SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4 augustus
Nelleke Noordervliet (Rotterdam 1945) schrijft romans en publiceert verhalen, essays, lezingen en columns in weekbladen en tijdschriften.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.11 augustus
Beatrice de Graaf (Putten 1976) is als hoogleraar Conflict en veiligheid verbonden aan het Centrum voor Terrorisme en Contraterrorisme van de Universiteit Leiden (Campus Den Haag).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.18 augustus
Johan Simons (Heerjansdam 1946) is intendant bij de Münchner Kammerspiele, een van de meest vooraanstaande Duitse theatergezelschappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.25 augustus
Wouter Bos (Vlaardingen 1963) is de kersverse baas van het VU Medisch Centrum.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1 september
Daan Roosegaarde (Nieuwkoop 1979) is kunstenaar, entrepreneur en ontwerper.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lol @TTThere is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! İgolfer![]()
Je zet een knop om als je met deze kinderen werkt.
Überhaupt als je met kinderen werkt.
Het mantra is: Het is niet persoonlijk x254.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik![]()
Wat gevat Tem.
Ik zou echt geen geduld hebben met die jongen (sowieso al niet met kinderen trouwens).![]()
Leuk, de VPRO heeft nazorg verleend door te bellen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Ik vind het knap als iemand dat wel kan. Zelf heb ik al geen geduld met 'normale' kinderen zonder gedragsproblemen dus ik vrees dat dat een brug te ver voor me is.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:38 schreef shmoopy het volgende:
Je zet een knop om als je met deze kinderen werkt.
Überhaupt als je met kinderen werkt.
Het mantra is: Het is niet persoonlijk x254.![]()
Hopelijk braken ze soms ook door bij zo'n kind met een flinke dosis humor wat hem even totaal van zijn stuk zou brengen. .. wil ook nog wel eens tot verrassend resultaat leiden.![]()
Bhagwan, goede docu is daar over gemaakt.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.![]()
Je zag 'm net zitten daartussen toch?quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:45 schreef Tem het volgende:
Ramses zat ook een tijdje bij de Bhagwan dacht ik.![]()
Yup.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:45 schreef Lyza666 het volgende:
[..]
Je zag 'm net zitten daartussen toch?Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!![]()
Klopt en Jan Foudraine, de psychiater.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:45 schreef Tem het volgende:
Ramses zat ook een tijdje bij de Bhagwan dacht ik.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
TV ingesteld om documentaire morgen op te nemen.Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?![]()
Ik ging altijd aan de colour knop draaien als de bhagwan op tv was.Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Dat is de essentie van elk geloof en elke sekte of religieuze beweging.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
quote:
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik![]()
de zwarte jaren 70[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Best een zorgwekkende pavlov-reactie.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:53 schreef Karina het volgende:
[..]
Eerste wat ook in mijn hoofd schoot bij knuffelen.![]()
Welnee.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:56 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik ben maar een simpele ziel met simpele reacties dat zal het zijn.![]()
ik heb daar toch echt een positiever gevoel bij. Eind jaren'70 begin jaren' 80 daarentegen.quote:Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
na de punkrevolutie heb ik meer een idee van een zwart gat. Al gaat dat voor mij niet zo op omdat ik in de underground zit die daaruit voortvloeide, maar dat is niet wat de wereld ziet..quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
ik heb daar toch echt een positiever gevoel bij. Eind jaren'70 begin jaren' 80 daarentegen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Rookmomentje...There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Over Hannah Ahrendt is recent nog een film gemaakt:
Hannah Arendt (2012) - IMDbThere is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Jaren 70quote:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Punk revolutie begon dan ook eind jaren '70, toch.quote:Op zondag 4 augustus 2013 21:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
na de punkrevolutie heb ik meer een idee van een zwart gat. Al gaat dat voor mij niet zo op omdat ik in de underground zit die daaruit voortvloeide, maar dat is niet wat de wereld ziet..Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
In nederland gebeurt alles 10 jaar laterquote:Op zondag 4 augustus 2013 21:57 schreef truthortruth het volgende:
[..]
ik heb daar toch echt een positiever gevoel bij. Eind jaren'70 begin jaren' 80 daarentegen.![]()
Ja, dus begin jaren 80 eerder. Punkrevolutie eindigde met de dood van een aantal kopstukken (drugs/zm)quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:01 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Punk revolutie begon dan ook eind jaren '70, toch.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Wel een interessante analyse, dat een revolutie begint met goede idealen. Maar dat er daarna allemaal kwade krachten gaan spelen.![]()
Wat een simpele vragen stelt Wilfried toch steeds.
"dus je bedoelt dat het kwaad in onszelf zit? "
Ja, dus
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Ja, ze heeft een hekel aan mensen die op haar uiterlijk afgaan.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:06 schreef waxmask het volgende:
Kom net binnenvallen. Nog iets te melden deze grijze uit de hoogte doende muts?
Is ook al velen malen bewezen met wetenschap of de realiteit. Ieder mens is in staat tot het ergste.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:07 schreef golfer het volgende:
Ja, dus![]()
Hij doet veel gesloten voorstellen, in plaats van dat hij open vragen stelt.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:07 schreef golfer het volgende:
Ja, dusI'm not the girl in the picture..![]()
mja, ik blijf hem inhoudelijk zwak vinden, hij is wel dienstig, dat is dan wel prettig.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:07 schreef golfer het volgende:
Ja, dusQuestion authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Kut, wilde ik net wat van die gok zeggen....quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, ze heeft een hekel aan mensen die op haar uiterlijk afgaan.![]()
U heeft er een neusje voor ?quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:09 schreef waxmask het volgende:
[..]
Kut, wilde ik net wat van die gok zeggen....I'm not the girl in the picture..![]()
quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:03 schreef luxerobots het volgende:
Wel een interessante analyse, dat een revolutie begint met goede idealen. Maar dat er daarna allemaal kwade krachten gaan spelen..
He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Waar blijft het begrip 'tijd' nou
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Ze ze trouwens tijdje terug dat ze al jaren nadacht over zomergastfragmenten?Kein gewalt! Wir sind das volk!
Hahah ik blijf altijd wel lachen met die vrouwen. Lobbyen nog steeds voor topfuncties die afgedwongen dienen te worden. Maar tegen de Islamisering en daarbij het terug vorderen van verworden vrouwen rechten hoor je ze bijna niet over. Als de Islam doorfokt zoals nu hebben we binnen 20 jaar een sharia hier.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:10 schreef xzaz het volgende:
Wat een links gelul weer zeg... vrouwenemancipatie in 2013![]()
Die quality time krijgen de kinderen uit haar milieu misschien wel maar de gemiddelde Henk en Ingrid kennen dat begrip niet eens.![]()
Goed onderwerp, goede en snoeiharde vraag van Wilfried. Toppertje dit.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon![]()
Ik vond het toch interessante bruggetjes tussen de jaren 60 en de Bhagwan en de Arabische lente. Jij weet natuurlijk alles al, als echte fok-intellectueel.quote:![]()
Uhmm volgens mij hoe meer ouders verdienen hoe minder ze omkijken naar de kinderen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:13 schreef Lyza666 het volgende:
Die quality time krijgen de kinderen uit haar milieu misschien wel maar de gemiddelde Henk en Ingrid kennen dat begrip niet eens.![]()
Goede kinderopvang en veel werken, dus kinderopvang is quality time?Kein gewalt! Wir sind das volk!
Ja. En daar kwam haar opmerking quality time ook juist vandaan.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:13 schreef waxmask het volgende:
[..]
Uhmm volgens mij hoe meer ouders verdienen hoe minder ze omkijken naar de kinderen.![]()
En zo lullen feministen recht wat krom is.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Goede kinderopvang en veel werken, dus kinderopvang is quality time?![]()
Loonslaaf.. niets houdt je tegen om voor je zelf te beginnen en zelf slaven te houden.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:16 schreef waxmask het volgende:
Net als wij, geboren loonslaaf. Maar als je het niet weet voel je het ook niet.![]()
![]()
Ja het verhaal klopte gewoon niet. Feministisch gezien moet de vrouw veel werken, maar dan komen de kinderen weer in het geding want die verdienen ook aandacht. Kinderopvang is dus de oplossing zei ze. Maar dan nog hebben de kinderen geen tijd met hun ouders. Overigens heeft Nederland een relatief lage participatiegraad van vrouwen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:14 schreef waxmask het volgende:
[..]
En zo lullen feministen recht wat krom is.
Ik ken mensen die het zonder kinderopvang doen maar met vrienden in de buurt waar ze op elkaars kinderen passen. Vrouw werkt 3 dagen, man 4. 1 dag in de week op 3 kids passen. Werkt prima, veel aandacht, kinderen maken vrienden, veel aandacht van ouders en lage kosten.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Dan nog ben je in een soort slavenstatus. Je dient immers nog steeds een gedeelte af te staan, en daarna ook nog eens belasting te betalen over de goederen die je verbruikt. Neem daarbij de verschillende producten die je moet afnemen van je slavenhouder en je hebt modern slavernij waar Philips Eindhoven mee groot heeft gemaakt. Ik zeg niet dat het allemaal slecht is, het is en blijft nog steeds slavernij als je het bekijkt.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:17 schreef xzaz het volgende:
[..]
Loonslaaf.. niets houdt je tegen om voor je zelf te beginnen en zelf slaven te houden.![]()
Je hoeft geen kinderen te maken.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja het verhaal klopte gewoon niet. Feministisch gezien moet de vrouw veel werken, maar dan komen de kinderen weer in het geding want die verdienen ook aandacht. Kinderopvang is dus de oplossing zei ze. Maar dan nog hebben de kinderen geen tijd met hun ouders. Overigens heeft Nederland een relatief lage participatiegraad van vrouwen.
Ik ken mensen die het zonder kinderopvang doen maar met vrienden in de buurt waar ze op elkaars kinderen passen. Vrouw werkt 3 dagen, man 4. 1 dag in de week op 3 kids passen. Werkt prima, veel aandacht, kinderen maken vrienden, veel aandacht van ouders en lage kosten.Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Dit soort samenwerking zie ik ook steeds vaker in mijn omgeving ja en kan ik alleen maar toejuichen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja het verhaal klopte gewoon niet. Feministisch gezien moet de vrouw veel werken, maar dan komen de kinderen weer in het geding want die verdienen ook aandacht. Kinderopvang is dus de oplossing zei ze. Maar dan nog hebben de kinderen geen tijd met hun ouders. Overigens heeft Nederland een relatief lage participatiegraad van vrouwen.
Ik ken mensen die het zonder kinderopvang doen maar met vrienden in de buurt waar ze op elkaars kinderen passen. Vrouw werkt 3 dagen, man 4. 1 dag in de week op 3 kids passen. Werkt prima, veel aandacht, kinderen maken vrienden, veel aandacht van ouders en lage kosten.![]()
Als je lang genoeg doorredeneert kan je het leven zelf per definitie zien als slavernij.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:20 schreef waxmask het volgende:
[..]
Dan nog ben je in een soort slavenstatus. Je dient immers nog steeds een gedeelte af te staan, en daarna ook nog eens belasting te betalen over de goederen die je verbruikt. Neem daarbij de verschillende producten die je moet afnemen van je slavenhouder en je hebt modern slavernij waar Philips Eindhoven mee groot heeft gemaakt. Ik zeg niet dat het allemaal slecht is, het is en blijft nog steeds slavernij als je het bekijkt.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Enorm verschil met echte slavernijquote:Op zondag 4 augustus 2013 22:20 schreef waxmask het volgende:
[..]
Dan nog ben je in een soort slavenstatus. Je dient immers nog steeds een gedeelte af te staan, en daarna ook nog eens belasting te betalen over de goederen die je verbruikt. Neem daarbij de verschillende producten die je moet afnemen van je slavenhouder en je hebt modern slavernij waar Philips Eindhoven mee groot heeft gemaakt. Ik zeg niet dat het allemaal slecht is, het is en blijft nog steeds slavernij als je het bekijkt.![]()
Ik vind dat altijd zo'n suf gelul. 'We zijn slaven'. Zweepslagen moest je eens krijgen.Curiosity cultured the cat
Het was bedoeld als voorbeeldje bij het verhaal van Nelleke.Zij wilde ook weer dat anderen het goed gingen regelen terwijl je zelf ook best creatief kan zijn.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:21 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je hoeft geen kinderen te maken.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Aparte docu wel, over die slaven.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:22 schreef Copycat het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n suf gelul. 'We zijn slaven'. Zweepslagen moest je eens krijgen.![]()
![]()
Het is beide slavernij maar jij bedoelt het anders dat snap ik. Maar daar hebben mensen dus ook een eenzijdige blik op, toen was het ook niet allemaal slecht zoals dit filmpje ook wel bewijst.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:22 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Enorm verschil met echte slavernij![]()
Ok, maar het lijkt soms wel of die optie wordt genegeert.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Het was bedoeld als voorbeeldje bij het verhaal van Nelleke.Zij wilde ook weer dat anderen het goed gingen regelen terwijl je zelf ook best creatief kan zijn.Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Ik haak af voor vanavond.
Vd week die van Micha Wertheim terug gekeken. Die was wel boeiend, ook al was er totaal geen chemie tussen hem en die Belg..
![]()
Hoe veel mensen hebben het in zich om een echt succesvolle ondernemer te worden? Een kleine minderheid. Ik ben het ermee eens dat we loonslaven zijn, echter hebben we het toch goed voor elkaar. Daarom willen veel mensen ook naar Nederland komen, er is een arbowetgeving en we verdienen relatief veel.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:20 schreef waxmask het volgende:
[..]
Dan nog ben je in een soort slavenstatus. Je dient immers nog steeds een gedeelte af te staan, en daarna ook nog eens belasting te betalen over de goederen die je verbruikt. Neem daarbij de verschillende producten die je moet afnemen van je slavenhouder en je hebt modern slavernij waar Philips Eindhoven mee groot heeft gemaakt. Ik zeg niet dat het allemaal slecht is, het is en blijft nog steeds slavernij als je het bekijkt.![]()
Vraag maar eens aan je ouders (als ze oud genoeg zijn) of je opa en oma. Vroeger kreeg je dat hier ook thuis en in de klas, en daarvoor ook op de werkplek wel eens. Er werd veel minder met de zweep gezwaaid dan wordt gesuggereerd omdat dat niet productief was. De zweem van angst voor de zweep moest er wel zijn en dan viel af en toe wel eens iemand ten prooi als voorbeeld voor de rest. Te veel terreur en ze vluchten of komen in opstand. Het is een precaire balans waar ook de landheren zich aan moesten houden.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:22 schreef Copycat het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n suf gelul. 'We zijn slaven'. Zweepslagen moest je eens krijgen.![]()
Jij kan gaan en staan waar je wil. Een slaaf kreeg zweepslagen wanneer hij van de plantage af ging.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:23 schreef waxmask het volgende:
[..]
Het is beide slavernij maar jij bedoelt het anders dat snap ik. Maar daar hebben mensen dus ook een eenzijdige blik op, toen was het ook niet allemaal slecht zoals dit filmpje ook wel bewijst.![]()
Er zitten wel een paar goede boeken in haar oeuvre. Ik zou je De naam van de Vader willen aanraden.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:24 schreef Lyza666 het volgende:
Ik heb nog nooit iets van haar gelezen trouwens. Heb ik dan wat gemist?There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Daarom is het ook niet slecht en is er perfecte balans (althans nu nog net) tussen gevoel van vrijheid enerzijds en plicht naar de maatschappij anderzijds.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe veel mensen hebben het in zich om een echt succesvolle ondernemer te worden? Een kleine minderheid. Ik ben het ermee eens dat we loonslaven zijn, echter hebben we het toch goed voor elkaar. Daarom willen veel mensen ook naar Nederland komen, er is een arbowetgeving en we verdienen relatief veel.![]()
Nu ben ik zelf ook al best oud, maar nooit met de zweep geslagen. Maar voel je vooral een slaaf, zonder rechten en met enkel plichten. En met angst voor de master. Yes massa!quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:26 schreef waxmask het volgende:
Vraag maar eens aan je ouders (als ze oud genoeg zijn) of je opa en oma. Vroeger kreeg je dat hier ook thuis en in de klas, en daarvoor ook op de werkplek wel eens. Er werd veel minder met de zweep gezwaaid dan wordt gesuggereerd omdat dat niet productief was. De zweem van angst voor de zweep moest er wel zijn en dan viel af en toe wel eens iemand ten prooi als voorbeeld voor de rest. Te veel terreur en ze vluchten of komen in opstand. Het is een precaire balans waar ook de landheren zich aan moesten houden.Curiosity cultured the cat
Binnen Europa wel nu ja, de wereld is in de 150jaar ook wel een stukje kleiner geworden.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:26 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Jij kan gaan en staan waar je wil. Een slaaf kreeg zweepslagen wanneer hij van de plantage af ging.![]()
Oostblokkers die hier komen vallen vaak in de slavernijkloof. Werk en slaapplek vlak bij elkaar, maar toch zo veel verdienen om hier te blijven of geld terug naar hun gezin te sturen. Veel meiden belanden ook in de prostitutie. Waar zeker slavernij is.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:27 schreef waxmask het volgende:
[..]
Daarom is het ook niet slecht en is er perfecte balans (althans nu nog net) tussen gevoel van vrijheid enerzijds en plicht naar de maatschappij anderzijds.![]()
Wat een mooie ouders had ze.Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Ik weet niet over welke eeuw je het hebt als je het over je ouders of grootouders hebt, maar in mijn tijd (en ik ben best al vrij oud) is er nooit met een zweep geslagen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:26 schreef waxmask het volgende:
Vraag maar eens aan je ouders (als ze oud genoeg zijn) of je opa en oma. Vroeger kreeg je dat hier ook thuis en in de klas, en daarvoor ook op de werkplek wel eens.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
En mijn grootvader werkte nog wel bij Philips.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:30 schreef golfer het volgende:
Ik weet niet over welke eeuw je het hebt als je het over je ouders of grootouders hebt, maar in mijn tijd (en ik ben best al vrij oud) is er nooit met een zweep geslagen.Curiosity cultured the cat
Dat is dan ook uitbuiting en/of mensenhandel. Illegaal dus.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Oostblokkers die hier komen vallen vaak in de slavernijkloof. Werk en slaapplek vlak bij elkaar, maar toch zo veel verdienen om hier te blijven of geld terug naar hun gezin te sturen. Veel meiden belanden ook in de prostitutie. Waar zeker slavernij is.![]()
Arme man. Is er al een compensatiefonds voor hem en z'n generatiegenoten opgericht?quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:30 schreef Copycat het volgende:
En mijn grootvader werkte nog wel bij Philips.
Nee wat was het dan? Een latje op de vingers? Een stok? Riem van pa? De roe was daarvoor een strafmiddel. En veel Surinamers weten nog goed dat als mama boos was ze zelf een tak moesten zoeken in het bos en die aanbieden als billentik.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik weet niet over welke eeuw je het hebt als je het over je ouders of grootouders hebt, maar in mijn tijd (en ik ben best al vrij oud) is er nooit met een zweep geslagen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: