abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129276134
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

SGP / CU / Katholieke Kerk
CU is niet antihomoseksueel en zelfs binnen SGP-kringen wordt het steeds meer geaccepteerd, wel opmerkelijk, ook nog niet helemaal maar wel steeds beter.
pi_129276138
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:46 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Nee, die houden juist van homofielen. Er is wel een (import)groep die ze het liefst van een dak gooit.
Ja toch, verstoten familieleden, mensen die uit angst voor hun werk, familie, sociale druk allemaal niet uit de kast durven te komen vanwege angst voor wat de gristengemeenschap zal zeggen is allemaal science fiction.
pi_129276199
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja toch, verstoten familieleden, mensen die uit angst voor hun werk, familie, sociale druk allemaal niet uit de kast durven te komen vanwege angst voor wat de gristengemeenschap zal zeggen is allemaal science fiction.
Het probleem binnen de Islamitische gemeenschap wat betreft homoseksualiteit is veel groter kijkend naar Nederland, dat programma van de KRO 'uit de kast', liet het duidelijk zien, zeer strenge christelijke families draaien steeds meer bij omdat ze hun kind niet kwijt willen raken, terwijl je het binnen de islamitische gemeenschap er niet eens over hoeft te beginnen.
pi_129276229
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het probleem binnen de Islamitische gemeenschap wat betreft homoseksualiteit is veel groter kijkend naar Nederland, dat programma van de KRO 'uit de kast', liet het duidelijk zien, zeer strenge christelijke families draaien steeds meer bij omdat ze hun kind niet kwijt willen raken, terwijl je het binnen de islamitische gemeenschap er niet eens over hoeft te beginnen.
Daar zie je hetzelfde.
pi_129276231
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

CU is niet antihomoseksueel en zelfs binnen SGP-kringen wordt het steeds meer geaccepteerd, wel opmerkelijk, ook nog niet helemaal maar wel steeds beter.
Daar is door de achterban van CU niet bijzonder positief op gereageerd. Als de achterban van CU zich niet meer voelt vertegenwoordigd door de partij, zoeken ze wel een ander partij.

SGP's politieke voorkeur wat betreft homoseksualiteit wordt sterk afgekeurd. Theologisch gezien denken ze er ook niet het fijne er van.
pi_129276302
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

Taboedoorbrekende reportages kan je ook over / onder moslims vinden, als je maar verder kijkt dan wat je wordt voorgeschoteld
pi_129276347
quote:
14s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar zie je hetzelfde.
De islamitische kringen in Nederland zijn wat dat betreft veel harder dan de christelijke kringen.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daar is door de achterban van CU niet bijzonder positief op gereageerd. Als de achterban van CU zich niet meer voelt vertegenwoordigd door de partij, zoeken ze wel een ander partij.

SGP's politieke voorkeur wat betreft homoseksualiteit wordt sterk afgekeurd. Theologisch gezien denken ze er ook niet het fijne er van.
Er is een debat binnen de discussie, dat is juist een goed teken dat dat kan, het is voor hun dan ook niet iets waar je zomaar even van standpunt verandert, verder heb ik niet gezegd dat het perfect is, de SGP laat een zelfde althans iets harder beeld zien, homoseksuelen worden niet afgewezen, maar dat ze mogen trouwen wel, dat zie je dan ook veel binnen die gezinnen, ze mogen zelfs vriendjes meenemen, praktiserend zijn, als er maar niet aan de voor hun belangrijke huisjes wordt getoornd.

Binnen de Islamitische gemeenschap is niet eens een discussie.
pi_129276415
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

De islamitische kringen in Nederland zijn wat dat betreft veel harder dan de christelijke kringen.

[..]

Er is een debat binnen de discussie, dat is juist een goed teken dat dat kan, het is voor hun dan ook niet iets waar je zomaar even van standpunt verandert, verder heb ik niet gezegd dat het perfect is, de SGP laat een zelfde althans iets harder beeld zien, homoseksuelen worden niet afgewezen, maar dat ze mogen trouwen wel, dat zie je dan ook veel binnen die gezinnen, ze mogen zelfs vriendjes meenemen, praktiserend zijn, als er maar niet aan de voor hun belangrijke huisjes wordt getoornd.

Binnen de Islamitische gemeenschap is niet eens een discussie.
In tegenstelling tot de christenen is er in Nederland niet eens een politiek moslim partij wat officieel standpunten heeft over homo's en het beperken van wat ze wel en niet mogen doen, het enige wat je ziet zijn geïsoleerde extremisten of hangjongeren wat een mening hebben.

Hier heb je de discussie wat betreft homoseksualiteit binnen de islam, hell ze hebben zelfs hun eigen moskee en Imam :')

pi_129276416
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Taboedoorbrekende reportages kan je ook over / onder moslims vinden, als je maar verder kijkt dan wat je wordt voorgeschoteld
Ik zag laatst in een filmpje over Istanbul twee mannen kussen, terwijl ik ook het verhaal van een Turkse celebrity ken waarvan 'men dacht' dat hij homo is, met bijbehorende vooroordelen van dien, en hij dit voor z'n eigen situatie ten allen tijden wilden ontkennen, ik denk ook zeer zeker dat er islamitische mensen zijn die homo's wel degelijk accepteren, zelfs in Nederland, maar de islamitische gemeenschap(pen) als geheel niet, terwijl je binnen christelijke gemeenschappen die discussie (ik spreek dan even voor Nederland uiteraard haha) wel ziet.
pi_129276479
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de christenen is er in Nederland niet eens een politiek moslim partij wat officieel standpunten heeft over homo's en het beperken van wat ze wel en niet mogen doen, het enige wat je ziet zijn geïsoleerde extremisten of hangjongeren wat een mening hebben.

Hier heb je de discussie wat betreft homoseksualiteit binnen de islam, hell ze hebben zelfs hun eigen moskee en Imam :')

Dat kan je toch geen intern debat noemen, prijzenswaardig wat deze man doet overigens, maar dat staat los van de islamitische gemeenschap die daarover dient te spreken.
pi_129276509
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zag laatst in een filmpje over Istanbul twee mannen kussen, terwijl ik ook het verhaal van een Turkse celebrity ken waarvan 'men dacht' dat hij homo is, met bijbehorende vooroordelen van dien, en hij dit voor z'n eigen situatie ten allen tijden wilden ontkennen, ik denk ook zeer zeker dat er islamitische mensen zijn die homo's wel degelijk accepteren, zelfs in Nederland, maar de islamitische gemeenschap(pen) als geheel niet, terwijl je binnen christelijke gemeenschappen die discussie (ik spreek dan even voor Nederland uiteraard haha) wel ziet.
Ach, die gekke turkies doen ook huilie huilie als man en vrouw openlijk zoenen, dus wat dat betreft valt het me bijzonder weinig op als ze van kussende mannen gaan rellen. de discussie is zelfs al zo ver gevorderd dat er sprake is van een homo moskee in Frankrijk en Imams in een aantal landen, hoe kan je dan zeggen dat er in het geheel geen sprake er van is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2013 01:05:04 ]
pi_129276554
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 01:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat kan je toch geen intern debat noemen, prijzenswaardig wat deze man doet overigens, maar dat staat los van de islamitische gemeenschap die daarover dient te spreken.
Dan doe je alsof er een concreet te benoemen orgaan is die voor de moslimgemeenschap spreekt.
Zo bekeken, welke onderwerp is überhaupt een intern debat binnen de Islam? Je ziet dat men elkaar al opblaast omdat men verschillend bidt dan de ander, dus überhaupt is er geen discussie van erkende organen.
pi_129276559
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Tja, daar binnen heb je ook nog vele gradaties. Binnen de conservatievere hoek vind je ook nog een hoop homofobie, zeker als je bij reformatorische kringen kijkt. Daar doen moslims echt niet voor onder.
pi_129276916
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 01:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tja, daar binnen heb je ook nog vele gradaties. Binnen de conservatievere hoek vind je ook nog een hoop homofobie, zeker als je bij reformatorische kringen kijkt. Daar doen moslims echt niet voor onder.
Ik zal zeker niet zeggen dat het perfect is, maar over het algemeen wordt het momenteel binnen christelijke kringen over het algemeen wat beter geaccepteerd dan binnen islamitische kringen, waar zelfs reformatorische en streng in de leer zijnde gezinnen hun kinderen als zodanig accepteren, tot bepaalde hoogte, maar ik zie in ieder geval een stijgende lijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 01:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan doe je alsof er een concreet te benoemen orgaan is die voor de moslimgemeenschap spreekt.
Zo bekeken, welke onderwerp is überhaupt een intern debat binnen de Islam? Je ziet dat men elkaar al opblaast omdat men verschillend bidt dan de ander, dus überhaupt is er geen discussie van erkende organen.
Die is er binnen de gereformeerde gemeenschap evenmin, de SGP kan je zo niet noemen en is beter te zien als een uitlaatklep, ik denk dat problematiek met moslimjongeren bijvoorbeeld wel een onderwerp van debat is binnen de islamitische gemeenschap in Nederland, terrorisme, Syrie, en ga zo maar door, denk dat dat soort onderwerpen veel meer worden besproken, dan homoseksualiteit waar toch minder de behoefte over is om over te praten.

Daar heb je geen organen voor nodig, niet alles hoeft via een centraal gezag te gaan om het zo maar uit te drukken, christelijke Nederlanders hadden meer behoefte aan dat onderwerp om te bespreken binnen hun gemeenschappen, en ik zeg niet dat het niet kan komen binnen islamitische kringen, maar momenteel zijn daar weinig aanwijzingen voor.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 01:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ach, die gekke turkies doen ook huilie huilie als man en vrouw openlijk zoenen, dus wat dat betreft valt het me bijzonder weinig op als ze van kussende mannen gaan rellen. de discussie is zelfs al zo ver gevorderd dat er sprake is van een homo moskee in Frankrijk en Imams in een aantal landen, hoe kan je dan zeggen dat er in het geheel geen sprake er van is?
Dat is niet ver gevorderd, hopelijk een stap naar beter en meer, Jos Brink was toch al wat jaartjes eerder predikant van een of andere gemeenschap.
pi_129276962
quote:
4s.gif Op woensdag 24 juli 2013 00:35 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dat de EU(waar ik het toen had in die ene post) niet een vrijheid hatend volk moet verdedigen(Arabieren, nu wil ik niet zeggen dat ze allemaal zo zijn maar over 't algemeen de leiders wel) in tegenstelling tot de Israelische leiders.
Inderdaad. Dat is ook precies waarom Israel niet tot het westen gerekend kan worden.
Met dank aan:
quote:
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_129277038
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 01:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zal zeker niet zeggen dat het perfect is, maar over het algemeen wordt het momenteel binnen christelijke kringen over het algemeen wat beter geaccepteerd dan binnen islamitische kringen, waar zelfs reformatorische en streng in de leer zijnde gezinnen hun kinderen als zodanig accepteren, tot bepaalde hoogte, maar ik zie in ieder geval een stijgende lijn.
Dan ben je niet op de hoogte van de mate waarin homofobie in die kringen leeft. Men beweert soms wel een homofiel te accepteren, maar relaties en homoseksualiteit worden absoluut niet getolereerd. Homofielen dienen genezen te worden en er zijn zelfs gevallen bekend waarin homo's naar afschuwwekkende therapieën worden gestuurd. In de wat vrijzinnigere gemeenten klopt het dat homofilie en homoseksualiteit langzamerhand steeds meer worden geaccepteerd.
pi_129277096
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 01:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan ben je niet op de hoogte van de mate waarin homofobie in die kringen leeft. Men beweert soms wel een homofiel te accepteren, maar relaties en homoseksualiteit worden absoluut niet getolereerd. Homofielen dienen genezen te worden en er zijn zelfs gevallen bekend waarin homo's naar afschuwwekkende therapieën worden gestuurd. In de wat vrijzinnigere gemeenten klopt het dat homofilie en homoseksualiteit langzamerhand steeds meer worden geaccepteerd.
Ik ontken homofobie binnen die gemeenschappen niet ik stel dat in verhouding tot de islamitische gemeenschappen meer wordt besproken, wat opener is geworden, en dat er progressie wordt geboekt ondanks de vele haatdragende denkbeelden die er nog steeds zijn binnen diezelfde kringen wellicht.
pi_129277272
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 01:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat is ook precies waarom Israel niet tot het westen gerekend kan worden.
Met dank aan:

[..]

Even ingaande op de gegeven link aangaande de behandeling van vrouwen.
Ik ben tegenwoordig bezig om de dag- en nachtrapporten van de politie vanaf 1946 te lezen van de plaats waar ik woon. Uiteraard komen daar vaak ruzies, ook echtelijke ruzies, in voor. De politie is er immers om problemen op te lossen.
Nou waren er alleen mannen politieagent, maar ik krijg toch de indruk dat rond 1950 de positie van de vrouw in Nederland beter was dan de positie van de vrouw in Israel heden ten dage.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_129277311
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 01:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ben tegenwoordig bezig om de dag- en nachtrapporten van de politie vanaf 1946 te lezen van de plaats waar ik woon. Uiteraard komen daar vaak ruzies, ook echtelijke ruzies, in voor. De politie is er immers om problemen op te lossen.
Nou waren er alleen mannen politieagent, maar ik krijg toch de indruk dat rond 1950 de positie van de vrouw in Nederland beter was dan de positie van de vrouw in Israel heden ten dage.
Weer geen bron, weer alleen Kees' onderbuikgevoelens gebaseerd op vooroordelen, en weer een heleboel :') :') bedankt voor je nietszeggende inbreng.
pi_129278185
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 00:45 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

Aan te raden ja :Y
Eerste aflevering.
Wat een lelijke dictie van de verteller: harde g en harde gutturale r.
Uhm klonk al veel beschaafder.
Verder op 15:10 een heel opmerkelijk argument. "In principe zijn kolonisten joden die vlak buiten Israel wonen en bedreigd worden. Niemand anders beschermt hen. Wij moeten dat doen." De spreker is de schrijver van de gedragscode voor het Israelische leger.

Dat je zoiets zonder grijns uit je bek krijgt! De uitspraak is Speld-waardig.

Eigenlijk ben ik jaloers dat ik het zelf niet bedacht heb. Volkomen los van de werkelijkheid van reële mensen. Heerlijk!

[ Bericht 6% gewijzigd door Kees22 op 24-07-2013 02:27:50 ]
  woensdag 24 juli 2013 @ 11:22:22 #196
176916 Karrs
2007-2017
pi_129284104
quote:

:')
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_129284473
quote:

[..]

In het land waar vrouwen in het leger dienen zijn ze niet geëmancipeerd? De gemiddelde Israëlische vrouw staat heel wat sterker in de schoenen dan elders in de westerse wereld.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_129284484
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:36 schreef waht het volgende:

[..]

In het land waar vrouwen in het leger dienen zijn ze niet geëmancipeerd? De gemiddelde Israëlische vrouw staat heel wat sterker in de schoenen dan elders in de westerse wereld.
Golda Meir is daar wel een goed voorbeeld van.
pi_129284553
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 11:36 schreef Kesefkesef het volgende:

[..]

Golda Meir is daar wel een goed voorbeeld van.
Precies, en aangezien elke man tijdens z'n dienst vrouwelijke officieren heeft is die verhouding gewoon anders. Neemt natuurlijk niet weg dat de traditionele rollen van man en vrouw nou zo verschillend zijn in Israël.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_129288889
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 01:17 schreef Kees22 het volgende:
Met dank aan:
Heb je de tweede link zelf wel gelezen? Dat hele verhaal kan je niet eens plaatsen binnen de context van een Islamitisch land.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')