abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129289083
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 01:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat is ook precies waarom Israel niet tot het westen gerekend kan worden.
Ach, dat is een kwestie van definitie waar niemand meer zuivere motieven heeft.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  † In Memoriam † woensdag 24 juli 2013 @ 16:16:53 #202
137949 Disana
pi_129294846
Villa VPRO op Radio 1 gaat zo dadelijk over de boycot van producten uit de Israëlische nederzettingen.
pi_129314431
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:39 schreef waht het volgende:

[..]

Precies, en aangezien elke man tijdens z'n dienst vrouwelijke officieren heeft is die verhouding gewoon anders. Neemt natuurlijk niet weg dat de traditionele rollen van man en vrouw nou zo verschillend zijn in Israël.
Je hebt een sterk punt. Ik herinner me uit mijn middelbare school dat van de vijf beste leerlingen van de klas er drie meisjes waren.
Maar ik meen me iets te herinneren over de onmogelijkheid van vrouwen om te scheiden als hun man dat niet wil. Dan heb je geen bal aan je andere verhouding, als de wet zoiets toestaat.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 27 juli 2013 @ 21:57:29 #204
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_129415491
Commentaar van Prof. Dr. E. Michael Jones over de mislukte Israëlische politiek rondom MB en de Midden-Oosten-toekomst.

Israël heeft Assad niet van de Palestijnen kunnen verwijderen definitief.

zaterdag 27 juli 2013 @ 21:59:47 #205
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_129415542
De Palestijnse volkscomités van het Palestijnse Volksbevrijdingsfront-Algemeen Commando (PFLP-GC) in Yarmouk bij Damascus vechten zijde aan zijde met het Syrische regeringsleger tegen buitenlandse terroristen en de kleine minderheid van takfiri-terroristen uit eigen kringen....

pi_129417092
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 21:59 schreef Veldkamp het volgende:
De Palestijnse volkscomités van het Palestijnse Volksbevrijdingsfront-Algemeen Commando (PFLP-GC) in Yarmouk bij Damascus vechten zijde aan zijde met het Syrische regeringsleger tegen buitenlandse terroristen en de kleine minderheid van takfiri-terroristen uit eigen kringen....

Die verdomde Palestijnen moeten zich ook overal mee bemoeien. Dit is de reden dat ze nergens in de Arabische wereld geliefd zijn.
pi_129418010
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 22:48 schreef Peunage het volgende:

[..]

Die verdomde Palestijnen moeten zich ook overal mee bemoeien. Dit is de reden dat ze nergens in de Arabische wereld geliefd zijn.
Ze zijn ook overal, vechten aan beide kanten, maar denk niet dat ze gehaat worden omdat ze zich zo overal mee zouden bemoeien.

[ Bericht 3% gewijzigd door DeParo op 27-07-2013 23:22:49 ]
pi_129419385
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 22:48 schreef Peunage het volgende:

[..]

Merkwaardig argument: iedereen bemoeit zich met dit conflict, er zijn ook Nederlandse strijders.
En uiteraard bemoeit Israel zich er ook mee. Dus....?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_129419433
Ik heb een oplossing voor het probleem. Samen wijn drinken.
pi_129419668
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 23:53 schreef gembird het volgende:
Ik heb een oplossing voor het probleem. Samen wijn drinken.
Met droge worst!

En dan wel ingeschonken door jongemannen die niet ouder worden en jongedames met heel mooie ogen. En je krijgt er geen kater van!
pi_129419880
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 23:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Met droge worst!

En dan wel ingeschonken door jongemannen die niet ouder worden en jongedames met heel mooie ogen. En je krijgt er geen kater van!
Dat is in de hemel "zeggen ze". We zitten nu hier en er is altijd ruzie in Jerusalem, Er hoort een oplossing te bestaan. De grenzen opengooien, samen brood breken en wijn drinken.
pi_129419947
Waarom vang Israel wel Afrikaanse en Amerikaanse immigranten op terwijl juist veel Palestijnen zonder werk zitten? Geef de Palestijnen dan werk en educatie, ze zullen zich vast niet daarna tegen Israel keren maar juist dankbaar zijn dat zij een kans hebben gekregen.

Ja dit is het. Ik weet het. Ik heb de oplossing haha. Eindelijk vrede in het midden oosten als Israel mijn plan groen licht geeft.
pi_129420009
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:06 schreef gembird het volgende:
at zij een kans hebben gekregen.
Veel Palestijnen in Israel hebben juist werk en educatie, zelfs veel Palestijnen uit de Palestijnse gebieden reizen naar Israel voor werk, dus wat dat betreft hebben ze die mogelijkheden al.
pi_129420100
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Veel Palestijnen in Israel hebben juist werk en educatie, zelfs veel Palestijnen uit de Palestijnse gebieden reizen naar Israel voor werk, dus wat dat betreft hebben ze die mogelijkheden al.
Maar als zij nu eens minder Afrikanen en Amerikanen opvangen en meer Palestijnen dan kunnen zij het probleem verhelpen van werkeloze Palestijnen die milities joinen en zich tegen Israel keren.
pi_129420125
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:10 schreef gembird het volgende:

[..]

Maar als zij nu eens minder Afrikanen en Amerikanen opvangen en meer Palestijnen dan kunnen zij het probleem verhelpen van werkeloze Palestijnen die milities joinen en zich tegen Israel keren.
Dan ga je Afrikanen en Amerikanen discrimineren en worden zij heel boos dat zou dan weer jammer zijn.
pi_129420133
Wat doen Amerikanen trouwens in Israel? Kunnen ze die hitte wel uitstaan? In Amerika heerst het goede leven. Waarom kunnen ze gewoon niet daar blijven. Als je geen M.O bloed hebt dan hoef je daar niet te zitten. Als je grootouders Hongaarse Joden zijn dan hoef je niet perse in Israel te zitten. Hongarije misschien?
pi_129420200
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:05 schreef gembird het volgende:

[..]

Dat is in de hemel "zeggen ze". We zitten nu hier en er is altijd ruzie in Jerusalem, Er hoort een oplossing te bestaan. De grenzen opengooien, samen brood breken en wijn drinken.
Ha, je weet het!

En wat je volgende post betreft: het blijkt uit de praktijk, dat de Palestijnen aan het werk gaan als ze de kans krijgen en dat ze dwars gaan liggen als ze gepest worden. Net gewone mensen.
Maar Israel vindt het nodig om de nuttige infrastructuur te vernielen en de mensen te pesten. Met de bekende resultaten.
pi_129420260
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:11 schreef gembird het volgende:
Wat doen Amerikanen trouwens in Israel? Kunnen ze die hitte wel uitstaan? In Amerika heerst het goede leven. Waarom kunnen ze gewoon niet daar blijven. Als je geen M.O bloed hebt dan hoef je daar niet te zitten. Als je grootouders Hongaarse Joden zijn dan hoef je niet perse in Israel te zitten. Hongarije misschien?
Maar in Hongarije is heel hun familie bijna uitgemoord, dus dat is ook niet prettig wonen, Israel moet een feest zijn voor iedereen, Amerikanen Palestijnen Joden en ga zo maar door, en iedereen moet ook in de Palestijnse gebieden kunnen wonen. een Palestijnse en Joodse staat naast elkaar, verbonden door vriendschap, dat zou mooi zijn.
pi_129420268
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ha, je weet het!

En wat je volgende post betreft: het blijkt uit de praktijk, dat de Palestijnen aan het werk gaan als ze de kans krijgen en dat ze dwars gaan liggen als ze gepest worden. Net gewone mensen.
Maar Israel vindt het nodig om de nuttige infrastructuur te vernielen en de mensen te pesten. Met de bekende resultaten.
Ja en nee. Heb me wat verdiept in Israel's politiek en wat blijkt? Er zijn partijen daar die elkaar niet kunnen uitstaan. Bibi die nu aan de macht is schijnt een stokertje te zijn.
pi_129420408
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar in Hongarije is heel hun familie bijna uitgemoord, dus dat is ook niet prettig wonen, Israel moet een feest zijn voor iedereen, Amerikanen Palestijnen Joden en ga zo maar door, en iedereen moet ook in de Palestijnse gebieden kunnen wonen. een Palestijnse en Joodse staat naast elkaar, verbonden door vriendschap, dat zou mooi zijn.
Eerlijk, ik zit liever op een tropisch eiland met een cocktail in mijn hand. Ik snap niet waarom mensen daar zo graag willen wonen.
pi_129420616
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:20 schreef gembird het volgende:

[..]

Eerlijk, ik zit liever op een tropisch eiland met een cocktail in mijn hand. Ik snap niet waarom mensen daar zo graag willen wonen.
Ik vind het er wel tropisch, strand van Tel Aviv, drankje hapje genieten.
pi_129420833
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:26 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik vind het er wel tropisch, strand van Tel Aviv, drankje hapje genieten.
Ook een optie, maar ik hou meer van donkere meiden dus zo'n tropisch eiland komt beter uit B-)
pi_129420867
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:31 schreef gembird het volgende:

[..]

Ook een optie, maar ik hou meer van donkere meiden dus zo'n tropisch eiland komt beter uit B-)
En net had je het nog over die vele Afrikaanse immigranten :D :D.
pi_129421120
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

En net had je het nog over die vele Afrikaanse immigranten :D :D.
Hehe, tropisch eiland getint... niet te donker, maar meer aan de lichte kant.
pi_129421971
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 23:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ze zijn ook overal, vechten aan beide kanten, maar denk niet dat ze gehaat worden omdat ze zich zo overal mee zouden bemoeien.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 23:51 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Merkwaardig argument: iedereen bemoeit zich met dit conflict, er zijn ook Nederlandse strijders.
En uiteraard bemoeit Israel zich er ook mee. Dus....?
Het probleem is dat Palestijnen gasten en vluchtelingen zijn in Arabische landen, maar constant rotzooi trappen.
Jordanië, daar hebben ze de Koning proberen omver te werpen. Resultaat, black september.
Koeweit, steun geboden aan de invasie door Irak. Na de bevrijding van Koeweit zijn ze allemaal het land uit gekicked.
Irak, onder Saddam Hoessein werden ze beter behandeld dan de gemiddelde Irakees, daardoor steunden ze de dictator. Na de invasie in 2003 bleef hun steun en sympathie voor de Baath parij, en zelfs voor terroristische aanslagen. Sommigen zijn zelf terroristische aanslagen gaan plegen. Uiteindelijk zijn er bijna geen Palestijnen overgebleven.
Libanon, gewapende aanvallen op het Libanese leger. https://en.wikipedia.org/wiki/2007_Lebanon_conflict

En nu, in Syrië kiezen ze wederom de kant van een dictator. Niet allemaal, dat weet ik. Maar ze hadden zich er gewoon niet mee moeten bemoeien. Niet hun zaak. 3 keer raden wat er gebeurt als Assad valt, of juist niet(mede dankzij de Palestijnen). Ze zijn hoe dan ook de spreekwoordelijke lul.

Natuurlijk zijn er andere partijen die zich in deze strijd mengen(Israël, Hezbollah etc), maar die kunnen het zich tenminste veroorloven.
  zondag 28 juli 2013 @ 06:22:20 #226
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_129426356
Samengevat hebben de Palestijnen de uitzonderlijke gave om altijd en systematisch de verkeerde keuzes/kant te kiezen. Al zeker 60 jaar lang. Is best knap op zich. Resultaat is dat een eigen staat er echt niet neer komen gaat.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 28 juli 2013 @ 11:02:08 #227
176916 Karrs
2007-2017
pi_129427816
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:06 schreef gembird het volgende:
Waarom vang Israel wel Afrikaanse en Amerikaanse immigranten op terwijl juist veel Palestijnen zonder werk zitten? Geef de Palestijnen dan werk en educatie, ze zullen zich vast niet daarna tegen Israel keren maar juist dankbaar zijn dat zij een kans hebben gekregen.

Ja dit is het. Ik weet het. Ik heb de oplossing haha. Eindelijk vrede in het midden oosten als Israel mijn plan groen licht geeft.
Het IS ook de oplossing, tenminste, imho :)

Probleem is dat de route naar deze oplossing nogal, eh, wat obstakels bevat...
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  zondag 28 juli 2013 @ 14:15:01 #228
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_129432161
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je bent duidelijk nooit in Hongarije of de Hongaars-Joodse gemeenschap van de USA geweest, er zijn wereldwijd nog honderdduizenden Hongaarse Joden in leven. Ook na 1945 domineerden Joodse politici de Hongaarse politieke elite onder Sovjet-curatele.
  zondag 28 juli 2013 @ 14:18:49 #229
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_129432262
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 01:05 schreef Peunage het volgende:

[..]

[..]

Het probleem is dat Palestijnen gasten en vluchtelingen zijn in Arabische landen, maar constant rotzooi trappen.
Jordanië, daar hebben ze de Koning proberen omver te werpen. Resultaat, black september.
Koeweit, steun geboden aan de invasie door Irak. Na de bevrijding van Koeweit zijn ze allemaal het land uit gekicked.
Irak, onder Saddam Hoessein werden ze beter behandeld dan de gemiddelde Irakees, daardoor steunden ze de dictator. Na de invasie in 2003 bleef hun steun en sympathie voor de Baath parij, en zelfs voor terroristische aanslagen. Sommigen zijn zelf terroristische aanslagen gaan plegen. Uiteindelijk zijn er bijna geen Palestijnen overgebleven.
Libanon, gewapende aanvallen op het Libanese leger. https://en.wikipedia.org/wiki/2007_Lebanon_conflict

En nu, in Syrië kiezen ze wederom de kant van een dictator. Niet allemaal, dat weet ik. Maar ze hadden zich er gewoon niet mee moeten bemoeien. Niet hun zaak. 3 keer raden wat er gebeurt als Assad valt, of juist niet(mede dankzij de Palestijnen). Ze zijn hoe dan ook de spreekwoordelijke lul.

Natuurlijk zijn er andere partijen die zich in deze strijd mengen(Israël, Hezbollah etc), maar die kunnen het zich tenminste veroorloven.
Onzin.

De Palestijnen worden niet uit Syrië getrapt, omdat de Syrische regering geen satraap van de Verenigde Staten is op dit moment. Integendeel zelfs.

En de Palestijnen in Syrië zijn beter ontwikkeld, school ontvangen, universiteit en worden gerespecteerd. Tussen Koeweiti's en Palestijnen bestaat enorm veel cultureel verschil. Evenveel als tussen Russen uit Siberië (Koeweitse wahabieten zeg maar) en eveneens Slavischtalige Slovenen (halve Oostenrijkers, de Palestijnen).

Syrië en Palestina zijn historisch zeer vergelijkbaar, qua religieuze tolerantie, diversiteit, ontwikkeling en blootstelling aan westerse en algemene internationale academische uitwisseling en vorming.

Natuurlijk hebben Palestijnse organisaties vaak foute keuzes gemaakt. Zo heeft Hamas zich door Qatar laten omkopen en daarom Assad veroordeeld en "verraden". Nu zal Hamas geen grote Iraanse wapenleveringen meer krijgen. Alleen Syrië en Iran steunden nog de actieve verzetsbeweging van Palestijnen militiair. Hoe je er ook over denkt, de omkoping door Qatar is duidelijk in belang van "ons" (het Westen en Israël).
pi_129435203
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 14:18 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Onzin.

De Palestijnen worden niet uit Syrië getrapt, omdat de Syrische regering geen satraap van de Verenigde Staten is op dit moment. Integendeel zelfs.

En de Palestijnen in Syrië zijn beter ontwikkeld, school ontvangen, universiteit en worden gerespecteerd. Tussen Koeweiti's en Palestijnen bestaat enorm veel cultureel verschil. Evenveel als tussen Russen uit Siberië (Koeweitse wahabieten zeg maar) en eveneens Slavischtalige Slovenen (halve Oostenrijkers, de Palestijnen).

Syrië en Palestina zijn historisch zeer vergelijkbaar, qua religieuze tolerantie, diversiteit, ontwikkeling en blootstelling aan westerse en algemene internationale academische uitwisseling en vorming.

Natuurlijk hebben Palestijnse organisaties vaak foute keuzes gemaakt. Zo heeft Hamas zich door Qatar laten omkopen en daarom Assad veroordeeld en "verraden". Nu zal Hamas geen grote Iraanse wapenleveringen meer krijgen. Alleen Syrië en Iran steunden nog de actieve verzetsbeweging van Palestijnen militiair. Hoe je er ook over denkt, de omkoping door Qatar is duidelijk in belang van "ons" (het Westen en Israël).
Ik heb helemaal niet gezegd dat ze Syrië uit getrapt zullen worden. Dat ligt helemaal aan de uitslag van de burgeroorlog in Syrië. Als Assad valt kan ik je garanderen dat de situatie van de Palestijnen heel erg achteruit gaat, vooral omdat ze aan de kant van Assad stonden.

Als Assad echter niet valt, dan zullen ze onder een deel van de Syriërs bekend staan als de Palestijnen die achter Assad stonden. Dat is hoe het werkt. En daarom hadden ze zich er gewoon buiten moeten houden. Je bent vluchteling/gast, dan ga je je niet met de politiek bemoeien.

Wat jij zegt over dat ze zeer vergelijkbaar zijn, dat klopt, maar dat heeft helemaal niks met dit onderwerp te maken. De Palestijnen werden niet afgerekend omdat het Palestijnen zijn, maar om bepaalde keuzes die ze hebben gemaakt.

Hamas staat trouwens ook niet volledig achter de revolutie. De gewapende tak er van is het er niet helemaal mee eens. Zij blijven dan ook hun relaties met Iran behouden. Ik weet niet of ze nog wapens blijven krijgen, maar ze laten in ieder geval een ander geluid(niet gewild) horen dan de politieke tak.
  zondag 28 juli 2013 @ 17:33:23 #231
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_129437539
Hamas (neem aan Izzedine brigades oftewel gewapende tak) heeft vandaag als het goed is een meeting in Beirout met Iraanse regeringsfunctionarissen. Het is ook niet in het belang van Iran om de gewapende steun volledig op te storten, Iran´s Palestijnse politiek heeft ook baadt erbij als Hamas toch wapens van hen blijft krijgen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 28 juli 2013 @ 17:40:11 #232
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_129437689
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:33 schreef Aloulou het volgende:
Hamas (neem aan Izzedine brigades oftewel gewapende tak) heeft vandaag als het goed is een meeting in Beirout met Iraanse regeringsfunctionarissen. Het is ook niet in het belang van Iran om de gewapende steun volledig op te storten, Iran´s Palestijnse politiek heeft ook baadt erbij als Hamas toch wapens van hen blijft krijgen.
Wat moet Hamas eigenlijk met die wapens? Die kunnen toch alleen maar voor onderdrukking van het eigen volk gebruikt worden?
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_129437757
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:40 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Wat moet Hamas eigenlijk met die wapens? Die kunnen toch alleen maar voor onderdrukking van het eigen volk gebruikt worden?
Ook. En gebruiken wanneer Israël besluit weer binnen te walsen. Af en toe raketten op illegale nederzettingen schieten.
  zondag 28 juli 2013 @ 17:46:40 #234
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_129437847
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:43 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ook. En gebruiken wanneer Israël besluit weer binnen te walsen. Af en toe raketten op illegale nederzettingen schieten.
Onmogelijk.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_129438444
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 00:05 schreef gembird het volgende:

[..]

Ja waarom niet. Voor Zuid-Afrika heeft het goed uitgepakt! ^O^ _O-
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  zondag 28 juli 2013 @ 18:31:56 #236
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_129439069
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:40 schreef Opa2012 het volgende:
Ach, het zijn sowieso geen grote wapens. Grote wapens krijg je niet zonaar Gaza binnen. Hamas is niet pacifistisch in de strijd tegen Israel en zal dus toch ergens wapens vandaan moeten halen. De eigen bevolking in Gaza hebben ze sowieso wel onder de duim. De wapens die uit Iran komen of materiaal dat wordt aangeleverd waar je wapens v kan maken zijn kleine zeer korte ofstandsraketten. En wellicht kleine firearms als granaten en kalashnikovs...maar dan heb je het ook wel gehad.
  zondag 28 juli 2013 @ 19:59:46 #237
176916 Karrs
2007-2017
pi_129442077
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2013 17:43 schreef Peunage het volgende:

[..]

:?

Hamas schiet niet op illegale nederzettingen (daar kunnen ze niet bij), maar op de dorpen in zuid-Israël. Of bedoel je wat anders?

Gelukkig is de hoeveelheid flink afgenomen sinds de vorige Gaza-oorlog.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_129442967
quote:
7s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:59 schreef Karrs het volgende:

[..]

:?

Hamas schiet niet op illegale nederzettingen (daar kunnen ze niet bij), maar op de dorpen in zuid-Israël. Of bedoel je wat anders?

Gelukkig is de hoeveelheid flink afgenomen sinds de vorige Gaza-oorlog.
Beide.
pi_129466292
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 14:15 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Je bent duidelijk nooit in Hongarije of de Hongaars-Joodse gemeenschap van de USA geweest, er zijn wereldwijd nog honderdduizenden Hongaarse Joden in leven. Ook na 1945 domineerden Joodse politici de Hongaarse politieke elite onder Sovjet-curatele.
Daar ben ik dus wel degelijk geweest, maar hoeveel Joden woonden er voor WOII in Hongarije, en hoeveel na WOII? Het lijkt me duidelijk!
  maandag 29 juli 2013 @ 15:32:17 #240
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_129471266
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 12:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Daar ben ik dus wel degelijk geweest, maar hoeveel Joden woonden er voor WOII in Hongarije, en hoeveel na WOII? Het lijkt me duidelijk!
Hoeveel zijn er naar de Sovjet-Unie, de Verenigde Staten of vervolgens naar Israël/Palestina geëmigreerd?
pi_129498527
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:32 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Hoeveel zijn er naar de Sovjet-Unie, de Verenigde Staten of vervolgens naar Israël/Palestina geëmigreerd?
In hoeverre is die vraag relevant als slechts 29.6% van de Hongaarse Joden de oorlog heeft overleefd? En dan komt daar nog eens bij dat dus een groot deel daarna is vertrokken. Dus ga eens heel snel weg met dat ze rustig naar Hongarije kunnen gaan. Als jij simpelweg weigert te begrijpen wat dit heeft betekend, hoe groot de Holocaust is, dan moet je je maar eens afvragen of je wel op het juiste forum zit.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 10:59:50 #242
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_129498796
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:48 schreef DeParo het volgende:

[..]

In hoeverre is die vraag relevant als slechts 29.6% van de Hongaarse Joden de oorlog heeft overleefd? En dan komt daar nog eens bij dat dus een groot deel daarna is vertrokken. Dus ga eens heel snel weg met dat ze rustig naar Hongarije kunnen gaan. Als jij simpelweg weigert te begrijpen wat dit heeft betekend, hoe groot de Holocaust is, dan moet je je maar eens afvragen of je wel op het juiste forum zit.
Er zijn nauwelijkse accurate bevolkingsstatistieken te maken in een verscheurd en opgedeeld land als Hongarije 1944-1948. Jouw percentage is gewoon een schatting, waarschijnlijk zeer onnauwkeurig. Dat is een feit, hoewel jij dat wellicht zult ontkennen.

En dat is juist de genocide- en daaropvolgende emigratieperiode.

Helaas kan daarover geen kritisch onderzoek worden gedaan, juist door mensen zoals jij die de academische vrijheid van historici en statistici inperken. Door erg kinderachtig te insinueren dat mensen die feiten benoemen de hele boel zouden ontkennen, crimineel zijn of 'antisemitisch'.

Terwijl het een relevant probleem in het holocaustonderzoek zou moeten zijn. En ook praktisch voor overlevenden soms rare situaties oplevert, zoals ik lang geleden op onze Nederlandse televisie eens zag:

Slechts in ons eigen keurige Nederland (zonder wisseling van grenzen en zonder verlies van enorme gebieden en zonder Sovjet-inmars) is er relatieve zekerheid over het aantal omgekomen joodse medeburgers. En zelfs hier bleek de foutmarge nog 8.000 tot 18.000 personen te gaan. Deze mensen hadden zich na de oorlog teruggemeld, maar dan niet langer als "joden" opgegeven. Anderen hadden hun naam veranderd (gebruikelijk bij joden), velen gingen over tot één van de grote zuilen (katholieken, gereformeerden, liberalen) en pasten zich daaraan geheel aan.

quote:
Meer joden dan gedacht in Nederland

(Novum) - De joodse gemeenschap in Nederland is groter dan werd aangenomen. In plaats van 43 duizend joden, waar eerst van werd uitgegaan, telt Nederland 52 duizend joden. Dat blijkt uit het dinsdag gepresenteerde onderzoek 'De Joden in Nederland, anno 2009', dat werd uitgevoerd in opdracht van Joods Maatschappelijk Werk (JMW).

Dat het aantal fors naar boven wordt bijgesteld heeft volgens JMW drie oorzaken. Allereerst blijkt uit nieuwe gegevens dat het aantal joden in Nederland in de jaren na de oorlog is onderschat. Ten tweede is het aantal Israëli's in Nederland sterk toegenomen. [Noot: deze Israëli's hebben vaak ook Nederlands-joodse wortels, ook van emigranten van na de oorlog.]

Omdat zij over het algemeen jong zijn komen hier ook veel kinderen uit voort. Daarnaast vinden er steeds meer gemengde huwelijken plaats, waarbij een van de huwelijkspartners een joodse achtergrond heeft. Het percentage personen met twee joodse ouders bedraagt ruwweg 45 procent, 25 procent heeft van alleen een joodse moeder en ongeveer dertig procent alleen een joodse vader.

De binding met de joodse achtergrond is groot: negentig procent van de 52 duizend joodse mensen voelt zich joods. Ze voelen binding met de joodse cultuur, de joodse gemeenschap, Israel, religie en traditie, antisemitisme en de gebeurtenissen in de Tweede Wereldoorlog. Zestien procent is lid van een joods kerkgenootschap.

Bron: Trouw http://www.trouw.nl/nieuw(...)t_in_Nederland_.html
Joodse mensen kunnen tegenwoordig zeker in Hongarije wonen en werken zonder problemen. Er wonen ook al veel Amerikaans-joodse rabbijnen in Hongarije die daar het Joodse leven weer herstellen. In het communisme zijn in Hongarije overigens wel alle zionistische organisaties verboden (niet het Jodendom zelf).

Boedapest en andere steden hebben enorm snel groeiende Joodse wijken, waarin de huidige conservatieve Fidesz-regering ook geld investeert.

Voor de goede orde: Fidesz is een Hongaarse conservatieve partij, maar wel pro-Israëlisch gemiddeld genomen. Zoals het CDA in Nederland ongeveer.

Jobbik is een extreem-rechtse partij, die fel anti-zionistisch en anti-joods is. Jobbik heeft zeer intensieve banden met Iran. Jobbik-burgemeesters in sommige plattelandsgemeenten hebben zelfs de Iraanse vlag gehesen, terwijl ze zelf evangelisch-gereformeerd en Hongaars zijn.

Helaas gooien wij hier door de EU- en Reuters-bankenpropaganda Viktor Orbán en diens Fidesz gewoon op één "rechts-populistische antisemitische Oost-Europese" hoop met Jobbik enz.
pi_129498987
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 10:59 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Er zijn nauwelijkse accurate bevolkingsstatistieken te maken in een verscheurd en opgedeeld land als Hongarije 1944-1948. Jouw percentage is gewoon een schatting, waarschijnlijk zeer onnauwkeurig. Dat is een feit, hoewel jij dat wellicht zult ontkennen.

En dat is juist de genocide- en daaropvolgende emigratieperiode.

Helaas kan daarover geen kritisch onderzoek worden gedaan, juist door mensen zoals jij die de academische vrijheid van historici en statistici inperken. Door erg kinderachtig te insinueren dat mensen die feiten benoemen de hele boel zouden ontkennen, crimineel zijn of 'antisemitisch'.

Terwijl het een relevant probleem in het holocaustonderzoek zou moeten zijn. En ook praktisch voor overlevenden soms rare situaties oplevert, zoals ik lang geleden op onze Nederlandse televisie eens zag:

Slechts in ons eigen keurige Nederland (zonder wisseling van grenzen en zonder verlies van enorme gebieden en zonder Sovjet-inmars) is er relatieve zekerheid over het aantal omgekomen joodse medeburgers. En zelfs hier bleek de foutmarge nog 8.000 tot 18.000 personen te gaan. Deze mensen hadden zich na de oorlog teruggemeld, maar dan niet langer als "joden" opgegeven. Anderen hadden hun naam veranderd (gebruikelijk bij joden), velen gingen over tot één van de grote zuilen (katholieken, gereformeerden, liberalen) en pasten zich daaraan geheel aan.

[..]

Joodse mensen kunnen tegenwoordig zeker in Hongarije wonen en werken zonder problemen. Er wonen ook al veel Amerikaans-joodse rabbijnen in Hongarije die daar het Joodse leven weer herstellen. In het communisme zijn in Hongarije overigens wel alle zionistische organisaties verboden (niet het Jodendom zelf).

Boedapest en andere steden hebben enorm snel groeiende Joodse wijken, waarin de huidige conservatieve Fidesz-regering ook geld investeert.

Voor de goede orde: Fidesz is een Hongaarse conservatieve partij, maar wel pro-Israëlisch gemiddeld genomen. Zoals het CDA in Nederland ongeveer.

Jobbik is een extreem-rechtse partij, die fel anti-zionistisch en anti-joods is. Jobbik heeft zeer intensieve banden met Iran. Jobbik-burgemeesters in sommige plattelandsgemeenten hebben zelfs de Iraanse vlag gehesen, terwijl ze zelf evangelisch-gereformeerd en Hongaars zijn.

Helaas gooien wij hier door de EU- en Reuters-bankenpropaganda Viktor Orbán en diens Fidesz gewoon op één "rechts-populistische antisemitische Oost-Europese" hoop met Jobbik enz.
Ga je nu zeggen dat de Holocaust minder groot is dan geschreven?
Is dat serieus wat je beweert met een zogenaamd gebrek aan kritische meningen?

Wat boeit het hoeveel er na de oorlog in Nederland of Hongarije bleven?
Doet dat iets af aan de 71.4% uit Hongarije die werden gedood of de ongeveer 73% uit Nederland?

Je gaat totaal langs het punt waarbij veruit het merendeel van de Hongaarse (en Nederlandse) Joden is vermoord, waar een groot deel na de oorlog ook nog vertrok, en jij zegt dat ze gerust konden blijven, ik vraag me af wat je hier zoekt, waar je op uit bent.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 11:19:07 #244
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_129499276
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ga je nu zeggen dat de Holocaust minder groot is dan geschreven?
Is dat serieus wat je beweert met een zogenaamd gebrek aan kritische meningen?
Ik beweer niets, ik constateer slechts onnauwkeurigheden. Jij doet de (onjuiste) gevolgtrekkingen. Jij legt mij woorden in de mond en probeert mijn opmerkingen te criminaliseren zelfs. Daar houd ik niet van. Ik wil vrij denken en vrij kunnen schrijven.

quote:
Wat boeit het hoeveel er na de oorlog in Nederland of Hongarije bleven?
Doet dat iets af aan de 71.4% uit Hongarije die werden gedood of de ongeveer 73% uit Nederland?
Ja, want dat slachtofferaantal is juist daarop gebaseerd. Jouw percentages zijn niet berekend op andere basis dan op de simpele vergelijking van bevolkingsregisters. En op schattingen, want de precies zes miljoen slachtoffers in totaal stonden al in 1943 blijkbaar vast.

quote:
Je gaat totaal langs het punt waarbij veruit het merendeel van de Hongaarse (en Nederlandse) Joden is vermoord, waar een groot deel na de oorlog ook nog vertrok, en jij zegt dat ze gerust konden blijven, ik vraag me af wat je hier zoekt, waar je op uit bent.
Toen konden ze ook wel blijven, want Communistisch Hongarije had Joodse leiders als Rakoszy. Maar die was een stalinist, geen zionist inderdaad.

Joden werd verder niets in de weg gelegd, hoor. Ook in ons Nederland niet, hoewel zij helaas soms veel te kil en bureaucratisch werden terug ontvangen uit de kampen. Dat is een minpunt dat voor zowel marxistisch Hongarije toen als kapitalistisch Nederland gold.

Veel Joodse mensen emigreerden na de oorlog uit angst, niet om reële dreiging of onleefbaarheid. Joden konden gewoon alles doen in Hongarije en in Nederland.

Dus ik begrijp jou niet goed.

Lees goed mijn verhaal boven.
pi_129503324
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:19 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Ik beweer niets, ik constateer slechts onnauwkeurigheden. Jij doet de (onjuiste) gevolgtrekkingen. Jij legt mij woorden in de mond en probeert mijn opmerkingen te criminaliseren zelfs. Daar houd ik niet van. Ik wil vrij denken en vrij kunnen schrijven.

[..]

Ja, want dat slachtofferaantal is juist daarop gebaseerd. Jouw percentages zijn niet berekend op andere basis dan op de simpele vergelijking van bevolkingsregisters. En op schattingen, want de precies zes miljoen slachtoffers in totaal stonden al in 1943 blijkbaar vast.

[..]

Toen konden ze ook wel blijven, want Communistisch Hongarije had Joodse leiders als Rakoszy. Maar die was een stalinist, geen zionist inderdaad.

Joden werd verder niets in de weg gelegd, hoor. Ook in ons Nederland niet, hoewel zij helaas soms veel te kil en bureaucratisch werden terug ontvangen uit de kampen. Dat is een minpunt dat voor zowel marxistisch Hongarije toen als kapitalistisch Nederland gold.

Veel Joodse mensen emigreerden na de oorlog uit angst, niet om reële dreiging of onleefbaarheid. Joden konden gewoon alles doen in Hongarije en in Nederland.

Ik denk dat jij een uitstekend voorbeeld bent van iemand die zn geschiedenisles via youtube-filmpjes heeft gehad, ontzettend gelul en totaal geen kennis van de echte situatie, over de strafbaarheid van sommige uitspraken die je doet, of insinusties ontken het maar niet, zal ik het nog niet eens hebben zo.
  zondag 11 augustus 2013 @ 14:15:52 #246
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_129935653
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_129935755
quote:
De Palestijnen moeten unilateraal vrede sluiten.
  zondag 11 augustus 2013 @ 14:26:36 #248
pi_129936166
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:18 schreef waht het volgende:

[..]

Tuurlijk, ze moeten gewoon Israel hun zin geven en oprotten naar ....
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zondag 11 augustus 2013 @ 16:11:30 #249
66825 Reya
Fier Wallon
pi_129940738
quote:
Het waren weer twee geweldige dagen bij de onderhandelingen.
pi_129942244
quote:
Niet liegen. Een bouwstop werd niet afgesproken als voorwaarde voor de heropstarting van de onderhandelingen tussen Israël en de Palestijnen.

Ja, Abbas wilde dat maar Israël weigerde. Onder druk van Amerika is Abbas dan toch geplooid en gaat Israël nu als compensatie Palestijnse gevangenen vrijlaten.

Dus kortom: niet liegen.
  zondag 11 augustus 2013 @ 16:46:05 #251
pi_129942675
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 16:37 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Niet liegen. Een bouwstop werd niet afgesproken als voorwaarde voor de heropstarting van de onderhandelingen tussen Israël en de Palestijnen.

Ja, Abbas wilde dat maar Israël weigerde. Onder druk van Amerika is Abbas dan toch geplooid en gaat Israël nu als compensatie Palestijnse gevangenen vrijlaten.

Dus kortom: niet liegen.
Onzin. De (illegale) settlements zijn een heet hangijzer in het "vredesproces" Als Israel serieus wil praten moeten ze niet doorgaan met bouwen.
pi_129944104
quote:
7s.gif Op zondag 11 augustus 2013 16:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Onzin. De (illegale) settlements zijn een heet hangijzer in het "vredesproces" Als Israel serieus wil praten moeten ze niet doorgaan met bouwen.
Hoe dan ook, 't zou dom zijn van de Palestijnen om de onderhandelingen af te blazen want dan gaat die bouw toch gewoon door...

en laten we de realiteit onder ogen zien, als de rollen omgekeerd waren dan zouden de Palestijnen toch wel wat meer doen dan alleen maar wat nederzettingen bouwen op Israëlisch grondgebied.
  zondag 11 augustus 2013 @ 17:30:16 #253
pi_129944467
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:20 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Hoe dan ook, 't zou dom zijn van de Palestijnen om de onderhandelingen af te blazen want dan gaat die bouw toch gewoon door...
Precies. Israel hoeft helemaal geen vrede, ze walsen als apen over de palestijnene nheen. Een vredesproces is een HOAX.
quote:
en laten we de realiteit onder ogen zien, als de rollen omgekeerd waren dan zouden de Palestijnen toch wel wat meer doen dan alleen maar wat nederzettingen bouwen op Israëlisch grondgebied.
Bewijs dat maar. Bewijs maar dat ieder volk een vorm van Zionisme kent.
pi_129944550
quote:
7s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Bewijs dat maar. Bewijs maar dat ieder volk een vorm van Zionisme kent.
Euh, de oorlog in '48 en '67?
  zondag 11 augustus 2013 @ 17:33:46 #255
pi_129944602
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:32 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Euh, de oorlog in '48 en '67?
Nou, vertel.
pi_129944671
quote:
7s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou, vertel.
Toen gingen de Palestijnen niet akkoord met de tweestatenoplossing
  zondag 11 augustus 2013 @ 17:39:37 #257
pi_129944818
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:35 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Toen gingen de Palestijnen niet akkoord met de tweestatenoplossing
Waarom niet? Had Israel half palestina ingepikt en wilden ze dat legaliseren?

pi_129945244
quote:
7s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waarom niet? Had Israel half palestina ingepikt en wilden ze dat legaliseren?

[ afbeelding ]
Nee, dat was een verdelingsplan van de VN waar de joden akkoord mee gingen en de palestijnen niet
  zondag 11 augustus 2013 @ 17:51:24 #259
pi_129945260
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:51 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Nee, dat was een verdelingsplan van de VN waar de joden akkoord mee gingen en de palestijnen niet
Details?
pi_129945302
quote:
7s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Details?
Wat details?

Gewoon het VN verdelingsplan van 1947
  zondag 11 augustus 2013 @ 17:58:27 #261
pi_129945479
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:52 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Wat details?

Gewoon het VN verdelingsplan van 1947
Waarom accepteerden de Palestijnen het plan niet? Omdat Israel al jarenlang de arabieren aan het wegpesten waren misschien? Ik kraak je huis en dwing je om een bestand te sluiten waarbij jij in de wc mag wonen?
pi_129946694
quote:
7s.gif Op zondag 11 augustus 2013 17:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waarom accepteerden de Palestijnen het plan niet? Omdat Israel al jarenlang de arabieren aan het wegpesten waren misschien? Ik kraak je huis en dwing je om een bestand te sluiten waarbij jij in de wc mag wonen?
Dat is ook een verdraaing van feiten.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 11 augustus 2013 @ 18:36:54 #263
pi_129946761
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 18:34 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat is ook een verdraaing van feiten.
Ook? Dus jij was net feiten aan het verdraaien?
pi_129946890
quote:
1s.gif Op zondag 11 augustus 2013 18:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ook? Dus jij was net feiten aan het verdraaien?
Hmmm... Ik ben al een tijdje niet in dit topic geweest, maar er wordt in dit topic constant met feiten gesjoemeld. Overigens als ik de berichtgeving een beetje doorspit is er nog helemaal geen akkoord voor extra bouw door de Israelische regering, er is alleen een groen licht gegeven door 'Israel's military-run Civil Administration in the West Bank'.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_129947067
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 14:18 schreef waht het volgende:

[..]

Gaat Israël dan alle nederzettingen ontruimen?
pi_129947472
Het woord ‘Israël’ heeft tegenwoordig over het algemeen betrekking op de overzeese politieke natie, de staat Israël. Als mensen zeggen: ‘Ik ga naar Israël’, bedoelen ze Tel Aviv of Jeruzalem. Maar het woord ‘Israël’ in de Tora en in de canonieke geschriften van het jodendom spreekt van de heilige gemeenschap die G'd heeft opgeroepen via Abraham en Sarah, aan wie G'd de Tora (‘onderricht’) op de berg Sinaï heeft gegeven. De psalmisten en de profeten, de wijzen van het jodendom in alle tijden, de gebeden die het jodendom leert, gebruiken het woord ‘Israël’ allemaal in de betekenis van ‘heilige gemeenschap’. In de meeste vormen van het jodendom betekent ‘Israël’ het leven vormen naar het beeld, naar de gelijkenis van G'd, die zich in de Tora heeft geopenbaard

Maar er werd ons ook geleerd hoe we moesten leven in de diaspora. Zo moesten we loyale staatsburgers zijn in al onze gastlanden. Maar het belangrijkste was dat we in geen geval met onze eigen handen een einde aan de ballingschap mochten maken. Tot de dag waarop de Messias ons terug naar het Heilige Land leidt is het onze taak om ons te onderwerpen en ons leven in de diaspora te aanvaarden.

Dit G'ddelijk decreet verbiedt ons dus rechtstreeks om een eigen land of staat te vormen. Niet in Palestina en niet in eender welk ander land. Een ander volk overheersen is helemaal uit den boze. Jodendom staat voor nederigheid en barmhartigheid, terwijl het zionisme al van in het begin gepaard gaat met nationalistische arrogantie en brutale agressie. Dat bewijst dat jodendom en zionisme twee tegengestelden zijn
pi_129947596
Zionisten gebruiken antisemitisme trouwens niet alleen om mensen en landen te beschuldigen, maar ook om Joden te lokken. Dan zeggen ze: '' Kijk, jullie lijden onder antisemitisme. Kom maar naar hier, hier zijn jullie veilig'' En wanneer westerse landen hun steun aan Israël dreigen op te zeggen, moeten ze maar één woord laten vallen,''Holocaust', en het geld begint opnieuw te rollen'

We 'bidden voor een snelle komst van de Messias zodat er opnieuw vrede kan zijn in deze wereld. Maar zolang die dag niet komt, hopen we op een snelle Palestijnse overname van de staat Israël. Liefst op een vreedzame manier, maar als het moet met geweld
Elke dag bidden wij voor de vreedzame ontbinding van de zionistische staat Israël, om plaats te maken voor een Palestijns regime, zodat het land opnieuw bestuurd kan worden door de rechtmatige eigenaars. Het is aan hen en aan hen alleen om te beslissen hoe ze over het land regeren of dat nu op een democratische, seculiere of islamitische manier gebeurt

Sjalom
  Moderator zondag 11 augustus 2013 @ 19:42:50 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_129949144
euh ... ?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_129950357
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 19:02 schreef Skillsy het volgende:
Zionisten gebruiken antisemitisme trouwens niet alleen om mensen en landen te beschuldigen, maar ook om Joden te lokken. Dan zeggen ze: '' Kijk, jullie lijden onder antisemitisme. Kom maar naar hier, hier zijn jullie veilig''
Dat klopt toch gewoon ook? Als ik een jood was zou ik ook 't liefst in Israël wonen
pi_129951463
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:13 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Dat klopt toch gewoon ook? Als ik een jood was zou ik ook 't liefst in Israël wonen
Voor de zionisten is hun enige zorg het behoud van het land. Want het land is 'heilig'. Maar land kan niet heilig zijn in het jodendom ,dat is precies waar het om gaat!!

Een 'joodse staat' is niks. Kun jij mij uitleggen wat een joodse staat is? Wat is dat? Ik weet niet wat dat betekent hoor. Het is net zoiets zeggen als een joodse auto of een joodse lamp. Het betekent helemaal NIKS.

Het stelen van de joodse identiteit is de grootste misdaad
pi_129953904
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:40 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Het stelen van de joodse identiteit is de grootste misdaad
Alsof jij je daar druk om maakt. Je jat gewoon een tekst van een joodse antizionistische website en denkt dan even de wijsheid in pacht te hebben.
pi_129955609
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:29 schreef Rosario het volgende:

[..]

Alsof jij je daar druk om maakt. Je jat gewoon een tekst van een joodse antizionistische website en denkt dan even de wijsheid in pacht te hebben.
Mijn ouders en grootouders waren niet zionistisch ,sterker nog ze willen niks met de Russisch staat te maken hebben.
Je hebt geen idee wat jodendom inhoudt. Al die tijd was er helemaal geen sprake van zionisme, sterker nog , tot voor kort waren joden antizionistisch. Ze wisten dat ze niet naar Palestina mochten vertrekken. Hertz heeft de joden misleid met zijn ideologie

De staat is gemaakt uit angst, angst dat we er niet meer zouden zijn, maar we zijn er nog steeds. We praktiseren onze religie al duizenden jaren lang.
Helaas maakt men geen onderscheid meer tussen zionisme en jodendom en kent men het ook niet meer door de zionistische propaganda.

Overigens heb ik het wel gejat ja, niet van sites maar van Rabbijnen in mijn eigen omgeving, maar vooral van het boek 'In naam van de Tora' van Yakov Rabkin , die hier voor in de kast schittert !!! (waar ik al eerder in dit topic reeks citaties van heb vermeld , maar blijkbaar is je dat ontgaan). Noem het jatten. Ik noem het de waarheid. En die doet pijn.

Ga verder je Messias aanbidden, zolang het nog kan. Houdt van het land. En breng alle joden verder in gevaar. En ga vooral door met bouwen op joodse begraafplaatsen. Zionistische beest.
pi_129955668
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 21:59 schreef Skillsy het volgende:

Ga verder je Messias aanbidden, zolang het nog kan. Houd van het land. En breng alle joden verder in gevaar. En ga vooral door met bouwen op joodse begraafplaatsen. Zionistische beest.
Zal ik doen, dat vind ik leuk!
Ga jij lekker terug naar de shtetl? Daar was het leven zo fijn. :)
pi_129956235
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:00 schreef Rosario het volgende:

[..]

Zal ik doen, dat vind ik leuk!
Ga jij lekker terug naar de shtetl? Daar was het leven zo fijn. :)
Ja mijn opa had het heerlijk in Oezbekistan. Al 2000 jaar ongestoord leven. Alle joden zijn daar bijna weg. Toen hij in USA kwam was hij ongelukkig. Hij verlangde terug naar Azie.

Bukharian Superrrrrrrrrrrr ^O^

pi_129956506
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:12 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ja mijn opa had het heerlijk in Oezbekistan. Al 2000 jaar ongestoord leven. Alle joden zijn daar bijna weg. Toen hij in USA kwam was hij ongelukkig. Hij verlangde terug naar Azie.

Bukharian Superrrrrrrrrrrr ^O^

Jouw opa is tweeduizend jaar oud geworden?

Anakin doet trouwens weinig moeite om de Turkse vlag in je avatar te verbergen. Misschien had je toch iets beter je best moeten doen om echt over te komen als een Oezbeekse jood die zoveel over de religie weet. :')
pi_129957229
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:17 schreef Rosario het volgende:

[..]

Jouw opa is tweeduizend jaar oud geworden?
Euh.. Maar ze leefden daar inderdaad heel lang.

quote:
Anakin doet trouwens weinig moeite om de Turkse vlag in je avatar te verbergen. Misschien had je toch iets beter je best moeten doen om echt over te komen als een Oezbeekse jood die zoveel over de religie weet. :')
Aha, ja ik weet, de meeste joden kunnen niet overweg met joden die niet uit Europa komen, dat rascistische gedachtengoed kennen we maar al te goed. Maar er zijn genoeg joden die niet zionistisch zijn die tevens ook trots zijn op hun land van herkomst. Noem het onjoods maar dat heeft er natuurlijk geen ruk mee te maken .

Ga anders eens lekker Boechaars koosjer eten HEERLIJK ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door Skillsy op 11-08-2013 22:39:37 ]
pi_129958010
De zionisten willen geen vrede, het is hun doel om geheel canaan te beheersen. Ze passen een tactiek toe waarmee de verandering makkelijker wordt geaccepteerd door diegene die de verandering ondergaan, de mensen in de bezette gebieden.

Langzaam steeds een stuk land innemen.
pi_129980682
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 22:40 schreef k3vil het volgende:
De zionisten willen geen vrede, het is hun doel om geheel canaan te beheersen. Ze passen een tactiek toe waarmee de verandering makkelijker wordt geaccepteerd door diegene die de verandering ondergaan, de mensen in de bezette gebieden.

Langzaam steeds een stuk land innemen.
Nou, nee hoor

De joden waren in '48 akkoord met de grenzen. Als iedereen akkoord was dan was er nu geen oorlog... Zelfs voor de oorlog in '67 was er niet eens sprake van bezetting door israel in gaza en in de westbank. Tot enkele arabische landen het opnieuw wilden proberen Israël van de kaart te vegen
pi_129981321
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:41 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Nou, nee hoor

De joden waren in '48 akkoord met de grenzen. Als iedereen akkoord was dan was er nu geen oorlog... Zelfs voor de oorlog in '67 was er niet eens sprake van bezetting door israel in gaza en in de westbank. Tot enkele arabische landen het opnieuw wilden proberen Israël van de kaart te vegen
Ik begrijp waar je vandaan komt.

Voor mij is er een wereld van verschil tussen een jood en een zionist, en ik heb het verder ook over de huidige tijd.

Ik denk best dat het allemaal vreemdzaam had kunnen blijven indien de grenzen toen gerespecteerd werden.
pi_129981743
Zionisten willen geen vrede. Ze willen land
Heb je gezien hoe zionisten orthodoxe (vrome) behandelen? Hoe ze (zoinisten) hen bespotten? En hoezo religieus? Ze zijn niet religieus, ze dragen wel deze masker.

In de Talmoed staat toch duidelijk dat (mensen) geen staat op mogen richten voor de komst van de messias. We moeten lolayle burgers zijn waar we wonen. Of dat in China is of in Ijsland.

Maar de ondergang van de staat is natuurlijk al bezig. De gezondheidszorg is niet meer voor de gewone mens met ziekenfonds allemaal partikulier. De Israëlische ziekenhuizen zitten vol met Russische doctoren die eigenlijk allemaal ontjoods zijn.

En schijnbaar is in de staat Israel ook een paradijs voor homo's.

Zionisme was een verkeerd idee, vluchtend voor het Europese antisemitisme zijn we beland in een oceaan van islamitische jodenhaat. Sommige zeggen dat Israël de gevaarlijkste plek voor joden op aarde is

Maar bovenal hebben de zionisten het joodse identiteit gestolen.

" Hij die met het zwaard leeft, zal door het zwaard sterven"

Nuff said...
pi_129981921
Orthodoxe joden zijn zo vroom inderdaad. :')
pi_129982927
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:06 schreef Rosario het volgende:
Orthodoxe joden zijn zo vroom inderdaad. :')
Tot ongeveer eind 19de eeuw was het jodendom zo vroom dat het woord orthodoxie niet eens nodig was.
pi_129986439
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:02 schreef Skillsy het volgende:
Zionisten willen geen vrede. Ze willen land
Er bestaan verschillende soorten zionisten

quote:
Heb je gezien hoe zionisten orthodoxe (vrome) behandelen? Hoe ze (zoinisten) hen bespotten? En hoezo religieus? Ze zijn niet religieus, ze dragen wel deze masker.
ultraorthodoxen zijn dan ook maar vreemde snuiters. Bovendien werken ze niet, weigeren ze in legerdienst te gaan, zijn ze analfabeten, zorgen ze voor armoede en hebben ze een aparte levensstijl. De meeste zijn niet echt een verrijking voor de staat Israël, om het zacht uit te drukken.

quote:
Maar de ondergang van de staat is natuurlijk al bezig. De gezondheidszorg is niet meer voor de gewone mens met ziekenfonds allemaal partikulier. De Israëlische ziekenhuizen zitten vol met Russische doctoren die eigenlijk allemaal ontjoods zijn.
Israël is sterker dan ooit op dit ogenblik.

quote:
Zionisme was een verkeerd idee, vluchtend voor het Europese antisemitisme zijn we beland in een oceaan van islamitische jodenhaat. Sommige zeggen dat Israël de gevaarlijkste plek voor joden op aarde is
Maakt toch geen flikker uit als je in Israël woont... En die laatste zin is compleet fout.

[ Bericht 1% gewijzigd door zwaaien op 12-08-2013 18:17:16 ]
pi_129986694
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:30 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Tot ongeveer eind 19de eeuw was het jodendom zo vroom dat het woord orthodoxie niet eens nodig was.
Je bedoelt dat het toen nog allemaal misogyne, homofobe en baarddragende fundamentalisten waren?
pi_129987215
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:07 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Er bestaan verschillende soorten zionisten
Correct, de religieuze zionisten zijn het ergste.

quote:
ultraorthodoxen zijn dan ook maar vreemde snuiters.
Het maakt niet uit hoe joden zich wel of niet gedragen. Vroom of niet. Ze blijven altijd vreemd in de ogen van de niet joden.

quote:
Bovendien werken ze niet, weigeren ze in legerdienst te gaan, zijn ze analfabeten, zorgen ze voor armoede en hebben ze een aparte levensstijl. De meeste zijn niet echt een verrijking voor de staat Israël, om het zacht uit te drukken.
Als ze wapens pakken zijn ze wel een verrijking wil je zeggen? Mensen kidnappen, kinderen in gevangenis pleuren. (nog niet de spreken over de nazi praktijken tegen over de Palestijnen/ Arabieren) Synagoges kapot trappen . Vrome joden , of zoals zionisten ze graag noemen: ''de zwarten' in elkaar schoppen, aan hun pijpekrullen trekken. Zelfs stroomstoten worden niet geschuwd. Wat een 'licht' is de staat Israel!!! Het is gewoon een terreurstaat zoals elk ander.
Het zijn terroristen, (zionistische) beesten. Kiijk eens goed: wie gebruikt geweld?

Ze zijn geen ''verrijking' voor Israel omdat de zionisten ze gewoonweg niet moeten en waarom? Omdat het zionisme een nieuw Hebreeuwse mens wil, ze willen niet meer de Jiddische diaspora jood. DAT is de reden.

quote:
Israël is sterker dan ooit op dit ogenblik.
nou bravo , moeten we er trots op zijn?

quote:
Maakt toch geen flikker uit als je in Israël woont...
Laat je niks wijs maken door de zionistische propaganda of de christelijke lobbys met hun ' Christians for Israel'. Wat daar in Israel gebeurd schaad alle joden, dus ja het maakt wel degelijk ,zoals jij het zo mooi kan zeggen, een FLIKKER uit. Na verschillende acties van de terreurstaat (Russische) Israel werden joden oa in Turkije bang, ze konden zelfs niet meer naar de synagoge .

We hebben de wet van Moshe gekregen. Het jodendom is een religie van vrede en barmachtigheid.

Ik wil er wel bij zeggen dat ik zionisten wel begrijp, de gedachtengoed, maar het is verkeerd. De staat is opgericht uit angst, angst dat we er niet meer zouden bestaan , maar, WE ZIJN ER NOG STEEDS
En straks is er van 'hun' heilige land niks meer over (wat de reden ook mag zijn) , en dan zullen ze wenen, maar WIJ zijn er nog steeds hier in Nederland, Europa , Azie en overal ter wereld.
pi_129987232
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:15 schreef Rosario het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het toen nog allemaal misogyne, homofobe en baarddragende fundamentalisten waren?
nope, vroom betekent joden die trouw zijn aan de Tora
pi_129987412
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:33 schreef Skillsy het volgende:

[..]

nope, vroom betekent joden die trouw zijn aan de Tora
Oh, je bedoelt dat boek dat voornamelijk misogyne, homofobe en baarddragende mannen bevat?
pi_129987834
quote:
Allemaal eenmalige voorvallen die uitgedikt in het nieuws komen. Immers, mensen smullen van dit soort nieuws. ( Ik keur deze acties af, dat begrijp je natuurlijk wel)

In de kerk wordt er ook aan jongetjes gezeten, is elke Christen nu een pedofiel?
In Islamitische landen blazen moslims zich op, is elke Arabier of moslim nu een zelfmoord terrorist?
In China wordt genocide gepleegt op de uyghurs, zijn alle Chinezen nu anti Turk?

quote:
11s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:39 schreef Rosario het volgende:

[..]

Oh, je bedoelt dat boek dat voornamelijk misogyne, homofobe en baarddragende mannen bevat?
Neen ik bedoel trouw aan de Tora, kun je niet lezen? Atah Yehudi ?Ben je zionist?

maar , zoals een van de bekendste joodse Nederlands meisje zo mooi schreef:

'Er is nu eenmaal in de mensen een drang tot vernielen, een drang tot doodslaan, tot vermoorden en razend zijn, en zolang de gehele mensheid, zonder uitzondering, geen grote metamorfose heeft ondergaan, zal de oorlog woeden, zal alles wat opgebouwd, aangekweekt en gegroeid is, weer afgesneden en vernietigd worden, om daarna opnieuw te beginnen''
pi_129988245
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 18:52 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Allemaal eenmalige voorvallen die uitgedikt in het nieuws komen. Immers, mensen smullen van dit soort nieuws. ( Ik keur deze acties af, dat begrijp je natuurlijk wel)

In de kerk wordt er ook aan jongetjes gezeten, is elke Christen nu een pedofiel?
In Islamitische landen blazen moslims zich op, is elke Arabier of moslim nu een zelfmoord terrorist?
In China wordt genocide gepleegt op de uyghurs, zijn alle Chinezen nu anti Turk?

[..]

Neen ik bedoel trouw aan de Tora, kun je niet lezen? Atah Yehudi ?Ben je zionist?

maar , zoals een van de bekendste joodse Nederlands meisje zo mooi schreef:

'Er is nu eenmaal in de mensen een drang tot vernielen, een drang tot doodslaan, tot vermoorden en razend zijn, en zolang de gehele mensheid, zonder uitzondering, geen grote metamorfose heeft ondergaan, zal de oorlog woeden, zal alles wat opgebouwd, aangekweekt en gegroeid is, weer afgesneden en vernietigd worden, om daarna opnieuw te beginnen''
Jij vraagt zelf wie er geweld gebruikt; de zionisten of de 'vrome' joden. Dan zeg ik; beide. Alleen doen zionisten dat uit zelfverdediging en vanuit een rechtsstaat, en orthodoxe joden vanuit een radicale drang om hun stempel op hun leefomgeving te drukken.

Ben ik joods? Nee. Ben ik zionist? In zekere zin. Ik steun de modernisering van het jodendom en de heropleving van het Hebreeuws, een taal die ik tot op zekere hoogte machtig ben. Ik weet maar al te goed dat het orthodoxe jodendom slecht samengaat met het zionisme. Maar als ik moet kiezen tussen schuimbekkende shtetl-bewoners en mensen die daadwerkelijk een bijdrage aan de mensheid en het leven op aarde willen maken, is die keuze bijzonder snel gemaakt.
pi_129988868
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:04 schreef Rosario het volgende:

[..]

Jij vraagt zelf wie er geweld gebruikt; de zionisten of de 'vrome' joden. Dan zeg ik; beide. Alleen doen zionisten dat uit zelfverdediging en vanuit een rechtsstaat, en orthodoxe joden vanuit een radicale drang om hun stempel op hun leefomgeving te drukken.
Zelf verdediging????? Ach kom op. Heb je gezien hoe ze bewapend zijn? Tot op de tand. Ze dringen gewoon gebedshuizen binnen. Vreedzame protesten van de Haredim wordt keihard afgebroken en geweld wordt niet geschuwd. Zelfverdediging? Waarvoor? Wat maakt de Haredim zo gevaarlijk waardoor de zionisten zichzelf moeten verdedigen??

De orthodoxe joden willen geen invloeden klopt , en zeker niet westelijke invloed. Hier in het westen is er geen scheiding meer tussen de vrouw en man. Maar binnen het jodendom wel. Overigens heeft de vrouw minder mitswot dan de man.

Kijk, als je in zo'n wijk komt dan dien je aan hun aan te passen, Simpel. In nederland mag je ook niet met je blote kont de straat op rennen toch? Je dient je aan regels te houden.

En een meisje voor 'hoer' uitschelden vind ik niet te vergelijken met de IDF , dus sorry die vergelijking van geweld komt er bij niet in.

quote:
Ben ik joods? Nee. Ben ik zionist? In zekere zin.
En wat is de reden dat je zionistisch bent precies?

quote:
Ik steun de modernisering van het jodendom
Hoe wil je dat zien?

quote:
en de heropleving van het Hebreeuws, een taal die ik tot op zekere hoogte machtig ben.
Het Ivriet is al erg populair vind ik. Wel mooi, een dode taal die nog steeds levendig is. De meeste Ultra's willen geen Ivriet spreken wist je dat? Ik kan geen Hebreeeuws noch Aramees. Studeer je zelf? Of ?

quote:
Ik weet maar al te goed dat het orthodoxe jodendom slecht samengaat met het zionisme. Maar als ik moet kiezen tussen schuimbekkende shtetl-bewoners en mensen die daadwerkelijk een bijdrage aan de mensheid en het leven op aarde willen maken, is die keuze bijzonder snel gemaakt.
Nou nou wel een beetje respect graag. niet alle antizionisten hebben een baard of leven in een gesloten gemeenschap. En niet allemaal hebben van die pijpekrulletjes. Ze hebben ook gewoon een baan en zijn geintegreerd in de samenleving waar ze in wonen, betalen belasting en zijn gewoon staatsburgers. De meeste antizionisten wonen overigens niet eens in de staat Israel. Over generaliseren gesproken.

Zionisme is een politieke ideoligie en heeft niks met het jodendom te maken.
Ben je Christen? Die zijn namelijk ook zo zionistisch als de pest.
pi_130013454
quote:
De gemeenteraad van Jeruzalem heeft de bouw van 942 nieuwe woningen in Oost-Jeruzalem goedgekeurd. De beslissing werd genomen net voor de vredesonderhandelingen tussen Israëli's en Palestijnen worden hervat.

"De nieuwe gebouwen komen in Gilo, een gekoloniseerde wijk", zegt gemeenteraadslid Yossef Pepe Alalu. De beslissing volgt op de eerdere bekendmaking van zondag dat de Israëlische overheid 1.187 nieuwe woningen zal laten bouwen op de Westelijke Jordaanoever en in Oost-Jeruzalem. Momenteel wonen er al 200.000 Israëli's in Gilo, dat grenst aan de Palestijnse streek rond Beith Jalah en de Westelijke Jordaanoever.

Morgen worden de vredesgesprekken tussen Israël en Palestina hernomen. Daaraan voorafgaand worden vandaag 26 Palestijnen die veroordeeld waren voor aanslagen in Israël vrijgelaten. Later zullen nog eens 76 Palestijnen worden vrijgelaten.

De vredesgesprekken hebben meer dan drie jaar stilgelegen omdat de Palestijnen eisten dat eerst de bouw van nieuwe nederzettingen werd stopgezet voordat er gepraat kon worden.

De Palestijnen hebben deze eis onder sterke Amerikaanse druk laten vallen. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry roept de Palestijnen dan ook op om niet negatief te reageren op aankondiging van de bouw van nieuwe nederzettingen.

"Deze beslissing toont aan dat we snel terug rond de tafel moeten verzamelen om het vraagstuk rond de veiligheid en de grenzen op te lossen. Alleen zo kunnen we het probleem van de nederzettingen oplossen", zegt Kerry. Hij herinnerde eraan dat de Verenigde Staten alle Israëlische nederzettingen op Palestijns gebied als illegaal beschouwen.

Volgens waarnemers wil de Israëlische overheid met de nieuwe nederzettingen de gemoederen onder de hardliners binnen de regering sussen. Die zijn niet te spreken over de vrijlating van de Palestijnse gevangenen.

http://www.deredactie.be/(...)zalem_woningen_Kerry
pi_130014058
Toch is dit de beste oplossing. Demografische balans in Samaria, vervolgens economische normalisering. Eindelijk een resultaat waar Palestijnen wat aan hebben, en dat is duidelijk niet een gebrekkige dictatoriale 'eigen staat' die iedereen ter wereld links laat liggen, inclusief zogenaamde broeders in de Arabische wereld.
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:00:05 #294
66825 Reya
Fier Wallon
pi_130016681
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 augustus 2013 12:49 schreef waht het volgende:
Toch is dit de beste oplossing. Demografische balans in Samaria, vervolgens economische normalisering. Eindelijk een resultaat waar Palestijnen wat aan hebben, en dat is duidelijk niet een gebrekkige dictatoriale 'eigen staat' die iedereen ter wereld links laat liggen, inclusief zogenaamde broeders in de Arabische wereld.
Hoe zou er in een dergelijke situatie sprake kunnen zijn van een 'economische normalisering'? Ik heb wat moeite met zoiets voor me te zien.
pi_130083134
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 11:19 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

[..]

[..]

Vet van mij.
Over de rest van je verhaal kan ik niet zo goed oordelen, maar over het ontvangen van terugkeerders na de oorlog wel. Niet alleen joden werden kil ontvangen, iedereen werd kil ontvangen. Ook waren er voor veel meer mensen dan alleen joden problemen met verdwenen spullen. Nog in 1950, 5 jaar na het einde van de oorlog, kwamen er bij de plaatselijke politie berichten binnen van spullen die bij de evacuatie verdwenen waren en nu ergens gezien waren.
En toen enige tijd later de mensen uit voormalig Nederlands-Indië hier kwamen, werden die ook uiterst kil en onhandig ontvangen.

Verder ben ik met je eens, dat de joden indertijd bevangen zullen zijn geweest door een collectieve angst. Die, na het wegvallen van de bron van die angst, overgegaan is in een fobie.
pi_130083323
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 20:13 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Dat mag je me dan een nuchter en rationeel uitleggen. Want de joden zuchten nergens harder onder de haat van de hen omringende barbaren. Dat zeggen ze althans.
In de rest van de wereld, en met name in de VSvA, zitten ze gebeiteld en treden ze voortdurend met allerlei wensen op de voorgrond.
pi_130083574
quote:
Ik neem maar aan dat dit een antwoord is op het citaat van zwaaien boven jou.

De VSvA beschouwen de nederzettingen als illegaal en vinden toch dat de Palestijnen hun eis van een echte bouwstop (dus geen Hebreeuwse "bouwstop"!) moesten laten vallen? :?
Verder begrijp ik niet wat je bedoelt met demografische balans. Meer joden dan Arabieren?
Peace, piece by piece?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:23:41 #298
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_130095370
quote:
Syrië - als drager der Arabische idee en der duizenden jaren oude beschaving van de Levant - heeft als socialistische en revolutionaire staat nóóit de staat Palestina en de Palestijnen in de steek gelaten.

Sinds decennia komt ook steun aan de (merendeels soennitische) Palestijnen vanuit de sjiitische Arabische (Hezbollah, Irak) en Perzische (Islamitische Republiek Iran) zijde.

'Normalisering' door joodse kolonisering tegen weerloze en zwak tot niet bewapende Palestijnse burgers, boeren, families, moskeebesturen, kerken en abdijen, dat is geen normalisering.

Een Herrenvolk-democratie waarin Israëlisch-Arabisch-Palestijnse volksvertegenwoordigers (nota bene op het eigen land van hun Palestijnse voorouders sinds duizend(en) jaren, veelal uiteindelijk Israëlitischer en Joodser in DNA dan de nieuwe kolonisten!) loyaliteit aan het 'joodse karakter' van een etnisch-pseudoreligieuze nationale moderne staat moeten zweren, dat is ook een pseudodemocratische dictatuur. Miljoenen Palestijnen (moslims en christenen) ontbreekt het aan volkssoevereiniteit - iets dat Theodor Herzl in de 19e eeuw en Lord Rothschild in de 20e eeuw aan de nieuwe 'natie' der joden wilden geven en konden geven met bankenmacht.

Verder het volgende:
quote:
Op donderdag 15 augustus 2013 @ 12:10 schreef frigel50 het volgende:
Het gaat niet uit de hand lopen. Het conflict tussen de Israeliers en de PLO is relatief maar een klein onderdeel van de grote problemen die er in het Midden Oosten zijn.
Ik refereer maar aan de problemen in Syrie
In Syrië gaat het - naast olie- en bankiersbelangen en nieuwe gasvelden voor de Syrische kust - om de Palestijnse kwestie en de Palestijnse strijd.

In Syrië intervenieert Israël via de Verenigde Staten en Qatar en Saoedi-Arabië met destabiliserende islamistische terroristen van over de gehele wereld. Israël levert sinds 2012 zelfs openlijk steun, verpleging en wapenhulp via de bezette Golanhoogten.

Het gaat erom om het bondgenootschap Syrië, Hezbollah, Iran en (in mindere mate) Islamitische Jihad en, voorheen, Hamas in de Gazastrook te breken. Dus wederom om Israël. Waarom denk je dat dé topman van de Israëlische lobby, Joseph Lieberman (D-senate), het 'Vrije Syrische Leger' (buitenlandse opstandelingentroepen) bezocht vanuit Turkije met John McCain (enkele uren nadat ze aan de Klaagmuur hadden gebeden of gestaan)?

quote:
, de problemen in Egypte,
Die gaan over de destabilisatie van een zeer jonge en zeer vitale staat als Egypte door de secularisten (pan-Arabische nationalisten) in het Egyptische Leger te laten verzwakken en uit te spelen tegen de (Qatarees-Turks en indirect Amerikaans-Israëlisch gesteunde) Moslimbroederschap. Zelfs Saoedi-Arabië - een pion van de VS - ziet dat spel in en laat haar radicale salafisten de militaire ingreep steunen (mogelijk voor nieuwe jihad-burgeroorlog in toekomst).

Egypte gaat ook over Israël en de zuidgrens. Syrische conflict om de noordgrenzen van Israël (Syrische Golanhoogten, Libanon).

quote:
de problemen in Tunesie,
Veel minder heftig, een experimenteerruimte voor de wahabitisch-soennitische dictatoriale oliestaat Qatar - een pion van de VS in de gas- en oliestrijd dichtbij het sjiitische en anti-Amerikaanse Iran.

quote:
de problemen tussen de Soenieten en de Sjiïten
Eeuwen oud en gemakkelijk uit te buiten conflict om de regio Midden-Oosten in vlam te zetten en af te leiden van de Palestijnse kwestie.

Ook een goede religieuze deling om primitieve slecht opgeleide jongens en jonge mannen op te branden en te verbruiken, zodat ze niet later als soldaat tegen Israël kunnen ten strijde trekken.

En sjiitisch-soennitisch conflict is perfect om de Arabische wereld (merendeels , maar niet geheel, soennitisch en/of christelijk) tegen Perzisch Iran uit te spelen. En bovendien om het pan-Arabische nationalisme te vernietigen.

En de beschaafde Arabische christenen in sektarisch geweld op de vlucht te doen jagen, zodat Israël bij aanvallen op Arabische staten daarmee ook geen rekening meer hoeft te houden. Israël propageert openlijk de exodus van Christenen uit de regionale islamitische staten, maar niet uit liefde voor de Arabische of Aramese christenen aldaar. Slechts omdat het Israël meer pr-ruimte geeft om militair toe te slaan.

quote:
de problemen tussen Hamas en de PLO en de problemen in Libanon.
In de Westbank gaat het als enig gebied in het Midden Oosten economisch goed. Ik denk dat het bouwen van de muur uiteindelijk veel rust in dit stuk van het Midden Oosten heeft gebracht.
De bezettingsmuur heeft Palestijnse families van Israëlische Arabisch-Palestijnse staatsburgers binnen het arbitraire gebied (1967) afgescheiden. De bezettingsmuur verscheurt economieën en families.

De scheidingsmuur begunstigt de illegale joodse kolonisten en hun illegale nederzettingen.

Het is de 'rust' van een kerkhof of van een toekomstige massabegraafplaats. Want de spanningen lopen hoog op.

Zowel de radicaliserende islamisten als de zionisten weigeren om de hand ter verzoening uit te strekken. Nu alleen de (formeel seculiere) PLO en Fatah onderhandelen nog.

De Palestijnse christenen en gematigde seculiere moslims en hun bewegingen waren een brug naar vrede en coëxistentie.

Dat is niet het doel van de rechts-extremistische Israëlische nationalistische regeringen sinds decennia. Helaas. Rabin is helaas vermoord. Er blijft nu slechts een uitstel van kolonisatie, met nieuwe kolonistenvoorsprong, dan weer een kleine opstand.

De Israëlische geheime diensten, geostrategie en de lokale destabilisatiepolitiek zijn zéér intelligent en kunstig vormgegeven. De Israëli's zijn hyperintelligent, maar hun geopolitiek is verdorven en slecht. De regio baadt nu al in het bloed en zal nog erger in bloed baden. Uiteindelijk is dat te herleiden tot de interventie van de Verenigde Staten en haar oliekoninkrijken (wahabieten) op wens van de Israëlische lobby in Washington.

Wij als westerse NAVO-staten volgen als slaven, zonder op onze Europese beschaving, zonder op onze Christelijke broeders en zusters in nood, zonder op rechtvaardigheid voor de Palestijnse vluchtelingen en de regionale volken (recht op zelfbeschikking) te letten. Dat is onze fout als Westen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Veldkamp op 15-08-2013 14:29:21 ]
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:27:49 #299
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_130095506
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 01:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij.
Over de rest van je verhaal kan ik niet zo goed oordelen, maar over het ontvangen van terugkeerders na de oorlog wel. Niet alleen joden werden kil ontvangen, iedereen werd kil ontvangen.
Overal zag men zich als oorlogsslachtoffer. Joden werden in Rusland en Oekraïne (Sovjet-Unie) gewoon als slachtoffers ontvangen, maar zelf waren de Russen dat ook. Er was geen onderscheid.

In Nederland was er de mythologisering van ons zgn. 'verzet'. En had niet iedereen kleding, radio en fiets verloren?

Kleinburgerlijke onwetendheid over de concentratiekampen was het.

quote:
Ook waren er voor veel meer mensen dan alleen joden problemen met verdwenen spullen. Nog in 1950, 5 jaar na het einde van de oorlog, kwamen er bij de plaatselijke politie berichten binnen van spullen die bij de evacuatie verdwenen waren en nu ergens gezien waren.
En toen enige tijd later de mensen uit voormalig Nederlands-Indië hier kwamen, werden die ook uiterst kil en onhandig ontvangen.

Verder ben ik met je eens, dat de joden indertijd bevangen zullen zijn geweest door een collectieve angst. Die, na het wegvallen van de bron van die angst, overgegaan is in een fobie.
Er was veel wraakgevoel bij de joodse gemeenschap internationaal, in Nederland echter waren de teruggekeerde joden die niet zionistisch werden uiterst assimilationistisch (zoals ook voor 1941 hevig). Veel joden werden gereformeerd, katholiek, Nederlands hervormd of liberaal - zonder enig joods karakter.

Overigens is afgezien van de angst, de vlucht voor nieuw antisemitisme (en gebleven antisemitisme tot 1965), alleen het joodse wraakgevoel (tegenover vroegere machteloosheid) een verklaring voor de totstandkoming van Israël. Het Thuisland in Palestina was echter al in 1917 door de Balfour-verklaring aan Lord Rothschild een uitgemaakte politieke zaak. Die door de Rothschilds dan ook decennialang goed werd behartigd, zeker na het Britse failliet door WO2 en de Amerikaanse winst uit WO2. In 1948 moesten de Britten wel 'instemmen en meewerken'. Het Britse Rijk is ook verslagen in de Tweede Wereldoorlog uiteindelijk.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:33:28 #300
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_130095687
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 15:41 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Nou, nee hoor

Dat is absoluut niet waar. Haganah, Irgoen en andere Joodse terreurorganisaties die later het legitieme Israëlische leger zouden gaan uitmaken, hebben vanaf 1946 tot 1948 (voor 14 mei zelfs) constant de gebieden van de toekomstige Arabische Palestijnse staat geterroriseerd en gepoogd te zuiveren. In 1948 lukte dat ook met grote gebieden.

Overigens is het inderdaad zo dat de Arabische staten (net gedekolonialiseerd in de omgeving) dit ook niet accepteerden en ook inzetten op de verdrijving van de joden.

Het is daarom ook triest dat Israël juist maronitische en katholieke Palestijnen in huidig noordelijk Israël even hard behandelde en interneerde (en beroofde van hun gehele dorpen en landerijen) als vechtende Arabische clans.

Israël van de kaart vegen is al sinds 1967 geen thema meer. Het gaat sindsdien om het terugkrijgen van bezette gebieden. Israël is dus nu geen slachtoffer meer volkenrechtelijk gezien. En was het in 1947-1948 ook niet eenzijdig en alleen. Ook Arabische Palestijnen waren toch massaal slachtoffer (ook veel Palestijnse Joden zoals in Hebron en Jeruzalem helaas soms).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')