What panzer saidquote:Op donderdag 15 augustus 2013 01:45 schreef star_gazer het volgende:
Wat is een lichaam soms toch vreemd. Normaal gesproken begin ik het bij 3x5x77.5kg bench press lastig te krijgen en ik heb daar ook een aardige tijd gestalled. Gisteren moeiteloos 3x5x80kgStrength gainsszzz!
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 07:30 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Geweldig!Plateau doorbroken.
Ja. Ben er ook erg blij mee. De helft van een plateau is volgens mij psychologisch. Nu ik er doorheen ben kan ik langzaam maar zeker naar de 100kg toe wat mij betreft. Er zal ongewtijfeld nog wel een plateau of twee tussen komen (cutting season begint in Oktober), maar als je dat in perspectief plaatst is een paar weken ergens blijven hangen ook weer zo erg niet. Zodra je lichaam er klaar voor is, gaat het.quote:
Fark dat is echt goed. 2.2x lichaamsgewichtquote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:19 schreef banaliteit het volgende:
Overigens heb ik vandaag 140 kg gedeadlift!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mijn doel van 2013 behaald!met 63kg lichaamsgewicht.
Dat scheelt enorm idd. Dat je echt op je schouders/schouderbladen ligt en blijft liggen idd.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:10 schreef star_gazer het volgende:
[..]
[..]
Wat overigens goed helpt in mijn bench is de schouders goed naar achterren rollen. Dan haal je die verdomde front delts er uit en pak je je pecs + triceps meer, waar je toch iets meer mee kunt duwen.
Als je de bar uit de haak haalt, moet je hem ook meer naar voren 'schuiven' en niet zozeer tillen. Anders valt die spanning weg, met name als een spotter hem voor je optilt. Qua breedte zorg ik er altijd voor dat mijn ringvinger op de binnenste ring zit (makkelijk ezelsbruggetjequote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Dat scheelt enorm idd. Dat je echt op je schouders/schouderbladen ligt en blijft liggen idd.
Dan voelt het ook alsof je meer kracht uit je rug kan halen.
En niet te breed pakken
ja.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:36 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Als je de bar uit de haak haalt, moet je hem ook meer naar voren 'schuiven' en niet zozeer tillen. Anders valt die spanning weg. Qua breedte zorg ik er altijd voor dat mijn ringvinger op de binnenste ring zit (makkelijk ezelsbruggetje). Dat komt altijd wel redelijk uit.
Trouwens zelfde verbod gehad bij F4F Amstelveen, op zelfde apparaat.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:19 schreef banaliteit het volgende:
Ik kan niet meer squatten bij F4F.....Dit hing bij dip assist machine
[ afbeelding ]
Overigens heb ik vandaag 140 kg gedeadlift!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mijn doel van 2013 behaald!met 63kg lichaamsgewicht.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:36 schreef RaymondK het volgende:
Als je trouwens "wide" grip pullups doet, is het dan de bedoeling helemaal uit te hangen onderaan?
Je lats komen dan helemaal naar buiten zegmaar als je echt helemaal gaat uithangen.
Voor m'n gevoel pak je ze dan veel directer.
Kan wel minder reps dan, maar voelt wel zwaarder/directer...
Persoonlijk vind ik helemaal uithangen veel fijner, ik heb dan echt het gevoel dat ik alles uit m'n lats haal. Daarnaast voorkom ik wat ik bij vele anderen zie: een steeds korte beweging waardoor de oefening bijna nutteloos wordt.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 08:39 schreef star_gazer het volgende:
Ik kan geen wide grips doen. Zodra ik breed hang voel ik m'n borstbeen alIk probeer bij mijn (redelijk narrow grip chins) en pull-ups in ieder geval mijn schouders en ellebogen helemaal uit te hangen.
Wat ik overigens wel merk is dat je niet teveel naar 'achteren' moet gaan zegmaar als je jezelf optrekt. Als je echt recht van boven naar beneden gaat, pak je je lats veel directer.
Respect voor je deadlift!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:19 schreef banaliteit het volgende:
Ik kan niet meer squatten bij F4F.....Dit hing bij dip assist machine
[ afbeelding ]
Waarom 2 jaar blijven trainen in een "gym" zonder squatrack? Ik snap dat niet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 23:39 schreef Bendoe het volgende:
[..]
Daar leg ik de bar bij mijn gym ook altijd in, maar goddank krijgen we binnenkort als het goed is een squatrack na 2 jaar lobbyen.
Zo doe ik ze ook, maar dan kan ik er maar een paar.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:36 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
[..]
Persoonlijk vind ik helemaal uithangen veel fijner, ik heb dan echt het gevoel dat ik alles uit m'n lats haal. Daarnaast voorkom ik wat ik bij vele anderen zie: een steeds korte beweging waardoor de oefening bijna nutteloos wordt.
Om m'n lichaam zo recht mogelijk te houden, buig ik m'n benen naar achteren en houd ik m'n lichaam recht met m'n buikspieren. Zo ongeveer:
[ afbeelding ]
Als je, met wat je nu eet, op het zelfde gewicht blijft moet je uitrekenen hoeveel kcal je binnenkrijgt per dag. Om meer definitie te krijgen is het niet noodzakelijk meer spier op te bouwen, maar wat vet kwijt te raken. Dus als je je dagelijkse kcal intake weet trek je daar zo'n 200 kcal per dag vanaf en kijk je na een week of twee weken hoe het gaat.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:34 schreef Hyperdunk_15 het volgende:
Hoi allemaal,
een poosje terug, ca. 3 maanden heb ik hier wat berichten gepost omdat ik begonnen was met fanatiek trainen en letten op mijn eetpatroon. Dit ging allemaal goed, tot ik na een maand 'spit' kreeg in mijn onderrug en het voelde alsof ik volledig was 'vastgeroest'.
Heb toen 2 maanden weinig aan krachttraining kunnen doen, wel wat losse dingen, maar zoveel mogelijk de rug ontzien. Nu ben ik dus sinds 2 weken weer volop begonnen, ook met eten erbij. Inmiddels heb ik mijn streefgewicht bereikt, zo tussen de 80 en 81 kilo. Wat ik graag wil is dat de spieren er goed uitkomen. Ik hoef niet zo zeer een bodybuilder te worden, ik wil gewoon zover mogelijk komen om 'ripped' te worden, goede lijnen.
Nu ben ik dus weer 2 weken bezig. De eerste 4 weken doe ik een schema van 5 dagen per week, waarin ik de meeste setjes doe van 4x8 of 12,10,10,8. Ik wil deze maand eerst mijn kracht weer opbouwen. Nu heb ik dus een vraag waar een aantal van jullie vast wel een antwoord op hebben.
Op internet lees ik veel over bulken en cutten. Op dit moment zit ik op een mooi gewicht, en is mijn vetpercentage behoorlijk omlaag gegaan. Dit wil ik graag zo vol blijven houden, ik zou alleen willen aankomen door toename van spiermassa. Ik eet op dit moment 6 keer per dag, en let daarbij goed op de voeding. Alleen het avondeten eet ik vaak mee wat er met het gezin wordt gegeten. Op welke manier kan ik het beste nog wat meer spieropbouwen, en toch laag blijven in vetpercentage? Want op internet lees ik veel dat mensen gaan bulken en daarna doormiddel van de cut weer naar een laag percentage toe gaan. Moet dit perse zo worden gedaan of is het ook mogelijk zonder echt te bulken? (zoals gezegd, ik hoef geen bodybuilder te worden, ik wil het gewoon wat uitbouwen ).
Bedankt alvast voor eventuele antwoorden en als er dingen aan mijn verhaal onduidelijk zijn, vraag gerust.
Kracht opbouwen is het makkelijkst met zoveel mogelijk compounds (Starting Strenght) op lagere herhalingen (3-6).quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:34 schreef Hyperdunk_15 het volgende:
Hoi allemaal,
een poosje terug, ca. 3 maanden heb ik hier wat berichten gepost omdat ik begonnen was met fanatiek trainen en letten op mijn eetpatroon. Dit ging allemaal goed, tot ik na een maand 'spit' kreeg in mijn onderrug en het voelde alsof ik volledig was 'vastgeroest'.
Heb toen 2 maanden weinig aan krachttraining kunnen doen, wel wat losse dingen, maar zoveel mogelijk de rug ontzien. Nu ben ik dus sinds 2 weken weer volop begonnen, ook met eten erbij. Inmiddels heb ik mijn streefgewicht bereikt, zo tussen de 80 en 81 kilo. Wat ik graag wil is dat de spieren er goed uitkomen. Ik hoef niet zo zeer een bodybuilder te worden, ik wil gewoon zover mogelijk komen om 'ripped' te worden, goede lijnen.
Nu ben ik dus weer 2 weken bezig. De eerste 4 weken doe ik een schema van 5 dagen per week, waarin ik de meeste setjes doe van 4x8 of 12,10,10,8. Ik wil deze maand eerst mijn kracht weer opbouwen. Nu heb ik dus een vraag waar een aantal van jullie vast wel een antwoord op hebben.
Op internet lees ik veel over bulken en cutten. Op dit moment zit ik op een mooi gewicht, en is mijn vetpercentage behoorlijk omlaag gegaan. Dit wil ik graag zo vol blijven houden, ik zou alleen willen aankomen door toename van spiermassa. Ik eet op dit moment 6 keer per dag, en let daarbij goed op de voeding. Alleen het avondeten eet ik vaak mee wat er met het gezin wordt gegeten. Op welke manier kan ik het beste nog wat meer spieropbouwen, en toch laag blijven in vetpercentage? Want op internet lees ik veel dat mensen gaan bulken en daarna doormiddel van de cut weer naar een laag percentage toe gaan. Moet dit perse zo worden gedaan of is het ook mogelijk zonder echt te bulken? (zoals gezegd, ik hoef geen bodybuilder te worden, ik wil het gewoon wat uitbouwen ).
Bedankt alvast voor eventuele antwoorden en als er dingen aan mijn verhaal onduidelijk zijn, vraag gerust.
Heb je ook last bij het uitvoeren van flyes? En maakt hand plaatsing nog uit bij push-ups?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:06 schreef BigSmurf het volgende:
Wat zijn nuttige stabiliserende oefeningen voor je schouders die je makkelijk thuis kan doen? Ik heb nog steeds klachten aan de rechterschouder namelijk. Ze denken dat het in de aanhechting zit van de borstspier op basis van de klachten (pijn voorkant schouder bij bench press/push up/vooruit wegduwende bewegingen met soms wat uitstralingen naar bovenkant schouder en bovenste stuk bovenarm), daar krijg ik nu shockwave behandelingen voor, maar mocht dit niet werken, dan kan ik waarschijnlijk wéér een heel orthopedisch traject in (zoals al eerder in dit topic vermeld is op MRI, foto's en echo niets te zien).
Ik heb al eerder schouderoefeningen gedaan voor 1 - 1,5 maand, dat hielp toen niet echt, maar dit was toen de klachten nog wel erger waren, en met name de standaard rotatorcuff oefeningen met dumbells (internal/external rotation op je zij met een dumbell etc). Heb ook een tijdje shoulder dislocations gedaan met zo'n bezemsteel, maar m'n schouders zijn al dusdanig mobiel dat ik die vrijwel meteen al vrij smal kon doen, en ik wil mezelf ook niet te flexibel maken.
Ter beschikking zijn verstelbare dumbells tot 12 kilo en pull-up deurpost-bar trouwens.
Met lichtere gewichten niet, bij gewicht <10RM wel naar mate de set vordert. En nee, dat maakt weinig uit, zowel dicht bij elkaar als wijd last, waarbij het erger wordt naarmate ik dieper ga.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:21 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Heb je ook last bij het uitvoeren van flyes? En maakt hand plaatsing nog uit bij push-ups?
Oke, qua stabiliteit oefeningen voor de schouders kan je de standaard rotator cuff spieren trainen samen met turkish get-ups. Denk niet dat het je veel zal helpen, but it's worth a shot.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:06 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Met lichtere gewichten niet, bij gewicht <10RM wel naar mate de set vordert. En nee, dat maakt weinig uit, zowel dicht bij elkaar als wijd last, waarbij het erger wordt naarmate ik dieper ga.
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:06 schreef BigSmurf het volgende:
Wat zijn nuttige stabiliserende oefeningen voor je schouders die je makkelijk thuis kan doen? Ik heb nog steeds klachten aan de rechterschouder namelijk. Ze denken dat het in de aanhechting zit van de borstspier op basis van de klachten (pijn voorkant schouder bij bench press/push up/vooruit wegduwende bewegingen met soms wat uitstralingen naar bovenkant schouder en bovenste stuk bovenarm), daar krijg ik nu shockwave behandelingen voor, maar mocht dit niet werken, dan kan ik waarschijnlijk wéér een heel orthopedisch traject in (zoals al eerder in dit topic vermeld is op MRI, foto's en echo niets te zien).
Ik heb al eerder schouderoefeningen gedaan voor 1 - 1,5 maand, dat hielp toen niet echt, maar dit was toen de klachten nog wel erger waren, en met name de standaard rotatorcuff oefeningen met dumbells (internal/external rotation op je zij met een dumbell etc). Heb ook een tijdje shoulder dislocations gedaan met zo'n bezemsteel, maar m'n schouders zijn al dusdanig mobiel dat ik die vrijwel meteen al vrij smal kon doen, en ik wil mezelf ook niet te flexibel maken.
Ter beschikking zijn verstelbare dumbells tot 12 kilo en pull-up deurpost-bar trouwens.
Retractie van scapula samen met wat rotator cuff oefeningen. Dat is alles wat hij uitvoert. Retractie hoor je al uit te voeren tijdens de bench samen en andere presses. Zo wordt de 'ruimte' in je schouder groter, waardoor er minder kans is op inklemming. Stretchen van de pectoralis helpt hier veel bij.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |