quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:03 schreef luxerobots het volgende:
Wel een interessante analyse, dat een revolutie begint met goede idealen. Maar dat er daarna allemaal kwade krachten gaan spelen.
Hahah ik blijf altijd wel lachen met die vrouwen. Lobbyen nog steeds voor topfuncties die afgedwongen dienen te worden. Maar tegen de Islamisering en daarbij het terug vorderen van verworden vrouwen rechten hoor je ze bijna niet over. Als de Islam doorfokt zoals nu hebben we binnen 20 jaar een sharia hier.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:10 schreef xzaz het volgende:
Wat een links gelul weer zeg... vrouwenemancipatie in 2013
Ik vond het toch interessante bruggetjes tussen de jaren 60 en de Bhagwan en de Arabische lente. Jij weet natuurlijk alles al, als echte fok-intellectueel.quote:
Uhmm volgens mij hoe meer ouders verdienen hoe minder ze omkijken naar de kinderen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:13 schreef Lyza666 het volgende:
Die quality time krijgen de kinderen uit haar milieu misschien wel maar de gemiddelde Henk en Ingrid kennen dat begrip niet eens.
Ja. En daar kwam haar opmerking quality time ook juist vandaan.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:13 schreef waxmask het volgende:
[..]
Uhmm volgens mij hoe meer ouders verdienen hoe minder ze omkijken naar de kinderen.
En zo lullen feministen recht wat krom is.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Goede kinderopvang en veel werken, dus kinderopvang is quality time?
Loonslaaf.. niets houdt je tegen om voor je zelf te beginnen en zelf slaven te houden.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:16 schreef waxmask het volgende:
Net als wij, geboren loonslaaf. Maar als je het niet weet voel je het ook niet.
Ja het verhaal klopte gewoon niet. Feministisch gezien moet de vrouw veel werken, maar dan komen de kinderen weer in het geding want die verdienen ook aandacht. Kinderopvang is dus de oplossing zei ze. Maar dan nog hebben de kinderen geen tijd met hun ouders. Overigens heeft Nederland een relatief lage participatiegraad van vrouwen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:14 schreef waxmask het volgende:
[..]
En zo lullen feministen recht wat krom is.
Dan nog ben je in een soort slavenstatus. Je dient immers nog steeds een gedeelte af te staan, en daarna ook nog eens belasting te betalen over de goederen die je verbruikt. Neem daarbij de verschillende producten die je moet afnemen van je slavenhouder en je hebt modern slavernij waar Philips Eindhoven mee groot heeft gemaakt. Ik zeg niet dat het allemaal slecht is, het is en blijft nog steeds slavernij als je het bekijkt.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:17 schreef xzaz het volgende:
[..]
Loonslaaf.. niets houdt je tegen om voor je zelf te beginnen en zelf slaven te houden.
Je hoeft geen kinderen te maken.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja het verhaal klopte gewoon niet. Feministisch gezien moet de vrouw veel werken, maar dan komen de kinderen weer in het geding want die verdienen ook aandacht. Kinderopvang is dus de oplossing zei ze. Maar dan nog hebben de kinderen geen tijd met hun ouders. Overigens heeft Nederland een relatief lage participatiegraad van vrouwen.
Ik ken mensen die het zonder kinderopvang doen maar met vrienden in de buurt waar ze op elkaars kinderen passen. Vrouw werkt 3 dagen, man 4. 1 dag in de week op 3 kids passen. Werkt prima, veel aandacht, kinderen maken vrienden, veel aandacht van ouders en lage kosten.
Dit soort samenwerking zie ik ook steeds vaker in mijn omgeving ja en kan ik alleen maar toejuichen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja het verhaal klopte gewoon niet. Feministisch gezien moet de vrouw veel werken, maar dan komen de kinderen weer in het geding want die verdienen ook aandacht. Kinderopvang is dus de oplossing zei ze. Maar dan nog hebben de kinderen geen tijd met hun ouders. Overigens heeft Nederland een relatief lage participatiegraad van vrouwen.
Ik ken mensen die het zonder kinderopvang doen maar met vrienden in de buurt waar ze op elkaars kinderen passen. Vrouw werkt 3 dagen, man 4. 1 dag in de week op 3 kids passen. Werkt prima, veel aandacht, kinderen maken vrienden, veel aandacht van ouders en lage kosten.
Als je lang genoeg doorredeneert kan je het leven zelf per definitie zien als slavernij.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:20 schreef waxmask het volgende:
[..]
Dan nog ben je in een soort slavenstatus. Je dient immers nog steeds een gedeelte af te staan, en daarna ook nog eens belasting te betalen over de goederen die je verbruikt. Neem daarbij de verschillende producten die je moet afnemen van je slavenhouder en je hebt modern slavernij waar Philips Eindhoven mee groot heeft gemaakt. Ik zeg niet dat het allemaal slecht is, het is en blijft nog steeds slavernij als je het bekijkt.
Enorm verschil met echte slavernijquote:Op zondag 4 augustus 2013 22:20 schreef waxmask het volgende:
[..]
Dan nog ben je in een soort slavenstatus. Je dient immers nog steeds een gedeelte af te staan, en daarna ook nog eens belasting te betalen over de goederen die je verbruikt. Neem daarbij de verschillende producten die je moet afnemen van je slavenhouder en je hebt modern slavernij waar Philips Eindhoven mee groot heeft gemaakt. Ik zeg niet dat het allemaal slecht is, het is en blijft nog steeds slavernij als je het bekijkt.
Het was bedoeld als voorbeeldje bij het verhaal van Nelleke.Zij wilde ook weer dat anderen het goed gingen regelen terwijl je zelf ook best creatief kan zijn.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:21 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je hoeft geen kinderen te maken.
quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:22 schreef Copycat het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n suf gelul. 'We zijn slaven'. Zweepslagen moest je eens krijgen.
Het is beide slavernij maar jij bedoelt het anders dat snap ik. Maar daar hebben mensen dus ook een eenzijdige blik op, toen was het ook niet allemaal slecht zoals dit filmpje ook wel bewijst.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:22 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Enorm verschil met echte slavernij
Ok, maar het lijkt soms wel of die optie wordt genegeert.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Het was bedoeld als voorbeeldje bij het verhaal van Nelleke.Zij wilde ook weer dat anderen het goed gingen regelen terwijl je zelf ook best creatief kan zijn.
Hoe veel mensen hebben het in zich om een echt succesvolle ondernemer te worden? Een kleine minderheid. Ik ben het ermee eens dat we loonslaven zijn, echter hebben we het toch goed voor elkaar. Daarom willen veel mensen ook naar Nederland komen, er is een arbowetgeving en we verdienen relatief veel.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:20 schreef waxmask het volgende:
[..]
Vraag maar eens aan je ouders (als ze oud genoeg zijn) of je opa en oma. Vroeger kreeg je dat hier ook thuis en in de klas, en daarvoor ook op de werkplek wel eens. Er werd veel minder met de zweep gezwaaid dan wordt gesuggereerd omdat dat niet productief was. De zweem van angst voor de zweep moest er wel zijn en dan viel af en toe wel eens iemand ten prooi als voorbeeld voor de rest. Te veel terreur en ze vluchten of komen in opstand. Het is een precaire balans waar ook de landheren zich aan moesten houden.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:22 schreef Copycat het volgende:
Ik vind dat altijd zo'n suf gelul. 'We zijn slaven'. Zweepslagen moest je eens krijgen.
Jij kan gaan en staan waar je wil. Een slaaf kreeg zweepslagen wanneer hij van de plantage af ging.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:23 schreef waxmask het volgende:
[..]
Het is beide slavernij maar jij bedoelt het anders dat snap ik. Maar daar hebben mensen dus ook een eenzijdige blik op, toen was het ook niet allemaal slecht zoals dit filmpje ook wel bewijst.
Er zitten wel een paar goede boeken in haar oeuvre. Ik zou je De naam van de Vader willen aanraden.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:24 schreef Lyza666 het volgende:
Ik heb nog nooit iets van haar gelezen trouwens. Heb ik dan wat gemist?
Daarom is het ook niet slecht en is er perfecte balans (althans nu nog net) tussen gevoel van vrijheid enerzijds en plicht naar de maatschappij anderzijds.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe veel mensen hebben het in zich om een echt succesvolle ondernemer te worden? Een kleine minderheid. Ik ben het ermee eens dat we loonslaven zijn, echter hebben we het toch goed voor elkaar. Daarom willen veel mensen ook naar Nederland komen, er is een arbowetgeving en we verdienen relatief veel.
Nu ben ik zelf ook al best oud, maar nooit met de zweep geslagen. Maar voel je vooral een slaaf, zonder rechten en met enkel plichten. En met angst voor de master. Yes massa!quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:26 schreef waxmask het volgende:
Vraag maar eens aan je ouders (als ze oud genoeg zijn) of je opa en oma. Vroeger kreeg je dat hier ook thuis en in de klas, en daarvoor ook op de werkplek wel eens. Er werd veel minder met de zweep gezwaaid dan wordt gesuggereerd omdat dat niet productief was. De zweem van angst voor de zweep moest er wel zijn en dan viel af en toe wel eens iemand ten prooi als voorbeeld voor de rest. Te veel terreur en ze vluchten of komen in opstand. Het is een precaire balans waar ook de landheren zich aan moesten houden.
Binnen Europa wel nu ja, de wereld is in de 150jaar ook wel een stukje kleiner geworden.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:26 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
Jij kan gaan en staan waar je wil. Een slaaf kreeg zweepslagen wanneer hij van de plantage af ging.
Oostblokkers die hier komen vallen vaak in de slavernijkloof. Werk en slaapplek vlak bij elkaar, maar toch zo veel verdienen om hier te blijven of geld terug naar hun gezin te sturen. Veel meiden belanden ook in de prostitutie. Waar zeker slavernij is.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:27 schreef waxmask het volgende:
[..]
Daarom is het ook niet slecht en is er perfecte balans (althans nu nog net) tussen gevoel van vrijheid enerzijds en plicht naar de maatschappij anderzijds.
Ik weet niet over welke eeuw je het hebt als je het over je ouders of grootouders hebt, maar in mijn tijd (en ik ben best al vrij oud) is er nooit met een zweep geslagen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:26 schreef waxmask het volgende:
Vraag maar eens aan je ouders (als ze oud genoeg zijn) of je opa en oma. Vroeger kreeg je dat hier ook thuis en in de klas, en daarvoor ook op de werkplek wel eens.
En mijn grootvader werkte nog wel bij Philips.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:30 schreef golfer het volgende:
Ik weet niet over welke eeuw je het hebt als je het over je ouders of grootouders hebt, maar in mijn tijd (en ik ben best al vrij oud) is er nooit met een zweep geslagen.
Dat is dan ook uitbuiting en/of mensenhandel. Illegaal dus.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Oostblokkers die hier komen vallen vaak in de slavernijkloof. Werk en slaapplek vlak bij elkaar, maar toch zo veel verdienen om hier te blijven of geld terug naar hun gezin te sturen. Veel meiden belanden ook in de prostitutie. Waar zeker slavernij is.
Arme man. Is er al een compensatiefonds voor hem en z'n generatiegenoten opgericht?quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:30 schreef Copycat het volgende:
En mijn grootvader werkte nog wel bij Philips.
Nee wat was het dan? Een latje op de vingers? Een stok? Riem van pa? De roe was daarvoor een strafmiddel. En veel Surinamers weten nog goed dat als mama boos was ze zelf een tak moesten zoeken in het bos en die aanbieden als billentik.quote:Op zondag 4 augustus 2013 22:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik weet niet over welke eeuw je het hebt als je het over je ouders of grootouders hebt, maar in mijn tijd (en ik ben best al vrij oud) is er nooit met een zweep geslagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |