Ik heb het in dit topic al eens gezegd, maar ik heb iemand een keer de NS horen uitfoeteren omdat een NMBS-trein niet reed vanwege een defect aan de infrastructuur.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:55 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar je zal de mensen de kost moeten geven die ons de schuld geven van wat er bij anderen mis gaat. Onvoorstelbaar hoeveel mensen nog steeds schijnen te denken dat wij de enigen op het spoor zijn.
Dat klopt. Ook niet mijn idee. Maar naar die klapper in Spanje heb ik me laten meeslepen. En dan verdedig je wel je vakgebied. Maar normaal laat ik het ook maar hoe het is. Nu is het zo dat ik het vak leuk vind en toch iets met treinen heb(de techniek, zelfstandigheid, het alleen zijn, geen manager die je constant op de vingers kijkt, verantwoording, afwisseling dat voor velen vreemd in de oren zal klinken), maar heb het niet als hobby in de zin van modelspoorbaan, simulator, foto's maken, reizen maken etc.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:58 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Thnx
Maar ik ga niet " bij de club". Geen zin om me constant te moeten verdedigen.
Bliksem, nog zo'n hufter erbij hier. Het lijkt wel onkruidquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:42 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Geelblauw. Je weet wel, die klootzakken die het toch nooit goed doen.
Ja en dan ook nog een user die Dark Souls een prachtige game vind. Althans als ik de user icon zie.quote:
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:11 schreef GlenSpey het volgende:
Gezellig, een paar medestanders hier
Misschien dat er ooit nog een pro-NS topic in zit...
Zo sta ik er ook in. Daarnaast haal ik veel voldoening uit het opleiden van aspirant machinisten. Zelfs na ruim 20 jaar durf ik te zeggen dat ik van mijn vak hou.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:05 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat klopt. Ook niet mijn idee. Maar naar die klapper in Spanje heb ik me laten meeslepen. En dan verdedig je wel je vakgebied. Maar normaal laat ik het ook maar hoe het is. Nu is het zo dat ik het vak leuk vind en toch iets met treinen heb(de techniek, zelfstandigheid, het alleen zijn, geen manager die je constant op de vingers kijkt, verantwoording, afwisseling dat voor velen vreemd in de oren zal klinken), maar heb het niet als hobby in de zin van modelspoorbaan, simulator, foto's maken, reizen maken etc.
Als ik me niet vergis mag dat met de snelste route en met de route met de minste overstappen. Staat allemaal in de reisvoorwaarden van NMBS.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:21 schreef greavy het volgende:
Mag je eigenlijk van Luik naar Essen ook via Brussel reizen (met de IC Eupen-Oostende en dan de Antwerpen-Charleroi-IC)?
Dat klopt. Ik zit hier inmiddels al best lang trouwensquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:20 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ja en dan ook nog een user die Dark Souls een prachtige game vind. Althans als ik de user icon zie.
Luik - Brusselquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:26 schreef greavy het volgende:
Railtime geeft aan:
Luik - Leuven
Leuven - Mechelen
Mechelen - Antwerpen - Essen
Maar dan heb je Leuven - Mechelen - Antwerpen - Essen dus géén airco
Nou ja, Dark Souls, ook ik vond en vind het nog steeds een der beste spellen ooit. Daarom vond ik het grappig een user hier te zien die dit spel ook wel leuk vind. Heb het allang niet meer gespeeld(geen tijd). Maar de boss Ornstein en Smough en die vreselijke boogschutters in Anor Londo op die richel hadden me veel tijd in beslag genomen destijds en zal dat nooit meer vergeten.Prepare to Die was echt toepasselijk.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:28 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik zit hier inmiddels al best lang trouwens. En praktisch ook alleen dit topic.
Herstelwerkzaamheden volgens de RP. Bovenleidingproblemen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:39 schreef greavy het volgende:
Oké, Amersfoort ligt nu volledig op zijn gat door "diverse oorzaken"
Die angsthazendienstregeling van vandaag is dus op ene totale mislukking uitgedraaid. Het is net zo'n puinhoop als op ene aantal andere hittedagen...quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:39 schreef greavy het volgende:
Oké, Amersfoort ligt nu volledig op zijn gat door "diverse oorzaken"
"Kapitein, we maken water!"quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Door de hitte zijn er vandaag meerdere VIRM's (exacte aantallen ontbreken bij mij) aan de kant gezet in verband met een defecte airco. Je kreeg een zwembad in de trein, maar geen verkoeling.
Bronquote:Machinist ramptrein negeerde waarschuwingen
SANTIAGO DE COMPOSTELA -
De machinist van de ontspoorde trein in het Spaanse Santiago de Compostela negeerde drie waarschuwingssignalen om af te remmen. In de twee minuten voorafgaand aan de crash waren de signalen te horen in de cabine van de bestuurder.
Dat melden onderzoekers van de Spaanse rechtbank. Het laatste signaal klonk toen de trein nog 250 meter verwijderd was van de bocht waarin het ongeluk gebeurde. Dat blijkt uit informatie uit de zwarte doos van het voertuig.
De 52-jarige machinist trok enkele seconden later aan de noodrem, maar dat was al te laat. Door de crash vonden 79 mensen de dood, 95 mensen raakten gewond.
Ik snap dit dus écht niet. Simpele opdracht: ontwerp airconditioning. Dan is de eerste eis die je jezelf stelt toch dat het werkt tot een graad of 50 C. De verwarming werkt toch ook gewoon bij fucking -10, echt hè.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Door de hitte zijn er vandaag meerdere VIRM's (exacte aantallen ontbreken bij mij) aan de kant gezet in verband met een defecte airco. Je kreeg een zwembad in de trein, maar geen verkoeling.
Foto van een zwembad in een IRM
Dit is echt te belachelijk voor woordenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
Voor zover ik weet kan de airco maar tot circa 34 graden buitentemperatuur fatsoenlijk werken, en daarboven kan het problemen veroorzaken. De airco kan ook maximaal 7 graden kouder temperatuurverschil met buiten genereren in de trein.
Inderdaad belachelijk dat apparatuur die zich aan de buitenlucht moet koelen grotere kans op problemen heeft als de buitentemperatuur hoger wordt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit is echt te belachelijk voor woorden
beter wat water dan helemaal nietsquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:27 schreef greavy het volgende:
Door de hitte zijn er vandaag meerdere VIRM's (exacte aantallen ontbreken bij mij) aan de kant gezet in verband met een defecte airco. Je kreeg een zwembad in de trein, maar geen verkoeling.
Foto van een zwembad in een IRM
Het is hoe dan ook belachelijk dat apparatuur niet werkt op het moment dat het het hardste nodig isquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:06 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Inderdaad belachelijk dat apparatuur die zich aan de buitenlucht moet koelen grotere kans op problemen heeft als de buitentemperatuur hoger wordt.
Verlang je toch terug naar de wadlopers die midden in de zomer de verwarming aan hadden staan om het koelwater te kunnen koelenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook belachelijk dat apparatuur niet werkt op het moment dat het het hardste nodig is
Nooit in Dubai of Las Vegas geweest? De daar aanwezige metro en monorail zijn ook koel als het buiten 45 graden is. 34 graden is belachelijk.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:06 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Inderdaad belachelijk dat apparatuur die zich aan de buitenlucht moet koelen grotere kans op problemen heeft als de buitentemperatuur hoger wordt.
Dan schaf je in Dubai (duurdere) koeling aan die wel werkt in 45 graden. Misschien kan je er ten compensatie wat bezuinigen op de verwarming. Dat dagje eens in de zoveel jaar dat het hier net wat warmer is dan de huidige koeling hier aan kan is dan jammer, daar hoeft voor mij mn treinkaartje niet duurder voor te worden.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nooit in Dubai of Las Vegas geweest? De daar aanwezige metro en monorail zijn ook koel als het buiten 45 graden is. 34 graden is belachelijk.
ja, maar dat spul is niet winterproof, oh wacht, dat is het spul hier ook lang niet altijdquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:25 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nooit in Dubai of Las Vegas geweest? De daar aanwezige metro en monorail zijn ook koel als het buiten 45 graden is. 34 graden is belachelijk.
Dat zijn ze hier ookquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:36 schreef dcm360 het volgende:
Mijn gok is dat ze in Dubai compleet radeloos zijn als er daar een pak sneeuw ligt.
Dat gebeurt daar dan ook nooitquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:36 schreef dcm360 het volgende:
Mijn gok is dat ze in Dubai compleet radeloos zijn als er daar een pak sneeuw ligt.
Dat laatste is geen probleem. Je moet het temperatuurverschil met buiten niet te groot maken, dat is niet prettig. (In de praktijk krijg je dan mensen die zeuren dat het te koud is in de treinen.)quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
Voor zover ik weet kan de airco maar tot circa 34 graden buitentemperatuur fatsoenlijk werken, en daarboven kan het problemen veroorzaken. De airco kan ook maximaal 7 graden kouder temperatuurverschil met buiten genereren in de trein.
Dat is kenmerkend aan de techniek.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is hoe dan ook belachelijk dat apparatuur niet werkt op het moment dat het het hardste nodig is
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Mompelt iets over ontbrekende ramen die in nood door de HC hadden kunnen worden geopend...
1 klapraampje voor een hele bak, jaaaaa dat schiet lekker opquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:29 schreef KnightSolaire het volgende:
In Nederland kan dat ook wel bij sommige treinen toch? Zoals ICMm?
Weet je zeker dat het er geen 2 zijn? Aan weerszijden van de bak aan de uiteinden?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1 klapraampje voor een hele bak, jaaaaa dat schiet lekker op
7 graden maar? Dus mijn autoairco op 12 volt werkt beter dan die dikke koeling op de trein??quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 20:54 schreef greavy het volgende:
Voor zover ik weet kan de airco maar tot circa 34 graden buitentemperatuur fatsoenlijk werken, en daarboven kan het problemen veroorzaken. De airco kan ook maximaal 7 graden kouder temperatuurverschil met buiten genereren in de trein.
Minder luidruchtig vooral.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Al heb ik wel het idee dat VIRM koeler was dan ICMm.
Ook goedquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:37 schreef mc3347 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het er geen 2 zijn? Aan weerszijden van de bak aan de uiteinden?
Dan is er misschien wel "de verkeerde techniek" ingezet hequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 23:13 schreef Igen het volgende:
Dat is kenmerkend aan de techniek.
Je kan hetzelfde mechanisme (de lucht-warmtepomp) ook in omgekeerde richting inzetten als verwarming, dat is dan ontzettend energiezuinig maar juist als je het het hardste nodig hebt, op de koudste winterdagen, werkt het niet..
In de eerste klas stiltecoupétjes (je weet wel, die met zes stoelen per stuk) is er anders één klapraampje per coupéquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1 klapraampje voor een hele bak, jaaaaa dat schiet lekker op
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)uurd-voor-szigetreisquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:56 schreef de__vakantieman het volgende:
Ik heb iets meegekregen over de szigettrein die toegang was geweigerd op het Nederlandse net. Kan de bron alleen niet terugvinden mobiel.
Dit is trouwens wel weer gezeik in zijn puurste vorm natuurlijkquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Sindskort mogen die loks (net als de 185'ers) niet meer naar Venlo.
Ja het is weer de schuld van de NS.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja de media weet weer eens van geen wanten.
Precies. Want waarom zou je een gelegenheid laten liggen om moeilijk te doen en reizigers te duperen?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat heeft niks met de organisatie te maken maar eerder met het bekrompen feit van het opeens niet meer toegelaten zijn van 185´ers in Venlo. Paar weken terug kon dat gewoon nog.
Ik denk dat dit dezelfde reden is waarop de locs van de NVBS-trein naar Koblenz geweigerd zijn...quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat heeft niks met de organisatie te maken maar eerder met het bekrompen feit van het opeens niet meer toegelaten zijn van 185´ers in Venlo. Paar weken terug kon dat gewoon nog.
Weet iemand waarom dat is? Ik vind het raar dat materieel niet gewoon naar een grensstation kan komen. Ik kan mij er nog iets bij voorstellen dat als we ETCS hebben dat niet-ETCS materieel er niet mag komen maar tot aan die tijd is het vooral moeilijk doen of margekwesties.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 10:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat heeft niks met de organisatie te maken maar eerder met het bekrompen feit van het opeens niet meer toegelaten zijn van 185´ers in Venlo. Paar weken terug kon dat gewoon nog.
Zal ik jouw raapje eens open maken hmmquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:20 schreef Litpho het volgende:
Ik heb het niet open kunnen van de raapjes nooit echt als een designfout gezien, eerlijk gezegd.
bij een deel van het ICMm waan je je in een wasmachine, maar dat komt door de opzet van de technische installatiesquote:
kan gebeurenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:39 schreef Monopoly het volgende:
Faalspotter hier
Las op Facebook van zo'n club dat de ICE vandaag zou worden omgeleid over de Valleilijn,
Het is zaterdag, ik heb geen flikker te doen behalve bier drinken (ja dat is een prima bezigheid met deze temperaturen).
Ik verblijf momenteel in Ede bij mijn vriendin en ik dacht, welja, ik loop ff naar Ede-Centrum toe om de ICE op te wachten, plaatje te schieten en voldaan een boodschapje doen en dan weer fijn bier drinken.
Ik sta keurig op tijd te wachten en die klote ICE kwam maar niet
Toen vond ik het wel mooi geweest en even naar het werk van mijn vriendin gelopen, fiets opgehaald en haar telefoon terug gegeven (heb zelf een oude nokia, kan daar geen foto's mee schieten. Zij heeft een iPhone dus even geleend voor die foto's).
Sta ik bij de overweg te wachten en wat komt er langs: Jawel, een ICE_!
Tot zo ver mijn eerste en tevens laatste keer dat ik een keer besloot om te gaan spotten.
Nu bier om het leed te verzachten
de loc van m'n werk in m'n woonplaatsquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:57 schreef Zug-Chef het volgende:
[...]
[ link | afbeelding ]Onder het genot van een aantal potjes bier bij Dara (het opvallende wit-grijze gebouw links) werd op donderdag 31 juli 2013 rond de klok van 18 uur even gepost op een van de bruggetjes over de Eem. De opvallend bestickerde ex NS 1832 die nu in dienst is van HSL Logistik was met een biodieseltrein onderweg van de Kijfhoek naar Bad Bentheim en passeert hier ter hoogte van de Koppelpoort in Amersfoort.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
"Zijn we d'r al?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:57 schreef Sandrvich het volgende:
...Ondertussen in Oekraïne:
[ afbeelding ]
Bron: http://ua-travels.livejournal.com/2085880.html
Mooi fotoverslag achter dat linkjequote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:57 schreef Sandrvich het volgende:
...Ondertussen in Oekraïne:
[ afbeelding ]
Bron: http://ua-travels.livejournal.com/2085880.html
Levensgevaarlijk ramen die je kan openen, dat blijkt maar weer.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 15:35 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik kreeg vandaag een boterham tegen de auto aan die iemand uit een rijdende trein had gegooid.
Nou inderdaad. En nou willen ze conducteurs die ramen in laten slaanquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:06 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk ramen die je kan openen, dat blijkt maar weer.
Je kan daar links ook aardig eten, bij Dara.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:44 schreef ArnosL het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er vrij vreemd uit. Zo'n mooi en op het eerste oog rustig stukje stad en dan komt er opeens een goederentrein van een paar honderd meter voorbij. Leuk als je daar voor het eerst komt en het spoor nog niet gezien hebt
Alleen BLM? Of ben je ook mentor voor ROC-leerlingen?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:24 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Zo sta ik er ook in. Daarnaast haal ik veel voldoening uit het opleiden van aspirant machinisten. Zelfs na ruim 20 jaar durf ik te zeggen dat ik van mijn vak hou.
Daarom ben ik het zat om steeds in de verdediging te moeten schieten tegenover mensen die geen benul hebben hoe het werkt. En als je het al uitlegt, beweren ze soms dat je smoesjes verzint.
Dit was ook van mij een eenmalige uitspatting, verder lees ik wel wat mee.
Waardeloos Dven..quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:15 schreef Dven het volgende:
Sofia - Budapest was pittig.. Heel pittig![]()
Trein kwam uiteindelijk 55 minuten te laat aan, waarvan een half uur valt te wijten aan een machinist die schijnbaar opeens verdwenen wasHierdoor ook mijn aansluiting naar Munchen gemist waardoor ik niet om 22.30 in Munchen arriveer maar pas om 06.15....
Uitgebreider verslag volgt later nog wel
Nee, het is inherent aan de techniek van een warmtepomp. Je kan met een duurder apparaat de limieten wel verder oprekken, maar ook met de duurste airco blijf je een bepaalde limiet houden mbt. het maximale verschil tussen buiten- en binnentemperatuur en mbt. de maximale buitentemperatuur waarbij het apparaat überhaupt nog werkt.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan is er misschien wel "de verkeerde techniek" ingezet heMaar goed, zal wel weer een kosten-baten verhaal zijn geweest idd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |