#ANONIEM | maandag 12 augustus 2013 @ 23:19 |
Hey allemaal, zijn er meerdere mensen hier met ervaring met de Oculus Rift? Zo ja, welke demo's heb je totnutoe gespeeld en wat vond je zelf het leukst? Zo nee, zou je dit graag willen? Voor mij: - Ik heb de standaard demo's gespeeld die ik in een torrent had gevonden. - Beste waren, Museum of the Microstar & Lunar Flight Mochten er mensen geïntresseerd zijn, kan ik een demo geven bij mij thuis. Als Delft goed uit komt, kun je me even PMen of hier posten voor een afspraak. | |
Catch22- | maandag 12 augustus 2013 @ 23:35 |
Dit ding lijkt me zo fucking bruut ![]() | |
bjorntju | maandag 12 augustus 2013 @ 23:49 |
Ja lijkt mij ook echt awesome ![]() ![]() En Star Citizen natuurlijk! ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:30 |
zoiets ![]() Er is een kleine shooter demo en je kunt half life 2 er al mee spelen, maar het zou beter zijn als er een shooter komt met de Rift in gedachte. Zoiets: Lunar Flight is ook erg leuk, wel misselijkmakend ![]() | |
bjorntju | dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:32 |
Ja zoiets idd. Volgens mij komt er binnenkort een 1080P devkit versie. Misschien dat ik die ga halen. Heb geen zin om 1+ jaar te gaan wachten op de consumer versie haha. | |
#ANONIEM | dinsdag 13 augustus 2013 @ 00:54 |
Ik denk dat de volgende devkit rond november komt. Ik kon niet zo lang wachten ![]() | |
Mr.44 | dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:33 |
Er zijn al 4K beeldschermen in ontwikkeling voor smartphones dus wie weet wat er over een jaar in de devkit zit ![]() | |
bjorntju | dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:37 |
Wilde hem ook heel graag hebben, maar vond het toch wel zonde van mijn geld om die te halen terwijl er betere versies uitkomen. Dan maar wachten haha. De 1080p versie lijkt mij wel wat. In de consumer versie blijft de resolutie ook gewoon 1080p dacht ik, dus ik denk dat je tussen die twee niet echt veel verschillen gaat zien. Maar werkt het wel goed? Ook de headtracking enzo? Is de lag erg merkbaar? Haha wie weet ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:59 |
Ik weet niet, de dev versie kan een trager scherm bevatten bijvoorbeeld. Headtracking is perfect, alleen motionblur door het slechte scherm. | |
bjorntju | dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:22 |
Ja dat is wel altijd nog mogelijk ja, maar ik zie wel. Mocht de 1080P devkit niet te duur zijn dan haal ik die, anders wacht ik wel op de consumer versie. | |
#ANONIEM | dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:36 |
Inderdaad, ik kon het geld wel missen. Ik ben ook een beetje aan het kloten in UDK voor zoverre dat gaat ![]() | |
Catch22- | dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:17 |
Maakt t op zon kleine afstand uit of 720 of 1080p hebt? | |
#ANONIEM | dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:45 |
juist omdat het een kleine afstand is. nu kun je elke pixel zien. | |
#ANONIEM | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:29 |
Niemand interesse in een demo? Kan morgen en vrijdag nog. | |
surfdudeVinnie | dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:19 |
hi totalvamp, Heb jij die Oculus Rift nog thuis? Ik zou heel graag een demo hebben. Wilde dit ding al sinds hij op Kickstarter verscheen hebben. Ben erg benieuwd. Vincent | |
SpankmasterC | dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:22 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 21 augustus 2013 @ 01:11 |
Yep deze week nog thuis, kan nog steeds een demo geven. PM me maar even wanneer je kan. | |
#ANONIEM | woensdag 21 augustus 2013 @ 17:50 |
Ja zeker weten! Ziet er gaaf uit als je dat soort filmpjes bekijkt in de rift zelf. | |
BurnaBoy | woensdag 21 augustus 2013 @ 20:48 |
Opzich wil ik wel eens proberen ja, Toen kickstarter uitkwam had ik er ook bijna een gekocht. Helaas moest ik toen ook boeken voor school kopen dus nooit van gekomen. Zelf heb ik hier een sony HMZ-T1 liggen. Die was zo'n 500 euro duurder ![]() Maar in Uncharted 3 heb ik uitgespeeld met die HMZ en dat is een veel rustigere game, dat was echt prima. Lekker de afgrond in kijken en je inderdaad het apenzuur schrikken enzo ![]() Delft zei je? dat moet wel te doen zijn als het wat midden op de dag kan. | |
maurisioo | woensdag 21 augustus 2013 @ 21:45 |
Vandaag geprobeerd, vond het er nog erg onscherp uitzien. Maar dacht dat het scherm bij release full hd is? In ieder geval mooi ding. ![]() | |
Curlbrah | woensdag 21 augustus 2013 @ 22:21 |
Was hier nog niet echt op in gegaan maar lag het niet gewoon aan het ding wat je op had? die van mij was best scherp, idd bij release issie full hd | |
#ANONIEM | woensdag 21 augustus 2013 @ 22:29 |
Ik heb de Sony zelf niet geprobeerd, vond hem veel te duur ![]() Midden van de dag kan ik wel, alleen op vrijdag wordt dat lastig. Onscherp ligt er aan dat het niet goed is afgesteld. Is het eerste wat ik vraag, kun je de letters scherp zien etc. Bij release MINIMAAL HD. Ik hoop met de nieuwe ontwikkelingen een 4k scherm Waarschijnlijk wel, kom net terug van een vriend en bij hen was het gewoon scherp. Zijn ma ging nog gillen van de achtbaan. Ook even de onderwater demo aangezet en die vriend schrok behoorlijk van een haai ![]() Ook even een demo waar je bijna onder het rokje van een anime figuurtje kunt kijken ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2013 22:32:09 ] | |
surfdudeVinnie | zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:15 |
Hi, ik kan niet pmmen. Daarvoor zit ik hier te kort. Kan jij morgen zondag? Ik hoop het. Laat maar weten. Groet vincent | |
#ANONIEM | zondag 25 augustus 2013 @ 22:32 |
Nee ik kon vandaag helaas niet, werd vanacht nogal laat dus flink uitgeslapen. Misschien kan ik volgend weekend weer. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2013 22:32:26 ] | |
stbabylon | donderdag 29 augustus 2013 @ 09:51 |
Ik heb hem ook besteld. De 1080p devKit kan nog wel maanden duren. Dat komt dan wel ![]() | |
SosuaCafe | vrijdag 6 september 2013 @ 13:14 |
Op marktplaats kom je er wel een paar tegen. Bij de release blijft 'ie ook zo ongeveer $300,- ? | |
stbabylon | vrijdag 6 september 2013 @ 14:10 |
Die van mij komt maandag binnen ![]() | |
Catch22- | vrijdag 6 september 2013 @ 14:12 |
zou wel tof zijn. Als t goed werkt haal ik er sowieso 1. | |
ExperimentalFrentalMental | maandag 9 september 2013 @ 18:47 |
WOW, check deze commercial voor de Oculus Rift! Unreal ![]() http://www.flabber.nl/lin(...)ulus-rift-nsfw-16370 | |
Catch22- | maandag 9 september 2013 @ 19:01 |
Oke dat was best ehh, disturbing | |
Manke | maandag 9 september 2013 @ 19:07 |
ben benieuwd hoe deze technologie er over 10 jaar uitziet ![]() | |
Tain | maandag 9 september 2013 @ 19:29 |
![]() | |
stbabylon | dinsdag 10 september 2013 @ 10:06 |
Gisteren even kort uitgeprobeerd (had ook training). Maar dat is wel een potje gaaf zeg ![]() Vanavond HL2 eens goed proberen in te stellen ![]() | |
ClapClapYourHands | maandag 30 september 2013 @ 10:15 |
Ik ben er echt zeer benieuwd naar. De consumer version kan nog heel lang op zich laten wachten dus ik denk dat ik voor de devkit ga ![]() | |
Me_Wesley | zaterdag 2 november 2013 @ 18:43 |
Vandaag even kort opgehad, wat een geweldige ervaring. En dat was de devkit(lowres dus), op een PC zonder fatsoenlijke grafische kaart (volgens mij zelf alleen onboard graphics, lekkere demo :/ ) Maargoed, er ontspringen vette concepten en demo's overal, waardoor ik bijna niet kan wachten op de consumer versie. Voorlopige voorspellingen zijn ergens in 2014, waarbij de prijs rond de $300 gaat liggen. Wat importkosten en de prijs zal ongeveer ¤350 worden in Nederland.. laten we het hopen!) Kijk dit bijvoorbeeld, hoe simpel, maar toch enorm vet: | |
Me_Wesley | zaterdag 2 november 2013 @ 18:50 |
Ghosting lijkt me onmogelijk met de rift, aangezien je ogen alletwee een eigen display hebben en er dus geen informatie van het linkeroog naar het rechteroog kan lekken. Of ik moet de verkeerde definitie van ghosting hebben, natuurlijk ![]() | |
Manke | zaterdag 2 november 2013 @ 18:53 |
als je je ogen relaxed tot je dubbel ziet, dan moet je links en rechts overlappen, je linker oog ziet dan het linker gedeelte en vice versa, dan zie je het ook in 3D ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Manke op 02-11-2013 18:58:27 ] | |
Manke | zaterdag 2 november 2013 @ 19:10 |
hoe werkt het eigenlijk dat het scherm aan de muur 2 verschillende beeldstreams kan laten zien, afzonderlijk te zien met de rift? | |
Me_Wesley | zaterdag 2 november 2013 @ 19:11 |
Je moet een 3d film downloaden, maar je kan natuurlijk ook een 2d-film kijken. De rest van de bioscoop blijft uiteraard 3d. Maarja, het echte effect heb je met de Oculus Rift, omdat je er volledig inzit, in 3d, en het beeld meebeweegt met je hoofd. [ Bericht 6% gewijzigd door Me_Wesley op 02-11-2013 19:20:16 ] | |
BurnaBoy | zaterdag 2 november 2013 @ 19:29 |
Het kunstje hier is dat virtuele theater, De rest kan nu veel beter met de HMD van sony. Die is nml hoger resolutie, En die doet ook alsof het scherm ergens voor je zweeft. Dat is ook 3d films kijken zonder enige vorm van crosstalk/ghosting en dat is echt veel fijner dan de bios. Het leuke hiervan is dat je 'samen' met andere mensen een 3d film kunt kijken en je je niet hoeft te storen aan slechte 3d effect door passive/active brilletjes. Andere oorzaak van ghosting ja, de LCD in de devkit kan niet snel genoeg updaten om jouw ogen voor de gek te houden. Dus dan heb je het vorige beeld en het nieuwe beeld door elkaar heen. Wat jij bedoelt is crosstalk. Dus dat beelden van links op rechts binnenkomen. | |
Manke | zaterdag 2 november 2013 @ 19:44 |
virtueel theater? dacht dat het in een echt theater was ![]() | |
Me_Wesley | zaterdag 2 november 2013 @ 20:03 |
Voor puur filmkijken inderdaad wel. Alleen die van Sony heeft geen headtracking, en kost bijna 800 dollar, dus voor gaming doeleinden is het beter wachten op een highres consumerversie van de Rift. | |
Me_Wesley | zaterdag 2 november 2013 @ 20:04 |
Ja, dat is de hele gimmick, je kan om je heen kijken en rondlopen. | |
BurnaBoy | zaterdag 2 november 2013 @ 20:22 |
Ik heb die T1 al dus ![]() ![]() Maar ik geef je wel gelijk, niet waard om nu nog te investeren in dat ding. | |
Me_Wesley | zaterdag 2 november 2013 @ 20:38 |
De developers richten op 2014, maargoed, dat soort beloftes heb ik vaak genoeg gehoord ondertussen ![]() | |
Me_Wesley | zondag 3 november 2013 @ 16:11 |
Ben toch overstag gegaan en heb de DevKit besteld. Het vlees is zwak ![]() Nu wachten tot december ![]() | |
JDx | zondag 8 december 2013 @ 11:14 |
Ding al binnen? Ik wil hem ook bestellen eigenlijk. Maak zelf ook 3D interieuren e.d. dus zie er wel mogelijkheden voor. En ik wil er natuurlijk mee gamen. | |
JDx | dinsdag 17 december 2013 @ 17:11 |
Niemand dit dit ding heeft? | |
Burrito | dinsdag 17 december 2013 @ 17:13 |
http://fontysvr.nl/vrs?gclid=CIHuyJSnt7sCFTMftAod5XYA9g In januari een symposium waarin ook de nieuwe Oculus Rift HD getoond zal worden. Misschien interessant voor mensen die interesse in virtual reality hebben. | |
HeatWave | dinsdag 17 december 2013 @ 17:14 |
Ik heb de non-HD versie, nog maar weinig mee gedaan eigenlijk ![]() | |
Me_Wesley | dinsdag 17 december 2013 @ 17:31 |
Heb hem al tijdje binnen, maar zo te zien moet ik hem snel op marktplaats gaan gooien, want zodra de consumerversie aangekondigd wordt krijg je er geen cent meer voor. | |
BurnaBoy | dinsdag 17 december 2013 @ 17:54 |
Wacht op de consumerversie, Een jaar geleden had je een devkit kunnen halen maar nu is die Consumerversie echt te dichtbij. Iig ergens 2014 verwacht ik zelf zo. maar als je $300 in disposable income hebt kun je het ook nu wel doen. | |
JDx | dinsdag 17 december 2013 @ 18:50 |
Niet eens een beetje door je eigen 3D creaties lopen ofzo? | |
#ANONIEM | dinsdag 17 december 2013 @ 22:47 |
Ik heb hem al een tijdje en is erg leuk om mensen erin te zetten ![]() Vooral oudere mensen is erg grappig om te zien xD Een moeder van een vriend ging gillend de achtbaan in. Een vriend sloeg om zich heen toen er ineens een haai aan kwam zwemmen. Een ander wilde tegen de muur in het spel leunen en viel bijna om. Er zijn ook zat leuke spellen mee te spelen al merk je wel dat de resolutie te slecht eigenlijk is voor echt goede virtual reality. Kan niet wachten op de 1080p of zelfs 4k versie. | |
Geralt | dinsdag 17 december 2013 @ 22:57 |
Wil dit een succes worden dan zal de resolutie op zn minst naar 1080P moeten lijkt me ja. | |
Burrito | woensdag 18 december 2013 @ 14:57 |
![]() | |
Me_Wesley | woensdag 18 december 2013 @ 15:02 |
Ik denk nog wel hoger, het scherm wordt uitgesmeerd over een groot deel van je gezichtsveld. Wat bij deze devkit vooral irritant is is dat het een vrij groot scherm is, waardoor de pixels onderling een te grote afstand hebben van elkaar. Je krijgt dus een rasterwerking. | |
BurnaBoy | woensdag 18 december 2013 @ 16:21 |
1080p per oog is een leuk doel. Eigenlijk slaan 16/9 resoluties in de rift nergens op. Je wil er een 32/9 paneel in hebben zodat je 16/9 per oog hebt. | |
JDx | woensdag 18 december 2013 @ 16:24 |
Elk oog heeft een ander scherm toch, dat is het idee van 3D. | |
BurnaBoy | woensdag 18 december 2013 @ 16:24 |
In de rift niet. In andere HMDs wel. En het idee van 3d is niet elk oog 1 scherm maar elk oog een beeld wat iets meer naar rechts/links staat zodat je dat verschil in afstand ziet. Meeste hmds hebben dat inderdaad geimplementeerd door voor elk oog een scherm te hebben. De rift echter heeft maar 1 scherm, daarom is 1080 p op dat scherm ook niet voldoende. Ten hoogste acceptabel. Het huidige scherm is meer proof of concept. | |
JDx | woensdag 18 december 2013 @ 16:27 |
Oh ik zie het, ja een sherm zou op z'n minst dan 2560x1440 ofzo moeten zijn, wat is die extra high def widescreen nu? Maar inderdaad liever 4000x1500 ofzo. | |
#ANONIEM | woensdag 18 december 2013 @ 22:59 |
Het nadeel daarvan is weer dat je een monster van een pc nodig hebt om die resoluties op 60fps te draaien met elke moderne game. | |
Me_Wesley | donderdag 19 december 2013 @ 05:53 |
Plus dat er twee viewports gerenderd moeten worden, inclusief lighting etc. | |
JDx | donderdag 19 december 2013 @ 13:33 |
Die heb ik gelukkig wel. Sowieso moet je wel een goede pc hebben om goede 3D graphics te laden. Realtime dan en wil het een beetje echt lijken. | |
Skull-splitter | donderdag 19 december 2013 @ 23:19 |
Eh, nee, das nou net de truc bij de Rift... 1 plaatje renderen met 2 perspectieven. Kan allemaal met dezelfde renderpasses. | |
Me_Wesley | vrijdag 20 december 2013 @ 05:51 |
Ah, cool! Op zich klinkt dat ook een stuk logischer, nu ik erover nadenk ![]() | |
Pheno | vrijdag 20 december 2013 @ 06:21 |
Het gaat er komen: http://www.dvice.com/2013(...)-display-development | |
very | vrijdag 20 december 2013 @ 11:53 |
Ik zie potentie in racegames, maar shooters lijken me toch vreemd. Als je dan opzij kijkt, draait je ingame gun dan mee? Moet je ook fysiek 180 graden omdraaien om ingame 180 graden te draaien? | |
Pheno | vrijdag 20 december 2013 @ 11:58 |
De quake demo die ik speelde werkte vrij simpel. Gewoon waar je keek daar liep je ook naar toe. Als je de controller gebruikte om te lopen. Een snelle 180 wordt vrees ik een knop indrukken ![]() | |
Skull-splitter | vrijdag 20 december 2013 @ 12:28 |
Loskoppelen van muis en headset lijkt mij persoonlijk de enige optie in shooters, of domweg headtracking uit in shooters. Anders wordt richten funest voor je nekspieren. | |
DX11 | vrijdag 20 december 2013 @ 12:31 |
Ik denk dat ik voornamelijk sim games ga spelen, ETS2 enz. En natuurlijk RCT3 ![]() | |
JDx | vrijdag 20 december 2013 @ 13:03 |
Porno! | |
Me_Wesley | vrijdag 20 december 2013 @ 15:07 |
Heb er verschillende games mee gespeeld, en inderdaad zijn cockpit games verreweg het meest geschikt imo. De beleving is gewoon veel beter. Maar ook bijvoorbeeld de bioscoopsimulator en Alone is goed geslaagd omdat je in het spel ook een zittende houding hebt. iRacing en in het bijzonder Lunar Flight (vooral vanwege de manier waarop je de cockpit (die ook schermen en knoppen links en rechts van je lichaam heeft) bediend), vind ik echt ernorm gaaf. Alleen merk je bij bijvoorbeeld iRacing heel erg de beperking van de resolutie (je mist je rempunten omdat bochten niet in te schatten zijn van tevoren). | |
Me_Wesley | vrijdag 20 december 2013 @ 15:11 |
Alhoewel het ook wel enórm gaaf was om in HL2 rond te lopen ![]() | |
DX11 | vrijdag 20 december 2013 @ 16:58 |
Kan flight simulator X (dus niet de nieuwste) gemod worden voor de oculus? | |
#ANONIEM | vrijdag 20 december 2013 @ 17:02 |
Ik heb een 3d porno gekeken in de virtuele bioscoop ![]() Is wel een erg aparte ervaring. | |
Me_Wesley | vrijdag 20 december 2013 @ 18:44 |
Fsx is toch de meest recente? In ieder geval, er zijn thirdparty drivers maar het schijnt nog erg houtje touwtje te zijn, headtracking die niet goed functioneert met misselijkheid tot gevolg, etc. Wachten is op een flightsim met native support. | |
Probably_on_pcp | vrijdag 20 december 2013 @ 19:00 |
Vet man, straks lekker stoned op de bank zitten met een Oculus Rift op mn hoofd ![]() | |
DX11 | vrijdag 20 december 2013 @ 19:04 |
Nee 'flight' is de nieuwste maar veel meer arcade. | |
Probably_on_pcp | vrijdag 20 december 2013 @ 19:21 |
DX11 | vrijdag 20 december 2013 @ 22:19 |
Deze is nog een stuk leuker, verzameling van allemaal verschillende mensen (dus niet 1 familie): | |
Probably_on_pcp | vrijdag 20 december 2013 @ 23:05 |
Straks even kijken ![]() | |
JDx | zaterdag 21 december 2013 @ 06:01 |
Godver, ik wil nu zon ding. | |
JDx | zaterdag 21 december 2013 @ 06:14 |
Hoerenkak, ik wil 3D porno! | |
Tain | zaterdag 21 december 2013 @ 10:33 |
Among the Sleep Alpha heeft nu ook Rift support http://krillbite.com/blog(...)oculus-rift-support/ Ben wel erg benieuwd hoe dit spel met de Rift is. | |
BurnaBoy | zaterdag 21 december 2013 @ 11:39 |
Shooters is vrij simpel, arma 2 heeft ook al support voor track-ir dat is ook head tracking. Het wapen wordt dus losgekoppeld van de richting waarin je kijkt. Dit werkt in de echte wereld net zo dus je bent het zo gewend. Het wapen koppelen aan je viewpoint is iets wat voortkomt uit het feit dat je maar 1 x/y controller hebt die je redelijk snel/soepel kunt bedienen. Daarom zijn is het zo jammer dat mensen denken dat je de head tracking moet gebruiken alsof het een muis is. Het is meer de 2e stick van een controller waarmee je de camera bedient als je movement op je d-pad hebt zitten. Dan heb ik het over die actie games die meestal third person perspective zijn [ Bericht 17% gewijzigd door BurnaBoy op 21-12-2013 11:53:03 ] | |
#ANONIEM | zondag 22 december 2013 @ 15:54 |
Ik ga hem vanaaf ff testen. Al las ik dat er nog kleine issues zijn. Welk spel wel perfect werkt is Lunar Flight [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2013 15:55:16 ] | |
Me_Wesley | zondag 22 december 2013 @ 18:00 |
Dat is ook mijn favoriete OR-spel. Heerlijk rustgevend met je lander rondvliegen, je boordcomputers om je heen bedienen, verloren cargo opsporen, etc. Je waant je echt helemaal ergens anders, heel erg gaaf. | |
#ANONIEM | zondag 22 december 2013 @ 18:03 |
Wel desorienterend, zeker aan het begin. Ik heb soms echt het gevoel je dat je gaat vallen xD ik zit op een draaistoel dus die draai ik mee :p Dreadhalls blijft ook grappig (bij anderen) | |
I.C.O.N. | vrijdag 27 december 2013 @ 14:25 |
Ik ga voor de tweede devkit als die uitkomt, kan niet meer wachten. VR cinema lijkt me zo gaaf! | |
DX11 | vrijdag 27 december 2013 @ 14:28 |
Ets2 met oculus en g27 lijkt me wel heel geniaal ![]() | |
Maanvis | vrijdag 27 december 2013 @ 16:25 |
wat maakt de oculus rift de killer app die zoveel beter is dan al die 1293812903812903812093812 VR brillen die al op de markt zijn? | |
HeatWave | vrijdag 27 december 2013 @ 16:29 |
Nou, waarschijnlijk allereerst dat het hardware is en geen app ![]() | |
Maanvis | vrijdag 27 december 2013 @ 16:40 |
ik bedoelde of het de technologie is die ervoor zorgt dat VR-technologie gemeengoed wordt. Excuses voor de woordkeuze die eigenlijk niet kan ![]() | |
Pheno | vrijdag 27 december 2013 @ 16:41 |
De technologie is vrij simpel, waardoor het goedkoop is. Maar het is vooral de bekendheid en de ondersteuning die kan gaan zorgen dat het wat gaat worden. Het zijn ook niet de minste personen die aan boord zijn geklommen om er een succes van te maken: John Carmack bv heeft nu dan id Software voorgoed verlaten voor Oculus. | |
SosuaCafe | vrijdag 27 december 2013 @ 16:45 |
Hier komt zeker een OR zodra de hd versies uit zijn. | |
Maanvis | vrijdag 27 december 2013 @ 16:46 |
Virtualboy was van de maker van de gameboy.. werd echt niks. Daarnaast heeft Carmack sinds Quake III (1999!!!!!!) geen fatsoenlijk spel meer uitgebracht Dus namen zeggen niet zoveel denk ik ![]() | |
DX11 | vrijdag 27 december 2013 @ 17:24 |
Ik ga denk ik alleen maar sims spelen: En dan dronken ![]() | |
Maanvis | vrijdag 27 december 2013 @ 17:25 |
jamaar euro truck simulator is het slechtste spel ooit volgens velen ![]() | |
DX11 | vrijdag 27 december 2013 @ 17:25 |
Ja dat zeggen mensen die niet van simulators houden. Ik vind het geniaal (overigens wel met een aantal mods). Mensen die dit niet waarderen: ![]() | |
Maanvis | vrijdag 27 december 2013 @ 17:27 |
het opunt is juist dat het kei onrealistisch is ![]() | |
Forbry | vrijdag 27 december 2013 @ 17:27 |
Echt heel tof lijkt me dat, zo'n OR... onwijs benieuwd naar! | |
DX11 | vrijdag 27 december 2013 @ 17:28 |
Hahaha dat is echt hele grote bullshit hoe kom je daar dan bij ![]() | |
Maanvis | vrijdag 27 december 2013 @ 17:28 |
ja als ik die nerd³ zag sukkelen met een über saai spel dan ga ik het niet kopen hoor | |
Forbry | vrijdag 27 december 2013 @ 17:30 |
Welke mods als ik vragen mag? ![]() | |
DX11 | vrijdag 27 december 2013 @ 17:30 |
Dat moet je zelf weten maar hoezo denk je dat het niet realistisch is? Het is juist erg realistisch zeker met een stuurtje! En er zijn veel mods om de physics nog net wat beter te maken (wat meer verende cabine enz). | |
Maanvis | vrijdag 27 december 2013 @ 17:33 |
geen mensen die rondlopen zoals in GTA5. | |
DX11 | vrijdag 27 december 2013 @ 17:34 |
Deze is het allerbelangrijkst: http://ets2-mods.com/euro(...)od-v8-0-1-7-0-1-8-0/ Verder heb ik nog mods die bedrijven/ladingen/auto's echte merken geven (ook alle trucks), verlichting van de trucks & AI veranderd, limiter eraf, meer weersomstandigheden, meer skins (voornamelijk interieurs), HDR mods etc etc etc, allemaal hier te vinden: http://ets2-mods.com/ http://ets2.lt/ http://ets2mods.org/ http://www.ets2-mod.com/ Jawel hoor alleen niet op de snelweg, en ook daar zijn mods voor (om meer mensen te krijgen). | |
Forbry | vrijdag 27 december 2013 @ 17:39 |
Ga het nog eens goed bekijken allemaal, thnx ![]() | |
Pheno | zaterdag 28 december 2013 @ 11:14 |
Carmack heeft ook geen spel gemaakt, hij bouwt grafische engines. Gezien Nvidia, Intel, AMD en weet ik wie meer bij hem langs gaan om zijn mening over hun nieuwste producten (GPU's, extensies op instructiesets en API's) lijkt me het heel wat zeggen ![]() Geen idee waarom je Virtualboy erbij haalt. Alles in het rood/zwart, onhandig omdat het ding op een tafel moest staan, etc. Niet heel gek dat het geen succes werd ![]() | |
Timmie85 | zaterdag 28 december 2013 @ 14:52 |
Ik heb de Oculus Rift van kantoor nu thuis liggen, heb ook Razer Hydras gekocht. Ben al dikke anderhalve week lekker aan het spelen met die dingen, met behulp van Unity3D heb ik al best een toffe tech demo game gebouwd. Je merkt pas wat een outdated controls muis en toetsenbord zijn wanneer je 3D input hebt ervaren. ![]() Je merkt wel dat de resolutie van de Rift wat laag is, maar goed, dat fixen ze nog wel. ![]() Ik was er eerst skeptisch over, maar ik ben er in inmiddels van overtuigd dat dit de toekomst van gaming gaat worden. Ook al zijn we er nog niet helemaal, dit is echt een goede stap de volgende richting in. Game werelden zijn zoveel immersiever, combat voelt zoveel leuker aan, etc. ![]() | |
Timmie85 | zaterdag 28 december 2013 @ 16:04 |
Afgezien van de prijs, wat de Rift ook bied is dat ie je hoofd orientatie meet. Dit is cruciaal omdat dit je daadwerkelijk het gevoel van "in de wereld te zitten" geeft. Als je dit uitzet dan is dat effect bijna helemaal weg, en worden bewegingen zelfs veel misselijkmakender. Daarnaast is de latency van de Rift hier heel laag voor gemaakt zodat dit goed aan blijft voelen. De gebruiken als eerste een HMD met een orientatie meting die 1000 keer per seconde meet. Andere HMDs bleven vaak bij 60x per seconde hangen, wat volgens de ontwikkelaars genoeg zou moeten zijn voor games aangezien die op 60 FPS draaien. Echter, je hersens draaien niet op 60 FPS en die raken echt confused als hoofdbewegingen niet snel genoeg geupdate worden. Omdat de Rift op 1000 hz meet kan je ook beter inter- en extrapoleren waar je hoofd naar toe beweegt. Het resultaat is dat het een veel stabieler (en belangrijker nog, veel overtuigender) resultaat geeft. Je merkt nu echter nog wel dat het echt een eerste prototype is. De scherm resolutie is erg laag, en de latency moet nog steeds minder worden. Ze zitten nu rond de 30 ms, ze willen het naar onder de 20 brengen. Verder heeft Carmack een brilliante methode bedacht die latency kan wegfaken door de Rift op het laatste moment nog een paar render aanpassingen te laten doen, maar daarrvoor moeten AMD en NVIDIA eerst iets extras op hun GPU implementeren. Dus dat zal nog wel even duren. | |
Skull-splitter | woensdag 8 januari 2014 @ 01:13 |
http://www.ign.com/articl(...)on-tracking-hands-on | |
#ANONIEM | woensdag 8 januari 2014 @ 01:28 |
Ik heb die achtbaan demo een keer gezien met de rift maar werd er een beetje misselijk van. Het schijnt dat de nieuwe proto die op de CES getoond gaat worden dit probleem opgelost heeft. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 01:31:59 ] | |
I.C.O.N. | woensdag 8 januari 2014 @ 01:58 |
http://gizmodo.com/i-wore(...)o-look-at-1496569598 Omg. Ik moet dat ding!!! | |
Me_Wesley | woensdag 8 januari 2014 @ 04:06 |
Cool ![]() | |
Skull-splitter | woensdag 8 januari 2014 @ 10:24 |
Ik heb geen haast maar zie het wel goedkomen ![]() | |
JDx | woensdag 8 januari 2014 @ 10:40 |
Moet dat ding NU hebben! ![]() | |
I.C.O.N. | vrijdag 10 januari 2014 @ 03:57 |
Deze erbij kopen http://www.virtuix.com Over 3 jaar kunnen alle nerds een marathon lopen ![]() | |
Me_Wesley | vrijdag 10 januari 2014 @ 04:03 |
Ik zat er nog over na te denken, alleen ik heb hier niet echt de ruimte ![]() Sowieso ben ik nog steeds het meest onder de indruk van cockpitgames (Lunar Flight, iRacing, Euro Truck Simulator, etc). Maar een oplossing als de Omni zou de immersie bij FPS games een stuk kunnen vergroten. | |
JDx | vrijdag 10 januari 2014 @ 09:54 |
Volg het nog steeds niet helemaal, dat werkt met wieltjes of gewoon hele gladde schoenen? Ik ga het sowieso allemaal aanschaffen, heb de ruimte, tijd en ben gewoon een nerd ![]() | |
Me_Wesley | vrijdag 10 januari 2014 @ 10:37 |
Ding zelf is statisch (geen treadmill dus), werkt met gladde schoenen . | |
BurnaBoy | vrijdag 10 januari 2014 @ 13:21 |
Hehe, niet alle nerds hebben een slechte conditie ![]() Wat ik zelf van dat ding vind is dat het waarschijnlijk het beste gaat werken in games die er rekening mee houden en waar de input van dat ding ook echt rekening houdt met hoe snel je loopt. Want wat ze willen is dat je met die interface gewoon de wasd toetsen vervangt om met elke game te spelen. Dus als je sprint drukt het ook de shift knop voor je in. En die disconnect gaat voor te veel disorientatie zorgen denk ik. | |
Mr.44 | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:46 |
Steeds meer spellen kunnen ook met een gamepad goed gespeeld worden, wat betekend dat veel spellen al de optie hebben voor (gedeeltelijk) analoge input voor het rondlopen. | |
DX11 | vrijdag 10 januari 2014 @ 14:47 |
Ekte nerds downloaden p90x3 en trainen in de oculus bioscoop haha | |
Forbry | vrijdag 10 januari 2014 @ 20:17 |
Ja ![]() ![]() Geld en ruimte even daargelaten, lijkt dit mij echt fantastisch icm die OR ![]() Ik ben dol op gamen, maar het heeft me ergens toch altijd al wel geïrriteerd dat het -naast plezier opleveren ![]() ![]() ![]() ![]() | |
I.C.O.N. | zaterdag 11 januari 2014 @ 21:51 |
Meest informatieve interview als je het mij vraagt met betrekking tot de OR op de CES. | |
Catch22- | dinsdag 14 januari 2014 @ 23:41 |
ze hebben een filosofie. En een die erg goed is. Ik kan niet wachten. Voor 300 eu een instabuy | |
BurnaBoy | woensdag 15 januari 2014 @ 03:34 |
Ohja, Al is het alleen voor die Eve online game / star citizen / elite: dangerous. Zolang het sub 500 euro blijft vind ik het prima en sta ik wel vooraan. | |
Timmie85 | vrijdag 17 januari 2014 @ 18:47 |
Onder de 500 euro blijft het wel. Ik verwacht dat die rift zo'n 300 gaat kosten. Ik hoop dat de motion controllers voor je handen (en eventueel bovenlichaam, zie PrioVR) ook onder de 300 blijft, liever nog goedkoper. Razer Hydras zijn 99 euro, mooi prijsje, en 3D motion controls voegen zoveel toe aan het geheel. ![]() | |
jogy | zondag 19 januari 2014 @ 16:43 |
Nu nog een haptische wetsuit en je bent helemaal online ![]() | |
Maanvis | zondag 19 januari 2014 @ 16:51 |
klinkt geil als jij dat zegt, haptische wetsuit. | |
jogy | zondag 19 januari 2014 @ 18:00 |
Haptische full 3d porno ![]() | |
I.C.O.N. | donderdag 23 januari 2014 @ 18:05 |
http://www.usatoday.com/s(...)lmer-luckey/4740631/ 'If we don't release by the end of next year something has gone wrong'. Jammer dat hij dat niet een maandje geleden heeft gezegd ![]() | |
JDx | donderdag 23 januari 2014 @ 22:07 |
Release eind 2015? | |
Me_Wesley | donderdag 23 januari 2014 @ 22:09 |
Uiterlijk. Nouja, heb ik nog wat langer om met de devkit te spelen voor ik hem moet verkopen ![]() | |
JDx | donderdag 23 januari 2014 @ 22:09 |
Ja toch interessanter nu om een devkit aan te schaffen. Dacht dat release van Full HD versie jan 2014 was. | |
BurnaBoy | donderdag 23 januari 2014 @ 22:36 |
Ik meen te lezen na een google zoektocht dat het vlak voor de consumer release gaat worden. Zodat devs hun spul naar de standaard van de consumer versie kunnen brengen. Dus januari 2014 lijkt me sterk. November 2014 lijkt me meer, vooral ook omdat ze zeggen dat ze 2014 toch niet gaan redden met consumer versie | |
Skull-splitter | vrijdag 24 januari 2014 @ 10:32 |
Oculus Rift krijgt concurrentie, binnen twee dagen dubbele gevraagde inleg bereikt zonder enige moeite. Lijkt vooral om het scherm te gaan en is uitgerust met ingebouwde koptelefoon, valt mede daarom voor mij al af. Bovendien moet dat apparaat werkelijk 2 verschillende beelden renderen, maar is dus ook goed in staat om vooral een enorm scherm voor je ogen te toveren. De innovatie achter de oculus is vooral de gebruikte rendertechniek waarbij in 1 render links en rechts verwerkt zitten en deze door de kast en lenzen als twee losse schermen op je oog komen. | |
JDx | vrijdag 24 januari 2014 @ 10:56 |
Resultie valt wel wat tegen en verder is het volgens mij gewoon een scherm en geluid, geen echt VR materiaal. | |
Skull-splitter | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:08 |
In het filmpje zit iemand om zich heen te kijken en op de laptop erachter draait het beeld mee. Schermresolutie is niet je van het maar ook niet wereldschokkend, grootste verschil zit hem in de projectievorm waardoor tussen de pixels nauwelijks tot geen zichtbare lijnen zijn. De projectietechniek schijnt een van de prettigste te zijn om langdurig te gebruiken. | |
JDx | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:24 |
Jammer dat het nog geen af-product is, heb teveel fail-verhalen gelezen over kickstarter. Producten die nooit afkwamen en zulk soort verhalen. | |
Skull-splitter | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:28 |
Oculus is ook op Kickstarter doorgebroken ![]() Magoed, kickstarter is kickstarter, geen winkel voor pre-orders van een uitontwikkeld product. Ik heb nu redelijk wat producten gesteund, tot nu toe slechts met 1 product echt slechte ervaringen omdat die knul zich helemaal vergalloppeerd heeft in de hoeveelheid werk. Trage leveringen dus, maar ook beroerde afwerking en materiaalkeuze in zijn geval, en met mij meerdere backers die erover klagen. Goed voor zijn ervaring, minder voor de mijne. Maar nog steeds kijk ik er af en toe om te zien of er leuke dingen tussen zitten, soms op verwijzing door andere site. | |
JDx | vrijdag 24 januari 2014 @ 11:55 |
Echt 1 goede nederlandse variant van Kickstarter is er niet of wel? Allemaal kleine sites die net niks zijn. | |
Skull-splitter | vrijdag 24 januari 2014 @ 12:05 |
Nederlandse wetgeving zou van kickstarter een bank maken, en daar heb je (dure) licenties voor nodig. Zijn vast wel omwegen voor te verzinnen waardoor het wel mogelijk zou zijn, maar vooralsnog is het lastig grote projecten te financieren | |
BurnaBoy | vrijdag 24 januari 2014 @ 14:03 |
Dit ding doet hetzelfde(maar dan met een andere techniek) als de sony hmd met een FOV van 45 graden. Vergeet dat niet. Oftewel een scherm voor je neus zoals je dat nu hebt. Maar concurrentie is goed, laat maar komen ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door BurnaBoy op 24-01-2014 14:13:10 ] | |
BurnaBoy | vrijdag 24 januari 2014 @ 14:09 |
De innovatie is bij occulus de lens techniek, je pc moet nog steeds 2 beelden renderen hoor. Alleen zijn die beelden kleiner(dus lichter te renderen) omdat de resolutie van dat ene scherm bij de rift zo laag is. Ik gok er zelf zo op dat de renderzwaarte van dit ding 2x 1280*720 ongeveer even zwaar gaat zijn als de HD versie van de rift. 2x 960*1080. Tevens kan je pc het echt wel aan. Ik kon BF3 op mijn 3d monitor op 1080p in 3d prima draaien. En dat is een 7950, nu is bf4 zwaarder en worden toekomstige spellen zwaarder maar een 780 of een 290 moeten wel instaat zijn om de rift en dan dit ding prima van beeld te voorzien. | |
Devz | vrijdag 24 januari 2014 @ 14:50 |
Ik hoop toch echt dat de Oculus Rift ergens dit jaar in de winkels ligt.... En dat de nieuwe generatie consoles (PS4, Xbox One) deze gaat ondersteunen.Can't wait. | |
Skull-splitter | vrijdag 24 januari 2014 @ 15:27 |
Als ik dit zo bekijk heb ik anders gewoon gelijk hoor, maar corrigeer me rustig: ![]() 1 2D-beeld voor beide ogen, die door scheiding en lenzen als 2 aparte beelden in je beide ogen komen met een daardoor grote beeldhoek en perspectiefcorrectie. Das dus 1x renderen vanuit 2 camerastandpunten per frame ipv 2x renderen voor 2 beelden zoals voorheen mogelijk was (wat meteen je framerate halveerde). BF4 draait hier gemiddeld 20 frames soepeler dan BF3 en ik speel beide titels sinds lange tijd. Mijn PC is inmiddels anderhalf jaar oud, maar ik zou BF3 niet met de klassieke manier in de hoogste stand op 1080P in 3D kunnen draaien, tenzij ik genoegen neem met 24-35 FPS. | |
I.C.O.N. | vrijdag 24 januari 2014 @ 15:37 |
Ik gok erop dat de OR DK2 ergens Q4 2014 te verkrijgen is, en dan de CV1 Q2 of Q3 2015 ... Daarentegen hoop ik wel dat hij nog in Q4 uit gaat komen, maar verwacht het gewoon niet. Dit omdat palmer Luckey aangeeft: en dan heeft hij het over: ![]() | |
BurnaBoy | vrijdag 24 januari 2014 @ 16:38 |
Daar lijkt het op ja, maar je gpu moet gewoon 2 viewports berekenen. Dat dit gecombineerd wordt tot 1 plaatje door de Rift is hoe de rift van binnen in elkaar zit. Het 3d effect halveert je framerate omdat er ipv 1 viewport er 2 berekend moeten worden. Nu kan daar nog wel wat aan gedaan worden door gpu fabrikanten omdat er een heleboel dubbele dingen gebeuren op deze bruteforce manier dus ik denk dat dat nog wel teruggebracht kan worden zodat overall gpu load efficienter wordt. De Rift combineert dat tot dat plaatje terwijl een traditionele 3d monitor die 2 beelden achter elkaar aan knippert / of hoe dat ook gebeurt Ik hoop dat die avegant ook goed gaat voldoen aan die andere eisen dan die 110 graad fov. Beetje concurrentie is niet verkeerd en zitten we niet zo vast op 1 enkele techniek om dingen aan te pakken. | |
I.C.O.N. | zaterdag 25 januari 2014 @ 04:24 |
Avagant is niet te vergelijken.. Dat is zover ik het heb begrepen 'alleen een scherm' wat nieteens zo groot is en geen positional tracking | |
Me_Wesley | zaterdag 25 januari 2014 @ 07:04 |
Klopt, maar een halvering van de framerate is het niet. Zo is bijvoorbeeld de resolutie per viewport gehalveerd in de Rift. Verder las ik op de OculusVR-fora nog een interessant stukje over het feit dat objecten/scenes die ver in de achtergrond liggen in principe niet merkbaar anders zijn voor links en rechts, dus na een bepaalde treshold zou alles in 1x gerenderd kunnen worden. Dit is alleen lastig te implementeren, maar zeker voor cockpit games (Lunar Flight bijvoorbeeld), zou dit een enorme impact op de performance hebben. EDIT: Gevonden: https://developer.oculusvr.com/forums/viewtopic.php?f=33&t=4155 [ Bericht 4% gewijzigd door Me_Wesley op 25-01-2014 07:12:48 ] | |
Me_Wesley | zaterdag 25 januari 2014 @ 07:29 |
De denkfout die je maakt is dat een 3D scene renderen iets is dat je 1x doet en daarna vanuit meerdere standpunten kan bekijken. Dat is niet juist. Renderen is juist het proces van het omzetten van een 3D-scene naar een 2D plaatje(even simpel gezegd). Dat moet twee keer gebeuren, aangezien je twee verschillende plaatjes wilt hebben. Zo een beetje alle stages in de pipeline moeten opnieuw worden gedaan, zoals bijvoorbeeld clipping (want het ene oog kan delen van objecten zien dat het andere oog niet ziet), en het intensieve shading-proces. | |
Skull-splitter | zondag 26 januari 2014 @ 07:57 |
Ik weet prima hoe renderen werkt hoor, maar als ik 1 2D plaat op basis van 2 camerahoeken in dezelfde resolutie als een volledig 2D-beeld prak, zou dit pakweg evenveel rekenkracht kosten. Het is niet dat de oculus 1920*1200 per oog rendert en dan dat samen in 1 monitor prakt iig. | |
Me_Wesley | zondag 26 januari 2014 @ 08:02 |
Dat gaf ik in een andere post al aan. Maar ook al is je resolutie gehalveerd, het merendeel van de stages is volledig redundant. Misschien dat je op de shading wat kan besparen. Het is geenverdubbeling van je framerate, maar het is minimaal 150%. | |
Skull-splitter | zondag 26 januari 2014 @ 10:57 |
Eh, je rekent op dezelfde resolutie twee standpunten/perspectieven uit, dat wordt al langer in diverse games gedaan (screen in screen of splitscreen bijvoorbeeld) zonder dat dat problemen oplevert. Shaders en dat soort fratsen leveren een nettolast op die hetzelfde is als 1 fullscreen frame. Ik ben geen dever, maar ik meende juist dat dat de Oculus samen met wat andere nieuwigheden een doorbraak liet zijn. | |
Me_Wesley | zondag 26 januari 2014 @ 14:22 |
Een hoop stages in de pipeline zijn onafhankelijk van je resolutie. Clipping, lightning, eigenlijk alles tot aan de shading. Onthoud ook dat de beelden gecombineerd worden. Ergo, als je zoals in de devkit 1280x800 hebt, levert dat in totaal een resolutie op van 640x800 per oog en een gecombineerde resolutie van ongeveer 800x800 omdat het grootste deel van de twee beelden over elkaar heenvallen. Dus voor een zichtbare resolutie van 800x800 moet een totale resolutie van 1280x800 gerenderd worden, vanuit twee viewports. | |
Skull-splitter | zondag 26 januari 2014 @ 16:30 |
Volgens mij zeggen we dan nagenoeg hetzelfde maar weten we elkaar niet duidelijk te maken wat we bedoelen. Ik zal er eens naar kijken. | |
Me_Wesley | zondag 26 januari 2014 @ 16:42 |
Zou kunnen ![]() | |
Skull-splitter | zondag 26 januari 2014 @ 17:08 |
En wat ik zeg is dat de truc nu net zit in het twee camerastandpunten in 2 frame renderen op een resolutie van 1280x720 ![]() Anyway, ik lees me eerst even in voordat ik weer verder hap ![]() | |
Me_Wesley | zondag 26 januari 2014 @ 17:13 |
Ja, en je houdt een resolutie over van 800x800, terwijl je 1280x800 rendert, dus dan heb je toch een lagere framerate dan dat je gewoon 800x800 zou renderen ![]() | |
Skull-splitter | maandag 27 januari 2014 @ 09:38 |
Het is niet dat ie eerst 1280X800 rendert, naar linker oog stuurt als 800X800 om vervolgens hetzelfde uit te vreten voor rechts, dat zou echt de meest inefficiente rendermethode ooit zijn zo'n beetje... | |
Me_Wesley | maandag 27 januari 2014 @ 09:46 |
Hij rendert 1280x800, 640x800 voor links en voor rechts. Maar jij ziet met twee ogen geen 1280x800, maar 800x800, omdat de twee beelden elkaar overlappen. Dus je neemt een veel lagere resolutie waar dan waarin gerenderd is. Dat is automatisch het gevolg van stereoscopisch 3D. | |
Me_Wesley | maandag 27 januari 2014 @ 09:56 |
Buiten dat, blijft het zo dat je 2 viewports niet in 1x kúnt renderen. Nogmaals, de clipping, vertexes, geometry, shading, moet voor elk viewport apart gedaan worden. Veel van die passes zijn onafhankelijkheid van de resolutie. 1 viewport in volle resolutie rendert sneller dan 2 viewports in halve resolutie. | |
Skull-splitter | maandag 27 januari 2014 @ 10:24 |
Zoals eerder gezegd: dat gebeurt nu al in menig game bij cam-in-screen of bijvoorbeeld bij split-screen games zonder grote impact op de framerate. Waarom zou dat voor de Rift niet kunnen? Edit, even snel zitten googlen maar kan niet 1-2-3 vinden hoe het renderingproces plaatsvindt momenteel, wel dat het scherm idd niet uit 1 stuk bestaat. [ Bericht 8% gewijzigd door Skull-splitter op 27-01-2014 11:04:37 ] | |
0108daniel | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:15 |
Ben van plan om ook een Oculus Rift te kopen, de 'test versie' die momenteel alleen nog maar beschikbaar is. Echter kan je ze in Nederland niet kopen die direct leverbaar zijn. Heeft er iemand al 1 in huis? | |
Me_Wesley | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:18 |
Jep. Heb hem zelf op marktplaats gekocht. Bestellingen duurden toen 2 a 3 maanden. | |
HeatWave | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:20 |
Ik heb er een, wat bied je? ![]() Ding is vrijwel ongebruikt. | |
0108daniel | dinsdag 28 januari 2014 @ 15:25 |
Ik stuur je even een PBtje ![]() | |
Catch22- | dinsdag 28 januari 2014 @ 18:19 |
die je hier op fok kocht? | |
#ANONIEM | woensdag 29 januari 2014 @ 01:53 |
Pas ook de mijne verkocht aan een oogchirurg ![]() Gaf me er evenveel voor als het kostte hem hierheen te halen, dus mijn geld weer terug ![]() | |
0108daniel | donderdag 30 januari 2014 @ 00:24 |
Ik vraag me nog iets af. Stel je speelt een first person shooter Dan beweeg je met de muis om opzij te kijken en ergens naartoe te lopen. Hoe werkt dat als je dat apparaat op je hoofd heb en opzij kijkt? Lijkt me nogal vervelend als je al automatisch de muis opzij of omhoog/omlaag beweegt om te kijken. | |
SpankmasterC | donderdag 30 januari 2014 @ 01:13 |
Dat kan iedere ontwikkelaar van ieder spel zelf beslissen. Op het moment gebruik je over het algemeen een xbox controller, heb je wat meer bewegingsruimte dan met een muis+tobo en je hoeft niet je bril op te tillen om te kijken of je wel op de juiste knoppen drukt. Maar je hebt ergens gelijk: er is nog geen ideale manier van rondlopen/bewegen gevonden voor VR, daar zijn ook veel knappe koppen over aan het nadenken. Alternatieven zijn er inmiddels genoeg: Razer Hydra, die loopbandunit waarin je rond kan lopen en wat vertaald wordt naar ingame dingen, die soort Kinect achtige shit die veel nauwkeuriger is (ben ff niet zo handig met namen vanavond) | |
Me_Wesley | donderdag 30 januari 2014 @ 06:22 |
In TF kun je een hoop modussen uitproberen.. Overigens vind ik de immersie een stuk groter bij cockpitgames, omdat het veel beter overeenkomt met je referentiekader (zittend op een stoel). Misschien dat dingen als de omni daar verandering in brengen, moet je alleen maar net de ruimte voor hebben ![]() | |
0108daniel | donderdag 30 januari 2014 @ 09:17 |
Ahhhh vandaar dat die Xbox controller erbij zit, want met de muis gaat het inderdaad (bijna) niet. Het is inderdaad moeilijk om een goeie 2e hands ergens te vinden of teminste iemand die em wilt verkopen. | |
DX11 | donderdag 30 januari 2014 @ 09:54 |
Inderdaad, de Oculus is het tofste voor Flight Simulator enz | |
0108daniel | donderdag 30 januari 2014 @ 10:08 |
Als je dat speelt dan is het leuk om rond te kijken in de cockpit, maar hoe kan je dan alle knopjes bedienen via het toetsenbord? De toetsen zie je namelijk niet. | |
DX11 | donderdag 30 januari 2014 @ 10:49 |
Muis cursor zie je toch, en ik zelf heb een flight stick voor vliegen & stuurtje voor ETS2 enz. | |
0108daniel | donderdag 30 januari 2014 @ 10:55 |
Dat heb ik ook beide. Dacht dat als de muis beweegt ook het scherm bewoog, maar denk dat ik in de war ben met een andere Flight Simulator. De Oculus zal het beste werken waarbij je de muis niet nodig heb zoals race games, flight simulators en Rollercoaster Tycoon in je eigen gemaakte achtbanen ![]() Staan op internet honderden downloads voor de rift ![]() | |
DX11 | donderdag 30 januari 2014 @ 12:01 |
Skyrim ga ik er mee spelen ![]() | |
0108daniel | donderdag 30 januari 2014 @ 12:08 |
Dat werkt toch met de muis? | |
DX11 | donderdag 30 januari 2014 @ 12:24 |
360 controller werkt op 99% van de pc games he | |
DX11 | donderdag 30 januari 2014 @ 12:24 |
En voor tobo only red ik het ook wel ik heb geribbelde keycaps voor wasd en 12345 | |
Skull-splitter | donderdag 30 januari 2014 @ 22:23 |
Waar heb je die gehaald? | |
DX11 | donderdag 30 januari 2014 @ 22:36 |
http://www.wasdkeyboards.com/ Overigens alleen voor mechanische keyboards. | |
0108daniel | donderdag 30 januari 2014 @ 22:45 |
Ik heb inmiddels ook een Rift aangeschaft ![]() Verwacht em volgende week in huis te hebben en zal dan ook de uitslagen plaatsen. | |
Skull-splitter | vrijdag 31 januari 2014 @ 08:02 |
Heb ik, geen moment spijt van ondanks hoge aanschafprijs. | |
0108daniel | vrijdag 31 januari 2014 @ 11:45 |
Ik ga er ZEKER Cinema 3D op bekijken met de Rift. Heb er filmpjes van gezien en iedereen is er erg tevreden over, vooral het beeld in de bioscoop wat enorm schijnt te zijn. Ik heb een aantal 3D films en dat schijnt ook net echt te zijn net als 4D wat het nog echter maakt. (waarom een LCD 3D tv kopen als je in je eigen bioscoop kan zitten ![]() | |
0108daniel | dinsdag 4 februari 2014 @ 17:18 |
Topic is zeker dood of er is niks meer over te vertellen? De rift is binnen en het is zeker een aanrader! Jammer genoeg is er nergens te vinden hoe je Half-Life, en vooral Euro truck simulator 2 met de rift speel, dus ik kan nog geen revieuw geven. Iemand die weet hoe het werkt in een spel? | |
Catch22- | dinsdag 4 februari 2014 @ 17:23 |
http://forum.scssoft.com/viewtopic.php?f=41&t=58686 is je google stuk? Jij bent echt overduidelijk NIET de doelgroep van een developersdevice. | |
0108daniel | dinsdag 4 februari 2014 @ 17:26 |
Die heb ik allang gelezen, alleen werkt deze oplossing niet. | |
Catch22- | dinsdag 4 februari 2014 @ 17:27 |
Lijkt me erg stug | |
0108daniel | dinsdag 4 februari 2014 @ 17:28 |
I have Exactly the same Problem. - Got an Profile set up in the Oculus Rift configuration Utility - newest version Oculus Rift SDK - updated to newest firmware of the OR - went to: Euro Truck Simulator 2 -> right click -> Properties -> Betas and selected "oculus - Experimental support for Oculus Rift" -downloaded the addition files through Steam - went to: Properties -> Set Launch Options..." and typed "-oculus" (Without the " " ) Tevens heb ik steam niet om in de library oid te komen en een beta te downloaden. | |
0108daniel | dinsdag 4 februari 2014 @ 17:40 |
Ah, balen, bij de spellen Half-Life en truck simulator is steam verplicht met een gekochte versie... Helaas, te koop maar weer die Rift ![]() | |
Catch22- | dinsdag 4 februari 2014 @ 17:57 |
Ja je zou eens software kopen | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 10:18 |
Gisteren uitbundig alle roller coasters gespeeld die er zijn en nog een aantal mooie spellen. De head tracking is perfect, lekker snel. Veel mensen zeuren over de pixels, maar daar kan goed doorheen kijken als je alle grafische opties hoog heb staan. Vandaag word de volgende serie spellen getest. | |
Me_Wesley | woensdag 5 februari 2014 @ 11:00 |
Vergeet Lunar Flight niet, een van de beste. Daarnaast Alone, en VRcinema3D | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 11:52 |
Lunar Flight en VRcinema3D heb ik al geprobeerd. Lunar Flight was ik na 5 minuten al mee klaar omdat er totaal geen spanning en actie inzit behalve van punt A naar punt B vliegen. VRcinema3D is leuk, alleen ben ik er nog niet achter hoe de 3D films werken die ik heb geinporteerd. Alone schijnt horror te zijn, dus dat zal wel spannend worden. | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 12:13 |
Ik heb Half-Life 2 gekocht op Steam. Echter na de installatie moet ik de VR Beta installeren om met de Oculus Rift te spelen. Als ik dat wil doen word er gevraagd om een Betatoegangscode. Waar kan ik dit vinden? ik heb namelijk geen enkele code ontvangen. | |
Catch22- | woensdag 5 februari 2014 @ 12:27 |
Open een topic! | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 12:27 |
Hoe gebruik je zelf de Oculus Rift dan of welke spellen speel je er mee? | |
SpankmasterC | woensdag 5 februari 2014 @ 12:37 |
Je hebt al deze stappen doorlopen? http://www.roadtovr.com/h(...)rift-gameplay-video/ | |
Me_Wesley | woensdag 5 februari 2014 @ 12:45 |
Die code hoef je niet in te vullen. Althans, ik niet. | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 13:02 |
@spank : Jazeker, ik kom bij stap 3 al niet verder @wesley: ik wel om betas te downloaden voor de oculus rift | |
Me_Wesley | woensdag 5 februari 2014 @ 13:18 |
Je kan toch gewoon die beta selecteren en op OK klikken. | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 13:29 |
Nee, ik zie alleen dit. Hier horen alle bèta's te staan. ![]() | |
Me_Wesley | woensdag 5 februari 2014 @ 13:32 |
Of het zit er tegenwoordig standaard in, moet je even in het graphics menu etc kijken. | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 13:35 |
Daar staat het helaas niet. Op alle site's geven ze aan om met de rift te spelen dat via de beta tab de VR beta gedownload moet worden. | |
Me_Wesley | woensdag 5 februari 2014 @ 13:36 |
Allemaal links uit 2013 gok ik. Start eens met -vr, zonder bèta aan te klikken. | |
Me_Wesley | woensdag 5 februari 2014 @ 13:51 |
Heb het nagezocht, staat gewoon bij videosettings, ingame. | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 14:01 |
Klopt, ik heb er -vr ingezet en nu staat er een optie bij videosettings of ik de oculus Rift wil gebruiken ![]() Heb even een aantal minuten gespeeld maar al vrij snel word je dizzy ![]() | |
Me_Wesley | woensdag 5 februari 2014 @ 14:42 |
Klopt, vooral bij bewegingen met je muis etc. Ik hou het daarom bij cockpitgames. | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 14:50 |
Inderdaad. Daarom wou ik graag Euro Truck Simulator 2 spelen. Maar daar zit geen optie bij in het spel, en er kunnen op steam ook geen bèta's gedownload worden ![]() Heb jij dat spel al eens gespeeld? | |
Me_Wesley | woensdag 5 februari 2014 @ 14:53 |
Ja, op Steam, met de Rift. Alleen heb geen stuur, dus het speelt vrij kut. | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 14:55 |
Ik heb het ook op Steam, alleen met de -vr in het bestand te zetten krijg ik het niet aan de praat. In het spel bij opties staat ook geen keuze uit de Oculus Rift. Hoe heb jij het werkend gekregen? ![]() ![]() | |
Me_Wesley | woensdag 5 februari 2014 @ 15:00 |
Ben rond half 4 thuis, zal dan even kijken. | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 15:07 |
Perfect, alvast bedankt! | |
Me_Wesley | woensdag 5 februari 2014 @ 15:40 |
Ik heb een beta moeten selecteren. En als launch-option: -oculus | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 15:54 |
Dat is dus een probleem bij mij, want er staat niets in bèta, bij geen 1 spel. | |
Me_Wesley | woensdag 5 februari 2014 @ 17:47 |
![]() Dit heb je allemaal niet? | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 17:50 |
Nee, heb helemaal niets zoals op mijn screenshot hierboven. | |
Me_Wesley | woensdag 5 februari 2014 @ 17:53 |
Sluit al je games eens af, en start Steam opnieuw op? Overigens, bij HalfLife2 heb je wél de beta optie staan in je screenshot. | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 18:04 |
Gedaan maar heeft geen invloed. Nee, bèta optie is de enige die ik kan kiezen. Bij euro truck simulator staat er niets. | |
Me_Wesley | woensdag 5 februari 2014 @ 18:21 |
Half Life 2 heeft ook maar alleen maar beta-optie. Dus daar werkt het blijkbaar wel, vreemd. | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 18:23 |
Snap ook niet dat overal library word gevraagd, dat heb ik ook nergens staan. Ook de bèta's zijn nergens te downloaden. | |
Me_Wesley | woensdag 5 februari 2014 @ 18:26 |
Library is gewoon de pagina waar al je steam games staan. Stuur eens screenshot van dat beta-scherm bij ETS? | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 18:42 |
![]() | |
Me_Wesley | woensdag 5 februari 2014 @ 19:26 |
Misschien moet je de volledige versie kopen ![]() | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 19:28 |
Hoeft niet, mensen die de demo gebruiken werkt het ook bij. Tevens heb ik bij Half-Life 2 ook de demo getest en daar werkt het wel omdat er in het spel een optie zit om de Rift te gebruiken. Ben zelf ervaren met dit soort dingen, dus altijd als ik zelf hulp nodig heeft kan niemand het oplossen ![]() | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 19:51 |
Hier heeft iemand de oplossing gevonden en precies hetzelfde wat ik heb: http://forums.amplitude-s(...)tch-in-my-beta-s-tab... Echter snap ik niet hoe het hem nou gelukt is (toch met een code?) | |
SpankmasterC | woensdag 5 februari 2014 @ 19:56 |
Dat geldt alleen voor Endless Space, dat is als je een geheime code nodig hebt om de beta te unlocken (een niet vrije beta die wel via steam gedeeld wordt). Wat Euro Trcuk Simulator en Half Life 2 betreft, erg vaag, probeer eens je clientregistry.blob te deleten/hernoemen en Steam opnieuw op te starten, dat wil ongeveer 90% van de problemen met Steam verhelpen. Als dat niet werkt probeer dan eens de Steam Beta te joinen via het optiemenu van Steam zelf, wellicht dat dat wat dingen unlockt... | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 20:27 |
Gedaan, maar het heeft geen invloed helaas. | |
Tain | woensdag 5 februari 2014 @ 20:33 |
Bij je Steam Settings de Beta Update geselecteerd?![]() | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 20:38 |
Ja, maar nadat ik op ok heb geklikt en nogmaals kijk staat het weer op de oude instelling. Ook als ik op ok heb geklikt en steam opnieuw opstart staat hè weer op de oude instelling. | |
Tain | woensdag 5 februari 2014 @ 20:42 |
Je ClientRegistry.blob al verwijderd en opnieuw geprobeerd? | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 20:48 |
Ja, is ook gebeurd + aangepast en dat hielp niet dus verwijderd. | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 20:52 |
Het is me denk ik gelukt! Ik heb ETS2 moeten kopen, en dan zie ik alles in beta wel staan. Blijkbaar werken demo's niet met bèta's. Nu installeren en kijken of het dalijk werkt met de rift ![]() | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 22:12 |
En ja hoor het werkt perfect!!!! ![]() | |
Timmie85 | woensdag 5 februari 2014 @ 23:04 |
Ik had zelf ook moeite om met Steam alles op de goede manier aan de praat te krijgen. Heb het uiteindelijk maar opgegeven en ben verder gaan devven, haal daar toch meer lol uit. Ik heb zelf een set Razer Hydras gekocht, toen ik de Rift van het werk mee naar huis nam. (Dat ding ligt inmiddels nu gewoon permanent bij mij thuis, op kantoor doen ze er eigenlijk niets mee, en mijn baas vind het prima dat ik er vast wat kennis en ervaring mee op doe. ![]() Games die voor die combinatie van hardware gemaakt zijn zijn zoveel toffer. Je hebt gewoon een stel handen in de wereld waar je dingen mee kan oprapen en gooien, etc. Ik zie zo nu en dan ook al leuke game prototypes voorbij komen, zoals laatst Keep Talking And Nobody Explodes. Ook mijn eigen boogschiet en zwaard vecht game is super tof om te spelen met die dingen. Boogschieten voelt zo natuurlijk aan, zelf ondanks dat mijn boog niet meer is dan een gekleurd lijntje. ![]() Ik kan niet wachten totdat er voor game developers een echte markt ontstaat, het is nu eigenlijk nog iets te vroeg om al aan een rift-exclusive te gaan werken. Maar die tijd zit er wel aan te komen! ![]() | |
0108daniel | woensdag 5 februari 2014 @ 23:07 |
Haha ja inderdaad Timmie! Je heb je eigen boogschiet en zwaard vecht spel gemaakt? Met welk programma doe je dat? ![]() | |
Me_Wesley | donderdag 6 februari 2014 @ 06:39 |
Als je voor de Rift wilt ontwikkelen is je makkelijkste en goedkoopste keuze de Source SDK. Prachtige engine, gratis te downloaden. Mocht je een spel commercieel releasen zit je wel met royalties dacht ik, maar voor eigen gebruik is het sowieso gratis. Unity is ook een populaire, maar ik meen me te herinneren dat de gratis uitvoering geen OR-support heeft. Daarnaast heb je ook 3D-modelling software nodig; Blender is een gratis programma. | |
Timmie85 | donderdag 6 februari 2014 @ 08:45 |
Ik heb hem zelf met Unity3D ontwikkeld. Ik zou zelf niet zo gauw Source gebruiken, het bouwen zelf gaat allemaal net iets moeizamer. Ik weet niet of de gratis versie van Unity het wel of niet ondersteund, ik gebruik voor mijn werk gewoon een betaalde versie. UDK is ook een goed alternatief voor game dev, die software bied net zoals Unity3D een mooie solide basis om games in te bouwen. Voordeel van een pakket als Unity3D is dat je er de Asset Store bij krijgt, waar je voor gratis of heel goedkoop al heel wat 3D modellen kan scoren. Super handig voor programmeurs die lijden aan een zwaar gevalletje programmer art. ![]() | |
0108daniel | vrijdag 7 februari 2014 @ 12:03 |
Heb heel wat tutorials en toetcombinaties geleerd via UDK. Er kunnen veel leuke dingen gemaakt worden. Heb vandaag Live for Speed (simulatie auto spel) gespeeld met de Oculus Rift en dat lijkt wel veel duidelijker te zijn ondanks de pixels. Van motion sickness is in dat spel totaal niet aan de orde. Zeker een aanrader dus! Vandaag kwam me tante die ook de achtbaan heeft geprobeerd. Bij de 2e achtbaan die ze probeerde is ze maar gestopt, ze kreeg het er warm van ![]() | |
turboramin | zaterdag 8 februari 2014 @ 11:37 |
ik woon in delft | |
SpankmasterC | zaterdag 8 februari 2014 @ 13:03 |
En ik in Den Haag. | |
turboramin | zaterdag 8 februari 2014 @ 14:09 |
oke | |
SpankmasterC | zaterdag 8 februari 2014 @ 17:37 |
Goed gesprek dit, nuttige dingen. | |
0108daniel | maandag 10 februari 2014 @ 09:36 |
Gisteren ook weer vele rondjes gedaan op het circuit van Live for Speed. Deze week is ook Formule 1 2012 aan de beurt. Evenals het spel Project CARS wat ook goed met de Rift schijnt te werken. Even voor informatie: de Crystal Cove is de nieuwe opvolger van de Rift. Ze gaan die verder ontwikkelen en hopen dat deze in 2014 nog in de winkels komt te liggen. | |
0108daniel | donderdag 27 februari 2014 @ 10:31 |
Doom 3 BFG is ook erg leuk om met de Rift te spelen. Heb het spel wel moeten verwijderen ivm ruimte gebrek ![]() De spellen tegenwoordig worden erg groot dus word ook tijd voor een nieuwe harde schijf. Nog steeds speel ik Live for Speed S2 unlocked versie met de G27 racing wheel. Dit blijft één van de leukste race games. Euro Truck Simulator 2 is een tussendoortje wat erg realistisch is ondanks de tekst die je slecht kan lezen op de borden langs de weg en op het dashboard. Als de consumenten versie uitkomt ga ik veel vaker ETS2 spelen. Nieuw is het spel Rollercoaster Tycoon 3 met de Rift die ik geprobeerd heb. Dit is erg leuk als je in de achtbanen zit die je zelf gebouwd heb. Helaas heb ik de head tracking daar nog niet werkend voor gekregen dus daar moet ik nog naar kijken. Nieuws update: De levering van de Oculus Rift-bril wordt tijdelijk stopgezet omdat bepaalde onderdelen van de virtual reality-bril niet meer worden geproduceerd. Dit maakte community manager Andres Hernandez bekend op Reddit. "We hebben nog wat onderdelen in voorraad, maar deze raakt snel op", legt Hernandez uit. "We zijn op zoek naar alternatieven voor de benodigde componenten, maar we kunnen nog niet inschatten wanneer nieuwe exemplaren weer beschikbaar zijn". | |
I.C.O.N. | woensdag 19 maart 2014 @ 13:50 |
Vandaag gdc persconferentie... Aankondiging dk2?! | |
JDx | woensdag 19 maart 2014 @ 14:00 |
Ben erg benieuwd. | |
0108daniel | woensdag 19 maart 2014 @ 15:04 |
Dk2 komt niet, de rift is uitgesteld tot eind 2015 (consumenten versie) | |
BurnaBoy | woensdag 19 maart 2014 @ 15:35 |
Linkje naar bron? | |
0108daniel | woensdag 19 maart 2014 @ 15:39 |
Had het een paar weken gelezen op een amerikaanse site. Ik zal het straks even opzoeken. | |
Tain | woensdag 19 maart 2014 @ 16:25 |
DK2 komt niet, terwijl er op de frontpage een grote preorder now staat? | |
0108daniel | woensdag 19 maart 2014 @ 16:29 |
Ja, maar dat is geen concumenten versie. De DK2 is een developer kit die na de eerste Rift komt die dus al is uitgebracht. | |
SpankmasterC | woensdag 19 maart 2014 @ 16:58 |
BOOM! http://www.oculusvr.com/b(...)velopment-kit-2-dk2/ ![]() ![]()
| |
SpankmasterC | woensdag 19 maart 2014 @ 17:00 |
En nog meer info: http://www.oculusvr.com/dk2/ | |
JDx | woensdag 19 maart 2014 @ 17:03 |
960 x 1080 per eye Is toch wat anders dan 1920x1080? Wilde hem net bestellen, totdat ik zag: shipping in July ![]() | |
0108daniel | woensdag 19 maart 2014 @ 17:10 |
Ik laat hem maar liggen. Shipping in juli dan heb je em met geluk eind augustus begin september nog een half jaar geduld mensen XD Ik koop de rift 2 tweedehands ![]() 960 x 1080 scheelt niet veel met de rift 1 waardoor de pixels nog duidelijker te zien zullen zijn via orcos V8. | |
SpankmasterC | woensdag 19 maart 2014 @ 17:45 |
Het is ée'n scherm van 1920x1080 wat erin zit, waardoor je een uiteindelijke resolutie van 960x1080 per oog krijgt. Zelfde met de huidige devkit, die is 1280x800 waardoor je uiteindelijk 640x800 overhoudt. | |
Skull-splitter | woensdag 19 maart 2014 @ 17:51 |
Grappig, paar maanden terug sprak ik dit al uit maar werd ik nog net niet gelynched voor die opmerking... | |
Me_Wesley | woensdag 19 maart 2014 @ 18:23 |
Lijkt me sterk, want het is gewoon een feit ![]() Nouja, met de kanttekening dat de resolutie iets hoger is dan de helft, omdat de schermen niet volledig overlappen. | |
SpankmasterC | woensdag 19 maart 2014 @ 18:36 |
?? If anything is de resolutie per oog wat lager, omdat er nog wat zwarte randen zijn om het beeld, zie: ![]() | |
BurnaBoy | woensdag 19 maart 2014 @ 18:58 |
Het geeft je per oog inderdaad maar 300 pixels meer in de breedte en 200 in de hoogte. Ik heb zelf geen dev kit 1 besteld dus ik zit er wel over te denken om deze te bestellen. $350 is niet te duur, of naja niet zo schreewend duur dat het echt een probleem is. Maar ik wil sowieso eerst een UHD scherm kopen deze zomer, als ik daarnaast nog een rift ga kopen zie ik dan wel. Ook omdat die consumer kit ook maar niet op wil schieten ![]() | |
0108daniel | woensdag 19 maart 2014 @ 19:07 |
Waarschijnlijk komen er ook nog douane/inklaring en verzendkosten bij. | |
0108daniel | woensdag 19 maart 2014 @ 19:08 |
Consumenten versie komt eind 2015. If it doesn't come out by the end of next year, then something's gone wrong. We do want to get this thing out quickly, but it takes time. [emphasis added] He said this in 2014, so that means by the end of 2015. http://www.reddit.com/r/o(...)sed_in_2014_or_2015/ | |
0108daniel | woensdag 19 maart 2014 @ 19:37 |
Oculus rift in het nieuws op rtl4. | |
ChocolateJesus. | woensdag 19 maart 2014 @ 19:43 |
Man, ik wil de dev kit 2 kopen maar ik twijfel nogal. Ik loop de laatste jaren niet echt meer mee en ik neem aan dat ik een upgrade nodig heb, in welk geval het dus nogal voorbarig zou zijn: i7 860 geforce gtx 650 ti 8gb ram Arm zijn doet pijn. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 maart 2014 @ 19:44 |
Geweldig product hoor, echt geweldig. WIl het zo graag eens testen maar niemand in de buurt heeft zo'n ding en puur om te testen ga ik er niet 1 aanschaffen voor 350 euro's. Dus ff wachten maar ![]() Ben wel bang voor Oculus Rift zelf dat, juist omdat ze zo open zijn in hun ontwikkeling, straks voorbij gestreefd word door een grote speler, die net wat sneller een goed product op de markt brengt. | |
0108daniel | woensdag 19 maart 2014 @ 19:50 |
Sony brengt binnenkort ook een bril op de markt en Microsoft is er ook aan bezig, dus binnenkort hebben we keus ![]() | |
Me_Wesley | woensdag 19 maart 2014 @ 20:03 |
Waar woon je? En concurrentie is nooit erg natuurlijk, alleen de insteek van het team achter de OR is natuurlijk compleet anders dan die van Microsoft en Sony. Die van Sony wordt sowieso PS-only, dan valt het voor mij al af. We will see! | |
Forbry | woensdag 19 maart 2014 @ 20:15 |
Man, man... voor dit soort dingen wil je toch gewoon blijven leven ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 maart 2014 @ 20:22 |
Vroomshoop, Twenterand. Vast een eindje vandaan van een ajacied ![]() Klopt wel wat je zegt, voordeel van de OR is toch wel dat het nu al veel word gebruikt buiten games om. Archivision, Nederlands bedrijf, doet er al vrij veel mee voor nieuwbouw projecten en dergelijke, dus dat voordeel hebben ze wel bij OR. | |
ChocolateJesus. | woensdag 19 maart 2014 @ 20:24 |
Elite: Dangerous met Oculus rift lijkt mij zo baas.![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 maart 2014 @ 20:26 |
Kennen jullie de filmpjes van Jack Septiceye? Doet heel wat OR filmpjes op YouTube. Zat eerst van; wat een vervelend ventje, maar nu ik aantal van z'n filmpjes heb gezien vind ik 'm briljant. http://www.youtube.com/user/jacksepticeye | |
BurnaBoy | donderdag 20 maart 2014 @ 00:52 |
Had je met de DK1 ook dus dat maakt niet zo heel veel verschil natuurlijk. Het is alleen zo jammer dat het nog gewoon 1,5 jaar gaat duren. Zoveel geduld heb ik ook niet meer denk ik. Ik wacht al 2 jaar enzo ![]() | |
Me_Wesley | donderdag 20 maart 2014 @ 06:28 |
Omgeving Den Haag, mocht je ooit in de buurt zijn stuur je maar een PM ![]() | |
I.C.O.N. | donderdag 20 maart 2014 @ 07:28 |
High fives all around ![]() Wel leuke oculus filmpjes idd! | |
PPLDude | donderdag 20 maart 2014 @ 11:38 |
Ik heb em zojuist gepreorderd. Vanaf juli lekker knallen met dit speeltje. | |
0108daniel | donderdag 20 maart 2014 @ 12:04 |
Ehm dan worden ze verstuurd... Verwachting in huis is eind augustus begin september. | |
#ANONIEM | donderdag 20 maart 2014 @ 12:09 |
Waarom doet een postbode er een maand over dan? | |
DX11 | donderdag 20 maart 2014 @ 12:14 |
De post valt wel mee, maar de douane laat hem zo 2 weken stil liggen voordat ze er een keer naar kijken voor de inklaring. | |
Skull-splitter | donderdag 20 maart 2014 @ 14:33 |
En daarna nog een heel gezeik of 2 viewports nu een zwaardere belasting is dan 1 viewport op hogere resolutie ![]() | |
Me_Wesley | donderdag 20 maart 2014 @ 15:38 |
Ja die viewports, maar het feit dat elk oog een halve resolutie ziet staat gewoon. | |
Skull-splitter | donderdag 20 maart 2014 @ 15:39 |
En toch mis ik de cijfers hierbij. In BF4 heb ik ook een andere viewport in mijn spawnscreen zonder dat dat performanceproblemen oplevert... | |
Me_Wesley | donderdag 20 maart 2014 @ 15:41 |
Laten we niet deze discussie opnieuw oprakelen, maar op de OR-fora zijn een paar threads te vinden van mensen die benchmarks draaien. Soms maakt het veel uit, soms nagenoeg niks. Het zou in principe efficiënt te doen moeten zijn. | |
Skull-splitter | donderdag 20 maart 2014 @ 15:42 |
Geef dan cijfers. Ik kan het niet terugvinden iig. | |
Me_Wesley | donderdag 20 maart 2014 @ 15:58 |
https://developer.oculusvr.com/forums/viewtopic.php?f=26&t=5568 | |
Skull-splitter | donderdag 20 maart 2014 @ 16:00 |
Niet de meest handige titels om dit mee te testen (GTA notoir om zijn slechte port, ARMA notoir om te zwaar te zijn voor wat het biedt), en zelfs dan is de performance niet beroerd te noemen. | |
0108daniel | donderdag 20 maart 2014 @ 16:02 |
Race/simulatie spellen zijn het beste om met de Rift te spelen omdat je daar geen muis bij nodig heb. GTA is inderdaad slecht omdat je daar veelal de muis gebruikt en dus meer naar de richting kijk met je muis dan dat je je hoofd draait. Hier komt ook motion sickness om de hoek kijken. | |
Me_Wesley | donderdag 20 maart 2014 @ 16:06 |
Nee, maar het heeft wel impact, vooral op de CPU. GTA laat denk ik vooral zo een drop zien omdat door de slechte port vooral de CPU belast wordt en de bottleneck is (dat was het idee van die benchmark overigens ook). Bij de meeste spellen is je GPU de bottleneck en heb je veel minder tot geen last van een hogere CPU-load. | |
#ANONIEM | donderdag 20 maart 2014 @ 17:07 |
Wat is een Oculus Rift? | |
Forbry | donderdag 20 maart 2014 @ 17:42 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oculus_Rift | |
#ANONIEM | donderdag 20 maart 2014 @ 19:25 |
![]() Thanks! ![]() | |
Me_Wesley | donderdag 20 maart 2014 @ 19:42 |
![]() | |
DX11 | donderdag 20 maart 2014 @ 19:45 |
Waaaaaaaaaaaaat is deze Nooit van gehoord die site. Vette shizzle | |
Catch22- | donderdag 20 maart 2014 @ 19:45 |
Wow staat ja vet veel op | |
DX11 | donderdag 20 maart 2014 @ 19:46 |
Much info Such learning Very wow. | |
DX11 | donderdag 20 maart 2014 @ 19:46 |
Ja dat had eigenlijk het slotje moeten zijn ![]() Nieuwe: GAM / Oculus Rift #2 DK2 is aangekondigd. [ Bericht 9% gewijzigd door DX11 op 20-03-2014 20:08:16 ] |