Klinkt goedquote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:24 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Jazeker. Ik ben gewend dat mijn motivatie een soort sinusoide is, begint lekker hoog en kakt dan in richting tentamens en schiet dan weer omhoog in een nieuw blok.Maar zelfs geschiedenis van de psychologie vind ik momenteel nog interessant en leuk alle colleges zijn al geweest.
![]()
Mijn moeder is GZ-psycholoog (en onderwijsadviseur en speltherapeut), dus ik heb ook al behoorlijk veel van haar meegekregen. Dat maakt wel dat ik een beetje 'door' de studie heen kan kijken, naar waar ik o.a. uit zou kunnen komen.
Waar zit je? Of begint echt elke universiteit met geschiedenis?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 14:24 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Jazeker. Ik ben gewend dat mijn motivatie een soort sinusoide is, begint lekker hoog en kakt dan in richting tentamens en schiet dan weer omhoog in een nieuw blok.Maar zelfs geschiedenis van de psychologie vind ik momenteel nog interessant en leuk alle colleges zijn al geweest.
![]()
Mijn moeder is GZ-psycholoog (en onderwijsadviseur en speltherapeut), dus ik heb ook al behoorlijk veel van haar meegekregen. Dat maakt wel dat ik een beetje 'door' de studie heen kan kijken, naar waar ik o.a. uit zou kunnen komen.
Klinkt sterk als de ULquote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Waar zit je? Of begint echt elke universiteit met geschiedenis?
RuG. Nederlandse bachelor.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Klinkt sterk als de UL
https://studiegids.leiden(...)s_van_de_psychologie
Ok vrijwel elke opleiding begint blijkbaar met geschiedenis :pquote:
Geschidenis is vreemd, had ik het toevalig net met een collega over vorige week. Aan de ene kant is zoiets een goed introductievak, aan de andere kant zou ik nu er zo veel meer aan hebben en dingen zoveel beter kunnen begrijpen en in persectief zien.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:07 schreef Sarasi het volgende:
Haha dat kan ik me ook wel voorstellen.Ik had liever gezien dat ze begonnen met statistiek, maar daar is momenteel niet voor gekozen omdat men 'studenten niet gelijk wil demotiveren'.
Dikke onzin als je dan wel introductie in onderzoeksmethoden start in 1a, maargoed.
Ja dat was ook mijn insteek.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:30 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Geschidenis is vreemd, had ik het toevalig net met een collega over vorige week. Aan de ene kant is zoiets een goed introductievak, aan de andere kant zou ik nu er zo veel meer aan hebben en dingen zoveel beter kunnen begrijpen en in persectief zien.
En beginnen met statistiek lijkt me eigenlijk heel goed, ben je meteen van die gedemotiveerde studenten af
Ik was ook ex-beta dus misschien zijn we idd de minderheidquote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:35 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ja dat was ook mijn insteek.Gewoon direct zeven die lui die geen gemiddeldes kunnen berekenen! Maar misschien ben ik ook wel extreem hard omdat ik het zo easy vind allemaal met mijn beta-achtergrond...
Ik snap ook wel wat je zegt over geschiedenis inderdaad. Dat is best een interessant vak aan het begin, omdat je dan wat achtergrondinformatie hebt over hoe het allemaal is ontwikkeld enzo, maar het lijkt me veel nuttiger om dat wat later te behandelen.
Achja, het kan ook allemaal niet perfect misschien.Ik zit nu bij de jaarvertegenwoordiging en wil in ieder geval voor elkaar krijgen dat onderzoeksmethoden gelijk gaat lopen met statistiek, want zo heeft de helft er geen kut aan.
Haha ik denk het wel ja. Hopelijk kan ik een beetje bijverdienen met bijles geven en/of samenvattingen verkopen van statistiek straks.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:36 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik was ook ex-beta dus misschien zijn we idd de minderheid
Kennelijk ja! En ook percies dezelfde naam......quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:00 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
[..]
Ok vrijwel elke opleiding begint blijkbaar met geschiedenis :p
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 5 november 2013 09:10 schreef Sarasi het volgende:
Yay! Psychologische intuities staat gewoon met een zes op Progress!Ik had precies het aantal toegestane fouten voor een zes, dus ik kneep 'm even flink. Nu twijfel ik juist weer of ze er al vragen tussenuit hebben gehaald of dat het cijfer op Progress toch een voorlopig cijfer is...
Anyway, nog even doorhalen voor geschiedenis en dan ben ik er wel weer klaar mee.
Inleiding in de methoden en technieken is toch Statistiek? Of begrijp ik je verkeerd haha. Overigens heb ik in Leiden ook Geschiedenis in de eerste periode! Niet mijn favoriete vak btw...quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:07 schreef Sarasi het volgende:
Haha dat kan ik me ook wel voorstellen.Ik had liever gezien dat ze begonnen met statistiek, maar daar is momenteel niet voor gekozen omdat men 'studenten niet gelijk wil demotiveren'.
Dikke onzin als je dan wel introductie in onderzoeksmethoden start in 1a, maargoed.
Methoden en technieken gaat over hoe je data verzamelt, statistiek over hoe je die data analyseert.quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:26 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Inleiding in de methoden en technieken is toch Statistiek? Of begrijp ik je verkeerd haha. Overigens heb ik in Leiden ook Geschiedenis in de eerste periode! Niet mijn favoriete vak btw...
Ah op die fiets. Was een beetje door de war aangezien ze bij ons IMT als één van de drie 'statistiek vakken' beschrijven, samen met toetsende statistiek en experimenteel & correlationeel onderzoekquote:Op dinsdag 5 november 2013 13:30 schreef Operc het volgende:
[..]
Methoden en technieken gaat over hoe je data verzamelt, statistiek over hoe je die data analyseert.
Het verschilt inderdaad wel per universiteit hoe precies ze methoden en statistiek splitsen inderdaad. (En in welk jaar je wat precies leert etcetera.)quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:08 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Ah op die fiets. Was een beetje door de war aangezien ze bij ons IMT als één van de drie 'statistiek vakken' beschrijven, samen met toetsende statistiek en experimenteel & correlationeel onderzoek
Ik had ook een beetje geschiedenis en de verschillende richtingen in het eerste blok, eerste jaar (Utrecht)quote:Op donderdag 31 oktober 2013 18:08 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 5 november 2013 17:47 schreef Sandertje23 het volgende:
Donders, eindelijk een stage. Het mocht even duren zeg...
Neuropsychologie. Diagnostiek, behandeling, NPO's etc.quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:57 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Gefeliciteerdwelke richting en wat ga je doen?
quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:58 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Neuropsychologie. Diagnostiek, behandeling, NPO's etc.
Nee joh! Superinteressant vak man!quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:26 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Overigens heb ik in Leiden ook Geschiedenis in de eerste periode! Niet mijn favoriete vak btw...
Dank, voor mezelf viel het wat tegen, maar ik loop ook wel vaker hard, vandaar. Rothitte in die gangen. Jij ook gelopen? Mooie plek overigens, gewild!quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:57 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
@VUmc :-)
ps, keurige tijd bij de gebouwenloop!
quote:Op woensdag 6 november 2013 06:20 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nee joh! Superinteressant vak man!
Was tbh een beetje bevooroordeeld omdat de man die de hoorcolleges verzorgde het érg saai en ongestructureerd deed, waardoor ik er gelijk al een afkeer tegen kreeg.. Moet zeggen dat ik inderdaad ook wel een paar hele interessante dingen heb gelezen, maar ik blijf 'slecht' in namen icm jaartallen en gebeurtenissen en stromingen etc. etc. te onthouden.. Misschien vind ik het vooral daarom niet leukquote:Op woensdag 6 november 2013 09:17 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb een hekel aan geschiedenis en ben een ramp met jaartallen, maar geschiedenis van de psychologie vind ik best leuk.Veel interessante achtergrondinformatie.
Maar... Morgen moet ik toch een tijdlijn kunnen reproduceren, dus ik zit alweer in de UB.
Ahja, onze docenten voor 't vak zijn geniaal, dat helpt wel.quote:Op woensdag 6 november 2013 13:05 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Was tbh een beetje bevooroordeeld omdat de man die de hoorcolleges verzorgde het érg saai en ongestructureerd deed, waardoor ik er gelijk al een afkeer tegen kreeg.. Moet zeggen dat ik inderdaad ook wel een paar hele interessante dingen heb gelezen, maar ik blijf 'slecht' in namen icm jaartallen en gebeurtenissen en stromingen etc. etc. te onthouden.. Misschien vind ik het vooral daarom niet leuk
Volgens mij heb je nog steeds niet in de gaten dat ik degene ben die je vanochtend de pointer heeft uitgeleendquote:Op woensdag 6 november 2013 12:56 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dank, voor mezelf viel het wat tegen, maar ik loop ook wel vaker hard, vandaar. Rothitte in die gangen. Jij ook gelopen? Mooie plek overigens, gewild!
Misschien helpt dit een beetje:quote:Op woensdag 6 november 2013 13:15 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ahja, onze docenten voor 't vak zijn geniaal, dat helpt wel.Maar uiteindelijk valt de hoeveelheid namen best mee en de stromingen vind ik een eitje. Alleen die tijdlijn, daar zit ik gewoon mee te fucken.
![]()
Omg dat is echt wel kakonoverzichtelijk voor mij. No way dat ik dat er nu nog in ga proberen te stampen voor morgenochtend 9 uur. Maar tnx voor de hulp!quote:Op woensdag 6 november 2013 21:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Misschien helpt dit een beetje:
http://cmapspublic.ihmc.u(...)98&partName=htmljpeg
ah, ging niet zo goed dusquote:Op woensdag 6 november 2013 19:31 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je nog steeds niet in de gaten dat ik degene ben die je vanochtend de pointer heeft uitgeleend
quote:Op woensdag 6 november 2013 19:31 schreef Sandertje23 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je nog steeds niet in de gaten dat ik degene ben die je vanochtend de pointer heeft uitgeleend
Netjes, ben jaloers! Ik heb 'm morgen.. maar eigenlijk bar weinig vertrouwen in.. Gister een oefententamen gemaakt en de vragen sloten totaal niet aan op de colleges..quote:Op donderdag 7 november 2013 14:57 schreef Sarasi het volgende:
Jeuj, acht of negen binnen op geschiedenis!
Netjes, geen herkansingen.
Gebeurt vaker hoor.... laat je daardoor niet gek maken...quote:Op donderdag 7 november 2013 17:52 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Netjes, ben jaloers! Ik heb 'm morgen.. maar eigenlijk bar weinig vertrouwen in.. Gister een oefententamen gemaakt en de vragen sloten totaal niet aan op de colleges..
Mja, dat had ik ook bij dit vak, en toch een heel goed cijfer binnen (voorlopig).quote:Op donderdag 7 november 2013 17:52 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Netjes, ben jaloers! Ik heb 'm morgen.. maar eigenlijk bar weinig vertrouwen in.. Gister een oefententamen gemaakt en de vragen sloten totaal niet aan op de colleges..
Ik heb 'm niet gehaald helaas... En ook niet een klein beetje.. Haha.. Toch maar even een manier zoeken hoe ik 't beter kan leren want dit doet wel pijnquote:Op donderdag 7 november 2013 20:03 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Mja, dat had ik ook bij dit vak, en toch een heel goed cijfer binnen (voorlopig).Dus zal wel loslopen!
Aww dat zuigt best hard dan.quote:Op zondag 10 november 2013 21:01 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Ik heb 'm niet gehaald helaas... En ook niet een klein beetje.. Haha.. Toch maar even een manier zoeken hoe ik 't beter kan leren want dit doet wel pijn
30 januari pas.. Dus heb nog even. Denk dat ik maar gewoon 't boek ga lezen want er werden belachelijk veel detail-vragen gesteld die gewoon niet in samenvattingen of de collegesheets te vinden waren. En moet denk ik even een manier vinden hoe ik makkelijk kan onthouden welke psycholoog bij welke stroming hoort en wie wat gelooft etc. want dat was ook een grote chaos in m'n hoofdquote:Op zondag 10 november 2013 21:44 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Aww dat zuigt best hard dan.Wanneer is de her?
Je hebt het boek niet gelezen?quote:Op zondag 10 november 2013 21:55 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
30 januari pas.. Dus heb nog even. Denk dat ik maar gewoon 't boek ga lezen want er werden belachelijk veel detail-vragen gesteld die gewoon niet in samenvattingen of de collegesheets te vinden waren. En moet denk ik even een manier vinden hoe ik makkelijk kan onthouden welke psycholoog bij welke stroming hoort en wie wat gelooft etc. want dat was ook een grote chaos in m'n hoofd
Nee, heb ik vorig jaar ook nooit gedaan en haalde al m'n tentamens met alleen samenvattingen en collegesheets omdat meestal de belangrijkste zaken daarin voorbijkomen en het tentamen ook daarover gaat. Wij hebben ook Pioneers idd, maar het lukt mij absoluut niet om dat in een paar uur door te lezen.. Doe gemiddeld 1.5 uur over één hoofdstuk denk ik? Als ik het echt begrijpend lees tenminste..quote:Op zondag 10 november 2013 22:00 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Je hebt het boek niet gelezen?Welk boek heb je voor dit vak dan? Wij gebruikten Pioneers of Psychology. Prima door te lezen in een paar uur.
Wauw dat is wel lang. Ik vat een hoofdstuk per uur samen, met mijn aantekeningen ernaast. Stof bij ons was H3 t/m 11 & 13. Ik heb alles samengevat, het boek de dag voor het tentamen nog eens doorgelezen, oefententamens gemaakt en mijn fouten opgezocht in het boek en mijn samenvatting nog een paar keer doorgenomen. Sowieso een acht mee gehaald, misschien nog een negen (ik vermoed dat de antwoordsleutel niet klopt).quote:Op zondag 10 november 2013 22:07 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Nee, heb ik vorig jaar ook nooit gedaan en haalde al m'n tentamens met alleen samenvattingen en collegesheets omdat meestal de belangrijkste zaken daarin voorbijkomen en het tentamen ook daarover gaat. Wij hebben ook Pioneers idd, maar het lukt mij absoluut niet om dat in een paar uur door te lezen.. Doe gemiddeld 1.5 uur over één hoofdstuk denk ik? Als ik het echt begrijpend lees tenminste..
quote:Op zondag 10 november 2013 21:01 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
Ik heb 'm niet gehaald helaas... En ook niet een klein beetje.. Haha.. Toch maar even een manier zoeken hoe ik 't beter kan leren want dit doet wel pijn
Lijkt me een goede oplossing ja.quote:Op zondag 10 november 2013 21:55 schreef BartMcCormick het volgende:
[..]
30 januari pas.. Dus heb nog even. Denk dat ik maar gewoon 't boek ga lezen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |