Je vindt het nog steeds niet leuk hequote:Op woensdag 24 juli 2013 14:29 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wat een foutieve aannames en veroordelingen op basis van een paar regels tekst. Fok! Ten voeten uit.
Als ik dingen zou aannemen op basis van de OP is het met name dat je het nogal vervelend lijkt te vinden dat er niet geneukt kan worden op vakantie.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:29 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wat een foutieve aannames en veroordelingen op basis van een paar regels tekst. Fok! Ten voeten uit.
En daarom zijn jouw reacties ook zo typerend voor het Fok!-volk. Je weet niets van mij. Je hebt geen idee wat ik heb meegemaakt, en je hebt totaal geen beeld van mijn relatie, of mijn vriendin. Maar toch voel je je geroepen om niet alleen over dat alles een oordeel te vellen, maar ons ook publiekelijk te veroordelen. En waarom? Simpelweg omdat ik een topic open met een vraag.quote:
Zit je nou echt op een te laag krukje, in je zwemshort, 45 graden, wifebeater aan, teenslippertjes, zonnebril op je strohoed afwisselend euros in te werpen en stampvoetend je beklag te doen over het Fok-volk in een internetcafe?quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
En daarom zijn jouw reacties ook zo typerend voor het Fok!-volk. Je weet niets van mij. Je hebt geen idee wat ik heb meegemaakt, en je hebt totaal geen beeld van mijn relatie, of mijn vriendin. Maar toch voel je je geroepen om niet alleen over dat alles een oordeel te vellen, maar ons ook publiekelijk te veroordelen. En waarom? Simpelweg omdat ik een topic open met een vraag.
Nope. Je hebt in dit topic nog geen enkele juiste aanname gedaan.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:47 schreef Deshain het volgende:
[..]
Zit je nou echt op een te laag krukje, in je zwemshort, 45 graden, wifebeater aan, teenslippertjes, zonnebril op je strohoed afwisselend euros in te werpen en stampvoetend je beklag te doen over het Fok-volk in een internetcafe?
Zo nee, denk je aan je data limiet (naast je bloeddruk)?
serieus?quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:09 schreef papernote het volgende:
Heb je een annuleringsverzekering? Daar kun je soms derving van vakantiegenot vergoed krijgen.
Stel je wordt (ernstig) ziek tijdens je vakantie en komt in het ziekenhuis. De zorgverzekering (of aanvullende reisverzekering) vergoed de medische kosten. Het missen van een aantal vakantiedagen wegens opname in het ziekenhuis betaald de annuleringsverzekering.quote:
Dát snap ik ook. Want dat is inderdaad heel vervelend.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:15 schreef Thisbe het volgende:
Nou ik snap TS wel een beetje hoor, zijn vriendin bloedt al zes weken en heeft waarschijnlijk pijn. Hij moet een beetje hulpeloos toekijken, en kan weinig anders doen dan weer het ziekenhuis bellen.
Dank je. Het viel ons vanmorgen behoorlijk rauw op ons dak, helemaal toen we op een rijtje gingen zetten op hoeveel momenten er fouten gemaakt zijn, en hoeveel voorkomen had kunnen worden. Mijn vriendin is iemand die heel veel plezier haalt uit dingen met haar kinderen doen, en het snijdt heel erg om aan de zijlijn toe te moeten kijken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:15 schreef Thisbe het volgende:
Nou ik snap TS wel een beetje hoor, zijn vriendin bloedt al zes weken en heeft waarschijnlijk pijn. Hij moet een beetje hulpeloos toekijken, en kan weinig anders doen dan weer het ziekenhuis bellen.
Ik denk overigens ook dat het weinig zin heeft om een formele klacht in te dienen of rechtsbijstand in te schakelen, zoals velen al dan niet ongenuanceerd aan hebben gegeven.
Wat je zou kunnen doen TS, is even rustig zitten en het hele verhaal op papier zetten. Wat is er gebeurd, en waar is het naar jullie mening mis gegaan? Dit verhaal zou je kunnen mailen naar de betreffende gynaecoloog. Of je kunt vragen om een afspraak, om dit te bespreken. Grote kans dat je hier meer mee bereikt dan met schreeuwen. Ook al kan ik best begrijpen dat je boos en gefrustreerd bent. Mensen zijn veel minder geneigd om je tegenmoet te komen als je stennis gaat trappen.
Het zou heel goed kunnen zijn dat hier sprake is van een samenloop van omstandigheden. Jouw vriendin bloedt langer dan meestal het geval is, ze heeft per ongeluk tampons gebruikt, en misschien is ze ondertussen ook nog ongesteld. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom zij nu langer bloedt dan 'normaal'.
Sterkte voor haar trouwens, ik hoop dat ze snel weer beter is.
Ik denk niet dat dat opgaat omdat mevrouw al weken voor de vakantie aan het bloeden was vanwege een geplande operatie.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:14 schreef papernote het volgende:
[..]
Stel je wordt (ernstig) ziek tijdens je vakantie en komt in het ziekenhuis. De zorgverzekering (of aanvullende reisverzekering) vergoed de medische kosten. Het missen van een aantal vakantiedagen wegens opname in het ziekenhuis betaald de annuleringsverzekering.
Zo'n verzekering is niet alleen voor annulering vooraf, maar ook tijdens de vakantie.
De enige manier om erachter te komen is om de verzekering te bellen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat opgaat omdat mevrouw al weken voor de vakantie aan het bloeden was vanwege een geplande operatie.
Edit: pre-existing condition of iets in die richting
Ik heb kinderen(2) en denk je het los moer laten en can je vakantiemoet gaan genieten. En nee, ik zie dit niet als domper. Hooguit als lastig.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:03 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Daar ging het niet om. Maar ik merk dat iedereen erop gebrand is mij af te zeiken, simpelweg omdat ik vraag naar de mogelijkheden.
Wij gaan echt ons best doen om zoveel mogelijk uit de vakantie te halen. Maar iedereen met kinderen kan zich voorstellen dat dit best een domper is, en dat wij daarom graag willen weten welke stappen er mogelijk zijn als wij terug zijn in Nederland.
That's all.
Nou, vanaf de eerste reactie was het al "zeik niet zo, wat ben je een zeikerd, flikker op met je gezeik".quote:
Dan heb je echt een ander topic dan ik gezien...quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou, vanaf de eerste reactie was het al "zeik niet zo, wat ben je een zeikerd, flikker op met je gezeik".
En als jij op vakantie erachter moet komen dat het nog weken gaat duren, dat dat normaal is (terwijl er eerst was gezegd dat het één week zou duren, en toen twee en je je dus ook zorgen maakt omdat het niet hersteld binnen die periode? Terwijl je er ook achter komt dat het helemaal niet nodig was geweest als het ziekenhuis hun werk maar had gedaan?quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:42 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb kinderen(2) en denk je het los moer laten en can je vakantiemoet gaan genieten. En nee, ik zie dit niet als domper. Hooguit als lastig.
Maar eerst wordt er gezegd 'één week'. Dan is het opeens twee en weer wat later is het normaal als het zés weken duurt.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:46 schreef Thisbe het volgende:
I
Al moet ik zeggen dat TS en zijn vriendin misschien een iets te rooskleurig beeld hebben gehad van de operatie. Iedere operatie kan complicaties met zich meebrengen, die langer kunnen duren dan je verwacht had.
eens.. maar wat doe je eraanquote:Op woensdag 24 juli 2013 15:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar eerst wordt er gezegd 'één week'. Dan is het opeens twee en weer wat later is het normaal als het zés weken duurt.
Dat is gewoon een kwestie van slechte voorlichting.
Het ziekenhuis aansprakelijk stellen. Bij juiste voorlichting was er niet voor dit vakantiemoment gekozen (of voor dit operatiemoment). Bij juiste voorlichting had de vriendin van TS (en hijzelf) zich geen zorgen hoeven maken om het blijven bloeden.quote:
met welk gewenste resultaat?quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het ziekenhuis aansprakelijk stellen. Bij juiste voorlichting was er niet voor dit vakantiemoment gekozen (of voor dit operatiemoment). Bij juiste voorlichting had de vriendin van TS (en hijzelf) zich geen zorgen hoeven maken om het blijven bloeden.
Een tegemoetkoming in ieder geval, hele vakantie ga je nooit terugkrijgen en zou ook overdreven zijn maar het ziekenhuis mag wel met iets komen, meer dan met een 'sorry'.quote:
Aansprakelijk voor wat? Heeft TS wel gemeld dat hij op vakantie ging? Had de arts dit kunnen weten? Wie zegt dat het getal van zes weken wel klopt en de initiële voorlichting inderdaad fout was, wellicht heeft ze gewoon enorme pech? Wat is de schade (in geld)?quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het ziekenhuis aansprakelijk stellen. Bij juiste voorlichting was er niet voor dit vakantiemoment gekozen (of voor dit operatiemoment). Bij juiste voorlichting had de vriendin van TS (en hijzelf) zich geen zorgen hoeven maken om het blijven bloeden.
oftewel bij klachten wordt bijna nooit een vergoeding uitgegeven dan zul je naar een letselschade advocaat moeten gaanquote:[
Eenmaal per kwartaal wordt een algemeen overzicht van de klachten naar de directie gestuurd. Bij dit overzicht zullen eventuele aanbevelingen en suggesties ter verbetering van de kwaliteit van zorg en van de dienstverlening opgenomen worden.
Eenmaal per jaar wordt, samen met de klachtencommissie, een jaarverslag gemaakt
Een sorry en laten weten dat ze er in het vervolg beter op letten lijkt me voldoende in dit geval.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een tegemoetkoming in ieder geval, hele vakantie ga je nooit terugkrijgen en zou ook overdreven zijn maar het ziekenhuis mag wel met iets komen, meer dan met een 'sorry'.
Ik vind het trouwens vreemd dat er in dit topic zoveel mensen zijn die vinden dat een arts geen volledige voorlichting hoort te geven. Als er iets is dat je moet nalaten omdat dat de genezing hindert dan is het vrij logisch dat je dat ook te horen krijgt. Bij een doosje aspirine zit al een dikke bijsluiter.
Het ziekenhuis gaat waarschijnlijk met niets meer komen dan een "sorry", anders scheppen ze een precedent en kan iedereen met "last" (= subjectief) wel z'n vakantie gaan declareren.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Een tegemoetkoming in ieder geval, hele vakantie ga je nooit terugkrijgen en zou ook overdreven zijn maar het ziekenhuis mag wel met iets komen, meer dan met een 'sorry'.
Wie zegt dat het niet gegeven is? TS? Misschien is hij door drukte/stress wel wat vergeten. De bijsluiter of folder kwijt geraakt. Probeer het maar eens te bewijzen.quote:Ik vind het trouwens vreemd dat er in dit topic zoveel mensen zijn die vinden dat een arts geen volledige voorlichting hoort te geven. Als er iets is dat je moet nalaten omdat dat de genezing hindert dan is het vrij logisch dat je dat ook te horen krijgt. Bij een doosje aspirine zit al een dikke bijsluiter.
Is het de taak van TS om te zeggen dat ze op vakantie gaan? Ook bij thuisblijven had de arts moeten zeggen dat zwemmen niet kan. Dat tampons niet mogen. Dat het bloeden rustig een maand of anderhalf kan duren.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:58 schreef papernote het volgende:
[..]
Aansprakelijk voor wat? Heeft TS wel gemeld dat hij op vakantie ging? Had de arts dit kunnen weten?
Dit dus. En de arts wist bij het vervolgbezoek wel van de vakantie, maar dat zou geen probleem moeten zijn. Aanstippen met zilvernitraat, geen tampons, en het bloeden zou met een klein weekje wel gestopt zijn. Zwemmen zou dan geen probleem meer opleveren.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Is het de taak van TS om te zeggen dat ze op vakantie gaan? Ook bij thuisblijven had de arts moeten zeggen dat zwemmen niet kan. Dat tampons niet mogen. Dat het bloeden rustig een maand of anderhalf kan duren.
Dat is allemaal niet gebeurd, zelfs niet nadat er nog een ingreep geweest is tussentijds.
Eerst één week
Toen twee weken en oh ja, geen tampons gebruiken
Toen een ingreep en 'het houdt nog een paar dagen aan'
En dan op vakantie 'oh nee, dat kan wel zes weken duren, en voor ik het vergeet: niet sporten en niet zwemmen, staat in de folder, hejje die niet gehad? Oh, da's vervelend'
Ik kijk altijd wel wat een behandeling inhoud voordat ik hem onderga. Lang leve google en wikipediaquote:Op woensdag 24 juli 2013 16:09 schreef Dagonet het volgende:
Moet je wel weten dat zo'n folder überhaupt bestaat.
En als je ook maar een beetje kennis hebt van het gezondheids/medisch tuchtrecht, dan weet je dat dat ook zo'n beetje het enige is waar TS op kan rekenen/hopen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:00 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Een sorry en laten weten dat ze er in het vervolg beter op letten lijkt me voldoende in dit geval.
Zijn er mensen die dat niet wetenquote:Op woensdag 24 juli 2013 16:09 schreef Dagonet het volgende:
Moet je wel weten dat zo'n folder überhaupt bestaat.
Heb je je annuleringsverzekering al gebeld?quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dit dus. En de arts wist bij het vervolgbezoek wel van de vakantie, maar dat zou geen probleem moeten zijn. Aanstippen met zilvernitraat, geen tampons, en het bloeden zou met een klein weekje wel gestopt zijn. Zwemmen zou dan geen probleem meer opleveren.
"Oh, je bent nu op vakantie en bloedt nog steeds? Vooral niet zwemmen hoor!"
TS kan naast een klachtenprocedure en eventueel een tuchtzaak natuurlijk ook het ziekenhuis aansprakelijk stellen voor de eventuele schade, maar dat levert waarschijnlijk niets op.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
En als je ook maar een beetje kennis hebt van het gezondheids/medisch tuchtrecht, dan weet je dat dat ook zo'n beetje het enige is waar TS op kan rekenen/hopen.
Het is jammer, maar het is niet anders. Dit is een vervelend geval van miscommunicatie en je mag er een klacht voor indienen, maar of dat op de een of andere manier iets gaat toevoegen vraag ik me ten sterkste af. Bedenk ook dat de 'bewijslast' volledig bij TS zal liggen. Lijkt mij alleen maar een bron van nòg meer teleurstelling en frustratie.
Ik ben het niet eens met Dagonet, maar dit is natuurlijk geen argument.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:10 schreef Maax het volgende:
[..]
Ik kijk altijd wel wat een behandeling inhoud voordat ik hem onderga. Lang leve google en wikipedia
Welke schade? Noem eens een bedrag of geef een berekening? Baseer dat eens op iets meetbaars?quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:18 schreef dotKoen het volgende:
[..]
TS kan naast een klachtenprocedure en eventueel een tuchtzaak natuurlijk ook het ziekenhuis aansprakelijk stellen voor de eventuele schade, maar dat levert waarschijnlijk niets op.
Dat bedoel ik dus met "een bron van verdere teleurstelling en frustratie"...quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:18 schreef dotKoen het volgende:
[..]
TS kan naast een klachtenprocedure en eventueel een tuchtzaak natuurlijk ook het ziekenhuis aansprakelijk stellen voor de eventuele schade, maar dat levert waarschijnlijk niets op.
Ik heb vanaf het begin gesteld dat het zeer moeilijk is schade in casu te bewijzen of te kwantificerenquote:Op woensdag 24 juli 2013 16:19 schreef papernote het volgende:
[..]
Welke schade? Noem eens een bedrag of geef een berekening? Baseer dat eens op iets meetbaars?
ik denk dat het feit dat het woordje seks 3x voorkomt in de OP mensen nogal snel afgeleid zijn..quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
En daarom zijn jouw reacties ook zo typerend voor het Fok!-volk. Je weet niets van mij. Je hebt geen idee wat ik heb meegemaakt, en je hebt totaal geen beeld van mijn relatie, of mijn vriendin. Maar toch voel je je geroepen om niet alleen over dat alles een oordeel te vellen, maar ons ook publiekelijk te veroordelen. En waarom? Simpelweg omdat ik een topic open met een vraag.
Kan persoonlijk zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:18 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met Dagonet, maar dit is natuurlijk geen argument.
Ik doe dat ook hoor, ik vind alleen "je had ook wel even kunnen googlen naar je aandoening" geen valide argument.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:25 schreef Maax het volgende:
[..]
Kan persoonlijk zijn natuurlijk.
Maar elk weldenkend mens zou sowieso gaan googelen zodra het niet gaat zoals de dokter zegt. Dat sowieso. En dat gebeurde al vanaf week 1.
Ja, dat is wel tegenwoordig de gang van zaken. Persoonlijk zou ík bij de controle-afspraak hier over beginnen en misschien valt het prima uit te praten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:44 schreef dotKoen het volgende:
Ik zou beginnen met een klachtenbrief naar gynaecoloog of klachtenbureau ziekenhuis te sturen, en vervolgens de reactie en/of gesprek van gynaecoloog af te wachten.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:44 schreef dotKoen het volgende:
Daarnaast moet je het ziekenhuis aansprakelijk stellen voor de geleden schade.
Ik ben ontzettend blij dat in dit land lui als jij geen poot aan de grond krijgen. Zou je je vrouw niet aansprakelijk gaan stellen dat ze niet conform opdracht van de arts stopt met bloeden? Ga toch weg man.quote:Dit dus. En de arts wist bij het vervolgbezoek wel van de vakantie, maar dat zou geen probleem moeten zijn. Aanstippen met zilvernitraat, geen tampons, en het bloeden zou met een klein weekje wel gestopt zijn. Zwemmen zou dan geen probleem meer opleveren.
"Oh, je bent nu op vakantie en bloedt nog steeds? Vooral niet zwemmen hoor!"
Vandaar dat ze het ook steeds bijstellen natuurlijk en steeds doen alsof dat normaal is. Het kan een week duren, oh nee, het kan twee weken duren, nog een paar dagen, nee zes weken is normaal.quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:17 schreef mcmlxiv het volgende:
Een mens is geen machine, een arts is geen god. Hij / zij doet een soort van best guess gebaseerd op andere vergelijkbare gevallen. Dat kan uitkomen, maar er kan ook van alles tussenkomen.
Geen rechten ontlenen aan de diagnoses van een arts?quote:Net doen alsof je aan een dergelijke uitspraak enig recht kunt ontlenen is gewoon te idioot voor woorden.
Jij denkt dus dat een mens een machine is? En jij gaat ervan uit dat wat TS zegt precies klopt? Ik ken geen enkele arts die harde datums noemt. Dat is altijd met mitsen en maren en slagen om de arm. TS wou gewoon op vakantie en heeft gehoord wat hij wilde horen. En ja, heel misschien heeft de arts vergeten een foldertje mee te geven. Nou poeh.quote:Vandaar dat ze het ook steeds bijstellen natuurlijk en steeds doen alsof dat normaal is. Het kan een week duren, oh nee, het kan twee weken duren, nog een paar dagen, nee zes weken is normaal.
Dat zou je als levertijd niet pikken, laat staan van een doorlopende bloeding.
Welk recht denk je daaraan te kunnen ontleden dan? Vertel?quote:Geen rechten ontlenen aan de diagnoses van een arts? Die's nieuw.
Bij mij is ook een stukje van mijn baarmoederhals weggehaald, onder plaatselijke verdoving, maar daar werd ook gezegd tot 6 weken. Bij een vriendin van me hetzelfde verhaal en bij 2 anderen die ik ken ook hetzelfde verhaal.quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:58 schreef papernote het volgende:
[..]
Aansprakelijk voor wat? Heeft TS wel gemeld dat hij op vakantie ging? Had de arts dit kunnen weten? Wie zegt dat het getal van zes weken wel klopt en de initiële voorlichting inderdaad fout was, wellicht heeft ze gewoon enorme pech? Wat is de schade (in geld)?
Wie zegt dat jij dezelfde behandeling hebt gehad als de vrouw van TS? En dat daarvoor dezelfde hersteltijd geldt? Sowieso ging er bij de vrouw van TS iets mis (lichamelijk), want ze moest worden geholpen met zilvernitraat.quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Bij mij is ook een stukje van mijn baarmoederhals weggehaald, onder plaatselijke verdoving, maar daar werd ook gezegd tot 6 weken. Bij een vriendin van me hetzelfde verhaal en bij 2 anderen die ik ken ook hetzelfde verhaal.
Dat getal van 6 weken klopt wel, alhoewel ik geen 6 weken gebloed heb werd er wel voor gewaarschuwt dat dat kon, of dat je toch tussendoor weer ging bloeden. Net zoals er werd gewaarschuwt dat ik in die periode niet mocht zwemmen, geen seks mocht hebben, geen tampons mocht gebruiken(ook niet als ik gestopt was met bloeden en ongesteld werd).
Alles is even vlotjes langsgelopen, daarnaast kreeg ik een foldertje over deze ingreep.
Het is toch echt wel de normale gang van zaken dat de arts ervoor zorgt dat je als patient weet wat normaal is en wanneer je aan de bel moet trekken, maar ook wat je niet moet doen wat het genezingsproces in de weg kan zitten of zelfs infectiegevaar oplevert.
Het lijkt me ook best heel naar als de arts zegt 1 week en je daarna nog bloed, dan komt er wat wat bezorgdheid bij kijken dat er misschien wat mis is, dan stel je dat bij omdat de arts zegt 2 weken, dan weer die bezorgdheid dat er wat mis is, om dan uiteindelijk een keer te horen dat 6 weken normaal is, dat je dus om niets in de stress hebt gezeten.
Het is dezelfde ingreep en er ging niets mis. Buiten het feit dat het zes keer langer blijft bloeden dan aanvankelijk gezegd werd.quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:04 schreef papernote het volgende:
[..]
Wie zegt dat jij dezelfde behandeling hebt gehad als de vrouw van TS? En dat daarvoor dezelfde hersteltijd geldt? Sowieso ging er bij de vrouw van TS iets mis (lichamelijk), want ze moest worden geholpen met zilvernitraat.
Ik kan me prima het volgende indenken: hersteltijd is een week, het bloeden duurt langer, arts zegt "kijk het nog een weekje aan", helpt daarna met zilvernitraat en meldt dat het nu zes weken duurt.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:04 schreef papernote het volgende:
[..]
Wie zegt dat jij dezelfde behandeling hebt gehad als de vrouw van TS? En dat daarvoor dezelfde hersteltijd geldt? Sowieso ging er bij de vrouw van TS iets mis (lichamelijk), want ze moest worden geholpen met zilvernitraat.
Ik kan me prima het volgende indenken: hersteltijd is een week, het bloeden duurt langer, arts zegt "kijk het nog een weekje aan", helpt daarna met zilvernitraat en meldt dat het nu zes weken duurt.
Dat heb ik dus ook gehad, net als die andere vrouwen die ik meenam in dat stukje tekst. Is een vrij veel voorkomend iets(hiervoor is die enting in het leven geroepen voor meisjes).quote:later celweefsel dat voor afwijkende pap-waardes zorgde
Heb jij je annuleringsverzekering nu al eens gebeld?quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het is dezelfde ingreep en er ging niets mis. Buiten het feit dat het zes keer langer blijft bloeden dan aanvankelijk gezegd werd.
En hebben jullie zelf ook de juiste informatie verstrekt aan de dokter, dat jullie een vakantie gepland hadden en ook de invulling van de vakantie?quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:54 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Informatie bieden is een verplichte handeling. Als die informatie niet geboden wordt, is dat nalatigheid.
ga jij het nou omdraaien?quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:20 schreef kabouter1986 het volgende:
[..]
En hebben jullie zelf ook de juiste informatie verstrekt aan de dokter, dat jullie een vakantie gepland hadden en ook de invulling van de vakantie?
Ook gevraagd of het niet naar deze vakantie ingepland kan worden?
Nee die dokter moet het ruiken dat je een vakantie hebt geboekt.quote:
Nee niet omdraaien, maar het is altijd handig om dat soort toekomstdingetjes te vermelden bij zo'n situatie.quote:
Sorry hoor, maar zwemmen in een heerlijke warme zomer is geen koffiedik kijken. Bij mij werd het zelfs in de winter gezegd, dat is gewoon redelijk standaart aangezien er zwembaden zijn, sauna's zijn en dat soort dingen waar mensen wel vaker gebruik van maken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:20 schreef kabouter1986 het volgende:
[..]
En hebben jullie zelf ook de juiste informatie verstrekt aan de dokter, dat jullie een vakantie gepland hadden en ook de invulling van de vakantie?
Ook gevraagd of het niet naar deze vakantie ingepland kan worden?
Na drie dagen warmte 'heerlijk warme zomer' zeggen...quote:
Nou, laten we beginnen met de arts, dat die in ieder geval in beginsel al eens de juiste info verstrekt.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:52 schreef kabouter1986 het volgende:
[..]
Nee die dokter moet het ruiken dat je een vakantie hebt geboekt.
En ja, jij hebt als patient ook een plicht.
We zijn niet bij de gesprekken geweest, we weten niet hoe het precies verwoord is en wat wel gezegd is maar niet begrepen/onthouden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 06:48 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Nou, laten we beginnen met de arts, dat die in ieder geval in beginsel al eens de juiste info verstrekt.
Dat zou niet moeten afhangen van of de patiënt meldt dat ze op vakantie gaat.
Dat is zo. Neemt niet weg dat de arts de patiënt moet informeren, en dat die plicht ook in eerste instantie bij de arts ligt en niet bij de patiënt. En als we even afgaan op wat TS zegt, is dat niet goed, nee zelfs waardeloos gebeurd.quote:Op donderdag 25 juli 2013 07:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
We zijn niet bij de gesprekken geweest, we weten niet hoe het precies verwoord is en wat wel gezegd is maar niet begrepen/onthouden.
Die hele vakantie-discussie slaat nergens op. Daar heeft die arts geen kont mee te maken. Die moet vertellen wat de ingreep inhoudt en wat de gevolgen kunnen zijn en eventuele complicaties.quote:Op donderdag 25 juli 2013 06:48 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Nou, laten we beginnen met de arts, dat die in ieder geval in beginsel al eens de juiste info verstrekt.
Dat zou niet moeten afhangen van of de patiënt meldt dat ze op vakantie gaat.
Volgens mij is dat ook het punt. Of die arts dat goed gedaan heeft.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:16 schreef Kreator het volgende:
Die moet vertellen wat de ingreep inhoudt en wat de gevolgen kunnen zijn en eventuele complicaties.
Die vakantiediscussie slaat wel ergens op.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:16 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die hele vakantie-discussie slaat nergens op. Daar heeft die arts geen kont mee te maken. Die moet vertellen wat de ingreep inhoudt en wat de gevolgen kunnen zijn en eventuele complicaties.
Je mag best zelf even nadenken of een vakantie 3 weken na zo'n ingreep verstandig is.
Op basis van de informatie die TS verstrekt heb ik de conclusie getrokken dat luisteren niet zijn allersterkste punt is qua communicatie skillzzzquote:Op donderdag 25 juli 2013 07:32 schreef jajablahblah het volgende:
Als je geen oordeel mag hebben afgaande op de informatie die je van TS krijgt zitten we hier natuurlijk met z'n allen voor de kat z'n viool.
Het enige wat die arts verweten kan worden ,als alles klopt wat TS zegt, is dat hij de eventuele complicaties of langerdurende complicaties niet goed genoeg heeft uitgelegd.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:25 schreef Ryon het volgende:
Die vakantiediscussie slaat wel ergens op.
Bij de keuze om geopereerd te worden spelen dat soort overwegingen mee.
Nou, ik trek eerder de conclusie dat veel mensen het ook wel lekker vinden om van leer te trekken tegen TS. Ik vraag me af hoe er gereageerd was als TS het niet over neuken gehad had.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:25 schreef computergirl het volgende:
[..]
Op basis van de informatie die TS verstrekt heb ik de conclusie getrokken dat luisteren niet zijn allersterkste punt is qua communicatie skillzzz
Dat verwijt is al vrij ernstig en kan aangemerkt worden als een medische fout. Vanwege het zogenaamde informed consent principe. Dit kan vergaande gevolgen hebben voor de behandeld arts.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Het enige wat die arts verweten kan worden ,als alles klopt wat TS zegt, is dat hij de eventuele complicaties of langerdurende complicaties niet goed genoeg heeft uitgelegd.
Nogmaals: Je bent zelf verantwoordelijk voor de invulling van je leven. Moet die arts dan maar alle mogelijke scenario's af waarbij het vervelend is dat je nog bloedingen hebt?.
Bovendien is het voor een arts onmogelijk om tot op de dag nauwkeurig in te schatten hoe lang je ergens last van hebt. Dat verschilt nogal hè.
Mogelijk vergaande gevolgen was beter geweest aangezien ik inderdaad doelde op een tuchtrechtelijke uitspraak waarvan natuurlijk niet zeker is dat die ook komtquote:Op donderdag 25 juli 2013 08:40 schreef dotKoen het volgende:
Vergaande gevolgen. Afgezien of dat terecht is of niet, het onjuist of onvolledig bespreken van klachten na een behandeling en herstelduur zal echt geen vergaande gevolgen hebben voor de gynaecoloog. Als het het tuchtrechtelijk laakbaar is, zal dat hoogstens een waarschuwing opleveren en de kans dat arts/behandelaar schade gaan vergoeden lijkt me erg klein.
Niet persoonlijk bedoeld, maar ik vind dat altijd zo'n dooddoener.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:47 schreef DroogDok het volgende:
Gelukkig is het met veel problemen zo dat ze zo groot zijn als je ze zelf maakt. Dus TS, kom niet meet op FOK! in je vakantie (moet je sowieso al niet doe eigenlijk) ga lekker zwemmen met de kinderen en haal af en toe een cocktail voor je vrouw.
mag niet. ze mag geen alcohol ookquote:Op donderdag 25 juli 2013 08:47 schreef DroogDok het volgende:
Jammer dat ik dit heb gemist zeg gister
Gelukkig is het met veel problemen zo dat ze zo groot zijn als je ze zelf maakt. Dus TS, kom niet meet op FOK! in je vakantie (moet je sowieso al niet doe eigenlijk) ga lekker zwemmen met de kinderen en haal af en toe een cocktail voor je vrouw.
Nee je hele vakantie laten verpesten dat is een goed idee.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:10 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Niet persoonlijk bedoeld, maar ik vind dat altijd zo'n dooddoener.
Calvinisme ten top. Niet klagen, niet zeuren, doen alsof er niks aan de hand is.
Als TS dat kon had hij dit topic niet geopend.
Alcoholvrije cocktails bestaan ookquote:
Dit is toch WGR of niet?quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:23 schreef DroogDok het volgende:
Nee je hele vakantie laten verpesten dat is een goed idee.
Je weet dat de patient de informatie moet vragen, inclusief het foldertje. De arts is niet verplicht die te geven, hij is wel verplicht om je te informeren over de ingreep. Hij hoeft je niet te informeren over de nasleep, wel over eventuele te verwachten complicaties. Meestal geven ze wel aan wat je meestal kan verwachten. Maar dat doet een groenteboer ook en toch klaag je hem ook niet aan als zomerzuurkool toch niet zo lekker was.quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het is dezelfde ingreep en er ging niets mis. Buiten het feit dat het zes keer langer blijft bloeden dan aanvankelijk gezegd werd.
De meeste mensen hier hebben medelijden met zijn vrouw, omdat hij zich drukker maakt over het vakantiegenot en dergelijke. Ik vraag me nog steeds af wat zijn vrouw vind? Maar dat krijg ik niet te horen. Misschien heeft zijn vrouw al 10 keer gezegt "ach joh, laat toch rusten. Ik vind het helemaal niet erg dat ik een vakantie niet kan zwemmen."quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:30 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Dit is toch WGR of niet?
Altijd dat "ach trek het je niet aan, stel je niet aan, je moet niet zo zeiken".
Daar koop je geen brood voor als je je benadeeld voelt. TS wil weten of hij terecht denkt dat er in het proces steken zijn laten vallen door de mensen er verantwoordelijk voor zijn dat de vriendin van TS goed geïnformeerd is en op basis daarvan weloverwogen beslissingen kan nemen.
En ik denk dat als het zo is als hij schetst, dat dat zo is. Dat wordt ook bevestigd door mensen die een zelfde ingreep hebben ondergaan.
Vergeet ook de onderzoeksplicht niet.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:36 schreef Parzival het volgende:
zoals eerder vermeld:
De huidige regeling van informatie aan patiënten in art. 7:448 BW (WGBO) De wetgever gaat ervan uit dat de patiënt schriftelijke informatie vraagt.
en de optie voor een 2nd opinionquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:38 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Vergeet ook de onderzoeksplicht niet.
Ja, eigen schuld allemaal.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:34 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Je weet dat de patient de informatie moet vragen, inclusief het foldertje. De arts is niet verplicht die te geven, hij is wel verplicht om je te informeren over de ingreep. Hij hoeft je niet te informeren over de nasleep, wel over eventuele te verwachten complicaties.
De meeste mensen hebben medelijden met z'n vrouw omdat ze al 6 weken loopt te bloeden en met een maandverband in haar strandvakantie door moet brengen. Toch wat andersquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:38 schreef trigt013 het volgende:
[..]
De meeste mensen hier hebben medelijden met zijn vrouw, omdat hij zich drukker maakt over het vakantiegenot en dergelijke.
dat is ook heel vervelend, maar een klagende man ernaast maakt het nog veel minder.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:48 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ja, eigen schuld allemaal.
Nou, dan ging ik er uit principe voor hoor
[..]
De meeste mensen hebben medelijden met z'n vrouw omdat ze al 6 weken loopt te bloeden en met een maandverband in haar strandvakantie door moet brengen. Toch wat anders
Hoop niet dat het een ERG warm land is#bloed+lappen brrrquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:48 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ja, eigen schuld allemaal.
Nou, dan ging ik er uit principe voor hoor
[..]
De meeste mensen hebben medelijden met z'n vrouw omdat ze al 6 weken loopt te bloeden en met een maandverband in haar strandvakantie door moet brengen. Toch wat anders
dit is niet correct hoor. een arts is wel degelijk verplicht om je voor te lichten over de hele ingreep. dat omvat dus ook zaken rondom het herstel en de kosten! dus als de ingreep (via de dbc) niet onder de basisverzekering valt, dient de arts dit te melden. als je dingen moet laten na de operatie dient hij dat te melden. zoals gezegd: een arts is geen slager waar je een pondje vlees afgeeft en dan op dient te rottenquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:34 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Je weet dat de patient de informatie moet vragen, inclusief het foldertje. De arts is niet verplicht die te geven, hij is wel verplicht om je te informeren over de ingreep. Hij hoeft je niet te informeren over de nasleep, wel over eventuele te verwachten complicaties. Meestal geven ze wel aan wat je meestal kan verwachten. Maar dat doet een groenteboer ook en toch klaag je hem ook niet aan als zomerzuurkool toch niet zo lekker was.
1. Heb jij naar het foldertje gevraagd?
2. Heb jij voldaan aan je plicht om jezelf en je vrouw te informeren?
3. Wat wilt je vrouw eigenlijk?
Dit topic is geopend op het moment dat mijn vriendin huilend naast mij zat toen bleek dat datgene waar zij het meeste naar uitkeek deze vakantie -quality time doorbrengen met haar kinderen, die de tijd van hun leven hebben als ze in het water liggen- niet zou gaan gebeuren. En erger nog: dat dit voorkomen had kunnen worden als de arts beter zijn werk had gedaan. Als jij wekenlang uitkijkt naar elke dag in de zee liggen met je kinderen en dat wordt opeens weggerukt onder het mom van "oh ja, het herstel duurt toch zes keer langer dan we je verteld hebben voor de ingreep", dan is het niet zo'n rare gedachte dat je daardoor overstuur bent. Hoe graag jij en sommige anderen mij ook als zeikvent willen afschilderen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:38 schreef trigt013 het volgende:
[..]
De meeste mensen hier hebben medelijden met zijn vrouw, omdat hij zich drukker maakt over het vakantiegenot en dergelijke. Ik vraag me nog steeds af wat zijn vrouw vind? Maar dat krijg ik niet te horen. Misschien heeft zijn vrouw al 10 keer gezegt "ach joh, laat toch rusten. Ik vind het helemaal niet erg dat ik een vakantie niet kan zwemmen."
qoute dat artikel dan helemaal ipv zo misleidendquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:36 schreef Parzival het volgende:
zoals eerder vermeld:
De huidige regeling van informatie aan patiënten in art. 7:448 BW (WGBO) De wetgever gaat ervan uit dat de patiënt schriftelijke informatie vraagt.
quote:Artikel 448
1.De hulpverlener licht de patiënt op duidelijke wijze, en desgevraagd schriftelijk in over het
voorgenomen onderzoek en de voorgestelde behandeling en over de ontwikkelingen omtrent
het onderzoek, de behandeling en de gezondheidstoestand van de patiënt. De hulpverlener
licht een patiënt die de leeftijd van twaalf jaren nog niet heeft bereikt op zodanige wijze in
als past bij zijn bevattingsvermogen.
2.Bij het uitvoeren van de in lid 1 neergelegde verplichting laat de hulpverlener zich leiden
door hetgeen de patiënt redelijkerwijze dient te weten ten aanzien van:
a. de aard en het doel van het onderzoek of de behande ling die hij noodzakelijk acht en van
de uit te voeren verrichtingen;
b. de te verwachten gevolgen en risico's daarvan voor de gezondheid van de patiënt;
c. andere methoden van onderzoek of behandeling die in aanmerking komen;
d. de staat van en de vooruitzichten met betrekking tot diens gezondheid voor wat betreft het
terrein van het onderzoek of de behandeling.
3.De hulpverlener mag de patiënt bedoelde inlichtingen slechts onthouden voor zover het
verstrekken ervan kennelijk ernstig nadeel voor de patiënt zou opleveren. Indien het belang
van de patiënt dit vereist, dient de hulpverlener de desbetreffende inlichtingen aan een ander
dan de patiënt te verstrekken. De inlichtingen worden de patiënt alsnog gegeven, zodra
bedoeld nadeel niet meer te duchten is. De hulpverlener maakt geen gebruik van zijn in de
eerste volzin bedoelde bevoegdheid dan nadat hij daarover een andere hulpverlener heeft
geraadpleegd. Artikel 448
1.De hulpverlener licht de patiënt op duidelijke wijze, en desgevraagd schriftelijk in over het
voorgenomen onderzoek en de voorgestelde behandeling en over de ontwikkelingen omtrent
het onderzoek, de behandeling en de gezondheidstoestand van de patiënt. De hulpverlener
licht een patiënt die de leeftijd van twaalf jaren nog niet heeft bereikt op zodanige wijze in
als past bij zijn bevattingsvermogen.
Die was al gequote eerder in deze threadquote:Op donderdag 25 juli 2013 10:28 schreef simmu het volgende:
[..]
qoute dat artikel dan helemaal ipv zo misleidend
[..]
Een vrouw wilt dat je dan je arm om haar heen gooit en begrip toont voor haar situatie. Maar het is wel logisch mannengedrag om gelijk te gaan handelen en actie te tonen. Dus ik snap je reactie wel en vind jou geen hork. Maar je kan jezelf afvragen wat het doel is en of je dat bereikt. Misschien kan je heel veel energie steken in alternatieve leuke dingen die je op je vakantie kan doen om haar een leuke vakantie ervaring te geven.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dit topic is geopend op het moment dat mijn vriendin huilend naast mij zat toen bleek dat datgene waar zij het meeste naar uitkeek deze vakantie -quality time doorbrengen met haar kinderen, die de tijd van hun leven hebben als ze in het water liggen- niet zou gaan gebeuren. En erger nog: dat dit voorkomen had kunnen worden als de arts beter zijn werk had gedaan. Als jij wekenlang uitkijkt naar elke dag in de zee liggen met je kinderen en dat wordt opeens weggerukt onder het mom van "oh ja, het herstel duurt toch zes keer langer dan we je verteld hebben voor de ingreep", dan is het niet zo'n rare gedachte dat je daardoor overstuur bent. Hoe graag jij en sommige anderen mij ook als zeikvent willen afschilderen.
Had je post niet gezien. Uiteraard is dit een zinloze stap, maar TS vraagt welke acties hij kan ondernemen, daar geef ik antwoord opquote:Op woensdag 24 juli 2013 18:55 schreef starla het volgende:
Yeah right, je zegt zelf dat schade niet te bewijzen valt. Moet het ziekenhuis de was betalen voor haar schone onderbroekjes?
En zij MOET overigens helemaal niets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |