Blijkbaar kan meneer niet goed zoeken, en dat terwijl het toch heel erg simpel is sites met en over lagging iphones te vinden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:38 schreef very het volgende:
[..]
Gooz, pas de LMGTFY eens toe wanneer het toegepast moet worden, dus niet in dit soort gevallen
Overigens heb ik nog nooit last gehad van lag op mijn iphone. Op een oude vanzelfsprekend wel, maar dat is logisch.
Geen last van matige apps.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:35 schreef Dimens het volgende:
[..]
Maar goed ook. Straks krijgt Apple nog dezelfde status als Android met zeer matige apps. Nu komen die matige apps er gewoon niet door als ze nog slecht werken.
quote:
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:55 schreef raptorix het volgende:
Chrome lagged inderdaad, maar dat legt eerder aan Chrome, in de native browser heb ik daar geen last van, Facebook, dat is ook de grootste ballenapp die er is.
Allebei net zo simpel bedoel je? Allebei net zo kansloos? Allebei net zo irrelevant?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:55 schreef LethalNinja het volgende:
de telefoon wars doen mij nog het meest denken aan de console wars van vroegah
Wat een veroordelingenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:56 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Allebei net zo simpel bedoel je? Allebei net zo kansloos? Allebei net zo irrelevant?
Hij claimde nergens gezocht te hebben, dus dan moet je ook niet de LMGTFY gebruikenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:43 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Blijkbaar kan meneer niet goed zoeken, en dat terwijl het toch heel erg simpel is sites met en over lagging iphones te vinden.
Om hun eigen keuze te rechtvaarden? Waarom zou het iemand ook iets moeten boeien met wat voor gadget iemand anders (die ze niet eens kennen) rond loopt?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:58 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Wat een veroordelingen, ze doen mij er gewoon aan denken. Ik begrijp wel waarom sommige deze strijd voeren.
Mijn iPhone4 heeft er af en toe wel last van hoor.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:00 schreef very het volgende:
[..]
Hij claimde nergens gezocht te hebben, dus dan moet je ook niet de LMGTFY gebruiken
En ja...er is genoeg te vinden. Echter zijn het telefoons die OF niet naar behoren functioneren OF verouderd. Een gewoon normaal werkende iPhone lagged niet.
Waarom haal je erbij wat het andere boeit (los van dat je op die manier heel veel dingen kan kapot relativeren). Immers, de één heeft wel interesse in verhalen over voetbal, de ander komt klaar bij extra informatie over de aankomende computer game etc etc.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:00 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Om hun eigen keuze te rechtvaarden? Waarom zou het iemand ook iets moeten boeien met wat voor gadget iemand anders (die ze niet eens kennen) rond loopt?
Matig noem ik apps die crashen of memory vreten, heb daar geen last van, en als ik het toch constateer gaat het eraf.quote:
Minimaal 1GB flashgeheugen vrijhouden. Flashgeheugen neemt in snelheid af naarmate het meer en meer gevuld wordt. Met nog X aantal GB neemt de snelheid drastisch af voor zowel read als write en dat zorgt voor een zeer trage telefoon of computer met een SSD.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:01 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Mijn iPhone4 heeft er af en toe wel last van hoor.
Dat is dan ook al een verouderd toestel (3 jaar is een hoop tegenwoordig)quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:01 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Mijn iPhone4 heeft er af en toe wel last van hoor.
In Android kan een app geen memory vreten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Matig noem ik apps die crashen of memory vreten, heb daar geen last van, en als ik het toch constateer gaat het eraf.
Dus ik heb een telefoon waar 16GB op kan (of eigenlijk 13) en dan mag je het niet eens vol zetten?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
Minimaal 1GB flashgeheugen vrijhouden. Flashgeheugen neemt in snelheid af naarmate het meer en meer gevuld wordt. Met nog X aantal GB neemt de snelheid drastisch af voor zowel read als write en dat zorgt voor een zeer trage telefoon of computer met een SSD.
DIG / [Advies] SSD 2.5"
Zeer groot probleem bij Android, IOS gaat beter met werkgeheugen om.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
In Android kan een app geen memory vreten.
Nou ja "mag"? Het is technisch met flashgeheugen gewoon niet mogelijk om het vol te gooien en dezelfde snelheid te behouden. Net zoals je een HDD, naarmate die volraakt, langzamer wordt. Daar doe je technisch gewoon niets aan.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:14 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dus ik heb een telefoon waar 16GB op kan (of eigenlijk 13) en dan mag je het niet eens vol zetten?
Waarom heeft iedereen dan een task manager draaien om zooi uit te zetten?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:13 schreef Dimens het volgende:
[..]
In Android kan een app geen memory vreten.
Duidelijkquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:16 schreef Dimens het volgende:
[..]
Nou ja "mag"? Het is technisch met flashgeheugen gewoon niet mogelijk om het vol te gooien en dezelfde snelheid te behouden. Net zoals je een HDD, naarmate die volraakt, langzamer wordt. Daar doe je technisch gewoon niets aan.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:14 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dus ik heb een telefoon waar 16GB op kan (of eigenlijk 13) en dan mag je het niet eens vol zetten?
In mijn 20 jaar ervaring met computers heb ik altijd bewust een scheiding tussen opslag en 'systeemopslag' (OS gerelateerd) gemaakt, waardoor ik er van uitging (dom dat ik ben) dat ze bij grote bedrijven wel zo slim zouden zijn om datzelfde onderscheid te maken in hun producten. Blijkbaar niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:17 schreef very het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat, maar logica zegt dat iets wat propvol minder soepel werkt dan niet propvol
Maar het zijn allemaal dingen die zwaar onderhevig zijn aan je persoonlijke voorkeur. Als je iemand kent die niet van vis houdt, ga je toch ook niet zeggen dat het een sukkel is omdat deze vis beter is dan zijn stukje biefstuk?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:06 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Waarom haal je erbij wat het andere boeit (los van dat je op die manier heel veel dingen kan kapot relativeren). Immers, de één heeft wel interesse in verhalen over voetbal, de ander komt klaar bij extra informatie over de aankomende computer game etc etc.
De reden dat er vroeger console wars zijn en nu bijvoorbeeld telefoon wars komt onder andere door:
1) mensen verdedigen graag hun eigen grond gebied, ze vinden het ook leuk om andere te pakken op hun gebied.
2) Sommige vinden het discussie aspect leuk, helemaal als er bronnen en specs bij worden gehaald alhoewel het dan een soort van nerd war word.
3) Bedrijven wakkeren het aan met hun slogans, Sega deed het vroeger al. Sega does wat Nintendon't.
4) ook discussiëren, ruzie maken is een vorm van communicatie. Sommige worden nu wellicht eindelijk eens gehoord. En anders worden ze maar wat feller..
Het was sarcasme denk ik.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom heeft iedereen dan een task manager draaien om zooi uit te zetten?
Dat is niet mijn manier van discussiëren, maar er zijn mensen die zo communiceren.... Ik had het btw over spelcomputers en telefoons, maar je kan het ook gebruiken bij: "willekeurige sport, auto's, kleding merken, vakantie landen etc etc etc"quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:20 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
In mijn 20 jaar ervaring met computers heb ik altijd bewust een scheiding tussen opslag en 'systeemopslag' (OS gerelateerd) gemaakt, waardoor ik er van uitging (dom dat ik ben) dat ze bij grote bedrijven wel zo slim zouden zijn om datzelfde onderscheid te maken in hun producten. Blijkbaar niet.
[..]
Maar het zijn allemaal dingen die zwaar onderhevig zijn aan je persoonlijke voorkeur. Als je iemand kent die niet van vis houdt, ga je toch ook niet zeggen dat het een sukkel is omdat deze vis beter is dan zijn stukje biefstuk?
Snap ik, argument blijft hetzelfde. Ik ben niet in staat om voor iemand anders te bepalen wat beter bij zijn persoonlijke voorkeur past. Dus als iemand anders als een mongool gaat roepen dat X beter is omdat het iets doet wat mij totaal aan de reet kan roesten, heeft dat gewoon nul komma nul zin.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:22 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Dat is niet mijn manier van discussiëren, maar er zijn mensen die zo communiceren.... Ik had het btw over spelcomputers en telefoons, maar je kan het ook gebruiken bij: "willekeurige sport, auto's, kleding merken, vakantie landen etc etc etc"
Omdat het tussen de oren zit dat het vrijmaken van geheugen terwijl er nog genoeg geheugen is, het toestel sneller zou maken. Net zoals het killen van apps in iOS zogenaamd het toestel sneller zou maken terwijl het in de praktijk je toestel eigenlijk langzamer maakt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom heeft iedereen dan een task manager draaien om zooi uit te zetten?
Nee. In Android kan er maximaal 64MB aan geheugen toegewezen worden per applicatie. Je zult dus niet een app tegenkomen die meer dan 64MB aan geheugen gebruikt.quote:
Ugh, en dat draait dan ook nog op een java vm? Lekker developen lijkt me datquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:30 schreef Dimens het volgende:
[..]
Nee. In Android kan er maximaal 64MB aan geheugen toegewezen worden per applicatie. Je zult dus niet een app tegenkomen die meer dan 64MB aan geheugen gebruikt.
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:22 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Dat is niet mijn manier van discussiëren, maar er zijn mensen die zo communiceren.... Ik had het btw over spelcomputers en telefoons, maar je kan het ook gebruiken bij: "willekeurige sport, auto's, kleding merken, vakantie landen etc etc etc"
quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:47 schreef Dimens het volgende:
Gelukkig geldt dit alleen voor mensen met iPhones. Mensen met Samsung, HTC of Sony doen dit uiteraard nooit. Die zijn gewoon tevreden met hun toestel en hebben nooit iets te klagen of verdedigen.
Net zoals mensen die een bepaalt biermerk drinken, een bepaalt type auto rijden of een bepaalt soort genre muziek leuk vindt nooit iets te klagen of verdedigen hebben.
quote:you can use as much memory as the device has, minus what it's using for other programs. When Android thinks it's low on memory, it'll start killing background tasks, so it's a soft limit. Most devices do not have swap space.
Op de Ace2 heeft het wel degelijk zin... Die loopt anders echt vast. Op mijn S2 en HTC Desire is het inderdaad zinloos. Dat zijn gewoon goede toestellen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:25 schreef Dimens het volgende:
[..]
Omdat het tussen de oren zit dat het vrijmaken van geheugen terwijl er nog genoeg geheugen is, het toestel sneller zou maken. Net zoals het killen van apps in iOS zogenaamd het toestel sneller zou maken terwijl het in de praktijk je toestel eigenlijk langzamer maakt.
Geniaal voorbeeld.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:32 schreef mapima het volgende:
Twee even sterke mannen dragen 5kg en 12kg naar Rome.
Het gaat om je ramgeheugen, toch?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:20 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
In mijn 20 jaar ervaring met computers heb ik altijd bewust een scheiding tussen opslag en 'systeemopslag' (OS gerelateerd) gemaakt, waardoor ik er van uitging (dom dat ik ben) dat ze bij grote bedrijven wel zo slim zouden zijn om datzelfde onderscheid te maken in hun producten. Blijkbaar niet.
Toevallig net iets gelezen over slaven in het Romeinse rijk?quote:
Wat Dimens en ik bedoelde was de opslag, aangezien er dingen zijn als over provisioning en dergelijke. Als flashgeheugen boven een bepaalde drempel (capacitet) heen gaat heeft dat een negatieve invloed op het performance van dat geheugen, waardoor de informatie die nodig is minder snel opgehaald kan worden. Waardoor lag ontstaat. Dat staat los van werkgeheugen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:34 schreef very het volgende:
[..]
Het gaat om je ramgeheugen, toch?
Ik ben ook geen expert, maar kan me voorstellen dat een volle telefoon meer vraagt van je ramgeheugen dan een niet volle telefoon.
Ik heb even gegoogeld en kwam dit tegen:
http://forums.imore.com/i(...)-i-fill-up-16gb.html
Dit zou Dimens standpunt onderuit halen.
nee ik nam rome als willekeurige plaats dat voorbeel,d van ie kg heb ik van iemand anders xdquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:37 schreef Piye het volgende:
[..]
Toevallig net iets gelezen over slaven in het Romeinse rijk?
Nou...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:53 schreef HostiMeister het volgende:
Een neuk geven om wat voor telefoon iemand heeft.![]()
![]()
quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:23 schreef Robophatt het volgende:
OP niet gelezen want voorspelbare inhoud.
Alhoewel de lag in Android met de huidige toestellen er bijna niet meer is, is deze er nog wel. Met name voor events.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:32 schreef mapima het volgende:
Lag op Androidoke scrollen gaat niet altijd soepel op mn HTC Desire maar dit is een drie jaar oud leentoestel.
Er wordt ook niet meer RAM verbruikt, maar de lees/schrijf snelheid van Flashgeheugen daalt wel naarmate het vol raakt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:34 schreef very het volgende:
[..]
Het gaat om je ramgeheugen, toch?
Ik ben ook geen expert, maar kan me voorstellen dat een volle telefoon meer vraagt van je ramgeheugen dan een niet volle telefoon.
Ik heb even gegoogeld en kwam dit tegen:
http://forums.imore.com/i(...)-i-fill-up-16gb.html
Dit zou Dimens standpunt onderuit halen.
Thx.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:49 schreef Dimens het volgende:
[..]
Er wordt ook niet meer RAM verbruikt, maar de lees/schrijf snelheid van Flashgeheugen daalt wel naarmate het vol raakt.
Ik heb de test ook zelf gedaan en de praktijk leert ons dat dit inderdaad waar is. Flashgeheugen wordt langzamer als je het vult. DIG / [Advies] SSD 2.5"
Voornamelijk omdat het een nieuwer, beter toestel is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:11 schreef doppelgänger het volgende:
Waar ik me wel over verbaas is dat blinde koopgedrag elke keer als Apple een nieuw toestel uitbrengt. Ik ken mensen die hadden een iPhone 4 nieuw gekocht, en die kopen nauwelijks een jaar later doorleuk een nieuwe iPhone 5.Echt, waarom?! Daar kan ik nou echt niet bij.
Omdat je maar max 200 euro minder voor je telefoon krijgt dan dat je zelf hebt betaald, en 200 euro per jaar voor een telefoon helemaal niet zo achterlijk hoog is, gezien de hoeveelheid dat ik zo'n ding gebruik.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:11 schreef doppelgänger het volgende:
Waar ik me wel over verbaas is dat blinde koopgedrag elke keer als Apple een nieuw toestel uitbrengt. Ik ken mensen die hadden een iPhone 4 nieuw gekocht, en die kopen nauwelijks een jaar later doorleuk een nieuwe iPhone 5.Echt, waarom?! Daar kan ik nou echt niet bij.
Jij verkoopt je oude weer nadat je 'm gewoon een jaar gebruikt hebt ? Persoonlijk vind ik dat not-done, je gaat toch niet geld vragen voor een telefoon van een jaar oud ?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:41 schreef very het volgende:
[..]
Omdat je maar max 200 euro minder voor je telefoon krijgt dan dat je zelf hebt betaald, en 200 euro per jaar voor een telefoon helemaal niet zo achterlijk hoog is, gezien de hoeveelheid dat ik zo'n ding gebruik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |