Dan moet D66 gaan werken aan z'n imago. Want ze staan nou niet bepaald bekend als pleitbezorgers van stevige straffen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan heb je toch echt een heel verkeerd beeld in je hoofd zitten.
Juist, broken window principe waar Giuliano voor stondquote:Op woensdag 24 juli 2013 10:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Beer ook niet want dat trekt nog meer rotzooi aan.
Vermoed dat hij het alleen wil voor snoeppapiertjes, niet voor het beroven van oude dametjesquote:Op woensdag 24 juli 2013 10:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan moet D66 gaan werken aan z'n imago. Want ze staan nou niet bepaald bekend als pleitbezorgers van stevige straffen.
Mwa stokslagen hoeft voor mij ook weer niet.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus toch meer een model Singapore.
Fijn dat je ook jij dat nu inziet
Wat wil jij nou? Een arrestatieteam bij iedere recreatieplas? 1 politieauto is te weinig, die kunnen niet alles zien namelijk. 24/7 CCTV? Wie gaat dat betalen?quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan moet D66 gaan werken aan z'n imago. Want ze staan nou niet bepaald bekend als pleitbezorgers van stevige straffen.
Singapore heeft geen stokslagen voor het op straat gooien van wat afval, wel verschrikkelijk hoge boetes.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mwa stokslagen hoeft voor mij ook weer niet.
En op sommige dingen mag men ook wel weer wat losser zijn. Maar zoiets als rotzooi in de natuur gooien daar heb ik nul begrip of tolerantie voor.
Handhaving privatiseren, particuliere bedrijven de boetes laten schrijven en de incasso laten doen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat wil jij nou? Een arrestatieteam bij iedere recreatieplas? 1 politieauto is te weinig, die kunnen niet alles zien namelijk. 24/7 CCTV? Wie gaat dat betalen?![]()
Jij gelooft wel heel erg in de maakbare politiestaat, of niet.
Nee, D66'ers rukken zich doorgaans niet af bij alles dat met repressie en harde aanpak te maken heeft. Het heeft ook niet zoveel zin om mensen die dat wel doen te gaan paaien met populistische retoriek.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En dat soort slappe gezeik sinds de jaren 70 ipv zero tolerance is nu precies waarom het zo een puinhoop is.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, D66'ers rukken zich doorgaans niet af bij alles dat met repressie en harde aanpak te maken heeft. Het heeft ook niet zoveel zin om mensen die dat wel doen te gaan paaien met populistische retoriek.
Nee, ik geloof niet in een maakbare politiestaat. Ik geloof wél in een strafrechtsysteem dat met de realiteit meegroeit, in plaats van (op sommige vlakken) 30, 40 jaar achter te lopen. En ik geloof ook in het sturen op gedragsverandering. Op bepaalde vlakken is onze samenleving de laatste decennia steeds asocialer geworden. Dat wil ik niet op z'n beloop laten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wat wil jij nou? Een arrestatieteam bij iedere recreatieplas? 1 politieauto is te weinig, die kunnen niet alles zien namelijk. 24/7 CCTV? Wie gaat dat betalen?![]()
Jij gelooft wel heel erg in de maakbare politiestaat, of niet.
Met de Nederlandse houding tegenover autoriteit? Praktisch gezien betekent dat dat je het geweldsmonoplie uit handen zult moeten geven als staat zijnde. Of denk je dat meneer de BOA iedereen laat sidderen van angst in z'n blauwe bloesje?quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Handhaving privatiseren, particuliere bedrijven de boetes laten schrijven en de incasso laten doen.
Je zal verbaasd zijn over de kracht van de markt
Waarom pleit jij dan voor fikse boetes in deze zaak? Persoonlijke mening, die losstaat van je D66-activiteiten? Ben gewoon even benieuwd; niks persoonlijks hoor.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, D66'ers rukken zich doorgaans niet af bij alles dat met repressie en harde aanpak te maken heeft. Het heeft ook niet zoveel zin om mensen die dat wel doen te gaan paaien met populistische retoriek.
Het feit dat je niet heel hard profileert top repressie betekent niet automatisch dat je voor softe jaren 70 aanpak bent.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat soort slappe gezeik sinds de jaren 70 ipv zero tolerance is nu precies waarom het zo een puinhoop is.
Giuliano heeft in NY laten zien hoe het wel kan.
Zoals ik al voorspeldequote:Op woensdag 24 juli 2013 11:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom pleit jij dan voor fikse boetes in deze zaak? Persoonlijke mening, die losstaat van je D66-activiteiten? Ben gewoon even benieuwd; niks persoonlijks hoor.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vermoed dat hij het alleen wil voor snoeppapiertjes, niet voor het beroven van oude dametjes
Sorry, maar je gelooft in een staat waar iedereen zich gedragen zal, en zo niet, er automatisch hoge straffen zullen volgen. Dat is simpelweg praktisch niet haalbaar met de mentaliteit van nu.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik geloof niet in een maakbare politiestaat. Ik geloof wél in een strafrechtsysteem dat met de realiteit meegroeit, in plaats van (op sommige vlakken) 30, 40 jaar achter te lopen. En ik geloof ook in het sturen op gedragsverandering. Op bepaalde vlakken is onze samenleving de laatste decennia steeds asocialer geworden. Dat wil ik niet op z'n beloop laten.
Onder het mom van "vrijheid" - een woord dat in mijn optiek veel wordt misbruikt om allerlei vormen van onaangepast, asociaal gedrag mee goed te praten - zie je steeds vaker een soort taboe op handhaving. Iedereen moet alles maar kunnen en mogen. Wie er wat van zegt, of aandringt op maatregelen is een dominee die doet aan betutteling (ook zo'n stompzinnig modewoord). In werkelijkheid worden aso's met hun neus op de feiten gedrukt.
Ten eerste, Repressie is wat anders dan zero tolerance, en als je niet één lijn trekt slaat het beleid nergens op. Zien we nu ook in NL, verkeersboetes zijn enorm als je het vergelijkt met andere strafmaten.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het feit dat je niet heel hard profileert top repressie betekent niet automatisch dat je voor softe jaren 70 aanpak bent.
Het idee is dan ook de mentaliteit te veranderen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Sorry, maar je gelooft in een staat waar iedereen zich gedragen zal, en zo niet, er automatisch hoge straffen zullen volgen. Dat is simpelweg praktisch niet haalbaar met de mentaliteit van nu.
Gewoon omdat ik het vervuilen van de natuur triest, onnodig en asociaal vind. Ik kan er op geen enkele manier begrip of iets dergelijk voor opbrengen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Waarom pleit jij dan voor fikse boetes in deze zaak? Persoonlijke mening, die losstaat van je D66-activiteiten? Ben gewoon even benieuwd; niks persoonlijks hoor.
Mee eens, maar vooralsnog vind ik dat de straffen binnen het verkeerd te milt zijn.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ten eerste, Repressie is wat anders dan zero tolerance, en als je niet één lijn trekt slaat het beleid nergens op. Zien we nu ook in NL, verkeersboetes zijn enorm als je het vergelijkt met andere strafmaten.
Ik heb 't vermoeden dat dit wel eens faliekant gaat mislukken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het idee is dan ook de mentaliteit te veranderen.
Verbeterdquote:Op woensdag 24 juli 2013 11:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gewoon omdat ik alleen het vervuilen van de natuur triest, onnodig en asociaal vind. Ik kan er op geen enkele manier begrip of iets dergelijk voor opbrengen.
Het gaat me niet zozeer om de staat, maar om de samenleving... - het klaar staan voor de ander, oog hebben voor elkaar. Het gaat me om het aanpakken van onwenselijk, asociaal gedrag. Want de aso die de troep van zich afgooit en te beroerd is om dit in een prullenbak te gooien, zadelt de maatschappij op met het probleem, namelijk het opruimen ervan (plus bijbehorende kosten). Het is een soort gemakzucht die ik verwerpelijk vind.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Sorry, maar je gelooft in een staat waar iedereen zich gedragen zal, en zo niet, er automatisch hoge straffen zullen volgen. Dat is simpelweg praktisch niet haalbaar met de mentaliteit van nu.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |