Welkom in NWS, het bruisende hart van Fok!quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:45 schreef ErikT het volgende:
[..]
Wat een ongezelligheid in een topic waarin iedereen het vrijwel eens is met elkaar.
Erg he?quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:45 schreef ErikT het volgende:
[..]
Wat een ongezelligheid in een topic waarin iedereen het vrijwel eens is met elkaar.
Schaam je, lamlul! Waar is de expressie van je Eigen Individualiteittm gebleven?quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:46 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Totdat je per ongeluk een keer het gas indrukt in plaats van je rem als zo'n aso oversteekt..
Ook snel en efficiëntOverigens kan ik niet ontkennen dat ik wel eens een snoepprulletje
heb neergegooid. Maar een blikje o.i.d. gooi ik in de prullenbak. Zelfs een sigaret druk ik uit op de grond en gooi ik in de prullenbak of rookpaal.
Zucht, mak lammetje ben ik ookKon ik maar aso zijn. Dat zou 't een stuk makkelijker maken
Over het algemeen houden ze van genuanceerde verhalen over veiligheid. Daar kunnen strenge en stevige standpunten deel van uitmaken. Maar ook niet zonder meer. Oplossingen waar burgerrechten mee in het gedrang komen zijn doorgaans not done.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vraag me als ex-D66-stemmer af waar D66-stemmers precies van houden. Heeft D66 dat eigenlijk wel eens grondig onderzocht of zijn de partijprincipes heilig? Ik kan van allerlei veiligheidsissues bedenken waarbij een stevig en streng standpunt niet hetzelfde is als ongenuanceerde retoriek. Dat is ook maar een subjectief labeltje, toch?
Dat komt omdat er binnen de rechterlijke macht bijzonder veel D66'ers actief zijn. Juristen zijn een zeer belangrijk deel van de achterban.quote:In de perceptie van veel mensen handelt D66 te soft. Het is zelfs zo dat rechters die te soft straffen, schertsend "D66-rechters" worden genoemd. Natuurlijk is dat overtrokken, natuurlijk mag je dat beargumenteerd wegwimpelen, maar je zou je ook kunnen afvragen hoe dat komt. Waarom uitgerekend D66? Waarom niet "GroenLinks-rechters" bijvoorbeeld?
Het verschil tussen D66 en bijvoorbeeld een CDA daarin is dat D66 meer ziet in sociale omgeving die men zelf uitkiest. Het CDA gelooft bijvoorbeeld nog in allerlei statische structuren zoals familie, dorp en werk. D66 heeft wat mee het idee dan je mensen naar je toe trekt die bij je passen, onafhankelijk van waar ze wonen. Dat zie je ook in de gemeenteraad. De PvdA redeneert heel erg vanuit buurten en dat de sociale cohesie vooral daar plaatsvind. D66 redeneert meer vanuit subgroepen die over de stad zijn verspreid.quote:D66 gaat erg sterk uit van het individu en de rechten van het individu. D66 lijkt de samenleving heel sterk te beschouwen als een toevallige verzameling van 16,7 miljoen individuen. Ik heb niks tegen oog voor het individu en ook niet tegen zelfontplooiing of individuen die voor hun rechten opkomen. Maar de schaduwzijde is wel dat de nadruk op het individu - het individu voortdurend centraal stellen - kan betekenen dat het sociale aspect naar de achtergrond verdwijnt.
Een samenleving is bij uitstek ook sociaal. Het zit een beetje in het woord "samenleven" opgesloten. Of je het nu wilt of niet, je woont in dit land samen met een boel andere mensen. Dus naast jouw belang als individu, is er ook nog zoiets als een samenleving met een belang; een sociale omgeving. Over "sociaal-liberaal" las ik ooit: sociaal staat niet voor niets vóór liberaal.
Ik vind D66 meer liberaal-sociaal, als je snapt wat ik bedoel.
Ik maakte maar een grap.;)quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Erg he?
[..]
Schaam je, lamlul! Waar is de expressie van je Eigen Individualiteittm gebleven?![]()
Zo, en dan ga ik nu naar een cocktailbar aan het strand. Maakt u zich geen zorgen over de rotzooi die ik ga maken, zij ruimen het op:
[ afbeelding ]
Recreanten laten bergen troep achter....quote:
Tuurlijk, maar het probleem van tokkies is dat ze met heel veel zijn.quote:Op woensdag 24 juli 2013 08:47 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dat er af en toe iemand het gebied schoonmaakt betekent toch niet dat je zo je meegebrachte of gekochte meuk neer kan flikkeren? Da's toch een enorme tokkie gedachtengang?
En naar Australië verschepen gaat ook niet meer.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:30 schreef speknek het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het probleem van tokkies is dat ze met heel veel zijn.
Heb jij in Frankrijk wel eens naast de snelwegen gekeken ?quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:43 schreef MarkBroflovski het volgende:
Soms vraag ik mij wel eens af waarom dit echt alleen in Nederland gebeurt en in Duitsland/Belgie/Frankrijk veel minder
9/10 zijn dat toch echt Nederlanders die dat dumpen daar ben zo vaak in Frankrijk geweest. Ook weer zo typisch Nederlands kudde gedraag altijd zeuren over Fransen dat die lopen mopperen over Nederlanders hoe zou dat nou komenquote:Op woensdag 24 juli 2013 12:44 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Heb jij in Frankrijk wel eens naast de snelwegen gekeken ?Op parkeerplaatsen e.d.
Ik heb me toch zwijnenstallen gezien, daar is zo'n strandje heilig bij.
Het is hier volstrekt normaal om uitlaatzakjes mee te nemen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:52 schreef MarkBroflovski het volgende:
Net zoiets met hondenpoep godverdomme bijna elke hondenbezitter in Nederland is te lui om die smerige troep op te ruimen (in kleine dorpen is het gelukkig wel normaal op te ruimen althans hier in dorp)je kan tegenwoordig niet meer normaal voetbalveldje of openbaar grasveld betreden of zit vol hondenpoep
In Duitsland nog nooit hondenpoep op grasveld gezien zelfs niet in Berlijn of in low class wijk van Berlijn was stuk schoner dan in willekeurige Amsterdamse wijk.
Daar is op zich wel iets voor te zeggen idd.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:46 schreef MarkBroflovski het volgende:
[..]
9/10 zijn dat toch echt Nederlanders die dat dumpen daar ben zo vaak in Frankrijk geweest. Ook weer zo typisch Nederlands kudde gedraag altijd zeuren over Fransen dat die lopen mopperen over Nederlanders hoe zou dat nou komen
Frankrijk![]()
Ja klopt ik zat ooit in zo klein gezellig Frans dorpje nooit Nederlander gezien heel schoon maar op zo typische Nederlandse camping in Frankrijkquote:Op woensdag 24 juli 2013 12:55 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]
Daar is op zich wel iets voor te zeggen idd..
Heb ik vorig jaar gedaan. Ik ben toen naar Raizeaux geweest, klein dorpje, ca. 750 inwoners.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:59 schreef MarkBroflovski het volgende:
[..]
Ja klopt ik zat ooit in zo klein gezellig Frans dorpje nooit Nederlander gezien heel schoon maar op zo typische Nederlandse camping in Frankrijkgelijk teringbende en teringherrie
Sorry, I plea guilty.quote:
Mwah, ik vind Nederlandse steden in het algemeen vrij schoon vergeleken bij buitenlandse steden. Antwerpen en Brussel zijn IMO vergelijkbaar met NL, maar Parijs, Lissabon en consorten zijn echt wel smeriger als Amsterdam bijvoorbeeld (en dan heb ik het niet per sé over hondenpoep).quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:52 schreef MarkBroflovski het volgende:
Net zoiets met hondenpoep godverdomme bijna elke hondenbezitter in Nederland is te lui om die smerige troep op te ruimen (in kleine dorpen is het gelukkig wel normaal op te ruimen althans hier in dorp)je kan tegenwoordig niet meer normaal voetbalveldje of openbaar grasveld betreden of zit vol hondenpoep
In Duitsland nog nooit hondenpoep op grasveld gezien zelfs niet in Berlijn of in low class wijk van Berlijn was stuk schoner dan in willekeurige Amsterdamse wijk.
En dan moeten we erop vertrouwen dat ze alleen maar terechte boetes uitschrijven. Dat geloof ik niet.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Handhaving privatiseren, particuliere bedrijven de boetes laten schrijven en de incasso laten doen.
Je zal verbaasd zijn over de kracht van de markt
Vandaar dat de criminaliteit flink is toegenomen sinds men meer op straffen en minder op rehabilitatie is gaan richten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat soort slappe gezeik sinds de jaren 70 ipv zero tolerance is nu precies waarom het zo een puinhoop is.
Giuliano heeft in NY laten zien hoe het wel kan.
???quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:44 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Vandaar dat de criminaliteit flink is toegenomen sinds men meer op straffen en minder op rehabilitatie is gaan richten.
Bron: Niemandsland
Het is maar een zin, wat begrijp je niet?quote:
Het is een niet onderbouwde bewering, en een statistische correlatie is geen bewijsquote:Op woensdag 24 juli 2013 13:54 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Het is maar een zin, wat begrijp je niet?
Zie: Bron.quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is een niet onderbouwde bewering, en een statistische correlatie is geen bewijs
Jij ook. Geniet van het lekkere weer.quote:
't Is inderdaad niet makkelijk om dit te beboeten, omdat je, achteraf, niet weet wie die troep achter gelaten heeft.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:39 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
En dan moeten we erop vertrouwen dat ze alleen maar terechte boetes uitschrijven. Dat geloof ik niet.
Heej, ik ben het een keer met je eensquote:Op woensdag 24 juli 2013 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Boetes schofterig hoog en al het geld daarvan gebruiken voor het schoonmaken en houden, zodat het overal brandschoon is en geen zwerfvuil ligt.
Of, ipv een boete, 120 uur in een oranje vestje met daarop "ik gooide afval rond, en nu loopt het zweet in mijn kont" in een chaingang rotzooi laten ruimen.
Haha.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..] 120 uur in een oranje vestje met daarop "ik gooide afval rond, en nu loopt het zweet in mijn kont" in een chaingang rotzooi laten ruimen.
Omdat je het ook gewoon weer mee kan nemenquote:Op woensdag 24 juli 2013 18:15 schreef Elan het volgende:
Ik laat soms ook rotzooi achter waarom niet? Op het strand staan ook geen vuilcontainers hier.
Ruim gewoon je zooi achter je reet op.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:24 schreef Janneke141 het volgende:
Het schoonmaken lijkt me trouwens een prima klusje dat bijstandstrekkers kunnen doen als tegenprestatie voor hun uitkering. Het lijkt me toch niet dat we daar de mensen mee op moeten zadelen die het hele jaar al hard hebben gewerkt en nu even komen relaxen.
Haha, dit herken ik.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:59 schreef MarkBroflovski het volgende:
[..]
Ja klopt ik zat ooit in zo klein gezellig Frans dorpje nooit Nederlander gezien heel schoon maar op zo typische Nederlandse camping in Frankrijkgelijk teringbende en teringherrie
Aan de andere kant, in landen als Spanje en Portugal is het een grote bende langs de (snel)wegen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Haha, dit herken ik.
Mijn vriend en ik hebben een vaste stek bij een dorpje in Zuid Frankrijk - wij zijn de enige Nederlanders daar.
En wat een toeval: blinkend schoon en niks geen gillende kinderen.
Niet overal, maar op sommige plaatsen wel, inderdaad.quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:22 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Aan de andere kant, in landen als Spanje en Portugal is het een grote bende langs de (snel)wegen.
Vieze frietbakjes in de auto bah nee zeg.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat je het ook gewoon weer mee kan nemen
Als je friet kan halen kan je ook je troep wegbrengen ipv het op het strand achter te latenquote:Op woensdag 24 juli 2013 20:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Vieze frietbakjes in de auto bah nee zeg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |