abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129283429
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan heb je toch echt een heel verkeerd beeld in je hoofd zitten.
Dan moet D66 gaan werken aan z'n imago. Want ze staan nou niet bepaald bekend als pleitbezorgers van stevige straffen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:56:18 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_129283430
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Beer ook niet want dat trekt nog meer rotzooi aan.
Juist, broken window principe waar Giuliano voor stond
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_129283432
Maar goed, ik geloof dat de slogan "De maatschappij, dat ben jij" ook bij het oud vuil kan in de bosjes geflikkerd kan worden. w/
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:57:07 #104
45206 Pietverdriet
pi_129283456
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dan moet D66 gaan werken aan z'n imago. Want ze staan nou niet bepaald bekend als pleitbezorgers van stevige straffen.
Vermoed dat hij het alleen wil voor snoeppapiertjes, niet voor het beroven van oude dametjes
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:57:32 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_129283472
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus toch meer een model Singapore.
Fijn dat je ook jij dat nu inziet
Mwa stokslagen hoeft voor mij ook weer niet.

En op sommige dingen mag men ook wel weer wat losser zijn. Maar zoiets als rotzooi in de natuur gooien daar heb ik nul begrip of tolerantie voor.
pi_129283487
quote:

[..]

Wat wil jij nou? Een arrestatieteam bij iedere recreatieplas? 1 politieauto is te weinig, die kunnen niet alles zien namelijk. 24/7 CCTV? Wie gaat dat betalen? :')

Jij gelooft wel heel erg in de maakbare politiestaat, of niet.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 24 juli 2013 @ 10:58:40 #107
45206 Pietverdriet
pi_129283492
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mwa stokslagen hoeft voor mij ook weer niet.

En op sommige dingen mag men ook wel weer wat losser zijn. Maar zoiets als rotzooi in de natuur gooien daar heb ik nul begrip of tolerantie voor.
Singapore heeft geen stokslagen voor het op straat gooien van wat afval, wel verschrikkelijk hoge boetes.
pi_129283507
Een nieuwe wind binnen D66 zou niet misstaan. Wat meer realisme op het gebied van straffen en handhaven is zeker welkom, dus ik ben het inhoudelijk wel met je eens Hexagon.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:01:21 #109
45206 Pietverdriet
pi_129283556
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wat wil jij nou? Een arrestatieteam bij iedere recreatieplas? 1 politieauto is te weinig, die kunnen niet alles zien namelijk. 24/7 CCTV? Wie gaat dat betalen? :')

Handhaving privatiseren, particuliere bedrijven de boetes laten schrijven en de incasso laten doen.
Je zal verbaasd zijn over de kracht van de markt
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:01:27 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_129283557
quote:

[..]

Nee, D66'ers rukken zich doorgaans niet af bij alles dat met repressie en harde aanpak te maken heeft. Het heeft ook niet zoveel zin om mensen die dat wel doen te gaan paaien met populistische retoriek.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:03:06 #111
45206 Pietverdriet
pi_129283601
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, D66'ers rukken zich doorgaans niet af bij alles dat met repressie en harde aanpak te maken heeft. Het heeft ook niet zoveel zin om mensen die dat wel doen te gaan paaien met populistische retoriek.
En dat soort slappe gezeik sinds de jaren 70 ipv zero tolerance is nu precies waarom het zo een puinhoop is.
Giuliano heeft in NY laten zien hoe het wel kan.
pi_129283609
Leuk allemaal, maar wie moet die hoge boetes gaan heffen en wie moet gaan handhaven dan? Zodra het 25+ is, is 60% van de politiemacht aanwezig bij een recreatieplas. Ik zeg: feest voor het criminelengilde! Duurt toch 60 minuten voor ze op een 112-melding reageren, zolang de melding niet vanaf een recreatieplas komt. w/
pi_129283660
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:58 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee, ik geloof niet in een maakbare politiestaat. Ik geloof wél in een strafrechtsysteem dat met de realiteit meegroeit, in plaats van (op sommige vlakken) 30, 40 jaar achter te lopen. En ik geloof ook in het sturen op gedragsverandering. Op bepaalde vlakken is onze samenleving de laatste decennia steeds asocialer geworden. Dat wil ik niet op z'n beloop laten.

Onder het mom van "vrijheid" - een woord dat in mijn optiek veel wordt misbruikt om allerlei vormen van onaangepast, asociaal gedrag mee goed te praten - zie je steeds vaker een soort taboe op handhaving. Iedereen moet alles maar kunnen en mogen. Wie er wat van zegt, of aandringt op maatregelen is een dominee die doet aan betutteling (ook zo'n stompzinnig modewoord). In werkelijkheid worden aso's met hun neus op de feiten gedrukt.
pi_129283670
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Handhaving privatiseren, particuliere bedrijven de boetes laten schrijven en de incasso laten doen.
Je zal verbaasd zijn over de kracht van de markt
Met de Nederlandse houding tegenover autoriteit? Praktisch gezien betekent dat dat je het geweldsmonoplie uit handen zult moeten geven als staat zijnde. Of denk je dat meneer de BOA iedereen laat sidderen van angst in z'n blauwe bloesje?
pi_129283699
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom pleit jij dan voor fikse boetes in deze zaak? Persoonlijke mening, die losstaat van je D66-activiteiten? Ben gewoon even benieuwd; niks persoonlijks hoor. :)
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:07:23 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_129283734
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En dat soort slappe gezeik sinds de jaren 70 ipv zero tolerance is nu precies waarom het zo een puinhoop is.
Giuliano heeft in NY laten zien hoe het wel kan.
Het feit dat je niet heel hard profileert top repressie betekent niet automatisch dat je voor softe jaren 70 aanpak bent.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:07:35 #117
45206 Pietverdriet
pi_129283737
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom pleit jij dan voor fikse boetes in deze zaak? Persoonlijke mening, die losstaat van je D66-activiteiten? Ben gewoon even benieuwd; niks persoonlijks hoor. :)
Zoals ik al voorspelde
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vermoed dat hij het alleen wil voor snoeppapiertjes, niet voor het beroven van oude dametjes
pi_129283748
quote:
15s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:05 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, ik geloof niet in een maakbare politiestaat. Ik geloof wél in een strafrechtsysteem dat met de realiteit meegroeit, in plaats van (op sommige vlakken) 30, 40 jaar achter te lopen. En ik geloof ook in het sturen op gedragsverandering. Op bepaalde vlakken is onze samenleving de laatste decennia steeds asocialer geworden. Dat wil ik niet op z'n beloop laten.

Onder het mom van "vrijheid" - een woord dat in mijn optiek veel wordt misbruikt om allerlei vormen van onaangepast, asociaal gedrag mee goed te praten - zie je steeds vaker een soort taboe op handhaving. Iedereen moet alles maar kunnen en mogen. Wie er wat van zegt, of aandringt op maatregelen is een dominee die doet aan betutteling (ook zo'n stompzinnig modewoord). In werkelijkheid worden aso's met hun neus op de feiten gedrukt.
Sorry, maar je gelooft in een staat waar iedereen zich gedragen zal, en zo niet, er automatisch hoge straffen zullen volgen. Dat is simpelweg praktisch niet haalbaar met de mentaliteit van nu.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:10:19 #119
45206 Pietverdriet
pi_129283800
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het feit dat je niet heel hard profileert top repressie betekent niet automatisch dat je voor softe jaren 70 aanpak bent.
Ten eerste, Repressie is wat anders dan zero tolerance, en als je niet één lijn trekt slaat het beleid nergens op. Zien we nu ook in NL, verkeersboetes zijn enorm als je het vergelijkt met andere strafmaten.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:10:49 #120
45206 Pietverdriet
pi_129283812
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:07 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Sorry, maar je gelooft in een staat waar iedereen zich gedragen zal, en zo niet, er automatisch hoge straffen zullen volgen. Dat is simpelweg praktisch niet haalbaar met de mentaliteit van nu.
Het idee is dan ook de mentaliteit te veranderen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:14:25 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_129283895
quote:
7s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Gewoon omdat ik het vervuilen van de natuur triest, onnodig en asociaal vind. Ik kan er op geen enkele manier begrip of iets dergelijk voor opbrengen.

De meeste D66 politici vinden ook dat er in bepaalde gevallen gewoon repressief opgetreden moet worden. Maar men profileert zich nooit zo stevig op die onderwerpen. Dat komt doordat veiligheid binnen de partij nooit echt een onderwerp is waar de leden heel veel aandacht aan besteden.
pi_129283919
In Japan zul je zelden een politieman tegenkomen, en toch begrijpt iedereen hoe ze zich moeten gedragen. Straten zijn brandschoon, er is geen vandalisme en mensen hebben respect voor elkaar.

Nu wil ik echt niet voor het Japanse model pleiten, want daar kleven ook heel veel nadelen aan, maar pik er dan de krenten uit die er voor zorgen dat het leven in Japan zo aangenaam is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_129283938
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ten eerste, Repressie is wat anders dan zero tolerance, en als je niet één lijn trekt slaat het beleid nergens op. Zien we nu ook in NL, verkeersboetes zijn enorm als je het vergelijkt met andere strafmaten.
Mee eens, maar vooralsnog vind ik dat de straffen binnen het verkeerd te milt zijn.
Het gaat wel om mensenlevens, veiligheid e.d. Als ik soms zie hoeveel door de vingers gezien wordt,
dan vind ik het stuitend hoe de handhaving wordt toegepast.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het idee is dan ook de mentaliteit te veranderen.
Ik heb 't vermoeden dat dit wel eens faliekant gaat mislukken.
De huidige mentaliteit zit zo diep ingenesteld dat mensen het allemaal maar een rotzorg zou zijn.
Ook in moeilijke tijden.
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:16:00 #124
45206 Pietverdriet
pi_129283948
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gewoon omdat ik alleen het vervuilen van de natuur triest, onnodig en asociaal vind. Ik kan er op geen enkele manier begrip of iets dergelijk voor opbrengen.

Verbeterd
pi_129283974
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:07 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Het gaat me niet zozeer om de staat, maar om de samenleving... - het klaar staan voor de ander, oog hebben voor elkaar. Het gaat me om het aanpakken van onwenselijk, asociaal gedrag. Want de aso die de troep van zich afgooit en te beroerd is om dit in een prullenbak te gooien, zadelt de maatschappij op met het probleem, namelijk het opruimen ervan (plus bijbehorende kosten). Het is een soort gemakzucht die ik verwerpelijk vind.

Ik zeg niet dat hoge straffen een oplossing zijn; ze zijn wellicht een middel. Zoals je terecht al aanstipt, is mentaliteit het probleem. Dat is ook precies wat er moet veranderen: we moeten weer terug naar de situatie waarin het niet normaal is dat je troep gewoon van je af smijt. Van asociaal gedrag en doorgeschoven individualisme moeten we naar sociaal gedrag. Juist omdat we een samenleving vormen.

Jij lijkt je neer te leggen bij de ontstane mentaliteit, het egoïsme, de luiheid en het asociale gedrag. Ik doe dat uitdrukkelijk niet. Want ik vind het een serieus probleem voor ons land. Ik bedoel dan niet dat ene plastic bakje op het strand, maar de onderliggende mentaliteit waarmee dat wordt weggesmeten. Ik zie dat als een probleem waaraan gewerkt moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')