Dus.quote:De gemiddelde vrouw draagt slechts een derde van de kleding die ze inpakt voor op vakantie, zo blijkt uit onderzoek van Brits warenhuis Debenhams onder duizend vrouwen.
Volgens de vrouwen die ondervraagd werden zijn 57 artikelen in de koffer genoeg om een vakantie van twee weken mee door te komen.
Toch zeggen veel van hen meer dan 150 spullen in hun koffer te proppen, variërend van kleding, schoenen, make-up en toiletartikelen.
Daarnaast nemen de vrouwen meer zonnebrandcrème, make-up en beautyapparaten mee dan nodig is. Dit terwijl de gemiddelde man maar veertig artikelen meeneemt voor een vakantie van twee weken.
Volgens Anne Deegan, manager van Debenhams, zijn vrouwen ontzettend bang om er op vakantie achter te komen dat er nog een kledingstuk thuis ligt dat ze graag hadden willen dragen. ''Het missen van de juiste schoenen of jas om mee te combineren kan een avond op je vakantie verzieken.''
In het onderzoek stelt 57 procent van de vrouwen om die reden extra artikelen mee te nemen, met als meest voorkomende reden: 'het zal maar nodig zijn'.
29 procent van de vrouwen is wel eens aangesproken op de luchthaven als gevolg van overenthousiast inpakken. Van deze vrouwen gaf bijna de helft toe te hebben gelogen tegen de partner over het gewicht van hun koffer, in angst misschien spullen thuis achter te moeten laten.
De kledingsetjes die vrouwen meenemen om overdag te dragen, blijken de grootste boosdoeners. Op vakantie kiezen de meeste vrouwen ervoor te luieren aan het zwembad of aan het strand, waardoor ze alleen tijdens de maaltijden gekleed gaan in badmode, een simpel jurkje of een korte broek.
Daarnaast nemen accessoires als hoeden, schoenen, tassen en zonnebrillen veel ruimte in de koffer in beslag, terwijl slechts een aantal artikelen het daglicht zal zien op de vakantiebestemming.
Ook de handbagage wordt flink overpakt. Meer dan de helft van de vrouwen pakt zelfs extra ondergoed en miniatuur toiletartikelen in voor als de koffer verloren raakt.
Volgens Deegan plannen vrouwen hun vakantiegarderobe maanden van tevoren. "Ze kopen nieuwe jurkjes, schoenen, badmode en accesoires. Deze nieuwe items moeten allemaal mee, maar de oude vertrouwde spullen worden er ook bij ingepakt. Hierdoor overpakt een vrouw haar koffer heel snel."
"Vrouwen voelen zich zelfverzekerd als ze weten dat het comfort wat ze thuis hebben, ook te vinden is op hun vakantiebestemming", stelt Professor Karen Pine.
bron
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:10 schreef The_Dean het volgende:
Hoezo is dat nieuws? Dat is al 100 jaar zo.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:14 schreef Spaghetti_vreter het volgende:
Opmerkelijk hoe vrouwen zich buiten de keuken gedragen
Nee hoor, ze hebben ook altijd teveel pannen en bestek.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:14 schreef Spaghetti_vreter het volgende:
Opmerkelijk hoe vrouwen zich buiten de keuken gedragen
Ik heb al 4 dagen dezelfde onderbroek. Je kan mij niet wijsmaken dat die van jou na 4 uur vliegen zo hard meurt dat er direct een nieuwe nodig is.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:18 schreef Uccie het volgende:
Wat is er mis met een setje ondergoed in je handbagage, als ik ergens tussendoor strand op een tussenstop oid kan ik makkelijk even iets schoons aantrekken zonder mijn hele koffer overhoop te halen.
Nee, maar als je een nacht ergens gedwongen moet overnachten vind ik dat wel prettig.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 18:03 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik heb al 4 dagen dezelfde onderbroek. Je kan mij niet wijsmaken dat die van jou na 4 uur vliegen zo hard meurt dat er direct een nieuwe nodig is.
4 dagen....dezelfde onderbroek....quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 18:03 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik heb al 4 dagen dezelfde onderbroek. Je kan mij niet wijsmaken dat die van jou na 4 uur vliegen zo hard meurt dat er direct een nieuwe nodig is.
Ja wat? Na dag 2 draai je hem gewoon binnenstebuiten.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 18:11 schreef MuffMuncher het volgende:
[..]
4 dagen....dezelfde onderbroek....
Dat dusquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:10 schreef The_Dean het volgende:
Voorbeeld:quote:
Dat vraag ik me ook af, want elk persoon die wel eens een koffer van een vrouw heeft opgetild ligt nu ergens met een dubbele hernia.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:12 schreef Opnieuw-energie het volgende:
En welke toegevoegde waarde heeft dit onderzoek eigenlijk?
Daarom, common wisdom.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:15 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, want elk persoon die wel eens een koffer van een vrouw heeft opgetild ligt nu ergens met een dubbele hernia.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:15 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af, want elk persoon die wel eens een koffer van een vrouw heeft opgetild ligt nu ergens met een dubbele hernia.
Waarom daar kopen als je het al hebt, wij Nederlandse meisjes/vrouwen zijn gewoon zuinigquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:21 schreef niels0 het volgende:
Nederlandse vrouwen zijn hier gewoon vrij dom in. Ze willen perse nederlandse shampoo meenemen naar een land waar ze veel betere shampoo hebben. Girls use to overpack. Ik ben een light traveller. Is beter luitjes.
en dom.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:21 schreef Kally het volgende:
[..]
Waarom daar kopen als je het al hebt, wij Nederlandse meisjes/vrouwen zijn gewoon zuinig
Pcies: tandenborstel en een schone onderbroek, de rest koop ik wel op de plaats van bestemmingquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:21 schreef niels0 het volgende:
Nederlandse vrouwen zijn hier gewoon vrij dom in. Ze willen perse nederlandse shampoo meenemen naar een land waar ze veel betere shampoo hebben. Girls use to overpack. Ik ben een light traveller. Is beter luitjes.
QFTquote:
Als daar onderzoek naar zou worden gedaan, dan krijg je dezelfde uitkomst als bij dit onderzoek:quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:21 schreef Kally het volgende:
[..]
Waarom daar kopen als je het al hebt, wij Nederlandse meisjes/vrouwen zijn gewoon zuinig
Mijn ervaring is juist andersom, mannen die met van alles thuiskomen behalve datgene wat de bedoeling was.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:38 schreef niels0 het volgende:
100 meegeven aan een vrouw om boodschappen te doen. Resultaat: allerlei dure drinkyoghurts.
Als ik zelf voor 100 boodschappen doe ligt alles vol.
Ik reis regelmatig. Doe meestal 5 paar sokken, 5 onderbroeken, 5 T-shirts, 1 paar Jeans die ik aan heb en een joggingbroek. Alles past in een kleine koffer. Sandalen neem ik ook wel 'ns mee maar meestal lage trekkers en die hoef ik niet in te pakken want ik heb ze al aan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:51 schreef DS4 het volgende:
Als ik vlieg probeer ik weinig mee te nemen, want ik probeer zoveel mogelijk met handbaggage te reizen.
Maar met de auto... Ja, dan heeft het weinig zin om selectief te zijn en pak ik gewoon veel in. Waarom ook niet?
Vakantie voor het volk is er nog geen 100 jaar. De vakantie voor het volk werd in de jaren 30 van de 20e eeuw geïntroduceerd door een bekende man met een snor.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:10 schreef The_Dean het volgende:
Nope, in de UK einde van de 19e begin 20e eeuw.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:23 schreef Knip het volgende:
[..]
Vakantie voor het volk is er nog geen 100 jaar. De vakantie voor het volk werd in de jaren 30 van de 20e eeuw geïntroduceerd door een bekende man met een snor.
Lekker hoor, Bruin Bruinquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 18:03 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Je weet pas wat een echte ballenlucht is als je 4 dagen dezelfde box draagt zonder te douchen. Bovendien als je gewoon je aars goed afveegt valt het qua remspoor ook wel mee. Kan ook zijn dat mijn overdadige aarshaar plakkeriger is dan een boxer.quote:
En anders kan je altijd een gummetje meenemen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:52 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Je weet pas wat een echte ballenlucht is als je 4 dagen dezelfde box draagt zonder te douchen. Bovendien als je gewoon je aars goed afveegt valt het qua remspoor ook wel mee. Kan ook zijn dat mijn overdadige aarshaar plakkeriger is dan een boxer.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:27 schreef Individual het volgende:
Afrikanen nemen pas veel mee. Enorme koffers, grote kartonnen dozen met.. weet ik veel..
En dan herpakken omdat het meer dan 46kg is. Alles uit de koffer en dan opnieuw inpakken. Hmm nog steeds meer dan 46kg.. nog maar eens herpakken dan.. nog steeds meer dan 46kg.. hoe kan dat nou, we hebben alles toch op een andere manier ingepakt..?
Gevestigde gedachten bevestigen met onderzoek is ook belangrijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 19:12 schreef Opnieuw-energie het volgende:
En welke toegevoegde waarde heeft dit onderzoek eigenlijk?
The airport luggage carrier?quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:11 schreef Waterloos het volgende:
Bagage waterloos: 4 kilo
Bagage vriendin: 36 kilo
Drie keer raden wie dan de koffers gaat dragen
Van te voren heel duidelijk maken, je mag meenemen wat je wil, in je eigen koffer binnen je eigen kilo's, en je draagt zelf je kofferquote:Op zondag 11 augustus 2013 09:11 schreef Waterloos het volgende:
Ja, ik reken altijd een half uur extra wanneer ik met mijn vrouw ergens heenga.quote:Op zondag 11 augustus 2013 10:55 schreef LXIV het volgende:
Dat is niet alleen met vakantie zo.
Als ik van huis vertrek dan doe ik mijn schoenen aan, pak mijn portomonee en sleutels en ben weg.
Mijn vrouw loopt drie kwartier door het huis heen. Langs de spiegel, even kijken. Naar boven toe iets doen. De kinderen een shirt aan. Nee toch maar een truitje. Waar ligt mijn tas? Haren van de kinderen goeddoen. Etc etc etc.
En wie draait voor de extra fee op als je over je gewichtlimiet heenzit en herpakken geen resultaten geeft?quote:Op zondag 11 augustus 2013 09:11 schreef Waterloos het volgende:
Vermoedelijk neem jij "iets" minder kleding mee op vakantie als dat de "gemiddelde" vrouw doet.quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:01 schreef Musil het volgende:
Niet echt nieuws, wel onbegrijpelijk.
150 items mee?? Hoe krijg je dat voor elkaar? Of wordt bij de make-up ieder oogpotloodje ook als apart item meegerekend? Maar dan nog...
Mm, net eens geteld wat ik meeneem voor een vakantie van 2 weken, waarbij ik elk item echt apart heb meegeteld (tot aan 1 oogpotlood, 1 mascara, 1 paspoort etc), dan kom ik op 49. Klinkt ook als vrij veel, terwijl ik toch echt drie weken naar Spanje ben geweest met enkel handbagage.
Elk dingetje apart tellen gaat hard ja.quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:01 schreef Musil het volgende:
Mm, net eens geteld wat ik meeneem voor een vakantie van 2 weken, waarbij ik elk item echt apart heb meegeteld (tot aan 1 oogpotlood, 1 mascara, 1 paspoort etc), dan kom ik op 49. Klinkt ook als vrij veel, terwijl ik toch echt drie weken naar Spanje ben geweest met enkel handbagage.
En vergeet je paspoort en je ticket nietquote:Op zondag 11 augustus 2013 12:14 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Elk dingetje apart tellen gaat hard ja.
Het meest belangrijke: geld, pasjes, en je mobiel.
Dan je fototoestel.
En dan al heel wat minder belangrijk want ter plekke koopbaar: kleren: 2 t-shirts, luchtige broek, korte broek, ondergoed en sokken. Done. 't moet raar gaan wil dat allemaal de 10 kilo overstijgen.
Herken je het niet dan? Die vrouwen met rolcontainers en hutkoffers ?quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:01 schreef Musil het volgende:
Niet echt nieuws, wel onbegrijpelijk.
150 items mee?? Hoe krijg je dat voor elkaar? Of wordt bij de make-up ieder oogpotloodje ook als apart item meegerekend? Maar dan nog...
Uiteraard wel. Ik snap ook nooit wat die in godsnaam allemaal mee hebben. Maargoedquote:Op zondag 11 augustus 2013 12:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Herken je het niet dan? Die vrouwen met rolcontainers en hutkoffers ?
Twee weken, 14 dagen, dat is 28 setjes badkleding, want je wilt niet twee keer in hetzelfde worden.quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:44 schreef Musil het volgende:
[..]
Uiteraard wel. Ik snap ook nooit wat die in godsnaam allemaal mee hebben. Maargoed
Toch mag hun koffer niet zwaarder wegen dan 20kg en reken maar dat ze(we) dat thuis wegen en goed verdelen over koffer en handbagage die 5kg mag wegen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik snap ook nooit zo goed wat die lui allemaal bij zich hebben.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik blijf me trouwens verbazen op vliegvelden, koffers waar je een motorfiets in kwijt kan, en dat gaat dan een weekje weg, en hebben dan twee van die koffers
Vier paar schoenen op vakantie? Dat vind ik al veel. Ik had 1 paar aan en 1 paar (slippers of zo) mee.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:44 schreef Oceanonix het volgende:
Ik had 3 paar bij me waarvan 1 paar aan.
Rolcontainers. Ik vind hem leuk gevonden.quote:Op zondag 11 augustus 2013 12:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
3 paar waarvan 1 aan = 3 paarquote:Op zondag 11 augustus 2013 14:50 schreef Karina het volgende:
[..]
Vier paar schoenen op vakantie? Dat vind ik al veel. Ik had 1 paar aan en 1 paar (slippers of zo) mee.
Sowieso altijd maar 1 koffer of grote tas. Twee is veel te lastig.
Ah ok ik kan niet rekenen dus, sorry.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:52 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
3 paar waarvan 1 aan = 3 paar
en slippers tellen bij mij ook als schoenen
HAHAHA drie (3!) paar schoenen meenemen op vakantie!!!quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:44 schreef Oceanonix het volgende:
zo heb ik wel eens een vriendin boos gekregen. Ze bracht me met haar vriend weg naar het vliegveld. Die vroeg waar mijn andere tas was. Bleek die vriendin altijd een tas met schoenen mee te nemen. Ik had 3 paar bij me waarvan 1 paar aan. Die heeft de volgende vakantie het toch iets lastiger gehad.....
Dat ligt er maar aan welke airline en wat voor een ticket je hebt, en ja, velen betalen overgewichtquote:Op zondag 11 augustus 2013 13:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toch mag hun koffer niet zwaarder wegen dan 20kg en reken maar dat ze(we) dat thuis wegen en goed verdelen over koffer en handbagage die 5kg mag wegen.
Dat is waar. Zonde van het geld.quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan welke airline en wat voor een ticket je hebt, en ja, velen betalen overgewicht
je hebt zeker geen vriendin. Geloof me dit is weinig. een paar of 10 meenemen voor veel vrouwen het absolute minimum.......quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:26 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
HAHAHA drie (3!) paar schoenen meenemen op vakantie!!!
Gros van die vrouwen hebben dat sowieso niet zelf verdient, maar die sukkel die met de koffers zeultquote:Op zondag 11 augustus 2013 15:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is waar. Zonde van het geld.
Slippers, wandelschoenen, hardloopschoenen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 15:26 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Maar 1 paar schoenen hebbenquote:Op zondag 11 augustus 2013 15:26 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
>20 paar. Meer dan 2paar schoenen en slippers meenemenquote:
Ik HEB niet eens tien paar schoenen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 17:05 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
je hebt zeker geen vriendin. Geloof me dit is weinig. een paar of 10 meenemen voor veel vrouwen het absolute minimum.......
Dat heb ik nergens gezegdquote:Op zondag 11 augustus 2013 18:09 schreef n8n het volgende:
[..]
>20 paar. Meer dan 2paar schoenen en slippers meenemen
Ik wel, ik koop sneller schoenen dan kledingquote:Op zondag 11 augustus 2013 18:11 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik HEB niet eens tien paar schoenen.
ik ook niet, 2e paar is ook alleen om m'n voeten niet te slopenquote:Op zondag 11 augustus 2013 18:11 schreef Kally het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens gezegd
Maar ik draag geen slippers, dus ik neem 2 paar schoenen mee
Kleding koop ik ook amperquote:Op zondag 11 augustus 2013 18:12 schreef Kally het volgende:
[..]
Ik wel, ik koop sneller schoenen dan kleding
Dat dusquote:Op zondag 11 augustus 2013 18:13 schreef n8n het volgende:
[..]
ik ook niet, 2e paar is ook alleen om m'n voeten niet te slopen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |