abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:28:59 #61
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_129301098
Byzantynixschii heeft nog steeds niet door dat wij geen zuiver juridische discussie met hem voeren. Al zijn tegenstanders die geen juridische argumenten gebruiken beticht hij van domheid en zij snappen het niet. Wat hij echter zelf niet snapt, is dat niet iedereen deze casus vanuit een (puur) juridisch oogpunt bekijkt. De manier waarop hij echter om zich heen slaat doet me sterk vermoeden aan een gelovig mannetje die er niet uitkomt in een discussie over God en wild om zich heen begint te schreeuwen. In dit geval is de Bijbel het wetboek en het juridische systeem het geloof.
pi_129301109
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:27 schreef Loekie1 het volgende:
Nogmaals, in Engeland:
Het veroorzaken van een dodelijk ongeluk

* geen verzwarende omstandigheden 2 jaar cel
* verwijtbaarheid 3 jaar
* grotere verwijtbaarheid 5 jaar
* ernstigste verwijtbaarheid 6 jaar

http://en.wikipedia.org/wiki/Causing_death_by_dangerous_driving
Joh lees anders even mijn post onder het stuk wat je quote...

Edit:
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:47 schreef MicDis het volgende:

[..]

Maakt het dan wel compleet:

[..]

[..]

Dat is dus niet elk dodelijk ongeluk....
pi_129301114
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:26 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Waarom is hij dan niet door de brandweerauto geschept?
Wat een irrelevante vraag.
I feel kinda Locrian today
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:29:41 #64
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_129301118
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:27 schreef Loekie1 het volgende:
Nogmaals, in Engeland:

* geen verzwarende omstandigheden 2 jaar cel
* verwijtbaarheid 3 jaar
* grotere verwijtbaarheid 5 jaar
* ernstigste verwijtbaarheid 6 jaar

http://en.wikipedia.org/wiki/Causing_death_by_dangerous_driving
Iemand doodrijden impliceert geen 'dangerous driving'.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_129301134
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:28 schreef Richestorags het volgende:
Byzantynixschii heeft nog steeds niet door dat wij geen zuiver juridische discussie met hem voeren. Al zijn tegenstanders die geen juridische argumenten gebruiken beticht hij van domheid en zij snappen het niet. Wat hij echter zelf niet snapt, is dat niet iedereen deze casus vanuit een (puur) juridisch oogpunt bekijkt. De manier waarop hij echter om zich heen slaat doet me sterk vermoeden aan een gelovig mannetje die er niet uitkomt in een discussie over God en wild om zich heen begint te schreeuwen. In dit geval is de Bijbel het wetboek en het juridische systeem het geloof.
Jouw inhoudelijke reacties en het nooit op de man spelen daarentegen. _O_
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:30:20 #66
186587 Byzantynixschii
pi_129301151
quote:
Rot nou eens op met je gezeur vent.
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:30:33 #67
396550 Richestorags
pi_129301154
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:15 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Hij zegt het toch goed? In ZIJN ogen (dus zijn beleving) is hij de dader. Gezien de actie en zijn andere overtredingen en drugsgebruik kan ik dat ook gewoon begrijpen, ik zie hetzelfde.

Dat hij volgens je schoolboeken juridisch gezien geen dader is maar verdachte dat maakt dan niet uit, immers is het ZIJN beleving.
Dat heeft dan ook niets met domheid te maken. Immers is het pas dom als je slechts via een boekje kunt redeneren.
Ook moet ik nog aanstippen dat dit niet WGR is maar NWS en dat men derhalve de mogelijk heeft om het ongeval uit meerdere oogpunten te bekijken (en het gevoel) en daar dan over te discussieren.
Als je slechts naar het juridische aspect wil kijken dan moet je toch een topic in WGR openen?
Inderdaad. Ik gebruik mijn eigen standpunten, ik verschuil me niet louter achter het wetboek. Anderen zouden dat ook eens moeten doen.
pi_129301170
quote:
Dat zeg ik. Het is toch ook niet gek dat in NWS het gevoel meespeelt. Als je advocaatje wil spelen, omdat je in de praktijk wilt uitproberen wat je op school leert, doe je dat toch in WGR?
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:31:21 #69
396550 Richestorags
pi_129301192
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik ben niet perfect. Inhoudelijke reacties heb ik wel degelijk. Dom wil ik mezelf ook niet noemen :)

quote:
Dat zeg ik. Het is toch ook niet gek dat in NWS het gevoel meespeelt. Als je advocaatje wil spelen, omdat je in de praktijk wilt uitproberen wat je op school leert, doe je dat toch in WGR?
Inderdaad. Maar er werd mij in vorige topics al op gewezen dat dit een juridische discussie was. Rly? Wie bepaalt dat dan?
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:32:43 #70
396550 Richestorags
pi_129301248
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:30 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Rot nou eens op met je gezeur vent.
Oei, daar wint de emotie het van de ratio. Mocht ik ooit een keer een pennenlikker nodig hebben voor juridisch advies, huur ik jou niet in.
pi_129301318
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:30 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Volgens de moeder van het slachtoffer gaat het om een noodlottig ongeval en ik respecteer dat gevoel van haar volkomen.
pi_129301395
Voor de engeland regeltjesmensen:

quote:
Indien de rechter tot een veroordeling komt voor het delict van artikel 6WVW dan hangt het vooral van de mate van schuld en de ernst van het gevolg af welke strafmaxima hij moet hanteren. Als het een ongeval betreft waardoor iemand is gedood dan kan hij een maximale gevangenisstraf opleggen van drie jaar in geval van 'gewone schuld' en van zes jaar in geval van roekeloosheid, een geldboete van maximaal ¤ 11.250,= en een ontzegging van de rijbevoegdheid van maximaal vijf jaar. Is lichamelijk letsel toegebracht dan zijn de maximale straffen als volgt: 1 jaar gevangenisstraf bij 'gewone schuld' en drie jaar bij roekeloosheid, ¤ 4500,= boete en vijf jaar ontzegging van de rijbevoegdheid. De rechter kan echter hogere straffen opleggen als sprake is van strafverzwarende omstandigheden, zoals alcoholgebruik, het weigeren mee te werken aan een alcoholonderzoek, een ernstige snelheidsovertreding, bumperkleven, gevaarlijk inhalen of geen voorrang verlenen. Dan kan voor het veroorzaken van een dodelijke aanrijding zelfs een gevangenisstraf worden opgelegd van negen jaar!
Nogmaals, in Engeland:

* geen verzwarende omstandigheden 2 jaar cel ->NL:3 jaar
* verwijtbaarheid 3 jaar
* grotere verwijtbaarheid 5 jaar ->NL: 6 jaar
* ernstigste verwijtbaarheid 6 jaar ->NL: 9 jaar

PVV wat?
pi_129301396
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:27 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Doodslag is een opzetdelict. Heeft hier totaal niets mee te maken.
Met deze zaak niet maar als je vegelijkingen maakt dan speelt het wel een rol. In Nederland kun je veroordeeld worden voor doodslag als je willens en wetens gaat rijden in omstandigheden die de dood van iemand veroorzaken.
pi_129301417
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:34 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Volgens de moeder van het slachtoffer gaat het om een noodlottig ongeval en ik respecteer dat gevoel van haar volkomen.
Het is ook een noodlottig ongeval natuurlijk daar twijfelt niemand aan. Het gaat er nu om dat die gozer schijnbaar denkt dat hij een coureur is in het normale verkeer en dat kan tot grote gevolgen hebben zoals we zien. Dat zo'n jongen wordt beschermd met lettertjes uit het wetboek en daarbij ook nog de mensen die op gevoel reageren wegzetten als dombo's, slaat nergens op.
pi_129301451
quote:
Bingo. Dat probeer ik ook al 8 topics duidelijk te maken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:42:15 #76
186587 Byzantynixschii
pi_129301553
quote:
Klopt trouwens. Het is 3 en 6 jaar, niet 2 en 4 zoals ik zei.

(2 en 4 is de straf bij een normaal schulddelict, de WVW doet daar dus nog een schepje bovenop.)
pi_129301586
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:37 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Het is ook een noodlottig ongeval natuurlijk daar twijfelt niemand aan. Het gaat er nu om dat die gozer schijnbaar denkt dat hij een coureur is in het normale verkeer en dat kan tot grote gevolgen hebben zoals we zien. Dat zo'n jongen wordt beschermd met lettertjes uit het wetboek en daarbij ook nog de mensen die op gevoel reageren wegzetten als dombo's, slaat nergens op.
Ow....ik had niet helemaal door dat de woede en verontwaardiging ging over (te)hard rijden.
In dat geval vind ik ook dat we hardrijders veel harder moeten aanpakken....na 3 keer de maximale snelheid overtreden het rijbewijs voor 5 jaar invorderen en meer flitspalen aub.

Vooral ook geen excuusjes meer over foutieve correcties e.d., dat laten we wel aan de letterneukers over....keihard aanpakken. Regels zijn regels en 50 is 50 en iedereen die harder rijdt moeten we zsm uit het verkeer halen.
pi_129301595
quote:
Het gaat er nu om dat die gozer schijnbaar denkt dat hij een coureur is in het normale verkeer en dat kan tot grote gevolgen hebben zoals we zien.
Je bedoelt die mooie enveloppen van het CJIB? Die mag 'ie zelf betalen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:45:25 #79
186587 Byzantynixschii
pi_129301670
quote:

[..]

Het is ook een noodlottig ongeval natuurlijk daar twijfelt niemand aan.
Huh? Als niemand daar aan twijfelt waarom moet de verdachte dan gestraft worden?
pi_129301701
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:43 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ow....ik had niet helemaal door dat de woede en verontwaardiging ging over (te)hard rijden.
In dat geval vind ik ook dat we hardrijders veel harder moeten aanpakken....na 3 keer de maximale snelheid overtreden het rijbewijs voor 5 jaar invorderen en meer flitspalen aub.

Vooral ook geen excuusjes meer over foutieve correcties e.d., dat laten we wel aan de letterneukers over....keihard aanpakken. Regels zijn regels en 50 is 50 en iedereen die harder rijdt moeten we zsm uit het verkeer halen.
En iedereen die te hard rijdt en betrokken raakt bij een ongeluk 3 maanden opsluiten.
pi_129301773
Goede ideeën.
pi_129302087
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En iedereen die te hard rijdt en betrokken raakt bij een ongeluk 3 maanden opsluiten.
Tussen neus en lippen door lossen we hier op FOK! ook nog even de fileproblemen op.
Wat zal het rustig worden op straat.
pi_129302155
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:57 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Tussen neus en lippen door lossen we hier op FOK! ook nog even de fileproblemen op.
Wat zal het rustig worden op straat.
Eigenlijk moet het nog anders, iemand die ooit te hard heeft gereden, ooit heeft geblowed of ooit heeft gedronken en betrokken raakt bij een ongeluk moet de bak in. Ook bij achteraf betrapt worden op drinken en of blowen want, die leren het immers nooit.
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:04:20 #84
186587 Byzantynixschii
pi_129302349
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Eigenlijk moet het nog anders, iemand die ooit te hard heeft gereden, ooit heeft geblowed of ooit heeft gedronken en betrokken raakt bij een ongeluk moet de bak in. Ook bij achteraf betrapt worden op drinken en of blowen want, die leren het immers nooit.
Vergeet mensen die eigenrichting of andere strafbare feiten toejuichen niet.
pi_129302439
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:04 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Vergeet mensen die eigenrichting of andere strafbare feiten toejuichen niet.
Die zijn gewoon emotioneel. Wat mij wel opvalt is dat hier maar weinig wordt gereageerd, ik had de lynchmob daar ook verwacht:
NWS / Deelnemer strandzesdaagse overleden na aanrijding met vrachtwagen
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:09:56 #86
186587 Byzantynixschii
pi_129302560
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Die zijn gewoon emotioneel. Wat mij wel opvalt is dat hier maar weinig wordt gereageerd, ik had de lynchmob daar ook verwacht:
NWS / Deelnemer strandzesdaagse overleden na aanrijding met vrachtwagen
Dat was geen kind, dus minder onderbuikkriebeltjes.
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:12:13 #87
241662 Jian
Well, well, well
pi_129302646
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel gelijk!
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:15:20 #88
241662 Jian
Well, well, well
pi_129302742
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:31 schreef Richestorags het volgende:

Inderdaad. Maar er werd mij in vorige topics al op gewezen dat dit een juridische discussie was. Rly? Wie bepaalt dat dan?
DonJames, dat weet iedereen :Y
pi_129302809
Dit topic geeft perfect weer waarom het rechtssysteem volkomen mank is. De wannabe advocaten hier blijven zich maar krampachtig vasthouden aan de letter der wet terwijl ieder normaal denkend mens zich heel goed een beeld kan vormen van de situatie;

Het verleden van de dader, de ooggetuigenverklaringen, het doorrijden na het ongeluk en de vele opvolgende verkeersovertredingen maken het wel duidelijk dat het ongeluk volkomen te wijten is aan roekeloos rijgedrag.

Iedere emotie wordt volledig weggecijferd tegen de letter van het heilige boek. Niet voor niets dat er nog zo weinig mensen nog vertrouwen hebben in het huidige systeem. Tijd voor een grondige verandering dus.
pi_129302897
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:16 schreef Arthur_Spooner het volgende:

Iedere emotie wordt volledig weggecijferd tegen de letter van het heilige boek.
Wat stel je voor? Hoe harder de nabestaanden huilen, hoe hoger de straf?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_129303074
quote:
Dit topic geeft perfect weer waarom het rechtssysteem volkomen mank is. De wannabe advocaten hier blijven zich maar krampachtig vasthouden aan de letter der wet terwijl ieder normaal denkend mens zich heel goed een beeld kan vormen van de situatie;
Een beeld vormen aan de hand van wat? Het beeld wat van hem in de media is neergezet?

quote:
Het verleden van de dader, de ooggetuigenverklaringen, het doorrijden na het ongeluk en de vele opvolgende verkeersovertredingen maken het wel duidelijk dat het ongeluk volkomen te wijten is aan roekeloos rijgedrag.
Precies de reden dat juryrechtspraak geen goed idee is. Je verklaart hem al schuldig zonder dat je überhaupt weet hoe hij op dat moment gereden heeft. Want ja, hij heeft flink wat boetes binnengekregen en hij reed door na het ongeluk, nou dan kan het niet anders dan dat hij op dat moment roekeloos en fout reed! En zo niet, tja, jammer dan, want z'n hoofd staat me gewoon niet aan en misschien is het wel goed voor de ouders.
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:34:54 #92
186587 Byzantynixschii
pi_129303528
quote:
Waar is de logica?

Wat vreselijk gênant dit soort opvattingen.
pi_129303608
Beetje laat, maarre
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

De jongen was op slag dood. Anders kon de verdachte hem dood door schuld verweten worden voor het hulpbehoevend achterlaten van een ander.
dit is dus niet waar he!
Hij is de volgende ochtend in het ziekenhuis overleden.

Als hij op slag dood was kon hij ook geen orgaandonor zijn.
Don't you love her madly?
pi_129303872
https://www.facebook.com/(...)49265&type=1&theater

Op deze Facebookpagina staat de dader, met een hoop reacties erbij de zeker het lezen waard zijn ;)
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:44:37 #95
186587 Byzantynixschii
pi_129303995
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:42 schreef Automatisch het volgende:

Op deze Facebookpagina staat de dader, met een hoop reacties erbij de zeker het lezen waard zijn ;)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-Donnie-Rog-13.dhtml

Ik ben benieuwd. :D
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:44:48 #96
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_129304001
quote:

En de politie kijkt mee.
http://www.omroepwest.nl/(...)verdachte-donnie-rog
pi_129304115
quote:
Tja typisch weer, in NL krijg je een zwaardere straf voor een doodsbedreiging dan wanneer je daadwerkelijk iemand dood gereden hebt.
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:48:06 #98
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129304168
quote:

Wat een treurigheid.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_129304272
quote:

Dat leest wel lekker weg.
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:50:14 #100
186587 Byzantynixschii
pi_129304300
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:47 schreef Automatisch het volgende:

[..]

Tja typisch weer, in NL krijg je een zwaardere straf voor een doodsbedreiging dan wanneer je daadwerkelijk iemand dood gereden hebt.
Dat is in elk normaal land zo.
pi_129304583
de likes op de pagina stijgen trouwens met de seconde zowat.
pi_129304741
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:37 schreef MicDis het volgende:
Voor de engeland regeltjesmensen:

[..]

Nogmaals, in Engeland:

* geen verzwarende omstandigheden 2 jaar cel ->NL:3 jaar
* verwijtbaarheid 3 jaar
* grotere verwijtbaarheid 5 jaar ->NL: 6 jaar
* ernstigste verwijtbaarheid 6 jaar ->NL: 9 jaar

PVV wat?
De 26-jarige Van der Wal werd in maart door een auto geschept op de kruising van het Mercatorplein en de Jan Evertsenstraat in Amsterdam-West. Uit politieonderzoek bleek dat de veroordeelde veel te hard reed en zich niet aan de verkeersregels hield.

De 25-jarige Mohammed S. werd snel gevonden omdat hij tijdens het ongeval een van zijn kentekenplaten had verloren. Hij werd dezelfde dag nog aangehouden. S. is door de Amsterdamse rechtbank schuldig bevonden aan roekeloos rijden, met de dood tot gevolg. Hij is veroordeeld tot een jaar celstraf en raakt voor vijf jaar zijn rijbewijs kwijt. Die straf is nu definitief.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)drijden-van-der-wal/

Schuldig aan roekeloos rijden met de dood tot gevolg: 1 jaar cel. Helemaal geen 4 jaar of 6 jaar.
pi_129304801
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:59 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Schuldig aan roekeloos rijden met de dood tot gevolg: 1 jaar cel. Helemaal geen 4 jaar of 6 jaar.
Is het niet zo dat je dat er maximaal voor kunt krijgen?
Don't you love her madly?
pi_129304854
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:55 schreef Automatisch het volgende:
de likes op de pagina stijgen trouwens met de seconde zowat.
Ongelooflijk leesvoer ;(
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_129304884
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:00 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Is het niet zo dat je dat er maximaal voor kunt krijgen?
Precies. Vergelijk zo'n zaak maar eens met Engeland.
pi_129304929
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:01 schreef pullup het volgende:

[..]

Ongelooflijk leesvoer ;(
De sharia rechtspraak is populairder dan we dachten.
pi_129305148
Doodrijder ontloopt cel
GRONINGEN -

De 36-jarige man die vorig jaar onder invloed van alcohol een 41-jarige vrouw uit Meeden doodreed, hoeft daarvoor niet de gevangenis in.
Hij werd donderdag veroordeeld tot een werkstraf van 200 uur, vier maanden voorwaardelijke celstraf en een rijontzegging van driejaar. Het OM had één jaar cel geëist. Dat meldt het Dagblad van het Noorden.

P.K. uit Stedum reed vorig jaar december even buiten Veendam frontaal op een tegenligger. De bestuurster van de andere auto overleefde dat niet. Later bleek dat K. had gedronken en dat hij tijdens het rijden bezig was met zijn mobiele telefoon.

De rechtbank koos voor een minder zware straf omdat K. berouw heeft getoond en alle verantwoordelijkheid op zich heeft genomen, zo staat in het vonnis.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_ontloopt_cel__.html
pi_129305214
Taakstraf voor doodrijder peuter

De 31-jarige Koen van T. uit Rotterdam heeft een taakstraf van 150 uur en een rijontzegging van 115 dagen gekregen voor het doodrijden van een peuter. Dit schrijft het Algemeen Dagblad.

Het fatale ongeluk vond plaats in oktober 2011, toen de 2-jarige Nour Ellemeyer bij zijn moeder in de auto zat, die op de A4 bij Leidschendam in de file stond. Van T., die aan één oog blind is, klapte toen met ruim 100 kilometer per uur achterop de auto.

Vrijwel direct na het ongeval gaf Van T. toe dat het ongeluk het gevolg was van het feit dat hij met zijn mobiele telefoon in de weer was. Dit toestel zat in de houder op het dashboard, maar Van T. was zo druk met het opzoeken van een telefoonnummer, dat hij de matrixborden en de file niet zag.

De peuter bezweek aan de verwondingen die hij opliep door de crash, zijn moeder en zusje raakten zwaargewond. De halfblinde Van T. bleef ongedeerd.

Justitie legde de man twee weken geleden dood door schuld ten laste en eiste een taakstraf van 200 uur. Volgens het AD vroeg de aanklager zich hardop af 'wat de toegevoegde waarde van het strafrecht is bij een zaak die alleen verliezers kent'.
http://www.spitsnieuws.nl(...)or-doodrijder-peuter
pi_129305248
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:07 schreef Loekie1 het volgende:
Doodrijder ontloopt cel
GRONINGEN -

De 36-jarige man die vorig jaar onder invloed van alcohol een 41-jarige vrouw uit Meeden doodreed, hoeft daarvoor niet de gevangenis in.
Hij werd donderdag veroordeeld tot een werkstraf van 200 uur, vier maanden voorwaardelijke celstraf en een rijontzegging van driejaar. Het OM had één jaar cel geëist. Dat meldt het Dagblad van het Noorden.

P.K. uit Stedum reed vorig jaar december even buiten Veendam frontaal op een tegenligger. De bestuurster van de andere auto overleefde dat niet. Later bleek dat K. had gedronken en dat hij tijdens het rijden bezig was met zijn mobiele telefoon.

De rechtbank koos voor een minder zware straf omdat K. berouw heeft getoond en alle verantwoordelijkheid op zich heeft genomen, zo staat in het vonnis.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_ontloopt_cel__.html
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er ook niet een boete bij zit voor deze kerel en een verplichte cursus die automobilisten moeten volgen die met drank op gaan rijden (en die kost een paar honderd euro).
pi_129305349
UTRECHT - De 17-jarige automobilist die in De Bilt oud-wethouder Jan van Eijken doodreed is weer vrij man.

De rechtbank heeft gehoor gegeven aan een verzoek van zijn advocaat en houdt de verdachte niet langer in voorlopige hechtenis. De rechter stelt dat de persoonlijke belangen van de Biltenaar zwaarder wegen dan het maatschappelijk belang om hem nog langer vast te houden.

Daarbij heeft onder meer een rol gespeeld dat de jongen nog minderjarig is. De Biltenaar mag een eventuele rechtszaak thuis afwachten.

Het dodelijk ongeluk gebeurde op 15 mei. De verdachte schepte oud-wethouder Van Eijken (76) op een zebrapad van de Hessenweg, de winkelstraat in De Bilt. De jongen, die te hard zou hebben gereden, wordt verdacht van doodslag.

De Biltenaar had al wel een rijbewijs, maar er zat geen volwassen coach in de auto. Dat is wel verplicht voor 17-jarigen.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)ilt-vrijgelaten.html
pi_129305445
Daarentegen in België:

Doodrijder van Sophie krijgt geen mildere straf in beroep
ANTWERPEN

De politiekamer bij de correctionele rechtbank van Antwerpen, die fungeert als beroepsinstantie tegen vonnissen van de politierechters, veroordeelde vrijdag de Nederlander Leo D. (54) uit Kapellen conform de vordering van de openbaar aanklager tot twee jaar cel, waarvan de helft met uitstel, 11.000 euro boete, waarvan 2.750 effectief, plus vijf jaar rijverbod. Op 11 februari 2011 reed hij fietsster Sophie Van de Heijning (16) van het zebrapad op het kruispunt van de Antwerpsesteenweg met de Plasstraat in Hoevenen. Hij zette zijn weg gewoon voort en ging een pittaschotel halen. Het meisje bezweek vier dagen later.
http://www.politics.be/nieuws/6019/
pi_129305560
Doodrijder Floor van der Wal nu al vrij
12 februari 2012

AMSTERDAM-WEST - Een opmerkelijke uitspraak vandaag. De man die op 24 maart 2011 caberatiere Floor van der Wal doodreed, is nu al vrijgelaten. En dat terwijl hij, Mohamed S., in september vorig jaar werd veroordeeld tot achttien maanden cel, waarvan zes voorwaardelijk.

Volgens het Parool eiste het OM zelfs vier jaar, maar is S. nu vroeger vrijgelaten als onderdeel van het reïntegratieprogramma. ‘Dit voelt als een mes in mijn onderbuik,’ aldus de vader van Van der Wal in het Parool.

Nadat S. Floor van der Wal bij het Mercatorplein in West had aangereden, vluchtte hij, maar kon hij snel door de politie worden gepakt omdat hij zijn kentekenplaat was verloren.
http://www.dichtbij.nl/am(...)-wal-nu-al-vrij.aspx
  woensdag 24 juli 2013 @ 21:17:24 #113
148823 znarch
ondertitel
pi_129305590
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:14 schreef Loekie1 het volgende:
Daarentegen in België:

ANTWERPEN

De politiekamer bij de correctionele rechtbank van Antwerpen, die fungeert als beroepsinstantie tegen vonnissen van de politierechters, veroordeelde vrijdag de Nederlander Leo D. (54) uit Kapellen conform de vordering van de openbaar aanklager tot twee jaar cel, waarvan de helft met uitstel, 11.000 euro boete, waarvan 2.750 effectief, plus vijf jaar rijverbod. Op 11 februari 2011 reed hij fietsster Sophie Van de Heijning (16) van het zebrapad op het kruispunt van de Antwerpsesteenweg met de Plasstraat in Hoevenen. Hij zette zijn weg gewoon voort en ging een pittaschotel halen. Het meisje bezweek vier dagen later.
Ga je nu willekeurige niet 1op1 met elkaar te vergelijken internet berichtjes hier dumpen om een punt te maken? Veel kanslozer krijgen we niet niet ;(
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_129305621
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:14 schreef Loekie1 het volgende:
Daarentegen in België:

ANTWERPEN

Je ziet hopelijk wel de belangrijke verschillen tussen de zaken die je kopieert?
  woensdag 24 juli 2013 @ 21:21:25 #115
186587 Byzantynixschii
pi_129305760
Fascinerende wijze van trollen dit.
pi_129305773
En in België:

René De Loose maaide toen op een kruispunt in Stabroek met zijn Corvette de 20-jarige rechtenstudent Roel Schonkeren uit Kapellen van het zebrapad. De jongeman was op slag dood. De Loose kwam net van een autohappening, had te veel gedronken en pleegde vluchtmisdrijf.

De politierechter veroordeelde de cafébaas tot een celstraf van 2,5 jaar, waarvan de helft met uitstel, een boete van 8.250 euro en een rijverbod van zes jaar.
http://www.standaard.be/cnt/g1s3kno0m
  woensdag 24 juli 2013 @ 21:23:03 #117
148823 znarch
ondertitel
pi_129305831
quote:
6s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:21 schreef Byzantynixschii het volgende:
Fascinerende wijze van trollen dit.
Ik denk helaas dat ze serieus is :X
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_129305935
Een kraanbestuurder die anderhalf jaar geleden een vrouw doodreed in het Oost-Vlaamse Sint-Pauwels, een deelgemeente van Sint-Gillis-Waas, heeft een gevangenisstraf van zes maanden gekregen, waarvan drie maanden met uitstel. Daarnaast mag de man vijf jaar geen vrachtwagen met of zonder aanhangwagen besturen. Het ongeval gebeurde in de Monseigneur Alfons Bermijnstraat. De vrouw overleed voor de ogen van haar drie kinderen, nadat ze geplet raakte tussen de voorbijrijdende kraan en haar eigen wagen
http://nieuws.vtm.be/binn(...)-cel-voor-doodrijder

Iemand vroeg voorbeelden, hier zijn ze.
  woensdag 24 juli 2013 @ 21:26:42 #119
186587 Byzantynixschii
pi_129305997
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:25 schreef Loekie1 het volgende:
Iemand vroeg voorbeelden, hier zijn ze.
Leuk voor je, ga nu maar weer buiten spelen. :W
pi_129306024
BREDA - Zes maanden gevangenisstraf en drie jaar rijontzegging.

Dat eist justitie tegen de dronken automobilist die op de Tramsingel in Breda een 28-jarige fietser doodreed en daarna doorreed. Bovendien moet de Bredanaar, stelt officier van justitie R. de Brouwer, 5.000 euro als materiële schade en smartengeld betalen.

Het was zondagavond 18 november vorig jaar omstreeks 21.30 uur toen een zwarte auto te veel naar rechts op het fietspad kwam en een fietser in de flank raakte. Omstanders hoorden een doffe klap en zagen de auto wegrijden. De fietser raakte ernstig gewond en stierf even later aan hersenletsel.
http://www.bndestem.nl/re(...)jder-breda-1.3889280
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')