En ik stel dat we roken niet moeten tolereren en moeten uitbannen omdat het verslavend en ongezond is voor de rokers en de omgeving zonder enig maatschappelijk nut. Dergelijke zaken zouden getolereerd kunnen worden als de mensen alleen zichzelf beschadigen maar aangezien bij roken ook de omgeving wordt vervuild is het nodig op te treden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:08 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ik vergeet niks , ik stel jouw denkwijze ter discussie dat riekt naar iets wat we niet moeten willen,
fastfood is ook heel erg iddquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bierblikjes vallen nog wel mee, als je ziet hoeveel rotzooi mac drives veroorzaken dat is pas echt schandelijk dat dit nog toegestaan wordt.
Ik ben van mening dat elke verpakking die bij de macdrive wordt meegegeven een rfid chip moet hebben en deze wordt gekoppeld aan het nummerplaat van de auto waarmee je die rotzooi opgehaald hebt. Wordt er iets van jou rotzooi in de vrije natuur terug gevonden dan komt er ook automagisch een bon jou kant uit.
Roken staat gelijk aan die verslaving, als die verslaving er niet was zouden rokers wel stoppen met roken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
zeg dat dan gewoon ipv met een onzin verhaal te komen dat rokers hun verslaving proberen te verdedigen want die staat helemaal niet ter discussie hier
ja we weten dat het verslavend isquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Roken staat gelijk aan die verslaving, als die verslaving er niet was zouden rokers wel stoppen met roken.
Ik begrijp dat heel goed, dan moeten die mensen maar thuis blijven, dan vervuilen ze alleen hun eigen huis.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is zo jammer dat mensen met een uitgesproken mening over roken niet wezenlijk begrijpen wat een verslaving is. Veel rokers leggen de sigaret niet even opzij als ze ergens niet mogen roken; die blijven dan liever thuis.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja we weten dat het verslavend is
wat is je punt hier?
En korte rokjes voor vrouwen met varkenspootjes!quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:09 schreef Jian het volgende:
Jah, net als korte broeken als je geen bruine benen hebt
Dat bedoelde ik dus: je wilt rokers weren.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik begrijp dat heel goed, dan moeten die mensen maar thuis blijven, dan vervuilen ze alleen hun eigen huis.
Het zou ook beter zijn als het algeheel verboden wordt alleen is dat niet te handhaven, uitbannen uit het openbare leven zal desondanks wel een stap in de goede richting zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk zo moeilijk gedaan over rokers? Het komt me voor dat de hele regelgeving nodeloos ingewikkeld is. Iets mag of het mag niet. Als we roken dan willen uitbannen, zet het dan op lijst 2 van de Opiumwet. Dat is immers het doel. Waarom rokers eerst pesten door steeds gekkere regelgeving?
Nee, dat is dan een gevolg van het feit dat ze liever roken dan naar buiten gaan en niet willen afkicken. Het is niet mijn doel.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik dus: je wilt rokers weren.
Iets met een betere wereld begint bij jezelf:quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het zou ook beter zijn als het algeheel verboden wordt alleen is dat niet te handhaven, uitbannen uit het openbare leven zal desondanks wel een stap in de goede richting zijn.
Jij wilt roken uit het openbare leven bannen. Dat komt effectief neer op het weren van rokers. Geen aangename instelling naar mijn mening.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee, dat is dan een gevolg van het feit dat ze liever roken dan naar buiten gaan en niet willen afkicken. Het is niet mijn doel.
het ging om de tekstquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:17 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Deze man heeft een goede muzieksmaak.
Waarom wil jij als niet roker eigenlijk niet naar buiten..?quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee, dat is dan een gevolg van het feit dat ze liever roken dan naar buiten gaan en niet willen afkicken. Het is niet mijn doel.
Dat dus.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk zo moeilijk gedaan over rokers? Het komt me voor dat de hele regelgeving nodeloos ingewikkeld is. Iets mag of het mag niet. Als we roken dan willen uitbannen, zet het dan op lijst 2 van de Opiumwet. Dat is immers het doel. Waarom rokers eerst pesten door steeds gekkere regelgeving?
Het is idd. niet juist tegenover de rokers die hun peuken wel opruimen. Toch zie je dit maar heel weinig gebeuren. Onder de rokers is er haast geen animo om de peuken op te ruimen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:11 schreef Kingstown het volgende:
Het is wel erg lekker om met een gelijkgestemde zoals jou te kunnen praten die tenminste niet van die rare nuances inbouwt en mensen als individuen ziet, maar ze gewoon als groepen benaderd.
Er moet gewoon strenger gehandhaafd worden want je kunt gewoon een bekeuring krijgen hiervoor.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:11 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Moeten alle mensen die rotzooi laten slingeren dan niet verboden worden, ipv alleen alle rokers..?![]()
(ongeacht of die wel gewoon hun zooi opruimen)
Dat lijkt mij niet. Ik mag alleen op afgesloten circuits racen. Ik heb niet het idee dat ik daarmee effectief geweerd wordt op de openbare weg. Integendeel. Ik moet daar alleen normaal rijden en niet racen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:18 schreef Disana het volgende:
Jij wilt roken uit het openbare leven bannen. Dat komt effectief neer op het weren van rokers.
Waarom dan toch alleen de rokers van het strand verbieden om het achterlaten van afval?quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:19 schreef eight het volgende:
Er moet gewoon strenger gehandhaafd worden want je kunt gewoon een bekeuring krijgen hiervoor.
Het 'groot' afval laat liggen is m.i. nog kwalijker.
Jij mag nog ergens racen. Wespensteek wil roken uit het hele openbare leven bannen. Dan blijft alleen nog thuis roken over - totdat vroeg of laat ook dat wordt verboden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet. Ik mag alleen op afgesloten circuits racen. Ik heb niet het idee dat ik daarmee effectief geweerd wordt op de openbare weg. Integendeel. Ik moet daar alleen normaal rijden en niet racen.
Want daar zijn objectieve onderzoeken naar gedaan. Tegenwoordig rookt nog maar 25% van de bevolking en daarvan gooit volgens de droeftoeters in dit topic dan 99% zijn peuk van weg.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:19 schreef eight het volgende:
Het is idd. niet juist tegenover de rokers die hun peuken wel opruimen. Toch zie je dit maar heel weinig gebeuren. Onder de rokers is er haast geen animo om de peuken op te ruimen.
Idd ja....alle rokers gooien hun peuken weg en alle niet-rokers laten geen enkel afval achter op het strand.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Want daar zijn objectieve onderzoeken naar gedaan. Tegenwoordig rookt nog maar 25% van de bevolking en daarvan gooit volgens de droeftoeters in dit topic dan 99% zijn peuk van weg.
Ik ben voor een verbod op mensen die alleen maar kunnen denken in de vorm van een verbod.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het zou ook beter zijn als het algeheel verboden wordt alleen is dat niet te handhaven, uitbannen uit het openbare leven zal desondanks wel een stap in de goede richting zijn.
Ook in Nederland zijn vele regels over wat wel en niet op het strand mag, ons hele wetboek staat er vol mee.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:27 schreef ems. het volgende:
Overheid heeft imo niets te zeggen over wat men wel of niet op het strand doet. Maargoed, het zijn le french.
Ik had ook het voornemen om te stoppen in augustus, maar als ik zie hoe belachelijk asociaal en schofferend mensen kunnen reageren enkel omdat je buiten een peuk rookt...quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:27 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Idd ja....alle rokers gooien hun peuken weg en alle niet-rokers laten geen enkel afval achter op het strand.
Gelukkig stijgt het aantal rokers weer (verboden vruchten smaken het lekkerste), dus laat ze vooral verder gaan met dit soort regeldwang.
http://stivoro.nl/2013/02/21/roken-in-nederland-toegenomen/
Elke andere mogelijkheid om roken terug te dringen ben ik ook voor.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ben voor een verbod op mensen die alleen maar kunnen denken in de vorm van een verbod.
Ik ben voor elke mogelijkheid om wespensteken terug te dringen...quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Elke andere mogelijkheid om roken terug te dringen ben ik ook voor.
Ik mag dus ook nergens op de openbare weg racen. Geloof me, als het in woningen nog mag is er meer speelruimte dan die paar circuits die er zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:22 schreef Disana het volgende:
Jij mag nog ergens racen. Wespensteek wil roken uit het hele openbare leven bannen. Dan blijft alleen nog thuis roken over - totdat vroeg of laat ook dat wordt verboden.
Betuttelende figuren moeten ze terugdringen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Elke andere mogelijkheid om roken terug te dringen ben ik ook voor.
Ja snap ik, maar we hebben het wel over een verslaving versus een hobby.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik mag dus ook nergens op de openbare weg racen. Geloof me, als het in woningen nog mag is er meer speelruimte dan die paar circuits die er zijn.
Ik ook, ze vooral niet lastigvallen schijnt goed te werken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:32 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik ben voor elke mogelijkheid om wespensteken terug te dringen...
wespensteken kunnen dodelijk zijn , zou als onderschrift wel toepasselijk zijn bij zijn postingsquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:32 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik ben voor elke mogelijkheid om wespensteken terug te dringen...
Ik heb toch altijd wel het idee gehad dat om een onverklaarbare reden het wel sociaal geaccepteerd is om een peuk op straat te gooien. In tegenstelling tot eigenlijk alle andere dingen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Want daar zijn objectieve onderzoeken naar gedaan. Tegenwoordig rookt nog maar 25% van de bevolking en daarvan gooit volgens de droeftoeters in dit topic dan 99% zijn peuk van weg.
daar denken die kauwgomkauwers ook zo overquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:33 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik heb toch altijd wel het idee gehad dat om een onverklaarbare reden het wel sociaal geaccepteerd is om een peuk op straat te gooien. In tegenstelling tot eigenlijk alle andere dingen.
Binnen nu en 10 jaar is er een verbod op roken in pretparken, stranden, terassen en dierentuinen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:31 schreef ErikT het volgende:
Anderzijds zie ik dit in Nederland niet zo snel gebeuren. Ik ken cafés waar nog gerookt wordt.
Racen is verslavend. De hoeveelheid geld die dat kost... dat geef je niet uit aan een hobby als je niet helemaal van het padje bent hoor.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:33 schreef Disana het volgende:
Ja snap ik, maar we hebben het wel over een verslaving versus een hobby.
Schat.. ik rook mijn jointje omdat het een grote hobby van me is.... niet omdat ik zo nodig moet...quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar we hebben het wel over een verslaving versus een hobby.
Denk je echt? Ik verwacht het eigenlijk niet, met die rooklobby hier in Nederland. En met, waar ik op doelde met die cafés, de burgerlijke ongehoorzaamheid in Nederland. Het argument "handhaaf eerst maar eens het rookverbod in cafés" zal luid klinken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:35 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Binnen nu en 10 jaar is er een verbod op roken in pretparken, stranden, terassen en dierentuinen.
Word jij chagrijnig en onhandig als je niet mag racen?quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Racen is verslavend. De hoeveelheid geld die dat kost... dat geef je niet uit aan een hobby als je niet helemaal van het padje bent hoor.
Keihard uitroken... of elektrocuterenquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ook, ze vooral niet lastigvallen schijnt goed te werken.
Lieverd, ik heb het over de gemiddelde nicotineverslaafde.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:37 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Schat.. ik rook mijn jointje omdat het een grote hobby van me is.... niet omdat ik zo nodig moet...
quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
Komt misschien wel door al dat gewicht wat ie moet dragen.
Ik insemineerde trouwens helemaal niet dat je een dik varken was. Dat verzin je er zelf bij.
Maar dan discrimineer je een groep. Daarom vind ik een algeheel verbod beter.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat het alleen voor rokers geldtquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:21 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waarom dan toch alleen de rokers van het strand verbieden om het achterlaten van afval?
Dit is wel een kinderachtige manier van discussie voerenquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:27 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Idd ja....alle rokers gooien hun peuken weg en alle niet-rokers laten geen enkel afval achter op het strand.
En dat kan men niet eens.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:37 schreef ErikT het volgende:
[..]
Denk je echt? Ik verwacht het eigenlijk niet, met die rooklobby hier in Nederland. En met, waar ik op doelde met die cafés, de burgerlijke ongehoorzaamheid in Nederland. Het argument "handhaaf eerst maar eens het rookverbod in cafés" zal luid klinken.
Ook die kauwgomkauwers? Nicotinekauwgom , wordt of werd vergoed door menig zorgverzekeraarquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Lieverd, ik heb het over de gemiddelde nicotineverslaafde.
Eehm ja....quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Word jij chagrijnig en onhandig als je niet mag racen?
Ik denk het echt ja....wij volgen de trend uit Amerika. Ik kan me nog herinneren dat ik mijn Amerikaanse collega's stond uit te lachen toen ze vertelden dat ze niet meer mochten roken op hun werkplek en riep dat zoiets in NL nooit zou gebeuren. Jong en naief als ik was.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:37 schreef ErikT het volgende:
[..]
Denk je echt? Ik verwacht het eigenlijk niet, met die rooklobby hier in Nederland. En met, waar ik op doelde met die cafés, de burgerlijke ongehoorzaamheid in Nederland. Het argument "handhaaf eerst maar eens het rookverbod in cafés" zal luid klinken.
Onhandig niet, maar dat heb ik ook niet met andere verslavingen die ik achter de rug heb gehad. Wel een innerlijke drang... en die is er ook met racen. Dat moet ik geregeld doen, anders ga ik dat nog op de openbare weg doen ook heb ik in het verleden gemerkt. Al had dat misschien ook wel te maken met het feit dat ik indertijd door mijn jeugdige overmoed dacht dat ik alles kon met een auto zonder kleerscheuren.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:37 schreef Disana het volgende:
Word jij chagrijnig en onhandig als je niet mag racen?
De verboden zullen misschien wel komen (al denk ik van niet), maar dan nog zal de handhaving er achteraan hobbelen. Je mag toch ook niet drinken in het openbaar? Mensen zitten altijd met biertjes in het park. Net zo met blowen. Ik denk niet dat dat met roken anders zal zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik denk het echt ja....wij volgen de trend uit Amerika. Ik kan me nog herinneren dat ik mijn Amerikaanse collega's stond uit te lachen toen ze vertelden dat ze niet meer mochten roken op hun werkplek en riep dat zoiets in NL nooit zou gebeuren. Jong en naief als ik was.
In Amerika zijn er nu al plekken waar je niet meer aan het strand e.d. mag roken. De burgermeester van NY is bijvoorbeeld erg fanatiek en roken in Central Park is ondertussen ook verboden.
Er zijn zelfs al plekken waar je niet meer in je eigen huis/appartement mag roken en die kant gaan wij ook op....in een iets langzamer tempo, maar het komt er onvermijdelijk aan.
Oké, maar de rookbehoefte komt over het algemeen toch iets frequenter voor. Als er een algeheel rookverbod buitenshuis komt, worden rokers aardig in hun doen en laten beperkt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onhandig niet, maar dat heb ik ook niet met andere verslavingen die ik achter de rug heb gehad. Wel een innerlijke drang... en die is er ook met racen. Dat moet ik geregeld doen, anders ga ik dat nog op de openbare weg doen ook heb ik in het verleden gemerkt. Al had dat misschien ook wel te maken met het feit dat ik indertijd door mijn jeugdige overmoed dacht dat ik alles kon met een auto zonder kleerscheuren.
Deze dingen staan meestal in de plaatselijke APV , in mijn gemeente mag je wel in het openbaar drinken , dit omdat het niet te handhaven wasquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:42 schreef ErikT het volgende:
[..]
De verboden zullen misschien wel komen (al denk ik van niet), maar dan nog zal de handhaving er achteraan hobbelen. Je mag toch ook niet drinken in het openbaar? Mensen zitten altijd met biertjes in het park. Net zo met blowen. Ik denk niet dat dat met roken anders zal zijn.
Meestal wel ja. Hoewel ik mij niet kan voorstellen dat het roken in eigen huis hier ooit verboden gaat worden. Dat gaat ook wel heel ver.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik denk het echt ja....wij volgen de trend uit Amerika...[quote]
Er zijn zelfs al plekken waar je niet meer in je eigen huis/appartement mag roken en die kant gaan wij ook op....in een iets langzamer tempo, maar het komt er onvermijdelijk aan.
Is al gaande in verzorgingstehuizen!quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:44 schreef eight het volgende:
[..]
Meestal wel ja. Hoewel ik mij niet kan voorstellen dat het roken in eigen huis hier ooit verboden gaat worden. Dat gaat ook wel heel ver.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:39 schreef eight het volgende:
Waar beweer ik dat het alleen voor rokers geldt
Je rept daar met geen woord over andere mensen die hun rotzooi niet opruimen...quote:Op donderdag 25 juli 2013 11:54 schreef eight het volgende:
[..]
Zeker voorstander van. Enkel en alleen omdat vrijwel geen enkele roker zijn peuken opruimt bij vertrek.
Waarschijnlijk omdat de verzorgers recht hebben om een rookvrije werkplek. Ik weet niet hoe dit praktijk werkt maar het klinkt niet onlogisch.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:45 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Is al gaande in verzorgingstehuizen!
Er zijn zelfs plannen om het in huurwoningen te gaan verbiedenquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:48 schreef eight het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat de verzorgers recht hebben om een rookvrije werkplek. Ik weet niet hoe dit praktijk werkt maar het klinkt niet onlogisch.
Die hebben ze ook... maar niet in de woning van een ander lijkt me...quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:48 schreef eight het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat de verzorgers recht hebben om een rookvrije werkplek. Ik weet niet hoe dit praktijk werkt maar het klinkt niet onlogisch.
wel als ze daar werken(arbowet)quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:49 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Die hebben ze ook... maar niet in de woning van een ander lijkt me...
Wat, hier in Nederland?quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:49 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Er zijn zelfs plannen om het in huurwoningen te gaan verbieden
Bij wonen horen bepaalde rechten...quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:49 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
en plichtenquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:50 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Bij wonen horen bepaalde rechten...
Dus als ik een loodgieter bel, komt ie niet omdat ik in huis rook..?quote:
Daar zit ook een hoop in gezien het effect van derdehandsrook. Een huis waar veel is gerookt is gewoon giftig.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:49 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:45 schreef Snowballed het volgende:
[..]
[..]
Je rept daar met geen woord over andere mensen die hun rotzooi niet opruimen...
Dat de nadruk op rokers ligt is niet meer dan logisch gezien het onderwerp.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:19 schreef eight het volgende:
Er moet gewoon strenger gehandhaafd worden want je kunt gewoon een bekeuring krijgen hiervoor.
Het 'groot' afval laat liggen is m.i. nog kwalijker.
Klopt, maar de rechten wegen in dit geval zwaarder dan de plichten.... huurwoningen zijn voor de complete bevolking en daar zitten ook rokers bij...quote:
nog wel, maar hoelang nog?quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:53 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Klopt, maar de rechten wegen in dit geval zwaarder dan de plichten.... huurwoningen zijn voor de complete bevolking en daar zitten ook rokers bij...
Dan bedenk je niet even, dat dat niet de enige mensen zijn die rotzooi achterlaten..?quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:52 schreef eight het volgende:
[..]
[..]
Dat de nadruk op rokers ligt is niet meer dan logisch gezien het onderwerp.
Zolang er mensen blijven roken... koken... scheten laten... etcquote:
Bijna....België, dus het komt wel heel dichtbij.quote:
Gaat m.i. veel te ver.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:49 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Als je in die woning moet zijn om je werk te doen is het logisch.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:49 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Die hebben ze ook... maar niet in de woning van een ander lijkt me...
Tuurlijk niet... ik rook... ook als er iemand voor zn werk komt..quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:56 schreef eight het volgende:
Als je in die woning moet zijn om je werk te doen is het logisch.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:54 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dan bedenk je niet even, dat dat niet de enige mensen zijn die rotzooi achterlaten..?
Zou fijn als je de antwoorden op de vragen die je stelt ook daadwerkelijk leest.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:39 schreef eight het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat het alleen voor rokers geldt
[..]
Rode draad van mijn stelling is dat als het de spuigaten uitloopt er maatregelen worden genomen waar eigenlijk niemand vrolijk van wordt. Terwijl de oplossing gewoon heel simpel is: iedereen ruimt bij vertrek zijn eigen zooi op.
Jij huurt iemand in dan dien je je te houden aan bepalingingen omtrent de werkomgeving van de werknemerquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:58 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Tuurlijk niet... ik rook... ook als er iemand voor zn werk komt..
Het is en blijft de woning die IK bewoon...
ik ken geen enkel café waar niet gerookt word.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:31 schreef ErikT het volgende:
Op het strand, met die zeewind?
De peuken in het zand vind ik ook vies, maar dat is meer onderdeel van een ander probleem, nl dat mensen hun troep niet opruimen.
Anderzijds zie ik dit in Nederland niet zo snel gebeuren. Ik ken cafés waar nog gerookt wordt.
Er stond een beetje meer tussen die quote's he....quote:
Wat is er onfatsoenlijk aan om in de trein te roken ?quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:55 schreef Lastpost het volgende:
Gaat mijn inziens echt nergens over, heerlijk betuttelend weer. Dat je in de trein, de bios, het restaurant niet rookt lijkt me puur een kwestie van fatsoen. Maar op dergelijke locaties gaan verbieden om een peuk op te steken ...
En JIJ wilt geholpen worden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:58 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Tuurlijk niet... ik rook... ook als er iemand voor zn werk komt..
Het is en blijft de woning die IK bewoon...
Ook als ik iemand niet inhuur, ik rook in mijn huis wanneer ik wil, en het is de keuze van een ander om mij te bezoeken...quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:00 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Jij huurt iemand in dan dien je je te houden aan bepalingingen omtrent de werkomgeving van de werknemer
Weet je wat ook giftig is, dan zijn de vrijkomende radon gassen in alle huizen daar horen we alleen nooit iemand over.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar zit ook een hoop in gezien het effect van derdehandsrook. Een huis waar veel is gerookt is gewoon giftig.
Klinkt heel mooi in de theorie, maar in de praktijk geeft geld verdienen toch de doorslag. We blijven Nederlanders. Laatst heb ik nieuwe kozijnen in mijn huis laten zetten en die gasten waren 2 dagen bezig....je denkt toch niet dat de kozijnenboer ook maar 1 keer durft te vragen dat er niet gerookt wordt als zijn werknemers bezig zijn....dan had ik toch heel snel voor een andere kozijnenboer gekozen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:00 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Jij huurt iemand in dan dien je je te houden aan bepalingingen omtrent de werkomgeving van de werknemer
Klopt, maar die waren op iemand anders gericht. Reageer eens inhoudelijk want ik plaatste de quote omdat je dubbele vragen stelt doordat je de antwoorden niet leest of niet begrijpt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:00 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Er stond een beetje meer tussen die quote's he....
Blijft het arrestatieteam dan ook buiten staan...?quote:
Je zou wespennest is in moeten hurenquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:04 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ook als ik iemand niet inhuur, ik rook in mijn huis wanneer ik wil, en het is de keuze van een ander om mij te bezoeken...
Ga toch weg...
Jij vindt niet dat je daar rekening mee hoeft te houden?quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:04 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ook als ik iemand niet inhuur, ik rook in mijn huis wanneer ik wil, en het is de keuze van een ander om mij te bezoeken...
Ga toch weg...
Ik hou daar geen rekening mee, nee...quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:05 schreef eight het volgende:
[..]
Jij vindt niet dat je daar rekening mee hoeft te houden?
Exact daarom wordt het ook wel symboolpolitiek genoemd ofzo, geld is wat telt ,voor jouw tien anderenquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Klinkt heel mooi in de theorie, maar in de praktijk geeft geld verdienen toch de doorslag. We blijven Nederlanders. Laatst heb ik nieuwe kozijnen in mijn huis laten zetten en die gasten waren 2 dagen bezig....je denkt toch niet dat de kozijnenboer ook maar 1 keer durft te vragen dat er niet gerookt wordt als zijn werknemers bezig zijn....dan had ik toch heel snel voor een andere kozijnenboer gekozen.
Kozijnenboerquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:04 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Klinkt heel mooi in de theorie, maar in de praktijk geeft geld verdienen toch de doorslag. We blijven Nederlanders. Laatst heb ik nieuwe kozijnen in mijn huis laten zetten en die gasten waren 2 dagen bezig....je denkt toch niet dat de kozijnenboer ook maar 1 keer durft te vragen dat er niet gerookt wordt als zijn werknemers bezig zijn....dan had ik toch heel snel voor een andere kozijnenboer gekozen.
dat arrestatieteam gast jouw uit en hebben gasmaskers opquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:05 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Blijft het arrestatieteam dan ook buiten staan...?
Dan ga ik even wat banken overvallen...
Volgens mij stond dus oa mijn vraag, voordat je de andere mensen die hun zooi niet opruimden er bij ging noemen..quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:04 schreef eight het volgende:
[..]
Klopt, maar die waren op iemand anders gericht. Reageer eens inhoudelijk want ik plaatste de quote omdat je dubbele vragen stelt doordat je de antwoorden niet leest of niet begrijpt.
goeie post welquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:07 schreef Tamashii het volgende:
Roken is even slecht als alcohol drinken, niet sporten, slecht eten etc etc. Daar gaat het niet om, want rokers weten dat het ongezond is, weten dat het vies is en toch roken we. Het gaat erom dat het blijkbaar zo ver moet komen dat mensen andere mensen dingen willen opleggen en willen verbieden. Er komt een bak aan geld binnen door het roken (alcohol ook trouwens), als dit wegvalt zou dat best eens heel slecht voor de economie kunnen zijn.
Dat nog terzijde gelaten vind ik het absurd dat mensen zo anti roken zijn. Vroeger was het normaal om een cognacje te nemen met een sigaar erbij. Vroeger was het normaal om in het restaurant, trein of op je werk te roken. Dat is allemaal al voorbij en enigszins terecht want het is ook vies en ikzelf als
roker rook ook liever buiten. Maar als je op bepaalde buitengebieden niet meer zou mogen roken zou ik daar niet eens heen gaan, ook al was ik geen roker.
Puur vanwege de verboden die je steeds meer om de oren slaan. Nederland wordt daar niet beter van en de inwoners ook niet. Je ziet dat er nu al geen respect voor elkaar is en dat het rokers vs niet rokers is in deze discussie.
Waarom die labels en hokjes. Is het daar ooit beter van geworden?
Ik ben het helemaal met je eens dat je thuis moet kunnen doen en laten wat jezelf wilt. Echter als je werkbezoek krijgt is het niet meer dan normaal dat je hier rekening mee houdt. Ze komen immers om jouw te helpen dus fatsoen en respect is wel het minste wat je kunt opbrengen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:07 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik hou daar geen rekening mee, nee...
Het is mijn eigen huis.... als ik een scheet wil laten of de vloer wil onderkotsen dan doe ik dat...
Donderop.. ze worden dik betaald voor hun werk....quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:11 schreef eight het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens dat je thuis moet kunnen doen en laten wat jezelf wilt. Echter als je werkbezoek krijgt is het niet meer dan normaal dat je hier rekening mee houdt. Ze komen immers om jouw te helpen dus fatsoen en respect is wel het minste wat je kunt opbrengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |