abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129209032
quote:
Heb ik gezien. Al heb ik de eerste minuten blijkbaar gemist. De hele serie heb ik gezien op advies van waht geloof ik. Maar dat weet ik niet zeker, het was al een tijd geleden.
Zeer informatief!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_129209587
quote:
Leuke documentaire.
Wel een erg vervelend spraakgebrek, met die wegvallende eind-r. Akelig.
En Indisch is natuurlijk nog geen Arabisch. Maar wel hoopgevend en het verhaal weerspreekt het idee dat jodendom en islam elkaars vijanden zijn.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 22 juli 2013 @ 06:38:51 #143
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_129210760
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 10:07 schreef waht het volgende:
Ik denk niet eens dat die nederzettingen het voornaamste probleem zijn. Zo lang de Palestijnse economie weinig kansen biedt kunnen de burgers zich niet uitleven in een gekozen beroep. Binnen een redelijke economie kun je de kolonisten vervolgens flink belasten voor hun aanwezigheid.
Je hebt helemaal gelijk. Israël moet stoppen met de blokkade van Gaza en ze moeten die EU-haven die ze hebben plat gebombardeerd opnieuw opbouwen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_129217545
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 06:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Israël moet stoppen met de blokkade van Gaza en ze moeten die EU-haven die ze hebben plat gebombardeerd opnieuw opbouwen.
Dat zou Israel zelfs best bereid te doen zijn als Hamas niet consequent dat beetje economie wat ze hebben gebruikt om wapens te kopen.
pi_129230842
Het begon met druk van John Kerry, vervolgens maakt Bibi het eerste gebaar en belt met de Palestijnen. Daarna willigt Israel een eis in van de Palestijnen;

quote:
Israël laat Palestijnse gevangenen vrij - ook 'zwaargewichten'

Israël heeft toegegeven aan een oude Palestijnse eis om Palestijnse gevangenen vrij te laten. Daarmee kwam de weg vrij voor de hervatting van het vredesoverleg, heeft de Israëlische minister van Financiën Yuval Steinitz zaterdag gezegd.

'Er zullen gevangenen vrijgelaten worden', zei Steinitz tegen Israel Radio. 'Ik wil geen aantallen noemen, maar er zullen zwaargewichten bij zitten die al tientallen jaren vast zaten.'

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry kondigde vrijdag aan dat het vredesoverleg tussen Israël en de Palestijnen wordt vlotgetrokken.

De Palestijnen eisen al lang dat Israël gevangenen vrijlaat die al vastzitten sinds vóór 1993, toen de twee partijen de Oslo-akkoorden sloten. Dat was een tussentijds akkoord dat de stichting van een onafhankelijke Palestijnse staat in Oost-Jeruzalem, op de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook mogelijk had moeten maken.

De Palestijnen willen een gebied dat net zo groot is als wat ze hadden voor de Zesdaagse Oorlog in 1967. Israël noemt dergelijke grenzen echter onverdedigbaar. Volgens Steinitz is op dat punt niet toegegeven en eisen de Palestijnen ook nog altijd dat Israël de bouw van nederzettingen staakt.

Kerry heeft vrijdag gezegd dat het akkoord over hernieuwde onderhandelingen nog moeten worden geformaliseerd en hij wilde niet op details ingaan. Hij verklaarde wel dat onderhandelaars van beide partijen 'binnen een week of zo' in Washington gaan praten.
http://www.volkskrant.nl/(...)zwaargewichten.dhtml
De Palestijnen hebben drie eisen, en aan de belangrijkste (grenzen voor 1967) moet Israel eerst aan toegeven ''wil het eigenlijke overleg beginnen''. Zie:

quote:
'Hervatting vredesproces vergt concessies Israël'

De vredesbesprekingen tussen Israël en de Palestijnen kunnen niet worden hervat zolang Israël de grenzen niet accepteert die voor 1967 golden. Dat heeft een woordvoerder van de Palestijnse president Mahmoud Abbas gezegd.

Abbas heeft toegezegd een vertegenwoordiger naar Washington te sturen om daar voorgesprekken te voeren met een Israëlische gezant, liet zijn woordvoerder Nabil Abu Rdeneh zondagavond weten.
Maar het eigenlijke vredesoverleg kan volgens hem pas beginnen als de Israëlische regering uitspreekt dat zij genoegen neemt met het grondgebied dat Israël vóór de Zesdaagse Oorlog van 1967 bezat.

Ook moet de uitbreiding van nederzettingen op de bezette Westelijke Jordaanoever en in Oost-Jeruzalem eerst stoppen, zei de vertrouweling van Abbas. Eerder formuleerde de Palestijnse regering al een derde eis, de vrijlating van Palestijnse gevangenen.

Binnen handbereik
De Verenigde Staten zinspeelden er de afgelopen dagen op dat hervatting van de vredesonderhandelingen binnen handbereik was. Het overleg dat in Washington op stapel staat is volgens Abu Rdeneh bedoeld 'om de obstakels uit de weg te ruimen die de weg naar de start van de onderhandelingen nog steeds versperren'.

Israël heeft tot dusver geweigerd bij voorbaat in te stemmen met de grenzen van voor 1967. De Israëlische regering vindt dat een kwestie die juist aan de onderhandelingstafel moet worden opgelost. Dat geldt ook voor de andere Palestijnse voorwaarden.
http://www.nu.nl/buitenla(...)ncessies-israel.html
En Abbas spreekt als het goed is niet volgens Hamas dus daar is ook weer onenigheid over.

Dan dit:

quote:
Geen Europees initiatief voor tweestatenoplossing Israël en de Palestijnen

Een zelfstandig Nederlands of EU-initiatief om vrede tussen Israël en de Palestijnen dichterbij te brengen is niet aan de orde. 'Het enige realistische perspectief op voortgang' is de huidige poging van de Amerikaanse minister John Kerry van Buitenlandse Zaken.

Dat schrijft minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken maandag als reactie op een advies van de AIV, een belangrijk adviesorgaan van het kabinet. Kerry slaagde er dit weekeinde in de Palestijnen en Israël's weer om de tafel te krijgen.

Het AIV-rapport uit april pleitte om op korte termijn met een Europees initiatief te komen om de tweestatenoplossing dichterbij te brengen. Indien hier onvoldoende steun voor zou zijn, zou Nederland het voortouw moeten nemen om de partijen weer om tafel te krijgen.

Vorige maand werd bekend dat onder de voorganger van Timmermans, Uri Rosenthal, Nederland minstens een jaar lang heeft geprobeerd het vredesoverleg tussen Israël en de Palestijnen op gang te brengen. Het liep op niets uit.
http://www.volkskrant.nl/(...)de-Palestijnen.dhtml
pi_129239060
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 20:21 schreef Kesefkesef het volgende:
Het begon met druk van John Kerry, vervolgens maakt Bibi het eerste gebaar en belt met de Palestijnen. Daarna willigt Israel een eis in van de Palestijnen;

[..]

De Palestijnen hebben drie eisen, en aan de belangrijkste (grenzen voor 1967) moet Israel eerst aan toegeven ''wil het eigenlijke overleg beginnen''. Zie:

[..]

En Abbas spreekt als het goed is niet volgens Hamas dus daar is ook weer onenigheid over.

Dan dit:

[..]

Ja, je weet het mooi te brengen.
Het eerste gebaar.
Zwaargewichten die al tientallen jaren vastzaten. Zonder vorm van proces.
Die gasten hebben amper nog invloed, dus hun vrijlating is gratuite.
Maar waar het werkelijk om gaat, wordt niet gedaan. En als de Palestijnen daar terecht aan vasthouden, krijgen ze de zwarte piet toegespeeld.
pi_129243349
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 23:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het eerste gebaar.
Maar waar het werkelijk om gaat, wordt niet gedaan. En als de Palestijnen daar terecht aan vasthouden, krijgen ze de zwarte piet toegespeeld.
Kees22 wil geen vrede.
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:33:37 #148
176916 Karrs
2007-2017
pi_129270588
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 23:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het eerste gebaar.
Schuld van Israël ;(
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_129271461
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:33 schreef Karrs het volgende:

[..]

Schuld van Israël ;(
Je verdraait mijn woorden.
Als Israel een goedkoop gebaar maakt, wie is daar dan verantwoordelijk voor?
  dinsdag 23 juli 2013 @ 22:54:10 #150
176916 Karrs
2007-2017
pi_129271587
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je verdraait mijn woorden.
Ben je nu ook al aan het projecteren geslagen?
quote:
Als Israel een goedkoop gebaar maakt, wie is daar dan verantwoordelijk voor?
De joden natuurlijk :'(

Het is toch maar goed dat je geen antisemiet bent, Kees. Want wat had je er dán wel niet allemaal van gevonden!
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_129272293
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:54 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ben je nu ook al aan het projecteren geslagen?

[..]

De joden natuurlijk :'(

Het is toch maar goed dat je geen antisemiet bent, Kees. Want wat had je er dán wel niet allemaal van gevonden!
Nee, nou zeg jij dat de joden verantwoordelijk zijn. Maar dat is natuurlijk niet zo. Alleen de mensen, die in Israel de dienst uitmaken, zijn verantwoordelijk. Dat zijn dus joden en, eh,,, eh, oh ja, een stuk of wat Arabieren.

Ja, daar ben ik ook wel blij mee.
Ik ben ook zo blij dat ik geen racist ben. Ik vind uiteraard wel dat negers lui en dom zijn, maar daar staat tegenover dat ze ook heel goed jazz kunnen spelen en een heel goed ritmegevoel hebben. Dus om negers minderwaardig te vinden aan blanken, vind ik een beetje overdreven.
Het is wel fijn om zo onbevooroordeeld tegen mensen aan te kunnen kijken. Scheelt ook gelijk weer een paar verbanningen op FOK als je zo genuanceerd kunt zijn.
pi_129272369
-

[ Bericht 50% gewijzigd door sp3c op 23-07-2013 23:28:24 (niet hier) ]
pi_129274708
Oy vey waarom vervolgen ze ons steeds
pi_129274847
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 22:13 schreef Xa1pt het volgende:

Iran voor Amerika zich ermee ging bemoeien.
Nee, dat telt niet. Het gaat om NU. We kunnen ook kijken naar 50 jaar geleden en 100 jaar geleden, blabla.

Ik ga de Duitsland van nu toch ook geen Nazi staat meer noemen omdat ze dat tientallen jaren geleden zijn geweest? Het gaat om nu. Er is gewoon geen staat in het MO die aan de eisen voldoet wat ik je vroeg.
#freefrederike
pi_129274933
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 24-07-2013 00:14:04 (jij ook niet) ]
#freefrederike
pi_129275141
quote:
4s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:08 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Nee, dat telt niet. Het gaat om NU. We kunnen ook kijken naar 50 jaar geleden en 100 jaar geleden, blabla.
_O- :')
pi_129275174
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

_O- :')
Noem EEN islamitische staat in het Midden-Oosten die vrijheid geeft aan de burgers, vrouwen niet onderdrukt en homo's respecteert. Ik hoef er maar EEN te horen.

Noem er een van nu, niet eentje dat ooit zo is geweest.

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 24-07-2013 02:58:31 ]
#freefrederike
pi_129275200
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 20:27 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Even los van Israel:
Noem EEN islamitische staat in het Midden-Oosten die vrijheid geeft aan de burgers, vrouwen niet onderdrukt en homo's respecteert. Ik hoef er maar EEN te horen.
Mwa, ik denk dan meteen aan Libanon. Maar eerlijk gezegd is dat vooral een veronderstelling.
pi_129275202
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:O

Noem er een van nu, niet eentje dat ooit zo is geweest.Noem EEN islamitische staat in het Midden-Oosten die vrijheid geeft aan de burgers, vrouwen niet onderdrukt en homo's respecteert. Ik hoef er maar EEN te horen.

#freefrederike
pi_129275244
quote:
4s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:17 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Noem er een van nu, niet eentje dat ooit zo is geweest.Noem EEN islamitische staat in het Midden-Oosten die vrijheid geeft aan de burgers, vrouwen niet onderdrukt en homo's respecteert. Ik hoef er maar EEN te horen.

Israel hoort daar in elk geval niet bij, daar heb je wel gelijk in.
Niet zozeer omdat het niet islamitisch is, maar vooral omdat het beperkte vrijheid geeft aan burgers en vrouwenonderdrukking faciliteert. En over homo's durf ik niet eens na te denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')