Naja is ook the only way to go ergens.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is wel de bedoeling anders trek ik de stekker er uit. Waar ik ook ben geweest men zegt tegen me dat ik er volledig(!) vanaf kan komen en weer een verbeterde versie van mijn 'oude ik' kan worden. Arts, huisarts, de peut', everybody.
Hoe kan het zijn dat de meeste mensen niet verkracht worden? Hebben zij iets anders aangepakt dan hoe een verkrachtingsslachtoffer het heeft gedaan, dat kan ook aan hunzelf gelegen hebben. Te verlegen oid.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:52 schreef minthy het volgende:
[..]
Nu vind ik nogal een verschil zitten tussen pesten en verkrachten. Bij dat laatste komt nog véél meer ellende kijken. Mogelijk zit er een vergelijking in qua macht hebben over een slachtoffer.
In eerste instantie heb je er mogelijk geen vat op, maar hoe kan het dan dat de meeste mensen niet gepest worden? Dan hebben ze iets anders aangepakt dan hoe ik het heb gedaan, dat kan ook bij mezelf liggen. Te verlegen oid.
Met groepen onredelijke mensen? Die moet je toch gewoon links laten liggen? Schijt aan? Fuck 'em?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:54 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn: Als je met groepen onredelijke mensen te maken hebt, dan moet er van buitenaf ingegrepen worden. Wat moet er anders dan gebeuren? Moeten er dan mensen in elkaar geslagen worden? Moet er iemand dan maar gewoon buiten de samenleving geplaatst worden?
Met mijn systeem worden pesters uit de groep gezet. Ze worden geanalyseerd en de problemen worden opgelost / onder controle gehouden. Het slachtoffer wordt ook onderzocht en daar wordt ook iets voor bedacht (of misschien niks bedacht), maar die worden niet geïsoleerd omdat ze waarschijnlijk toch al niks deden.
Eerlijk gezegd werd ik liever verkracht dan gepest.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:52 schreef minthy het volgende:
[..]
Nu vind ik nogal een verschil zitten tussen pesten en verkrachten. Bij dat laatste komt nog véél meer ellende kijken. Mogelijk zit er een vergelijking in qua macht hebben over een slachtoffer.
In eerste instantie heb je er mogelijk geen vat op, maar hoe kan het dan dat de meeste mensen niet gepest worden? Dan hebben ze iets anders aangepakt dan hoe ik het heb gedaan, dat kan ook bij mezelf liggen. Te verlegen oid.
Nee, want ze worden namelijk niet volledig met rust gelaten, zoals het wel met mij gebeurde. Ze zullen onder toezicht worden geplaatst.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:56 schreef minthy het volgende:
[..]
Je gaat pesters buiten de groep zetten? Ben je dan niet hetzelfde aan het doen als hen? Buitensluiten?
Ik vind het geen gek idee om pesters aan te pakken. Verkrachters worden toch ook aangepakt? Inbrekers toch ook? Tuurlijk, als jij een ontvoerder in het gevang zet, dan ben je zelf idd hetzelfde aan het doen als de ontvoerder (namelijk het wegnemen van vrijheid), maar Minthy...jij vind het toch juist goed dat een ontvoerder in het gevang terecht komt? Iemand die schadelijke invloed op de samenleving uitoefent, mag best wel zijn/haar schadelijke invloed uit de maatschappij genomen worden.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:56 schreef minthy het volgende:
[..]
Je gaat pesters buiten de groep zetten? Ben je dan niet hetzelfde aan het doen als hen? Buitensluiten?
Dat was niet nodig. Ze lieten mij wel links liggen. Leuk contact komt van twee kanten.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Met groepen onredelijke mensen? Die moet je toch gewoon links laten liggen? Schijt aan? Fuck 'em?
Het begint toch echt bij 1, en het is de vraag of de ander het zal accepterenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:00 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat was niet nodig. Ze lieten mij wel links liggen. Leuk contact komt van twee kanten.
Inderdaad. Zelfs jeugdigen worden in het gevang gezet voor bijvoorbeeld verkrachting en moord. Ze krijgen alleen een lagere straf.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind het geen gek idee om pesters aan te pakken. Verkrachters worden toch ook aangepakt? Inbrekers toch ook? Tuurlijk, als jij een ontvoerder in het gevang zet, dan ben je zelf idd hetzelfde aan het doen als de ontvoerder (namelijk het wegnemen van vrijheid), maar Minthy...jij vind het toch juist goed dat een ontvoerder in het gevang terecht komt? Iemand die schadelijke invloed op de samenleving uitoefent, mag best wel zijn/haar schadelijke invloed uit de maatschappij genomen worden.
Ik denk dat je nu in een psychose zit, want je praat alleen maar onzin. Alsof een totaal random persoon ineens een sociaal 'probleem' (wat niet eens het probleem zelf is, dat ben jij gezien jij de standaardafwijking in het gemiddelde bent, maar goed) in 1 klap kan oplossen. We zitten hier niet in de matrix.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:54 schreef Comp_Lex het volgende:
Om heel eerlijk te zijn: Als je met groepen onredelijke mensen te maken hebt, dan moet er van buitenaf ingegrepen worden. Wat moet er anders dan gebeuren? Moeten er dan mensen in elkaar geslagen worden? Moet er iemand dan maar gewoon buiten de samenleving geplaatst worden?
Met mijn systeem worden pesters uit de groep gezet. Ze worden geanalyseerd en de problemen worden opgelost / onder controle gehouden. Het slachtoffer wordt ook onderzocht en daar wordt ook iets voor bedacht (of misschien niks bedacht), maar die worden niet geïsoleerd omdat ze waarschijnlijk toch al niks deden.
Het werd niet geaccepteerd.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het begint toch echt bij 1, en het is de vraag of de ander het zal accepteren
Waarom kom jij eigenlijk altijd zo laid back over? Terwijl je wel in dit topic post, het liefste een leuk lekker mokkel om je schouders zou hebben ipv. dat pilsje elke avond op FOK? Niet dat het slecht is hoor, ik herken me zelf er wel inquote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:59 schreef kingtoppie het volgende:
Beetje duister topic aant worden dit
Wie begon er over verkrachting?!
Ik denk dat ik niet in een psychose zit. Ik denk dat ik iets boeiends aan het bedenken ben en iets boeiends ga uitvoeren.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:02 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik denk dat je nu in een psychose zit, want je praat alleen maar onzin. Alsof een totaal random persoon ineens een sociaal 'probleem' (wat niet eens het probleem zelf is, dat ben jij gezien jij de standaardafwijking in het gemiddelde bent, maar goed) in 1 klap kan oplossen. We zitten hier niet in de matrix.
De reden dat iedereen zich zo kut voelt en kut blijft voelen. is dat jullie totaal verzwolgen worden door zelf-pity en jezelf graag terugzien in de reacties van anderen. Wanneer mensen zoals Royco en ik hier tegenin gaan (want jullie wijken behoorlijk af van de normale verdeling), verstoord dit jullie wereldbeeld en worden de muren weer groter. Gezamenlijk in een kringetje zitten huilen gaat jullie echt niet helpen. En 20 soorten pillen heeft totaal geen nut als je er zelf geen drol aan wilt doen om te veranderen. Knetterstoned door het leven gaan omdat het 'te zwaar' is, wat is dat nou voor instelling? Ga is iets boeiends doen met jullie leven.
We verschillen van mening, leukquote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:57 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hoe kan het zijn dat de meeste mensen niet verkracht worden? Hebben zij iets anders aangepakt dan hoe een verkrachtingsslachtoffer het heeft gedaan, dat kan ook aan hunzelf gelegen hebben. Te verlegen oid.
Het ding is, slachtoffer worden kan gebaseerd zijn op volledige willekeur. Anders kan je een bewoner er net zo van de schuld geven dat er bij hem/haar is ingebroken afgelopen weekend. Soms (of zelfs vaak) is het helemaal niet de schuld van het slachtoffer.
En pestslachtoffers en verkrachtingsslachtoffers kunnen best wel door 1 kam, ze heten niet voor niets beiden "slachtoffers"
Nu zodat ik het begrijp?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:03 schreef sitting_elfling het volgende:
het liefste een leuk lekker mokkel om je schouders zou hebben ipv. dat pilsje elke avond op FOK? Niet dat het slecht is hoor, ik herken me zelf er wel in
Nou, het grappige aan jouw post is, dat je nu notabene zelf op een negatieve manier ons allemaal over 1 kam weet te scheren. Beter niet met kanonnen op muggen schietenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:02 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik denk dat je nu in een psychose zit, want je praat alleen maar onzin. Alsof een totaal random persoon ineens een sociaal 'probleem' (wat niet eens het probleem zelf is, dat ben jij gezien jij de standaardafwijking in het gemiddelde bent, maar goed) in 1 klap kan oplossen. We zitten hier niet in de matrix.
De reden dat iedereen zich zo kut voelt en kut blijft voelen. is dat jullie totaal verzwolgen worden door zelf-pity en jezelf graag terugzien in de reacties van anderen. Wanneer mensen zoals Royco en ik hier tegenin gaan (want jullie wijken behoorlijk af van de normale verdeling), verstoord dit jullie wereldbeeld en worden de muren weer groter. Gezamenlijk in een kringetje zitten huilen gaat jullie echt niet helpen. En 20 soorten pillen heeft totaal geen nut als je er zelf geen drol aan wilt doen om te veranderen. Knetterstoned door het leven gaan omdat het 'te zwaar' is, wat is dat nou voor instelling? Ga is iets boeiends doen met jullie leven.
Dan verander jij 'iedereen' met 'een groot aantal'. Lekker mierenneuken, boodschap duidelijk lijkt mij.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou, het grappige aan jouw post is, dat je nu notabene zelf op een negatieve manier ons allemaal over 1 kam weet te scheren. Beter niet met kanonnen op muggen schieten
Lastige opgave als je niks boeiend vind hequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:02 schreef Faeroer het volgende:
De reden dat iedereen zich zo kut voelt en kut blijft voelen, is dat jullie totaal verzwolgen worden door zelf-pity en jezelf graag terugzien in de reacties van anderen. Wanneer mensen zoals Royco en ik hier tegenin gaan (want jullie wijken behoorlijk af van de normale verdeling), verstoord dit jullie wereldbeeld en worden de muren weer groter. Gezamenlijk in een kringetje zitten huilen gaat jullie echt niet helpen. En 20 soorten pillen heeft totaal geen nut als je er zelf geen drol aan wilt doen om te veranderen. Knetterstoned door het leven gaan omdat het 'te zwaar' is, wat is dat nou voor instelling? Ga is iets boeiends doen met jullie leven.
Dan doe je maar alsof je het boeiend vindt. Het lijkt mij sterk dat er niets in de wereld is dat jou fascineert.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:06 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Lastige opgave als je niks boeiend vind he
Pesters mogen flink aangepakt worden, helemaal mee eens! Het nadeel is dat er dan vervolgens nieuwe pesters op zullen staan. Zo werkt groepsdynamica, je zal altijd een leider krijgen met een clubje volgers.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind het geen gek idee om pesters aan te pakken. Verkrachters worden toch ook aangepakt? Inbrekers toch ook? Tuurlijk, als jij een ontvoerder in het gevang zet, dan ben je zelf idd hetzelfde aan het doen als de ontvoerder (namelijk het wegnemen van vrijheid), maar Minthy...jij vind het toch juist goed dat een ontvoerder in het gevang terecht komt? Iemand die schadelijke invloed op de samenleving uitoefent, mag best wel zijn/haar schadelijke invloed uit de maatschappij genomen worden.
Iets kan een mens enorm fascineren, een jaar later is hij depressief en het boeit hem geen ene hol meer.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:07 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Dan doe je maar alsof je het boeiend vindt. Het lijkt mij sterk dat er niets in de wereld is dat jou fascineert.
Ik ben ervan overtuigd dat als jij een grote bek had getrokken (zelf deed ik dat door 2x een kopstoot uit te delen, was ik ook van dat zielige gezeik af voor de rest van mijn schoolcarriere), dan hadden ze gewoon een ander slachtoffer uitgezocht.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:04 schreef minthy het volgende:
[..]
We verschillen van mening, leuk![]()
Bij verkrachting is er sprake van lust door de dader, die wordt gebotvierd op het vaak willekeurige slachtoffer. Het is (meestal) een eenmalig incident wat onvoorstelbaar veel impact heeft.
Pesten heeft ook ontzettend veel impact, dat ontken ik ook niet. Hell, tot op de dag van vandaag heb ik er last van en beïnvloedt het mijn leven, wat ik ook doe en waar ik ook ga. Bij pesten is er echter niet zozeer sprake van willekeur maar het wordt vaak getriggerd door bijzonderheden of opvallendheden. Ik ben er oprecht van overtuigd dat, wanneer ik een grotere bek had opgezet destijds, ik niet zo diep in de shit had gezeten.
Mierenneuken (zoals jij dat interpreteert dan) is altijd nog beter dan iedereen over 1 kam scherenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:06 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Dan verander jij 'iedereen' met 'een groot aantal'. Lekker mierenneuken, boodschap duidelijk lijkt mij.
Ehm, wat bedoel je met "de normale verdeling"? Dat begrijp ik niet. En wat is überhaupt normaal? Wie bepaalt dat? (Ik weet dat het zo'n "cliché"vraag is, maar ik heb echt moeite met het begrip "normaliteit".)quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:02 schreef Faeroer het volgende:
[..]
De reden dat iedereen zich zo kut voelt en kut blijft voelen, is dat jullie totaal verzwolgen worden door zelf-pity en jezelf graag terugzien in de reacties van anderen. Wanneer mensen zoals Royco en ik hier tegenin gaan (want jullie wijken behoorlijk af van de normale verdeling), verstoord dit jullie wereldbeeld en worden de muren weer groter. Gezamenlijk in een kringetje zitten huilen gaat jullie echt niet helpen. En 20 soorten pillen heeft totaal geen nut als je er zelf geen drol aan wilt doen om te veranderen. Knetterstoned door het leven gaan omdat het 'te zwaar' is, wat is dat nou voor instelling? Ga is iets boeiends doen met jullie leven.
Dat "weerbaarder maken" vind ik zo'n vaag en magisch begrip. Tegenover groepen onredelijke mensen maak je echt geen kans. Die zogenaamde assertiviteit werkt alleen als je met redelijke mensen te maken hebt en ook veelal 1-op-1.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:08 schreef minthy het volgende:
[..]
Pesters mogen flink aangepakt worden, helemaal mee eens! Het nadeel is dat er dan vervolgens nieuwe pesters op zullen staan. Zo werkt groepsdynamica, je zal altijd een leider krijgen met een clubje volgers.
Ik ben meer een voorstander van het weerbaarder maken van mensen die een verhoogde kans hebben om gepest te worden.
Criminelen mogen flink aangepakt worden. Het nadeel is dat er dan vervolgens nieuwe criminelen op zullen staan. Zo werkt groepsdynamica, je zal altijd nieuwe criminelen krijgen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:08 schreef minthy het volgende:
[..]
Pesters mogen flink aangepakt worden, helemaal mee eens! Het nadeel is dat er dan vervolgens nieuwe pesters op zullen staan. Zo werkt groepsdynamica, je zal altijd een leider krijgen met een clubje volgers.
Ik ben meer een voorstander van het weerbaarder maken van mensen die een verhoogde kans hebben om gepest te worden.
Ik kan het ook wel in hele statische teksten formuleren, maar dan gaat het schokeffect weg. Voor de meeste mensen die aan de pillen en therapie of zelf-pity kuurtjes zitten, bedoel ik dat de enige oplossing voor jullie de tijd zelf is. Als er niets wordt gedaan behalve huiliehuilie, gaat er niets veranderen ook al heb je de hoop van wel. De wereld moeten die mensen zelf gaan pakken. Carpe Diem, YOLO, Tsjakka etc. Geloof mij nou maar, die meerderheid in de samenleving boeit het helemaal niets hoe jullie in het leven staan. Zij gaan lekker door met feesten. Zij zullen jou niet helpen en de therapiemensjes met een 101 Toegepaste Psychologie HBO die na 15 jaar uiteindelijk psychiater zijn geworden gaan jullie ook niet voldoende helpen.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
Mierenneuken (zoals jij dat interpreteert dan) is altijd nog beter dan iedereen over 1 kam scheren
Juist omdat je boodschap met zulk grof geschut is afgeschoten, is het mij juist niet duidelijk wat nou jouw eigenlijke intenties zijn.
Kijk, ik ben meer van de subtiliteit en ben niet zo van het grove geschut (that's so uncivilized).
Significante meerderheid van de maatschappij.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:10 schreef rainbowwarrior het volgende:
[..]
Ehm, wat bedoel je met "de normale verdeling"? Dat begrijp ik niet. En wat is überhaupt normaal? Wie bepaalt dat? (Ik weet dat het zo'n "cliché"vraag is, maar ik heb echt moeite met het begrip "normaliteit".)
Kijk, dit is al een end beter!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:14 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik kan het ook wel in hele statische teksten formuleren, maar dan gaat het schokeffect weg. Voor de meeste mensen die aan de pillen en therapie of zelf-pity kuurtjes zitten, bedoel ik dat de enige oplossing voor jullie de tijd zelf is. Als er niets wordt gedaan behalve huiliehuilie, gaat er niets veranderen ook al heb je de hoop van wel. De wereld moeten die mensen zelf gaan pakken. Carpe Diem, YOLO, Tsjakka etc. Geloof mij nou maar, die meerderheid in de samenleving boeit het helemaal niets hoe jullie in het leven staan. Zij gaan lekker door met feesten. Zij zullen jou niet helpen en de therapiemensjes met een 101 Toegepaste Psychologie HBO die na 15 jaar uiteindelijk psychiater zijn geworden gaan jullie ook niet voldoende helpen.
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:02 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Deze verhalen worden me simpelweg te lang om goed te kunnen reageren op m'n tabletquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat als jij een grote bek had getrokken (zelf deed ik dat door 2x een kopstoot uit te delen, was ik ook van dat zielige gezeik af voor de rest van mijn schoolcarriere), dan hadden ze gewoon een ander slachtoffer uitgezocht.
Jouw wel of geen grote bek had nul komma niks uitgemaakt maatschappelijk gezien, die pesters hadden gewoon een ander slachtoffer gevonden, net zoals een jagende verkrachter.
Het enige verschil was dan dat jij niet, maar het meisje dat naast je zat of voor je/achter je dan het slachtoffer geworden was.
Blaming the victim, echt te erg gewoon dat sommigen hier nog heilig in geloven...beetje triest ook.
Je moet de daders aanpakken, niet de slachtoffers!!!!
Wat maakt dat andere mensen wel tot zo'n groep horen en jij niet? Er vanuit gaande dat iedereen in beginsel een gelijke start heeft.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:12 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat "weerbaarder maken" vind ik zo'n vaag en magisch begrip. Tegenover groepen onredelijke mensen maak je echt geen kans. Die zogenaamde assertiviteit werkt alleen als je met redelijke mensen te maken hebt en ook veelal 1-op-1.
helaas klopt jouw beginsel in de praktijk niet zoquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:18 schreef minthy het volgende:
[..]
Wat maakt dat andere mensen wel tot zo'n groep horen en jij niet? Er vanuit gaande dat iedereen in beginsel een gelijke start heeft.
Acceptie door de leider(s) van die groep.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:18 schreef minthy het volgende:
[..]
Wat maakt dat andere mensen wel tot zo'n groep horen en jij niet? Er vanuit gaande dat iedereen in beginsel een gelijke start heeft.
Klopt, maar toevallig gaat het over groepenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
helaas klopt jouw beginsel in de praktijk niet zo
Nee. De schuld ligt hier bij mezelf. Prima dat jij er anders over denkt maar ik doe dat niet.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Criminelen mogen flink aangepakt worden. Het nadeel is dat er dan vervolgens nieuwe criminelen op zullen staan. Zo werkt groepsdynamica, je zal altijd nieuwe criminelen krijgen.
Ik ben meer een voorstander van (en nu wordt het dus echt belachelijk) het weerbaarder maken van mensen die een verhoogde kans hebben slachtoffer te worden van crimineel gedrag.
Neeeeeeeen, criminelen moet je aanpakken! En nieuwe criminelen moet je vervolgens ook weer opvegen, het houdt nooit op! Het vatje criminelen raakt nooit leeg! Evenals het vatje van de pesters...maar dat neemt niet weg dat je pesters maar hun gang moet laten gaan
Er zullen (zelfs met een serieuze anti-pesters-aanpak) altijd weer nieuwe pesters opstaan, maar dat is niet te voorkomen helaas...en toch is het de beste manier!
Stop blaming the victims!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |