abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128971504
Maar is er dan nog steeds sprake van een termijndiscussie?
pi_128973388
Dat was toch bij skip?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128973643
quote:
11s.gif Op maandag 15 juli 2013 12:31 schreef ProjSkippy het volgende:
AAAAAAAAAAAH! Ik. wil. geen. baby. meer! :X

http://www.upcoming.nl/ri(...)met-duivelse-plannen
Whahaha! :D

Mmmm, Skip, lastig maar ik blijf bij m'n eerste gok!

Kiwi, tot over een week of 5!

Hilz, maagzuur is hier soms, maar geen probleem als ik na 21.00 uur 's avonds niets meer eet :). Wel fijn dat je ribben nog helemaal heel zijn! Met 3 weken voor is Olli wel aan de maat... Hebben ze een idee waarom hij zo hard groeit? Ah, ja, je cyclus kan natuurlijk verschillen...

Wij mogen overmorgen weer babyspieken, heb er zin in!
Home is where the O+ is...
pi_128973734
Heb je enig idee van wanneer je eisprong is geweest hilz? Want 3wk voor op groei is veel.
Skips ik heb geen flauw idee bij je echo maar ik gok jongetje. Ook vooral omdat die de er nu ineens massaal aankomen.
  maandag 15 juli 2013 @ 16:31:07 #205
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_128974123
Ik kan ook niet wijs worden uit de echo mbt tot de nub theorie, maar ik gok op meisje. Gewoon, om lekker tegendraads te zijn ;)

Oh en Kiwi, tot binnenkort! :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 15 juli 2013 @ 17:02:15 #206
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128975153
Dit zijn 'de' data's ;)

Pil gestopt 3 november.

8 november werd ik ongesteld. dit duurde tot 12 november.

Ongeveer 2 weken daarna voelde ik mijn vermoedelijke eisprong. Wat achteraf ook innesteling zou kunnen zijn.

Ik ging heel vroeg testen, op 1 december. Omdat ik ergens gelezen had dat dit kon. 4 dagen voor nod maar bleek 5 dagen voor nod. test was negatief.

Volgens mijn eigen berekening van cyclus had ik 6 december ongesteld moeten worden maar dat werd ik niet. 8 december opnieuw getest en die was knetter positief.

Dus. Eisprong was wel eisprong en Olli is huge

Of. Eisprong was innesteling en mijn cyclus is heel kort. Maar... de 1 december test had dan ook positief moeten zijn.

Saillant detail, ik heb de 2e keer testen op de zelfde dag gedaan als vriendin en later bleek met 13 minuten verschil qua tijd, alleen wisten we dit pas een maand later van elkaar
pi_128975906
Even een vraagje zo tussendoor, maar hoe zit het met de hoeveelheid harde buiken bij ruim 35 weken?

Ik heb vandaag echt bij het minste geringste een harde buik, soms ook pijnlijk. Ze zijn niet lang genoeg pijnlijk zeg maar, dus ik weet wel zeker dat het geen weeën zijn. Maar het is wel f*cking irritant zo, als ik met de auto over een minidrempel rij heb ik al een harde buik..
pi_128976173
Heb je ze ook in rust Laiv?
Hier heb ik dat op sommige dagen ook, vaak heb ik dan de dag/dagen ervoor teveel gedaan.

Hilz, dan zou je ei rond de 22e zijn gesprongen? Dan is een week erna idd wat vroeg, wat klopt met je neg test, en 2 weken 'logisch'. Als je ei eerder was, zou je idd logischerwijs eerder posi hebben moeten testen, tenzij je een trage innesteling had. Maar 3 weken kan sowieso niet...

Zit even te denken hoe het zat. Volgens mij is je luteale fase altijd even lang, en kan de eerste fase van je cyclus idd verschillen in lengte. Het zou dus kunnen dat je een heel korte eerste fase had, al kan die niet korter zijn dan 7 dagen als ik het goed onthouden heb.
pi_128977963
Ik heb ze ook wel wat in rust, maar minder.

Ik heb vandaag ook niet heel veel gedaan voor mijn gevoel, maar gisteren heb ik wel teveel gedaan misschien. Even rustig aan blijven doen dus.
pi_128978030
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:45 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb ze ook wel wat in rust, maar minder.

Ik heb vandaag ook niet heel veel gedaan voor mijn gevoel, maar gisteren heb ik wel teveel gedaan misschien. Even rustig aan blijven doen dus.
Idd! Kijken of het verbetert!
pi_128978053
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 16:09 schreef DJMomo het volgende:
Dat was toch bij skip?
Oh snorrie. Mag ik het al op hormonen gooien? ;)
Hillz, dat is vrij duidelijk idd, ook met negatieve test. Zit hij met z'n metingen dan ook boven de p97 voor buik en hoofd? Of zit hij daar onder?
  maandag 15 juli 2013 @ 18:55:36 #212
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128978243
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 15:06 schreef WupWup het volgende:
Maar is er dan nog steeds sprake van een termijndiscussie?
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 16:09 schreef DJMomo het volgende:
Dat was toch bij skip?
Die heb ik hier inderdaad ook nog. Sta nog steeds bijna twee hele weken terug. Bij de 20 wekenecho wordt er weer gekeken. De echo bij 16w5d was bij een pretechobureau en daar werd de grootte niet gemeten omdat "het dan meer 'medisch' zou worden".

De 20 wekenecho is 1 augustus (aaaaaaaah, al over ruim 2 weken!) dus ik ben benieuwd. Maar ik denk dat ze vast blijven houden aan die twee weken terugzetting.. Voorgevoel. Maar het zou mij niet verbazen als ik met de 20 wekenecho in ieder geval een koter heb die voorloopt qua groei. Volgens m'n eigen berekening ben ik komende vrijdag al 20 weken.

[ Bericht 1% gewijzigd door ProjSkippy op 15-07-2013 19:05:50 ]
pi_128979155
Wat een "gedoe" toch met die metingen.
Hier kwam de meting precies overheen met mijn eigen berekening. Ik heb echt een cyclus uit het boekje.

l'tiekje heb je al vakantie nu? Want zoveel harde buiken klinkt niet echt goed.
pi_128979500
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:24 schreef ferrari_rood het volgende:
Wat een "gedoe" toch met die metingen.
Hier kwam de meting precies overheen met mijn eigen berekening. Ik heb echt een cyclus uit het boekje.

l'tiekje heb je al vakantie nu? Want zoveel harde buiken klinkt niet echt goed.
Ik heb al vakantie, moet nog wel iets afmaken, en daar heb ik mijzelf deze week nog voor gegeven. En daar zit ik maar een paar uurtjes per dag aan. 's Middags slaap ik nog 1,5-2 uur elke dag.
pi_128979523
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:35 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Ik heb al vakantie, moet nog wel iets afmaken, en daar heb ik mijzelf deze week nog voor gegeven. En daar zit ik maar een paar uurtjes per dag aan. 's Middags slaap ik nog 1,5-2 uur elke dag.
stress gehad de laatste weken? wanneer moet je weer op controle?
  maandag 15 juli 2013 @ 19:49:05 #216
132740 Sharpdressedman
Fryslân Boppe
pi_128979903
Zooo de kleine van mijn broer staat in de nieuwe Z8 folder en website, trots dat ie is :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Sharpdressedman op 15-07-2013 19:58:21 ]
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  maandag 15 juli 2013 @ 19:49:29 #217
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128979916
Ik weet niet zo goed wat de p (95) metingen inhouden. VK heeft het daar nooit over gehad eigenlijk. Ik zal het de volgende keer vragen iig.

Ze houd het goed in de gaten. Tegen het eindje dan krijg ik geloof ik extra metingen. Vruchtwater enz.

De UD blijft dus een groot mysterie :D

Rustig aan Laiv. :*
pi_128980358
Wellicht blaasontsteking, laiv?

Je kreeg nu toch al extra metingen, Hilz?
  maandag 15 juli 2013 @ 20:06:39 #219
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128980474
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:03 schreef Cwen het volgende:
Wellicht blaasontsteking, laiv?

Je kreeg nu toch al extra metingen, Hilz?
Jep 2x extra een groei echo gehad.. En liep gelijk op 6 augustus.
pi_128982096
Nou ja, dat zou dus echt niet mogen zijn, dat je UD een raadsel is. Je zet namelijk de groei af tegen een termijn en dat kun je niet doen als de termijn onzeker is. Als ik je vorige post lees, is je datum dus wel zeker, maar loopt je baby voor op het gemiddelde. Dan blijft je UD wel gewoon hetzelfde.
pi_128982538
Maar is het dan niet vreemd dat haar baby nu 3 weken voorloopt op de groei (uitgaande van de origineel vastgestelde UD)?
pi_128982563
Heb alles gelezen maar er is niks blijven hangen. Vandaag begonnen op het nieuwe kantoor na 3 weken vakantie. Mn collega had mn spullen ingepakt, dus dat was een enorme zoektocht. Daarna de kasten ingericht etc. Resultaat was knallende koppijn en harde buiken. Nog steeds hoofdpijn en als ik de trap oploop een harde buik. Was eigenlijk van plan om vanavond weer eens een rondje sportschool te doen maar in plaats daarvan heb ik mn abonnement maar stop gezet tot na de bevalling. Nu maar rustig op de bank zitten.
pi_128982586
dat lijkt mij toch ook? Dat je UD gewoon vaststaat en je kind gewoon een bolprop is, net als dat je kindje ieniemienie is, kan je ook niet opeens tig weken bij je UD optellen.
  maandag 15 juli 2013 @ 21:01:23 #224
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128982862
Had dat niet ook te maken met het gezeik bij de Star (Hillz?)?
pi_128982903
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 20:53 schreef Cwen het volgende:
Maar is het dan niet vreemd dat haar baby nu 3 weken voorloopt op de groei (uitgaande van de origineel vastgestelde UD)?
Je hebt groot en je hebt te groot. Vandaar dat ik naar de p-waarde vroeg. Bij te groot kan er een onderliggende oorzaak zijn, hoeft ook niet. Maar ik vind wel dat dat goed uitgelegd moet worden door de verloskundige.
  maandag 15 juli 2013 @ 21:18:28 #226
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_128983545
Pino loopt ook enorm voor nu dus ik hoop dat de Novorapid snel z'n werk gaat doen en dat hij volgende week met de groeiecho misschien weer onder de p100 zit (nu er ver overheen :{ )

Steeds weer naar het ziekenhuis begint me wel de keel uit te hangen, morgen mag ik naar de oogarts, want dat hoort bij het protocol, ik word gedruppeld dus daar minimaal 2 uur wachten tot ik weer mag rijden. }:|
  maandag 15 juli 2013 @ 21:21:09 #227
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128983657
Dat was idd het gezeur bij Star. Misschien was het wel geen gezeur en hebben ze gelijk, maar ze maakte er met haar dramatische gedoe een wedstrijdje van. Ze ging nog net niet stampvoeten na het telefoon gesprek met de vk :')

Ud blijft ook gewoon de 16e maar als het eenmaal de 16e is en olli zit nog 'binnen' krijg ik een uitgebreide check.

wat ze nu kon zien was hoofdje en buik op formaat alsof ik de 24e uitgerekend zou zijn. Dus geen bijgestelde datum.

Die p meting ga ik me even op inlezen en info vragen. Want daar weet ik idd niks van af..
pi_128984373
Poeh Spewey, ik doe het je niet na!

Jeetje Cwen, dat is dubbel naar. En helemaal in deze tijden.

Oh Momo, wat een ehm.. aparte moeder. Ik snap dat ze blij is, maar ze moet toch ook begrijpen dat het niet haar taak is om dit aan iedereen te gaan lopen vertellen, en al helemáál niet aan jouw broer!
Maar wat een mooie echo!

En Hilz ook al in de problemen.. Ik ben intercedent (nou ja, zoiets) en dus mede'-verantwoordelijk' voor al die nulurencontracten, maar dat is ook het enige dat klanten in deze tijd nog aan willen gaan. Heb het over contracten met iets meer vastigheid (in lengte of in uren) en ze rennen hard weg.
En dan die vrienden er nog overheen..

En Skippy ook al nare schoonouders.. Die van mij hebben zich alleen versproken tegen een tante waaraan vriend het graag zelf had verteld, máár wij waren zelf niet duidelijk geweest dat ze het echt niet mochten doorvertellen. We hadden alleen gezegd: 'hang het nog maar niet aan de grote klok.'

Verder kan ik overigens niets maken van die echo's hoor, ik zie geen (gebrek aan) piemeltjes.

Verder ben ik niks vergeten toch :@
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_128984603
Cwen, ik laat het morgen nog even nakijken hoor, al denk ik niet dat het blaasontsteking is.

f_r, ik heb woensdagmiddag controle, liggingsecho en dan ook gelijk het bevallingsplan doornemen.
pi_128984864
@Hilz, heb je wel een suikertest gehad ook? Wellicht is de baby met een andere reden dan miscalculatie zo groot.
pi_128985340
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:21 schreef Hilzillah het volgende:
Dat was idd het gezeur bij Star. Misschien was het wel geen gezeur en hebben ze gelijk, maar ze maakte er met haar dramatische gedoe een wedstrijdje van. Ze ging nog net niet stampvoeten na het telefoon gesprek met de vk :')

Ud blijft ook gewoon de 16e maar als het eenmaal de 16e is en olli zit nog 'binnen' krijg ik een uitgebreide check.

wat ze nu kon zien was hoofdje en buik op formaat alsof ik de 24e uitgerekend zou zijn. Dus geen bijgestelde datum.

Die p meting ga ik me even op inlezen en info vragen. Want daar weet ik idd niks van af..
Je moet het een beetje zo zien:

kindje 1 p10 30 wkn: 918 gr 40 wkn: 2964 gr

kindje 2 p50 30 wkn: 1295 gr 40 wkn: 3497 gr

kindje 3 p90 30 wkn: 1682 gr 40 wkn: 4047 gr

Kindje 1 groeit door op de p10. Dat betekent dat 10% van de kindjes een geboortegewicht heeft dat lager ligt, en 90% van alle kinderen heeft een gewicht dat hoger ligt dan dat van jouw kindje.

Kindje 2 groeit op de p50. Dit is de gemiddelde-lijn. 50% is kleiner en 50% is groter. Dit kind wordt gezien als gemiddeld en als 'de standaard', alles groter dan dit kind is groot en alles kleiner dan dit kind is klein.

Kindje 3 groeit op de p90, slechts 10% van de kindjes zijn zwaarder/groter en 90% van de kindjes zijn kleiner/lichter.

Alle 3 deze kindjes zijn normaal (!), er is pas sprake van té klein als je het hebt over onder de p2,3 en je hebt het pas over té groot als je het hebt over boven de P97,7 (sorry Spew :P ) en ook dan kan het nog normaal zijn, maar het is wel uitzonderlijk en het is altijd reden om goed verder te kijken naar of er andere oorzaken aan te wijzen zijn voor de groei.

Nou terug naar de kindjes, kindje 2 groeit op de p50, dit kind is een standaard-kind.Op de uitgerekende datum zal dit kind 3497 gram wegen. Echter, als kindje 3, het grote kind, bij 37 weken geboren zou worden, dan weegt dit kind al 3468 gram. Je zou dus kunnen concluderen dat kindje 3 maar liefst drie weken voorloopt op de groei, als je de uitgerekende datum namelijk verplaatst en van die 37 weken, 40 weken maakt, dan is dit kind ineens wel gemiddeld. Dat is natuurlijk bullshit om dat te doen, want het blijft een kindje van 37 weken met mogelijk premature (gedrags)kenmerken enz.

Als je bij een echo een buikomtrek meet, en jij bent op dat moment 20 weken, dan komt er bijvoorbeeld te staan "conform 23 weken". Dat betekent alleen maar, dat als dit kind, een gemiddeld kind was geweest, dat hij dan nu, met deze buikomtrek, 23 weken zou zijn. Het betekent niet dat jouw datum 3 weken vooruit moet en het betekent ook niet dat jij eigenlijk 3 weken verder bent. Het betekent gewoon dat de groei van jouw kind, overeenkomt met een p50 kind van 23 weken. En dat vertaald zich dan weer andersom terug, dat je met buikomtrek x dus op de p90 zit qua groei.

God ik maak het er niet duidelijker op :') sorry.
Je hebt grote baby's en kleine baby's. De jouwe is groot. Zo :P
Kind op de p10 bereikt pas veel later het gemiddelde gewicht en een kind van de p90 bereikt dit gewicht veel eerder. Dat betekent niet dat de mama van kindje 1 minder ver is en de mama van kindje 3 juist langer zwanger is. Daarom zijn die p-waarden zo prettig, het geeft aan waar je staat ten opzichte van de gemiddelden lijn, niet meer en niet minder.

En ik blijf erbij, jij hebt een duidelijk verhaal qua testen, cyclus, menstruatie en eisprong en daarbij is er gewoon een CRL bepaald rond 12 weken, dat is dé standaard voor termijn, als die bekend is moet die gewoonweg aangehouden worden, staat in alle richtlijnen.
:)
  maandag 15 juli 2013 @ 22:05:46 #232
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128985714
Mignonne, als ik jou toch niet had O+ Je hebt het volkomen duidelijk gemaakt voor mij! Google was in dit geval niet echt 'je vriend' want ik snapte er geen hark van. Ben blij dat ik me niet door star heb over laten halen de datum aan te passen. Dan is het nu gewoon voor het eggie en definitief, een dikke vette Olli :D

Suiker was trouwens ook goed Zand, 4.1 bij start en 4.7 2 uur na.
  maandag 15 juli 2013 @ 22:06:55 #233
30252 Soempie
Procreating
pi_128985762
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:58 schreef mignonne het volgende:

God ik maak het er niet duidelijker op :') sorry.

Juist wel! Ik vind het in elk geval een helder en begrijpelijk verhaal.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128985957
gelukkig :D

en een jompel voor bOlli *O* :P
pi_128986036
Ik vind het ook heel duidelijk hoor migonne :Y ^O^
pi_128986071
Bolli O+
pi_128986240
Mignonne; Ik wil bij mijn volgende zwangerschap jou als vk O+
  maandag 15 juli 2013 @ 22:18:52 #238
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_128986324
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:58 schreef mignonne het volgende:

en je hebt het pas over té groot als je het hebt over boven de P97,7 (sorry Spew :P )

Nou hoor :D
pi_128986348
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:17 schreef Poezebeest het volgende:
Mignonne; Ik wil bij mijn volgende zwangerschap jou als vk O+
Dat wordt verhuizen voor je. Ik gok zo dat mignonne eerst in haar nieuwe huis wil wonen dus niet meteen weer gaat verhuizen.
pi_128986355
@migonne heb ik nog een vraag, in hoeverre wordt bij de termijnbepaling rekening gehouden met data en gegevens die je zelf hebt verzameld, versus de metingen van de echo?
Ik weet dmv mijn temperatuurcurve en ovulatietesten vrijwel exact wanneer mijn eisprong was, na vier dagen begon de misselijkheid, en op dag zes plaste ik al een extreem licht tweede streepje. Zou ik dan straks toch 1 of 2 weken teruggezet kunnen worden, als de meting dat toevallig zo aangeeft, of gaan ze dan liever van mijn testen uit?
pi_128986471
Maareh... Hilz... je moet dit wel bespreken met je vk hoor! want ik vind het vrij idioot dat het je niet zo is uitgelegd. Als ik het kan uitleggen dan kan je eigen verloskundige dat ook. ;) En het is wel goed om dit vlak duidelijkheid te hebben. Want wat willen ze nu van je? Vinden ze Olli te groot? en zo ja hoe groot is dan te groot? Enz. Je hebt recht op informatie en dat krijg je nu blijkbaar niet en dat vind ik eerlijk gezegd slordig te noemen.
pi_128986919
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:19 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dat wordt verhuizen voor je. Ik gok zo dat mignonne eerst in haar nieuwe huis wil wonen dus niet meteen weer gaat verhuizen.
Jij hebt een punt :+
pi_128987276
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:19 schreef zandsculptuur het volgende:
@migonne heb ik nog een vraag, in hoeverre wordt bij de termijnbepaling rekening gehouden met data en gegevens die je zelf hebt verzameld, versus de metingen van de echo?
Ik weet dmv mijn temperatuurcurve en ovulatietesten vrijwel exact wanneer mijn eisprong was, na vier dagen begon de misselijkheid, en op dag zes plaste ik al een extreem licht tweede streepje. Zou ik dan straks toch 1 of 2 weken teruggezet kunnen worden, als de meting dat toevallig zo aangeeft, of gaan ze dan liever van mijn testen uit?
Echo is in principe leidend. Een ovulatie zegt wel veel maar niet alles. Een vruchtje kan ook nog een paar dagen rondzweven voordat hij innestelt en verder gaat met groeien.
Alleen bij ivf dacht ik wordt de datum gebaseerd op datum van terugplaatsen en niet de echo. Hoewel je dat ook vaak anders ziet.
pi_128987314
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:31 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

Jij hebt een punt :+
Sorry :+ maar idd. Ik denk dat ik nog wel ff hier woon :P
  maandag 15 juli 2013 @ 22:53:11 #245
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128987946
Ik ga jouw post en mijn eigen berekeningspost even op een blaadje plakken en volgende week meenemen. Eens kijken of ze er wat zinnigs op kan zeggen.

Moet wel melden dat naarmate de tijd vorderd ik wel een beetje zenuwappig begin te worden. Ik moet (lees wil) nog zoveel doen voordat Olli er is. En aan de andere kant wil ik eigenlijk alleen nog maar walvissen op mijn luchtbed in het zwembad en boekjes lezen. :')
  maandag 15 juli 2013 @ 23:03:26 #246
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_128988440
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:49 schreef Sharpdressedman het volgende:
Zooo de kleine van mijn broer staat in de nieuwe Z8 folder en website, trots dat ie is :D
Met die bokshandschoenen??
pi_128988950
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

Echo is in principe leidend. Een ovulatie zegt wel veel maar niet alles. Een vruchtje kan ook nog een paar dagen rondzweven voordat hij innestelt en verder gaat met groeien.
Alleen bij ivf dacht ik wordt de datum gebaseerd op datum van terugplaatsen en niet de echo. Hoewel je dat ook vaak anders ziet.
Dus ook als het zou betekenen dat ik al positief testte terwijl de echo vind dat ik toen nog niet zwanger was?
pi_128989408
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:13 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Dus ook als het zou betekenen dat ik al positief testte terwijl de echo vind dat ik toen nog niet zwanger was?
Dan zou er vier weken verschil zitten tussen je eigen berekening en die van de echo?
Weetje met die termijnen, het lastige is gewoon dat er altijd vrouwen zijn die wél goed op de hoogte zijn van hun lichaam/cyclus/ovulatie. Maar het overgrote merendeel van de vrouwen is daar echt niet van op de hoogte, en dan heb je ook nog de groep die niet weet wanneer ze voor het laatst ongesteld waren, onregelmatige cyclussen, door bijv. pilgebruik heen zwanger geraakt of

Men is het tegenwoordig over een paar dingen eens:
a) vrijwel alle baby's groeien de eerste 12 weken ongeveer precies gelijk. Hoeveel mm het kind meet kun je dus uitzetten in een curve vrijwel omdat soms een groeivertraging wordt gezien bij kindjes met bijv. syndromen
b) de berekening van de datum op basis van de eerste dag laatste menstruatie is niet erg betrouwbaar. We vragen er wel naar maar dat is meer voor mijn eerste grove inschatting van hoever iemand is, vaak komt het redelijk overeen soms ook niet en is iemand zomaar 4 weken verder.
c) de berekening van datum op basis van ovulatiedatum zou redelijk betrouwbaarder moeten zijn dan b) maar is uiteindelijk onbetrouwbaar te noemen omdat het merendeel van de vrouwen hun ovulatie niet weet.

Op basis daarvan is ervoor gekozen om a) als standaard te nemen voor het berekenen van de termijn. In jouw geval is dat een beetje jammer omdat je je cyclus goed kent, maar punt a blijft wel overeind. Als de termijn van jouw kindje rond ongeveer de 12 weken is bepaald dan kun je er vanuit gaan dat dit een betrouwbare termijn is, ook als die afwijkt van je ovulatiedatum. Uitzondering daarop vormen de terugplaatsingen waarbij dus exact bekend is op de minuut af wanneer het vruchtje is teruggeplaatst en hoever de zw.schap dus zou moeten zijn.
pi_128989473
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:53 schreef Hilzillah het volgende:
Ik ga jouw post en mijn eigen berekeningspost even op een blaadje plakken en volgende week meenemen. Eens kijken of ze er wat zinnigs op kan zeggen.

Moet wel melden dat naarmate de tijd vorderd ik wel een beetje zenuwappig begin te worden. Ik moet (lees wil) nog zoveel doen voordat Olli er is. En aan de andere kant wil ik eigenlijk alleen nog maar walvissen op mijn luchtbed in het zwembad en boekjes lezen. :')
Zenuwachtig waarvoor, precies? Wat wil je nog allemaal doen? :D
  maandag 15 juli 2013 @ 23:56:03 #250
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128990689
Ik wil nog op fotowalk door Hellevoetsluis, ik schrijf brieven met een gevangenis boefje in Amerika en die heb ik een uitgebreid foto verslag van mijn woonplaats beloofd.
Ik wil het vrijgezellen feestje van as zaterdag niet missen (heb uiteindelijk de centjes bij elkaar gekregen dus wil er optimaal van genieten :X)
Ik hoop op 2 augustus het huwelijk zelf mee te kunnen maken
en en en en en...

En zenuwachtig voor de bevalling natuurlijk. Doorsta ik het als een bikkel of lig ik hysterisch te zijn... :')
Ik heb de afgelopen weken steeds oude 'bevallings verhalen' topics op fok gelezen. En begin te twijfelen of dat wel zo'n goed idee was :D
pi_128996751
Hillzillah, dat vraag ik mij ook wel weer af hoor. Hoe zal ik dit keer met de pijn omgaan, en hoe ga ik om met de weeën als ze sterker worden. Vorige keer was ik na 17 uur weeën al zo af, dat ik het sterker worden na het breken van de vliezen eigenlijk niet meer kon hebben. Dus ik vraag mij af hoe dat zal gaan als het nu sneller gaat(daar hoop ik toch wel op).

En ik krijg net de MvM wikkeldeken in de brievenbus, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.. :P *O*
pi_128996916
hihi ja die bevallingsverhalen zijn soms leuk om te lezen..maar soms is het achteraf gezien niet zo handig ;)

Fijn dat Mignonne iets van duidelijkheid kan scheppen :) toch handig he zo'n fok dedicated vk :P

Wat gaan jullie doen zaterdag..of dat kun je natuurlijk niet zeggen ivm evt meelezers.

Martine..rustig aan hoor. En dat sporten tja..ik snap toch al niet hoe mensen dat doen :D
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:35:06 #253
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128997113
Oh de meelezers zijn er niet hoor :) Vrienden doen niet aan forum.

Quadrijden / kajakken / levend tafelvoetbal / boogschieten / wandklimmen. Ze wilde geen omtdeugende toestanden dus gezweet zal er worden
We beginnen met een koffietafel met hapjes, hebben tussendoor n lunch en uiteindelijk een welverdiende heerlijke bbq met de mannen.

Ik heb hem vd weel ook gekregen! *O* En zacht dat hij is!!
pi_128997224
so! dat is nog een actief dagje zeg :D
was je van plan daar aan mee te gaan doen? zo ja, dan respect hihi

en geen ontdeugende toestanden..ja nee dat snap ik helemaal..wouden wij ook niet..vindt ik altijdzo stom :)

nou ik hoop dat je een leuke dag hebt in elk geval :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:51:07 #255
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_128997433
Het enige ontdeugende wat er op mijn vrijgezellenfeest gebeurde is dat we een vrouwelijke vrijgezellenparty tegenkwamen, waarbij de vrijgezel een t-shirt had met allemaal snoepjes erop die afgebeten moesten worden, tegen betaling.
Er waren er nog niet veel af....maar je begrijpt dat mijn groep prima bereid was om voor de rest te betalen....en dan moest ik ze eraf bijten. Was geen straf...hahaha
pi_128997516
ghehe nja dat is ook geen ramp :P

ik bedoelde mee in een stom pak door de stad jezelf voor lul laten zetten..dus niet eens perse " ondeugend"

wij zijn met de dames naar de dierentuin geweest en s'avond naar zo'n comedy diner..was erg leuk
en de heren zijn naar een bierbrouwerij geweest en gaan paintballen en buggy rijden en daarna bbqen
  dinsdag 16 juli 2013 @ 10:02:38 #257
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_128997696
Was nog een zeer aantrekkelijke dame ook. Hahaha
Neuh had geen pak aan, alleen een hoedje in de vorm van een condoom op mijn hoofd. En oude kleren...terwijl we achteraf helemaal niks smerigs gingen doen...en bedankt loop je een beetje in je oude kloffie door de stad.

Was ook niemand super dronken ofzo, maar heb ik ook altijd gezegd dat ik iets dergelijks absoluut niet wilde en dat ik het meer zag als gewoon een heel erg gezellige avond met vrienden en broers. Nou dat is wel gelukt kan ik je vertellen, het was top!
pi_128997778
Ik was echt ladderzat op mijn eigenste O+
pi_128997958
Zo, dat is inderdaad een actieve dag Hilz! Je zal inderdaad vast niet met alles mee kunnen of willen doen :)

Ik begin het nu ook wel steeds spannender te vinden. Zeker nu ik ook echt bezig ben met de allerlaatste dingen zoals ziekenhuis tas inpakken, dan komt het toch ineens wel dichtbij. Bevallingsverhalen hier op Fok vind ik trouwens echt super. Ik heb altijd het liefst zoveel mogelijk informatie en details. Dan weet ik tenminste ook veel negatievere en uitzonderlijkere situaties en dan kan je eigen bevalling misschien alleen maar meevallen?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 10:16:33 #260
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128997976
Vrijgezellenfeesten :Y) altijd leuk! Ik vind een beetje gekkigheid er ook altijd bij horen, maar zou er bijvoorbeeld niet aan moeten denken om een stripper op schoot te krijgen. Dat is echt niets voor mij.

Googlen zou tijdens een zwangerschap trouwens echt verboden moeten worden (net als horror bevallingsverhalen). Ik heb telkens steekjes aan de linkerkant van mijn buik, ter hoogte van mijn eierstok. Als je daar wat zoekopdrachten op los laat kom je enkel bij enge verhalen terecht over buitenbaarmoederlijke zwangerschappen. Meh. Hoeft niet. :{ Al die onzekerheden de eerste weken! Zit r wel een vruchtje, zit het wel op de juiste plek, groeit t wel? Het liefst zou ik even gaan dutten tot wk 12 ofzo
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_128998229
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:16 schreef Kimpossible het volgende:
Vrijgezellenfeesten :Y) altijd leuk! Ik vind een beetje gekkigheid er ook altijd bij horen, maar zou er bijvoorbeeld niet aan moeten denken om een stripper op schoot te krijgen. Dat is echt niets voor mij.

Googlen zou tijdens een zwangerschap trouwens echt verboden moeten worden (net als horror bevallingsverhalen). Ik heb telkens steekjes aan de linkerkant van mijn buik, ter hoogte van mijn eierstok. Als je daar wat zoekopdrachten op los laat kom je enkel bij enge verhalen terecht over buitenbaarmoederlijke zwangerschappen. Meh. Hoeft niet. :{ Al die onzekerheden de eerste weken! Zit r wel een vruchtje, zit het wel op de juiste plek, groeit t wel? Het liefst zou ik even gaan dutten tot wk 12 ofzo
Nee, je komt dan de gekste dingen tegen inderdaad. Eerste weken vond ik die onzekerheid ook echt vervelend, was ook de reden dat we alvast rond week 8 een pretecho hadden gedaan. Was iets van Eur30,- en was echt elke cent waard om alvast een vruchtje op de goede plek te zien zitten met een knipperend hartje O+
  dinsdag 16 juli 2013 @ 10:32:58 #262
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128998362
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:27 schreef Suusz het volgende:

[..]

Nee, je komt dan de gekste dingen tegen inderdaad. Eerste weken vond ik die onzekerheid ook echt vervelend, was ook de reden dat we alvast rond week 8 een pretecho hadden gedaan. Was iets van Eur30,- en was echt elke cent waard om alvast een vruchtje op de goede plek te zien zitten met een knipperend hartje O+
Ik mag met 7 wk 4 dgn voor de eerste echo, dat is wel heel fijn! En spannend. Het stomme is dat je er ook geen drol aan hebt om je druk te maken. Je wordt er niet zwangerder of minder zwanger van en eventuele complicaties worden er niet door voorkomen of iets dergelijks. Mja.

Bij jou de laatste loodjes, dat is ook erg spannend! Zwanger zijn is 1 ding, maar dan echt een báby krijgen is weer een heel ander verhaal :9. Geniet nog even van je buik O+
pi_128998414
Das al bijna KP!
Maar eerst mag zand! :Y al un peu nerveux, zand?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128998526
ah ja herkenbaar kp..stom is dat he die onzekerheid.
Maar helaas is die onzekeheid na de eerste echo ook nog niet weg..tenminste bij mij niet.
Eigenlijk nam die onzekerheid pas af na de 2e echo en was pas helemaal weg na de 20 wkn echo.

Limone :D
pi_128998529
Kim dr eerste weken kruipen voorbij en geven zoveel onzekerheid. Heb je de echo al gepland staan? Google is meestal geen goede raadgever maakt de onzekerheid alleen maar groter.

Vrijgezellenfeestjes zijn leuk :) ik was ook behoorlijk van het padje op die avond..... had de volgende dag behoorlijk spijt :')
pi_128998571
Jeutje Hilz, en dat trek jij nog? Respect! En goedkoop zal het niet zijn geweest, nee...

Bevallingsverhalen ben ik een tijdje geleden gestopt met lezen. Hypnobirthing staat wat anders tegenover bevallen en hoewel ik er voldoende heb gelezen om een goed beeld te hebben van verschillende situaties, reacties en mogelijkheden, was ik er wel klaar mee. We gaan dit doen op onze manier :).

Zit nog wel te wachten op bellelena's verhaal!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 10:49:26 #267
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_128998723
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:40 schreef martine1984 het volgende:
Kim dr eerste weken kruipen voorbij en geven zoveel onzekerheid. Heb je de echo al gepland staan? Google is meestal geen goede raadgever maakt de onzekerheid alleen maar groter.

Vrijgezellenfeestjes zijn leuk :) ik was ook behoorlijk van het padje op die avond..... had de volgende dag behoorlijk spijt :')
Dat dus! Echo staat inderdaad al gepland. 3 augustus gaan we voor n volgens-de-boekjes-echo met prachtige knipper. :P O+

Zand, wanneer mag jij?!
pi_128998791
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:32 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ik mag met 7 wk 4 dgn voor de eerste echo, dat is wel heel fijn! En spannend. Het stomme is dat je er ook geen drol aan hebt om je druk te maken. Je wordt er niet zwangerder of minder zwanger van en eventuele complicaties worden er niet door voorkomen of iets dergelijks. Mja.

Bij jou de laatste loodjes, dat is ook erg spannend! Zwanger zijn is 1 ding, maar dan echt een báby krijgen is weer een heel ander verhaal :9. Geniet nog even van je buik O+
Ah, fijn dat de eerste echo al staat :).
Is inderdaad spannend aan het worden nu, ik ga mijn buik straks denk ik ook echt wel missen!
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:42 schreef Cwen het volgende:
Jeutje Hilz, en dat trek jij nog? Respect! En goedkoop zal het niet zijn geweest, nee...

Bevallingsverhalen ben ik een tijdje geleden gestopt met lezen. Hypnobirthing staat wat anders tegenover bevallen en hoewel ik er voldoende heb gelezen om een goed beeld te hebben van verschillende situaties, reacties en mogelijkheden, was ik er wel klaar mee. We gaan dit doen op onze manier :).

Zit nog wel te wachten op bellelena's verhaal!
Hypnobirthing wil ik erg graag meer over weten. Ik hoef wat mij betreft geen hele cursus (is het ook een beetje laat voor :P) maar zou wel graag het boek willen lezen om daar wat inspiratie en kleine tips uit te halen. Tot nu toe is het me alleen nog niet gelukt om een e-book ergens vandaan te plukken.
pi_128998806
Hilz wat een activiteiten zeg. Het klinkt wel als een heel duur vrijgezellenfeest.
Kp je mag al bijna voor een echo.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 10:56:13 #270
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128998891
Ik ga idd niet aan alles mee doen. De 'gevaarlijke' dingen sla ik over. Kajakken en boogschieten moet lukken denk ik. Koffietafel met hapjes wordt toch wel mijn favo bezigheid ;) Ik ga daar mijn persoonlijk record "Veel en zoet" wel verbreken denk ik :D

Ik blijf getrokken worden naar dat topic, vooral omdat bevallingen nou eenmaal nooit het zelfde zijn. En dan ben ik voor mijn gevoel een beetje voorbereid... Ofzo :')

Dat hypnobirthing klinkt heel chill Cwen. Heb er een beetje op gegoogled. Ben benieuwd naar hoe je het zelf gaat ervaren straks O+

Spannend hoor! Een boel bijna eerste echo's!

En ik geloof dat Kim het was, ik heb die steekjes links ook gehad, bleek een blaasontsteking te zijn. Daarvoor nog nooit van mn leven een blaasontsteking gehad. Op advies van hier laten testen en voila..
  dinsdag 16 juli 2013 @ 10:59:02 #271
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128998959
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Hilz wat een activiteiten zeg. Het klinkt wel als een heel duur vrijgezellenfeest.
Kp je mag al bijna voor een echo.
Alle activiteiten los zou écht niet te doen zijn qua prijs. Dit is een arrangement, nog steeds wel duur... Achteraf bleek dat er meerdere waren die een beetje moesten slikken qua prijs.

En ik ben gematst! omdat ik met bijna niks mee kan doen hebben ze geregeld dat ik maar de helft hoef te betalen O+
pi_128999466
Oh Cwen, ik wil ook hypnobirthing doen! Dus ben uiteindelijk wel benieuwd of het je tegen die tijd door de bevalling heeft geholpen!

Fijn hilz dat scheelt!

Hier morgen de echo! De aller eerste echo O+. En potver wat ben ik zenuwachtig. Het is net wat KP zegt het veranderd niets aan de situatie maar toch wel rete spannend of er een hartje klopt of niet!
♥ J & S
pi_128999697
dat is wel goed geregeld ja, lijkt me ook niet de bedoeling dat je de volle mep moet betalen anders

spannend klaproos :)

en veel en zoet klinkt prima! :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 11:37:17 #274
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128999939
Spannend klaproos! Hoe laat mag je?
pi_129000073
Klap mag morgen al! jeuj, rete spannend!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129000302
Klaproos het is bijna morgen. Nog even en je kunt jullie kindje voor het eerst zien.
pi_129000480
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:52 schreef Suusz het volgende:

[..]

Ah, fijn dat de eerste echo al staat :).
Is inderdaad spannend aan het worden nu, ik ga mijn buik straks denk ik ook echt wel missen!

[..]

Hypnobirthing wil ik erg graag meer over weten. Ik hoef wat mij betreft geen hele cursus (is het ook een beetje laat voor :P) maar zou wel graag het boek willen lezen om daar wat inspiratie en kleine tips uit te halen. Tot nu toe is het me alleen nog niet gelukt om een e-book ergens vandaan te plukken.
Ik heb het eea wel digitaal of kan het je opsturen, stuur me ff PM!
pi_129000601
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:53 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik heb het eea wel digitaal of kan het je opsturen, stuur me ff PM!
Done, thanks!!

Klaproos, spannend morgen :) !
pi_129001857
Spannend 1e echo! Ik was zoooo nerveus voor die en voor nummer 2,3 en 4 ook :') Pas bij week 16, toen ik haar soms voelde, kon ik het wat meer geloven dat het echt was. Ik en een baby'tje O+ Bij de seo (echo nummer 5) was ik gewoon weer net zo nerveus. Ben eigenlijk wel een beetje blij dat ik nu geen echo's meer heb. Niet goed voor de bloeddruk! :P
  dinsdag 16 juli 2013 @ 12:39:18 #280
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129001885
Morgen groeiecho daar ben ik wel weer zenuwachtig voor :')
pi_129002422
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:38 schreef Limone het volgende:
Spannend 1e echo! Ik was zoooo nerveus voor die en voor nummer 2,3 en 4 ook :') Pas bij week 16, toen ik haar soms voelde, kon ik het wat meer geloven dat het echt was. Ik en een baby'tje O+ Bij de seo (echo nummer 5) was ik gewoon weer net zo nerveus. Ben eigenlijk wel een beetje blij dat ik nu geen echo's meer heb. Niet goed voor de bloeddruk! :P
ook neit met 32 wkn?
pi_129002477
Morgen een liggingsecho, en ik vind het ook wel weer spannend.

De week erna groei echo, en de volgend keer dat ik pukkie dan zie is na de bevalling.. O+
  dinsdag 16 juli 2013 @ 12:56:12 #283
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129002501
Echo's en zenuwachtig..alleen voor die eerste, bij 9w5d :) Verder helemaal niet. Mja, heb ook alleen termijnecho, pretecho bij 16w en SEO gehad.

Spannend klaproos, veel plezier alvast morgen!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:02:25 #284
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_129002704
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:56 schreef GotC het volgende:
Echo's en zenuwachtig..alleen voor die eerste, bij 9w5d :) Verder helemaal niet. Mja, heb ook alleen termijnecho, pretecho bij 16w en SEO gehad.

Spannend klaproos, veel plezier alvast morgen!
Ik ook niet hoor alleen de groei kan wel een dingetje zijn bij mij vandaar ;)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:04:51 #285
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_129002797
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 12:38 schreef Limone het volgende:
Ik ben ook nog steeds zenuwachtig hoor.. Ik heb nu inmiddels 4 echo's gehad en over twee weken de 20 wekenecho.. Een paar dagen van te voren begin ik dan toch ineens weer van "wat nou als..?" :X

Ik heb met 32 (of 36, weet het even niet meer) ook nog een echo. Jij niet Limone?
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:34:52 #286
30252 Soempie
Procreating
pi_129003957
Bij onze verloskundigenpraktijk is er alleen later in de zwangerschap een echo als daar een indicatie voor is.

Deze zwangerschap ben ik ook wat zenuwachtiger voor de echo's (bloeding gehad, wat me onzeker maakte). Vorige zwangerschap was ik dat eigenlijk helemaal niet. Alleen toen bij de eerste echo wel de gedachte: 'oei, als ik het me maar niet allemaal heb verbeeld'. :')
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_129004415
Ik was gisteren al een stuk meer chill dan bij de eerste echo. Hopelijk volgende week weer iets chiller.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_129004624
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:16 schreef Kimpossible het volgende:

Ik heb die steekjes ook, maar heb maar aangenomen dat dat erbij hoorde :)

Voorzichtige meld hier :W ik ben nu twee weken niet thuis en ga daarna pas de vk bellen, maar ik hoop ook op een vroege echo. Dan ben ik hopelijk wat minder onzeker dan nu :')
pi_129004744
Nope, alleen als er een reden is voor verder onderzoek worden er bij ons nog echo's gemaakt. Ik vind het eigenlijk wel goed zo. Nu moet ik wel op mijn lichaam, instinct en kindje vertrouwen! :)
  dinsdag 16 juli 2013 @ 13:56:13 #290
30252 Soempie
Procreating
pi_129004862
Je voelde je kindje ook best al snel, zo met 16 weken, Limone! Dat lijkt me ook wel schelen.

Hier gaat de hele zwangerschap nog een beetje aan me voorbij. Ik hoop dat dat na de SEO volgende week verandert. Hopelijk is dan alles goed en weten we wat het wordt. En dan zal het vast ook niet lang meer duren voor ik hem of haar voel.
pi_129005263
Ja, ik heb van nature nogal aanwezige darmen, dus toen ik opeens een plopje op een voor mij onbekende plek voelde wist ik het wel! :D

Wanneer voelde jij je oudste? En jeetje! SEO! Wat gaat dat snel! *O*
  dinsdag 16 juli 2013 @ 14:15:28 #292
30252 Soempie
Procreating
pi_129005614
Ja, het gaat ontzettend snel! :o Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer wanneer ik m'n oudste voelde. Volgens mij rond de 20 weken? Ik heb het wel opgeschreven, maar dat boekje ligt op zolder.

Sinds vorige week voel ik wel af en toe iets. Ze zeggen wel dat vrouwen bij hun volgende zwangerschap vaak eerder doorhebben dat ze de baby voelen, maar ik niet hoor: 'was dit nou de baby? Leek er wel op, geen idee, denk het wel? *por* en tegen buik: doe nog eens zo'n plopje, dan weet ik het misschien wel! Grmbl, niks hoor.' 8)7 oO<

Ik ben vooral benieuwd of het een jongen of meisje is. Niet dat ik -nog- voorkeur heb, maar ik zou het wel mooi vinden om me er een beeld van te kunnen vormen: twee jongens of een jongen en een meisje! Toch twee heel verschillende gezinnen heb je dan.
  dinsdag 16 juli 2013 @ 14:35:09 #293
132740 Sharpdressedman
Fryslân Boppe
pi_129006265
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:34 schreef Soempie het volgende:
Bij onze verloskundigenpraktijk is er alleen later in de zwangerschap een echo als daar een indicatie voor is.

Deze zwangerschap ben ik ook wat zenuwachtiger voor de echo's (bloeding gehad, wat me onzeker maakte). Vorige zwangerschap was ik dat eigenlijk helemaal niet. Alleen toen bij de eerste echo wel de gedachte: 'oei, als ik het me maar niet allemaal heb verbeeld'. :')
hier ook, geen extra echo's/
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_129006434
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:53 schreef Limone het volgende:
Nope, alleen als er een reden is voor verder onderzoek worden er bij ons nog echo's gemaakt. Ik vind het eigenlijk wel goed zo. Nu moet ik wel op mijn lichaam, instinct en kindje vertrouwen! :)
Hoe tof O+

En dat gaat je zo helpen tijdens een bevalling!
  dinsdag 16 juli 2013 @ 14:55:04 #295
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_129006910
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 13:53 schreef Limone het volgende:
De beste insteek imo ^O^ Vertrouwen enzo.
pi_129007607
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 11:37 schreef Hilzillah het volgende:
Spannend klaproos! Hoe laat mag je?
Half 3! Hoe kom ik ooit de ochtend door haha!
Wel een 'geruststelling' dat meerdere wat zenuwachtig zijn voor een echo. Ik voel me ook super goed hoor, beetje moe maar zeker te doen en alleen het plassen gaat niet echt lekker. Mag dus niet klagen maar dan vraag ik me wel weer af of dit wel 'normaal' is haha :')

Cwen mag ik je ook PM-en wat betreft hypnobirthing :) ?
♥ J & S
pi_129008203
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 10:49 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Dat dus! Echo staat inderdaad al gepland. 3 augustus gaan we voor n volgens-de-boekjes-echo met prachtige knipper. :P O+

Zand, wanneer mag jij?!
Donderdag :)

(Verder niet bijgelezen nog, ik had een enorm zware werkdag. Wel heel leuk, maar ik ben eerder weg gegaan ivm dat ik het niet meer trok ;( :') )

Overigens ben ik nog niet echt zenuwachtig voor de echo, het komt zoals het komt. Het voelt anders dan de vorige keer, ik voel mijn buik nu groeien waar dat vorige keer eigenlijk alleen maar opgezette darm was, en ik heb er best vertrouwen in.
Maar tegelijk verwacht eigenlijk ook niet een kindje te zien op de echo, want dat is me namelijk nog nooit overkomen en ik heb al een shitload aan echo's gehad :').
Donderdag zal ik vast wel zenuwachtig zijn, maar nu nog niet ;).
pi_129008224
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 15:15 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Half 3! Hoe kom ik ooit de ochtend door haha!
Wel een 'geruststelling' dat meerdere wat zenuwachtig zijn voor een echo. Ik voel me ook super goed hoor, beetje moe maar zeker te doen en alleen het plassen gaat niet echt lekker. Mag dus niet klagen maar dan vraag ik me wel weer af of dit wel 'normaal' is haha :')

Cwen mag ik je ook PM-en wat betreft hypnobirthing :) ?
Tuurlijk!
pi_129009062
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 14:40 schreef L-E het volgende:

[..]

Hoe tof O+

En dat gaat je zo helpen tijdens een bevalling!
Lief!

Ik heb best wel uuh.. zin.. in de bevalling. Ze moet nog heel lang blijven zitten hoor, maar ik kan bijna niet wachten. :o :')

Ik las in een Happinez (bij de kapper, hoor, heus!) de tip om te denken dat elke wee je een stap dichter bij je baby brengen. Zo sta ik er nu ook (nog) in. Ik zal over vier maanden wel vertellen hoe het me is bevallen. ;)
pi_129009147
Ah ruk, dat soort dagen zijn wel even killing Zand! Goed dat je even aan jezelf gedacht hebt!
En komt goed, met die echo! ^O^
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')