SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Docu's, interviews en lezingenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes van legendarische prestaties op doping
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele bekende dopingzaken: (knip en plakwerk)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Artikels:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leesvoer:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leugentje om bestwil?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dionne was vroeger lekker
[ Bericht 1% gewijzigd door kl1172 op 01-08-2013 22:11:02 ]![]()
twitter:sportingintel twitterde op woensdag 31-07-2013 om 13:30:50DOPING: number of global blood tests annually in selected major sports in 2012 (relative to each other), attached. reageer retweet
![]()
![]()
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
Golf 6en dat komt op de Olympische Spelen?
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)![]()
Lijkt me logisch dat zeilen, rodelen, curling en uiteraard gewichtheffen weinig worden gecontroleerd, want daar verwacht je 't ook niet.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Turnen 1 en dat is al onderdeel van de Olympische Spelen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:39 schreef rubbereend het volgende:
Golf 6en dat komt op de Olympische Spelen?
![]()
![]()
![]()
![]()
Istanbul 2020 kunnen de Turken nu wel op hun buik schrijven, lijkt me. Of er moet plots nog een kernreactor gaan lekken in Japan.![]()
Heb het bij artikels in de openingspost gezet.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:48 schreef Sautor het volgende:
http://www.wada-ama.org/D(...)igures-Report-EN.pdf
Uit dit verslag dus, voor de liefhebbers![]()
Die zitten alleen maar aan de coke.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:51 schreef Wombcat het volgende:
Hockey 0 controles. Dat moet wel een hele schone sport zijn.
Hockeyer Mahieu betrapt op cocaïne en MDMAwinnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Tennis toch maar mooi 2 controles meer dan bij moderne vijfkamp, en dan zijn er cynici die zeggen dat tennis doping niet serieus neemt!Jack does it in real time...![]()
Dat zijn dus trouwens alleen de dopingtesten uitgevoerd, op basis van bloedpaspoorten. Deze is wat representatiever lijkt me![]()
![]()
Die tabel laat ook wel goed zien welke dopinggevallen aandacht krijgen.
In het voetbal 159 'positieve' testen en nog 156 verdachte stalen erbij, maar daar hoor je nooit iets over.
Jack does it in real time...![]()
Ik zit ff te kijken, maar 2 van die gevallen zijn maar door de FIFA afgenomen, de rest door de nationale bonden. Waarschijnlijk omdat het in afgelegen landen is, hoor je er niets over.quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:05 schreef DeeBee het volgende:
Die tabel laat ook wel goed zien welke dopinggevallen aandacht krijgen.
In het voetbal 159 'positieve' testen en nog 156 verdachte stalen erbij, maar daar hoor je nooit iets over.
Ik kan zo 1,2 3 niet de rare voetbaltesten aan landen linken, helaas.
[ Bericht 2% gewijzigd door Sautor op 31-07-2013 22:38:17 ]![]()
The Jamaica Anti-Doping Commission performed a mere 106 anti-doping tests in all of 2012
http://www.3wiresports.com/2013/07/31/106-tests-in-all-of-2012/![]()
zijn het er inmiddels al meer?quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:19 schreef Fenomeno het volgende:
Spelers van Tahiti gepakt op doping, gelukkig zijn de Spanjaarden allemaal clean
DeLuna vindt me dik ;(
30 dagen is ook een zware strafquote:Op woensdag 31 juli 2013 23:19 schreef Fenomeno het volgende:
Spelers van Tahiti gepakt op doping, gelukkig zijn de Spanjaarden allemaal clean![]()
![]()
volgens mij maakt de UCI over het algemeen alle schorsingen openbaar toch?DeLuna vindt me dik ;(
Ik zou het juist verwachten bij gewichtheffen, een sport waarbij kracht zo belangrijk is, en gekeken naar sommige fysieken uit de gewichthefwereld.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lijkt me logisch dat zeilen, rodelen, curling en uiteraard gewichtheffen weinig worden gecontroleerd, want daar verwacht je 't ook niet.
Oo nvm...No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.![]()
UCI is tot alles in staat. Inclusief een positieve test gewoon wegmoffelen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:58 schreef rubbereend het volgende:
volgens mij maakt de UCI over het algemeen alle schorsingen openbaar toch?
Contador moest ook uitlekken. Menchov is tot stoppen gedwongen. Die heeft officieel ook niets misdaan.![]()
![]()
Na een verstoorde TE-ratio, THC (Cannabis) en het methylhexaneamine (geranamine) is good old stanozolol dus nog steeds 1 van de meest gevonden middelen. Niet direct 1 van de meest gebruikte omdat Stanozolol vrij makkelijk te traceren is maar het Ben Johnson effect duurt wel aardig lang zo. Anabolen mede door hun relatief makkelijke traceerbaarheid hoe dan ook veruit de meest gevonden middelen die gebruikt worden als doping.
Het nog veel oudere strychnine is 4 keer aangetroffen. Ondanks de hoge giftigheid en een LD50 tussen de 50 en 150 milligram zijn er toch nog idioten die dat middel gebruiken.![]()
Dopingfok!ers, lees eens even in de OP de stofjes onder de peptides na (GHRP, GW1516, AICAR, SARM, GAS6). Is het zo'n beetje correct of sla ik de bal hier mis? Ik vind ze niet zo makkelijk om correct te plaatsen in het hele chemie gebeuren.
[ Bericht 15% gewijzigd door kl1172 op 01-08-2013 11:45:11 ]![]()
er kan nog GAS-6 bij, dat is de nieuwe EPO.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 10:07 schreef kl1172 het volgende:
Dopingfok!ers, lees eens even in de OP de stofjes onder de peptides na (GHRP, GW1516, AICAR, SARM). Is het zo'n beetje correct of sla ik de bal hier mis? Ik vind ze niet zo makkelijk om correct te plaatsen in het hele chemie gebeuren.
Dit boost de eigen epo aanmaak in het lichaam waardoor je natuurlijke HC verhoogd.![]()
twitter:Pflax1 twitterde op donderdag 01-08-2013 om 19:11:06In 2012 the Jamaica Anti-Doping Commission performed only 106 anti-doping tests, fewer than Iceland, Ecuador, or Iran. That is a joke. reageer retweet
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Vind ik wel meevallen. De genoemde landen (zeker IJsland en Iran) zijn in veel meer sporten (vooral teamsporten ook) op hoger niveau actief.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:18 schreef marcodej het volgende:
twitter:Pflax1 twitterde op donderdag 01-08-2013 om 19:11:06In 2012 the Jamaica Anti-Doping Commission performed only 106 anti-doping tests, fewer than Iceland, Ecuador, or Iran. That is a joke. reageer retweet
![]()
quote:Op donderdag 1 augustus 2013 19:18 schreef marcodej het volgende:
quote:I phoned Victor Conte Thursday to get his take on Ryan Braun, Biogenesis, and the Jamaican sprinters facing possible legal action for PEDs.
Conte, remember, doped many Olympians and others, but, after serving a prison sentence for his role in the BALCO scandal, came back to the good side and now crusades and campaigns to strengthen PED testing in all sports. Trust him or not, he knows his stuff.
Here’s a transcript of most of our conversation:
Ostler: How you been?
Conte: I’ve been kind of laying a little bit low. Three weeks ago I had back surgery. I’ve been recovering nicely. . .The incision is about eight inches long. It was a six-and-a-half hour surgery, and I lost quite a bit of blood.
Ostler: Well, if you can’t heal from this, nobody can. . .What did you think of the Ryan Braun stuff?
Conte: I put him in the same category as Marion Jones and Lance Armstrong, in that they vehemently deny, then they use not only the media, but in Marion’s and Lance’s cases, they used the judicial system for PR purposes. In Ryan Braun’s case—and this is what I don’t like about what the lawyers do and the advice that they give to these elite athletes, they full deny-deny-deny, and attack people like me, or they attack the guy that collected the sample. . .When the (athlete) knows that he was cheating, that he did it intentionally. (Braun) kind of had that same Marion Jones-type thing of wagging your finger and scolding people, “How dare you question me!”
If I had to give advice to these people that are using drugs that do get caught: Come forward as quickly as possible, tell the truth, express that you made serious mistakes, and take your consequences and knock off all this monkey business about delaying the process, fighting the process. And it comes from lawyers and it’s all about financial gain.
I’ve had the lawyers giving me bad advice. I fired ‘em and got other lawyers, and I did what I thought was the right thing to do. I went on television and I told the truth. . .It’s all about protect your financial earning capacity. Lie, drag it out, delay. In my opinion, that is bad advice.
If you go back and look at what I did. I never said I didn’t do it. . .I never said that I didn’t give performance-enhancing drugs to athletes. Very quickly I came forward, went on “20-20,” said “It’s a huge mistake, I joined this culture, this is what goes on at the elite level of sport,” and I specifically said that I believed 80 percent of baseball players were using stimulants and 50 percent were using steroids, etc. So if you look at all those involved, I was really the first one that went to prison and got out, and therefore I was able to do what I can to join the collective effort to help create a cleaner world of sport.
Marion Jones drags this out for . . .five years, 2003 to 2008, and there she is on the courthouse steps, “I’ve shamed myself.” It could have been over. Just step up, tell the truth, then you can move on with your life sooner. . . She’s got kids, she dragged it out for five years. She could have stepped up, said, “I made a serious mistake, I shouldn’t have done this,” give back the medals, accept your consequence and she would have been back to being a mom and raising her children five years earlier.
That’s the message, if I had to give to these 20 to 80 players that are getting ready to be outed, would be step up, tell the truth, be sincere and apologize and accept your consquences.
Ostler: What causes these athletes to go on this hyper-offensive? Is it arrogance, or are they lost in a fantasy world?
Conte: I believe it’s lawyers. I’ve been involved in cases, and that’s exactly what they tell you to do. Don’t say anything, then basically tell lies. . .
(Because of the delaying tactis) It’s all the more difficult now for (Braun) to ever have people believe what he says. I do believe that for the most part, in society, we do expect to receive forgiveness. . .You’re going to have to accept appropriate consequences. In my case it was going to prison.
I was the leader, Scott, I’m not going to drag other people down, they were following me. So I took the full consequences and the full punishment. . .I did what I had to do, and thereafter realized, for all the right reasons, that I had to meet with USADA, meet with WADA, meet with all these anti-doping officials, and do what I can to contribute to the collective efforts to try to clean this up.
There will always be haters, people who will never forgive me for what I did, but I think as time goes on more and more people are realizing that my desire to help create a more level playing field for athletes of the future is genuine.
Ostler: What do you know about Biogenesis.
Conte: They were using growth hormone, and various forms of testosterone. (For the testesterone delivery) They used Troches, they’re like Life Savers, and they have 30 different flavors—you want raspberry, you want bubble-gum, you want cinnamon—typically these have 75 milligrams of testosterone, and somewhere between 5 and 10 percent of it gets absorbed, and it’s my understanding that the guys were popping a couple of these per day. And what that means is, say you absorb on average 10 percent, well that’s a total of 150 milligrams (total), so you would absorb about 15 milligrams per day. A healthy male produces about eight milligrams per day, so you can double and even triple your testosterone level.
But it’s the timing. . .When you take this stuff, it peaks at about four hours, and by six hours after you take it, you’re back down below the (allowable) 4-to-1 T-E ratio. So all they gotta do is, after a game, even if they finish at 10 o’clock, they take it, and by the time they wake up they already have a normal T-E ratio.
Ostler: How did Braun get caught?
Conte: When they bake these (drugs) in what they call compound pharmacies. . .maybe they made it and there was a variation of the dosage, or (Braun) used it a little bit too late the night before, therefore his T-E ratio was elevated that next day. Whatever the reason, he knows what he was doing.
One other thing is that when Melky Cabrera tested positive, I said there would be more positives, that this is T-E ratio is the biggest loophole in MLB testing, and . . .the next day, Bartolo Colon tested positive.
At the time, I said the problem is that they’re not doing this carbon-isotope testing, CIR testing, which will detect the use of synthetic testosterone for up to two weeks. . .I’d be willing to bet that (MLB) tests urine samples (with CIR testing) in less than five percent (of tests), and likely less than one percent.
Well recently they came out with another statement that proves I was right, they said, “We’ve revised our policy, and we’re now (CIR) testing 10 percent of the samples.” I believe it was less than one percent. They were using it as a confirmatory test, not as a screen test.
Ostler: So if they’re testing, say, 10 percent with the CIR testing, should they be testing more?
Conte: I do believe they should be testing more. All along, what I’ve been telling the Olympic officials, and WADA, that you need more intelligence with your testing. You should be target-testing people. So if you gather intelligence or there’s a rumor, or if all the sudden some guy is racking up this big spike in his numbers in performance, then you target-test that guy. . .There needs to be some kind of target testing.
Their argument (against more use of CIR testing) is, “This is too expensive.” Well, the test costs $400. . .The two biggest loopholes in major league testing are, one, this (allowable) T-E ratio of 4-to-1, when normal ratio is 1-to-1, and you can fly under that radar.
The second problem, and probably even a bigger loophole, is offseason testing. They can test up to 375 players, or about 30 percent of MLB, and they only test about 5o players, or less than 5 percent. If you’ve got a genuine interest in busting people, you put your hook and line in the pond when you know the fish are biting. They’re not doing that. So a lot of this, I believe, is propaganda. They’re out there promoting, “We’re doing this and we’re doing that, the toughest testing in American sports,” but I believe it’s all a joke.
(Conte said that designer or stealth steroids are now detectable and have fallen out of use.)
So they go old-school, come back and use fast-acting testosterone, like your body produces. The only way to (detect) is using this CIR testing, for $400 bucks a pop, and they’re testing these guys, on the average in baseball, twice a year. . .Here’s what my understanding is. . .They test in spring training, then, shortly after training camp, early in May, damn, these high-profile players get tested again, and in most cases, what does that mean? Green light, open season, “I’ve had both tests.”
If they’re going to give you that (loophole), and you know other guys are doing (steroids), you calculate the risk-to-return. What (punishment) are you going to get, 50 games? The incentive is too great and the consequences too minimal.
What’s the biggest lie of all? It’s Bud Selig saying, “The steroid era is over.”
The players know that the testing is inept. You have to be dumber than dumb to get caught (by test) using testosterone.
Lot of people don’t realize, 1984 through 2000, I did everything the right way. I worked with many, many world-class athletes, I worked with entire professional football teams. . .Then I realized how rampant it was, and Olympic officials were in on it, the test coverups, and I just decided to join the culture.
(Braun) is going to realize that, beyond the money, the most difficult aspect is going to be his family—his kids and his brothers and sisters and their kids, and everybody’s going to be talking at work and at school. . .That’s the punishment right there.
Ostler: If a player is absorbing 15 milligrams a day of synthetic testosterone, are there dangerous side effects?
Conte: I think the side effects are overblown. There’s. . .taking a replacement dosage, as they call it, testosterone replacement therapy, which is really replacing the normal amount, not double or triple. But let me put it in perspective. Pro bodybuilders, some of them take 5,000 milligrams in a week. That will cause all sorts of damage. Your body produces in the neighborhood of 50 milligrams per week and these bodybuilders are taking 5,000.
There’s a difference between use and abuse. And I know people say it’s the fountain of youth and so on. . .It’s a small percentage of people who really need it.
A couple years ago the Giants were in the playoffs, against Philadelphia, on FOX, and the commercial, “Are you a shadow of your former self?” Oh, my god, FOX and baseball are promoting testosterone. So what kind of message is this giving?
I believe the executives, Players Union and MLB, have enormous accountability and responsibility here. I think they do know they can take steps to make the testing more effective. I’m not so sure there’s a genuine interest there in busting everyone they could. They want to look like they’re doing a good job, but do they really want to flush this out? I’m not so sure about this.
Ostler: What about the Jamaican stuff (sprinters busted for alleged use of steroids)?
Conte: Well I’ve believed for a long time that it is state-sponsored doping. I believe the Jamaican Olympic Committee is in on it, I believe the Jamaican Anti-Doping Commision is in on it, I believe they’re being tipped off. When Usain Bolt gets a $6 million piece of beachfront property in exchange for winning the gold medals, this is tremendous for tourism in Jamaica—and understand, these are my opinions, right?—and I said this a long time ago, I’m highly suspicious of this, and I’m going to tell you when it started.
In 2008 I was asked by(British sprinter) Dwain Chambers to write a letter to the UK anti-doping (commission) listing all the drugs that I gave these athletes, the seven or eight different drugs, the purposes, the frequencies, the dosages, etc., which I did. This was in March. Then in May or June when they have the Jamaican Olympic trials, Veronica Campbell. . .competed in the 100 meters, she was already an Olympic gold medalist, she came in fourth and ran 10.88, which is very fast. And I thought, “Who are these other runners, that she doesn’t even make the team?”
Shelly-Ann Fraser, I looked it up and in 2007 her PR was 11.31. Less than a year later she goes to the Olympics and wins in 10.78. Now that is more than five meters faster. Who improves five meters in one year? So I went on the record. . .”Oh, my god, this is highly suspicious.” Bolt’s fastest time was something like 10.03, next thing you know he runs 9.72. It was just too much, too soon.
I worked with a couple athletes from another Caribbean country, and (one of them talked to a friend of mine) who calls me and says, “Oh my god, you’re not going to believe this but. . .they won all the medals in the women’s 100, they read your article that was sent to WADA that you gave to the UK, and they’re using all your protocols, that were used by Dwain Chambers and Kelli White, including the T3, the thyroid medication.” So they followed my blueprint, but WADA didn’t pay any attention to it.
I know all the track writers, and in the mixed zone under the stadium in Beijing, they said when (Jamaican) athletes came into the mixed zone to do interviews with the media, that Herb Elliott, who is the head of (Jamaican anti-doping), the medical director who is in charge of collecting the urine samples from the athletes, was chest-bumping with all the guys on the relay team!
Dick Pound wrote a recent report. Two things. One, he followed my recommendation that they do more CIR testing, and secondly, he said the primary problem was that the WADA officials were really looking the other way, they didn’t really have a genuine interest in catching people, that they’re more worried about the political aspects and receiving funding.
ENd
Posted By: Scott Ostler ( Email ) | Jul 28 at 4:30 am![]()
quote:Portugese wielrenner twaalf jaar geschorst
De Portugese wielrenner Sergio Ribeiro heeft wegens schending van het antidopingregelement een schorsing gekregen van 12 jaar. Dat maakte de Disciplinaire Commissie van zijn nationale wielerbond (FPC) vrijdag bekend.
Het biologisch paspoort van de 32-jarige renner van Team Louletano-Dunas vertoonde enkele onregelmatigheden. Ribeiro werd eerder al twee jaar geschorst voor het gebruik van epo en bloeddoping.
De sanctie werd vijf dagen voor aanvang van de 75e editie van de Ronde van Portugal aangekondigd. 'Wij hanteren een nultolerantie', verklaarde FPC-voorzitter Delmino Pereira.
In 2007 kreeg Ribeiro al een schorsing van twee jaar na een positieve controle op epo en bloeddoping. Alle uitslagen van de voormalige Portugese Renner van het Jaar (in 2011 en 2012) worden geannuleerd vanaf 6 januari 2011.
'Ik ben heel erg aangeslagen', reageerde de 32-jarige Ribeiro, geschorst tot 14 juli 2025. 'Maar ik heb een gerust geweten, want ik heb me niet gedopeerd. Ik zal mijn onschuld bewijzen.'![]()
Eindelijk eentje gepakt met het bloedpaspoort die ook werkelijk 'positief' verklaard wordt. En hij gaat het aanvechten. Interessant. Hij moet het wel heel bond gemaakt hebben. Of zouden ze hem als zondebok aangewezen hebben?
We wachten trouwens nog steeds op een uitleg hoe het zit met het biopaspoort van Froome. Als de verklaring van zijn prestatie is dat hij vanwege de Bilharzia een te laag hemoglobine had en als het biopaspoort goed genoeg is/fijn genoeg toegepas wordt om rijders die met hun hemoglobine klooien zodat ze van niveau Froome 2008 naar niveau Froome 2013 kunnen gaan te pakken, waarom wordt het biopaspoort van Froome dan niet onterecht als 'verdacht' aan gemerkt?
[ Bericht 26% gewijzigd door Pandarus op 03-08-2013 03:38:54 ]![]()
alsof de Nederlands niks gebruikt zullen hebben
maar wel mooi om te zien dat er naast een Oost-Duits programma ook een West-Duits dopingprogramma was.DeLuna vindt me dik ;(
Rellende_Rotscholier
![]()
Robbertje matten met de wouten![]()
Mogelijk. Hahahaha. Franzie heeft nochtans toegegeven dat hij in die tijd al aan bloedtransfusies deed.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
De Europacups van Ajax ook maar schrappen danquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 13:57 schreef rubbereend het volgende:
alsof de Nederlands niks gebruikt zullen hebben
maar wel mooi om te zien dat er naast een Oost-Duits programma ook een West-Duits dopingprogramma was.http://www.4dfoot.com/201(...)y-years-of-evidence/quote:Defender Barry Hulshoff (pictured above), who won the European Cup with Ajax in 1971, 1972 and 1973, confessed that that he and his teammates at Ajax occasionaly received pills from Docter Rolink.![]()
Vraag me trouwens af hoe men dat zou oplossen indien er ooit een voetbalteam zou geschrapt worden wegens doping.
Bij een competitie kan je nog gewoon de nummer 2 kampioen maken, maar bij een knock-out systeem werkt dat niet.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.![]()
Goeie vraag idd.
Ze zullen er dan wel voor zorgen dat het niet gebeurt. Maar lijkt me wel lachen als het à la Ben Johnson of Contador dan toch uitlekt.![]()
ach Johan Derksen vertelt in VI altijd al uitgebreid over wat hij kreeg, en dat was dan niet eens op het hoogste niveau van Nederland......quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De Europacups van Ajax ook maar schrappen dan
[..]
http://www.4dfoot.com/201(...)y-years-of-evidence/DeLuna vindt me dik ;(
quote:
DeLuna vindt me dik ;(
Je kan veel zeggen, maar niet dat hij niet eerlijk is over wat hij heeft gebruikt. Dat valt toch te prijzen?quote:![]()
Heb het meer over de onzin die hij en z'n ONDERZOEKSJOURNALISTEN!1!!11 in het algemeen verkopen over voetbal en de laatste jaren ook wielrennenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 14:57 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Je kan veel zeggen, maar niet dat hij niet eerlijk is over wat hij heeft gebruikt. Dat valt toch te prijzen?Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
twitter:hendriksmj twitterde op zaterdag 03-08-2013 om 19:22:54Ah, prima. Relletje tussen USADA en UCI is weer geboren. USADA mag geen controles bij USA Pro Cycling uitvoeren. http://t.co/PzxV4aThjz reageer retweet
twitter:hendriksmj twitterde op zaterdag 03-08-2013 om 19:24:53UCI doet er mijns inziens goed aan te stoppen met dragen van meerdere petten. Niet én sport promoten én politieagent spelen. reageer retweet
![]()
Als de NOS eens net zo kritisch over doping begint bij het zwemmen net als bij het wielrennen zou dat fijn zijn. Maar voorlopig vinden ze de Braziliaansedopingpakker vooral prachtigDeLuna vindt me dik ;(
Cesar Filho bedoel je?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:27 schreef rubbereend het volgende:
Als de NOS eens net zo kritisch over doping begint bij het zwemmen net als bij het wielrennen zou dat fijn zijn. Maar voorlopig vinden ze de Braziliaansedopingpakker vooral prachtig![]()
Rellende_Rotscholier
![]()
Jeroen Grueter schreeuwt altijd zo hard bij het zwemmen. Nog tenenkrommender dan bij het voetbal.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
Heb zoveel bizarre prestaties gezienquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:30 schreef Wombcat het volgende:
Of van die 16-jarige meisjes die wereldrecords zwemmen.
Ledecky inderdaad. En Meilutytė ook weer
Verder ook Sun Yang, Gyurta, Hosszu, Efimova en Moller Pedersen.
En ook die LochteAlles zwemmen en alles bizar hard zwemmen en alles zoveel sneller dan de rest zwemmen
_
![]()
lol, kan je net zo goed niet testen:quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:26 schreef Evertjan het volgende:
twitter:hendriksmj twitterde op zaterdag 03-08-2013 om 19:22:54Ah, prima. Relletje tussen USADA en UCI is weer geboren. USADA mag geen controles bij USA Pro Cycling uitvoeren. http://t.co/PzxV4aThjz reageer retweet
twitter:hendriksmj twitterde op zaterdag 03-08-2013 om 19:24:53UCI doet er mijns inziens goed aan te stoppen met dragen van meerdere petten. Niet én sport promoten én politieagent spelen. reageer retweet
quote:“We are confident, just like in seasons past, there won’t be CIR testing [a more precise screen for testosterone – ed.], there won’t be human growth hormone testing, there won’t be EPO testing. It is a charade,” he told VeloNation.![]()
quote::
DeLuna vindt me dik ;(
Goeie woordspelingquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 02:34 schreef Pandarus het volgende:
Hij moet het wel heel bond gemaakt hebben.![]()
![]()
Ik neem alles wat Tygart zegt eerst met een enorme korrel zout. Das echt een hele grote aandachtsprostituee.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
lol, kan je net zo goed niet testen:
[..]![]()
Ik zie nu dat Froome daar ook gaat rijden, dus dan mag wat mij betreft Tygart alles uit de kast gaan trekken.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Een commentator die een mooie en spannende finale rustig naar het einde praat mag wat mij betreft een ander beroep uit gaan zoeken, omroeper op treinstations ofzo.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 19:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Jeroen Grueter schreeuwt altijd zo hard bij het zwemmen. Nog tenenkrommender dan bij het voetbal.
En kritisch zijn tegenover Ledecky en Meilutyte lijkt me wat minder logisch dan tegenover Cielo Filho en z'n vrienden, die hebben (volgens mij?) gewoon positief getest op iets.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Smaken verschillen. Doe mij maar een Theo Reitsma die iig nog ziet wat er gebeurd en inhoudelijk commentaar kan geven ipv Grueter alleen maar blert dat het zo geweldig is en 15 keer in 50 seconden roept dat het een koninginnenrace is.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een commentator die een mooie en spannende finale rustig naar het einde praat mag wat mij betreft een ander beroep uit gaan zoeken, omroeper op treinstations ofzo.![]()
heywoodu
![]()
Ik ga dinsdag alle races eens terugkijken met zijn commentaar, maar ik heb zo'n vermoeden dat dat wel meevalt, en dat ik het weer erg goed ga vindenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Smaken verschillen. Doe mij maar een Theo Reitsma die iig nog ziet wat er gebeurd en inhoudelijk commentaar kan geven ipv Grueter alleen maar blert dat het zo geweldig is en 15 keer in 50 seconden roept dat het een koninginnenrace is.
Maar goed, we dwalen nogal af, excuses
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een commentator die een mooie en spannende finale rustig naar het einde praat mag wat mij betreft een ander beroep uit gaan zoeken, omroeper op treinstations ofzo.
En kritisch zijn tegenover Ledecky en Meilutyte lijkt me wat minder logisch dan tegenover Cielo Filho en z'n vrienden, die hebben (volgens mij?) gewoon positief getest op iets.ik weet niet precies hoe het gegaan is maar volgens mij is een ploeggenoot wel geschorst maar is Cielo Filho onder zijn schorsing uitgekomen
DeLuna vindt me dik ;(
Om dan maar weer OT te komen....dit las ik in de SZ. In het Duits dus, hopelijk geen bezwaar.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:58 schreef heywoodu het volgende:
Maar goed, we dwalen nogal af, excuses
Gaat over de _West_ Duitse regering die net als de DDR doping verschafte.
http://www.sueddeutsche.d(...)onsterland-1.1737967![]()
Cielo heeft anders wel een heuse waarschuwing gekregenquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:41 schreef rubbereend het volgende:
[..]ik weet niet precies hoe het gegaan is maar volgens mij is een ploeggenoot wel geschorst maar is Cielo Filho onder zijn schorsing uitgekomen
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Om dan maar weer OT te komen....dit las ik in de SZ. In het Duits dus, hopelijk geen bezwaar.
Gaat over de _West_ Duitse regering die net als de DDR doping verschafte.
http://www.sueddeutsche.d(...)onsterland-1.1737967quote:"W-Duitse regering achter doping"
West-Duitse sporters blijken veel vaker doping te hebben gebruikt dan tot nu toe bekend was. Sinds de jaren 70 werd systematisch gebruikgemaakt van verboden middelen, meldt de Süddeutsche Zeitung.
De krant baseert zich op een rapport van de Berlijnse Humboldt-universiteit. Daaruit blijkt dat de West-Duitse regering regelmatig onderzoeken betaalde naar middelen als testosteron en epo. Ook werd geëxperimenteerd met doping bij minderjarigen. De precieze omvang van het programma is onduidelijk, schrijft de krant.
Anabolen en amfetamine
Het systematische dopinggebruik begon na de oprichting van het Duitse instituut voor Sportwetenschappen in 1970. Dat instituut trok miljoenen euro's uit voor onderzoek naar doping, officieel om aan te tonen dat een middel geen invloed had op sportprestaties. Als het tegendeel bleek, werd het direct toegediend aan sporters.
Atleten, zwemmers en voetballers gebruikten onder meer anabolen, testosteron en amfetamine. Bij de Olympische Spelen van 1976 werd zeker 1200 keer de zogenoemde Kolbe-spuit gegeven, een verboden energieshot.
Het rapport is nog niet gepubliceerd, uit angst voor schadeclaims. In de stukken worden namen genoemd van sporters, trainers en artsen die bij het dopingprogramma betrokken waren.
Oost-Duitsland
Bekend was al dat sporters uit Oost-Duitsland systematisch aan doping deden, gestimuleerd door de staat. Tussen 1970 en 1989 kregen daar zeker 10.000 sporters hormoonpreparaten en anabolen toegediend. Over doping in West-Duitsland is veel minder bekend.
Het Duitse Olympische Comité zegt dat er vooralsnog geen reden is om het West-Duitse en Oost-Duitse dopingprogramma één op één te vergelijken. De Duitse Atletiekbond wil dat de onderzoekers snel namen bekendmaken, zodat er schoon schip kan worden gemaakt.
nos.nlWho the fuck can sleep with all this shit going on?![]()
quote:Op zondag 4 augustus 2013 00:26 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Duitse zenders gaan binnenkort alleen nog maar verslag doen van sneeuw?![]()
![]()
alleen nog maar die treinritten in beeldquote:Op zondag 4 augustus 2013 00:26 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Duitse zenders gaan binnenkort alleen nog maar verslag doen van sneeuw?DeLuna vindt me dik ;(
Er zit zoveel zooi in de neerslag dat die ook niet zuiver meer is.quote:Op zondag 4 augustus 2013 00:26 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Duitse zenders gaan binnenkort alleen nog maar verslag doen van sneeuw?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Heel het jaar Rail Away en Fish-o-mania hahaquote:Op zondag 4 augustus 2013 00:32 schreef rubbereend het volgende:
[..]
alleen nog maar die treinritten in beeld![]()
![]()
Praktisch elk sneeuwvlokje begint met een onzuiverheidquote:Op zondag 4 augustus 2013 00:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Er zit zoveel zooi in de neerslag dat die ook niet zuiver meer is.Stukje random kennis ;P
![]()
Drugbuster Pound says doping is so widespread that he no longer has faith in sport at the top
http://www.dailymail.co.u(...)idespread-sport.html![]()
3 artikelen van dopingzaakquote:Het succesvolle generaties van Australische zwemmers hebben evenveel vraagtekens opgeleverd op het gebied van doping. Hieronder een klein overzicht van de schandalen en de betrokken artsen. Inmiddels is wel duidelijk dat doping ook in Australië voorkomt.
Bij de bekendste Australische zwemmer Ian Thorpe zijn er veel dopinggeruchten geruchten geweest. De succesvolle zwemmer werd al op 17-jarige leeftijd geconfronteerd met dopingaantijgingen. De Duitse zwemmer Chris Carol Bremer meldde dat Thorpe’s grote handen en voeten het resultaat waren van groeihormonen. De Duitse trainer vertelde de pers dat het wijdverspreid bekend zou zijn dat Thorpe aan de doping zou zitten. Na vele wereld en olympische titels stopt Thorpe eind 2006 plotseling op slechts 24 jarige leeftijd met topzwemmen. Teamartsen in zijn periode waren o.a. de inmiddels overleden Brian Sando en later Jenni Saunders. Ook Tim Kerrison (nu Team Sky) was tijdens de succesvolle spelen in 2004 onderdeel van de begeleiding.
In kwam in 2007 de Franse krant L’Equipe – die het vaker juist heeft gehad bij dopingzaken – met het verhaal dat Thorpe in mei 2006 abnormaal hoge waarden van testosteron en groeihormonen in zijn urine had. Thorpe kondigt een rechtszaak aan tegen L’Equipe, maar trekt die in 2009 weer in. De Australische dopingautoriteit (ASADA) weigerde Thorpe te schorsen vanwege te weinig bewijs. Later zou de wereldwijde zwembond FINA deze beslissing bevestigen.
Toevallig of niet was Brian Sando (dokter van Thorpe) zowel voorzitter van de Australische dopingautoriteit als lid van de Doping Control Review Board van de FINA (plus onderdeel van de WADA). Of de beslissing van ASADA of de FINA iets met zijn relatie met Thorpe te maken heeft, blijft ongewis.
Onlangs bleek dat Sando ook als teamarts van Australian football ploeg Adelaide Crowns in 1998 kampioen had met verboden supplementen, waaronder groeihormonen. Een anonieme insider zegt in het bewuste artikel: “It’s about having the right people in the right places, and we had Dr Sando,”.
Ook een andere Australische zwemdokter is niet zonder twijfel. In 2009 tijdens de wereldkampioenschappen in Rome, had teamarts Michael Makdissi diverse dopingproducten mee die hij niet bij zich mocht hebben. Uiteindelijk werd het als incident afgedaan zonder gevolgen.
Maar het Australische zwemmen kwam verder in opspraak in 2012. Grant Hackett de succesvolle ploegmaat van Thorpe bekende in 2006 Stilnox gebruikt, op aanraden van ‘officials’. Onder andere ploegmaat Michael Klim bevestigde Hackett dat teamartsen Stilnox (Zolpidem) voorschreven. Toenmalig teamarts Jenni Saunders kan zich niet meer herinneren of ze Hacket slaapmiddel heeft gegeven. John Coates de voorzitter van het Australisch Olympisch comitee meldde zelfs dat Hackett hem had verteld dat hij al in 2003 het middel had gekregen van een teamarts.
Ook de Olympische mannen van de 4×100 vrij (zilver in Londen 2012), inclusief meervoudig wereldkampioen 100m James Magnussen bleken tegen de regels van de Australische dopingautoriteit in kalmeringsmiddelen gebruikt te hebben. Het middel Stilnox wordt overigens nog altijd op grote schaal in het wielrennen gebruikt.
In februari 2013 kwam de Australian Crime Commission (ACC) met een rapport (PDF) met als titel ‘Organised crime and drugs in sport; In het rapport wordt geconcludeerd dat doping in Australië wijdverbreid is, zowel bij amateurs als professionele sporters (zonder exacte namen te noemen). Ook kwam de commissie tot de conclusie dat er diverse artsen illegaal dopingmiddelen voorschreven. Deze artsen waren met name gelieerd aan sportclubs en anti-verouderingsklinieken.quote:De onlangs overleden arts Brian Sando was een van de belangrijkste sportartsen in Australië. Hij was arts betrokken bij vrijwel alle Olympische spelen vanaf Moskou 1980, drie Commenwealth Games. Hij was lange tijd voorzitter van de Australische dopingautoriteit en lid van de Doping Control Review Board van de FINA (wereldzwembond). Daarnaast maakte hij deel uit van WADA’s Health Medical and Research Committee.
Sando was al in 1965 clubarts bij Australian Footbalteam Norwood Football Club totdat hij in 1991 overstapte naar de Adelaide Crows. De meeste bekendheid kreeg Sando echter als teamarts van de succesvolle Australische zwemmers, zoals Ian Thorpe en Grant Hackett.
Bij de bekendste Australische zwemmer Ian Thorpe zijn er veel dopinggeruchten geruchten geweest. De succesvolle zwemmer werd al op 17-jarige leeftijd geconfronteerd met dopingaantijgingen. De Duitse zwemmer Chris Carol Bremer meldde dat Thorpe’s grote handen en voeten het resultaat waren van groeihormonen. De Duitse trainer vertelde de pers dat het wijdverspreid bekend zou zijn dat Thorpe aan de doping zou zitten. Na vele wereld en olympische titels stopt Thorpe eind 2006 plotseling op slechts 24 jarige leeftijd met topzwemmen. Sando was lange tijd teamarts van Thorpe.
In kwam in 2007 de Franse krant L’Equipe – die het vaker juist heeft gehad bij dopingzaken – met het verhaal dat Thorpe in mei 2006 abnormaal hoge waarden van testosteron en groeihormonen in zijn urine had. Thorpe kondigt een rechtszaak aan tegen L’Equipe, maar trekt die in 2009 weer in. De Australische dopingautoriteit (ASADA) weigerde Thorpe te schorsen vanwege te weinig bewijs. Later zou de wereldwijde zwembond FINA deze beslissing bevestigen.Of de beslissing van ASADA of de FINA iets met de positie van Sando en zijn goede relatie met Thorpe te maken heeft, blijft ongewis.
Begin 2013 bleek dat Sando ook als teamarts van Australian football ploeg Adelaide Crowns in 1998 kampioen had met verboden supplementen, waaronder groeihormonen. Een anonieme insider zegt in het bewuste artikel: “It’s about having the right people in the right places, and we had Dr Sando,”.quote:Deze oud DDR-dokter kwam onlangs weer in het nieuws toen bekend werd dat skister Linsey Vonn deze arts had bezocht. De Amerikaanse krant Daily News pakte groot uit met een reeks van artikelen. Niet alleen omdat Vonn een sterrenstatus heeft als Olympisch en wereldkampioene skiën of de vriendin is van Tiger Woods, maar vooral vanwege de combinatie met de twijfelachtige reputatie van dokter Bernd Pansold.
Bernd Pansold was gedurende de jaren tachtig dokter bij het Oost-Berlijnse SC Dynamo Berlin een club met meerdere sporten. Aan het hoofd van Dynamo stond Erich Mielke, tevens baas van de Stasi. De club won in haar 37 jaar bestaan maar liefst 215 Olympische medailles en 384 Wereldtitels. Pansold was bij Dynamo hoofd van het sport medisch centrum en heeft dan ook vele successen meegemaakt. De successen in DDR bleken echter niet allemaal eerlijk behaald. Pansold is in 1998 veroordeeld voor het toedienen van mannelijke hormonen aan minderjarige sportsters gedurende de periode 1975-1984 en daarmee het opzettelijk verwonden van 9 meisjes (bv overmatig haargroei en leverproblemen).
Na de val van de Berlijnse muur blijft Pansold gewoon actief als succesarts. In de jaren negentig is hij nauw betrokken bij de Oostenrijkse skiër Hermann Maier. Maier zal daarna twee Olympische titels en drie wereldtitels binnenhalen, zelfs nog een na zijn motorongeluk in 2001. Zijn conditietrainer Heinrich Bergmüller verdedigde de betrokkenheid van Pansold in 1999. ‘De DDR was zijn tijd op dit gebied ver vooruit. Niet voor niets zijn de trainers zo gewild in het Westen. Alles wat hier gebeurt, hebben we te danken aan Pansold. Ach, het is modieus om elk sportsucces tegenwoordig met doping in verband te brengen.
Ondanks de vele dopinggeruchten is Maier nooit gepakt op doping. Naast de relatie met Pansold waren er ook andere dopinggeruchten. Zo zou Maier’s zijn imposante bouw (had had als bijnaam Herminator) te danken zijn aan doping, aldus de Zwitserse bondscoach (‘Allein mit Pasta und Müesli schafft man das nicht’). Maier zou daarnaast regelmatig contact hebben gehad met langlauf en biathlon bondscoach Walter Mayer. De politie trof bij de coach in 2002 diverse dopingmiddelen bij het team aan, waarop hij werd geschorst voor de winterspelen van 2006 en 2010. Walter Mayer bleek betrokken bij Human Plasma Schandaal, waar ook Rabobank wielrenners (o.a. Boogerd en Rasmussen) bij betrokken waren.
Inmiddels is Pansold sinds 2003 de arts van het trainingcentrum van Red Bull in het Oostenrijkse Thalgau. Red Bull richt zich net als Dynamo op meerdere sporten. De medische begeleiding is centraal georganiseerd onder Pansold. Red Bull is bijvoorbeeld eigenaar van de voetbalclubs Red Bull Salzburg, Red Bull New York en Red Bull Arena (Leipzig), alsmede diverse raceteams of circuits. Daarnaast sponsort Red Bull vele succesvolle sporters. Naast Linsey Vonn ook bijvoorbeeld Jeroen Hertzberger (hockey), Lolo Jones (atletiek), Mario Gomez (voetbal), Sebastiaan Vettel (F1), Kjeld Nuis (schaatsen), Thierry Henry (voetbal) en Jeffrey Herlings (motorcross). Op de site van Red Bull is een compleet overzicht te zien van de sporters die door Red Bull financieel (en mogelijk medisch) geholpen worden.![]()
twitter:giggs_boson twitterde op zondag 04-08-2013 om 22:03:11Football associations of Brazil, Germany, Spain and Holland failed to analyse a single blood sample of any player during 2012. reageer retweet
Is dit geschreven door een vierjarige? Ik ben gestopt bij het Stilnox geval van Hackett. Dat als dopingbewijs opvoeren is net zoiets als claimen dat je reactievermogen verbetert na een fles whiskey.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Dit verhaal past ook wel in de OP eigenlijkquote:Op zondag 4 augustus 2013 22:54 schreef THEFXR het volgende:
lijst van NL doping gevallen
https://nl.wikipedia.org/(...)andse_dopinggevallen
Doping[bewerken]
In maart 2005 werd hij bij de Ronde van Valladolid betrapt met een te hoge T/E ratio in zijn bloedquote:hetgeen duidt gebruik van het mannelijke geslachtshormoon testosteron. Later in juni datzelfde jaar werden er tijdens een out-of-competition controle betrapt in zijn urinemonster sporen van epo aangetroffen. Dit monster werd afgenomen voorafgaand aan de wereldbekerwedstrijd in het Canadese Mont Sainte Anne waar hij zevende werd en op een tiende stond in het overall klassement. Hij werd per direct ontslagen door zijn team Heijdens-Ten Tusscher. Hij werd aanvankelijk voor dit vergrijp door de Nederlandse wielerbond (KNWU) twee jaar geschorst en kreeg een boete opgelegd van 1350 euro [1].
Hij reed echter enkele wedstrijden onder de naam van zijn broer Jarno, waaronder een wedstrijd in Duitsland die hij won. Hij werd herkend door een journalist op de huldigingsfoto en werd door het internationaal sporttribunaal (TAS) in Lausanne levenslang geschorst[2].![]()
Zo hadden we in België deze amateur baasquote:Op maandag 5 augustus 2013 10:57 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dit verhaal past ook wel in de OP eigenlijk
Doping[bewerken]
In maart 2005 werd hij bij de Ronde van Valladolid betrapt met een te hoge T/E ratio in zijn bloed
[..]:
Ondertussen wel al terug uit het ziekenhuis, dacht ik.quote:Johan Verhaegen wordt pas na 20 minuten gereanimeerd, maar in ziekenhuis volgt tweede hartstilstand
Levenslang geschorst voor doping, in elkaar gestort op training
dinsdag 2 juli 2013 Om 3u00 -
Johan Verhaegen raakte behalve aan roem ook verslaafd aan doping. Midden juni onthulde deze krant dat hij in Wallonië een koers had gewonnen onder een valse naam (zie hieronder).
mvh
Onlangs haalde hij het nieuws omdat hij als levenslang geschorste dopingzondaar onder een valse naam een koers won. Maar sinds zondag vecht wielrenner Johan Verhaegen (43) in het UZ Gent voor zijn leven na een hartstilstand op de fiets. Door veelvuldig dopinggebruik, zo wordt gespeculeerd. ‘Maar de dokters bevestigen mij wat Johan zelf al tien jaar verkondigt: hij reed volledig clean’, zegt zijn vrouw Liesbeth.
Johan Verhaegen was zondag op pad met zijn vrienden van het ‘Scheldepeloton’ – een mix van oud-renners, geschorste dopingzondaars, serieus afgetrainde amateurs, profrenners en beloftevolle jongeren die elk weekend een ‘wedstrijd’ houden. Maar toen hij aan een rotvaart van 42 kilometer per uur door het Oost-Vlaamse Nederzwalm scheurde, viel hij plots van zijn fiets en belandde hij in de grasberm. Zijn vrienden zagen meteen dat het ernstig was.
Minuten voor zijn hartstilstand op zijn fiets had 'den witten' nog op kop van de dertigkoppige groep liggen sleuren. Om zoals hij zo graag deed ‘iedereen naar huis te proberen rijden.’ Zijn maten stelden in de berm vast dat hij niet meer bij bewustzijn was en geen polsslag meer had. ‘Ze hebben hem twintig minuten tevergeefs proberen te reanimeren’, vertelt zijn vrouw Liesbeth, met wie hij een tweeling van vier jaar heeft. ‘Al die tijd bleef hij zonder zuurstof, tot de hulpdiensten zijn hart met een defibrillator opnieuw aan de praat kregen.’
Later, in het UZ Gent, begaf het hart van de renner uit Moortsele het een tweede keer. Hij wordt nu in een kunstmatige coma gehouden, dokters zullen pas donderdag uitsluitsel kunnen geven of hij het zal overleven.
Alle ribben gebroken
‘Zijn leven hangt aan een zijden draadje’, zegt Liesbeth. ‘Ik ben bang dat hij nooit meer ontwaakt. Al zijn ribben zijn gebroken en ook zijn longen zijn geperforeerd. Ik hoop dat hij zal vechten voor zijn leven zoals hij dat altijd heeft gedaan voor de fiets. Dokters zeiden mij dat het een voordeel is dat hij leefde als een topsporter.’
Als een cleane sporter, benadrukt ze. ‘Ook ik heb aan de dokters gevraagd of hij geen verboden producten had genomen, hoewel hij al tien jaar van de daken schreeuwt dat hij zonder doping fietst. Ze konden mij geruststellen: hij reed clean. En zijn dopingverleden heeft niets met die hartstilstand te maken. Hij heeft zijn lichaam te vaak tot het uiterste gedreven en is meermaals te diep gegaan.’
‘De dokters zijn formeel’, zegt Liesbeth. ‘Als Johan het al mag overleven, op zijn fiets zal hij nooit meer zitten. Er wachten hem nog minstens drie maanden ziekenhuis en dan nog minstens zes maanden revalidatie. Nooit nog zal hij iedereen naar huis rijden. Hij zal het vreselijk vinden, maar het is de keiharde realiteit.’
[ Bericht 1% gewijzigd door kl1172 op 05-08-2013 11:55:55 ]![]()
Genoeg vreselijke verhalen: Pantani, Mattie van Pantani, VBD, Gaumont, Clinger en de lijst is nog veel langer.quote:Op maandag 5 augustus 2013 11:45 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Zo hadden we in België deze amateur baas:
[..]
Ondertussen wel al terug uit het ziekenhuis, dacht ik.
En je hebt inderdaad de amateurs die echt veel tegek met doping doen en hun leven op het spel zetten voor een goed resultaat.![]()
VDB reed toch ook ooit bij een van zijn vele pogingen tot comeback onder een valse naam een Italiaanse juniorenwedstrijd met op z'n inschrijving een foto van Tom Boonen ?quote:Op maandag 5 augustus 2013 12:03 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Genoeg vreselijke verhalen: Pantani, Mattie van Pantani, VBD, Gaumont, Clinger en de lijst is nog veel langer.
En je hebt inderdaad de amateurs die echt veel tegek met doping doen en hun leven op het spel zetten voor een goed resultaat.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)![]()
http://www.sueddeutsche.d(...)ffentlicht-1.1739050
Vandaag komt dus nog het rapport over dopingsysteem in West-Duitsland online."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Ook biogenesis komt vandaag uitquote:Op maandag 5 augustus 2013 14:03 schreef marcodej het volgende:
http://www.sueddeutsche.d(...)ffentlicht-1.1739050
Vandaag komt dus nog het rapport over dopingsysteem in West-Duitsland online.![]()
![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 13:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
VDB reed toch ook ooit bij een van zijn vele pogingen tot comeback onder een valse naam een Italiaanse juniorenwedstrijd met op z'n inschrijving een foto van Tom Boonen ?![]()
![]()
quote:Turkse atletiekbond schorst 31 atleten
De Turkse atletiekbond trekt lessen uit de recente reeks dopingschandalen en heeft 31 atleten voor twee jaar geschorst wegens het gebruik van verboden middelen. Dat maakte de federatie maandag bekend.
Bij de geschorsten hoort hamerslingeraar Esref Apak, de viceolympisch kampioen van Athene 2004, die in juni positief testte.
Asli Cakir Alpetekin, olympisch kampioene 1.500 meter, ontsnapt de dans voorlopig. Tegen haar en twee andere deelneemsters aan de Spelen in Londen wordt nog een onderzoek gevoerd.
Vorige week besliste de Turkse bondsvoorzitter Mehmet Terzi al op te stappen nadat er in het afgelopen jaar meer dan 30 Turkse atleten positieve dopingtests hadden afgeleverd.![]()
http://www.nu.nl/sport/3542477/neymar-kampt-met-bloedarmoede.htmlquote:FC Barcelona-aanvaller Neymar heeft last van bloedarmoede. De 21-jarige Braziliaan wordt ervoor behandeld, meldt Barça zondag.
Het verwijderen van zijn amandelen vorige maand is de oorzaak van de bloedarmoede.
Mensen met bloedarmoede worden vaak snel moe en hebben last van kortademigheid. Neymar, die deze zomer voor 57 miljoen euro overkwam van Santos, blijft gewoon met zijn ploeggenoten trainen.
Waar zijn behandeling precies uit bestaat maakt Barça niet bekend.
De flamboyante aanvaller is momenteel met Barça in Israël, als onderdeel van een 'vredestournee' door het Midden-Oosten. De Catalanen spelen 18 augustus hun eerste competitieduel tegen Levante.
Barca stelt ons alvast even gerust. Top.
Wat voor geheime behandelingen bestaan er tegen bloedarmoede eigenlijk...
Denk dat het volgende bericht is dat Neymar last heeft van chronisch bloedarmoede."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
EPO of GAS-6quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:39 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/sport/3542477/neymar-kampt-met-bloedarmoede.html
Barca stelt ons alvast even gerust. Top.
Wat voor geheime behandelingen bestaan er tegen bloedarmoede eigenlijk...
Denk dat het volgende bericht is dat Neymar last heeft van chronisch bloedarmoede.
ben erg benieuwd naar zijn TUE en van amandeltjes knippen krijg je geen bloedarmoede.![]()
Spanje is wel een uitstekend land om van je bloedarmoede af te komen, veel gespecialiseerde doktoren daar."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Het lijkt zowaar een operatie schoon schip... nu alleen die toppers nog voor de bijlquote:Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Bloedarmoede kan ook ontstaan door een EPO verslavingquote:Op maandag 5 augustus 2013 16:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
Spanje is wel een uitstekend land om van je bloedarmoede af te komen, veel gespecialiseerde doktoren daar.![]()
![]()
De kans dat ze zijn bloed al eens gecheckt hebben in Brazilie is in ieder geval 0quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Bloedarmoede kan ook ontstaan door een EPO verslaving![]()
![]()
![]()
Sowieso, bloedarmoede na het verwijderen van de amandelen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Nu ben ik dus ook geen expert, maar als je het Googlet kom je enkel artikelen tegen over Neymar
"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Goed bezig inderdaadquote:Op maandag 5 augustus 2013 16:48 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het lijkt zowaar een operatie schoon schip... nu alleen die toppers nog voor de bijlNooit van die Turken verwacht, maar ze doen het toch maar even. Rusland lijkt er ook wel aardig werk van te maken ondertussen. Beter dan in ieder geval hoe ze er in Amerika, Engeland en Australie er mee bezig zijn
![]()
![]()
Hooguit bij een nabloeding kan je er een beetje last van krijgen, bij het verwijderen van de amandelen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
EPO of GAS-6
ben erg benieuwd naar zijn TUE en van amandeltjes knippen krijg je geen bloedarmoede.
Overigens is het eten van amandelen een manier om bloedarmoede tegen te gaan. De nootjes dan.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 17:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Hooguit bij een nabloeding kan je er een beetje last van krijgen, bij het verwijderen van de amandelen.
Overigens is het eten van amandelen een manier om bloedarmoede tegen te gaan. De nootjes dan.![]()
proest.
![]()
Bij Rusland heb ik toch altijd het idee dat het wat 'schone schijn' is van wat ze onthullen en wie ze pakken, het blijft daar toch een topje van de ijsberg denk ik... maar true... als je ziet wie er daadwerkelijk worden gepakt in alle West-Europese en Anglosaksische landen dan lijken die inderdaad niks te doen aan dopingjachtquote:Op maandag 5 augustus 2013 16:59 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Goed bezig inderdaadNooit van die Turken verwacht, maar ze doen het toch maar even. Rusland lijkt er ook wel aardig werk van te maken ondertussen. Beter dan in ieder geval hoe ze er in Amerika, Engeland en Australie er mee bezig zijn
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Maar ook Brazilie bijvoorbeeld hoor. Als je ziet hoe makkelijk Cielo en Deco daar weg zijn gekomenquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bij Rusland heb ik toch altijd het idee dat het wat 'schone schijn' is van wat ze onthullen en wie ze pakken, het blijft daar toch een topje van de ijsberg denk ik... maar true... als je ziet wie er daadwerkelijk worden gepakt in alle West-Europese en Anglosaksische landen dan lijken die inderdaad niks te doen aan dopingjachtEn natuurlijk heb je nog achterlijke bonden zoals de tennisbond en de basketbalbond die vooral niks willen doen
![]()
![]()
Francesco Del Pontequote:Op maandag 5 augustus 2013 13:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
VDB reed toch ook ooit bij een van zijn vele pogingen tot comeback onder een valse naam een Italiaanse juniorenwedstrijd met op z'n inschrijving een foto van Tom Boonen ?![]()
![]()
Spijtig dat ze die 'samenvatting' niet even in het Engels hebben geschrevenquote:Op maandag 5 augustus 2013 17:52 schreef marcodej het volgende:
http://www.bisp.de/cln_32(...)__HU.html?__nnn=true
Voor wie er zin in heeft.![]()
![]()
Zeg maar wat je precies wilt weten, dan kijk ik wel even.quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:43 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Spijtig dat ze die 'samenvatting' niet even in het Engels hebben geschreven![]()
Ik was vooral op sappige details, maar het is vooral een droog overzicht geworden met weinig nieuws, nu ik er snel door heen kijkquote:Op maandag 5 augustus 2013 19:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zeg maar wat je precies wilt weten, dan kijk ik wel even.![]()
![]()
Ze gaan zelfs terug tot het derde rijk aan toe. Zit er nu zelf ook even snel doorheen te scrollen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:07 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik was vooral op sappige details, maar het is vooral een droog overzicht geworden met weinig nieuws, nu ik er snel door heen kijk
T/m de zestiger jaren geen systematisch opgezet dopinggebruik, maar veelaal individueel handelen.![]()
Dat van het derde rijk viel me ook, maar verbaast me totaal niet. En ik zag ook staan dat ze doping gaven aan kinderen. Dat was dus ook duidelijk niet alleen wat van het Oosten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ze gaan zelfs terug tot het derde rijk aan toe. Zit er nu zelf ook even snel doorheen te scrollen.
T/m de zestiger jaren geen systematisch opgezet dopinggebruik, maar veelaal individueel handelen.![]()
Sterker nog....dat de DDR het Westen medisch gezien vooruit was blijkt zelfs niet waar te zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:11 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dat van het derde rijk viel me ook, maar verbaast me totaal niet. En ik zag ook staan dat ze doping gaven aan kinderen. Dat was dus ook duidelijk niet alleen wat van het Oosten.
Vanaf 72 structureel dopinggebruik opgezet en gefinancierd door het http://www.bisp.de/![]()
Ik verwacht wel dat er journalisten zijn die dat hele boekwerk door moeten lezen, dus ik lees het wel allemaal over een paar dagenquote:Op maandag 5 augustus 2013 19:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Sterker nog....dat de DDR het Westen medisch gezien vooruit was blijkt zelfs niet waar te zijn.
Vanaf 72 structureel dopinggebruik opgezet en gefinancierd door het http://www.bisp.de/![]()
![]()
Lol....wat me wel opviel was dat bij "gevoelige" passages de namen niet vermeld staan.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:22 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik verwacht wel dat er journalisten zijn die dat hele boekwerk door moeten lezen, dus ik lees het wel allemaal over een paar dagen
De enige die echt de rest van z'n leven gebrandmerkt is dat is PM Kolbe naar wie een "vitamine-inspuiting"is vernoemd.
![]()
Vanaf eind jaren 40 dopinggebruik in het Duitse voetbal."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
In het Acht Uur Journaal nog wel, toe maar."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Service he?quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:09 schreef marcodej het volgende:
In het Acht Uur Journaal nog wel, toe maar.![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:45 schreef ThePlaneteer het volgende:
Spanje is wel een uitstekend land om van je bloedarmoede af te komen, veel gespecialiseerde doktoren daar.![]()
![]()
Godver, je kan al na 4 pagina's de OP niet meer aanpassen.![]()
![]()
En ze kunnen dwergen laten groeienquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef kl1172 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Straks ook uitgebreid in Nieuwsuur.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:09 schreef marcodej het volgende:
In het Acht Uur Journaal nog wel, toe maar.sig verwijderd door FA![]()
211 duels voor A-Rod
http://www.usatoday.com/s(...)nny-peralta/2590921/winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM![]()
Bizar dat hij toch nog gaat spelenquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:17 schreef borisz het volgende:
211 duels voor A-Rod
http://www.usatoday.com/s(...)nny-peralta/2590921/Zou een wielrenner eens moeten flikken om nog op te stappen
En 50 wedstrijden straf voor de rest is ook zeer weinigWaarom niet gewoon 2 jaar
![]()
![]()
Modje vragen of abo nemen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:27 schreef kl1172 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Martijntje zal wel weer de hele dag tweeten dat het in de wielrennerij nog echt vele malen gestructureerder is dan in welke sport dan ook.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Rellende_Rotscholier
![]()
Hartverwarmend.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:32 schreef marcodej het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)Turkse-voetbal.dhtmlDeLuna vindt me dik ;(
Ze hebben de stalen hertest ? Dat zegt niets. Waarop hebben ze getest en via welke methodes. Dat is belangrijk !quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:32 schreef marcodej het volgende:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)Turkse-voetbal.dhtmlFrank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Laat ze maar eens met het bloedpaspoort gaan werken in het voetbal. Ik zeg je, transferprijzen gaan opeens omlaag, clubs van wie je het niet verwacht winnen opeens weer toernooien, en Brazilië wordt geen wereldkampioen in 2014...Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Goed voor je Duits.quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:43 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Spijtig dat ze die 'samenvatting' niet even in het Engels hebben geschreven
Het is toch wel vrij logisch toch? Nationaal dopingonderzoek, is vooral voor Duitsland van belang. Al zouden andere landen nog wel van dit onderzoek kunnen leren.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
quote:Terrel Harris, die uitkomt voor de Portland Trail Blazers, is door de Noord-Amerikaanse basketballiga (NBA) voor vijf matchen geschorst na een inbreuk tegen de dopingregels. Dat maakte de NBA vandaag bekend op zijn website. Welke fout de bijna 26-jarige guard (ex-New Orleans en Miami) heeft gemaakt, is niet meegedeeld. Tot zijn schorsing is afgelopen, wordt hij evenmin uitbetaald. Het nieuwe NBA-seizoen begint eind oktober.![]()
heywoodu
![]()
quote:
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Het Duitse rapport roept meer vragen op als dat het antwoorden geeft en men wil nu dat alle anonieme N.N. 's bekend worden gemaakt, wat nogal lastig ligt ivm de nogal strenge Datenschutz-wetgeving in DL.
Ondertussen wil de onvermijdelijke Werner Franke dat alle verantwoordelijken zich voor de rechtbank moeten gaan verantwoorden.
http://www.faz.net/aktuel(...)tionen-12398991.html![]()
?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:50 schreef superniger het volgende:
Gelukkig.zijn alle Nederlandse sporters.wel cleanDeLuna vindt me dik ;(
Ik denk dat deze post van menselijk inzicht getuigt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik denk dat hij het sarcastisch bedoeld![]()
Jeff Vermeulen (Metec, winnaar twee etappes in Olympia's Tour) per direct geschorst vanwege "een mogelijke overtreding van het dopingreglement""Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
http://www.nusport.nl/dop(...)oping-niet-eens.htmlquote:Franz Beckenbauer heeft gereageerd op het geruchtmakende rapport Doping in Deutschland von 1950 bis heute, over het gebruik van prestatiebevorderende middelen door sporters in West-Duitsland.
Uit het onderzoek blijkt dat onder anderen voetballers stelselmatig doping gebruikten, waaronder amfetaminen.
Dit zou ook hebben plaatsgevonden tijdens de WK-finales van 1954 en 1966. Na afloop van die laatste wedstrijd, waaraan ook Beckenbauer meedeed, zouden drie spelers van West-Duitsland positief hebben getest op efedrine.
"Men wist toen niet eens wat doping was", aldus Beckenbauer in verschillende Duitse media.
"Het woord was niet eens bekend. Ik weet echt niet wie ons wat had kunnen geven. Destijds was ik misschien de jongste, maar ik had echt wel iets hierover meegekregen."
Beckenbauer deed in 1974 ook mee aan de WK-finale tegen Nederland, die West-Duitsland met 2-1 won. Over dat duel staan geen concrete passages in het rapport.![]()
Rellende_Rotscholier
![]()
Franzie z'n laatste bloedzakje is volgens mij niet helemaal goed gevallen.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.![]()
heywoodu
![]()
Was dat niet gewoon voordat er een lijst met verboden spullen was? Dan zou er natuurlijk niks aan de hand zijn.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
In het wielrennen zin dopingcontroles eind jaren 60 ingevoerd. Na de dood van Simpson. Daarvoor was het niet verboden.
Weet niet wanneer het in het voetbal is ingevoerd, maar zal sowieso later zijn geweest.
Kan goed zijn dat bloeddoping pas later verboden is, weet ik zo niet.![]()
Yup....20-50 mg amfetemine werd toen gewoon legaal door artsen voorgeschreven.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:44 schreef heywoodu het volgende:
Was dat niet gewoon voordat er een lijst met verboden spullen was? Dan zou er natuurlijk niks aan de hand zijn.![]()
heywoodu
![]()
Dan valt het allemaal wel mee dus.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
The Clinic is weer open, goed nieuws voor THEFXR.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:07 schreef Mani89 het volgende:
The Clinic is weer open, goed nieuws voor THEFXR.![]()
![]()
"Na nu blijkt is Vermeulen zowel tijdens Olympia's Tour (13 tot en met 18 mei) als tijdens de Dorpenomloop van Lichtenvoorde (7 juli) op dezelfde stof positief bevonden.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:53 schreef marcodej het volgende:
Jeff Vermeulen (Metec, winnaar twee etappes in Olympia's Tour) per direct geschorst vanwege "een mogelijke overtreding van het dopingreglement"
Volgens de manager van Metec, Michel Megens, gaat het niet om prestatiebevorderende middelen, maar om een vervuild voedingssupplement. Megens zegt dat de hele ploeg enorm geschrokken is."
Als die lijers nu zeggen welke sub/batch het is, dan kom je iig nog collegiaal over, nu lijkt het de zoveelste smoes te zijn!![]()
Horse racing-Trainers cleared over horse doping
http://sports.yahoo.com/n(...)oping-141109515.html
nada, niks van straf![]()
![]()
De dopingautoriteit maakt al die batches die gebruikt kunnen worden toch bekend? Kans op vervuiling kan dan makkelijk worden nagegaan. En heeft hij pillen van een andere batch gehad dan moet hij maar bewijzen dat er een vervuiling inzat.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
"Na nu blijkt is Vermeulen zowel tijdens Olympia's Tour (13 tot en met 18 mei) als tijdens de Dorpenomloop van Lichtenvoorde (7 juli) op dezelfde stof positief bevonden.
Volgens de manager van Metec, Michel Megens, gaat het niet om prestatiebevorderende middelen, maar om een vervuild voedingssupplement. Megens zegt dat de hele ploeg enorm geschrokken is."
Als die lijers nu zeggen welke sub/batch het is, dan kom je iig nog collegiaal over, nu lijkt het de zoveelste smoes te zijn!Kein gewalt! Wir sind das volk!
Gisteren nog een Brits artikel gelezen over vervuiling van supplementen. Als je zelf een beetje rondshopt en niet voor de best gecontroleerde supplementen gaat dan is de kans al gauw 1 op 10 die vervuild is met een stof op de verboden lijst. Toch wel een aanzienlijk risico voor een topsporter denk ik dan. Zelfs bij de best gecontroleerde supplementen blijft er nog steeds een kans op vervuiling aanwezig.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 02:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De dopingautoriteit maakt al die batches die gebruikt kunnen worden toch bekend? Kans op vervuiling kan dan makkelijk worden nagegaan. En heeft hij pillen van een andere batch gehad dan moet hij maar bewijzen dat er een vervuiling inzat.![]()
Als er bijvb Nandrolon inzit, wat een injectable is en dit zit in een pil,tablet of poeder dan wordt het gewoon in je maag afgebroken en test je er niet positief op, want de handtekening staat ingesteld op residu van een injectable.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:19 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Gisteren nog een Brits artikel gelezen over vervuiling van supplementen. Als je zelf een beetje rondshopt en niet voor de best gecontroleerde supplementen gaat dan is de kans al gauw 1 op 10 die vervuild is met een stof op de verboden lijst. Toch wel een aanzienlijk risico voor een topsporter denk ik dan. Zelfs bij de best gecontroleerde supplementen blijft er nog steeds een kans op vervuiling aanwezig.![]()
quote:Op donderdag 8 augustus 2013 11:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als er bijvb Nandrolon inzit, wat een injectable is en dit zit in een pil,tablet of poeder dan wordt het gewoon in je maag afgebroken en test je er niet positief op, want de handtekening staat ingesteld op residu van een injectable.quote:Reactie Vermeulen op beschuldiging dopinggebruik
De KNWU meldde dinsdag de voorlopige schorsing van Jeff vermeulen vanwege een mogelijke dopingovertreding. De 24-jarige renner van Metec - TKH Continental Cyclingteam reageert op Facebook met de volgende verklaring:
In vele ogen ben ik na deze berichtgeving al schuldig bevonden en een grote klootzak. Gezien de vragen, reacties en vroegtijdige berichtgeving is de waarheid blijkbaar niet interessant genoeg. Ik ben als mens en sporter de afgelopen 24uur helemaal kapot gemaakt door de nachtmerrie waarin ik terecht gekomen ben. Het verdriet, onrecht en de woede is op dit moment niet te verdragen, maar ik wil mijn verhaal toch kort belichten.
Ik ben twee keer positief getest op een spoor van de stof DMAA in mijn urine. DMAA ook wel 1,3-dimethylamylamine genoemd is bijna een decennium lang als voedingssupplement in heel Europa vrij verkrijgbaar geweest. DMAA werd voornamelijk verkocht in afslankproducten omdat het de eetlust remt en een kort euforisch gevoel kan geven. Deze stof is geen maskerend middel en de pakkans is 100%.
Bijwerkingen zijn concentratieverlies, vochtverlies, vernauwing van de bloedvaten en aderen, kortademigheid en een verhoogde hartslag. Door deze bijwerkingen heeft DMAA een zeer negatieve uitwerking op de prestaties van mij als duursporter. De gebruiker zal minder lang en minder optimaal presteren na het gebruik van DMAA. Hoewel DMAA op de dopinglijst staat is het voor een wielrenner niet prestatiebevorderend, er is dus geen "concurrentievoordeel" te behalen met DMAA.
Doping wordt niet altijd bewust gebruikt. Sterker nog, de Dopingautoriteit vermoedt dat een behoorlijk aantal van de dopingovertredingen onbewust is. Het gebruik van voedingssupplementen is altijd een van de belangrijkste gespreksonderwerpen in de sport. Het blijkt dat niet altijd even duidelijk is wat nu precies een voedingssupplement is. Een vaak gehoorde uitspraak is dan ook: "Oh, ik wist niet dat een multivitamine preparaat of een eiwitshake ook een voedingssupplement is. In feite geldt bij elke capsule, tablet of poeder, indien het geen geneesmiddel of homeopathisch middel is, het zeer waarschijnlijk een voedingssupplement is.
Kan zelfs hier doping in zitten?". Het antwoord is: "Ja, óók daar kan blijkbaar doping in zitten!" Dit is mij overkomen. Ik heb onbewust een vervuild voedingssupplement genomen. Dit zal voor veel mensen als een smoes klinken en makkelijk te veroordelen zijn, maar voor mij is het echter de realiteit. Een realiteit die al bewezen is in een erkend laboratoria buiten mijn invloed om. Mijn voedingssupplementen zijn getest en in één van deze supplementen zijn sporen van DMAA aangetroffen. Het voedingssupplement in kwestie bevat volgens het label geen DMAA. Een bewijs en feit waar de betrokken organisaties zich over zullen buigen en een beslissing over zullen maken. Aangezien de zaak net is gestart en de verdere procedures vanuit de KNWU en het ISR gaan lopen is dit voorlopig alle informatie die ik kan geven.
Ten slotte wil ik benadrukken dat dit alles alleen betrekking heeft op mijn individu en niet op mijn ploeggenoten, team en begeleiders.
Wielerland![]()
Als hij legale supplementen heeft gebruikt en er kan inderdaad aangetoond worden dat die vervuild zijn dan heeft hij natuurlijk wel een sterk verhaal.quote:![]()
Anderzijds denk ik niet dat er een restje DMAA in een Davitamon-pilletje zit
Volgens mij is het gewoon iets uit een injectie geweest. Afslankmiddel zou idd ook kunnen. Vermeulen is niet de lichtste en als je prof wil worden moet je toch een heuvel over kunnen.
Lekker dat speculeren![]()
![]()
Die verhalen zijn al 15 jaar oud en hoe komt het dat hij alleen deze supp gebruikt en niet de rest van de ploeg?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:26 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Als hij legale supplementen heeft gebruikt en er kan inderdaad aangetoond worden dat die vervuild zijn dan heeft hij natuurlijk wel een sterk verhaal.
Verder nog steeds geen waarschuwing van zijn kant, welk product dit is, zodat dus ook je collega's nog positief getest kunnen worden.
Verder wordt er weer erg veel op emotie gespeeld.![]()
Ik ben bijna geneigd om te denken dat supplementen ook maar op de dopinglijst moeten komen. Tig gevallen elk jaar maar weer.![]()
DMAA oftewel Geranamine is een amfetamine-achtige stof. Vermeulen kan dan wel beweren dat je er geen voordeel aan hebt als wielrenner maar dit soort stoffen zijn natuurlijk niet nieuw in de duursport.
Laat hij (zoals eerder gezegd) maar aantonen wat de bron is dan.
Producten met de werkzame stof zijn overigens al vorig jaar uit de handel gehaald.![]()
heywoodu
![]()
Als je zelf rond gaat shoppen is het toch een vrij normaal gevolg dat je misschien iets koopt wat anderen niet gebruiken?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Die verhalen zijn al 15 jaar oud en hoe komt het dat hij alleen deze supp gebruikt en niet de rest van de ploeg?
Verder nog steeds geen waarschuwing van zijn kant, welk product dit is, zodat dus ook je collega's nog positief getest kunnen worden.
Verder wordt er weer erg veel op emotie gespeeld.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
ja, maar niet als het uit de handel is gehaald en verder klinkt het niet professioneel.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je zelf rond gaat shoppen is het toch een vrij normaal gevolg dat je misschien iets koopt wat anderen niet gebruiken?
Verder vind ik dat de tijdslijn gewoon niet klopt, het komt naar buiten dat hij geschorst is en hij heeft al zijn supps al laten testen in een lab?![]()
Een aanzienlijk risico ja. Maar daardoor ook een aanzienlijke kans je onschuld te bewijzen als je dat bent.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:19 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Gisteren nog een Brits artikel gelezen over vervuiling van supplementen. Als je zelf een beetje rondshopt en niet voor de best gecontroleerde supplementen gaat dan is de kans al gauw 1 op 10 die vervuild is met een stof op de verboden lijst. Toch wel een aanzienlijk risico voor een topsporter denk ik dan. Zelfs bij de best gecontroleerde supplementen blijft er nog steeds een kans op vervuiling aanwezig.
Als hij nog pillen uit zijn doosje heeft dan kunnen die bekeken worden. Als hij supplementen heeft die niet uit een gecontroleerde batch komen is dat sowieso onprofessioneel. Maar komen die uit een gecontroleerde batch dan is zijn onschuld bewijzen niet zo moeilijk.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Blijft natuurlijk de vraag waarom hij zelf is gaan shoppen terwijl supplementen gewoon gesponsord worden via de ploeg."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Goed lezen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Verder vind ik dat de tijdslijn gewoon niet klopt, het komt naar buiten dat hij geschorst is en hij heeft al zijn supps al laten testen in een lab?"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Ik vind die verklaring nogal raar overkomen, met al die details erbij lijkt het net een verklaring die hij tijden van te voren heeft opgeschreven om zich in te dekken mocht het mis gaan.Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
IAAF wil weer straffen van 4 jaar.quote:IAAF COUNCIL STATEMENT CONCERNING ANTI-DOPING
SHARE
This morning during the second days working session of the 49th IAAF Congress, the following statement on Anti-Doping issued by the IAAF Council was approved by acclamation.
---
The IAAF Council would like to take the opportunity offered by the gathering of the World Athletics Family in Moscow on the occasion of the 49th IAAF Congress to reiterate the IAAFs long standing and unwavering commitment against doping in Athletics.
The IAAF has an ethical obligation to the overwhelming majority of athletes and officials who believe in clean sport. As a leader in this fight the IAAF has built and delivers a programme that is well resourced, far reaching, sophisticated and increasingly able to detect and remove from the sport those who breach our anti-doping rules.
The IAAF has historically been the pioneering international sport federation in the field of anti-doping. The IAAF began out of competition testing in 1989 and blood testing in 2001 and almost all of the key procedures in anti-doping currently in use have been originated by our sport.
The IAAFs collection of the blood samples of nearly 2000 athletes in Daegu, as part of our commitment to the Athlete Biological Passport, was an historic achievement across all sports, and continues in Moscow.
The IAAF will carry on investing in education, controls and sanctions, applying the most sophisticated methods in pursuit of its goal, and using every means at its disposal to expose the cheats.
The new WADA Code, which will come into force on 1 January 2015, will reflect our firm commitment to have tougher penalties and the IAAF will return to 4 year sanctions for serious doping offences.
The IAAF will not stint in its resolve to do everything in its power to eradicate cheating and the Council invites Congress to strongly endorse this statement.
---
On the request of the IAAF Council, Congress also mandated it with the constitutional power to implement the new WADA Code, which is currently being revised and will come into force on 1 January 2015.
IAAF![]()
Vermeulen noemt gewoon alleen de negatieve bijwerkingen
Daar trappen we niet in...
Bovendien loopt hij te janken al in zijn eerste zinnen. Wie heeft hem kapot gemaakt? Iedereen heeft geschreven dat de overtreding niet exact bekend was.Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
En net alsof die bijwerkingen er altijd zijn. Als die stof áltijd kortademigheid en een verhoogde hartslag veroorzaakt no way dat het dan vrij verkrijgbaar is op de markt.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 17:45 schreef Szura het volgende:
Vermeulen noemt gewoon alleen de negatieve bijwerkingen
Daar trappen we niet in...![]()
Echt duizenden waarschuwingen voor DMAA op het internetquote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:38 schreef Ericr het volgende:
DMAA oftewel Geranamine is een amfetamine-achtige stof. Vermeulen kan dan wel beweren dat je er geen voordeel aan hebt als wielrenner maar dit soort stoffen zijn natuurlijk niet nieuw in de duursport.
Laat hij (zoals eerder gezegd) maar aantonen wat de bron is dan.
Producten met de werkzame stof zijn overigens al vorig jaar uit de handel gehaald.![]()
twitter:FOXSportsNews twitterde op donderdag 08-08-2013 om 21:00:492010 Commonwealth Games javelin champion Jarrod Bannister handed 20 month ban for avoiding drug tests #athletics reageer retweet
![]()
Wat mij betreft mogen ze iedereen voor het leven schorsen en geen functie meer in de sport laten vervullen.... ook al komt iemand na een schorsing terug, geloofwaardig worden ze nooit meerquote:Op donderdag 8 augustus 2013 16:26 schreef TheArt het volgende:
IAAF wil weer straffen van 4 jaar.
[..]Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
ik vind juist van niet, het zijn geen misdaden die ze plegen en de zwaardere straffen hebben niet geholpen, van 10 min straf naar 2 jaar en ze blijven gebruiken.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 00:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat mij betreft mogen ze iedereen voor het leven schorsen en geen functie meer in de sport laten vervullen.... ook al komt iemand na een schorsing terug, geloofwaardig worden ze nooit meer![]()
Een artikel over doping in Zwitserland in de jaren 80:
http://www.bernerzeitung.(...)ionen/story/31957954![]()
Bekentenis van Ex- sportarts Gustav Raken over het toedienen van anabolika in de jaren 70.
http://www.br.de/radio/b5(...)verabreicht-100.html![]()
Dus kan er aan de vooravond van het WK nog wel een gevalletje bij:quote:quote:Alice Decaux contrôlée positive
Alice Decaux, qui était qualifiée sur 100m haies pour les Championnats du monde de Moscou (10-18 août), a été contrôlée positive à un «produit léger», un complément alimentaire, en Grande-Bretagne. Elle n'a pas effectué le déplacement en Russie. Decaux, 28 ans, s'était classée deuxième des Championnats de France, le 13 juillet dernier, en 12''70, battant son meilleur chrono personnel. La fédération française n'a pas confirmé l'information.
http://www.lequipe.fr/Ath(...)olee-positive/391490![]()
Ik dacht dat het een man wasquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dus kan er aan de vooravond van het WK nog wel een gevalletje bij:
[..]![]()
![]()
heywoodu
![]()
2 posts boven jequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 16:24 schreef THEFXR het volgende:
Française Decaux mist WK door positieve test
http://www.nusport.nl/dop(...)-positieve-test.html
heywoodu
![]()
Ach, een vrij anonieme atlete, veel meer dan "Alice Decaux contrôlée positive" valt er al niet echt te meldenquote:
http://trackalerts.com/20(...)world-championships/quote:Kelly-Ann Baptiste withdrawn from World Championships
MOSCOW, Russia – Trinidad & Tobago’s Kelly-Ann Baptiste, a strong contender for a medal in the women’s 100m, will not take part in the event here at the 14th IAAF World Championships.
Baptiste, who ran 10.83 at the Trinidad & Tobago Trials in June, told Trackalerts.Com three days ago that she “ready for the challenge” here in Moscow. She was referring to the contest against Jamaican Shelly-Ann Fraser-Pryce, Blessing Okagbare of Nigeria among others.
Dexter Voisin, manager of Trinidad & Tobago’s team, said Baptiste “voluntary withdrawn from the meet and has left the team’s village and is back at her base.”
Asked why she withdraw, Voisin said he can’t say, but added that the National Association of Athletics Administrations of Trinidad and Tobago (NAAA), will put out a statement shortly.
Baptiste trains with Tyson Gay, who was tested positive twice this season.
Meanwhile, Kai Selvon has also withdrawn, and according to the manager, is opted for the 200m only..
![]()
[ellenvanlangenmodus]Gelukkig is het in de atletiek lang niet zo erg als in het wielrennen. Dit zijn gewoon incidenten[/ellenvanlangenmodus]![]()
quote:Waarom Usain Bolt doping gebruikt - of niet
Van de tien snelste mannen aller tijden is alleen Usain Bolt nog nooit in opspraak geraakt wegens doping. Is hij nog geloofwaardig? De argumenten op een rij bij het begin van de WK in Moskou.
Is Usain Bolt (26) een begenadigd atleet of een meesteroplichter? Of een combinatie van beide? Het zijn onvermijdelijke vragen bij het begin van de WK atletiek, vandaag in Moskou. De scepsis over snelle sprinttijden is terug na de positieve tests van voormalig wereldrecordhouder Asafa Powell uit Jamaica, voormalig wereldkampioen Tyson Gay uit de Verenigde Staten en enkele Jamaicaanse topsprintsters.
Bolt is de laatste vijf jaar uitgegroeid tot de ambassadeur van de atletiek. Hij heeft school gemaakt met zijn ontspannen houding op de baan. Hij heeft atleten uit kleine landen laten zien dat ze niet onder hoeven te doen voor Amerikanen en Russen. En hij heeft veel atletiekfans doen geloven dat de snelste mens op aarde geen verboden middelen hoeft te gebruiken.
Maar is dat laatste mogelijk? Van de tien snelste mannen aller tijden is Usain Bolt als enige nooit geschorst of in opspraak geraakt wegens het gebruik van verboden middelen. Kan hij de 100 meter schoon in 9,58 seconden lopen als vrijwel alle andere topsprinters die sneller dan 9,80 hebben gelopen op enig moment in hun loopbaan naar doping hebben gegrepen?
Met andere woorden: is de zesvoudig olympisch kampioen en wereldrecordhouder op de 100 en 200 meter goed, of is hij fout?
Fout: Belangrijkste critici gebruikten zelf ook
'It takes a cheat to catch a cheat', zeggen de Engelsen. Oftewel, vals spel wordt het snelst opgemerkt door valsspelers. De voornaamste critici van Bolt zijn dan ook fraudeurs.
De Amerikaanse negenvoudig olympisch kampioen Carl Lewis (snelste tijd: 9,86) staat te boek als een legendarische sprinter, maar in de atletiek staat zijn status ter discussie. Hij kon in 1988 alleen goud winnen bij de Olympische Spelen omdat zijn positieve tests bij kwalificatiewedstrijden waren weggemoffeld. Bij de Olympische Spelen van 1984 (Los Angeles) hadden Amerikanen een vrijbrief om doping te gebruiken, zo is gebleken uit de onthullende documentaire The Race that Shocked the World.
Lewis heeft herhaaldelijk zijn twijfel geuit over de toptijden van Bolt. In The Daily Telegraph zei hij in 2008: 'Als je geen vragen stelt als iemand het ene jaar 10,03 loopt en het volgende jaar 9,69, in een sport die de reputatie heeft die hij nu heeft, dan ben je niet goed wijs. Punt.'
De Amerikaan Victor Conte, de kwade genius in het Balco-dopingschandaal rondom topsprinters Marion Jones en Tim Montgomery, uitte in La Gazzetta dello Sport zijn twijfels over Bolt en andere Jamaicanen. Hij zei in 2011 via een betrouwbare informant te hebben gehoord dat Jamaicaanse atleten in de aanloop naar de Spelen van Peking hetzelfde dopingprotocol hanteerden als hij in 2001 bij Balco deed. In Jamaica werd destijds nauwelijks getest. 'Verdenk ik Bolt? Ja, dat doe ik', aldus Conte.
Een andere dopingdealer van Amerikaanse topsprinters, de Mexicaan Angel Heredia, voorspelde in 2008 in Der Spiegel dat alle deelnemers aan de olympische finale van de 100 meter doping zouden gebruiken. 'De winnaar zal niet schoon zijn. Geen van de deelnemers zal schoon zijn. Er bestaat geen twijfel over; het verschil tussen 10,0 en 9,7 is doping.'
Bolt won de olympische finale in Peking (2008) in het toenmalige wereldrecord van 9,69. Het was pas de dertiende maal dat hij als professioneel atleet de 100 meter liep. Drie maanden eerder had hij in New York het record voor het eerst verbeterd, tot 9,72, in zijn vijfde race.
Goed: Lichamelijk voordeel en toptalent
De opzienbarende snelheid van Bolt is in essentie simpel te verklaren: hij is 1.96 meter lang en beweegt als een man van 1.76. Zijn lange benen stellen Bolt in staat enorme passen te maken. Doordat zijn bewegingssnelheid vergelijkbaar is met die van kleinere sprinters (de gemiddelde lengte van topsprinters ligt rond de 1.76 meter) schiet hij ze meestal voorbij.
Ook houdt hij zijn topsnelheid langer vast. Hij kan tot de 90 meter rond de 43 kilometer per uur blijven lopen. De meeste sprinters beginnen na 60 tot 70 meter snelheid te verliezen. Bolt raffelt de 100 meter af in 41 passen, de meeste sprinters hebben er 45 voor nodig.
Hoewel Bolt zich relatief laat op de 100 meter heeft gestort, is zijn sprinttalent op Jamaica al vroeg opgemerkt. Als 12-jarige zoon van een kruidenier in de arme binnenlanden van Jamaica kreeg hij vanwege zijn snelheid een beurs voor de William Knibb High School. Die school had hij anders niet had kunnen bezoeken, zei Bolts vader vorig jaar tegen de Volkskrant. Het schoolgeld van 110 euro per jaar was te hoog.
De school kende een degelijk sportprogramma en deed mee aan de prestigieuze scholierencompetitie, waardoor zijn uitzonderlijke talent snel aan het licht kwam. Voor de 100 meter werd hij te lang geacht. Hij richtte zich vooral op de 200 en 400 meter. Op zijn 15de werd hij op de eerste afstand wereldkampioen bij de junioren. Kort daarop tekende hij zijn eerste sponsorcontract, bij Puma. Op zijn 16de liep hij de 200 meter in 20,13 en de 400 meter in 45,35; tijden waarmee hij in de Diamond League nog hoge ogen zou gooien.
Bolt liep, kortom, uitzonderlijk hard in een situatie waarbij doping hoogst onwaarschijnlijk was: als middelbare scholier met een krappe beurs. Dat talent heeft hij verder ontwikkeld. 'Wie mij sinds 2002 heeft gevolgd, weet dat ik fenomenale dingen heb gedaan sinds ik 15 jaar oud was', zei Bolt twee weken geleden tijdens een persconferentie waarin hij zich verdedigde tegen dopinginsinuaties. 'Ik ben geboren om mensen te inspireren en hard te lopen. Ik heb een gave meegekregen.'
Vandaag in de Volkskrant: Kun je zonder doping zo snel lopen als Usain Bolt doet? Meer redenen waarom wel en waarom niet.
Bron: VolkskrantNever in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Op de tienkamp in Moskou eindigt de top 13 ! boven de 8300 punten. Nog nooit vertoond ...
Maar niks aan de hand daar wellicht ...Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Mwa, zo bijzonder vind ik het ook weer niet eigenlijk.quote:Op zondag 11 augustus 2013 19:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Op de tienkamp in Moskou eindigt de top 13 ! boven de 8300 punten. Nog nooit vertoond ...
Maar niks aan de hand daar wellicht ...![]()
interview met Greene in het AD leest als een interview uit het wielrennen van een jaar of wat geledenmet daarbij de lijst van 100 meter tijden en wie daarvan gebruikt hebben.... maargoed verder gewoon lekker objectief verslag doen
DeLuna vindt me dik ;(
Ach, Ato Boldon werd tweede in Sydney.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:08 schreef rubbereend het volgende:
interview met Greene in het AD leest als een interview uit het wielrennen van een jaar of wat geledenmet daarbij de lijst van 100 meter tijden en wie daarvan gebruikt hebben.... maargoed verder gewoon lekker objectief verslag doen
![]()
Ik weet het, ik loop enorm achter maar toch: Welk boek van Willy Voets is de moeite waard?DeLuna vindt me dik ;(
"Breaking the chain"quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:21 schreef rubbereend het volgende:
Ik weet het, ik loop enorm achter maar toch: Welk boek van Willy Voets is de moeite waard?![]()
is er ook een Nederlandse vertaling?quote:
DeLuna vindt me dik ;(
wel een Fransequote:Op maandag 12 augustus 2013 20:58 schreef rubbereend het volgende:
[..]
is er ook een Nederlandse vertaling?![]()
![]()
quote:dat gaat hem al helemaal niet worden
DeLuna vindt me dik ;(
Boek van Hamilton al wel gelezen dan?quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:21 schreef rubbereend het volgende:
Ik weet het, ik loop enorm achter maar toch: Welk boek van Willy Voets is de moeite waard?![]()
nee ook nog nietquote:Op maandag 12 augustus 2013 21:01 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Boek van Hamilton al wel gelezen dan?ik wilde vooraan beginnen met Voet
DeLuna vindt me dik ;(
Van Hamilton staat een gedeelte op internet. Zoek maar bij google books. Ik vond het spannendquote:Op maandag 12 augustus 2013 21:04 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nee ook nog nietik wilde vooraan beginnen met Voet
![]()
![]()
Die Mark van Driel van de VK is zo naïef, ik ga z'n stuk over Bolt niet eens lezen. Die gozer gelooft nog steeds dat alleen wielrennen een structureel dopingprobleem heeft.
Schaatsers gebruiken volgens hem helemaal niet.Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
ik vind van Willy Voet in het Nederlands "Prikken en Slikken" en "Leugens in het peloton" welke daarvan is het?DeLuna vindt me dik ;(
Prikken en Slikken is zijn eerste boek en is het "Festina-verhaal"quote:Op maandag 12 augustus 2013 21:24 schreef rubbereend het volgende:
ik vind van Willy Voet in het Nederlands "Prikken en Slikken" en "Leugens in het peloton" welke daarvan is het?
"Leugens in het Peloton" is zijn 2de boek en vertelt het verhaal van een "fictieve" wielrenner die als neo-prof zijn carriere in het profpeloton begint. En alle stinkende potjes ontdekt ...Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
dankquote:Op maandag 12 augustus 2013 21:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Prikken en Slikken is zijn eerste boek en is het "Festina-verhaal"
"Leugens in het Peloton" is zijn 2de boek en vertelt het verhaal van een "fictieve" wielrenner die als neo-prof zijn carriere in het profpeloton begint. En alle stinkende potjes ontdekt ...DeLuna vindt me dik ;(
Ook hier maar even.Enquote:Lyudmyla Yosypenko, in Londen nog 4e op de zevenkamp, zou voor 4 jaar geschorst zijn vanwege problemen met haar biologische paspoortquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:19 schreef TheArt het volgende:
En nu we toch bezig zijn, Herzog lijkt me ook definitief de klos te zijn: http://www.vn.nl/Archief/(...)n-de-dopingmails.htm![]()
Adriënne Herzog is er ook bij.Zat er dik in natuurlijk.
Ook gewoon na al die ophef gewoon doorgaan.
quote:Herzog: ‘Ik kan Simon (Vroemen, red.) vragen me te helpen. Hij weet wel meer.’"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Sportief....quote:Het resultaat op het EK cross, een vijfde plaats, viel Herzog kennelijk tegen. Al een dag na de wedstrijd, op 12 december, mailde ze twee Duitse apotheken in Kleve (nabij Nijmegen) met de vraag of ze vijf ampullen à 200 milligram Actovegin kon krijgen. Ze sloot de mails af met de valse naam Sophie Duarte, een Franse atlete die gespecialiseerd is in de 3000 meter steeplechase, maar ook crossen loopt, en dus feitelijk een concurrente is. Op het EK cross van 2012 in Boedapest eindigde Herzog als derde en werd Duarte vlak daarachter zesde.![]()
Ik hoop dat het zover komt maar zal wel niet gebeuren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:58 schreef kl1172 het volgende:
[..]![]()
Kan Duarte daar geen rechtzaak van maken?
Dat je wilt valsspelen oke maar om je medesporters zo te naaien gaat wel erg ver![]()
Langs de andere kant is het ook geen totaal verboden middel die actovegin. Ik dacht dat er een bepaalde drempelwaarde is bij het gebruik. -edit- je mag blijkbaar 50 ml met een spuit injecteren (met minimaal 6 uur tussen 2 injecties).quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:05 schreef balaverde het volgende:
[..]
Ik hoop dat het zover komt maar zal wel niet gebeuren.
Dat je wilt valsspelen oke maar om je medesporters zo te naaien gaat wel erg ver![]()
heywoodu
![]()
Dan nog, verzin desnoods een naam, maar die van een andere atlete gebruiken...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:07 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Langs de andere kant is het ook geen totaal verboden middel die actovegin. Ik dacht dat er een bepaalde drempelwaarde is bij het gebruik.
Dat wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan nog, verzin desnoods een naam, maar die van een andere atlete gebruiken...![]()
![]()
En ondertussen wel gewoon een cheque uitschrijven op je eigen naam. Hoe dom ben je dan.
best lekker ding trouwensWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
Injecteren is toch verboden in het geheel?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:07 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Langs de andere kant is het ook geen totaal verboden middel die actovegin. Ik dacht dat er een bepaalde drempelwaarde is bij het gebruik. -edit- je mag blijkbaar 50 ml met een spuit injecteren (met minimaal 6 uur tussen 2 injecties).![]()
Een infuus is verboden, maar injecteren mag blijkbaar wel. Althans toch in 2012, komt van de WADA site.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:16 schreef balaverde het volgende:
[..]
Injecteren is toch verboden in het geheel?quote:It has not changed from last year and Actovegin is not prohibited in sport under the WADA List except if it is used by intravenous infusion.
Intravenous infusions are prohibited according to section M2 (Chemical and Physical Manipulation) of the List.
Intravenous injections with a simple syringe are permitted if the injected substance is not prohibited, the volume does not exceed 50 mL, and the intravenous injections are given at intervals equal or greater than six hours.
(Additional information can be found in the Medical Information on Intravenous Infusion, available here.)
Actovegin is a deproteinized ultrafiltrate of calf serum and does not contain blood cells susceptible to increase oxygen transport. It was tested by anti-doping laboratories and no growth hormone or prohibited hormones were found.
However, WADA is aware of its use in some sports, possibly in conjunction with other substances that may be prohibited. WADA will therefore continue to closely monitor Actovegin.![]()
Zo'n Brooks loopt ook gewoon nog steeds. Net zo lang doorgaan tot je er echt niet meer onder uit kan.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:40 schreef marcodej het volgende:
Ook gewoon na al die ophef gewoon doorgaan.![]()
En nooit positief.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
3 gouwe ouwe, EPO, HGH en Testogel, lolReis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.![]()
Adrienne Herzog... eindelijk definitief voor de bijl.... die plakken en tijden afpakken, voor het leven schorsen en tot nooit meer ziens...Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Smerig zeg.quote:
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Dat ze gebruikt heeft verbaast me niks maar daar tot recent of nog steeds mee doorgaan.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 15:40 schreef marcodej het volgende:
Ook gewoon na al die ophef gewoon doorgaan.
quote:Wat een bitch.
Bij wielrennen volgens mij wel, bij overige sporten niet.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:16 schreef balaverde het volgende:
[..]
Injecteren is toch verboden in het geheel?![]()
DeLuna vindt me dik ;(
Haar prestaties de laatste tijdquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:08 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat ze gebruikt heeft verbaast me niks maar daar tot recent of nog steeds mee doorgaan.![]()
[..]Wat een bitch.
[..]
Bij wielrennen volgens mij wel, bij overige sporten niet.![]()
![]()
![]()
Is hier boven ook al gezegd maar ze no-needle policy is geen regel van het WADA maar van de UCI.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:16 schreef balaverde het volgende:
[..]
Injecteren is toch verboden in het geheel?![]()
twitter:DB4688 twitterde op dinsdag 13-08-2013 om 20:17:02Vanavond, 22:00 uur, leg ik in #Nieuwsuur uit waarom ik besloot het verhaal over Adrienne Herzog te publiceren. reageer retweet
DeLuna vindt me dik ;(
Ik heb het nu helemaal gelezen en vind het toch wat dubieus hoe ze aan alle info komenLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
twitter:adrienneherzog twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 14:50:48The first thing i think of when i wake up is how i can get my hand on coffee asap. thats normal right? reageer retweet
twitter:DB4688 twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 15:34:52@adrienneherzog dag Adrienne, wil je misschien even naar de mailtjes kijken die ik je heb gestuurd? Groet, Dennis reageer retweet
Aldus de dame rechtsquote:Ik heb Adrienne Herzog via haar verloofde Terence Doherty leren kennen en ik heb wel eens met haar getraind in Boulder. Verder ken ik haar amper. Hier heb ik in elk geval niets mee te maken.![]()
![]()
![]()
Het komt wat raar over ja, maar als jij 2 tot 3 weken lang haar en iedereen in haar omgeving hebt proberen te bereiken en niemand reageert of gooit direct de haak erop als je je voorstelt dan kan ik me voorstellen dat je nog een laatste keer probeert en dan maar via deze weg.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:30 schreef marcodej het volgende:
twitter:adrienneherzog twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 14:50:48The first thing i think of when i wake up is how i can get my hand on coffee asap. thats normal right? reageer retweet
twitter:DB4688 twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 15:34:52@adrienneherzog dag Adrienne, wil je misschien even naar de mailtjes kijken die ik je heb gestuurd? Groet, Dennis reageer retweet
![]()
Vind het juist wel tof. Komt over als een ultieme trolactie.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het komt wat raar over ja, maar als jij 2 tot 3 weken lang haar en iedereen in haar omgeving hebt proberen te bereiken en niemand reageert of gooit direct de haak erop als je je voorstelt dan kan ik me voorstellen dat je nog een laatste keer probeert en dan maar via deze weg.
Het komt aan de andere kant ook over van 'whehehehe got ya'quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:34 schreef marcodej het volgende:
[..]
Vind het juist wel tof. Komt over als een ultieme trolactie.![]()
![]()
De reactie in 2011:quote:Adrienne Herzog in AD: ‘Doping? Er is niks, echt helmaal niks’
De wereld van Adrienne Herzog staat op zijn kop sinds ze eind vorig jaar werd meegezogen in een geruchtmakende Spaanse dopingaffaire. De nederlandse atlete ontkent alle betrokkenheid. Officiele beschuldigingen ontbreken, maar haar naam is besmeurd. In AD Sportwereld doorbreekt ze het stilzwijgen.
Een ‘positieve’ plas heeft Adrienne Herzog (25) nog nooit afgeleverd, evenmin is ze ooit betrapt op het bezit of gebruik van enig verboden prestatiebevorderend middel. En toch, soms lijkt de Woudenbergse al veroordeeld voor een rol in het geruchtmakende Spaanse dopingonderzoek Operacion Galgo. Herzog trainde ruim twee jaar in Madrid bij de loopgroep van trainer Manuel Pascua, tot daar eind vorig jaar veertien mensen werden opgepakt in een onderzoek naar dopinghandel. Sindsdien stapelen zich nieuwe berichten op.
Zo stelt atletiekwebsite Losse Veter op basis van Spaanse bronnen dat de Spaanse justitie het dna van de Nederlandse specialiste op de (midden)lange afstanden wil vergelijken met gevonden bloedzakken. Een justitieel verzoek aan Nederland laat echter op zich wachten.
,,Het blijft maar doorgaan, maar in feite is er helemaal niks”, stelt Herzog verbeten. ,,9 december 2010 was het begin en het einde van mijn contact met justitie in Spanje. Andere atleten zijn gehoord in de rechtbank. Ik niet, heb ook nooit een oproep ontvangen. Dan kan men wel tachtig keer hetzelfde opschrijven, zo gezegd gebaseerd op kopietjes van Spaanse documenten. Maar wie zegt dat die er zijn en dat die juist zijn?”
De voormalig studente journaliste journalistiek noemt als voorbeeld atlete Marta Dominguez, haar Spaanse collega. ,,Eerst was er volgens de Spaanse kranten bij har een halve apotheek thuis gevonden. Nu blijkt er niets van waar en wordt ze in diezelfde kranten gerehabiliteerd. De macht van de pers, he. Heel veel schrijven, maar nauwelijks feiten.”
De citaten uit telefoontje dan, waarin Pascua met Herzog zou praten over doping? ,,Kom maar met een geluidsfragment. Het is er gewoon niet,” verzucht Herzog. ,,Ik heb moeite om mezelf te blijven. Wie moet ik vertrouwen? Ik ga door, maar leef met oogkleppen op. Mensen die alle berichten lezen, denken: wat is hier allemaal gaande? Dit is allemaal ontzettend schadelijk. Niet alleen voor mij, ook voor de atletiek.”
Dat blijkt wel uit de reacties op internetfora. Daar wordt ze simpelweg neergezet als dopingzondaar, na een eerdere samenwerking met Stefan Matschiner en een relatie met atleet Simon Vroemen, beiden betrokken bij dopingzaken. ,,Ik snap die optelsom wel,” verzucht Herzog. ,,Ja, ik heb een paar dubieuze mensen om me heen gehad, maar ook veel goede. En dat is wat de mensen snel vergeten. Ik heb heel lang bij Eddy Kiemel getraind, is daar dan opeens ook wat mis mee?
,,Ja, ik heb misschien naive keuzes gemaakt. Maar mijn prestaties dan? Die zijn altijd gewoon normaal vooruit gegaan. En wat Spanje betreft, het is onzin als mensen zeggen dat ik daar nooit werd gecontroleerd.” De Nederlandse Dopingautoriteit bevestigt desgevraagd dat er geen enkele aanleiding is een onderzoek in te stellen naar Herzog. Om haar betrouwbarheid verder op te krikken heeft ze zelf met sportarts Hans van Kuijk en begeleiding van de Universiteit Leuven een deugdelijk team om zich heen gebouwd. ,,Fijne, kundige mensen die recht achter me staan. Net als de Atletiekunie waarmee ik goed contact heb. Ik wil niet meer wazige, onduidelijke mensen werken,”
Want ze heeft in Nederland nog een reputatie hoog te houden. ,,Ik zit nog gewoon in de A-selectie voor de Spelen van Londen. Het lijkt me logisch en terecht dat NOC*NSF nu ook wat kritischer kijkt naar de keuzes die ik maak. Dit zal wat tijd nodig hebben, maar daarna wil ik weer normaal lopen. Ongetwijfeld met een smetje op mijn naam, want zo zullen sommige mensen in Nederland dat altijd blijven zien.” Daarom ook dat ze zich samen met haar vader en een advocaat orienteert op juridische stappen tegen alle ‘leugens’. ,,Want sommigen zijn er duidelijk alleen maar op uit mij te beschadigen.”![]()
Ik heb het artikel nu ook gelezen. Hoe ze aan die emails komen en ook het vergaren van meer bewijs via een alias is inderdaad wat dubieus. Maar verder prima dat Herzog (en Vroemen) eindelijk verder in het nauw komt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:27 schreef Szura het volgende:
Ik heb het nu helemaal gelezen en vind het toch wat dubieus hoe ze aan alle info komen![]()
![]()
Eerder identiteitsfraude misschien, maar ik ben geen rechter/advocaat. Kan ze misschien nog wel meer in problemen door komen dan door het dopinggebruik zelf.quote:You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Ja duh, dat is het ookquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:34 schreef marcodej het volgende:
[..]
Vind het juist wel tof. Komt over als een ultieme trolactie.![]()
![]()
Volgens mij is dat gebruik van die alias pas gebeurd nadat hij die mails had gehad. Dat zei hij op Radio 1 trouwens ook. Hij moest er op de één of andere manier achter zien te komen of die mails die hij had gekregen wel echt waren. Dus heeft hij dat alias aangemaakt. En ik moet eerlijk zeggen dat ik daar weinig mis mee vind. Als Herzog dat onder dat alias mails mag sturen waarom hij dan niet? Dat die gast dan allerlei eerder gestuurde emails mee gaat sturen, is niet zijn probleem.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:42 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik heb het artikel nu ook gelezen. Hoe ze aan die emails komen en ook het vergaren van meer bewijs via een alias is inderdaad wat dubieus. Maar verder prima dat Herzog (en Vroemen) eindelijk verder in het nauw komt.![]()
Dat alias is inderdaad later geweest om de eerdere mails te controleren.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 20:47 schreef TheArt het volgende:
[..]
Volgens mij is dat gebruik van die alias pas gebeurd nadat hij die mails had gehad. Dat zei hij op Radio 1 trouwens ook. Hij moest er op de één of andere manier achter zien te komen of die mails die hij had gekregen wel echt waren. Dus heeft hij dat alias aangemaakt. En ik moet eerlijk zeggen dat ik daar weinig mis mee vind. Als Herzog dat onder dat alias mails mag sturen waarom hij dan niet? Dat die gast dan allerlei eerder gestuurde emails mee gaat sturen, is niet zijn probleem.![]()
Over Mo Farah zijn we het in ieder geval eensquote:‘OK, houd dit stil, we lopen niet om gemiddeld te zijn, we moeten slim zijn in deze sport, momenten kiezen, een of twee keer per jaar. Denk je echt dat Mo Farah (de regerend Olym pisch kampioen op de 10.000 meter, red.) het redt op pizza en spaghetti?’![]()
Ik krijg een PB van de atletiekunie binnen;Waarvan aktequote:PERSBERICHT
Moskou, 13 augustus 2013
Statement
De Atletiekunie heeft kennis genomen van een artikel over Adrienne Herzog in Vrij Nederland. In onderhavig geval past de Atletiekunie altijd hoor en wederhoor toe.
Daarnaast is de filosofie van de Atletiekunie: schone sport.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
Nu dus.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:24 schreef Ambrosius het volgende:
Zometeen in Nieuwsuur een item over Herzog.sig verwijderd door FA![]()
Nu dus. Hopelijk zit Van Langen er weer."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Ik val er net in... maar gaf hij nou aan hoe hij in eerste instantie aan die mails kwam?
edit: nee dus
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
want die moet hangen van jouw?quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:35 schreef marcodej het volgende:
Nu dus. Hopelijk zit Van Langen er weer.![]()
Hij kreeg ze van iemand 'in zijn schoot geworpen'. Wil niet zeggen van wie.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:39 schreef TheVulture het volgende:
Ik val er net in... maar gaf hij nou aan hoe hij in eerste instantie aan die mails kwam?Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.![]()
Nee, ik hoopte dat ze zouden vragen of ze nog steeds vond dat doping in atletiek niet structureel was.quote:"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Beetje karig item zo. Maar die Boxhoorn maakt wel carriére op deze manier."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Ok dit was het dus... wel jammer dat er niet op door wordt gegaanOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
En hoezo is dit geen bewijs dat ze daadwerkelijk gebruikt heeft? Ze geeft toch ook in die mails aan dat ze weer EPO wilde omdat de vorige levering zo goed werkte?"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Hypocriet gelul idd. Doping is structureel in elke sport. Punt. Ben blij dat het gezeik op het wielrennen nu een beetje over is en men ook naar andere sporten kijkt.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nee, ik hoopte dat ze zouden vragen of ze nog steeds vond dat doping in atletiek niet structureel was.![]()
Structureel? Dit verhaal van Herzog komt bijzonder amateuristisch overquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hypocriet gelul idd. Doping is structureel in elke sport. Punt. Ben blij dat het gezeik op het wielrennen nu een beetje over is en men ook naar andere sporten kijkt.![]()
![]()
Als iedereen het amateuristisch doet is het alsnog structureel.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:45 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Structureel? Dit verhaal van Herzog komt bijzonder amateuristisch over"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Uiteraard. Dan is het structureel onstructueel. Hoe Herzog dat doet met allerlei louche handelaren komt natuurlijk armzalig overquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:48 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als iedereen het amateuristisch doet is het alsnog structureel.Ik neem wel aan dat er bij betere trainingsgroepen wel betere begeleiding is op dit gebied. Herzog stelt ook niet veel voor natuurlijk.
![]()
In welke topsport wordt niet de helft betrapt of er mee in verband gebracht?
Curling misschien. Ijshockey hoor ik weinig over, maar kan aan mij liggen.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Bij Pascua dus. Die werd gepakt en toen moest ze op eigen houtje op zoek.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:53 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Uiteraard. Dan is het structureel onstructueel. Hoe Herzog dat doet met allerlei louche handelaren komt natuurlijk armzalig overIk neem wel aan dat er bij betere trainingsgroepen wel betere begeleiding is op dit gebied. Herzog stelt ook niet veel voor natuurlijk.
http://www.tsn.ca/curling/story/?id=426863quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
In welke topsport wordt niet de helft betrapt of er mee in verband gebracht?
Curling misschien. Ijshockey hoor ik weinig over, maar kan aan mij liggen.
http://www.winnipegfreepr(...)ifier-209354731.html
http://www.ukad.org.uk/ne(...)anned-following-ADRV
http://www.examiner.com/a(...)oping-30-more-banned"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Ik vind het toch wel een erg mooie scoop... ik ga er vanuit dat VN dit dubbel heeft gechecked voor ze het publiceerden want die kunnen zich geen canard veroorlovenOp maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Iemand het emailadres van Angel Herediaquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:59 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het toch wel een erg mooie scoop... ik ga er vanuit dat VN dit dubbel heeft gechecked voor ze het publiceerden want die kunnen zich geen canard veroorlovenDan achterhaal ik even het recept van Bolt
![]()
![]()
Ok, ik heb veel gemist.quote:
Topsport![]()
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Nu weten we hoe Powell tegen de lamp liep, die is genaaid door Usainquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:03 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Iemand het emailadres van Angel HerediaDan achterhaal ik even het recept van Bolt
![]()
"Hoi Angel, ik wil graag 24 ampullen met E. groetjes Asafa"Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Idd. Heb The Secret Race gelezen. Dat kwam nogal wat professioneler overquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:53 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Uiteraard. Dan is het structureel onstructueel. Hoe Herzog dat doet met allerlei louche handelaren komt natuurlijk armzalig overIk neem wel aan dat er bij betere trainingsgroepen wel betere begeleiding is op dit gebied. Herzog stelt ook niet veel voor natuurlijk.
![]()
![]()
Misschien vond hij het leuker om af te sluiten met 'Ik ben Gay'quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nu weten we hoe Powell tegen de lamp liep, die is genaaid door Usain![]()
"Hoi Angel, ik wil graag 24 ampullen met E. groetjes Asafa"![]()
![]()
Ja.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Herzog was toch vroeger het vriendinnetje van Vroemen?![]()
Ja, al ging de hulp van Vroemen nog door nadat de relatie al verbroken was volgens het artikel.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Herzog was toch vroeger het vriendinnetje van Vroemen?You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Friendzonequote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, al ging de hulp van Vroemen nog door nadat de relatie al verbroken was volgens het artikel.![]()
![]()
Verkeerd topicquote:
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Ja en ze ruilde hem in voor Liefersquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:13 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Herzog was toch vroeger het vriendinnetje van Vroemen?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Dankzij Vroemen kwamen rabobankers ook bij Matschiner uitquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja en ze ruilde hem in voor Liefers![]()
![]()
Ik had altijd gedacht dat Vroemen en Boogerd connecties hadden met Oostenrijk. Ik had eerder gedacht dat daar wat mailtjes zouden uitlekken.![]()
Je kan de hele Armstrong Case ook wegzetten als amateuristisch. Een fietsenhandelaar uit Nice op een motor zetten, wat mailen met het zoontje van een dopingdokter en naalden in een cola-blikje wegstoppen en het vuil in mikken. Zo gaat het nou eenmaal, zodra je gedetailleerde logs en dokters gaat gebruiken ben je helemaal in no-time de lul.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:45 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Structureel? Dit verhaal van Herzog komt bijzonder amateuristisch over"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Ik denk dat Ferrari nog het dichtst bij een professionele werkwijze kwam. Als je al ziet hoe de een na grootste dopingdokter Fuentes werkte...
Wel een aardige vraag: waar heeft Herzog haar dope van betaald? Van haar A-status?"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Ferrari en Conconi konden dat ook alleen maar doen omdat hen wegens hun wetenschappelijke werk toch behoorlijk wat tijd een behoorlijke hand boven het hoofd is gehouden in Italië natuurlijk. En omdat ze de UCI omkochten ...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:58 schreef marcodej het volgende:
Ik denk dat Ferrari nog het dichtst bij een professionele werkwijze kwam. Als je al ziet hoe de een na grootste dopingdokter Fuentes werkte...
Wel een aardige vraag: waar heeft Herzog haar dope van betaald? Van haar A-status?Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Telekom met de connectie met de universiteit van Freiburg was volgens mij ook wel redelijk professioneel.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:58 schreef marcodej het volgende:
Ik denk dat Ferrari nog het dichtst bij een professionele werkwijze kwam. Als je al ziet hoe de een na grootste dopingdokter Fuentes werkte...![]()
Uit die hele Mantova Case zou toch ook naar voren komen dat er ook een financieel deel was waar van alles geregeld kon worden.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ferrari en Conconi konden dat ook alleen maar doen omdat hen wegens hun wetenschappelijke werk toch behoorlijk wat tijd een behoorlijke hand boven het hoofd is gehouden in Italië natuurlijk. En omdat ze de UCI omkochten ..."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Dat vroeg ik mij ook af, zijn toch flinke bedragen als je dat zo leest. Lijkt mij niet dat je dat alleen van je A-status kan betalen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:58 schreef marcodej het volgende:
Wel een aardige vraag: waar heeft Herzog haar dope van betaald? Van haar A-status?You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Misschien zoals Verona van der Leurquote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat vroeg ik mij ook af, zijn toch flinke bedragen als je dat zo leest. Lijkt mij niet dat je dat alleen van je A-status kan betalen.![]()
![]()
![]()
Uiteindelijk was Festina misschien nog wel de professioneelste van allemaal ... Alleen was wijlen dokter Rijckaert misschien nog net daarom nog net iets voorzichtiger dan z'n collega's.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:05 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Telekom met de connectie met de universiteit van Freiburg was volgens mij ook wel redelijk professioneel.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Dopingdokter zijn is 1, maar dan ook nog door nalatigheid gezond van mensen direct in gevaar brengen is nog wel een stap erger. Fuentes was er een in die laatste categorie.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Uiteindelijk was Festina misschien nog wel de professioneelste van allemaal ... Alleen was wijlen dokter Rijckaert misschien nog net daarom nog net iets voorzichtiger dan z'n collega's.![]()
Ha, volgens Jefke was Rijckaert de reden waarom Virenque nog leeft.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Uiteindelijk was Festina misschien nog wel de professioneelste van allemaal ... Alleen was wijlen dokter Rijckaert misschien nog net daarom nog net iets voorzichtiger dan z'n collega's.![]()
![]()
Dat is uiteindelijk wel wat uit het Festina-proces en de getuigenissen van oa Willy Voet bleek: Dr Rijckaert was op en top professioneel. Zo danig professioneel dat hij binnen z'n rol van dopingdokter toch nog altijd vooral met de gezondheid van z'n "cliënten" was begaan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Dopingdokter zijn is 1, maar dan ook nog door nalatigheid gezond van mensen direct in gevaar brengen is nog wel een stap erger. Fuentes was er een in die laatste categorie.
Op dat vlak is het wielrennen er wel sowieso op achteruit gegaan. De combinatie van ploegarts/dopingdokter die bij de wedstrijden zelf meereist en z'n behandelingen voortzet en de renners continu onderzoekt is nu eigenlijk bijna onbestaande geworden.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
Dat bedoel ik ook. We zijn het eensquote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is uiteindelijk wel wat uit het Festina-proces en de getuigenissen van oa Willy Voet bleek: Dr Rijckaert was op en top professioneel. Zo danig professioneel dat hij binnen z'n rol van dopingdokter toch nog altijd vooral met de gezondheid van z'n "cliënten" was begaan.
Op dat vlak is het wielrennen er wel sowieso op achteruit gegaan. De combinatie van ploegarts/dopingdokter die bij de wedstrijden zelf meereist en z'n behandelingen voortzet en de renners continu onderzoekt is nu eigenlijk bijna onbestaande geworden.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: