jij lag dan? Ik heb een HTC one X, hier gaan lag.
Noem dan eens een app die niet lekker scrollt?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hij scrollt gewoon niet 100% soepel, zeker de HTC One X niet (toevallig een toestel dat ik veelvuldig gebruik hebt). Nogmaals: als je niet beter weet, zal je het ook nooit zien. Als je vanaf een iPhone naar een HOX gaat valt het meteen op hoe stroperig en onnatuurlijk de HOX scrollt.
Instellingen, Chrome, Facebook, eigenlijk elke app.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Noem dan eens een app die niet lekker scrollt?
Chrome lagged inderdaad, maar dat legt eerder aan Chrome, in de native browser heb ik daar geen last van, Facebook, dat is ook de grootste ballenapp die er is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Instellingen, Chrome, Facebook, eigenlijk elke app.
Ah, liliane, doe eens niet zo flauw! Je weet dat ik hem daar niet hard van krijg.quote:Op maandag 19 augustus 2013 23:37 schreef mapima het volgende:
ga jij je maar weer rukken op mijn instagram doei
Maar ook de menu's van Android scrollen niet soepel. Facebook en Chrome scrollen onder iOS wel perfect, dus waarom niet bij Android? Ligt toch echt aan het OS.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Chrome lagged inderdaad, maar dat legt eerder aan Chrome, in de native browser heb ik daar geen last van, Facebook, dat is ook de grootste ballenapp die er is.
Hoe heeft een S4 lag dan?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zelfs een Samsung Galaxy S4 heeft nog lag, maar mensen die niet beter gewend zijn zullen altijd blijven beweren dat het 100% soepel loopt. Is gewoon niet waar. Android zal nooit zo vloeiend werken als iOS. Het komt in de buurt, maar het is alitjd net niet. Enkel de HTC One benadert de soepelheid van iOS.
Geen iphone lag?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Gooz, pas de LMGTFY eens toe wanneer het toegepast moet worden, dus niet in dit soort gevallenquote:
Nou noem dan gewoon eens een menu? Oja, want elke app werkt voor compleet andere osén altijd even perfectquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Maar ook de menu's van Android scrollen niet soepel. Facebook en Chrome scrollen onder iOS wel perfect, dus waarom niet bij Android? Ligt toch echt aan het OS.
Elk menu. Ga naar instellingen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou noem dan gewoon eens een menu? Oja, want elke app werkt voor compleet andere osén altijd even perfect
Wauwquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Elk menu. Ga naar instellingen.
En ja, in principe werkt elke app onder iOS perfect als er niet buiten de SDK om gevogeld wordt. Op zich best ironisch dat je dat niet vanzelfsprekend is terwijl dat bij iOS al sinds 2007 juist wél vanzelfsprekend is.
Oja, ik zit hier op kantoor met wat iOS developers, kan je wel andere verhalen vertellen, bijvoorbeeld apps die niet in de market komen omdat Apple beweerd dat er een memory leak inzit, iets wat lokaal niet optreed, ben je mooi klaar mee als je tegen deadline aanzit. Oja menu scrolled hier perfect.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Elk menu. Ga naar instellingen.
En ja, in principe werkt elke app onder iOS perfect als er niet buiten de SDK om gevogeld wordt. Op zich best ironisch dat je dat niet vanzelfsprekend is terwijl dat bij iOS al sinds 2007 juist wél vanzelfsprekend is.
Jouw menu scrollt niet perfect, dat denk je omdat je niet beter weet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oja, ik zit hier op kantoor met wat iOS developers, kan je wel andere verhalen vertellen, bijvoorbeeld apps die niet in de market komen omdat Apple beweerd dat er een memory leak inzit, iets wat lokaal niet optreed, ben je mooi klaar mee als je tegen deadline aanzit. Oja menu scrolled hier perfect.
Stel voor ook al zou die onzin over menu scrollen waar zijn... WHO THE FUCK CARES.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jouw menu scrollt niet perfect, dat denk je omdat je niet beter weet.
En jouw collega's moeten gewoon beter leren programmeren. Als er 1 OS is waarvoor programmeren heel simpel is dankzij de sublieme SDK en documentatie is het wel iOS.
Heeft er natuurlijk ook wel mee te maken dat het merendeel van alle iOS gebruikers update naar de laatste OS versie en het aantal variaties in devices beperkt is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
En jouw collega's moeten gewoon beter leren programmeren. Als er 1 OS is waarvoor programmeren heel simpel is dankzij de sublieme SDK en documentatie is het wel iOS.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Alleen al het woord dat je gebruikt: subliemquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:55 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, dat heeft Apple dus goed gedaan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Heeft er natuurlijk ook wel mee te maken dat het merendeel van alle iOS gebruikers update naar de laatste OS versie en het aantal variaties in devices beperkt is.
Geen idee, maar ik begon niet hardnekkig feitelijk onjuiste beweringen te verkondigen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:57 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Stel voor ook al zou die onzin over menu scrollen waar zijn... WHO THE FUCK CARES.
Sjongejonge.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
[..]
Alleen al het woord dat je gebruikt: subliem
Dit is percies waar TS op doelt.
Maar goed ook. Straks krijgt Apple nog dezelfde status als Android met zeer matige apps. Nu komen die matige apps er gewoon niet door als ze nog slecht werken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:52 schreef raptorix het volgende:
apps die niet in de market komen omdat Apple beweerd dat er een memory leak inzit
Blijkbaar kan meneer niet goed zoeken, en dat terwijl het toch heel erg simpel is sites met en over lagging iphones te vinden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:38 schreef very het volgende:
[..]
Gooz, pas de LMGTFY eens toe wanneer het toegepast moet worden, dus niet in dit soort gevallen
Overigens heb ik nog nooit last gehad van lag op mijn iphone. Op een oude vanzelfsprekend wel, maar dat is logisch.
Geen last van matige apps.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:35 schreef Dimens het volgende:
[..]
Maar goed ook. Straks krijgt Apple nog dezelfde status als Android met zeer matige apps. Nu komen die matige apps er gewoon niet door als ze nog slecht werken.
quote:
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:55 schreef raptorix het volgende:
Chrome lagged inderdaad, maar dat legt eerder aan Chrome, in de native browser heb ik daar geen last van, Facebook, dat is ook de grootste ballenapp die er is.
Allebei net zo simpel bedoel je? Allebei net zo kansloos? Allebei net zo irrelevant?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:55 schreef LethalNinja het volgende:
de telefoon wars doen mij nog het meest denken aan de console wars van vroegah
Wat een veroordelingenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:56 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Allebei net zo simpel bedoel je? Allebei net zo kansloos? Allebei net zo irrelevant?
Hij claimde nergens gezocht te hebben, dus dan moet je ook niet de LMGTFY gebruikenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:43 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Blijkbaar kan meneer niet goed zoeken, en dat terwijl het toch heel erg simpel is sites met en over lagging iphones te vinden.
Om hun eigen keuze te rechtvaarden? Waarom zou het iemand ook iets moeten boeien met wat voor gadget iemand anders (die ze niet eens kennen) rond loopt?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:58 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Wat een veroordelingen, ze doen mij er gewoon aan denken. Ik begrijp wel waarom sommige deze strijd voeren.
Mijn iPhone4 heeft er af en toe wel last van hoor.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:00 schreef very het volgende:
[..]
Hij claimde nergens gezocht te hebben, dus dan moet je ook niet de LMGTFY gebruiken
En ja...er is genoeg te vinden. Echter zijn het telefoons die OF niet naar behoren functioneren OF verouderd. Een gewoon normaal werkende iPhone lagged niet.
Waarom haal je erbij wat het andere boeit (los van dat je op die manier heel veel dingen kan kapot relativeren). Immers, de één heeft wel interesse in verhalen over voetbal, de ander komt klaar bij extra informatie over de aankomende computer game etc etc.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:00 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Om hun eigen keuze te rechtvaarden? Waarom zou het iemand ook iets moeten boeien met wat voor gadget iemand anders (die ze niet eens kennen) rond loopt?
Matig noem ik apps die crashen of memory vreten, heb daar geen last van, en als ik het toch constateer gaat het eraf.quote:
Minimaal 1GB flashgeheugen vrijhouden. Flashgeheugen neemt in snelheid af naarmate het meer en meer gevuld wordt. Met nog X aantal GB neemt de snelheid drastisch af voor zowel read als write en dat zorgt voor een zeer trage telefoon of computer met een SSD.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:01 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Mijn iPhone4 heeft er af en toe wel last van hoor.
Dat is dan ook al een verouderd toestel (3 jaar is een hoop tegenwoordig)quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:01 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Mijn iPhone4 heeft er af en toe wel last van hoor.
In Android kan een app geen memory vreten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Matig noem ik apps die crashen of memory vreten, heb daar geen last van, en als ik het toch constateer gaat het eraf.
Dus ik heb een telefoon waar 16GB op kan (of eigenlijk 13) en dan mag je het niet eens vol zetten?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
Minimaal 1GB flashgeheugen vrijhouden. Flashgeheugen neemt in snelheid af naarmate het meer en meer gevuld wordt. Met nog X aantal GB neemt de snelheid drastisch af voor zowel read als write en dat zorgt voor een zeer trage telefoon of computer met een SSD.
DIG / [Advies] SSD 2.5"
Zeer groot probleem bij Android, IOS gaat beter met werkgeheugen om.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
In Android kan een app geen memory vreten.
Nou ja "mag"? Het is technisch met flashgeheugen gewoon niet mogelijk om het vol te gooien en dezelfde snelheid te behouden. Net zoals je een HDD, naarmate die volraakt, langzamer wordt. Daar doe je technisch gewoon niets aan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:14 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dus ik heb een telefoon waar 16GB op kan (of eigenlijk 13) en dan mag je het niet eens vol zetten?
Waarom heeft iedereen dan een task manager draaien om zooi uit te zetten?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
In Android kan een app geen memory vreten.
Duidelijkquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:16 schreef Dimens het volgende:
[..]
Nou ja "mag"? Het is technisch met flashgeheugen gewoon niet mogelijk om het vol te gooien en dezelfde snelheid te behouden. Net zoals je een HDD, naarmate die volraakt, langzamer wordt. Daar doe je technisch gewoon niets aan.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:14 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dus ik heb een telefoon waar 16GB op kan (of eigenlijk 13) en dan mag je het niet eens vol zetten?
In mijn 20 jaar ervaring met computers heb ik altijd bewust een scheiding tussen opslag en 'systeemopslag' (OS gerelateerd) gemaakt, waardoor ik er van uitging (dom dat ik ben) dat ze bij grote bedrijven wel zo slim zouden zijn om datzelfde onderscheid te maken in hun producten. Blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:17 schreef very het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat, maar logica zegt dat iets wat propvol minder soepel werkt dan niet propvol
Maar het zijn allemaal dingen die zwaar onderhevig zijn aan je persoonlijke voorkeur. Als je iemand kent die niet van vis houdt, ga je toch ook niet zeggen dat het een sukkel is omdat deze vis beter is dan zijn stukje biefstuk?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:06 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Waarom haal je erbij wat het andere boeit (los van dat je op die manier heel veel dingen kan kapot relativeren). Immers, de één heeft wel interesse in verhalen over voetbal, de ander komt klaar bij extra informatie over de aankomende computer game etc etc.
De reden dat er vroeger console wars zijn en nu bijvoorbeeld telefoon wars komt onder andere door:
1) mensen verdedigen graag hun eigen grond gebied, ze vinden het ook leuk om andere te pakken op hun gebied.
2) Sommige vinden het discussie aspect leuk, helemaal als er bronnen en specs bij worden gehaald alhoewel het dan een soort van nerd war word.
3) Bedrijven wakkeren het aan met hun slogans, Sega deed het vroeger al. Sega does wat Nintendon't.
4) ook discussiëren, ruzie maken is een vorm van communicatie. Sommige worden nu wellicht eindelijk eens gehoord. En anders worden ze maar wat feller..
Het was sarcasme denk ik.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom heeft iedereen dan een task manager draaien om zooi uit te zetten?
Dat is niet mijn manier van discussiëren, maar er zijn mensen die zo communiceren.... Ik had het btw over spelcomputers en telefoons, maar je kan het ook gebruiken bij: "willekeurige sport, auto's, kleding merken, vakantie landen etc etc etc"quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:20 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
In mijn 20 jaar ervaring met computers heb ik altijd bewust een scheiding tussen opslag en 'systeemopslag' (OS gerelateerd) gemaakt, waardoor ik er van uitging (dom dat ik ben) dat ze bij grote bedrijven wel zo slim zouden zijn om datzelfde onderscheid te maken in hun producten. Blijkbaar niet.
[..]
Maar het zijn allemaal dingen die zwaar onderhevig zijn aan je persoonlijke voorkeur. Als je iemand kent die niet van vis houdt, ga je toch ook niet zeggen dat het een sukkel is omdat deze vis beter is dan zijn stukje biefstuk?
Snap ik, argument blijft hetzelfde. Ik ben niet in staat om voor iemand anders te bepalen wat beter bij zijn persoonlijke voorkeur past. Dus als iemand anders als een mongool gaat roepen dat X beter is omdat het iets doet wat mij totaal aan de reet kan roesten, heeft dat gewoon nul komma nul zin.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:22 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Dat is niet mijn manier van discussiëren, maar er zijn mensen die zo communiceren.... Ik had het btw over spelcomputers en telefoons, maar je kan het ook gebruiken bij: "willekeurige sport, auto's, kleding merken, vakantie landen etc etc etc"
Omdat het tussen de oren zit dat het vrijmaken van geheugen terwijl er nog genoeg geheugen is, het toestel sneller zou maken. Net zoals het killen van apps in iOS zogenaamd het toestel sneller zou maken terwijl het in de praktijk je toestel eigenlijk langzamer maakt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom heeft iedereen dan een task manager draaien om zooi uit te zetten?
Nee. In Android kan er maximaal 64MB aan geheugen toegewezen worden per applicatie. Je zult dus niet een app tegenkomen die meer dan 64MB aan geheugen gebruikt.quote:
Ugh, en dat draait dan ook nog op een java vm? Lekker developen lijkt me datquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:30 schreef Dimens het volgende:
[..]
Nee. In Android kan er maximaal 64MB aan geheugen toegewezen worden per applicatie. Je zult dus niet een app tegenkomen die meer dan 64MB aan geheugen gebruikt.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:22 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Dat is niet mijn manier van discussiëren, maar er zijn mensen die zo communiceren.... Ik had het btw over spelcomputers en telefoons, maar je kan het ook gebruiken bij: "willekeurige sport, auto's, kleding merken, vakantie landen etc etc etc"
quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:47 schreef Dimens het volgende:
Gelukkig geldt dit alleen voor mensen met iPhones. Mensen met Samsung, HTC of Sony doen dit uiteraard nooit. Die zijn gewoon tevreden met hun toestel en hebben nooit iets te klagen of verdedigen.
Net zoals mensen die een bepaalt biermerk drinken, een bepaalt type auto rijden of een bepaalt soort genre muziek leuk vindt nooit iets te klagen of verdedigen hebben.
quote:you can use as much memory as the device has, minus what it's using for other programs. When Android thinks it's low on memory, it'll start killing background tasks, so it's a soft limit. Most devices do not have swap space.
Op de Ace2 heeft het wel degelijk zin... Die loopt anders echt vast. Op mijn S2 en HTC Desire is het inderdaad zinloos. Dat zijn gewoon goede toestellen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:25 schreef Dimens het volgende:
[..]
Omdat het tussen de oren zit dat het vrijmaken van geheugen terwijl er nog genoeg geheugen is, het toestel sneller zou maken. Net zoals het killen van apps in iOS zogenaamd het toestel sneller zou maken terwijl het in de praktijk je toestel eigenlijk langzamer maakt.
Geniaal voorbeeld.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:32 schreef mapima het volgende:
Twee even sterke mannen dragen 5kg en 12kg naar Rome.
Het gaat om je ramgeheugen, toch?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:20 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
In mijn 20 jaar ervaring met computers heb ik altijd bewust een scheiding tussen opslag en 'systeemopslag' (OS gerelateerd) gemaakt, waardoor ik er van uitging (dom dat ik ben) dat ze bij grote bedrijven wel zo slim zouden zijn om datzelfde onderscheid te maken in hun producten. Blijkbaar niet.
Toevallig net iets gelezen over slaven in het Romeinse rijk?quote:
Wat Dimens en ik bedoelde was de opslag, aangezien er dingen zijn als over provisioning en dergelijke. Als flashgeheugen boven een bepaalde drempel (capacitet) heen gaat heeft dat een negatieve invloed op het performance van dat geheugen, waardoor de informatie die nodig is minder snel opgehaald kan worden. Waardoor lag ontstaat. Dat staat los van werkgeheugen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:34 schreef very het volgende:
[..]
Het gaat om je ramgeheugen, toch?
Ik ben ook geen expert, maar kan me voorstellen dat een volle telefoon meer vraagt van je ramgeheugen dan een niet volle telefoon.
Ik heb even gegoogeld en kwam dit tegen:
http://forums.imore.com/i(...)-i-fill-up-16gb.html
Dit zou Dimens standpunt onderuit halen.
nee ik nam rome als willekeurige plaats dat voorbeel,d van ie kg heb ik van iemand anders xdquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:37 schreef Piye het volgende:
[..]
Toevallig net iets gelezen over slaven in het Romeinse rijk?
Nou...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:53 schreef HostiMeister het volgende:
Een neuk geven om wat voor telefoon iemand heeft.![]()
![]()
Alhoewel de lag in Android met de huidige toestellen er bijna niet meer is, is deze er nog wel. Met name voor events.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:32 schreef mapima het volgende:
Lag op Androidoke scrollen gaat niet altijd soepel op mn HTC Desire maar dit is een drie jaar oud leentoestel.
Er wordt ook niet meer RAM verbruikt, maar de lees/schrijf snelheid van Flashgeheugen daalt wel naarmate het vol raakt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:34 schreef very het volgende:
[..]
Het gaat om je ramgeheugen, toch?
Ik ben ook geen expert, maar kan me voorstellen dat een volle telefoon meer vraagt van je ramgeheugen dan een niet volle telefoon.
Ik heb even gegoogeld en kwam dit tegen:
http://forums.imore.com/i(...)-i-fill-up-16gb.html
Dit zou Dimens standpunt onderuit halen.
Thx.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:49 schreef Dimens het volgende:
[..]
Er wordt ook niet meer RAM verbruikt, maar de lees/schrijf snelheid van Flashgeheugen daalt wel naarmate het vol raakt.
Ik heb de test ook zelf gedaan en de praktijk leert ons dat dit inderdaad waar is. Flashgeheugen wordt langzamer als je het vult. DIG / [Advies] SSD 2.5"
Voornamelijk omdat het een nieuwer, beter toestel is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:11 schreef doppelgänger het volgende:
Waar ik me wel over verbaas is dat blinde koopgedrag elke keer als Apple een nieuw toestel uitbrengt. Ik ken mensen die hadden een iPhone 4 nieuw gekocht, en die kopen nauwelijks een jaar later doorleuk een nieuwe iPhone 5.Echt, waarom?! Daar kan ik nou echt niet bij.
Omdat je maar max 200 euro minder voor je telefoon krijgt dan dat je zelf hebt betaald, en 200 euro per jaar voor een telefoon helemaal niet zo achterlijk hoog is, gezien de hoeveelheid dat ik zo'n ding gebruik.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:11 schreef doppelgänger het volgende:
Waar ik me wel over verbaas is dat blinde koopgedrag elke keer als Apple een nieuw toestel uitbrengt. Ik ken mensen die hadden een iPhone 4 nieuw gekocht, en die kopen nauwelijks een jaar later doorleuk een nieuwe iPhone 5.Echt, waarom?! Daar kan ik nou echt niet bij.
Jij verkoopt je oude weer nadat je 'm gewoon een jaar gebruikt hebt ? Persoonlijk vind ik dat not-done, je gaat toch niet geld vragen voor een telefoon van een jaar oud ?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:41 schreef very het volgende:
[..]
Omdat je maar max 200 euro minder voor je telefoon krijgt dan dat je zelf hebt betaald, en 200 euro per jaar voor een telefoon helemaal niet zo achterlijk hoog is, gezien de hoeveelheid dat ik zo'n ding gebruik.
En dat slaat echt weer helemaal nergens op natuurlijkquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:13 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Jij verkoopt je oude weer nadat je 'm gewoon een jaar gebruikt hebt ? Persoonlijk vind ik dat not-done, je gaat toch niet geld vragen voor een telefoon van een jaar oud ?
Tja, ik kan het voor mezelf niet echt goedpraten geld te vragen voor oude meuk. Meestal geef ik 'm weg aan iemand die 'm goed kan gebruiken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dat slaat echt weer helemaal nergens op natuurlijk.
quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:20 schreef mapima het volgende:
iPhonebezitters hebben gemeenschappelijke kenmerken.
[knip= heel verhaal die het Stockholm syndroom bevestigen].
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
Wtfquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:17 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, een Androidtrouwerij is normaal.
Misschien als dat bedrijf de bruiloft sponsort.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:19 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Wtf![]()
![]()
Trouwen met het logo van een bedrijf erbij.![]()
Dat is de enige reden die nog misschien aanvaardbaar is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:20 schreef Piye het volgende:
[..]
Misschien als dat bedrijf de bruiloft sponsort.
Huh. Ik heb mijn 2,5 jaar oude iPhone 4 verkocht voor ¤275. Is dat raar? Nee, mijn telefoon zag er nog perfect uit en werkte ook perfect dus dat is ie gewoon waard.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:16 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Tja, ik kan het voor mezelf niet echt goedpraten geld te vragen voor oude meuk. Meestal geef ik 'm weg aan iemand die 'm goed kan gebruiken.
Terechte klacht, mar bij Apple doen gebruikers gemiddeld juist relatief lang met hun toestel. Nog genoeg mensen die een iPhone 3GS gebruiken, terwijl alle Desires en Hero's van HTC inmiddels naar de eeuwige jachtvelden zijn vertrokken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:11 schreef doppelgänger het volgende:
Op zich een terechte klacht, maar inmiddels is dit onderwerp wel uitgekauwd.
Welke apps crashen precies bij jou?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:59 schreef gekkeabt het volgende:
Overgehaald door mijn vrienden om iPhone te kopen, maar wat een slecht ding is dat. Apps crashen zonder dat je het weet. Er is geen multitasking.
En natuurlijk het ergste: De Apple fans. Ze zeggen dat ze alles gaan kopen wat van apple is.
En mensen die zeggen dat apple een duur merk is: Het is inderdaad duur voor wat je krijgt, maar het kost bijna evenveel als een ander high-end telefoon.
En nog iets: Eerst zeggen ze 3.5 inch is perfect schermgrootte. Maar als er een grotere uitkomt zeggen ze dat die perfect is. En nu gebeurt dat weer als men het heeft over de rumors dat de nieuwe iphone een 4.5 inch scherm krijgt.
Dat is de reden waarom ik nu de Galaxy Note 2 heb, en ik ben er erg blij mee
Ik weet van nu.nl dat die heel vaak crashte, maar dat komt door softwarefouten.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:01 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Welke apps crashen precies bij jou?
Beide punten zijn bullshit.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:59 schreef gekkeabt het volgende:
Overgehaald door mijn vrienden om iPhone te kopen, maar wat een slecht ding is dat. Apps crashen zonder dat je het weet. Er is geen multitasking.
Heb je er ooit aan gedacht dat dat steeds andere Apple-gebruikers zijn? Het is niet zo alsof elke iPhone-bezitter wekelijks met alle andere iPhone-bezitters vergadert om een gezamenlijk standpunt te bepalen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:59 schreef gekkeabt het volgende:
En nog iets: Eerst zeggen ze 3.5 inch is perfect schermgrootte. Maar als er een grotere uitkomt zeggen ze dat die perfect is. En nu gebeurt dat weer als men het heeft over de rumors dat de nieuwe iphone een 4.5 inch scherm krijgt.
Eerst kon je niet multi-tasken en nu zeg je dat je twee spellen open hebt? Wat is het nou?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:04 schreef gekkeabt het volgende:
[..]
Ik weet van nu.nl dat die heel vaak crashte, maar dat komt door softwarefouten.
En het is lang geleden, maar ik weet nog dat als je 2 spellen ofso open hebt staan dan gaat die haken en daarna crashen.
In theorie mogelijk maar in de praktijk totale bullshit. Zal in de praktijk dus nooit voorkomen, uitzonderingen daar gelaten.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:08 schreef gekkeabt het volgende:
Hahaha, ik dacht al dat iemand dat zou zeggen.
Je kan niet multitasken, maar als je een spel open hebt gemaakt en je naar home gaat wordt zijn status gesaved in de geheugen. Waardoor als je nog een spel start de geheugen waarschijnlijk volloopt.
Bij mij gebeurde het wel jammergenoeg.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:09 schreef TC03 het volgende:
[..]
In theorie mogelijk maar in de praktijk totale bullshit. Zal in de praktijk dus nooit voorkomen, uitzonderingen daar gelaten.
Wat?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:08 schreef gekkeabt het volgende:
Hahaha, ik dacht al dat iemand dat zou zeggen.
Je kan niet multitasken, maar als je een spel open hebt gemaakt en je naar home gaat wordt zijn status gesaved in de geheugen. Waardoor als je nog een spel start de geheugen waarschijnlijk volloopt.
Een app zal vast weleens crashen, maar het is niet alsof het pertinent onmogelijk is om meer dan twee spellen 'open' te hebben. Slaat gewoon nergens op en dat weet je zelf ook wel. Als jij zegt dat een app altijd crashte nadat je twee spellen of meer 'open' had, zeg ik dat je liegt.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:11 schreef gekkeabt het volgende:
[..]
Bij mij gebeurde het wel jammergenoeg.
Ik zal wel het enigste slechte iPhone hebben gehad dan xDquote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Een app zal vast weleens crashen, maar het is niet alsof het pertinent onmogelijk is om meer dan twee spellen 'open' te hebben. Slaat gewoon nergens op en dat weet je zelf ook wel.
Nee je zal wel een eenmalige herinnering hebben uitvergroot.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:13 schreef gekkeabt het volgende:
[..]
Ik zal wel het enigste slechte iPhone hebben gehad dan xD
Enig hč? xD xD xDquote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:13 schreef gekkeabt het volgende:
[..]
Ik zal wel het enigste slechte iPhone hebben gehad dan xD
Zou ook kunnen natuurlijk. Ik heb het zelf niet in de gaten in ieder gevalquote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee je zal wel een eenmalige herinnering hebben uitvergroot.
Jaaquote:
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:16 schreef HeatWave het volgende:
het enigste slechte
Man man man, hoe krijg je het uit je keyboard.
??quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:13 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Jij verkoopt je oude weer nadat je 'm gewoon een jaar gebruikt hebt ? Persoonlijk vind ik dat not-done, je gaat toch niet geld vragen voor een telefoon van een jaar oud ?
Nobel hoorquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:16 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Tja, ik kan het voor mezelf niet echt goedpraten geld te vragen voor oude meuk. Meestal geef ik 'm weg aan iemand die 'm goed kan gebruiken.
Hoezo nobel ?quote:
Wat lul je nou man? Na een jaar is zo'n ding nog steeds gewoon een prima telefoon.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:01 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Hoezo nobel ?
Na een jaar is het gewoon ouwe troep. Anders verdwijnt 't gewoon in een la.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People assume too much.
Tja, ik voel me er niet lekker bij als ik dat doe.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:03 schreef very het volgende:
[..]
Wat lul je nou man? Na een jaar is zo'n ding nog steeds gewoon een prima telefoon.
Na een jaar is het troep![]()
Als ik voor troep nog 500 eu kan vangen, dan zou ik wel een ontzettende mongool zijn als ik dat niet deed.
Hahaha, geen geld zat hoor. Is denk ik beroepsdeformatie (ik bouw apps en werk met zoveel verschillende toestellen en krijg zo vaak een nieuw model in m'n klauwen gedrukt dat dat m'n gevoel over de waarde ervan waarschijnlijk beīnvloed).quote:Tevens: verkapte kijk-mij-eens-geld-zat-hebben-en-ontzettend-liefdadig-zijn-en-nonchalant-met-mijn-dure-bezittingen-omspringen post
Whateverquote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:09 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Tja, ik voel me er niet lekker bij als ik dat doe.
[..]
Hahaha, geen geld zat hoor. Is denk ik beroepsdeformatie (ik bouw apps en werk met zoveel verschillende toestellen en krijg zo vaak een nieuw model in m'n klauwen gedrukt dat dat m'n gevoel over de waarde ervan waarschijnlijk beīnvloed).
Obvious troll is obvious..quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 15:13 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Nee, helaas niet. Ik gebruik echter wel het nieuwste toestel voor dogfooding.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 10:47 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Obvious troll is obvious..
Maar goed, als ik het goed begrijp maak je dus apps die alleen goed werken op de nieuwste toestellen..?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |