Het IS ook de oplossing, tenminste, imhoquote:Op zondag 28 juli 2013 00:06 schreef gembird het volgende:
Waarom vang Israel wel Afrikaanse en Amerikaanse immigranten op terwijl juist veel Palestijnen zonder werk zitten? Geef de Palestijnen dan werk en educatie, ze zullen zich vast niet daarna tegen Israel keren maar juist dankbaar zijn dat zij een kans hebben gekregen.
Ja dit is het. Ik weet het. Ik heb de oplossing haha. Eindelijk vrede in het midden oosten als Israel mijn plan groen licht geeft.
Je bent duidelijk nooit in Hongarije of de Hongaars-Joodse gemeenschap van de USA geweest, er zijn wereldwijd nog honderdduizenden Hongaarse Joden in leven. Ook na 1945 domineerden Joodse politici de Hongaarse politieke elite onder Sovjet-curatele.quote:Op zondag 28 juli 2013 00:15 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar in Hongarije is heel hun familie bijna uitgemoord, dus dat is ook niet prettig wonen, Israel moet een feest zijn voor iedereen, Amerikanen Palestijnen Joden en ga zo maar door, en iedereen moet ook in de Palestijnse gebieden kunnen wonen. een Palestijnse en Joodse staat naast elkaar, verbonden door vriendschap, dat zou mooi zijn.
Onzin.quote:Op zondag 28 juli 2013 01:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
[..]
Het probleem is dat Palestijnen gasten en vluchtelingen zijn in Arabische landen, maar constant rotzooi trappen.
Jordanië, daar hebben ze de Koning proberen omver te werpen. Resultaat, black september.
Koeweit, steun geboden aan de invasie door Irak. Na de bevrijding van Koeweit zijn ze allemaal het land uit gekicked.
Irak, onder Saddam Hoessein werden ze beter behandeld dan de gemiddelde Irakees, daardoor steunden ze de dictator. Na de invasie in 2003 bleef hun steun en sympathie voor de Baath parij, en zelfs voor terroristische aanslagen. Sommigen zijn zelf terroristische aanslagen gaan plegen. Uiteindelijk zijn er bijna geen Palestijnen overgebleven.
Libanon, gewapende aanvallen op het Libanese leger. https://en.wikipedia.org/wiki/2007_Lebanon_conflict
En nu, in Syrië kiezen ze wederom de kant van een dictator. Niet allemaal, dat weet ik. Maar ze hadden zich er gewoon niet mee moeten bemoeien. Niet hun zaak. 3 keer raden wat er gebeurt als Assad valt, of juist niet(mede dankzij de Palestijnen). Ze zijn hoe dan ook de spreekwoordelijke lul.
Natuurlijk zijn er andere partijen die zich in deze strijd mengen(Israël, Hezbollah etc), maar die kunnen het zich tenminste veroorloven.
Ik heb helemaal niet gezegd dat ze Syrië uit getrapt zullen worden. Dat ligt helemaal aan de uitslag van de burgeroorlog in Syrië. Als Assad valt kan ik je garanderen dat de situatie van de Palestijnen heel erg achteruit gaat, vooral omdat ze aan de kant van Assad stonden.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:18 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Onzin.
De Palestijnen worden niet uit Syrië getrapt, omdat de Syrische regering geen satraap van de Verenigde Staten is op dit moment. Integendeel zelfs.
En de Palestijnen in Syrië zijn beter ontwikkeld, school ontvangen, universiteit en worden gerespecteerd. Tussen Koeweiti's en Palestijnen bestaat enorm veel cultureel verschil. Evenveel als tussen Russen uit Siberië (Koeweitse wahabieten zeg maar) en eveneens Slavischtalige Slovenen (halve Oostenrijkers, de Palestijnen).
Syrië en Palestina zijn historisch zeer vergelijkbaar, qua religieuze tolerantie, diversiteit, ontwikkeling en blootstelling aan westerse en algemene internationale academische uitwisseling en vorming.
Natuurlijk hebben Palestijnse organisaties vaak foute keuzes gemaakt. Zo heeft Hamas zich door Qatar laten omkopen en daarom Assad veroordeeld en "verraden". Nu zal Hamas geen grote Iraanse wapenleveringen meer krijgen. Alleen Syrië en Iran steunden nog de actieve verzetsbeweging van Palestijnen militiair. Hoe je er ook over denkt, de omkoping door Qatar is duidelijk in belang van "ons" (het Westen en Israël).
Wat moet Hamas eigenlijk met die wapens? Die kunnen toch alleen maar voor onderdrukking van het eigen volk gebruikt worden?quote:Op zondag 28 juli 2013 17:33 schreef Aloulou het volgende:
Hamas (neem aan Izzedine brigades oftewel gewapende tak) heeft vandaag als het goed is een meeting in Beirout met Iraanse regeringsfunctionarissen. Het is ook niet in het belang van Iran om de gewapende steun volledig op te storten, Iran´s Palestijnse politiek heeft ook baadt erbij als Hamas toch wapens van hen blijft krijgen.
Ook. En gebruiken wanneer Israël besluit weer binnen te walsen. Af en toe raketten op illegale nederzettingen schieten.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:40 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Wat moet Hamas eigenlijk met die wapens? Die kunnen toch alleen maar voor onderdrukking van het eigen volk gebruikt worden?
Onmogelijk.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ook. En gebruiken wanneer Israël besluit weer binnen te walsen. Af en toe raketten op illegale nederzettingen schieten.
Ja waarom niet. Voor Zuid-Afrika heeft het goed uitgepakt!quote:Op zondag 28 juli 2013 00:05 schreef gembird het volgende:
[..]
Dat is in de hemel "zeggen ze". We zitten nu hier en er is altijd ruzie in Jerusalem, Er hoort een oplossing te bestaan. De grenzen opengooien, samen brood breken en wijn drinken.
Ach, het zijn sowieso geen grote wapens. Grote wapens krijg je niet zonaar Gaza binnen. Hamas is niet pacifistisch in de strijd tegen Israel en zal dus toch ergens wapens vandaan moeten halen. De eigen bevolking in Gaza hebben ze sowieso wel onder de duim. De wapens die uit Iran komen of materiaal dat wordt aangeleverd waar je wapens v kan maken zijn kleine zeer korte ofstandsraketten. En wellicht kleine firearms als granaten en kalashnikovs...maar dan heb je het ook wel gehad.quote:Op zondag 28 juli 2013 17:40 schreef Opa2012 het volgende:
Wat moet Hamas eigenlijk met die wapens? Die kunnen toch alleen maar voor onderdrukking van het eigen volk gebruikt worden?
quote:Op zondag 28 juli 2013 17:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ook. En gebruiken wanneer Israël besluit weer binnen te walsen. Af en toe raketten op illegale nederzettingen schieten.
Beide.quote:Op zondag 28 juli 2013 19:59 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hamas schiet niet op illegale nederzettingen (daar kunnen ze niet bij), maar op de dorpen in zuid-Israël. Of bedoel je wat anders?
Gelukkig is de hoeveelheid flink afgenomen sinds de vorige Gaza-oorlog.
Daar ben ik dus wel degelijk geweest, maar hoeveel Joden woonden er voor WOII in Hongarije, en hoeveel na WOII? Het lijkt me duidelijk!quote:Op zondag 28 juli 2013 14:15 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Je bent duidelijk nooit in Hongarije of de Hongaars-Joodse gemeenschap van de USA geweest, er zijn wereldwijd nog honderdduizenden Hongaarse Joden in leven. Ook na 1945 domineerden Joodse politici de Hongaarse politieke elite onder Sovjet-curatele.
Hoeveel zijn er naar de Sovjet-Unie, de Verenigde Staten of vervolgens naar Israël/Palestina geëmigreerd?quote:Op maandag 29 juli 2013 12:54 schreef DeParo het volgende:
[..]
Daar ben ik dus wel degelijk geweest, maar hoeveel Joden woonden er voor WOII in Hongarije, en hoeveel na WOII? Het lijkt me duidelijk!
In hoeverre is die vraag relevant als slechts 29.6% van de Hongaarse Joden de oorlog heeft overleefd? En dan komt daar nog eens bij dat dus een groot deel daarna is vertrokken. Dus ga eens heel snel weg met dat ze rustig naar Hongarije kunnen gaan. Als jij simpelweg weigert te begrijpen wat dit heeft betekend, hoe groot de Holocaust is, dan moet je je maar eens afvragen of je wel op het juiste forum zit.quote:Op maandag 29 juli 2013 15:32 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Hoeveel zijn er naar de Sovjet-Unie, de Verenigde Staten of vervolgens naar Israël/Palestina geëmigreerd?
Er zijn nauwelijkse accurate bevolkingsstatistieken te maken in een verscheurd en opgedeeld land als Hongarije 1944-1948. Jouw percentage is gewoon een schatting, waarschijnlijk zeer onnauwkeurig. Dat is een feit, hoewel jij dat wellicht zult ontkennen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
In hoeverre is die vraag relevant als slechts 29.6% van de Hongaarse Joden de oorlog heeft overleefd? En dan komt daar nog eens bij dat dus een groot deel daarna is vertrokken. Dus ga eens heel snel weg met dat ze rustig naar Hongarije kunnen gaan. Als jij simpelweg weigert te begrijpen wat dit heeft betekend, hoe groot de Holocaust is, dan moet je je maar eens afvragen of je wel op het juiste forum zit.
Joodse mensen kunnen tegenwoordig zeker in Hongarije wonen en werken zonder problemen. Er wonen ook al veel Amerikaans-joodse rabbijnen in Hongarije die daar het Joodse leven weer herstellen. In het communisme zijn in Hongarije overigens wel alle zionistische organisaties verboden (niet het Jodendom zelf).quote:Meer joden dan gedacht in Nederland
(Novum) - De joodse gemeenschap in Nederland is groter dan werd aangenomen. In plaats van 43 duizend joden, waar eerst van werd uitgegaan, telt Nederland 52 duizend joden. Dat blijkt uit het dinsdag gepresenteerde onderzoek 'De Joden in Nederland, anno 2009', dat werd uitgevoerd in opdracht van Joods Maatschappelijk Werk (JMW).
Dat het aantal fors naar boven wordt bijgesteld heeft volgens JMW drie oorzaken. Allereerst blijkt uit nieuwe gegevens dat het aantal joden in Nederland in de jaren na de oorlog is onderschat. Ten tweede is het aantal Israëli's in Nederland sterk toegenomen. [Noot: deze Israëli's hebben vaak ook Nederlands-joodse wortels, ook van emigranten van na de oorlog.]
Omdat zij over het algemeen jong zijn komen hier ook veel kinderen uit voort. Daarnaast vinden er steeds meer gemengde huwelijken plaats, waarbij een van de huwelijkspartners een joodse achtergrond heeft. Het percentage personen met twee joodse ouders bedraagt ruwweg 45 procent, 25 procent heeft van alleen een joodse moeder en ongeveer dertig procent alleen een joodse vader.
De binding met de joodse achtergrond is groot: negentig procent van de 52 duizend joodse mensen voelt zich joods. Ze voelen binding met de joodse cultuur, de joodse gemeenschap, Israel, religie en traditie, antisemitisme en de gebeurtenissen in de Tweede Wereldoorlog. Zestien procent is lid van een joods kerkgenootschap.
Bron: Trouw http://www.trouw.nl/nieuw(...)t_in_Nederland_.html
Ga je nu zeggen dat de Holocaust minder groot is dan geschreven?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 10:59 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Er zijn nauwelijkse accurate bevolkingsstatistieken te maken in een verscheurd en opgedeeld land als Hongarije 1944-1948. Jouw percentage is gewoon een schatting, waarschijnlijk zeer onnauwkeurig. Dat is een feit, hoewel jij dat wellicht zult ontkennen.
En dat is juist de genocide- en daaropvolgende emigratieperiode.
Helaas kan daarover geen kritisch onderzoek worden gedaan, juist door mensen zoals jij die de academische vrijheid van historici en statistici inperken. Door erg kinderachtig te insinueren dat mensen die feiten benoemen de hele boel zouden ontkennen, crimineel zijn of 'antisemitisch'.
Terwijl het een relevant probleem in het holocaustonderzoek zou moeten zijn. En ook praktisch voor overlevenden soms rare situaties oplevert, zoals ik lang geleden op onze Nederlandse televisie eens zag:
Slechts in ons eigen keurige Nederland (zonder wisseling van grenzen en zonder verlies van enorme gebieden en zonder Sovjet-inmars) is er relatieve zekerheid over het aantal omgekomen joodse medeburgers. En zelfs hier bleek de foutmarge nog 8.000 tot 18.000 personen te gaan. Deze mensen hadden zich na de oorlog teruggemeld, maar dan niet langer als "joden" opgegeven. Anderen hadden hun naam veranderd (gebruikelijk bij joden), velen gingen over tot één van de grote zuilen (katholieken, gereformeerden, liberalen) en pasten zich daaraan geheel aan.
[..]
Joodse mensen kunnen tegenwoordig zeker in Hongarije wonen en werken zonder problemen. Er wonen ook al veel Amerikaans-joodse rabbijnen in Hongarije die daar het Joodse leven weer herstellen. In het communisme zijn in Hongarije overigens wel alle zionistische organisaties verboden (niet het Jodendom zelf).
Boedapest en andere steden hebben enorm snel groeiende Joodse wijken, waarin de huidige conservatieve Fidesz-regering ook geld investeert.
Voor de goede orde: Fidesz is een Hongaarse conservatieve partij, maar wel pro-Israëlisch gemiddeld genomen. Zoals het CDA in Nederland ongeveer.
Jobbik is een extreem-rechtse partij, die fel anti-zionistisch en anti-joods is. Jobbik heeft zeer intensieve banden met Iran. Jobbik-burgemeesters in sommige plattelandsgemeenten hebben zelfs de Iraanse vlag gehesen, terwijl ze zelf evangelisch-gereformeerd en Hongaars zijn.
Helaas gooien wij hier door de EU- en Reuters-bankenpropaganda Viktor Orbán en diens Fidesz gewoon op één "rechts-populistische antisemitische Oost-Europese" hoop met Jobbik enz.
Ik beweer niets, ik constateer slechts onnauwkeurigheden. Jij doet de (onjuiste) gevolgtrekkingen. Jij legt mij woorden in de mond en probeert mijn opmerkingen te criminaliseren zelfs. Daar houd ik niet van. Ik wil vrij denken en vrij kunnen schrijven.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:07 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ga je nu zeggen dat de Holocaust minder groot is dan geschreven?
Is dat serieus wat je beweert met een zogenaamd gebrek aan kritische meningen?
Ja, want dat slachtofferaantal is juist daarop gebaseerd. Jouw percentages zijn niet berekend op andere basis dan op de simpele vergelijking van bevolkingsregisters. En op schattingen, want de precies zes miljoen slachtoffers in totaal stonden al in 1943 blijkbaar vast.quote:Wat boeit het hoeveel er na de oorlog in Nederland of Hongarije bleven?
Doet dat iets af aan de 71.4% uit Hongarije die werden gedood of de ongeveer 73% uit Nederland?
Toen konden ze ook wel blijven, want Communistisch Hongarije had Joodse leiders als Rakoszy. Maar die was een stalinist, geen zionist inderdaad.quote:Je gaat totaal langs het punt waarbij veruit het merendeel van de Hongaarse (en Nederlandse) Joden is vermoord, waar een groot deel na de oorlog ook nog vertrok, en jij zegt dat ze gerust konden blijven, ik vraag me af wat je hier zoekt, waar je op uit bent.
Ik denk dat jij een uitstekend voorbeeld bent van iemand die zn geschiedenisles via youtube-filmpjes heeft gehad, ontzettend gelul en totaal geen kennis van de echte situatie, over de strafbaarheid van sommige uitspraken die je doet, of insinusties ontken het maar niet, zal ik het nog niet eens hebben zo.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 11:19 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Ik beweer niets, ik constateer slechts onnauwkeurigheden. Jij doet de (onjuiste) gevolgtrekkingen. Jij legt mij woorden in de mond en probeert mijn opmerkingen te criminaliseren zelfs. Daar houd ik niet van. Ik wil vrij denken en vrij kunnen schrijven.
[..]
Ja, want dat slachtofferaantal is juist daarop gebaseerd. Jouw percentages zijn niet berekend op andere basis dan op de simpele vergelijking van bevolkingsregisters. En op schattingen, want de precies zes miljoen slachtoffers in totaal stonden al in 1943 blijkbaar vast.
[..]
Toen konden ze ook wel blijven, want Communistisch Hongarije had Joodse leiders als Rakoszy. Maar die was een stalinist, geen zionist inderdaad.
Joden werd verder niets in de weg gelegd, hoor. Ook in ons Nederland niet, hoewel zij helaas soms veel te kil en bureaucratisch werden terug ontvangen uit de kampen. Dat is een minpunt dat voor zowel marxistisch Hongarije toen als kapitalistisch Nederland gold.
Veel Joodse mensen emigreerden na de oorlog uit angst, niet om reële dreiging of onleefbaarheid. Joden konden gewoon alles doen in Hongarije en in Nederland.
Dus ik begrijp jou niet goed.
Lees goed mijn verhaal boven.
De Palestijnen moeten unilateraal vrede sluiten.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Israeli settlements approval raises tensions before Middle East peace talks
En weer saboteert Israel het vredesproces.
Tuurlijk, ze moeten gewoon Israel hun zin geven en oprotten naar ....quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:18 schreef waht het volgende:
[..]
De Palestijnen moeten unilateraal vrede sluiten.
Het waren weer twee geweldige dagen bij de onderhandelingen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Niet liegen. Een bouwstop werd niet afgesproken als voorwaarde voor de heropstarting van de onderhandelingen tussen Israël en de Palestijnen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 14:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |