abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:24:25 #51
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_129300948
quote:
9s.gif Op woensdag 24 juli 2013 18:41 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Zoveel domheid, het is nauwelijks te bevatten.
Werkelijk? Het gaat je voorstellingsvermogen te boven omdat je zelf misschien niet zo'n helder licht bent?
pi_129300953
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:21 schreef Loekie1 het volgende:
Het veroorzaken van een dodelijk ongeluk
Hier is alleen geen sprake van het veroorzaken van. Althans niet bewezen. Misschien heeft Donnie het zelf wel veroorzaakt.
I feel kinda Locrian today
pi_129300973
In Engeland krijg je dus na het doodrijden van iemand sowieso al twee jaar cel, waar je hier 240 uur taakstraf krijgt.
pi_129300981
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:21 schreef Loekie1 het volgende:
Dit geldt in Engeland.

* geen verzwarende omstandigheden 2 jaar cel
* verwijtbaarheid 3 jaar
* grotere verwijtbaarheid 5 jaar
* ernstigste verwijtbaarheid 6 jaar

http://en.wikipedia.org/wiki/Causing_death_by_dangerous_driving

En bij ons? Vertel het maar.
Bij doodslag tot 15 jaar dacht ik.
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:26:34 #55
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_129301026
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:23 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Heb je een link?
Niet direct nee. Probeer het eens bij wetten online of misschien op wiki.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_129301032
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:24 schreef starla het volgende:

[..]

Hier is alleen geen sprake van het veroorzaken van. Althans niet bewezen. Misschien heeft Donnie het zelf wel veroorzaakt.
Waarom is hij dan niet door de brandweerauto geschept?
pi_129301035
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:23 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Heb je een link?
http://www.verkeersstrafrecht.nl/verkeersongeval

quote:
Als het een ongeval betreft waardoor iemand is gedood dan kan hij een maximale gevangenisstraf opleggen van drie jaar in geval van 'gewone schuld' en van zes jaar in geval van roekeloosheid
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:26:58 #58
186587 Byzantynixschii
pi_129301039
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:25 schreef Loekie1 het volgende:
In Engeland krijg je dus na het doodrijden van iemand sowieso al twee jaar cel, waar je hier 240 uur taakstraf krijgt.
Nee.
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:27:24 #59
186587 Byzantynixschii
pi_129301047
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Bij doodslag tot 15 jaar dacht ik.
Doodslag is een opzetdelict. Heeft hier totaal niets mee te maken.
pi_129301059
Nogmaals, in Engeland:

* verwijtbaarheid 3 jaar

woensdag 24 juli 2013 @ 19:28:59 #61
396550 Richestorags
pi_129301098
Byzantynixschii heeft nog steeds niet door dat wij geen zuiver juridische discussie met hem voeren. Al zijn tegenstanders die geen juridische argumenten gebruiken beticht hij van domheid en zij snappen het niet. Wat hij echter zelf niet snapt, is dat niet iedereen deze casus vanuit een (puur) juridisch oogpunt bekijkt. De manier waarop hij echter om zich heen slaat doet me sterk vermoeden aan een gelovig mannetje die er niet uitkomt in een discussie over God en wild om zich heen begint te schreeuwen. In dit geval is de Bijbel het wetboek en het juridische systeem het geloof.
pi_129301109
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:27 schreef Loekie1 het volgende:
Nogmaals, in Engeland:

* verwijtbaarheid 3 jaar

Joh lees anders even mijn post onder het stuk wat je quote...

Edit:
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2013 13:47 schreef MicDis het volgende:

[..]

Maakt het dan wel compleet:

[..]

[..]

Dat is dus niet elk dodelijk ongeluk....
pi_129301114
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:26 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Waarom is hij dan niet door de brandweerauto geschept?
Wat een irrelevante vraag.
I feel kinda Locrian today
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:29:41 #64
186587 Byzantynixschii
pi_129301118
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:27 schreef Loekie1 het volgende:
Nogmaals, in Engeland:

* verwijtbaarheid 3 jaar

Iemand doodrijden impliceert geen 'dangerous driving'.
pi_129301134
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:28 schreef Richestorags het volgende:
Byzantynixschii heeft nog steeds niet door dat wij geen zuiver juridische discussie met hem voeren. Al zijn tegenstanders die geen juridische argumenten gebruiken beticht hij van domheid en zij snappen het niet. Wat hij echter zelf niet snapt, is dat niet iedereen deze casus vanuit een (puur) juridisch oogpunt bekijkt. De manier waarop hij echter om zich heen slaat doet me sterk vermoeden aan een gelovig mannetje die er niet uitkomt in een discussie over God en wild om zich heen begint te schreeuwen. In dit geval is de Bijbel het wetboek en het juridische systeem het geloof.
Jouw inhoudelijke reacties en het nooit op de man spelen daarentegen. _O_
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:30:20 #66
186587 Byzantynixschii
pi_129301151
quote:
Rot nou eens op met je gezeur vent.
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:30:33 #67
396550 Richestorags
pi_129301154
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:15 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Hij zegt het toch goed? In ZIJN ogen (dus zijn beleving) is hij de dader. Gezien de actie en zijn andere overtredingen en drugsgebruik kan ik dat ook gewoon begrijpen, ik zie hetzelfde.

Dat hij volgens je schoolboeken juridisch gezien geen dader is maar verdachte dat maakt dan niet uit, immers is het ZIJN beleving.
Dat heeft dan ook niets met domheid te maken. Immers is het pas dom als je slechts via een boekje kunt redeneren.
Ook moet ik nog aanstippen dat dit niet WGR is maar NWS en dat men derhalve de mogelijk heeft om het ongeval uit meerdere oogpunten te bekijken (en het gevoel) en daar dan over te discussieren.
Als je slechts naar het juridische aspect wil kijken dan moet je toch een topic in WGR openen?
Inderdaad. Ik gebruik mijn eigen standpunten, ik verschuil me niet louter achter het wetboek. Anderen zouden dat ook eens moeten doen.
pi_129301170
quote:
Dat zeg ik. Het is toch ook niet gek dat in NWS het gevoel meespeelt. Als je advocaatje wil spelen, omdat je in de praktijk wilt uitproberen wat je op school leert, doe je dat toch in WGR?
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:31:21 #69
396550 Richestorags
pi_129301192
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jouw inhoudelijke reacties en het nooit op de man spelen daarentegen. _O_
Ik ben niet perfect. Inhoudelijke reacties heb ik wel degelijk. Dom wil ik mezelf ook niet noemen :)

quote:
Dat zeg ik. Het is toch ook niet gek dat in NWS het gevoel meespeelt. Als je advocaatje wil spelen, omdat je in de praktijk wilt uitproberen wat je op school leert, doe je dat toch in WGR?
Inderdaad. Maar er werd mij in vorige topics al op gewezen dat dit een juridische discussie was. Rly? Wie bepaalt dat dan?
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:32:43 #70
396550 Richestorags
pi_129301248
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:30 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Rot nou eens op met je gezeur vent.
Oei, daar wint de emotie het van de ratio. Mocht ik ooit een keer een pennenlikker nodig hebben voor juridisch advies, huur ik jou niet in.
pi_129301318
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:30 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Volgens de moeder van het slachtoffer gaat het om een noodlottig ongeval en ik respecteer dat gevoel van haar volkomen.
pi_129301395
Voor de engeland regeltjesmensen:

quote:
Indien de rechter tot een veroordeling komt voor het delict van artikel 6WVW dan hangt het vooral van de mate van schuld en de ernst van het gevolg af welke strafmaxima hij moet hanteren. Als het een ongeval betreft waardoor iemand is gedood dan kan hij een maximale gevangenisstraf opleggen van drie jaar in geval van 'gewone schuld' en van zes jaar in geval van roekeloosheid, een geldboete van maximaal ¤ 11.250,= en een ontzegging van de rijbevoegdheid van maximaal vijf jaar. Is lichamelijk letsel toegebracht dan zijn de maximale straffen als volgt: 1 jaar gevangenisstraf bij 'gewone schuld' en drie jaar bij roekeloosheid, ¤ 4500,= boete en vijf jaar ontzegging van de rijbevoegdheid. De rechter kan echter hogere straffen opleggen als sprake is van strafverzwarende omstandigheden, zoals alcoholgebruik, het weigeren mee te werken aan een alcoholonderzoek, een ernstige snelheidsovertreding, bumperkleven, gevaarlijk inhalen of geen voorrang verlenen. Dan kan voor het veroorzaken van een dodelijke aanrijding zelfs een gevangenisstraf worden opgelegd van negen jaar!
Nogmaals, in Engeland:

* geen verzwarende omstandigheden 2 jaar cel ->NL:3 jaar
* verwijtbaarheid 3 jaar
* grotere verwijtbaarheid 5 jaar ->NL: 6 jaar
* ernstigste verwijtbaarheid 6 jaar ->NL: 9 jaar

PVV wat?
pi_129301396
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:27 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Doodslag is een opzetdelict. Heeft hier totaal niets mee te maken.
Met deze zaak niet maar als je vegelijkingen maakt dan speelt het wel een rol. In Nederland kun je veroordeeld worden voor doodslag als je willens en wetens gaat rijden in omstandigheden die de dood van iemand veroorzaken.
pi_129301417
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:34 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Volgens de moeder van het slachtoffer gaat het om een noodlottig ongeval en ik respecteer dat gevoel van haar volkomen.
Het is ook een noodlottig ongeval natuurlijk daar twijfelt niemand aan. Het gaat er nu om dat die gozer schijnbaar denkt dat hij een coureur is in het normale verkeer en dat kan tot grote gevolgen hebben zoals we zien. Dat zo'n jongen wordt beschermd met lettertjes uit het wetboek en daarbij ook nog de mensen die op gevoel reageren wegzetten als dombo's, slaat nergens op.
pi_129301451
quote:
Bingo. Dat probeer ik ook al 8 topics duidelijk te maken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')