Hajoh, laat hem lekker, als hij zo een geniaal systeem kan bedenken dan willen ze hem echt wel in dienst hebben hoor.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En hoe dacht je dit systeem te gaan implementeren?
Je bent geen wetenschapper of onderzoeker in de psychologie, naar jou zullen ze toch nooit luisteren.
En stel he? Stel dat jouw idee/plan/whatever gewoonweg echt re-te-goed is, dan zal iemand met naam jouw idee gappen en gebruiken en krijg je nog geen eer.
Je gaat, linksom of rechtsom, niks eraan overhouden en je gaat je leven weggooien door zo'n pad te gaan bewandelen.
En soms is er ook geen oplossing. Je doet alsof je -alles- zelf zou kunnen beinvloeden, maar zo werkt het niet in de grotemensenwereld, Royquote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:36 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Dan ligt de oorzaak niet bij jou, maar de oplossing zal daar wel vandaan moeten komen.
Maarja, als er geen oplossing is zijn er vaak nog wel methodes om het dragelijker te maken denk.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En soms is er ook geen oplossing. Je doet alsof je -alles- zelf zou kunnen beinvloeden, maar zo werkt het niet in de grotemensenwereld, Roy
Nope, ze zullen zijn ideeën de grond in praten (of gappen), de wetenschappelijke wereld is kei-en-keihard. Dat overleeft ie (figuurlijk gezien dan) nooit.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:37 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hajoh, laat hem lekker, als hij zo een geniaal systeem kan bedenken dan willen ze hem echt wel in dienst hebben hoor.
Er is altijd een oplossing, daar ben ik van overtuigd.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En soms is er ook geen oplossing. Je doet alsof je -alles- zelf zou kunnen beinvloeden, maar zo werkt het niet in de grotemensenwereld, Roy
Precies ja, jij snapt!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maarja, als er geen oplossing is zijn er vaak nog wel methodes om het dragelijker te maken denk.
Om er beter mee om te gaan.
Wat overtuigd jou daarvan?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:39 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Er is altijd een oplossing, daar ben ik van overtuigd.
Beetje naief, maar lets agree to disagreequote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:39 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Er is altijd een oplossing, daar ben ik van overtuigd.
Concreet voorbeeld; ik ben een aantal jaren gepest vanaf m'n 13e. Voor die tijd hoorde ik ook nergens bij maar ik werd met rust gelaten. Nu zit ik met een slecht zelfbeeld, zo vind ik het mezelf niet waard om bijvoorbeeld aan een relatie te beginnen. Te lelijk, te dik, te dom en wie zit er nou in vredesnaam op MIJ te wachten.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Onrecht is ook de schuld van een ander, alleen de vraag blijft natuurlijk of je gedrag dat eventueel triggert.
Pff ik ben wel uitbehandeld, dat praten helpt 0.0
Ik neem aan dat je het tegen Lex hebt???quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:41 schreef Royco1 het volgende:
Laat maar gewoon zitten dan en blijf vooral allemaal zwelgen in zelfmedelijden en blijf lekker in je problemen hangen.
Ja, lets all blame the victim!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:41 schreef minthy het volgende:
[..]
Concreet voorbeeld; ik ben een aantal jaren gepest vanaf m'n 13e. Voor die tijd hoorde ik ook nergens bij maar ik werd met rust gelaten. Nu zit ik met een slecht zelfbeeld, zo vind ik het mezelf niet waard om bijvoorbeeld aan een relatie te beginnen. Te lelijk, te dik, te dom en wie zit er nou in vredesnaam op MIJ te wachten.
Nu heb ik jarenlang de schuld bij de pesters gelegd. Zij zorgden er immers voor dat ik allerlei negatieve dingen over mezelf dacht. Zij vonden me lelijk, zij vonden me dik, zij vonden me dom, telkens kreeg ik een negatieve bevestiging in mijn gevoelens en ging geloven dat het waar was. Ik heb ze gehaat. Het was maar een klein clubje maar ik had het idee dat iedereen negatief over me dacht. Dat heb ik nu nog steeds.
Echter; is het ook daadwerkelijk de schuld van de pesters? Of was ikzelf niet weerbaar genoeg? Was ik mogelijk een gemakkelijke prooi omdat ik toch niets terug durfde te doen? Ik denk dat de aanleiding bij de pesters ligt maar dat ik er zelf op een verkeerde manier mee omgegaan ben. Onmacht, onkunde, geen idee waarom.
Misschien komt het omdat ik binnen een week mijn EMDR therapie ga beginnen, maar de afgelopen 3 nachten waren toch wel 'hellish...".quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:29 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Waarom merk je angst?
Suicidale gedachtes blijven aanwezig, maar minder sterk. En tja depressie... Het blijven ups en downs en ik probeer er aan te werken.
Waarom zou ik mezelf moeten zien als slachtoffer?!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, lets all blame the victim!![]()
Nee wel meerdere hier.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het tegen Lex hebt???
Ehm, als je doelwit bent van pesterijen van 1 of enkelen, dan ben jij het slachtoffer. Zo logisch als wat.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:44 schreef minthy het volgende:
[..]
Waarom zou ik mezelf moeten zien als slachtoffer?!
Wat overtuigd jou ervan dat er altijd een oplossing is?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:45 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Nee wel meerdere hier.
Alles wat niet in jullie straatje past is onzin, of het ligt anders etc etc.
Het lijkt gewoon af en toe sterk dat sommige helemaal geen hulp willen maar dit topic puur gebruiken om lekker te klagen over hoe zwaar ze het wel niet gehad hebben en hoezeer het iedereen zijn schuld is behalve van hun zelf en ze gewoon niet begrepen worden.
Roy, je kunt niet altijd verwachten dat mensen het altijd met je eens zijn!quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:45 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Nee wel meerdere hier.
Alles wat niet in jullie straatje past is onzin, of het ligt anders etc etc.
Het lijkt gewoon af en toe sterk dat sommige helemaal geen hulp willen maar dit topic puur gebruiken om lekker te klagen over hoe zwaar ze het wel niet gehad hebben en hoezeer het iedereen zijn schuld is behalve van hun zelf en ze gewoon niet begrepen worden.
Dragelijker is een lastig woord hoor. Voor mij is het verschil tussen suicidaal kut voelen, en gewoon intens depressief wel verschillend, maar beide bizar kut. En het 'draaglijker' meer of minder doet daar weinig aan af. Het is het 1 of het ander.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maarja, als er geen oplossing is zijn er vaak nog wel methodes om het dragelijker te maken denk.
Om er beter mee om te gaan.
Ik ben het opzich wel met Royco eens.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:47 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat overtuigd jou ervan dat er altijd een oplossing is?
Dat verwacht ik ook niet, maar hier lijkt het gewoon af en toe standaard alsof je tegen een muur praat.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Roy, je kunt niet altijd verwachten dat mensen het altijd met je eens zijn!
Tjah... Levenskwaliteit heeft het beide niet, geef ik je mee.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:47 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dragelijker is een lastig woord hoor. Voor mij is het verschil tussen suicidaal kut voelen, en gewoon intens depressief wel verschillend, maar beide bizar kut. En het 'draaglijker' meer of minder doet daar weinig aan af. Het is het 1 of het ander.
Dus jij lost het ook wel op allemaal?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ben het opzich wel met Royco eens.
Er is altijd een oplossing mits je dus niet onder de cocktails valt van verschillende persoonlijkheids stoornissen etc. Iemand die zo autistisch is als een tuinkabouter zal nooit enorm sociaal worden en een uitbundig sociaal leven gaan hebben. Pillen helpen, maar sommige ziektes zijn niet 'te' verhelpen.
Ow, die indruk kreeg ik wel even. Vandaar mijn eerdere reactiequote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:49 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook niet, maar hier lijkt het gewoon af en toe standaard alsof je tegen een muur praat.
Nu vind ik nogal een verschil zitten tussen pesten en verkrachten. Bij dat laatste komt nog véél meer ellende kijken. Mogelijk zit er een vergelijking in qua macht hebben over een slachtoffer.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ehm, als je doelwit bent van pesterijen van 1 of enkelen, dan ben jij het slachtoffer. Zo logisch als wat.
Anders kan ik tegen een verkrachtingsslachtoffer (ook een slachtoffer!!!) net zo goed zeggen dat hij/zij in de slachtofferrol zit/blijft hangen.
Daar heb je in 1e instantie geen vat op, vraag is, hoe ga je er later mee om en hoe verwerk je het?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |