abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130124310
Natuurlijk, maar vergeet niet dat niet iedereen die luxe heeft. Daarom probeer ik enkel te relativeren: Geld helpt als je een dergelijk leventje wil leiden. Niet iedereen kan morgen een dag minder werken en toch zijn rekeningen betalen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:06:18 #152
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_130124389
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:04 schreef Bajskorv het volgende:
Natuurlijk, maar vergeet niet dat niet iedereen die luxe heeft. Daarom probeer ik enkel te relativeren: Geld helpt als je een dergelijk leventje wil leiden. Niet iedereen kan morgen een dag minder werken en toch zijn rekeningen betalen.
In een gezonde financiele situatie zou dat eigenlijk wel moeten kunnen. Wat als je je baan verliest? Dan ga je er ook 30% op achteruit. Als je 1 dag minder werkt verlies je slechts 20% inkomen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_130124482
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:06 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

In een gezonde financiele situatie zou dat eigenlijk wel moeten kunnen. Wat als je je baan verliest? Dan ga je er ook 30% op achteruit. Als je 1 dag minder werkt verlies je slechts 20% inkomen.
Absoluut, ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is. Het is alleen altijd zo makkelijk om te zeggen dat je niet om geld geeft, omdat je geen auto koopt, maar ondertussen wel lekker minder uren gaat werken, etc. Vrije uren "kosten" ook geld ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_130124541
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:04 schreef Bajskorv het volgende:
Uiteraard heeft iedereen die keuze. Dit is een vrij land.
De reden dat niet iedereen een dag minder kan werken heeft alles met het uitgavepatroon (of statusgevoeligheid) te maken.
pi_130124585
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:09 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Absoluut, ik zeg ook niet dat het niet mogelijk is. Het is alleen altijd zo makkelijk om te zeggen dat je niet om geld geeft, omdat je geen auto koopt, maar ondertussen wel lekker minder uren gaat werken, etc. Vrije uren "kosten" ook geld ;)
Vrije tijd kost geen geld. Het is wat je met je vrije tijd doet.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:16:30 #156
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_130124697
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:09 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nee, vrije uren leveren geen geld op, en dat is geen probleem als je ergens anders minder geld uitgeeft. Dat is dus gewoon een keuze. Koop je een telefoon met duur telefoonabbo dan houdt dat in dat je daar meer uren voor moet maken dan wanneer je dat niet zou doen.
Rij je auto dan betekent dat dat je per maand een uurtje of 30 moet werken om dat ding rijdend te houden.

Eigenlijk kun je je bij elk ding dat je koopt afvragen: hoeveel uur arbeid kost me dit.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_130124791
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:16 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nee, vrije uren leveren geen geld op, en dat is geen probleem als je ergens anders minder geld uitgeeft. Dat is dus gewoon een keuze. Koop je een telefoon met duur telefoonabbo dan houdt dat in dat je daar meer uren voor moet maken dan wanneer je dat niet zou doen.
Rij je auto dan betekent dat dat je per maand een uurtje of 30 moet werken om dat ding rijdend te houden.
Absoluut, maar minder geld uitgeven is niet altijd een optie. Sommige mensen verdienen per uur gewoon weinig en willen toch een dak boven hun hoofd. Ken genoeg mensen die van erg weinig leven, en toch veel uur moeten werken...
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:20:37 #158
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_130124817
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:19 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Absoluut, maar minder geld uitgeven is niet altijd een optie. Sommige mensen verdienen per uur gewoon weinig en willen toch een dak boven hun hoofd. Ken genoeg mensen die van erg weinig leven, en toch veel uur moeten werken...
Laat ik voorzichtig uitdrukken dat ik ook geen topsalaris heb ;) het is ruim onder modaal. En toch voel ik me geen moment arm en kan ik door verstandig met geld om te gaan gewoon doen en bereiken wat ik wil :)
pi_130124824
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:16 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Zo heb ik ook altijd geredeneerd. Ik heb het ooit voor een collega uitgerekend. Hij was totaal (incl afschrijving, benzine enz) meer dan een dag per week aan het werk voor zijn auto.
pi_130124840
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:20 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Laat ik voorzichtig uitdrukken dat ik ook geen topsalaris heb ;) het is ruim onder modaal. En toch voel ik me geen moment arm en kan ik door verstandig met geld om te gaan gewoon doen en bereiken wat ik wil :)
Goed werk, netjes als je het zo weet in te richten, vind ik.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:24:29 #161
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_130124937
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:20 schreef kabelmannetje het volgende:

[..]

Zo heb ik ook altijd geredeneerd. Ik heb het ooit voor een collega uitgerekend. Hij was totaal (incl afschrijving, benzine enz) meer dan een dag per week aan het werk voor zijn auto.
Dat klopt wel ongeveer ja. :)

Als je de auto weg zou doen en die dag in de week minder zou werken dan is de fiets nog een tijdswinstpakker ook ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:21 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Goed werk, netjes als je het zo weet in te richten, vind ik.
Thanks.
pi_130125458
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:25 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

En wat is daar precies mis mee, bang dat je gezond wordt of conditie krijgt?

Ik heb mijn auto ook ruim een jaar geleden weggedaan en fiets ook een uur heen en een uur terug naar mijn werk elke dag. Scheelt echt bakken met geld. Alleen aan benzine zou het je al ruim 60 euro in de maand schelen, dan heb je nog je verzekering, onderhoud, afschrijving etc. Een auto kost je ongemerkt gemiddeld rustig 300 tot 400 euro in de maand.

Ik ben ook nog wel eens rond aan het kijken naar een auto maar als ik dan denk wat dat ding me gaat kosten elke maand weer dan bedank ik er toch maar weer voor.

En over dat wonen: Mijn ouders konden in de jaren 80 toen ze midden 20 waren op 1 salaris een eensgezinswoning bekostigen, een auto voor de deur, elk jaar lang op vakantie etc. Dat zit er domweg niet meer in tegenwoordig. Vriendin en ik hebben nu eindelijk ook een eensgezinswoning kunnen kopen (om de hoek van waar ik vroeger heb gewoond) maar dat kon alleen op 2 salarissen en we zijn een jaar of 10 ouder dan mijn ouders voordat we het konden betalen en vakantie hebben we ook al een aantal jaren niet meer gedaan. Tijden zijn gewoon enorm veranderd en de 'babyboom' ouders hadden het wat dat betreft erg goed met een hoop regelingen destijds (bv Premie-A woningen) en een forse overwaarde die ze opgebouwd hebben.

Aan de andere kant hebben ongeveer ALLE generaties daarvoor het slechter gehad en we zijn met zijn allen gewoon stinkend rijk en strontverwend. Zelfs mensen in de bijstand hebben het beter dan mensen het ooit hebben gehad. Sterker nog, mensen in de bijstand wonen luxer dan de meeste koningen en keizers vroeger. Of dacht je dat die centrale verwarming of (warm) stromend water hadden in hun paleis.
En toch klagen we met zijn allen alles bij elkaar -O-
Mijn vriendin ging altijd 40 minuten heen en terug met de fiets naar haar werk.
Dat leverde (bespaarde) haar meer op (geen autokosten/benzine) dan haar bruto uurloon was. :) Met fietsen "verdiende" ze 22 euro per uur. :)

Zo goed als jij het verwoord had men het vroeger (jaren 70) zeker niet. Toen bezaten veel minder mensen een huis, laat staan een auto.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:22:24 #163
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_130128345
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:41 schreef kabelmannetje het volgende:

Zo goed als jij het verwoord had men het vroeger (jaren 70) zeker niet. Toen bezaten veel minder mensen een huis, laat staan een auto.
Ik had het dan ook over de jaren 80 en 90 :) De generatie daarvoor had het stukken slechter en de generatie die er nu zit heeft het ook weer wat slechter.

Maar nog altijd mogen we zeker niet klagen vind ik
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:25:06 #164
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130128430
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:18 schreef Isee het volgende:
Als ik de verhalen zo lees van sommige hier dan vraag ik me af of ze er nog wel een leven op na houden.
Express klein wonen, maximaal aflossen en de rest sparen om financieel maar geen risico te lopen.

Uiteraard een (veel) slimmere keuze dan alles over de balk smijten maar een gulden middenweg lijkt me toch een stuk leuker en gezonder. Je complete hypotheek aflossen is natuurlijk fijn als je eenmaal 50 plus bent. Maar het is ook erg leuk om nu lol te hebben in je leven.
Af en toe lekker uiteten gaan, 2 keer per jaar op vakantie (of lang weekend weg) en wat zien van de wereld, keertje per jaar iets leuks/moois kopen en niet alleen goedkoop maar ook leuk wonen.

Zelf spaar ik rustig aan, het aflossen van mijn hypotheek (50%) daar ga ik aan beginnen zodra mijn vriendin werkt. Ben op dit moment 30 en heb rond de 40k nu op de bank, prima voor nu vind ik.
Wat is lol hebben. Dat is voor iedereen anders. Ik heb lol in de dingen die ik onderneem. Dat iemand plezier heeft in een vakantie naar bijvoorbeeld Thailand is dat voor mij naar het bos en op een deken wat genieten van de natuur, wat lezen, etc.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:29:59 #165
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_130128596
quote:
12s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Wat is lol hebben. Dat is voor iedereen anders. Ik heb lol in de dingen die ik onderneem. Dat iemand plezier heeft in een vakantie naar bijvoorbeeld Thailand is dat voor mij naar het bos en op een deken wat genieten van de natuur, wat lezen, etc.
Ik vind kamperen altijd erg leuk en als mijn collega's wel eens vragen: Wil je dan niet wat luxe op vakantie dan antwoord ik altijd met: Ik heb het hele jaar door al luxe, juist even een paar weken géén luxe en je staat weer met je benen op de grond. Het feit dat je vindt dat je op vakantie luxe wilt zegt eigenlijk al heel veel over hoe iemand over zijn eigen situatie denkt. Namelijk dat hij of zij nu géén luxe heeft.

:{
pi_130128787
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:29 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik vind kamperen altijd erg leuk en als mijn collega's wel eens vragen: Wil je dan niet wat luxe op vakantie dan antwoord ik altijd met: Ik heb het hele jaar door al luxe, juist even een paar weken géén luxe en je staat weer met je benen op de grond. Het feit dat je vindt dat je op vakantie luxe wilt zegt eigenlijk al heel veel over hoe iemand over zijn eigen situatie denkt. Namelijk dat hij of zij nu géén luxe heeft.

:{
Ach, jij oordeelt blijkbaar ook vrij makkelijk over mensen. Ik vind luxe tijdens vakantie ook prima, eenvoud ook. Gewoon even weg zijn is soms lekker, ik werk enorm hard. Met plezier trouwens, maar dan nog heb ik breaks nodig. Dat ik af en toe lekker willen relaxen in een luxe hotel, zegt weinig over mijn eigen situatie ;)
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:38:57 #167
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_130128971
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:34 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ach, jij oordeelt blijkbaar ook vrij makkelijk over mensen. Ik vind luxe tijdens vakantie ook prima, eenvoud ook. Gewoon even weg zijn is soms lekker, ik werk enorm hard. Met plezier trouwens, maar dan nog heb ik breaks nodig. Dat ik af en toe lekker willen relaxen in een luxe hotel, zegt weinig over mijn eigen situatie ;)
Nee ik oordeel niet maar het zijn wel de mensen waarvan ik het verwacht zeg maar die zulke opmerkingen maken ;) Mensen die vreselijk materialistisch zijn, nooit genoeg hebben etc.
En ach ik ben zelf meer van de eenvoud en snap wel dat mensen naar een luxe hotel gaan maar als je het op een dusdanige manier brengt dat je het blijkbaar thuis niet luxe hebt... tja dat vind ik echt wereldvreemde gedachtes. We hebben het hier beter dan in 90% van de wereld.
pi_130129171
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 13:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nee ik oordeel niet maar het zijn wel de mensen waarvan ik het verwacht zeg maar die zulke opmerkingen maken ;) Mensen die vreselijk materialistisch zijn, nooit genoeg hebben etc.
En ach ik ben zelf meer van de eenvoud en snap wel dat mensen naar een luxe hotel gaan maar als je het op een dusdanige manier brengt dat je het blijkbaar thuis niet luxe hebt... tja dat vind ik echt wereldvreemde gedachtes. We hebben het hier beter dan in 90% van de wereld.
Begrepen ;)
pi_130136035
quote:

[..]

"Luxe" is in mijn ogen ook saai.
Een "luxe" resort vind ik saai vergeleken met bijv. couchsurfen in India. "Luxe" eten in een restaurant met van die vreselijk oppervlakkige bediening is zoveel minder leuk dan met een fantastische vrouw picknicken in het bos.
Luxe heb ik niet alleen niet nodig, ik wil het gewoon niet. Saai.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:30:23 #170
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_130138656
quote:
We hebben het hier beter dan in 90% van de wereld.
Maar zo werkt het niet in de hoofden van mensen. Luxe is iets relatiefs, en meet je af aan je omgeving :-)

De belangrijkste dingen in het leven worden sterk beinvloed door ouders en vrienden. Zoiets levensbepalends als het aantal kinderen wordt het sterkst beinvloed door.... je vriendenkring. En dus niet door de ratio.

Of jij vindt dat je een luxe auto rijdt of niet, dat hangt af van je buren :)

Zo te lezen kun jij dat ombuigen, maar het is voor mij eigenlijk iets dat ik pas recentelijk heb ontdekt. Nu pas denk ik: waarom heb ik eigenlijk een huis met drie slaapkamers? Omdat ik twee kinderen wil? Nope. Omdat ik die ruimte zo goed gebruik? Nee, ook niet. Waarom dan wel? Omdat mijn ex een groot huis heeft. Daarom. En ik wilde, toen we uit elkaar gingen, een mooi huis in een uptown buurt :')
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:48:40 #171
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_130146242
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 18:30 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Maar zo werkt het niet in de hoofden van mensen. Luxe is iets relatiefs, en meet je af aan je omgeving :-)

De belangrijkste dingen in het leven worden sterk beinvloed door ouders en vrienden. Zoiets levensbepalends als het aantal kinderen wordt het sterkst beinvloed door.... je vriendenkring. En dus niet door de ratio.

Of jij vindt dat je een luxe auto rijdt of niet, dat hangt af van je buren :)

Zo te lezen kun jij dat ombuigen, maar het is voor mij eigenlijk iets dat ik pas recentelijk heb ontdekt. Nu pas denk ik: waarom heb ik eigenlijk een huis met drie slaapkamers? Omdat ik twee kinderen wil? Nope. Omdat ik die ruimte zo goed gebruik? Nee, ook niet. Waarom dan wel? Omdat mijn ex een groot huis heeft. Daarom. En ik wilde, toen we uit elkaar gingen, een mooi huis in een uptown buurt :')
Keeping up with the joneses
en
Alles is relatief.

Maar zoals je al aangeeft en ik ook weet is dat je daar ook gewoon schijt aan kan hebben ;)
pi_130711634
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 21:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Het is m.i. nogal afhankelijk van in welke 'levensfase' je je bevindt. Als je jong bent, en je hebt een goede baan, dan is het inderdaad nogal aantrekkelijk om te denken, "wie maakt mij wat, en wie dan leeft, dan zorgt..."

De situatie kàn een tikkie anders zijn als je na een goed arbeidzaam leven op een gegeven moment wordt gefeteerd met ongeveer 50 afwijsbrieven per maand wegens "u past niet in het profiel', of te wel, "u bent te oud" :') , en dat is mij al op mijn 45e overkomen.

Vandaar dat ik nu verdomde blij ben met die bak cash op de bank, want die stelt mij nu in staat om deze nare crisis-tijd te overbruggen, om kennis op te doen om over een aantal maanden te beginnen als ZZP'er in mijn expertise. ;)

Cash overigens verworven door 1) zuinig leven, 2) in het verleden verstandige beslissingen genomen, en 3) puur geluk. ;)
Mocht dat voorkomen dan vertrek ik. Ik voel mij niet per se gebonden aan Nederland en als het voor mij hier niet meer lukt, dan pak ik mijn spullen. Ik praat misschien wat makkelijk, maar heb ook een goede opleiding + titel waar erg veel vraag naar is. Daarnaast houd ik van reizen... Desnoods moet ik rijst bakken in india ofzo :P zien we daarna wel weer verder! Hoef niet per se iets te doen met mijn opleiding. Werk is er overal wel...
pi_130757052
Voordat ik ging trouwen had ik 24 000 euro maar heb ook de helft van mijn bruiloft betaald en een neuscorrectie uitgevoerd.

Nu heb ik 9 600 euro gespaard. M'n inkomen is ong 500 tot 800 per maand. Ben 21. Ik ben van plan om nog een tweede baan te nemen.
...
  maandag 2 september 2013 @ 21:25:31 #174
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_130757907
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 18:09 schreef mafkees10 het volgende:
Mocht dat voorkomen dan vertrek ik.
Goede instelling, maar koop dan vooral geen huis. Van een beetje rijst bakken in India kun je geen hypotheek opbrengen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_130757996
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:11 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
Voordat ik ging trouwen had ik 24 000 euro maar heb ook de helft van mijn bruiloft betaald en een neuscorrectie uitgevoerd.

Nu heb ik 9 600 euro gespaard. M'n inkomen is ong 500 tot 800 per maand. Ben 21. Ik ben van plan om nog een tweede baan te nemen.
Before and after pics pls
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_130758159
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2013 21:27 schreef McNulty het volgende:

[..]

Before and after pics pls
haha lol nee sorry, maar hij is heel mooi geworden en mijn zelfverzekerdheid zit nu beter in mijn vel dan voorheen,
...
pi_130758389
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:29 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

haha lol nee sorry, maar hij is heel mooi geworden en mijn zelfverzekerdheid zit nu beter in mijn vel dan voorheen,
Ok ok, alleen after pic dan in de dm. Show ff met je sexy neusje. :*
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_130758415
quote:
17s.gif Op maandag 2 september 2013 21:33 schreef McNulty het volgende:

[..]

Ok ok, alleen after pic dan in de dm. Show ff met je sexy neusje. :*
hahaha nee sorry
...
  maandag 2 september 2013 @ 21:35:23 #179
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_130758469
1347840 je mag zelf de puntjes invullen :)
The Art Of Lying
pi_130758563
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:35 schreef yulian het volgende:
1347840 je mag zelf de puntjes invullen :)
kan ik niet 1000 euro lenen van je?
...
pi_130758599
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 00:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Dit Dus. Ik heb óók mazzel gehad, en dat zal ik ook echt nooit ontkennen. :)

Maarre... die cash van mij is niet oneindig, hoor... :{
Ik vind het wel interessant. Je hebt veel spaargeld (dat mag je wel zeggen met 100k) maar toch heb je hetzelfde gevoel als iemand die weinig spaargeld heeft (laten we zeggen een paar k). Namelijk dat er een moment komt dat het op is, alleen heb jij dit moment natuurlijk later.

Ik wil er geen punt mee maken, maar het geeft (mij) wel een leuk inzicht. Continuïteit is belangrijker dan een hoop cash. Sparen is slim, maar als je enkel een kunstje uit kunt voeren wat een baas je oplegt dan kun je ook met een hoop cash uiteindelijk een uitkering aanvragen.
pi_130758669
OP HET EIND......

NEMEN WE GELD MEE IN ONS GRAF????NEE, :( BUMMERRRRR
...
pi_130758712
ALLEEN ONZE DADEN ! Denk daar maar eens diep over na mensen

fuck george clooney met zijn miljoenen of paris hilton,

ze komen met ons alle onder grond te zitten zonder hun rols royce
...
pi_130758791
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:39 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
ALLEEN ONZE DADEN ! Denk daar maar eens diep over na mensen

fuck george clooney met zijn miljoenen of paris hilton,

ze komen met ons alle onder grond te zitten zonder hun rols royce
Ben het totaal met je eens!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130758885
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:41 schreef McNulty het volgende:

[..]

Ben het totaal met je eens!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
als je ook zo graag je neus wilt laten maken kan ik jewel mijn chirurg aanraden, ik heb nu een mooi europees neusje en geen lelijk turken neus. ik lijk op een victoria secret model

nee serieus O+ one love voor alle zegeningen van mijn mooi neusje en lichaam en haar en alles gwn x0x0x0x0xkusje
...
  maandag 2 september 2013 @ 21:44:05 #186
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_130758981
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:37 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

kan ik niet 1000 euro lenen van je?
Nee, ben gierig als de neten.
The Art Of Lying
pi_130759056
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:44 schreef yulian het volgende:

[..]

Nee, ben gierig als de neten.
zo zijn de meeste nederlanders wel ja, geen wonder dat wij de meeste doekoes op bank hebben liggen (feit - nieuws)(is nieuws feit) ? (
...
pi_130759073
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:42 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

als je ook zo graag je neus wilt laten maken kan ik jewel mijn chirurg aanraden, ik heb nu een mooi europees neusje en geen lelijk turken neus. ik lijk op een victoria secret model

nee serieus O+ one love voor alle zegeningen van mijn mooi neusje en lichaam en haar en alles gwn x0x0x0x0xkusje
Mijn neus is goed hoor zou geen andere willen hebben. Misschien die van jou. :*
pi_130759133
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:45 schreef McNulty het volgende:

[..]

Mijn neus is goed hoor zou geen andere willen hebben. Misschien die van jou. :*
nee joh, die van mij is nep, waarom zou je een neppe neus willen hebben, nederlandera hebben de mooiste neusen! Alles is zo mooi klein en lang bij jullie, helaas is dat ook zo bij de borsten en billen en heupen en lengte
...
pi_130759264
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:46 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

nee joh, die van mij is nep, waarom zou je een neppe neus willen hebben, nederlandera hebben de mooiste neusen! Alles is zo mooi klein en lang bij jullie, helaas is dat ook zo bij de borsten en billen en heupen en lengte
Om een kusje op te geven natuurlijk, poepie O+
Waarom nou die sneer naar Nederlanders toe? ;(
  maandag 2 september 2013 @ 21:49:02 #191
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_130759270
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:45 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

zo zijn de meeste nederlanders wel ja, geen wonder dat wij de meeste doekoes op bank hebben liggen (feit - nieuws)(is nieuws feit) ? (
Wie is er hier de kaaskop! }:|

Sparen doe je voor later :)
The Art Of Lying
pi_130759355
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:48 schreef McNulty het volgende:

[..]

Om een kusje op te geven natuurlijk, poepie O+
Waarom nou die sneer naar Nederlanders toe? ;(
kus geven doet mijn man wel
...
pi_130759690
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 21:25 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Goede instelling, maar koop dan vooral geen huis. Van een beetje rijst bakken in India kun je geen hypotheek opbrengen.
Zit ook in een studentenkamer terwijl ik erg goed verdien. Blijf hier nog een jaar en dan wil ik wat meer van de wereld zien. Nu even sparen en dan wil ik azie doorreizen voor een langere tijd. Een huis kopen komt later wel! Kan altijd nog :)
pi_130760268
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:50 schreef JoaquinPhoenix het volgende:

[..]

kus geven doet mijn man wel
Echt waar? Zo leuk O+
Wanneer mag ik dan. :s)
  donderdag 5 september 2013 @ 15:48:41 #195
62913 Blik
The one and Only!
pi_130850377
Op dit moment niet bijzonder veel spaargeld, wel nieuwe baan met flink verbetererd salaris

1. ongeveer 14k spaargeld (was veel meer, maar afgelopen jaar meer dan 30k afgelost op hypotheek en andere schulden)
2. 29 jaar (samenwonend + kind)
3. Giften, aardig salaris, altijd gewerkt,
pi_131278962
1. 200K + 60K hypotheek afgelost.
2. 40+
3. Goed salaris + minder uitgeven dan er binnenkomt.
pi_131280309
1. 18k spaargeld
2. 22
3. Gedeelte van het salaris maandelijks opzij zetten en 3.000 van m'n ouders gekregen ongeveer.

[ Bericht 10% gewijzigd door Anton91 op 17-09-2013 16:36:47 ]
pi_131282860
Op dit moment 8k spaargeld.
Ik had wat meer. Maar heb weer 10k afgelost van mijn hypotheek. In Juli vader geworden en mijn spaargeld stijgt nog elke maand. Dus zodra ik weer boven de 10k zit vind ik het weer ok.
  vrijdag 20 september 2013 @ 14:51:41 #199
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_131382243
Dan post ik die van mij ook maar even.

Op dit moment ongeveer 16K op mijn eigen spaarrekening. Ben nu 20 jaar oud (over een maand 21). Ik woon nog thuis, en dat zal waarschijnlijk nog wel een aantal jaren zo blijven :'). Helaas..

Hoe die 16K? Vanaf mijn 14e begonnen met kranten/folders bezorgen, en het meeste ervan direct naar de spaarrekening. Tot mijn 18e had ik eigenlijk geen uitgaven. Dus dat sparen ging wel rap. Na mijn 18e ging ook de studiefinanciering en zorgtoeslag naar de spaarrekening.

Ik heb al jaren twee krantenwijken, en samen met de studiefinanciering en zorgtoeslag is dat ongeveer 550 euro per maand aan inkomsten, waarvan ongeveer de helft naar de spaarrekening gaat. De andere helft gebruik ik om dingen te betalen (brandstof voor auto, verzekeringen, boodschappen).

Meestal zet ik elke maand dus ongeveer 250 naar de spaarrekening, maar af en toe zijn er grote uitgaves (aanschaf losse smartphone/laptop/kleding) waardoor er dus even niks gespaard wordt. Uitgaan e.d. doe ik niet bijna niet, dus daar bespaar ik ook wel wat mee :P)

Ik doe nu trouwens een full-time MBO niv. 4 opleiding, waardoor ik weinig tijd heb voor nog een baan. Begin om 5:30 met de ochtendkrant, dus aan het eind van de dag ben ik wel kapot. Ook aangezien de stage periode er straks ook weer aankomt (extra geld *) ) kan ik momenteel niet extra werk erbij aannemen.

Als iemand nog tips heeft om sneller te sparen, hoor ik ze graag. Wil namelijk zoveel mogelijk sparen voordat ik het huis uitga. Al vind ik wel dat ik het best netjes doe voor iemand van bijna 21 jaar. :)
pi_131382522
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:51 schreef .Neovo. het volgende:

Op dit moment ongeveer 16K op mijn eigen spaarrekening. Ben nu 20 jaar oud (over een maand 21). Ik woon nog thuis, en dat zal waarschijnlijk nog wel een aantal jaren zo blijven :'). Helaas..

Hoe die 16K? Vanaf mijn 14e begonnen met kranten/folders bezorgen, en het meeste ervan direct naar de spaarrekening. Tot mijn 18e had ik eigenlijk geen uitgaven. Dus dat sparen ging wel rap. Na mijn 18e ging ook de studiefinanciering en zorgtoeslag naar de spaarrekening.

Ik heb al jaren twee krantenwijken, en samen met de studiefinanciering en zorgtoeslag is dat ongeveer 550 euro per maand aan inkomsten, waarvan ongeveer de helft naar de spaarrekening gaat. De andere helft gebruik ik om dingen te betalen (brandstof voor auto, verzekeringen, boodschappen).

Meestal zet ik elke maand dus ongeveer 250 naar de spaarrekening, maar af en toe zijn er grote uitgaves (aanschaf losse smartphone/laptop/kleding) waardoor er dus even niks gespaard wordt. Uitgaan e.d. doe ik niet bijna niet, dus daar bespaar ik ook wel wat mee :P)

Ik doe nu trouwens een full-time MBO niv. 4 opleiding, waardoor ik weinig tijd heb voor nog een baan. Begin om 5:30 met de ochtendkrant, dus aan het eind van de dag ben ik wel kapot. Ook aangezien de stage periode er straks ook weer aankomt (extra geld *) ) kan ik momenteel niet extra werk erbij aannemen.

Als iemand nog tips heeft om sneller te sparen, hoor ik ze graag. Wil namelijk zoveel mogelijk sparen voordat ik het huis uitga. Al vind ik wel dat ik het best netjes doe voor iemand van bijna 21 jaar. :)
Zeker netjes ^O^
Respect voor je gedisciplineerde levensstijl.
Probeer wel genoeg te (blijven) genieten...
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:18:39 #201
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_131383047
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:59 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Zeker netjes ^O^
Respect voor je gedisciplineerde levensstijl.
Probeer wel genoeg te (blijven) genieten...
Ik ben vrijwilliger bij een jongerensoos in het dorp waar ik woon, daar heb ik ook veel plezier van.

Verder ga ik in het weekend wel eens weg met de auto, verstand op 0 en lekker toeren. Dan ben ik zo een dagje weg. Heb een zuinige auto, dus betaal me gelukkig niet scheel aan benzine. Meestal ga ik dan naar een leuke plaats toe waar wel wat te doen is. Ik vermaak me dan prima.
pi_131383372
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 14:51 schreef .Neovo. het volgende:

Heel leuk zo'n bedrag op je 20ste... Maar nooit uitgaan is ook wel een beetje raar vind ik. Zelf zou ik ook dat bedrag makkelijk bij elkaar hebben kunnen sparen op die leeftijd, ik werkte veel maar verzoop dat ook wel weer net zo snel. Iets waar ik nooit spijt van zal krijgen, denk dat dat bij het leven hoort als jongere.
  vrijdag 20 september 2013 @ 15:32:29 #203
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_131383450
Nouja, nooit uitgaan.. Heb hier niet zoveel vrienden die willen uitgaan (lees: geen), en alleen vind ik zo ongezellig.

Daarnaast ben ik vaak weg in de auto, dus dan compenseer ik het zo wel :')
pi_131383483
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 15:32 schreef .Neovo. het volgende:

Nouja, nooit uitgaan.. Heb hier niet zoveel vrienden die willen uitgaan (lees: geen), en alleen vind ik zo ongezellig.

Daarnaast ben ik vaak weg in de auto, dus dan compenseer ik het zo wel :')
pi_131384577
Wist niet dat je überhaupt zoveel kon sparen met alleen kranten en studiefinanciering..

Word voor mij ook eens tijd om te gaan sparen maar met een maand inkomen van zo'n 400 per maand gaat dat moeilijk wil ik ook wat stappen en eens per jaar op vakantie. Resultaat is dat ik nu dan ook niets gespaard heb, best wel jammer maar toch ga ik liever eens op vakantie dan die 2K sparen per jaar.
  vrijdag 20 september 2013 @ 16:48:27 #206
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_131385613
Aan de mensen met 40k+ op de spaarrekening (of 20k+ bij alleenstaanden): Staat het ook daadwerkelijk op een spaarrekening en betaal je dus vermogensrendementsheffing of heb je een mooie constructie gevonden om die te vermijden? Ben op zoek naar tips omdat mijn spaarrekening ook al in de 'gevarenzone' begint te komen.
pi_131385641
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:48 schreef Coelho het volgende:
Aan de mensen met 40k+ op de spaarrekening (of 20k+ bij alleenstaanden): Staat het ook daadwerkelijk op een spaarrekening en betaal je dus vermogensrendementsheffing of heb je een mooie constructie gevonden om die te vermijden? Ben op zoek naar tips omdat mijn spaarrekening ook al in de 'gevarenzone' begint te komen.
Ik betaal belasting in de UK, dus heb daar geen issues mee...
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:17:51 #208
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_131386426
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:14 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Wist niet dat je überhaupt zoveel kon sparen met alleen kranten en studiefinanciering..

Word voor mij ook eens tijd om te gaan sparen maar met een maand inkomen van zo'n 400 per maand gaat dat moeilijk wil ik ook wat stappen en eens per jaar op vakantie. Resultaat is dat ik nu dan ook niets gespaard heb, best wel jammer maar toch ga ik liever eens op vakantie dan die 2K sparen per jaar.
ik geef het verder nergens aan uit, af en toe wat kleding, de rest heb ik al.
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:20:40 #209
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_131386516
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:48 schreef Coelho het volgende:
ik heb ook nog wat spaargeld op de rekening van mijn broertje staan (die is namelijk nog lang geen 18). Onder de 18 hoef je geen belasting te betalen. Anders had ik ook allang mogen betalen om te sparen.

Ik vind dat trouwens een regeling van niks. Je werkt je te pletter om die paar centen op de rekening te krijgen, zodat de belastingdienst vervolgens een paar procent kan innen.
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:21:42 #210
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_131386546
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:49 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik betaal belasting in de UK, dus heb daar geen issues mee...
domme vraag, maar je woont in de uk?
pi_131386596
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:21 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

domme vraag, maar je woont in de uk?
Geen domme vraag, maar inderdaad. En als buitenlander betaal je hier de eerste 7 jaar geen belasting op "kapitaalswinst", oftewel rente, dividend, winst op aandelen, etc...
pi_131386639
8K gespaard maja komen nog nieuwe kozijnen boven 2800,- En voor nieuw kozijn plus dakgoot onderhoud schilderen 3000,-

Lekkage gehad 800,- (ga ik proberen via opstal verzekering terug te krijgen) en wc raampje met dorpelstenen worden nog vervangen 650,-

Dan is het weer op :P
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:27:13 #213
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_131386676
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:20 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

ik heb ook nog wat spaargeld op de rekening van mijn broertje staan (die is namelijk nog lang geen 18). Onder de 18 hoef je geen belasting te betalen. Anders had ik ook allang mogen betalen om te sparen.

Ik vind dat trouwens een regeling van niks. Je werkt je te pletter om die paar centen op de rekening te krijgen, zodat de belastingdienst vervolgens een paar procent kan innen.
Ik weet niet wie je dat heeft wijsgemaakt? Je betaalt gewoon belasting over je salaris, vaak al ingehouden door je werkgever. Bovendien telt het vermogen dat jij op je rekening hebt staan mee in het gezinsvermogen ter bepaling van vermogensrendementsheffing. Dus als jouw ouders niks gespaard hebben maar jij hebt 50k op je rekening staan, dan betalen je ouders daar VRH over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Coelho op 20-09-2013 17:42:09 ]
pi_131386841
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:27 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik weet niet wie je dat heeft wijsgemaakt? Je betaalt gewoon belasting over je salaris, vaak al ingehouden door je werkgever. Bovendien telt het vermogen dat jij op je rekening hebt staan mee in het gezinsvermogen ter bepaling van vermogensrendementsheffing. Dus als jouw ouders niks gespaard hebben maar jij hebt 50k op je rekening staan, dan betalen je ouders daar VMR over.
ik denk dat hij bedoelt dat je over de eerste 6.000 op jaarbasis je geen rente betaald. Daarom betalen jongeren meestal geen rente.
  vrijdag 20 september 2013 @ 17:41:32 #215
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_131386996
quote ipv edit
  vrijdag 20 september 2013 @ 18:26:50 #216
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_131388058
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:27 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik weet niet wie je dat heeft wijsgemaakt? Je betaalt gewoon belasting over je salaris, vaak al ingehouden door je werkgever. Bovendien telt het vermogen dat jij op je rekening hebt staan mee in het gezinsvermogen ter bepaling van vermogensrendementsheffing. Dus als jouw ouders niks gespaard hebben maar jij hebt 50k op je rekening staan, dan betalen je ouders daar VRH over.
Dat werd mij enkele jaren geleden verteld dat mijn broertje geen belasting over zijn spaargeld hoeft te betalen. Achteraf had ik dat ook even moet googelen
  vrijdag 20 september 2013 @ 18:34:10 #217
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_131388192
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:20 schreef .Neovo. het volgende:
Zo werkt dat niet, belasting wordt geheven over een fictief rendement = inkomsten. Dat die 4% wat hoog is ben ik met je eens. Maar die VRH is echt peanuts. Bij een vermogen van 40k als alleenstaande betaal je grofweg over het bedrag boven de 20k belasting. Dat is dan 240 euro. Als je die 40k voor 1 jaar vast zet kun je zo'n 2,2% rente krijgen = 880 euro. Dus je gaat er per jaar dan nog steeds dik 600 euro op vooruit. Dus als je zoveel spaargeld hebt moet je ook niet miepen over 250 euro 'extra' inkomstenbelasting, want zo ziet de belastingdienst dat.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_131388272
Ja, en dan is er nog zo'n 2,5% inflatie.
  vrijdag 20 september 2013 @ 18:53:08 #219
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_131388647
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 18:34 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet, belasting wordt geheven over een fictief rendement = inkomsten. Dat die 4% wat hoog is ben ik met je eens. Maar die VRH is echt peanuts. Bij een vermogen van 40k als alleenstaande betaal je grofweg over het bedrag boven de 20k belasting. Dat is dan 240 euro. Als je die 40k voor 1 jaar vast zet kun je zo'n 2,2% rente krijgen = 880 euro. Dus je gaat er per jaar dan nog steeds dik 600 euro op vooruit. Dus als je zoveel spaargeld hebt moet je ook niet miepen over 250 euro 'extra' inkomstenbelasting, want zo ziet de belastingdienst dat.
680 euro op 40.000 is dan ook maar een rendement van 1,7%. De inflatie is al 1,5 keer zo hoog, dus met 40.680 euro kun je 1,0 tot 1,3% minder kopen dan met 40.000 een jaar eerder. Met andere woorden, dat geld dat je had wordt per jaar minder waard.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_131388662
Momenteel 80k ...sparen sparen sparen sparen voor een "leuk" huisje
pi_131392834
Als ik mijn afbetaalde huis verkoop, dan heb ik 160K. Mijn vrij te besteden bedrag is 25K.
  vrijdag 20 september 2013 @ 22:08:37 #222
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_131397393
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 18:53 schreef GSbrder het volgende:

[..]

680 euro op 40.000 is dan ook maar een rendement van 1,7%. De inflatie is al 1,5 keer zo hoog, dus met 40.680 euro kun je 1,0 tot 1,3% minder kopen dan met 40.000 een jaar eerder. Met andere woorden, dat geld dat je had wordt per jaar minder waard.
Dus de belastingdienst moet voor de inflatie gaan compenseren? Beetje rare gedachtengang.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_131397876
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 22:08 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dus de belastingdienst moet voor de inflatie gaan compenseren? Beetje rare gedachtengang.
Het is de overheid die een groot deel van de inflatie veroorzaakt. Accijnzen verhogen op o.a. brandstof. BTW verhoging, OZB verhoging, huurverhoging/verhuurdersheffing, MRB verhoging, assurantiebelasting verhoging etc. Dan wordt je dus dubbel gepakt.
  vrijdag 20 september 2013 @ 22:45:23 #224
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_131399143
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 22:17 schreef announcement het volgende:
Dan wordt je dus dubbel gepakt.
Je wordt niet dubbel gepakt, zij willen gewoon een stuk van je salaris hebben en van overige inkomsten. Jij krijgt 1000 euro rente, zijn inkomsten, willen ze een soort inkomstenbelasting (VRH) over heffen. Dus dat dubbele gelul is onzin. Zij pakken je geld niet af, zij heffen een stuk belasting over je overige inkomsten.
pi_131399715
Het gaat erom dat je pas wat gaat verdienen aan je spaargeld wanneer de rente hoger is dan 1,2% + de inflatie (momenteel 2,8%). Doordat de overheid die inflatie lekker opjaagt houdt dat momenteel in dat je minimaal 4% rendement moet hebben om de waarde van je geld niet te zien verdampen. Daar moet je dus risico voor gaan nemen. De overheid bepaalt de VRH en grotendeels ook de inflatie. Mijn voorsteel: inflatie omhoog = VRH naar beneden. Anders wordt je dubbel gepakt en moet je meer risico nemen met je spaargeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')