abonnement Unibet Coolblue
pi_130626399
De discussie over renteverlies komt regelmatig terug echter hierover zijn gewoon regels vastgesteld die hier uitgelegd worden.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:52:13 #202
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130627669
Renteverlies ontstaat niet (meer) door valutering. Het kan echter ontstaan doordat spaarrekeningen via een renteloze tegenrekening lopen.

Bank A --> tegenrekening --> Bank B

Als je geld een nachtje op die renteloze tegenrekening staat heb je dus renteverlies.

Bij mij loopt bijna alles via Rabo als tegenrekening. Sommige spaarekeningen zijn snel (o.a. ING en MoneYou). Als ik s'morgens vroeg geld opneem dan staat het later diezelfde morgen al bij Rabo. Ik kan het geld dan direct weer doorboeken naar bank B, waar het diezelfde dag nog aankomt (iig kwa valutadatum). Maar als het geld van Bank A s'middags pas binnen is dan kan ik het niet dezelfde dag meer naar bank B verder boeken want dan geldt als valutadatum de volgende dag en staat het dus één dag op de renteloze betaalrekening.

In dat geval schuif ik het s'avonds voor 22:00 altijd even naar de Rabo spaarrekening om het te laten overnachten met rente ipv het op de renteloze betaalrekening te laten staan. De de volgende morgen boek ik het dan verder naar Bank B. Ik heb dan echter nog steeds wat renteverlies doordat de rente op de Rabo spaarrekening lager is dan op de andere spaarrekeningen, maar het is beter dan helemaal geen rente voor die dag.

Klinkt als veel moeite, maar een dag renteverlies op 100k kost je ongeveer ¤5,50. Met die twee minuutjes die het kost is dat dus makkelijk verdiend.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:27:56 #203
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130639752
Toch al mijn laatste spaargeld in de drie maanden deposito van lpb gezet.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_130640468
Ons deposito van 3-6-9-12 maanden bij LPB loopt / lopen...
Dankzij jullie tips.

Gister belde ik met Ohra voor een lastige brief, die inderdaad niet helemaal klopte, volgens de allervriendelijkste medewerkster.

Zijn er mensen hier die meer weten van direct ingaande lijfrentepolissen ? :?
Blijkbaar zijn er vele verschillende voorwaarden.
Bij Ohra is de rente 1.4 % momenteel voor 5 jaar, als wij het daar parkeren in het vervolg op Banksparen deposito 3.4% was dat!
Ouwerwets % en jullie feliciteerden mij nog, 4 jaar geleden.
Ik zie ook 2.1% momenteel bij CentraalBeheerAchmea.
Als ik alleen naar % kijk.
Waarop "moet" ik nog meer letten?
pi_130641759
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 16:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Toch al mijn laatste spaargeld in de drie maanden deposito van lpb gezet.
Slim!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_130642267
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:13 schreef MCH het volgende:
De discussie over renteverlies komt regelmatig terug echter hierover zijn gewoon regels vastgesteld die hier uitgelegd worden.
Tsjah, dat krijg je de mensen toch niet aan het verstand, want banken zijn groot en gemeen!
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:14:58 #207
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_130647503
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2013 23:32 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Ik heb het afgelopen jaar bij de ASN Bank gedaan. Vastgezet voor 10 jaar en een jaar later een huis gekocht. En dat zonder boeterente o.i.d.
Oke dank je. Wel slim trouwens, gewoon 3,2% vangen en er zeker van zijn dat je het bij aankoop van een huis toch tot je beschikking hebt. Ga ik misschien ook nog wel doen (al zit er een kans in dat ik binnen een maand of 3 al een huis koop).
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:21:10 #208
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_130647766
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 11:37 schreef mrbombastic het volgende:

[..]

Ik heb even gezocht en heb het gevonden:

[..]

[ afbeelding ]
Dank je! Wel tegenstrijdig met dit bericht:

quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2013 23:32 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Ik heb het afgelopen jaar bij de ASN Bank gedaan. Vastgezet voor 10 jaar en een jaar later een huis gekocht. En dat zonder boeterente o.i.d.
pi_130661754
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dank je! Wel tegenstrijdig met dit bericht:

[..]

Het plaatje is inderdaad niet helemaal duidelijk. Volgens mij geldt dat overal waar een X staat geen kosten gelden.
pi_130662810
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:14 schreef leolinedance het volgende:
Oke dank je. Wel slim trouwens, gewoon 3,2% vangen en er zeker van zijn dat je het bij aankoop van een huis toch tot je beschikking hebt. Ga ik misschien ook nog wel doen (al zit er een kans in dat ik binnen een maand of 3 al een huis koop).
Precies wat ik gedaan heb. Ik wist dat ik een jaar later (weer) een huis zou gaan kopen. Ik heb nog een email naar de ASN Bank gestuurd en zij bevestigde mij dat ik zonder kosten (en renteverlies) de depositorekening kon beëindigen als ik een (eigen) woning kocht. (volgens mij lag bij mij de rente toentertijd nog dik boven de 4 (!) %)
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_130666353
LPB-depositoweken zijn weer voorbij:

Termijndeposito’s
De Deposito weken bij LeasePlan Bank zijn weer voorbij. In onderstaand overzicht vindt u de actuele tarieven van onze termijndeposito's.
Termijndeposito
3m 6m 9m 1jr 2jr 3jr 4jr 5jr

Rente 1,95% 2,00% 2,05% 2,15% 2,30% 2,40% 2,50% 2,60%
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:52:42 #212
43615 RIVDSL
Impossible Mission
pi_130666423
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 00:56 schreef mrbombastic het volgende:

[..]

Het plaatje is inderdaad niet helemaal duidelijk. Volgens mij geldt dat overal waar een X staat geen kosten gelden.
klopt
pi_130733968
Volgende week loopt mijn 2% actierente bij ING af. Wat adviseren jullie? NN heeft de hoogste rente, hier heb ik ook al een rekening. Ik vindt het ontbreken van een app echter een groot gemis..
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 2 september 2013 @ 09:33:51 #214
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130734368
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 09:06 schreef nhero het volgende:
Ik vindt het ontbreken van een app echter een groot gemis..
Ik begrijp dit soort argumenten nooit zo. Het is toch een spaarrekening en geen betaalrekening? Normaal gesproken zet je geld daar voor maanden of jaren neer. En overboeken kost sowieso een dag. Waarom moet overboeken dan persé binnen een minuut onderweg op een iPhone kunnen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130734577
Mijn CentraalBeheer mist weer de Geldzaken :'(

Beetje brak systeem aldaar. Wilde juist kijken of de eerste rente bijgeschreven was (per maand, zal toch wel eerste werkdag van de maand zijn dan gok ik zo).
pi_130734630
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:52 schreef SeLang het volgende:
Als je geld een nachtje op die renteloze tegenrekening staat heb je dus renteverlies.
Kwestie van goed timen dus :)
pi_130746126
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 16:52 schreef AnneX het volgende:
Ons deposito van 3-6-9-12 maanden bij LPB loopt / lopen...
Dankzij jullie tips.

Gister belde ik met Ohra voor een lastige brief, die inderdaad niet helemaal klopte, volgens de allervriendelijkste medewerkster.

Zijn er mensen hier die meer weten van direct ingaande lijfrentepolissen ? :?
Blijkbaar zijn er vele verschillende voorwaarden.
Bij Ohra is de rente 1.4 % momenteel voor 5 jaar, als wij het daar parkeren in het vervolg op Banksparen deposito 3.4% was dat!
Ouwerwets % en jullie feliciteerden mij nog, 4 jaar geleden.
Ik zie ook 2.1% momenteel bij CentraalBeheerAchmea.
Als ik alleen naar % kijk.
Waarop "moet" ik nog meer letten?
Heeft iemand hierover nog wijze tips voor mij / ons?
pi_130746132
Actie bij ING Luxembourg: 2,00% op uw Xtra Savings in September

2% bruto gedurende 4 maanden op alle deposito's die u vóór 30 september 2013 op uw spaarrekening in ¤ zet.

Vergeet trouwens niet bij het openen van de rekening om toestemming te geven voor gegevensuitwisseling met de Belastingdienst, anders wordt er 25% bronheffing ingehouden van de rente. Dit kan je doen door na het openen een bericht te sturen via internetbankieren.

[ Bericht 9% gewijzigd door Facepalm op 02-09-2013 18:12:11 ]
  dinsdag 3 september 2013 @ 19:50:41 #219
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_130787242
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:54 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Tsjah, dat krijg je de mensen toch niet aan het verstand, want banken zijn groot en gemeen!
Nou ja, we hebben de afgelopen 10 jaar toch behoorlijk wat producten over de toonbank zien gaan die eigenlijk niet door de beugel konden?

Ik snap het wel hoor, al je spaargeld even kwijt zien en er geen vat meer op hebben. Voor sommige mensen is het een spelletje voor andere mensen is het alles wat ze hebben opgebouwd jaren lang.
pi_130787802
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:50 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nou ja, we hebben de afgelopen 10 jaar toch behoorlijk wat producten over de toonbank zien gaan die eigenlijk niet door de beugel konden?
Die hadden niet zo veel met spaarrekeningen te maken en je was er zelf bij. Wat niet wil zeggen dat er geen smerige producten verkocht zijn. Maar die vallen buiten deze scope.

quote:
Ik snap het wel hoor, al je spaargeld even kwijt zien en er geen vat meer op hebben. Voor sommige mensen is het een spelletje voor andere mensen is het alles wat ze hebben opgebouwd jaren lang.
Als je dat niet aankan moet je het fijn bij de Rabobank neerzetten tegen 1.3%. En als je het als een spelletje ziet is het een kwestie van meespelen en moet je niet zo zeuren ;)
pi_130791837
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:50 schreef xzaz het volgende:
Nou ja, we hebben de afgelopen 10 jaar toch behoorlijk wat producten over de toonbank zien gaan die eigenlijk niet door de beugel konden?
We hebben ook hypotheken over de toonbank zien gaan, waardoor we huizen konden kopen. Huizen die 5x over de kop gingen, zonder een vinger uit te steken. Dank zij de hypotheken van de banken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 3 september 2013 @ 21:58:55 #222
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_130793772
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:03 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Die hadden niet zo veel met spaarrekeningen te maken en je was er zelf bij. Wat niet wil zeggen dat er geen smerige producten verkocht zijn. Maar die vallen buiten deze scope.
Ligt inderdaad niet in de scope van dit topic maar dat er smerige producten zijn verkocht en dat 'men er zelf bij was' is natuurlijk een kul reden. Het komt allemaal voort uit het feit dat een bank al heel lang geleden zijn maatschappelijke verantwoording aan de kant heeft geschoven.
quote:
Als je dat niet aankan moet je het fijn bij de Rabobank neerzetten tegen 1.3%. En als je het als een spelletje ziet is het een kwestie van meespelen en moet je niet zo zeuren ;)
Rustig hoor, ik spreek hier als advocaat van de Duivel.
pi_130804560
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 01:34 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Precies wat ik gedaan heb. Ik wist dat ik een jaar later (weer) een huis zou gaan kopen. Ik heb nog een email naar de ASN Bank gestuurd en zij bevestigde mij dat ik zonder kosten (en renteverlies) de depositorekening kon beëindigen als ik een (eigen) woning kocht. (volgens mij lag bij mij de rente toentertijd nog dik boven de 4 (!) %)
Offtopic: Als ie zoveel geld hebt kun je het beste de garantstelling van 10% zelfs betalen. Scheelt je 0,001 van de koopprijs van je woning. Als het vrij komt gebruik je het voor verbouwing of een eerste flinke aflossing. Scheelt bij een woning van 250k toch weer 250 euro. Makkelijk verdient zo.

Zijn er trouwens nog meer tips om geld te besparen omdat je geld hebt? Enkele andere voorbeelden:
- zorgverzekering in 1x betalen is 3a4% korting
- NS jaarabbo in 1x is 3% korting

Geld maakt meer geld, zelfs zonder rente. Vooral met de huidige lage rente is het snel verdienen zo.
pi_130804702
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:58 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ligt inderdaad niet in de scope van dit topic maar dat er smerige producten zijn verkocht en dat 'men er zelf bij was' is natuurlijk een kul reden. Het komt allemaal voort uit het feit dat een bank al heel lang geleden zijn maatschappelijke verantwoording aan de kant heeft geschoven.

Je moet een bank simpelweg als bedrijf zien en ze zo ook behandelen. De tijd dat de bank goed voor je geld zorgde in jouw belang is al jaren verleden tijd.

quote:
Rustig hoor, ik spreek hier als advocaat van de Duivel.
:) :*
  woensdag 4 september 2013 @ 10:20:28 #225
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_130805584
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:41 schreef Brad het volgende:
Zijn er trouwens nog meer tips om geld te besparen omdat je geld hebt? Enkele andere voorbeelden:
- zorgverzekering in 1x betalen is 3a4% korting
Puik idee, die ga ik zeker doen! Best wel zielig ben 25 jaar en heb me hier nog nooit in verdiept :')
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:47 schreef Tha_Duck het volgende:
:) :*
O+
pi_130806348
Ik kreeg zojuist onderstaand mailtje van Centraal Beheer:

quote:
Beste MrBadGuy,

Onlangs heeft u een bedrag overgemaakt naar uw RentePlús Rekening van Centraal Beheer Achmea. Dat bedrag hebben wij weer teruggestort op uw rekening. Wij leggen u uit waarom we dat gedaan hebben.

De wetgeving voor het voorkomen van fraude en witwassen van geld is de laatste tijd strenger geworden. U mag nu alleen nog bedragen overmaken vanaf de tegenrekening die u ons heeft opgegeven. Stortingen die afkomstig zijn van andere rekeningen boeken wij daarom weer terug. U kunt dit ook lezen in de Voorwaarden van de RentePlús Rekening.

Na het openen van uw RentePlús Rekening hebben wij u een e-mail gestuurd. Daarin stond ten onrechte dat stortingen ook afkomstig mogen zijn van andere rekeningen. Wij hebben deze tekst inmiddels aangepast.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Drs. R.J. Clements
Robin Clements
directeur
Ik heb niks overgemaakt vanaf een andere rekening dan mijn normale tegenrekening, alles wat ik over heb gemaakt staat er nog gewoon en er is dus ook niks teruggestort. Het enige bedrag wat er nieuw bij is, is de rentebeschrijving (03-09 boekdatum en 01-09 valutadatum). Iemand anders ook deze mail gehad? Zo niet, dan ga ik er even achter aan (al lijkt er dus niks vreemds te zijn).
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 4 september 2013 @ 11:13:17 #227
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_130807089
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:47 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik kreeg zojuist onderstaand mailtje van Centraal Beheer:

[..]

Ik heb niks overgemaakt vanaf een andere rekening dan mijn normale tegenrekening, alles wat ik over heb gemaakt staat er nog gewoon en er is dus ook niks teruggestort. Het enige bedrag wat er nieuw bij is, is de rentebeschrijving (03-09 boekdatum en 01-09 valutadatum). Iemand anders ook deze mail gehad? Zo niet, dan ga ik er even achter aan (al lijkt er dus niks vreemds te zijn).
mail niet gehad. heb kortgeleden wel een storting gedaan en ook ik zie deze gewoon/
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_130807185
quote:
6s.gif Op woensdag 4 september 2013 11:13 schreef Nizno het volgende:

[..]

mail niet gehad. heb kortgeleden wel een storting gedaan en ook ik zie deze gewoon/
Ik heb al een mailtje naar CB gestuurd, even kijken wat het is (maar ik kan dus niks vreemds vinden). Wordt vervolgd :)
pi_130815418
Ik kreeg vandaag in de post een brief van CB dat mijn tegenrekening niet op mijn naam stond. De naam waarop mijn CB rekening staat heeft 2 voorletters en de naam waarop mijn tegenrekening staat heeft 1 voorletter. Goed, dat anti-fraude/witwassen gebeuren is prima, maar vind dit nogal overdreven.

Nu moet ik dus een wijzigingsformulier terugsturen met kopie bankafschrift en kopie legitimatie?!!? What's next urine sample???

Ik peer m bij CBA, verzekeringsmap werkte sws niet iin chrome....
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 4 september 2013 @ 18:10:03 #230
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_130819062
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:05 schreef SOG het volgende:
Ik kreeg vandaag in de post een brief van CB dat mijn tegenrekening niet op mijn naam stond. De naam waarop mijn CB rekening staat heeft 2 voorletters en de naam waarop mijn tegenrekening staat heeft 1 voorletter. Goed, dat anti-fraude/witwassen gebeuren is prima, maar vind dit nogal overdreven.

Nu moet ik dus een wijzigingsformulier terugsturen met kopie bankafschrift en kopie legitimatie?!!? What's next urine sample???

Ik peer m bij CBA, verzekeringsmap werkte sws niet iin chrome....
Verzekeringsmap werkt hier prima in Chrome.
En ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet meer dan logisch vind dat jij een rekening opent met je gegevens zoals je op je IDbewijs genoemd wordt en niet anders,
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  woensdag 4 september 2013 @ 22:39:13 #231
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_130831452
Hoe veilig zijn al die online spaarrekeningen? Ik bedoel, bij de grote banken heb je zo'n Random Reader om in te loggen, maar bij NN en MoneYou enzo heb je alleen een gewoon wachtwoord. Is dat wat jullie betreft veilig genoeg?
pi_130831880
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:39 schreef Extraneus het volgende:
Hoe veilig zijn al die online spaarrekeningen? Ik bedoel, bij de grote banken heb je zo'n Random Reader om in te loggen, maar bij NN en MoneYou enzo heb je alleen een gewoon wachtwoord. Is dat wat jullie betreft veilig genoeg?
Tja, meestal kun je het geld slechts naar 1 tegenrekening storten, i.t.t. je betaalrekening. In theorie zit er dus een extra laag tussen. Maar een sterk wachtwoord lijkt me zeker van belang.
  donderdag 5 september 2013 @ 08:54:45 #233
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_130839206
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:47 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Tja, meestal kun je het geld slechts naar 1 tegenrekening storten, i.t.t. je betaalrekening. In theorie zit er dus een extra laag tussen. Maar een sterk wachtwoord lijkt me zeker van belang.
Ja, da's waar.
pi_130851347
All Of The Financial Advice You're Ever Going To Need Is Written Down On This Index Card
జ్ఞ‌ా
pi_130890364
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 16:05 schreef SOG het volgende:
Ik kreeg vandaag in de post een brief van CB dat mijn tegenrekening niet op mijn naam stond. De naam waarop mijn CB rekening staat heeft 2 voorletters en de naam waarop mijn tegenrekening staat heeft 1 voorletter. Goed, dat anti-fraude/witwassen gebeuren is prima, maar vind dit nogal overdreven.

Nu moet ik dus een wijzigingsformulier terugsturen met kopie bankafschrift en kopie legitimatie?!!? What's next urine sample???

Ik peer m bij CBA, verzekeringsmap werkte sws niet iin chrome....
Wij kregen een brief dat sommige bedragen niet van de opgegeven tegenrekening naar CB zijn geboekt en teruggeboekt zullen worden. Wij hebben echter uitsluitend via de vaste tegenrekening bedragen overgeboekt. Duidelijk dat CB de administratie niet goed op orde heeft. Wegwezen dus !
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
  zaterdag 7 september 2013 @ 01:49:42 #236
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_130908236
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:26 schreef roadrats het volgende:

[..]

Wij kregen een brief dat sommige bedragen niet van de opgegeven tegenrekening naar CB zijn geboekt en teruggeboekt zullen worden. Wij hebben echter uitsluitend via de vaste tegenrekening bedragen overgeboekt. Duidelijk dat CB de administratie niet goed op orde heeft. Wegwezen dus !
Mijn lief heeft er 6 jaar over gedaan om zijn woon adres te veranderen, 6 jaar! Gelukkig kunnen we goed omgaan met zijn ex :D
Maar het is gelukt, hij schijnt nu weer bij zijn ouders te wonen :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_130986272
Een (tijdelijk) lichtpuntje van NIBC

"Vanwege ons 5-jarig bestaan, verhogen wij tijdelijk de rente op ons 5 jaars termijndeposito. De komende 50 dagen (t/m 28 oktober 2013) is ons tarief 2,6% + 0,4% = 3%."

Hetzelfde percentage als bij de Anadolubank.
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:11:47 #238
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_131015807
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:26 schreef roadrats het volgende:

[..]

Wij kregen een brief dat sommige bedragen niet van de opgegeven tegenrekening naar CB zijn geboekt en teruggeboekt zullen worden. Wij hebben echter uitsluitend via de vaste tegenrekening bedragen overgeboekt. Duidelijk dat CB de administratie niet goed op orde heeft. Wegwezen dus !
Denk dat dat iets te maken heeft met het omzetten van IBAN naar normale rekeningen.
pi_131031554
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:45 schreef Enric0 het volgende:
Een (tijdelijk) lichtpuntje van NIBC

"Vanwege ons 5-jarig bestaan, verhogen wij tijdelijk de rente op ons 5 jaars termijndeposito. De komende 50 dagen (t/m 28 oktober 2013) is ons tarief 2,6% + 0,4% = 3%."

Hetzelfde percentage als bij de Anadolubank.
Per mail ontvangen???
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 13 september 2013 @ 08:00:26 #240
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_131118620
Wat doen jullie als de vrij oneembare rente ergers hoger wordt dan op al je vrij opneembare spaarrekeningen, boeken jullie dan alles over naar die hogere rekening of laten jullie nog wat staan op de verschillende andere rekeningen (en, zo ja, alleen iets van een cent of een euro of meer)?
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 13 september 2013 @ 08:56:23 #241
78918 SeLang
Black swans matter
pi_131119420
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 08:00 schreef Extraneus het volgende:
Wat doen jullie als de vrij oneembare rente ergers hoger wordt dan op al je vrij opneembare spaarrekeningen, boeken jullie dan alles over naar die hogere rekening of laten jullie nog wat staan op de verschillende andere rekeningen (en, zo ja, alleen iets van een cent of een euro of meer)?
Ik verdeel alles zodanig dat ik de hoogste rente krijg over m'n totale spaargeld, met als restrictie dat ik per rekening niet hoger ga dan ca 97k zodat spaartegoed + opgebouwde rente binnen de DSG grens valt. Tevens laat ik een paar cent op de niet-concurrerende rekeningen staan, gewoon om ze open te houden. Ik sluit nooit lege rekeningen want ze kunnen later weer een concurrerende rente gaan bieden. Het is me de afgelopen jaren al een paar keer gebeurd dat ik een rekening die al een paar jaar leeg was opeens weer ging gebruiken omdat ze met een goed rente aanbod kwamen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_131131366
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 08:00 schreef Extraneus het volgende:
Wat doen jullie als de vrij oneembare rente ergers hoger wordt dan op al je vrij opneembare spaarrekeningen, boeken jullie dan alles over naar die hogere rekening of laten jullie nog wat staan op de verschillende andere rekeningen (en, zo ja, alleen iets van een cent of een euro of meer)?
Net als Selang zorg ik ook dat er 1 of 2 cent op de rekening blijft staan zodat de rekening niet ineens afgewikkeld kan worden.
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:33:54 #243
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_131132444
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 08:00 schreef Extraneus het volgende:
Wat doen jullie als de vrij oneembare rente ergers hoger wordt dan op al je vrij opneembare spaarrekeningen, boeken jullie dan alles over naar die hogere rekening of laten jullie nog wat staan op de verschillende andere rekeningen (en, zo ja, alleen iets van een cent of een euro of meer)?
Ben het eens met bovenstaande. Echter moet je wel oppassen met de overboekingstijd tussen spaarrekening -> lopende rekening -> spaarrekening. De misgelopen rente moet je wel binnen afzienbare tijd kunnen inlopen, anders heeft overstappen weinig zin.
pi_131331970
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:33 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ben het eens met bovenstaande. Echter moet je wel oppassen met de overboekingstijd tussen spaarrekening -> lopende rekening -> spaarrekening. De misgelopen rente moet je wel binnen afzienbare tijd kunnen inlopen, anders heeft overstappen weinig zin.
Inderdaad. Soms gaat het om dermate kleine verschillen en volgen banken elkaar zo snel op in rentewijzigingen dat overboeken meer kost dan oplevert . Maar als een bank ineens zijn rente denkt te kunnen verlagen, terwijl de concurrenten dat niet doen, dan kunnen ze zwaaien naar mijn geld. Sommige banken die eerst erg concurrerend waren, zoals CEB, spelen nu al jaren geen rol van betekenis meer. Ook grote banken hebben nog al eens de neiging om met rekeningen te komen met een hoge rente, om die na een tijdje (als de buit binnen is en de spaarders zijn gaan slapen) stilletjes te verlagen om vervolgens een nieuwe rekening te introduceren om weer nieuwe klanten aan te trekken.

Het tegendeel geldt voor een bank die met een leuke actie komt (zoals LPB laatst), dan mogen ze mijn geld welkom heten. Als genoeg andere mensen dat ook doen, dan kunnen banken niet langer ongestraft de rentes verlagen en zullen banken meer met elkaar moeten concurreren qua spaarrentes, wat weer goed voor ons is :)

De laatste tijd is het wel weer erg vlak qua spaarrentes... stilte voor de storm?
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 20 september 2013 @ 11:14:31 #245
78918 SeLang
Black swans matter
pi_131376256
The Economy Bank N.V. past haar rentetarieven als volgt aan:

Met ingang van 23 september 2013

TEB Ster spaarrekening Nu 1,80% Wordt 1,65%

:r
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 20 september 2013 @ 13:11:07 #246
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_131379144
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:20 schreef xzaz het volgende:

[..]

Puik idee, die ga ik zeker doen! Best wel zielig ben 25 jaar en heb me hier nog nooit in verdiept :')

En als je boven de 21K zit scheelt het ook nog 1,2% omdat je in dec die betaling doet dus dat is wel de moeite waard ja
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_131384413
Even een vraagje. Ik heb nu een 'redelijke' hoeveelheid geld maar ik heb niet het idee dat ik hier het optimale uit haal. Heb me hier nooit erg in verdiept maar volgens mij valt er behoorlijk wat winst te boeken. Zal proberen een beeld te schetsen van huidige situatie.

3 rekeningen
-Betaalrekening waar inkomsten/uitgaven mee gedaan worden met paar honderd euro, wanneer het meer wordt stort ik het over naar mijn internetspaarrekening
-internet spaarrekening met daarop z'n 9.000 euro met naar ik meen 1,4% rente op jaar basis eens per kwartaal uit betaald en ik kan het ook vrij opennemen of bij storten.
-1 of andere deposito met daarop z'n 7.000. Deze heb ik volgens mij bijna 2 jaar geleden voor 1 jaar afgesloten tegen een percentage van 2.2 ofzo en is toen soort van stilzweigend verlengt maar weet niet eens zeker, kan ik evt nog naar kijken heb 3 januari voor het laatste rente op gehad.

Het komende jaar verwacht ik gemiddeld 400,00 of meer per maand te sparen, de ene maand zal het misschien 200 zijn en de andere 600 of meer.
Misschien dat ik rond zomer van 2014 nog me zelf tracteer op een vakantie of een andere grote aankoop van een paar duizend maar ik verwacht niet mijn totale hoeveelheid geld na de aankoop dan onder de 15.000 zal komen tegen die tijd.

Iemand ideeen hoe ik mijn geld effectiever kan stallen? Veiligheid voorop, ik wil nooit rood komen te staan en ik wil ook niet de kans hebben dat ik mijn geld ergens heb staan met de kans om alles of een deel kwijt te raken.
EDIT:Misschien beter om er een appart topic voor te maken aangezien het niet alleen om banken met hoge rente gaat....

[ Bericht 3% gewijzigd door hiephoj op 20-09-2013 16:21:36 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 20 september 2013 @ 17:36:25 #248
78918 SeLang
Black swans matter
pi_131386883
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:07 schreef hiephoj het volgende:
Even een vraagje. Ik heb nu een 'redelijke' hoeveelheid geld maar ik heb niet het idee dat ik hier het optimale uit haal. Heb me hier nooit erg in verdiept maar volgens mij valt er behoorlijk wat winst te boeken. Zal proberen een beeld te schetsen van huidige situatie.

3 rekeningen
-Betaalrekening waar inkomsten/uitgaven mee gedaan worden met paar honderd euro, wanneer het meer wordt stort ik het over naar mijn internetspaarrekening
-internet spaarrekening met daarop z'n 9.000 euro met naar ik meen 1,4% rente op jaar basis eens per kwartaal uit betaald en ik kan het ook vrij opennemen of bij storten.
-1 of andere deposito met daarop z'n 7.000. Deze heb ik volgens mij bijna 2 jaar geleden voor 1 jaar afgesloten tegen een percentage van 2.2 ofzo en is toen soort van stilzweigend verlengt maar weet niet eens zeker, kan ik evt nog naar kijken heb 3 januari voor het laatste rente op gehad.

Het komende jaar verwacht ik gemiddeld 400,00 of meer per maand te sparen, de ene maand zal het misschien 200 zijn en de andere 600 of meer.
Misschien dat ik rond zomer van 2014 nog me zelf tracteer op een vakantie of een andere grote aankoop van een paar duizend maar ik verwacht niet mijn totale hoeveelheid geld na de aankoop dan onder de 15.000 zal komen tegen die tijd.

Iemand ideeen hoe ik mijn geld effectiever kan stallen? Veiligheid voorop, ik wil nooit rood komen te staan en ik wil ook niet de kans hebben dat ik mijn geld ergens heb staan met de kans om alles of een deel kwijt te raken.
EDIT:Misschien beter om er een appart topic voor te maken aangezien het niet alleen om banken met hoge rente gaat....
Als je echt geen/weinig risico wilt lopen (zoals je aangeeft) dan is er weinig alternatief voor een spaarrekening/ deposito.

Er zijn diverse alternatieven om wat meer te halen met verschillende gradaties van risico maar dan heb je het inderdaad over beleggen. Denk aan ledencertificaten, achtergestelde obligaties, onroerend goed participaties, aandelen etc. Maar dat hoort inderdaad in een ander topic.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 23 september 2013 @ 11:07:28 #249
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_131472527
ING vanaf 26 september :')

Oranje Spaarrekening
Over saldi tot ¤ 5.000 1,25% (ongewijzigd)
Over saldi van ¤ 5.000 tot ¤ 25.000 1,35% (was 1,40%)
Over saldi van ¤ 25.000 tot ¤ 75.000 1,50% (was 1,60%)
Over saldi van ¤ 75.000 t/m ¤ 1.000.000 1,70% (was 1,80%)

De hoogte van uw spaarsaldo bepaalt welke rente u krijgt. De rente per saldoklasse geldt over het gehele saldo.

Toprekening
Over saldi t/m ¤ 1.000.000 1,35% (was 1,40%)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_131474157
De overgrote meerderheid heeft dit a. niet eens door en b. blijft toch zitten
pi_131475888
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:07 schreef hiephoj het volgende:
Even een vraagje. Ik heb nu een 'redelijke' hoeveelheid geld maar ik heb niet het idee dat ik hier het optimale uit haal. Heb me hier nooit erg in verdiept maar volgens mij valt er behoorlijk wat winst te boeken. Zal proberen een beeld te schetsen van huidige situatie.

Iemand ideeen hoe ik mijn geld effectiever kan stallen? Veiligheid voorop, ik wil nooit rood komen te staan en ik wil ook niet de kans hebben dat ik mijn geld ergens heb staan met de kans om alles of een deel kwijt te raken.
EDIT:Misschien beter om er een appart topic voor te maken aangezien het niet alleen om banken met hoge rente gaat....
Toen ik in een vergelijkbare situatie zat, heb ik het volgende gedaan.
- 1/4 spaardeposito's (tussen 3-5 jaar)
- 1/4 afbetaling huis
- 1/4 aandelen, max. risico/rendement
- 1/4 spaarrekening cash zo opneembaar
  maandag 23 september 2013 @ 13:47:05 #252
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_131476888
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 11:07 schreef Bayswater het volgende:
ING vanaf 26 september :')

Oranje Spaarrekening
Over saldi tot ¤ 5.000 1,25% (ongewijzigd)
Over saldi van ¤ 5.000 tot ¤ 25.000 1,35% (was 1,40%)
Over saldi van ¤ 25.000 tot ¤ 75.000 1,50% (was 1,60%)
Over saldi van ¤ 75.000 t/m ¤ 1.000.000 1,70% (was 1,80%)

De hoogte van uw spaarsaldo bepaalt welke rente u krijgt. De rente per saldoklasse geldt over het gehele saldo.

Toprekening
Over saldi t/m ¤ 1.000.000 1,35% (was 1,40%)
Welke mafketel zou zijn of haar miljoen nog steeds op die 'toprekening' hebben staan? :P

Maar :r natuurlijk, ik had net de poet van de ASN Bank (vorige maand van 1,8% -> 1,6%) overgeheveld naar de ING, nou het was me weer de moeite hoor...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 23 september 2013 @ 14:06:38 #253
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_131477616
ING Profijtrekening:

Over saldi tot ¤ 75.000 1,50% (was 1,60%)
Over saldi van ¤ 75.000 t/m ¤ 1.000.000 1,70% (was 1,80%)

Minimum saldo ¤ 25.000,-
  woensdag 25 september 2013 @ 14:24:13 #254
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_131551357
Als ik bij Leaseplanbank geld overmaak naar mijn vaste tegenrekening, staat er "Overboeking uitgevoerd", maar de overboeking is nergens terug te vinden en het saldo blijft hetzelfde...
censuur :O
  woensdag 25 september 2013 @ 16:12:26 #255
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_131555235
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:24 schreef RemcoDelft het volgende:
Als ik bij Leaseplanbank geld overmaak naar mijn vaste tegenrekening, staat er "Overboeking uitgevoerd", maar de overboeking is nergens terug te vinden en het saldo blijft hetzelfde...
Kijk bij "status opdrachten" of de opdracht in behandeling is. Het duurt even voordat het in je saldo zichtbaar wordt :)
pi_131555873
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 14:06 schreef leolinedance het volgende:
ING Profijtrekening:

Over saldi tot ¤ 75.000 1,50% (was 1,60%)
Over saldi van ¤ 75.000 t/m ¤ 1.000.000 1,70% (was 1,80%)

Minimum saldo ¤ 25.000,-
Laatste beetje spaargeld bij ING gaat nu ook lekker naar www.nn.nl
Clientenbond over zorgverzekeringen vergelijken. Alle info over zorgverzekeringen, zoals over de menzis zorgverzekering 2016
  woensdag 25 september 2013 @ 16:39:16 #257
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_131556105
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:12 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Kijk bij "status opdrachten" of de opdracht in behandeling is. Het duurt even voordat het in je saldo zichtbaar wordt :)
Toch gevonden, daar staan ze inderdaad in. Maar: met datum "morgen", terwijl er bij het overboeken de 25e staat. Nouja, opgelost.
censuur :O
pi_131559170
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Toch gevonden, daar staan ze inderdaad in. Maar: met datum "morgen", terwijl er bij het overboeken de 25e staat. Nouja, opgelost.
Dat is sinds kort inderdaad, heel onhandig
pi_131584182
Argenta heeft de rentes van de deposito's weer iets verhoogd. Heb liever de gewone spaarrekening omhoog maargoed.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_131600173
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 18:10 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Dat is sinds kort inderdaad, heel onhandig
Ik ben van mening dat dit juist zeer correct is. Immers, je hebt waarschijnlijk de opdracht vanavond ingevoerd, praktisch gezien wordt deze pas morgen uitgevoerd en krijg je ook valuta morgen. Je pakt dus netjes nog een dag rente. Dit bijvoorbeeld in tegenstelling tot een overboeking die je ook 's avonds bij de Rabobank invoert, daar wordt valutair het bedrag direct afgeboekt maar praktisch gezien ook pas de volgende werkdag doorgeboekt. Hier pakt dus de bank een valutadag. En in het weekend nog meer dagen ! Een gewaarschuwd mens.......
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
  donderdag 26 september 2013 @ 21:49:58 #261
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_131600427
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 21:43 schreef roadrats het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat dit juist zeer correct is. Immers, je hebt waarschijnlijk de opdracht vanavond ingevoerd, praktisch gezien wordt deze pas morgen uitgevoerd en krijg je ook valuta morgen.
Het zou correct zijn als ze meteen de datum van morgen invullen...
censuur :O
  donderdag 26 september 2013 @ 23:21:39 #262
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_131605000
Rabo verlaagt wederom de rentes van haar spaarrekeningen met 0,1% per 3 oktober. Rente op internetsparen met een saldo tot 20.000 euro is nu 1,2%. Erboven is 1,3% dus houdt je nog 0,1% over die je niet richting de belastingdienst door hoeft te schuiven.

De grote banken hebben dus totaal geen behoefte aan spaargeld.
pi_131665669
Centraal Beheer gaat per 3-10 naar 1,85% (was 1, 95%), deposito's blijven gelijk.
pi_131666207
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:21 schreef kloon_bassie het volgende:
Rabo verlaagt wederom de rentes van haar spaarrekeningen met 0,1% per 3 oktober. Rente op internetsparen met een saldo tot 20.000 euro is nu 1,2%. Erboven is 1,3% dus houdt je nog 0,1% over die je niet richting de belastingdienst door hoeft te schuiven.

De grote banken hebben dus totaal geen behoefte aan spaargeld.
Natuurlijk wel, maar als er een schaap over de dam is volgen er meer. Wanneer bv ING de rente verlaagd dan doet de Rabobank vrolijk mee. Ik vrees met grote vreze dat het begrip spaarrente over niet al te lange tijd uit het woordenboek kan worden verwijderd, want die kant gaan we zo langzamerhand op.
  zondag 29 september 2013 @ 11:51:25 #265
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_131668060
Kan je bij CBA ook kijken wat je opgebouwde rente is?
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 29 september 2013 @ 12:44:45 #266
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_131669529
wat ik me herinner wel, alleen kan ik op dit moment niet inloggen staat er op mijn scherm dus 100% zeker weet ik het niet.

Voor de deposito's zie je de opgebouwde rente in het totaalbedrag staan, dat weet ik zeker.
Volgens mij voor de niet depos dat het ook elke maand als saldo er bij komt.
Dus opgebouwde rente zie je elke maand uitbetaald worden. Niet elke dag verhogen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_131676789
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:51 schreef xzaz het volgende:
Kan je bij CBA ook kijken wat je opgebouwde rente is?
Ik heb een RentePlús Rekening en volgens mij is CBA een van de weinige financiële instellingen waar je niet de opgebouwde rente kunt zien.
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_131700956
quote:
Zoals u van ons gewend bent, informeren wij u regelmatig over de ontwikkelingen van onze rentetarieven. Dat doen we voor het begin van iedere maand.

De renteopslag in het vierde kwartaal van 2013
Ieder kwartaal wordt de vaste renteopslag bij LeasePlan Bank opnieuw vastgesteld. Voor het vierde kwartaal is deze renteopslag verhoogd van 1,60% naar 1,80%.

Internetsparen
De 1 maands Euribor® is de afgelopen maand stabiel gebleven op 0,13%. Op grond van de stand van de 1 maands Euribor® op 27 september 2013 komt de spaarrente voor oktober 2013 hiermee uit op 1,93% nominaal op jaarbasis. Dat is inclusief de opslag van 1,80%.

Termijndeposito’s
Bij termijndeposito’s passen wij de rente niet automatisch iedere maand aan. In plaats daarvan stellen wij de rentetarieven periodiek vast op basis van de ontwikkelingen op de geldmarkt en op de kapitaalmarkt. De rente van een afgesloten termijndeposito staat tijdens de looptijd vast.
1,93 dus :)
pi_131701554
Nominaal (dus zonder rente-op-rente), effectief (met rente-op-rente) is dit bijna 1,95%. Niet dat dit veel scheelt, maar daarmee staan ze (afgerond) wel weer gedeeltelijk op nummer 1. Leaseplanbank moest ook wel, ze zaten nu op nog maar 1,74% effectief en daarmee zelfs buiten de top 10.
pi_131701790
*O*
pi_131701812
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 06:58 schreef Man_Made_God het volgende:
Centraal Beheer gaat per 3-10 naar 1,85% (was 1, 95%), deposito's blijven gelijk.
Mijn dough gaat dus vanaf morgen van CB naar LPB. >:)
pi_131702072
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:02 schreef MCH het volgende:

[..]

Mijn dough gaat dus vanaf morgen van CB naar LPB. >:)
Dat wordt inderdaad CBA maar afstraffen morgen. Ik ga een gedeelte naar LBP en een gedeelte naar NN brengen :)
pi_131715564
Wel weer een nette rente van LPB. Het gaat tenminste weer wat omhoog. Hopelijk volgen nu andere banken weer. De grote drie zijn alleen maar weer aan 't zakken, dusja... zal wel ijdele hoop zijn.
pi_131730126
JAja LPB, hoe kan ik mij daar aanmelden dan. Vul ik alles in geef ik leuke gebruikersnaam van wel 14 karakters die dus voldoet aan hun eisen die erbij staan. Krijg ik vervolgens melding van klopt niet kan niet etc. Probeer dus 15 karakters nog niet. GRRRRRRRRRRRR
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_131746609
quote:
Met ingang van 3 oktober 2013 verlaagt Centraal Beheer Achmea de rente op de RentePlús Rekening naar 1,85% effectief per jaar. Dit was 1,95%.
edit: ow, dat stond er al. Ik kreeg de mail pas net.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_131747172
:(

Centraal Beheer o|O
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_131748759
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 00:22 schreef Tikbalang het volgende:
JAja LPB, hoe kan ik mij daar aanmelden dan. Vul ik alles in geef ik leuke gebruikersnaam van wel 14 karakters die dus voldoet aan hun eisen die erbij staan. Krijg ik vervolgens melding van klopt niet kan niet etc. Probeer dus 15 karakters nog niet. GRRRRRRRRRRRR
Vaag, die van mij is iets korter en wel goed. Geven ze ook aan wat er niet aan klopt? Vreemde tekens, bestaat al, oid?
pi_131749792
Dat wordt dus weer verhuizen naar NN of Leaseplan
Na m'n bancaire "meedenk" periode nu levensgenieter als ondernemer
pi_131750872
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 19:01 schreef roadrats het volgende:
Dat wordt dus weer verhuizen naar NN of Leaseplan
Is NN onderdeel van ING? Ik heb ook een spaarrekening bij CB en wil iets anders. Maar bij ING zitten we al aan ons max.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_131751363
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 19:30 schreef blomke het volgende:

[..]

Is NN onderdeel van ING? Ik heb ook een spaarrekening bij CB en wil iets anders. Maar bij ING zitten we al aan ons max.
NN heeft een eigen bankvergunning.
pi_131752160
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 19:41 schreef Facepalm het volgende:

[..]

NN heeft een eigen bankvergunning.
Da's fijn, maar als een bank omvalt, wordt er voor het garantiestelsel, gekeken naar de totaalsaldi bij moeder&dochter.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_131752263
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 18:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Vaag, die van mij is iets korter en wel goed. Geven ze ook aan wat er niet aan klopt? Vreemde tekens, bestaat al, oid?
Nee alleen maar "voldoet niet aan de veiligheidseisen" maar zal het vandaag nog een keer proberen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:21:42 #283
62913 Blik
The one and Only!
pi_131775440
Wel lekker, heb 1 week geleden een nieuw deposito geopend van 2000 euro tegen 1,95%. Gaat sinds gisteren de rente omhoog naar 1,93%... :{

Staat nu 3 maanden vast voor 0,02% extra, oftewel een whopping 40 cent :')
pi_131775904
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 19:58 schreef blomke het volgende:

[..]

Da's fijn, maar als een bank omvalt, wordt er voor het garantiestelsel, gekeken naar de totaalsaldi bij moeder&dochter.
Waar haal je dat vandaan? Het depositogarantie stelsel is apart voor de ING en NN.
pi_131778700
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 19:58 schreef blomke het volgende:

[..]

Da's fijn, maar als een bank omvalt, wordt er voor het garantiestelsel, gekeken naar de totaalsaldi bij moeder&dochter.
Per rekeninghouder krijg je per instantie met een eigen bankvergunning t/m ¤100.000 uitgekeerd. Als twee banken elk een eigen bankvergunning hebben (zoals ING en NN) dan krijg je bij elk t/m ¤100.000 uitgekeerd. Als twee banken onder 1 bankvergunning actief zijn (zoals ABN-AMRO en MoneYou) dan worden de bedragen bij elkaar opgeteld en krijg je daarvan t/m ¤100.000 uitgekeerd.
pi_131787988
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:49 schreef MrBadGuy het volgende:
Nominaal (dus zonder rente-op-rente), effectief (met rente-op-rente) is dit bijna 1,95%. Niet dat dit veel scheelt, maar daarmee staan ze (afgerond) wel weer gedeeltelijk op nummer 1. Leaseplanbank moest ook wel, ze zaten nu op nog maar 1,74% effectief en daarmee zelfs buiten de top 10.
Noemt LPB niet altijd de effectieve rente?
pi_131788314
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:06 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

Noemt LPB niet altijd de effectieve rente?
Nope, de nominale rente:

quote:
8.1 De rente is variabel en nominaal op jaarbasis. LeasePlan Bank stelt het rentepercentage op de Internetspaarrekening van tijd tot tijd vast en communiceert het rentepercentage via de Website. Een wijziging in het rentepercentage kan per elke datum plaatsvinden en zal middels renteberichten aan de Rekeninghouder en via de Website gecommuniceerd worden.
http://www.leaseplanbank.(...)rticulier-sparen-pdf

Zie ook de rentestanden op http://www.spaarinformatie.nl.
pi_131788716
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 19:58 schreef blomke het volgende:

[..]

Da's fijn, maar als een bank omvalt, wordt er voor het garantiestelsel, gekeken naar de totaalsaldi bij moeder&dochter.
Heb je een eigen jurrisdictie? In Nederland is het nochthans per bankvergunning, en niks totaalsaldi bla bla

addendum: dat was terecht al diverse malen opgemerkt. Het was dan ook nogal opzichtige onzin.
so long and thanks for all the fish
pi_131795720
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:24 schreef crashbangboom het volgende:

[Heb je een eigen jurrisdictie? In Nederland is het nochthans per bankvergunning, en niks totaalsaldi bla bla

addendum: dat was terecht al diverse malen opgemerkt. Het was dan ook nogal opzichtige onzin.
Hi, hi, je kan gewoon niet hebben dat we al aan onze max. depositogarantiestelsel bij de ING zitten. Nou, ik zal je het nog sterker vertellen: ook bij andere banken zitten we al aan max. depositogarantiestelsel. Het is dus oppassen & uitzoeken waar we ons geld stallen..ha, ha :P
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_131803074
quote:
16s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 22:37 schreef blomke het volgende:

[..]

Hi, hi, je kan gewoon niet hebben dat we al aan onze max. depositogarantiestelsel bij de ING zitten. Nou, ik zal je het nog sterker vertellen: ook bij andere banken zitten we al aan max. depositogarantiestelsel. Het is dus oppassen & uitzoeken waar we ons geld stallen..ha, ha :P
Oh, was je ook ontgaan dat die verhoogd is van 20k naar 100k per bankverrgunning? ;)
so long and thanks for all the fish
pi_131805928
quote:
ING brengt verzekeraar als NN naar de beurs
Bron: De Financiële Telegraaf [03|10|2013]
ING Verzekeringen wordt omgedoopt tot NN wanneer de Europese verzekerings- en investment-managementactiviteiten naar de beurs gaat, begin 2014. Kersvers bestuursvoorzitter Ralph Hamers van ING noemt de aankondiging van de naamswijziging 'een mijlpaal die onderstreept dat we in de eindfase zitten van de herstructurering van ING Groep'.
Totdat de beursgang een feit is zullen ING Verzekeringen, en Nationale-Nederlanden hun huidige namen behouden. ING Investment Management international (Den Haag, EUR 184 miljard beheerd vermogen) en ING Insurance International (elf Europese landen, veelal in Centraal- en Oost-Europa, in 'de schoen', op de Zuidas) vormen verder de verzekeraar, die geacht wordt samen met Delta Lloyd een leidende rol te gaan spelen op de consolidatie van de Nederlandse verzekeringsmarkt. De beoogde overname- of fusieprooien zullen de verzekeraars ASR en (SNS)-Reaal zijn.

In Nederland voert ING verder de merken AZL (actuarissen, advies), Zicht, een keten van assurantiekantoren, en Movir, de maatschappij die inkomensverzekeringen voor de vrije beroepen (arts, notaris, et cetera) aanbiedt.

ING Groep heeft de Amerikaanse zakenbanken Morgan Stanley en JPMorgan ingehuurd voor de beursgang die op de Amsterdamse beurs.

De belangrijkste keuzes die nog niet gemaakt zijn, is of er vers kapitaal wordt opgehaald, of dat louter het aandeel ING Groep wordt gesplitst in twee delen, a la TNT-Express/PostNL. In dat geval zou de bestaande aandeelhouder aparte stukken van een bank en van een verzekeraar krijgen.

Als er vers kapitaal wordt opgehaald, moet ook nog maar bezien worden of die nieuwe stukken ook bij particulieren of louter bij institutionele beleggers geplaatst worden.

Bij de beursgang van verzekeraar ING US ('Voya') werd echter voor een mix van 'oude' en 'nieuwe' aandelen gekozen, maar kregen 'retail' beleggers amper ruimte.

ING heeft inmiddels 35 desinvesteringen met een totale waarde van bijna EUR 23 miljard achter zijn naam, de Nederlandse beursgang van de Europese verzekeraar moet het sluitstuk worden. Deze operaties waren nodig om staatssteun af te betalen en sancties op te volgen van de Europese Unie.

Wel goed om de kredietwaardigheid in de gaten te houden als Nationale Nederlanden echt zelfstandig wordt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 oktober 2013 @ 15:22:58 #292
862 Arcee
Look closer
pi_131845160
quote:
Rente spaardeposito's loopt op

Voor spaarders is een einde gekomen aan anderhalf jaar van rentedalingen. Omdat de rente op langlopende termijndeposito’s zelfs begint op te lopen, moeten zij hun geld voorlopig niet langer dan een jaar vastzetten.

Dat adviseert oprichter Oscar Toom van vergelijkingssite Uw-spaarrente.nl. De hoogste rente op een vijfjarig termijndeposito bedraagt momenteel 3,1 procent. „Maar over zes maanden kan die rente best een procentpunt hoger staan”, legt de spaarexpert uit.

Toom verwacht dat de gewone spaarrente op korte termijn echter nauwelijks gaat stijgen. Op zulke vrij opneembare spaarrekeningen biedt Nationale-Nederlanden Bank een hoogste rente van 1,95 procent, gevolgd door LeasePlan Bank met 1,93 procent.

Een lichtpuntje voor spaarders is ook dat de inflatie vanaf deze maand met ruim 0,6 procentpunt gaat dalen door het wegvallen in de vergelijking van de btw-verhoging uit oktober 2012.

Volgens Toom wordt het daardoor aantrekkelijker om deze maand te kiezen voor een éénjarig termijndeposito bij de Belgische bank Argenta tegen een actierente van 2,25 procent. „Daarmee zit je dan iets boven of rond de inflatie." Argenta valt overigens niet onder het Nederlandse, maar het Belgische depositogarantiestelsel.

Bron: www.telegraaf.nl
pi_131846435
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:22 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik zou eerder 2009 als beginpunt nemen en over 4,5 jaar spreken.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_132041325
quote:
Idee IMF: Eenmalige heffing van 10 procent op spaargeld
Nu bijna overal in de wereld de staatsschuld enorm is opgelopen, krijgen steeds meer landen belangstelling voor een bijzondere, eenmalige heffing van 10 procent op particulier vermogen.

Met de heffing kan de hoge staatsschuld in een klap worden teruggedrongen tot een houdbaar niveau. Dat stelt het Internationaal Monetair Fonds (IMF) in een woensdag gepubliceerd rapport over belastingsystemen.

Voor een groep van vijftien eurozonelanden zou een eenmalige vermogensheffing van 10 procent voor huishoudens met een positief nettovermogen nodig zijn, om de staatsschuld terug te dringen tot het niveau van voor de crisis. Hoe een dergelijke heffing er in de praktijk zou uitzien vertelt het IMF niet, maar vermoedelijk zal dit neerkomen op een forse aanslag op de spaartegoeden van de rijkere huishoudens.

Het IMF veronderstelt enigszins optimistisch dat onwenselijk uitwijkgedrag zou kunnen worden vermeden, mits deze vooralsnog theoretische heffing wordt doorgevoerd voordat huishoudens hun vermogen in veiligheid kunnen brengen. Bovendien moeten de huishoudens er dan ook nog op vertrouwen dat er niet nog eens een tweede of derde heffing zal komen.

Het IMF-rapport erkent dat deze voorwaarden niet zo makkelijk kunnen worden vervuld. De alternatieven, zoals het geleidelijk laten leeglopen van de opgeblazen staatsschuld middels inflatie, zouden echter niet veel beter zijn.

Zo'n eenmalige vermogensheffing is in het verleden meermalen vertoond, stelt het IMF, zoals na de Eerste Wereldoorlog in verschillende Europese landen en ook na de Tweede Wereldoorlog in Duitsland en Japan. Bij die pogingen werd echter niet veel buitgemaakt, omdat burgers alle tijd hadden om hun kapitaal naar het buitenland te sluizen, wat juist leidde tot ongewenste inflatie.

Het IMF merkt op dat in diverse landen de reguliere vermogensbelasting de afgelopen decennia is verlaagd, waaronder Nederland en Duitsland. Spanje en IJsland hebben deze belastingvorm weer ingevoerd na de crisis en dit wordt nu ook elders serieus overwogen, merkt het IMF op.

De vermogens van huishoudens zijn in veel landen zeer ongelijk verdeeld, volgens gegevens die het IMF uit diverse bronnen bijeensprokkelde. Dat is in extreme mate het geval in de Verenigde Staten, waar 75 procent van het nettovermogen bij de rijkste 10 procent van de huishoudens zit, terwijl de minst bedeelde helft van de huishoudens slechts 2 procent van het totale nettovermogen bezit.

Voor Nederland, Frankrijk en Duitsland liggen de verhoudingen niet veel evenwichtiger. In Nederland is ruim 60 procent van het totale nettovermogen voor de top-tien van de huishoudens en nog geen 2 procent voor de onderste helft, aldus het IMF, dat zich onder andere baseert op gegevens van Credit Suisse en eigen schattingen.

Dat lage nettovermogen van de minst welvarende helft van de Nederlandse huishoudens zou kunnen samenhangen met de hoge hypotheekschulden en daling van de huizenprijzen. Hierdoor staan veel huishoudens inmiddels 'onder water': ze hebben een hypotheekschuld die hoger is dan de woningwaarde, wat een negatief nettovermogen oplevert. Deze groep huishoudens zou bij de eenmalige heffing waar het IMF over speculeert dus worden gespaard.
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)procent-op-spaargeld

WTF, het IMF haalt de SP ook even links in :')

Sparen wordt al zwaar ontmoedigd, het vertrouwen is niet echt groot te noemen en dan roept het IMF ook nog eens op om 10% te stelen van de burgers die zich niet in de schulden hebben gestoken. Totaal geschift dit :{
pi_132041649
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 17:17 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)procent-op-spaargeld

WTF, het IMF haalt de SP ook even links in :')

Sparen wordt al zwaar ontmoedigd, het vertrouwen is niet echt groot te noemen en dan roept het IMF ook nog eens op om 10% te stelen van de burgers die zich niet in de schulden hebben gestoken. Totaal geschift dit :{
Prima idee, worden alle schulden dan ook met 10% verlaagd?
pi_132041782
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 17:26 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Prima idee, worden alle schulden dan ook met 10% verlaagd?
Ik heb helaas geen schulden ;( ik weet het, behoorlijk dom van mij om te sparen ipv schulden te maken ;(
pi_132041793
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 17:30 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik heb helaas geen schulden ;( ik weet het, behoorlijk dom van mij om te sparen ipv schulden te maken ;(
Jij snapt ook niks van ons economisch systeem.
pi_132044093
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 17:17 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

http://www.rtlnieuws.nl/e(...)procent-op-spaargeld

WTF, het IMF haalt de SP ook even links in :')

Sparen wordt al zwaar ontmoedigd, het vertrouwen is niet echt groot te noemen en dan roept het IMF ook nog eens op om 10% te stelen van de burgers die zich niet in de schulden hebben gestoken. Totaal geschift dit :{
van dit soort berichten kan ik zo kwaad worden he... verstandige mensen worden weer gestraft. Straks geforceerd alles van de bank moeten halen :')
  donderdag 10 oktober 2013 @ 18:56:15 #299
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_132044319
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 18:49 schreef RamboDirk het volgende:
van dit soort berichten kan ik zo kwaad worden he... verstandige mensen worden weer gestraft. Straks geforceerd alles van de bank moeten halen :')
Alsof inflatie nog niet genoeg mogelijkheden geeft aan overheden om 10% van het spaargeld in te pikken. En alsof de belastingen nog niet hoog genoeg zijn...
Het probleem zit veel dieper: overheden hebben veel te veel geld nodig, harken veel te veel geld binnen, en geven nog veel meer uit!
censuur :O
pi_132044530
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 18:49 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

van dit soort berichten kan ik zo kwaad worden he... verstandige mensen worden weer gestraft. Straks geforceerd alles van de bank moeten halen :')
Macro-economisch gezien is niets onverstandiger dan sparen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')