abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129294279
elk ziekenhuis heeft een klachtenprocedure. daar wordt door sommigen nogal ranzig mee omgegaan en sommigen nemen het allemaal heel serieus. toch is een klachtenprocedure starten altijd de eerste stap.

ik ben het met je eens dat 'men' jullie beter hadden moeten informeren over wat het herstel allemaal omvat en hoelang het naar verwachting allemaal zou moeten duren. op de korte termijn denk ik wel dat deze rant weinig zin heeft. installeer je vrouw in korte broek + maandverband lekker aan de rand van het zwembad en ga zelf met de kinderen spelen. vanaf de kant kan ze ook een bal gooien ;) kortom; probeer het er nu maar het beste van te maken en start een klachtenprocedure als je eensmaal weer thuis bent. van daaraf kan je verder zien hoe 'men' het oppikt
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 24 juli 2013 @ 16:00:44 #127
54408 Parzival
Where it happens
pi_129294285
quote:
[

Eenmaal per kwartaal wordt een algemeen overzicht van de klachten naar de directie gestuurd. Bij dit overzicht zullen eventuele aanbevelingen en suggesties ter verbetering van de kwaliteit van zorg en van de dienstverlening opgenomen worden.
Eenmaal per jaar wordt, samen met de klachtencommissie, een jaarverslag gemaakt
oftewel bij klachten wordt bijna nooit een vergoeding uitgegeven dan zul je naar een letselschade advocaat moeten gaan
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 24 juli 2013 @ 16:00:47 #128
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_129294294
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Een tegemoetkoming in ieder geval, hele vakantie ga je nooit terugkrijgen en zou ook overdreven zijn maar het ziekenhuis mag wel met iets komen, meer dan met een 'sorry'.

Ik vind het trouwens vreemd dat er in dit topic zoveel mensen zijn die vinden dat een arts geen volledige voorlichting hoort te geven. Als er iets is dat je moet nalaten omdat dat de genezing hindert dan is het vrij logisch dat je dat ook te horen krijgt. Bij een doosje aspirine zit al een dikke bijsluiter.
Een sorry en laten weten dat ze er in het vervolg beter op letten lijkt me voldoende in dit geval.
pi_129294315
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Een tegemoetkoming in ieder geval, hele vakantie ga je nooit terugkrijgen en zou ook overdreven zijn maar het ziekenhuis mag wel met iets komen, meer dan met een 'sorry'.
Het ziekenhuis gaat waarschijnlijk met niets meer komen dan een "sorry", anders scheppen ze een precedent en kan iedereen met "last" (= subjectief) wel z'n vakantie gaan declareren.

Als die arts überhaupt al wist van de vakantieplannen van TS. Ik gok dat TS meer kans heeft bij z'n eigen verzekering.
quote:
Ik vind het trouwens vreemd dat er in dit topic zoveel mensen zijn die vinden dat een arts geen volledige voorlichting hoort te geven. Als er iets is dat je moet nalaten omdat dat de genezing hindert dan is het vrij logisch dat je dat ook te horen krijgt. Bij een doosje aspirine zit al een dikke bijsluiter.
Wie zegt dat het niet gegeven is? TS? Misschien is hij door drukte/stress wel wat vergeten. De bijsluiter of folder kwijt geraakt. Probeer het maar eens te bewijzen.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  woensdag 24 juli 2013 @ 16:01:54 #130
54408 Parzival
Where it happens
pi_129294329
en in dit geval had TS ook kunnen besluiten thuis te blijven en de reisverzekering aan te spreken met een brief van de Gyn..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 24 juli 2013 @ 16:02:47 #131
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129294352
quote:
5s.gif Op woensdag 24 juli 2013 15:58 schreef papernote het volgende:

[..]

Aansprakelijk voor wat? Heeft TS wel gemeld dat hij op vakantie ging? Had de arts dit kunnen weten?
Is het de taak van TS om te zeggen dat ze op vakantie gaan? Ook bij thuisblijven had de arts moeten zeggen dat zwemmen niet kan. Dat tampons niet mogen. Dat het bloeden rustig een maand of anderhalf kan duren.

Dat is allemaal niet gebeurd, zelfs niet nadat er nog een ingreep geweest is tussentijds.
Eerst één week
Toen twee weken en oh ja, geen tampons gebruiken
Toen een ingreep en 'het houdt nog een paar dagen aan'
En dan op vakantie 'oh nee, dat kan wel zes weken duren, en voor ik het vergeet: niet sporten en niet zwemmen, staat in de folder, hejje die niet gehad? Oh, da's vervelend'
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_129294504
Alle folders gynacologie zijn overigens ook online te vinden. Als een verpleegkundige vergeet zo'n foldertje mee te geven, dan had TS dat ook prima thuis nog even kunnen opzoeken.
  woensdag 24 juli 2013 @ 16:09:04 #133
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129294573
Moet je wel weten dat zo'n folder überhaupt bestaat.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 24 juli 2013 @ 16:09:20 #134
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_129294588
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:02 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Is het de taak van TS om te zeggen dat ze op vakantie gaan? Ook bij thuisblijven had de arts moeten zeggen dat zwemmen niet kan. Dat tampons niet mogen. Dat het bloeden rustig een maand of anderhalf kan duren.

Dat is allemaal niet gebeurd, zelfs niet nadat er nog een ingreep geweest is tussentijds.
Eerst één week
Toen twee weken en oh ja, geen tampons gebruiken
Toen een ingreep en 'het houdt nog een paar dagen aan'
En dan op vakantie 'oh nee, dat kan wel zes weken duren, en voor ik het vergeet: niet sporten en niet zwemmen, staat in de folder, hejje die niet gehad? Oh, da's vervelend'
Dit dus. En de arts wist bij het vervolgbezoek wel van de vakantie, maar dat zou geen probleem moeten zijn. Aanstippen met zilvernitraat, geen tampons, en het bloeden zou met een klein weekje wel gestopt zijn. Zwemmen zou dan geen probleem meer opleveren.

"Oh, je bent nu op vakantie en bloedt nog steeds? Vooral niet zwemmen hoor!"
pi_129294633
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:09 schreef Dagonet het volgende:
Ik kijk altijd wel wat een behandeling inhoud voordat ik hem onderga. Lang leve google en wikipedia :)

Trouwens, over een paar weken een nieuw topic van ts: Telefoonmaatschappij stuurt hoge rekening, verpest thuiskomst.
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
  woensdag 24 juli 2013 @ 16:11:03 #136
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129294653
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:00 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Een sorry en laten weten dat ze er in het vervolg beter op letten lijkt me voldoende in dit geval.
En als je ook maar een beetje kennis hebt van het gezondheids/medisch tuchtrecht, dan weet je dat dat ook zo'n beetje het enige is waar TS op kan rekenen/hopen.

Het is jammer, maar het is niet anders. Dit is een vervelend geval van miscommunicatie en je mag er een klacht voor indienen, maar of dat op de een of andere manier iets gaat toevoegen vraag ik me ten sterkste af. Bedenk ook dat de 'bewijslast' volledig bij TS zal liggen. Lijkt mij alleen maar een bron van nòg meer teleurstelling en frustratie.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129294688
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:09 schreef Dagonet het volgende:
Zijn er mensen die dat niet weten :D ? Iedereen die ooit in een wachtkamer van een dokter is geweest kent dat rek met de honderden informatiefoldertjes. Beetje zelfredzaamheid mag je wel verwachten hoor.
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:09 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dit dus. En de arts wist bij het vervolgbezoek wel van de vakantie, maar dat zou geen probleem moeten zijn. Aanstippen met zilvernitraat, geen tampons, en het bloeden zou met een klein weekje wel gestopt zijn. Zwemmen zou dan geen probleem meer opleveren.

Heb je je annuleringsverzekering al gebeld?
pi_129294887
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:11 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

En als je ook maar een beetje kennis hebt van het gezondheids/medisch tuchtrecht, dan weet je dat dat ook zo'n beetje het enige is waar TS op kan rekenen/hopen.

Het is jammer, maar het is niet anders. Dit is een vervelend geval van miscommunicatie en je mag er een klacht voor indienen, maar of dat op de een of andere manier iets gaat toevoegen vraag ik me ten sterkste af. Bedenk ook dat de 'bewijslast' volledig bij TS zal liggen. Lijkt mij alleen maar een bron van nòg meer teleurstelling en frustratie.
TS kan naast een klachtenprocedure en eventueel een tuchtzaak natuurlijk ook het ziekenhuis aansprakelijk stellen voor de eventuele schade, maar dat levert waarschijnlijk niets op.
  Eindredactie Games woensdag 24 juli 2013 @ 16:18:28 #139
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_129294888
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:10 schreef Maax het volgende:

[..]

Ik kijk altijd wel wat een behandeling inhoud voordat ik hem onderga. Lang leve google en wikipedia :)

Ik ben het niet eens met Dagonet, maar dit is natuurlijk geen argument.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_129294928
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:18 schreef dotKoen het volgende:

[..]

TS kan naast een klachtenprocedure en eventueel een tuchtzaak natuurlijk ook het ziekenhuis aansprakelijk stellen voor de eventuele schade, maar dat levert waarschijnlijk niets op.
Welke schade? Noem eens een bedrag of geef een berekening? Baseer dat eens op iets meetbaars?
  woensdag 24 juli 2013 @ 16:20:19 #141
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129294940
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:18 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus met "een bron van verdere teleurstelling en frustratie"... ;)
We zullen het maar helemaal niet hebben over de advocaatkosten in geval TS inderdaad naar het medisch tuchtcollege stapt... :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129295000
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:19 schreef papernote het volgende:

[..]

Welke schade? Noem eens een bedrag of geef een berekening? Baseer dat eens op iets meetbaars?
Ik heb vanaf het begin gesteld dat het zeer moeilijk is schade in casu te bewijzen of te kwantificeren ;).
  woensdag 24 juli 2013 @ 16:24:19 #143
54408 Parzival
Where it happens
pi_129295086
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 14:44 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

En daarom zijn jouw reacties ook zo typerend voor het Fok!-volk. Je weet niets van mij. Je hebt geen idee wat ik heb meegemaakt, en je hebt totaal geen beeld van mijn relatie, of mijn vriendin. Maar toch voel je je geroepen om niet alleen over dat alles een oordeel te vellen, maar ons ook publiekelijk te veroordelen. En waarom? Simpelweg omdat ik een topic open met een vraag.
ik denk dat het feit dat het woordje seks 3x voorkomt in de OP mensen nogal snel afgeleid zijn..
pi_129295142
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:18 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ik ben het niet eens met Dagonet, maar dit is natuurlijk geen argument.
Kan persoonlijk zijn natuurlijk.

Maar elk weldenkend mens zou sowieso gaan googelen zodra het niet gaat zoals de dokter zegt. Dat sowieso. En dat gebeurde al vanaf week 1.
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_129295244
O alsjeblieft, als dit het ergste is wat jou tot nu toe is overkomen, en je reageert hier al zo op, dan moet ik er niet aan denken wat er gebeurt als je een keer écht iets ergs meemaakt.

En ja, dat bedoel ik serieus.

Zet je zelf erover heen, accepteer dat pech bij het leven hoort, en aanvaard dat je sommige dingen niet kunt voorkomen.
  Eindredactie Games woensdag 24 juli 2013 @ 16:35:21 #146
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_129295448
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:25 schreef Maax het volgende:

[..]

Kan persoonlijk zijn natuurlijk.

Maar elk weldenkend mens zou sowieso gaan googelen zodra het niet gaat zoals de dokter zegt. Dat sowieso. En dat gebeurde al vanaf week 1.
Ik doe dat ook hoor, ik vind alleen "je had ook wel even kunnen googlen naar je aandoening" geen valide argument.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Licht Ontvlambaar woensdag 24 juli 2013 @ 17:02:43 #147
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_129296189
Tsja, het is heel vervelend, vooral voor je vriendin. Ik zou me nu eigenlijk gewoon inzetten om het voor haar zo prettig mogelijk te maken...

En bij thuiskomst eens te kijken of je nog ergens verder mee wilt gaan. Je nu op vakantie gaan lopen opvreten, verdien je helemaal niks mee.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_129299817
Topic geschoond en weer open:

DM's posten is een ban; dat mag duidelijk zijn. Afzeiken van en door TS mag achterwege blijven. Als we net kunnen doen alsof we volwassen zijn, gaat het nog wel ergens heen, met dit topic.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_129300070
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:44 schreef dotKoen het volgende:
Ik zou beginnen met een klachtenbrief naar gynaecoloog of klachtenbureau ziekenhuis te sturen, en vervolgens de reactie en/of gesprek van gynaecoloog af te wachten.
Ja, dat is wel tegenwoordig de gang van zaken. Persoonlijk zou ík bij de controle-afspraak hier over beginnen en misschien valt het prima uit te praten.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:44 schreef dotKoen het volgende:
Daarnaast moet je het ziekenhuis aansprakelijk stellen voor de geleden schade.
:') Yeah right, je zegt zelf dat schade niet te bewijzen valt. Moet het ziekenhuis de was betalen voor haar schone onderbroekjes? _O-

En zij MOET overigens helemaal niets.
I feel kinda Locrian today
  woensdag 24 juli 2013 @ 19:17:12 #150
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_129300747
quote:

Ik ben ontzettend blij dat in dit land lui als jij geen poot aan de grond krijgen. Zou je je vrouw niet aansprakelijk gaan stellen dat ze niet conform opdracht van de arts stopt met bloeden? Ga toch weg man.

Een mens is geen machine, een arts is geen god. Hij / zij doet een soort van best guess gebaseerd op andere vergelijkbare gevallen. Dat kan uitkomen, maar er kan ook van alles tussenkomen. Net doen alsof je aan een dergelijke uitspraak enig recht kunt ontlenen is gewoon te idioot voor woorden.

Mede dankzij mensen als jij hebben veel artsen er zo'n bloedhekel aan een soort van prognose te geven. Omdat ze weten dat er altijd een mongool is die terugkomt omdat de prognose niet uitgekomen is. En die gaat dreigen met klachten of rechtszaken.

Heb je al een meteoroloog aangeklaagd omdat het weerbericht niet uitgekomen is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')