Tijdens mijn studie ben ik 3 jaar beteeld onderzoeksassitent geweest.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:21 schreef StrawberrySwing het volgende:
Iemand ervaring met een studiegerelateerde bijbaan?
Sorry, zat op mijn telefoonquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:14 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb even een nieuwe geopend MeloD
Wat voor cursus?
Hier ook onderzoeksassistentquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:21 schreef StrawberrySwing het volgende:
Op wat voor manier werd je precies beteeld? Ik heb namelijk een aanbod gehad om mee te doen aan inteelt bij een vriendin thuis maar ik heb zo mijn twijfels.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:32 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Tijdens mijn studie ben ik 3 jaar beteeld onderzoeksassitent geweest.
Ja die Diederik Stapel was me toch een vieze...quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:53 schreef DonnieDarkno het volgende:
[..]
Op wat voor manier werd je precies beteeld? Ik heb namelijk een aanbod gehad om mee te doen aan inteelt bij een vriendin thuis maar ik heb zo mijn twijfels.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja die Diederik Stapel was me toch een vieze...
Je kunt ook kijken of je werkgroepen mag geven bij bachelorvakken, kan ook een mooie bijbaan zijn en je leert er veel van.quote:
Zeker, dat is iets dat ik nu doe. Hartstikke leukquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:14 schreef Operc het volgende:
[..]
Je kunt ook kijken of je werkgroepen mag geven bij bachelorvakken, kan ook een mooie bijbaan zijn en je leert er veel van.
Werkgroepen geven niet, want op dat moment volg je ze zelf waarschijnlijkquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:43 schreef Arquera het volgende:
Zowel onderzoeksassistent als het geven van werkgroepen klinkt goed, zijn dat ook dingen die vanaf het eerste jaar al mogelijk zijin? En hoe kom je eraan?
Bij één onderzoeksassistentschap wel, bij de rest niet. Soms kwam dat later nog of helemaal niet. Ik wilde gewoon graag meer ervaring op doen en had tijd over.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:50 schreef Arquera het volgende:
Thanks voor de tip Operc, ik ga eens kijken of ik wat namen van onderzoekers kan achterhalen. Deed jij het al vanaf het begin betaald?
Als je op een vacature solliciteert wel inderdaad, maar als je naar een promovendus stapt en zegt "hallo, ik wil meer onderzoek doen" dan hebben ze daar niet altijd geld voor. (Helaasquote:Op zondag 1 september 2013 14:52 schreef MeloD het volgende:
Onderzoekassistent is toch gewoon betaald? Ik ben er iig altijd voor betaald en anderen die ik ken ook
Hier eentje!quote:Op zondag 1 september 2013 13:22 schreef Operc het volgende:
Ik had trouwens al wel weer een stormloop van (aankomende) eerstejaars psychologiestudenten verwacht in dit topic. Waar blijven ze?
Tijdens de studie werkte ik in de hulpverlening in de weekenden. Na afstuderen begon ik met lesgeven op de uni (naast mijn reguliere baan buiten de uni). Een bijbaan naast de studie is altijd handig, omdat werkgevers paar jaar werkervaring vaak waarderen als je net afgestudeerd bent.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:21 schreef StrawberrySwing het volgende:
Dan kan ik je helaas geen samenvattingen en oude tentamens doorspelenquote:
Thanks!quote:
Hehe, helaas, toch bedankt voor de gedachte!quote:Op zondag 1 september 2013 20:33 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dan kan ik je helaas geen samenvattingen en oude tentamens doorspelen
Hier ook! Utrecht.quote:Op zondag 1 september 2013 13:22 schreef Operc het volgende:
Ik had trouwens al wel weer een stormloop van (aankomende) eerstejaars psychologiestudenten verwacht in dit topic. Waar blijven ze?
Haha, in werkgroepen een grote gezelligheid, maar een collegezaal vol stop ik gewoon m'n muziek in, word gestoord van al dat gekibbel. College's tot nu toe nogal, hoe zeg je dat... Standaard, met als absoluut dieptepunt het begin van statistiek. Maar zeer veelbelovend.quote:Op vrijdag 6 september 2013 16:12 schreef Andyy het volgende:
[..]
Hoe voelt het, tussen alleen maar meisjes zitten?
Ik heb het eerste jaar al mijn colleges geskipt omdat ze gewoon te vol en rumoerig waren, ben eigenlijk pas bij de kleinere vakken echt naar college gegaan.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:55 schreef Refution het volgende:
[..]
Haha, in werkgroepen een grote gezelligheid, maar een collegezaal vol stop ik gewoon m'n muziek in, word gestoord van al dat gekibbel. College's tot nu toe nogal, hoe zeg je dat... Standaard, met als absoluut dieptepunt het begin van statistiek. Maar zeer veelbelovend.
Oh nee, je zou maar moeten werkenquote:Op maandag 9 september 2013 12:45 schreef poker4lifee het volgende:
Wat is het 2e jaar tot nu toe kut vergeleken met het eerste jaar.
Zoveel verplichte werkgroepen en verplichte opdrachtenirritanttttt
Voor statistiek zou ik zeker gewoon het boek kopen... je moet er namelijk ook opgaven uit maken en je hebt het bij 3 statistiek vakken nodig....quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:12 schreef BartMcCormick het volgende:
Hier toevallig iemand die samenvattingen heeft van Pioneers of Psychology (voor geschiedenis) en Introduction to behavioral research methods (voor methoden en technieken)? Ikzelf zit in Leiden, geen idee of in de rest van het land dezelfde vakken heeft... Hoor het graag!
Ik heb alle boeken ook gewoon! En die lees ik ook.. Vind het alleen prettig om er een (Nederlandse) samenvatting bij te hebben om het nog even door te kunnen lezen, vooral voor de tentamens.quote:Op zaterdag 14 september 2013 22:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Voor statistiek zou ik zeker gewoon het boek kopen... je moet er namelijk ook opgaven uit maken en je hebt het bij 3 statistiek vakken nodig....
En voor de rest koop je ze gewoon ff by Labyrinth... kost een drol.....
Vaak verkopen studieverenigingen wel samenvattingen van boeken of zijn er Facebook-groepen per stad van de studie waar wat documenten worden rondgestuurd. Ikzelf heb de boeken die jij noemt nooit voor vakken gebruikt, dus ik kan je verder niet helpen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:12 schreef BartMcCormick het volgende:
Hier toevallig iemand die samenvattingen heeft van Pioneers of Psychology (voor geschiedenis) en Introduction to behavioral research methods (voor methoden en technieken)? Ikzelf zit in Leiden, geen idee of in de rest van het land dezelfde vakken heeft... Hoor het graag!
Ah ok, bedankt. Op m'n vorige opleiding had ik inderdaad ook zo'n Facebook groep maar die heb ik voor deze nog niet kunnen vinden. Zal even kijken hoe 't zit bij de studievereniging.quote:Op zaterdag 14 september 2013 23:41 schreef Operc het volgende:
[..]
Vaak verkopen studieverenigingen wel samenvattingen van boeken of zijn er Facebook-groepen per stad van de studie waar wat documenten worden rondgestuurd. Ikzelf heb de boeken die jij noemt nooit voor vakken gebruikt, dus ik kan je verder niet helpen.
Nogmaals: Labyrinth. En trouwens ook Johoquote:Op zondag 15 september 2013 00:28 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Ah ok, bedankt. Op m'n vorige opleiding had ik inderdaad ook zo'n Facebook groep maar die heb ik voor deze nog niet kunnen vinden. Zal even kijken hoe 't zit bij de studievereniging.
Yep: http://www.2shared.com/fi(...)CHOLOGY_SAMENVA.htmlquote:Op zaterdag 14 september 2013 21:12 schreef BartMcCormick het volgende:
Beter zoeken gast..... gewoon ff zoeken op 'Psychologie' en 'Leiden'.quote:Op zondag 15 september 2013 00:28 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Op m'n vorige opleiding had ik inderdaad ook zo'n Facebook groep maar die heb ik voor deze nog niet kunnen vinden.
Thanks!quote:Op zondag 15 september 2013 10:54 schreef crossover het volgende:
[..]
Yep: http://www.2shared.com/fi(...)CHOLOGY_SAMENVA.html
My bad, heb 'm gevonden, bedanktquote:Op zondag 15 september 2013 11:07 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Beter zoeken gast..... gewoon ff zoeken op 'Psychologie' en 'Leiden'.
Daar worden nu ook ruimschoots samenvattingen van het vorig jaar aangeboden.
quote:Op zondag 15 september 2013 12:33 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Thanks!
[..]
My bad, heb 'm gevonden, bedankt
Je bent beter begonnen dan ik ooitquote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:22 schreef Sarasi het volgende:
Nou, eerste tentamen gehad, onder voorbehoud een 7.5, lekker beginnetje. Morgen de tweede en dan donderdag nog eentje en dan alweer klaar met blok 1a!
Netjes, gefeliciteerdquote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:22 schreef Sarasi het volgende:
Nou, eerste tentamen gehad, onder voorbehoud een 7.5, lekker beginnetje. Morgen de tweede en dan donderdag nog eentje en dan alweer klaar met blok 1a!
Belangrijker: Vind je de studie ook leuk?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 13:54 schreef Sarasi het volgende:
Haha nou, dit is al mijn tweede studie hoor.Hiervoor heb ik anderhalf jaar sterrenkunde gestudeerd.
Maargoed, dit gaat 'm worden.
Jazeker. Ik ben gewend dat mijn motivatie een soort sinusoide is, begint lekker hoog en kakt dan in richting tentamens en schiet dan weer omhoog in een nieuw blok.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:20 schreef Operc het volgende:
[..]
Belangrijker: Vind je de studie ook leuk?
Klinkt goedquote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:24 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Jazeker. Ik ben gewend dat mijn motivatie een soort sinusoide is, begint lekker hoog en kakt dan in richting tentamens en schiet dan weer omhoog in een nieuw blok.Maar zelfs geschiedenis van de psychologie vind ik momenteel nog interessant en leuk alle colleges zijn al geweest.
![]()
Mijn moeder is GZ-psycholoog (en onderwijsadviseur en speltherapeut), dus ik heb ook al behoorlijk veel van haar meegekregen. Dat maakt wel dat ik een beetje 'door' de studie heen kan kijken, naar waar ik o.a. uit zou kunnen komen.
Waar zit je? Of begint echt elke universiteit met geschiedenis?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:24 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Jazeker. Ik ben gewend dat mijn motivatie een soort sinusoide is, begint lekker hoog en kakt dan in richting tentamens en schiet dan weer omhoog in een nieuw blok.Maar zelfs geschiedenis van de psychologie vind ik momenteel nog interessant en leuk alle colleges zijn al geweest.
![]()
Mijn moeder is GZ-psycholoog (en onderwijsadviseur en speltherapeut), dus ik heb ook al behoorlijk veel van haar meegekregen. Dat maakt wel dat ik een beetje 'door' de studie heen kan kijken, naar waar ik o.a. uit zou kunnen komen.
Klinkt sterk als de ULquote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Waar zit je? Of begint echt elke universiteit met geschiedenis?
RuG. Nederlandse bachelor.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Klinkt sterk als de UL
https://studiegids.leiden(...)s_van_de_psychologie
Ok vrijwel elke opleiding begint blijkbaar met geschiedenis :pquote:
Geschidenis is vreemd, had ik het toevalig net met een collega over vorige week. Aan de ene kant is zoiets een goed introductievak, aan de andere kant zou ik nu er zo veel meer aan hebben en dingen zoveel beter kunnen begrijpen en in persectief zien.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:07 schreef Sarasi het volgende:
Haha dat kan ik me ook wel voorstellen.Ik had liever gezien dat ze begonnen met statistiek, maar daar is momenteel niet voor gekozen omdat men 'studenten niet gelijk wil demotiveren'.
Dikke onzin als je dan wel introductie in onderzoeksmethoden start in 1a, maargoed.
Ja dat was ook mijn insteek.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Geschidenis is vreemd, had ik het toevalig net met een collega over vorige week. Aan de ene kant is zoiets een goed introductievak, aan de andere kant zou ik nu er zo veel meer aan hebben en dingen zoveel beter kunnen begrijpen en in persectief zien.
En beginnen met statistiek lijkt me eigenlijk heel goed, ben je meteen van die gedemotiveerde studenten af
Ik was ook ex-beta dus misschien zijn we idd de minderheidquote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:35 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja dat was ook mijn insteek.Gewoon direct zeven die lui die geen gemiddeldes kunnen berekenen! Maar misschien ben ik ook wel extreem hard omdat ik het zo easy vind allemaal met mijn beta-achtergrond...
Ik snap ook wel wat je zegt over geschiedenis inderdaad. Dat is best een interessant vak aan het begin, omdat je dan wat achtergrondinformatie hebt over hoe het allemaal is ontwikkeld enzo, maar het lijkt me veel nuttiger om dat wat later te behandelen.
Achja, het kan ook allemaal niet perfect misschien.Ik zit nu bij de jaarvertegenwoordiging en wil in ieder geval voor elkaar krijgen dat onderzoeksmethoden gelijk gaat lopen met statistiek, want zo heeft de helft er geen kut aan.
Haha ik denk het wel ja. Hopelijk kan ik een beetje bijverdienen met bijles geven en/of samenvattingen verkopen van statistiek straks.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:36 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik was ook ex-beta dus misschien zijn we idd de minderheid
Kennelijk ja! En ook percies dezelfde naam......quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:00 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
[..]
Ok vrijwel elke opleiding begint blijkbaar met geschiedenis :p
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 5 november 2013 09:10 schreef Sarasi het volgende:
Yay! Psychologische intuities staat gewoon met een zes op Progress!Ik had precies het aantal toegestane fouten voor een zes, dus ik kneep 'm even flink. Nu twijfel ik juist weer of ze er al vragen tussenuit hebben gehaald of dat het cijfer op Progress toch een voorlopig cijfer is...
Anyway, nog even doorhalen voor geschiedenis en dan ben ik er wel weer klaar mee.
Inleiding in de methoden en technieken is toch Statistiek? Of begrijp ik je verkeerd haha. Overigens heb ik in Leiden ook Geschiedenis in de eerste periode! Niet mijn favoriete vak btw...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:07 schreef Sarasi het volgende:
Haha dat kan ik me ook wel voorstellen.Ik had liever gezien dat ze begonnen met statistiek, maar daar is momenteel niet voor gekozen omdat men 'studenten niet gelijk wil demotiveren'.
Dikke onzin als je dan wel introductie in onderzoeksmethoden start in 1a, maargoed.
Methoden en technieken gaat over hoe je data verzamelt, statistiek over hoe je die data analyseert.quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:26 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Inleiding in de methoden en technieken is toch Statistiek? Of begrijp ik je verkeerd haha. Overigens heb ik in Leiden ook Geschiedenis in de eerste periode! Niet mijn favoriete vak btw...
Ah op die fiets. Was een beetje door de war aangezien ze bij ons IMT als één van de drie 'statistiek vakken' beschrijven, samen met toetsende statistiek en experimenteel & correlationeel onderzoekquote:Op dinsdag 5 november 2013 13:30 schreef Operc het volgende:
[..]
Methoden en technieken gaat over hoe je data verzamelt, statistiek over hoe je die data analyseert.
Het verschilt inderdaad wel per universiteit hoe precies ze methoden en statistiek splitsen inderdaad. (En in welk jaar je wat precies leert etcetera.)quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:08 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Ah op die fiets. Was een beetje door de war aangezien ze bij ons IMT als één van de drie 'statistiek vakken' beschrijven, samen met toetsende statistiek en experimenteel & correlationeel onderzoek
Ik had ook een beetje geschiedenis en de verschillende richtingen in het eerste blok, eerste jaar (Utrecht)quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 5 november 2013 17:47 schreef Sandertje23 het volgende:
Donders, eindelijk een stage. Het mocht even duren zeg...
Neuropsychologie. Diagnostiek, behandeling, NPO's etc.quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:57 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Gefeliciteerdwelke richting en wat ga je doen?
quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:58 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Neuropsychologie. Diagnostiek, behandeling, NPO's etc.
Nee joh! Superinteressant vak man!quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:26 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Overigens heb ik in Leiden ook Geschiedenis in de eerste periode! Niet mijn favoriete vak btw...
Dank, voor mezelf viel het wat tegen, maar ik loop ook wel vaker hard, vandaar. Rothitte in die gangen. Jij ook gelopen? Mooie plek overigens, gewild!quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:57 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
@VUmc :-)
ps, keurige tijd bij de gebouwenloop!
quote:Op woensdag 6 november 2013 06:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nee joh! Superinteressant vak man!
Was tbh een beetje bevooroordeeld omdat de man die de hoorcolleges verzorgde het érg saai en ongestructureerd deed, waardoor ik er gelijk al een afkeer tegen kreeg.. Moet zeggen dat ik inderdaad ook wel een paar hele interessante dingen heb gelezen, maar ik blijf 'slecht' in namen icm jaartallen en gebeurtenissen en stromingen etc. etc. te onthouden.. Misschien vind ik het vooral daarom niet leukquote:Op woensdag 6 november 2013 09:17 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb een hekel aan geschiedenis en ben een ramp met jaartallen, maar geschiedenis van de psychologie vind ik best leuk.Veel interessante achtergrondinformatie.
Maar... Morgen moet ik toch een tijdlijn kunnen reproduceren, dus ik zit alweer in de UB.
Ahja, onze docenten voor 't vak zijn geniaal, dat helpt wel.quote:Op woensdag 6 november 2013 13:05 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Was tbh een beetje bevooroordeeld omdat de man die de hoorcolleges verzorgde het érg saai en ongestructureerd deed, waardoor ik er gelijk al een afkeer tegen kreeg.. Moet zeggen dat ik inderdaad ook wel een paar hele interessante dingen heb gelezen, maar ik blijf 'slecht' in namen icm jaartallen en gebeurtenissen en stromingen etc. etc. te onthouden.. Misschien vind ik het vooral daarom niet leuk
Volgens mij heb je nog steeds niet in de gaten dat ik degene ben die je vanochtend de pointer heeft uitgeleendquote:Op woensdag 6 november 2013 12:56 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dank, voor mezelf viel het wat tegen, maar ik loop ook wel vaker hard, vandaar. Rothitte in die gangen. Jij ook gelopen? Mooie plek overigens, gewild!
Misschien helpt dit een beetje:quote:Op woensdag 6 november 2013 13:15 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ahja, onze docenten voor 't vak zijn geniaal, dat helpt wel.Maar uiteindelijk valt de hoeveelheid namen best mee en de stromingen vind ik een eitje. Alleen die tijdlijn, daar zit ik gewoon mee te fucken.
![]()
Omg dat is echt wel kakonoverzichtelijk voor mij. No way dat ik dat er nu nog in ga proberen te stampen voor morgenochtend 9 uur. Maar tnx voor de hulp!quote:Op woensdag 6 november 2013 21:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Misschien helpt dit een beetje:
http://cmapspublic.ihmc.u(...)98&partName=htmljpeg
ah, ging niet zo goed dusquote:Op woensdag 6 november 2013 19:31 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je nog steeds niet in de gaten dat ik degene ben die je vanochtend de pointer heeft uitgeleend
quote:Op woensdag 6 november 2013 19:31 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je nog steeds niet in de gaten dat ik degene ben die je vanochtend de pointer heeft uitgeleend
Netjes, ben jaloers! Ik heb 'm morgen.. maar eigenlijk bar weinig vertrouwen in.. Gister een oefententamen gemaakt en de vragen sloten totaal niet aan op de colleges..quote:Op donderdag 7 november 2013 14:57 schreef Sarasi het volgende:
Jeuj, acht of negen binnen op geschiedenis!
Netjes, geen herkansingen.
Gebeurt vaker hoor.... laat je daardoor niet gek maken...quote:Op donderdag 7 november 2013 17:52 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Netjes, ben jaloers! Ik heb 'm morgen.. maar eigenlijk bar weinig vertrouwen in.. Gister een oefententamen gemaakt en de vragen sloten totaal niet aan op de colleges..
Mja, dat had ik ook bij dit vak, en toch een heel goed cijfer binnen (voorlopig).quote:Op donderdag 7 november 2013 17:52 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Netjes, ben jaloers! Ik heb 'm morgen.. maar eigenlijk bar weinig vertrouwen in.. Gister een oefententamen gemaakt en de vragen sloten totaal niet aan op de colleges..
Ik heb 'm niet gehaald helaas... En ook niet een klein beetje.. Haha.. Toch maar even een manier zoeken hoe ik 't beter kan leren want dit doet wel pijnquote:Op donderdag 7 november 2013 20:03 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Mja, dat had ik ook bij dit vak, en toch een heel goed cijfer binnen (voorlopig).Dus zal wel loslopen!
Aww dat zuigt best hard dan.quote:Op zondag 10 november 2013 21:01 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Ik heb 'm niet gehaald helaas... En ook niet een klein beetje.. Haha.. Toch maar even een manier zoeken hoe ik 't beter kan leren want dit doet wel pijn
30 januari pas.. Dus heb nog even. Denk dat ik maar gewoon 't boek ga lezen want er werden belachelijk veel detail-vragen gesteld die gewoon niet in samenvattingen of de collegesheets te vinden waren. En moet denk ik even een manier vinden hoe ik makkelijk kan onthouden welke psycholoog bij welke stroming hoort en wie wat gelooft etc. want dat was ook een grote chaos in m'n hoofdquote:Op zondag 10 november 2013 21:44 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Aww dat zuigt best hard dan.Wanneer is de her?
Je hebt het boek niet gelezen?quote:Op zondag 10 november 2013 21:55 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
30 januari pas.. Dus heb nog even. Denk dat ik maar gewoon 't boek ga lezen want er werden belachelijk veel detail-vragen gesteld die gewoon niet in samenvattingen of de collegesheets te vinden waren. En moet denk ik even een manier vinden hoe ik makkelijk kan onthouden welke psycholoog bij welke stroming hoort en wie wat gelooft etc. want dat was ook een grote chaos in m'n hoofd
Nee, heb ik vorig jaar ook nooit gedaan en haalde al m'n tentamens met alleen samenvattingen en collegesheets omdat meestal de belangrijkste zaken daarin voorbijkomen en het tentamen ook daarover gaat. Wij hebben ook Pioneers idd, maar het lukt mij absoluut niet om dat in een paar uur door te lezen.. Doe gemiddeld 1.5 uur over één hoofdstuk denk ik? Als ik het echt begrijpend lees tenminste..quote:Op zondag 10 november 2013 22:00 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Je hebt het boek niet gelezen?Welk boek heb je voor dit vak dan? Wij gebruikten Pioneers of Psychology. Prima door te lezen in een paar uur.
Wauw dat is wel lang. Ik vat een hoofdstuk per uur samen, met mijn aantekeningen ernaast. Stof bij ons was H3 t/m 11 & 13. Ik heb alles samengevat, het boek de dag voor het tentamen nog eens doorgelezen, oefententamens gemaakt en mijn fouten opgezocht in het boek en mijn samenvatting nog een paar keer doorgenomen. Sowieso een acht mee gehaald, misschien nog een negen (ik vermoed dat de antwoordsleutel niet klopt).quote:Op zondag 10 november 2013 22:07 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Nee, heb ik vorig jaar ook nooit gedaan en haalde al m'n tentamens met alleen samenvattingen en collegesheets omdat meestal de belangrijkste zaken daarin voorbijkomen en het tentamen ook daarover gaat. Wij hebben ook Pioneers idd, maar het lukt mij absoluut niet om dat in een paar uur door te lezen.. Doe gemiddeld 1.5 uur over één hoofdstuk denk ik? Als ik het echt begrijpend lees tenminste..
quote:Op zondag 10 november 2013 21:01 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Ik heb 'm niet gehaald helaas... En ook niet een klein beetje.. Haha.. Toch maar even een manier zoeken hoe ik 't beter kan leren want dit doet wel pijn
Lijkt me een goede oplossing ja.quote:Op zondag 10 november 2013 21:55 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
30 januari pas.. Dus heb nog even. Denk dat ik maar gewoon 't boek ga lezen
Dat was bij mij altijd mijn eerste excuus om maar niet te studeren, mijn kamer was nooit zo netjes als het net voor een tentamen wasquote:Op dinsdag 12 november 2013 16:43 schreef Sarasi het volgende:
Yay, negen op geschiedenis!
Nu helaas kamer opruimen, altijd een noodzakelijkheid na de tentamenweek.
Basis Aantekening PsychoDiagnostiekquote:Op vrijdag 31 januari 2014 23:53 schreef Sarasi het volgende:
Wat is een BAPD?![]()
Dit blok drie achten gescoord.Gaat wel lekker zo, straks solliciteren voor Honours.
Ah, dankje.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 01:17 schreef Operc het volgende:
[..]
Basis Aantekening PsychDiagnostiek
Handig als je de klinische kant op wil.
Leuk!quote:Op zondag 2 februari 2014 00:41 schreef Andyy het volgende:
Morgen groepjes + onderwerpen bacheloronderzoek![]()
Ben benieuwd
Leuk! Wij beginnen dinsdag met de propedeuseproef.quote:Op zondag 2 februari 2014 00:41 schreef Andyy het volgende:
Morgen groepjes + onderwerpen bacheloronderzoek![]()
Ben benieuwd
Richting sociaalquote:Op zondag 2 februari 2014 00:45 schreef Operc het volgende:
[..]
Leuk!
Welke richting van psychologie heb je gekozen?
Wat is dat? En welke uni?quote:Op zondag 2 februari 2014 15:29 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Leuk! Wij beginnen dinsdag met de propedeuseproef.
Een artikelvergelijking. Ik ga het doen over mensen die schuld bekennen, maar het misdrijf niet gepleegd hebben. Een echte insteek heb ik nog niet verder.quote:
Geen idee hoe het bij de RUG geregeld is, maar doorgaans hoef je geen psychologiestudent te zijn om naar de studentpsycholoog te mogen.quote:Op zondag 9 februari 2014 21:03 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik mag in de OP bij de RUG groep worden gestopt, doe de Engelstalige variant
Iemand die het aan de rug studeert enig idee wie ik moet vragen voor info over die gratis therapie? Ons werd verteld dat je als psychologie student gratis psychologische hulp/therapie kunt krijgen (vast bij een van de professoren).
Waarom Engels? Dan heb je alleen maar minder keuzevakken in je 3e jaar, zonde!quote:Op zondag 9 februari 2014 21:03 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik mag in de OP bij de RUG groep worden gestopt, doe de Engelstalige variant
Iemand die het aan de rug studeert enig idee wie ik moet vragen voor info over die gratis therapie? Ons werd verteld dat je als psychologie student gratis psychologische hulp/therapie kunt krijgen (vast bij een van de professoren).
Echt? Op de UvT zijn vijf sessies gratis. Geldt voor alle studenten overigens, net als bij jullie.quote:Op maandag 10 februari 2014 01:21 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Waarom Engels? Dan heb je alleen maar minder keuzevakken in je 3e jaar, zonde!
En elke student kan naar de studentenpsycholoog, al geldt daarvoor wel een eigen bijdrage per sessie.
Ik heb het laatst opgezocht voor een vriend en meen dat er per sessie een eigen bijdrage is, maar ik kan me vergissen.quote:Op maandag 10 februari 2014 08:35 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Echt? Op de UvT zijn vijf sessies gratis. Geldt voor alle studenten overigens, net als bij jullie.
Is er bij jullie een aparte engelstalige kant in de bachelor? En waarom zou je dan geen nederlandstalige keuzevakken kunnen volgen? Het is toch een keuzevak en je kunt vast ook een vak in het engels volgen als je de nederlandstalige variant volgt... Klinkt eerlijk gezegd een beetje vreemd.
Hoe dan ook: Ik mag op een informatieavond over stage, solliciteren en werken bij Complex spreken. Spannend, ik heb een half uur (!) om te vertellen hoe ik aan mijn stageplek en baan gekomen ben... 'Solliciteer je suf' moet dus nog een beetje uitgebreid worden.
Bij ons is er alleen een NL Ba, maar daarin heb je voornamelijk Eng boeken en zijn veel tentamens en colleges in het Eng, simpelweg omdat de expert op een bepaald gebied geen NL's spreekt. In het tweede en derde jaar zijn er bovendien veel uitwisselingsstudenten en dan zijn de colleges, ook van de NL'se studenten, gewoon in het Engels.quote:Op maandag 10 februari 2014 09:07 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ik heb het laatst opgezocht voor een vriend en meen dat er per sessie een eigen bijdrage is, maar ik kan me vergissen.
Ja, aan de RuG is er voor psychologie een Engelse en een Nederlandse bachelor. Die zijn gescheiden. Volgens mij zijn de vakken ook niet helemaal hetzelfde. Voordat ik me inschreef, heb ik gepraat met de studieadviseur omdat ik twijfelde tussen de twee varianten. Hij begreep dat de Engelse variant in zoverre 'gemakkelijker' zou zijn dat je niet hoeft te schakelen tussen college's en boeken, omdat die allebei Engels zijn (itt de NL Ba, boeken Engels, colleges NL). Toch raadde hij mij de Engelse Ba sterk af, omdat je in het derde jaar minder keuzevakken hebt. Ik kan me zo even niet meer herinneren waarom, maar hij liet me de lijstjes zien van de NL Ba en de Eng Ba en daar was inderdaad een behoorlijk verschil.
De Duitsers in de Eng Ba zijn ook niet slimmer of gemotiveerder ofzo (wat ik had verwacht), want beide bachelors halen ongeveer dezelfde gemiddelde cijfers.
Studenten verwachten altijd de heilige graal te krijgen bij dat soort bijeenkomsten.quote:Op maandag 10 februari 2014 08:35 schreef Tink89 het volgende:
Hoe dan ook: Ik mag op een informatieavond over stage, solliciteren en werken bij Complex spreken. Spannend, ik heb een half uur (!) om te vertellen hoe ik aan mijn stageplek en baan gekomen ben... 'Solliciteer je suf' moet dus nog een beetje uitgebreid worden.
Jups, heel hard werken, honderd brieven, elke keer opnieuw je brief naar de vacature toeschrijven, je cv aanpassen en bepaalde vaardigheden of ervaringen meer of minder naar boven laten komen n.a.v. de gevraagde competenties enzo. Mensen verwachten dat ik met de ultieme tip ga komen. Ah joh, ik zie het wel. Meer dan eerlijk en reëel kan ik niet zijn.quote:Op maandag 10 februari 2014 10:33 schreef Operc het volgende:
[..]
Studenten verwachten altijd de heilige graal te krijgen bij dat soort bijeenkomsten.Die ene handeling/vacature waardoor ze in een klap de baan van hun dromen hebben terwijl het inderdaad vaak gewoon 'veel doen' is.
Mijn tip is altijd, ga niet mee in de horrorverhalen dat iemand die je kent iemand kent die 2 jaar werkzoekende is geweest na zijn studie, maar richt je op het aantal sollicitaties dat iemand heeft gehad. 2 jaar stilzitten kan iedereen, in 2 jaar 200 sollicitaties schrijven is een ander verhaal.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:35 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jups, heel hard werken, honderd brieven, elke keer opnieuw je brief naar de vacature toeschrijven, je cv aanpassen en bepaalde vaardigheden of ervaringen meer of minder naar boven laten komen n.a.v. de gevraagde competenties enzo. Mensen verwachten dat ik met de ultieme tip ga komen. Ah joh, ik zie het wel. Meer dan eerlijk en reëel kan ik niet zijn.
2 jaar 200 sollicitaties is ook best te doen, dan 4 per week ongeveer. Als je ze echt persoonlijk en naar de functie toe schrijft, is dat best heftig, zeker omdat je ander werk zult moeten doen om brood op de plank te houden.quote:Op maandag 10 februari 2014 15:38 schreef Operc het volgende:
[..]
Mijn tip is altijd, ga niet mee in de horrorverhalen dat iemand die je kent iemand kent die 2 jaar werkzoekende is geweest na zijn studie, maar richt je op het aantal sollicitaties dat iemand heeft gehad. 2 jaar stilzitten kan iedereen, in 2 jaar 200 sollicitaties schrijven is een ander verhaal.
Ik ga autoriteit onderzoeken, hoe weten we nog niet. Misschien gaan we het combineren met het bystander effect :pquote:
Tof onderwerp.quote:Op dinsdag 25 februari 2014 11:52 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik ga autoriteit onderzoeken, hoe weten we nog niet. Misschien gaan we het combineren met het bystander effect :p
Ah, dat verklaartquote:Op dinsdag 25 februari 2014 22:22 schreef poker4lifee het volgende:
[..]
interpersoonlijke beroepsvaardigheden
https://studiegids.leiden(...)_beroepsvaardigheden
Voor mijn master ja, ga voor een technisch bedrijf het beleid rondom nieuwe stagiairs opstellen/stukje recruitment. Echt heel blij mee, sinds december op zoekquote:
Volgens mij niet. Maar als het over psychologie gaat kun je je vragen ook wel hier kwijtquote:Op maandag 10 maart 2014 13:16 schreef RvLaak het volgende:
Vraagje... Dit topic is voor WO Psychologie, maar is er ook een reeks voor HBO TP? Heb wel gezocht, maar niets kunnen vinden...
Ik heb geen vragen, maar doe de opleiding. Momenteel stagelopen, daarna afstuderen.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:19 schreef Operc het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Maar als het over psychologie gaat kun je je vragen ook wel hier kwijt(Weet jij toevallig of die beroepsvereniging voor TP al van de grond is gekomen?)
Nee, die is er niet. Ik weet wel dat er "vroeger" HBO TP's bij HBO Social Work / MWD / etc. in het topic zaten, maar dat topic is ook al overleden volgens mij.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:16 schreef RvLaak het volgende:
Vraagje... Dit topic is voor WO Psychologie, maar is er ook een reeks voor HBO TP? Heb wel gezocht, maar niets kunnen vinden...
Merçiquote:
No worries. Ik dacht ook al zoiets, maar ok...quote:Bedankt voor de link, ik was hem even kwijt. Lijkt erop dat ze geen vooruitgang hebben geboekt sinds de oprichting. Zonde.
Ik heb die discussie gevolgd toen ze NBTP op hebben gericht. Ik vind het niet meer dan terecht dat het NIP TP'ers weigert. Dit is niets persoonlijks overigens. Een universitaire opleiding psychologie legt erg sterk de nadruk op het wetenschappelijke aspect (scientist practitioner etcetera) waar de hbo variant dat vrijwel niet doet. Daar komt bij dat het NIP zich in principe richt op klinische psychologie (al lijkt daar wat verandering in te komen) en dat heeft al helemaal niets met TP van doen.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:28 schreef RvLaak het volgende:
Ander vraagje aan de WO'ers... Wat vinden jullie van de houding van het NIP tov de TP'ers?
Ter verduidelijking: NIP weigert TP'ers op te nemen in hun bestanden en/of een accreditatie te geven. Hierdoor hebben TP'ers bijzonder veel moeite om geaccepteerd te worden als volwaardige psychologen.
Ze leken enthousiast, maar blijkbaar heeft niemand echt doorgepakt om er wat van te maken en lijkt het een beetje een actie om je als TP'er af te zetten tegen het NIP. Ik krijg er een beetje een: "Nou, dan doen we het toch lekker zelf?!" gevoel bij, met als groot verschil dat iemand die toegepast psycholoog is, waarschijnlijk minder noodzaak ziet voor bijscholing en allerlei andere fratsen. Dit is een groot contrast vergeleken met GZ-psychologen die op de hoogte willen (moeten?) blijven van de nieuwste behandelmethodes en dergelijke.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:31 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Merçi
[..]
No worries. Ik dacht ook al zoiets, maar ok...
Ik vind het ook wel terecht eigenlijk. Mede om de redenen die Operc al zegt. En, lullig gezegd, je bent ook geen volwaardig psycholoog i.m.o.. Een basispsycholoog is dat i.m.o. ook niet altijd (gezien het geen wat die wel en niet mag doen) en als TP'er sta je nog een traptrede lager.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:28 schreef RvLaak het volgende:
Ander vraagje aan de WO'ers... Wat vinden jullie van de houding van het NIP tov de TP'ers?
Ter verduidelijking: NIP weigert TP'ers op te nemen in hun bestanden en/of een accreditatie te geven. Hierdoor hebben TP'ers bijzonder veel moeite om geaccepteerd te worden als volwaardige psychologen.
QFT.quote:Op maandag 10 maart 2014 13:38 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel terecht eigenlijk. Mede om de redenen die Operc al zegt. En, lullig gezegd, je bent ook geen volwaardig psycholoog i.m.o.. Een basispsycholoog is dat i.m.o. ook niet altijd (gezien het geen wat die wel en niet mag doen) en als TP'er sta je nog een traptrede lager.
Mja, als je kunt kiezen tussen de hbo en de wo variant zoals jij en ik konden, dan zou ik inderdaad niemand de hbo variant aanraden. Maar voor mensen die zelf het wo niet zien zitten of niet aankunnen kan ik me voorstellen dat TP een interessant alternatief is. Al heb ik geen idee van de kansen op de arbeidsmarkt voor afgestudeerde TP'ers.quote:Ik zou, persoonlijk, ook niemand adviseren om dat TP en/of HBO Psychologie te gaan doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |