abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:31:18 #151
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129301188
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:17 schreef mcmlxiv het volgende:

Een mens is geen machine, een arts is geen god. Hij / zij doet een soort van best guess gebaseerd op andere vergelijkbare gevallen. Dat kan uitkomen, maar er kan ook van alles tussenkomen.
Vandaar dat ze het ook steeds bijstellen natuurlijk en steeds doen alsof dat normaal is. Het kan een week duren, oh nee, het kan twee weken duren, nog een paar dagen, nee zes weken is normaal.

Dat zou je als levertijd niet pikken, laat staan van een doorlopende bloeding.

quote:
Net doen alsof je aan een dergelijke uitspraak enig recht kunt ontlenen is gewoon te idioot voor woorden.
Geen rechten ontlenen aan de diagnoses van een arts? :D.
Die's nieuw.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_129301323

[ Bericht 100% gewijzigd door Five_Horizons op 24-07-2013 19:52:54 ]
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:44:33 #153
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_129301635
quote:
Vandaar dat ze het ook steeds bijstellen natuurlijk en steeds doen alsof dat normaal is. Het kan een week duren, oh nee, het kan twee weken duren, nog een paar dagen, nee zes weken is normaal.

Dat zou je als levertijd niet pikken, laat staan van een doorlopende bloeding.
Jij denkt dus dat een mens een machine is? En jij gaat ervan uit dat wat TS zegt precies klopt? Ik ken geen enkele arts die harde datums noemt. Dat is altijd met mitsen en maren en slagen om de arm. TS wou gewoon op vakantie en heeft gehoord wat hij wilde horen. En ja, heel misschien heeft de arts vergeten een foldertje mee te geven. Nou poeh.

quote:
Geen rechten ontlenen aan de diagnoses van een arts? Die's nieuw.
Welk recht denk je daaraan te kunnen ontleden dan? Vertel?
• Het recht dat hij dat de arts zich niet kan vergissen in die diagnose?
• Het recht dat je niet (opnieuw) ziek wordt?
• Het recht dat er geen complicaties optreden?
• Het recht dat je lichaam zich toch anders gedraagt dan gemiddeld?
• Het recht dat medicijnen/behandelingen niet kunnen aanslaan?

Dus ja, vertel mij? Op welke gronden ga jij een arts voor de rechter slepen omdat jij je recht niet gekregen hebt?
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:45:08 #154
37769 erodome
Zweefteef
pi_129301660
quote:
5s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:58 schreef papernote het volgende:

[..]

Aansprakelijk voor wat? Heeft TS wel gemeld dat hij op vakantie ging? Had de arts dit kunnen weten? Wie zegt dat het getal van zes weken wel klopt en de initiële voorlichting inderdaad fout was, wellicht heeft ze gewoon enorme pech? Wat is de schade (in geld)?
Bij mij is ook een stukje van mijn baarmoederhals weggehaald, onder plaatselijke verdoving, maar daar werd ook gezegd tot 6 weken. Bij een vriendin van me hetzelfde verhaal en bij 2 anderen die ik ken ook hetzelfde verhaal.

Dat getal van 6 weken klopt wel, alhoewel ik geen 6 weken gebloed heb werd er wel voor gewaarschuwt dat dat kon, of dat je toch tussendoor weer ging bloeden. Net zoals er werd gewaarschuwt dat ik in die periode niet mocht zwemmen, geen seks mocht hebben, geen tampons mocht gebruiken(ook niet als ik gestopt was met bloeden en ongesteld werd).
Alles is even vlotjes langsgelopen, daarnaast kreeg ik een foldertje over deze ingreep.

Het is toch echt wel de normale gang van zaken dat de arts ervoor zorgt dat je als patient weet wat normaal is en wanneer je aan de bel moet trekken, maar ook wat je niet moet doen wat het genezingsproces in de weg kan zitten of zelfs infectiegevaar oplevert.

Het lijkt me ook best heel naar als de arts zegt 1 week en je daarna nog bloed, dan komt er wat wat bezorgdheid bij kijken dat er misschien wat mis is, dan stel je dat bij omdat de arts zegt 2 weken, dan weer die bezorgdheid dat er wat mis is, om dan uiteindelijk een keer te horen dat 6 weken normaal is, dat je dus om niets in de stress hebt gezeten.

[ Bericht 5% gewijzigd door erodome op 24-07-2013 19:51:47 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_129302345
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 19:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Bij mij is ook een stukje van mijn baarmoederhals weggehaald, onder plaatselijke verdoving, maar daar werd ook gezegd tot 6 weken. Bij een vriendin van me hetzelfde verhaal en bij 2 anderen die ik ken ook hetzelfde verhaal.

Dat getal van 6 weken klopt wel, alhoewel ik geen 6 weken gebloed heb werd er wel voor gewaarschuwt dat dat kon, of dat je toch tussendoor weer ging bloeden. Net zoals er werd gewaarschuwt dat ik in die periode niet mocht zwemmen, geen seks mocht hebben, geen tampons mocht gebruiken(ook niet als ik gestopt was met bloeden en ongesteld werd).
Alles is even vlotjes langsgelopen, daarnaast kreeg ik een foldertje over deze ingreep.

Het is toch echt wel de normale gang van zaken dat de arts ervoor zorgt dat je als patient weet wat normaal is en wanneer je aan de bel moet trekken, maar ook wat je niet moet doen wat het genezingsproces in de weg kan zitten of zelfs infectiegevaar oplevert.

Het lijkt me ook best heel naar als de arts zegt 1 week en je daarna nog bloed, dan komt er wat wat bezorgdheid bij kijken dat er misschien wat mis is, dan stel je dat bij omdat de arts zegt 2 weken, dan weer die bezorgdheid dat er wat mis is, om dan uiteindelijk een keer te horen dat 6 weken normaal is, dat je dus om niets in de stress hebt gezeten.
Wie zegt dat jij dezelfde behandeling hebt gehad als de vrouw van TS? En dat daarvoor dezelfde hersteltijd geldt? Sowieso ging er bij de vrouw van TS iets mis (lichamelijk), want ze moest worden geholpen met zilvernitraat.

Ik kan me prima het volgende indenken: hersteltijd is een week, het bloeden duurt langer, arts zegt "kijk het nog een weekje aan", helpt daarna met zilvernitraat en meldt dat het nu zes weken duurt.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:07:49 #156
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_129302479
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:04 schreef papernote het volgende:

[..]

Wie zegt dat jij dezelfde behandeling hebt gehad als de vrouw van TS? En dat daarvoor dezelfde hersteltijd geldt? Sowieso ging er bij de vrouw van TS iets mis (lichamelijk), want ze moest worden geholpen met zilvernitraat.

Ik kan me prima het volgende indenken: hersteltijd is een week, het bloeden duurt langer, arts zegt "kijk het nog een weekje aan", helpt daarna met zilvernitraat en meldt dat het nu zes weken duurt.
Het is dezelfde ingreep en er ging niets mis. Buiten het feit dat het zes keer langer blijft bloeden dan aanvankelijk gezegd werd.
  woensdag 24 juli 2013 @ 20:08:56 #157
37769 erodome
Zweefteef
pi_129302518
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:04 schreef papernote het volgende:

[..]

quote:
later celweefsel dat voor afwijkende pap-waardes zorgde
Dat heb ik dus ook gehad, net als die andere vrouwen die ik meenam in dat stukje tekst. Is een vrij veel voorkomend iets(hiervoor is die enting in het leven geroepen voor meisjes).

Herstel duurt dan geen week, dat duurt 6 weken. Wat ook duidelijk werd bij de ts, het werd steeds aangepast tot die uiteindelijke 6 weken.
En herstel duurt een week, het bloeden langer??? Dat vind ik een zeer vage, zolang het nog bloed is er nog geen herstel namelijk.
Ik bloede geen 6 weken, maar een paar dagen(meen een dag of 4/5), maar dat had langer kunnen duren, die vriendin heeft bijna 2 weken gebloed. Maar in alle gevallen moesten we rekening houden met 6 weken herstel, 6 weken de voorzorgsmaatregelen om het herstel niet in de weg te zitten of erger.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_129302526
jongens toch, bij zo een behandeling mag je toch echt wel enige nazorg verwachten hoor! "met een weekje zal het wel over zijn" klinkt toch echt fundamenteel anders dan "kan tot 6 weken duren, geen seks, geen tamons, niet in water"

linksom of rechtsom; die arts heeft een verantwoordelijkheid naar zijn/haar patient toe, dat die begrijpt wat te verwachten en wat te doen en laten na de ingreep. het is een arts. niet de slager op de hoek
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_129302657
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:07 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Het is dezelfde ingreep en er ging niets mis. Buiten het feit dat het zes keer langer blijft bloeden dan aanvankelijk gezegd werd.
Heb jij je annuleringsverzekering nu al eens gebeld?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_129305188
Je kan het ook via.de achterdeur proberen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_129305715
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:54 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Informatie bieden is een verplichte handeling. Als die informatie niet geboden wordt, is dat nalatigheid.
En hebben jullie zelf ook de juiste informatie verstrekt aan de dokter, dat jullie een vakantie gepland hadden en ook de invulling van de vakantie?

Ook gevraagd of het niet naar deze vakantie ingepland kan worden?

[ Bericht 5% gewijzigd door kabouter1986 op 24-07-2013 21:34:02 ]
  woensdag 24 juli 2013 @ 21:46:33 #162
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_129306911
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:20 schreef kabouter1986 het volgende:

[..]

En hebben jullie zelf ook de juiste informatie verstrekt aan de dokter, dat jullie een vakantie gepland hadden en ook de invulling van de vakantie?

ga jij het nou omdraaien? :o
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_129307107
Volgende keer een arts zoeken met een glazen bol.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_129307118
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:46 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Nee die dokter moet het ruiken dat je een vakantie hebt geboekt.

En ja, jij hebt als patient ook een plicht.
pi_129308162
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:46 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Nee niet omdraaien, maar het is altijd handig om dat soort toekomstdingetjes te vermelden bij zo'n situatie.

Ik zou dat iig wél hebben gedaan.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  woensdag 24 juli 2013 @ 22:35:19 #166
37769 erodome
Zweefteef
pi_129309423
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:20 schreef kabouter1986 het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar zwemmen in een heerlijke warme zomer is geen koffiedik kijken. Bij mij werd het zelfs in de winter gezegd, dat is gewoon redelijk standaart aangezien er zwembaden zijn, sauna's zijn en dat soort dingen waar mensen wel vaker gebruik van maken.
pi_129309580
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:35 schreef erodome het volgende:

[..]

heerlijke warme zomer
Na drie dagen warmte 'heerlijk warme zomer' zeggen...

Ik heb tot half juli de verwarming aangehad _O-
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 25 juli 2013 @ 06:48:13 #168
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_129319236
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:52 schreef kabouter1986 het volgende:

[..]

Nee die dokter moet het ruiken dat je een vakantie hebt geboekt.

En ja, jij hebt als patient ook een plicht.
Nou, laten we beginnen met de arts, dat die in ieder geval in beginsel al eens de juiste info verstrekt.
Dat zou niet moeten afhangen van of de patiënt meldt dat ze op vakantie gaat.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
pi_129319287
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 06:48 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Nou, laten we beginnen met de arts, dat die in ieder geval in beginsel al eens de juiste info verstrekt.
We zijn niet bij de gesprekken geweest, we weten niet hoe het precies verwoord is en wat wel gezegd is maar niet begrepen/onthouden.
  donderdag 25 juli 2013 @ 07:32:00 #170
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_129319401
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 07:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

We zijn niet bij de gesprekken geweest, we weten niet hoe het precies verwoord is en wat wel gezegd is maar niet begrepen/onthouden.
Dat is zo. Neemt niet weg dat de arts de patiënt moet informeren, en dat die plicht ook in eerste instantie bij de arts ligt en niet bij de patiënt. En als we even afgaan op wat TS zegt, is dat niet goed, nee zelfs waardeloos gebeurd.

Als je geen oordeel mag hebben afgaande op de informatie die je van TS krijgt zitten we hier natuurlijk met z'n allen voor de kat z'n viool.
  Official ESF Kreviewer donderdag 25 juli 2013 @ 08:16:04 #171
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_129319703
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 06:48 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Die hele vakantie-discussie slaat nergens op. Daar heeft die arts geen kont mee te maken. Die moet vertellen wat de ingreep inhoudt en wat de gevolgen kunnen zijn en eventuele complicaties.

Je mag best zelf even nadenken of een vakantie 3 weken na zo'n ingreep verstandig is.
  donderdag 25 juli 2013 @ 08:24:53 #172
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_129319767
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2013 08:16 schreef Kreator het volgende:
Die moet vertellen wat de ingreep inhoudt en wat de gevolgen kunnen zijn en eventuele complicaties.
Volgens mij is dat ook het punt. Of die arts dat goed gedaan heeft.
  donderdag 25 juli 2013 @ 08:25:12 #173
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_129319772
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2013 08:16 schreef Kreator het volgende:

[..]

Die hele vakantie-discussie slaat nergens op. Daar heeft die arts geen kont mee te maken. Die moet vertellen wat de ingreep inhoudt en wat de gevolgen kunnen zijn en eventuele complicaties.

Je mag best zelf even nadenken of een vakantie 3 weken na zo'n ingreep verstandig is.
Die vakantiediscussie slaat wel ergens op.

Bij de keuze om geopereerd te worden spelen dat soort overwegingen mee. Had de vriendin van TS geweten dat het gebruikelijk is dat de hersteltijd 6 weken bedraagt i.p.v de door de arts aangegeven 1 week dan had zij naar alle waarschijnlijk de behandeling uitgesteld. Als patiënt heb je recht op dergelijke informatie juist omdat die van belang is bij de afweging of er wel of geen ingreep plaatsvindt. Sommige dokters (en mensen) vinden dat een beetje gezeik, maar vanwege het belang van deze informatie voor iemand zijn lichaam en privéleven zijn de consequenties als men dit nalaat niet mals.

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik denk wel dat het al een paar keer gezegd is: neem contact op met de rechtsbijstand en bekijk goed wat de procedurele mogelijkheden zijn. Die zijn er namelijk wel.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_129319774
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 07:32 schreef jajablahblah het volgende:

Als je geen oordeel mag hebben afgaande op de informatie die je van TS krijgt zitten we hier natuurlijk met z'n allen voor de kat z'n viool.
Op basis van de informatie die TS verstrekt heb ik de conclusie getrokken dat luisteren niet zijn allersterkste punt is qua communicatie skillzzz :D
  Official ESF Kreviewer donderdag 25 juli 2013 @ 08:28:42 #175
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_129319813
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 08:25 schreef Ryon het volgende:
Die vakantiediscussie slaat wel ergens op.

Bij de keuze om geopereerd te worden spelen dat soort overwegingen mee.
Het enige wat die arts verweten kan worden ,als alles klopt wat TS zegt, is dat hij de eventuele complicaties of langerdurende complicaties niet goed genoeg heeft uitgelegd.
Nogmaals: Je bent zelf verantwoordelijk voor de invulling van je leven. Moet die arts dan maar alle mogelijke scenario's af waarbij het vervelend is dat je nog bloedingen hebt? :').
Bovendien is het voor een arts onmogelijk om tot op de dag nauwkeurig in te schatten hoe lang je ergens last van hebt. Dat verschilt nogal hè.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')