abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juli 2013 @ 21:18:28 #226
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_128983545
Pino loopt ook enorm voor nu dus ik hoop dat de Novorapid snel z'n werk gaat doen en dat hij volgende week met de groeiecho misschien weer onder de p100 zit (nu er ver overheen :{ )

Steeds weer naar het ziekenhuis begint me wel de keel uit te hangen, morgen mag ik naar de oogarts, want dat hoort bij het protocol, ik word gedruppeld dus daar minimaal 2 uur wachten tot ik weer mag rijden. }:|
  maandag 15 juli 2013 @ 21:21:09 #227
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128983657
Dat was idd het gezeur bij Star. Misschien was het wel geen gezeur en hebben ze gelijk, maar ze maakte er met haar dramatische gedoe een wedstrijdje van. Ze ging nog net niet stampvoeten na het telefoon gesprek met de vk :')

Ud blijft ook gewoon de 16e maar als het eenmaal de 16e is en olli zit nog 'binnen' krijg ik een uitgebreide check.

wat ze nu kon zien was hoofdje en buik op formaat alsof ik de 24e uitgerekend zou zijn. Dus geen bijgestelde datum.

Die p meting ga ik me even op inlezen en info vragen. Want daar weet ik idd niks van af..
pi_128984373
Poeh Spewey, ik doe het je niet na!

Jeetje Cwen, dat is dubbel naar. En helemaal in deze tijden.

Oh Momo, wat een ehm.. aparte moeder. Ik snap dat ze blij is, maar ze moet toch ook begrijpen dat het niet haar taak is om dit aan iedereen te gaan lopen vertellen, en al helemáál niet aan jouw broer!
Maar wat een mooie echo!

En Hilz ook al in de problemen.. Ik ben intercedent (nou ja, zoiets) en dus mede'-verantwoordelijk' voor al die nulurencontracten, maar dat is ook het enige dat klanten in deze tijd nog aan willen gaan. Heb het over contracten met iets meer vastigheid (in lengte of in uren) en ze rennen hard weg.
En dan die vrienden er nog overheen..

En Skippy ook al nare schoonouders.. Die van mij hebben zich alleen versproken tegen een tante waaraan vriend het graag zelf had verteld, máár wij waren zelf niet duidelijk geweest dat ze het echt niet mochten doorvertellen. We hadden alleen gezegd: 'hang het nog maar niet aan de grote klok.'

Verder kan ik overigens niets maken van die echo's hoor, ik zie geen (gebrek aan) piemeltjes.

Verder ben ik niks vergeten toch :@
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_128984603
Cwen, ik laat het morgen nog even nakijken hoor, al denk ik niet dat het blaasontsteking is.

f_r, ik heb woensdagmiddag controle, liggingsecho en dan ook gelijk het bevallingsplan doornemen.
pi_128984864
@Hilz, heb je wel een suikertest gehad ook? Wellicht is de baby met een andere reden dan miscalculatie zo groot.
pi_128985340
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:21 schreef Hilzillah het volgende:
Dat was idd het gezeur bij Star. Misschien was het wel geen gezeur en hebben ze gelijk, maar ze maakte er met haar dramatische gedoe een wedstrijdje van. Ze ging nog net niet stampvoeten na het telefoon gesprek met de vk :')

Ud blijft ook gewoon de 16e maar als het eenmaal de 16e is en olli zit nog 'binnen' krijg ik een uitgebreide check.

wat ze nu kon zien was hoofdje en buik op formaat alsof ik de 24e uitgerekend zou zijn. Dus geen bijgestelde datum.

Die p meting ga ik me even op inlezen en info vragen. Want daar weet ik idd niks van af..
Je moet het een beetje zo zien:

kindje 1 p10 30 wkn: 918 gr 40 wkn: 2964 gr

kindje 2 p50 30 wkn: 1295 gr 40 wkn: 3497 gr

kindje 3 p90 30 wkn: 1682 gr 40 wkn: 4047 gr

Kindje 1 groeit door op de p10. Dat betekent dat 10% van de kindjes een geboortegewicht heeft dat lager ligt, en 90% van alle kinderen heeft een gewicht dat hoger ligt dan dat van jouw kindje.

Kindje 2 groeit op de p50. Dit is de gemiddelde-lijn. 50% is kleiner en 50% is groter. Dit kind wordt gezien als gemiddeld en als 'de standaard', alles groter dan dit kind is groot en alles kleiner dan dit kind is klein.

Kindje 3 groeit op de p90, slechts 10% van de kindjes zijn zwaarder/groter en 90% van de kindjes zijn kleiner/lichter.

Alle 3 deze kindjes zijn normaal (!), er is pas sprake van té klein als je het hebt over onder de p2,3 en je hebt het pas over té groot als je het hebt over boven de P97,7 (sorry Spew :P ) en ook dan kan het nog normaal zijn, maar het is wel uitzonderlijk en het is altijd reden om goed verder te kijken naar of er andere oorzaken aan te wijzen zijn voor de groei.

Nou terug naar de kindjes, kindje 2 groeit op de p50, dit kind is een standaard-kind.Op de uitgerekende datum zal dit kind 3497 gram wegen. Echter, als kindje 3, het grote kind, bij 37 weken geboren zou worden, dan weegt dit kind al 3468 gram. Je zou dus kunnen concluderen dat kindje 3 maar liefst drie weken voorloopt op de groei, als je de uitgerekende datum namelijk verplaatst en van die 37 weken, 40 weken maakt, dan is dit kind ineens wel gemiddeld. Dat is natuurlijk bullshit om dat te doen, want het blijft een kindje van 37 weken met mogelijk premature (gedrags)kenmerken enz.

Als je bij een echo een buikomtrek meet, en jij bent op dat moment 20 weken, dan komt er bijvoorbeeld te staan "conform 23 weken". Dat betekent alleen maar, dat als dit kind, een gemiddeld kind was geweest, dat hij dan nu, met deze buikomtrek, 23 weken zou zijn. Het betekent niet dat jouw datum 3 weken vooruit moet en het betekent ook niet dat jij eigenlijk 3 weken verder bent. Het betekent gewoon dat de groei van jouw kind, overeenkomt met een p50 kind van 23 weken. En dat vertaald zich dan weer andersom terug, dat je met buikomtrek x dus op de p90 zit qua groei.

God ik maak het er niet duidelijker op :') sorry.
Je hebt grote baby's en kleine baby's. De jouwe is groot. Zo :P
Kind op de p10 bereikt pas veel later het gemiddelde gewicht en een kind van de p90 bereikt dit gewicht veel eerder. Dat betekent niet dat de mama van kindje 1 minder ver is en de mama van kindje 3 juist langer zwanger is. Daarom zijn die p-waarden zo prettig, het geeft aan waar je staat ten opzichte van de gemiddelden lijn, niet meer en niet minder.

En ik blijf erbij, jij hebt een duidelijk verhaal qua testen, cyclus, menstruatie en eisprong en daarbij is er gewoon een CRL bepaald rond 12 weken, dat is dé standaard voor termijn, als die bekend is moet die gewoonweg aangehouden worden, staat in alle richtlijnen.
:)
  maandag 15 juli 2013 @ 22:05:46 #232
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128985714
Mignonne, als ik jou toch niet had O+ Je hebt het volkomen duidelijk gemaakt voor mij! Google was in dit geval niet echt 'je vriend' want ik snapte er geen hark van. Ben blij dat ik me niet door star heb over laten halen de datum aan te passen. Dan is het nu gewoon voor het eggie en definitief, een dikke vette Olli :D

Suiker was trouwens ook goed Zand, 4.1 bij start en 4.7 2 uur na.
  maandag 15 juli 2013 @ 22:06:55 #233
30252 Soempie
Procreating
pi_128985762
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:58 schreef mignonne het volgende:

God ik maak het er niet duidelijker op :') sorry.

Juist wel! Ik vind het in elk geval een helder en begrijpelijk verhaal.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_128985957
gelukkig :D

en een jompel voor bOlli *O* :P
pi_128986036
Ik vind het ook heel duidelijk hoor migonne :Y ^O^
pi_128986071
Bolli O+
pi_128986240
Mignonne; Ik wil bij mijn volgende zwangerschap jou als vk O+
  maandag 15 juli 2013 @ 22:18:52 #238
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_128986324
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 21:58 schreef mignonne het volgende:

en je hebt het pas over té groot als je het hebt over boven de P97,7 (sorry Spew :P )

Nou hoor :D
pi_128986348
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:17 schreef Poezebeest het volgende:
Mignonne; Ik wil bij mijn volgende zwangerschap jou als vk O+
Dat wordt verhuizen voor je. Ik gok zo dat mignonne eerst in haar nieuwe huis wil wonen dus niet meteen weer gaat verhuizen.
pi_128986355
@migonne heb ik nog een vraag, in hoeverre wordt bij de termijnbepaling rekening gehouden met data en gegevens die je zelf hebt verzameld, versus de metingen van de echo?
Ik weet dmv mijn temperatuurcurve en ovulatietesten vrijwel exact wanneer mijn eisprong was, na vier dagen begon de misselijkheid, en op dag zes plaste ik al een extreem licht tweede streepje. Zou ik dan straks toch 1 of 2 weken teruggezet kunnen worden, als de meting dat toevallig zo aangeeft, of gaan ze dan liever van mijn testen uit?
pi_128986471
Maareh... Hilz... je moet dit wel bespreken met je vk hoor! want ik vind het vrij idioot dat het je niet zo is uitgelegd. Als ik het kan uitleggen dan kan je eigen verloskundige dat ook. ;) En het is wel goed om dit vlak duidelijkheid te hebben. Want wat willen ze nu van je? Vinden ze Olli te groot? en zo ja hoe groot is dan te groot? Enz. Je hebt recht op informatie en dat krijg je nu blijkbaar niet en dat vind ik eerlijk gezegd slordig te noemen.
pi_128986919
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:19 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dat wordt verhuizen voor je. Ik gok zo dat mignonne eerst in haar nieuwe huis wil wonen dus niet meteen weer gaat verhuizen.
Jij hebt een punt :+
pi_128987276
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:19 schreef zandsculptuur het volgende:
@migonne heb ik nog een vraag, in hoeverre wordt bij de termijnbepaling rekening gehouden met data en gegevens die je zelf hebt verzameld, versus de metingen van de echo?
Ik weet dmv mijn temperatuurcurve en ovulatietesten vrijwel exact wanneer mijn eisprong was, na vier dagen begon de misselijkheid, en op dag zes plaste ik al een extreem licht tweede streepje. Zou ik dan straks toch 1 of 2 weken teruggezet kunnen worden, als de meting dat toevallig zo aangeeft, of gaan ze dan liever van mijn testen uit?
Echo is in principe leidend. Een ovulatie zegt wel veel maar niet alles. Een vruchtje kan ook nog een paar dagen rondzweven voordat hij innestelt en verder gaat met groeien.
Alleen bij ivf dacht ik wordt de datum gebaseerd op datum van terugplaatsen en niet de echo. Hoewel je dat ook vaak anders ziet.
pi_128987314
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:31 schreef Poezebeest het volgende:

[..]

Jij hebt een punt :+
Sorry :+ maar idd. Ik denk dat ik nog wel ff hier woon :P
  maandag 15 juli 2013 @ 22:53:11 #245
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128987946
Ik ga jouw post en mijn eigen berekeningspost even op een blaadje plakken en volgende week meenemen. Eens kijken of ze er wat zinnigs op kan zeggen.

Moet wel melden dat naarmate de tijd vorderd ik wel een beetje zenuwappig begin te worden. Ik moet (lees wil) nog zoveel doen voordat Olli er is. En aan de andere kant wil ik eigenlijk alleen nog maar walvissen op mijn luchtbed in het zwembad en boekjes lezen. :')
  maandag 15 juli 2013 @ 23:03:26 #246
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_128988440
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 19:49 schreef Sharpdressedman het volgende:
Zooo de kleine van mijn broer staat in de nieuwe Z8 folder en website, trots dat ie is :D
Met die bokshandschoenen??
pi_128988950
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

Echo is in principe leidend. Een ovulatie zegt wel veel maar niet alles. Een vruchtje kan ook nog een paar dagen rondzweven voordat hij innestelt en verder gaat met groeien.
Alleen bij ivf dacht ik wordt de datum gebaseerd op datum van terugplaatsen en niet de echo. Hoewel je dat ook vaak anders ziet.
Dus ook als het zou betekenen dat ik al positief testte terwijl de echo vind dat ik toen nog niet zwanger was?
pi_128989408
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:13 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Dus ook als het zou betekenen dat ik al positief testte terwijl de echo vind dat ik toen nog niet zwanger was?
Dan zou er vier weken verschil zitten tussen je eigen berekening en die van de echo?
Weetje met die termijnen, het lastige is gewoon dat er altijd vrouwen zijn die wél goed op de hoogte zijn van hun lichaam/cyclus/ovulatie. Maar het overgrote merendeel van de vrouwen is daar echt niet van op de hoogte, en dan heb je ook nog de groep die niet weet wanneer ze voor het laatst ongesteld waren, onregelmatige cyclussen, door bijv. pilgebruik heen zwanger geraakt of

Men is het tegenwoordig over een paar dingen eens:
a) vrijwel alle baby's groeien de eerste 12 weken ongeveer precies gelijk. Hoeveel mm het kind meet kun je dus uitzetten in een curve vrijwel omdat soms een groeivertraging wordt gezien bij kindjes met bijv. syndromen
b) de berekening van de datum op basis van de eerste dag laatste menstruatie is niet erg betrouwbaar. We vragen er wel naar maar dat is meer voor mijn eerste grove inschatting van hoever iemand is, vaak komt het redelijk overeen soms ook niet en is iemand zomaar 4 weken verder.
c) de berekening van datum op basis van ovulatiedatum zou redelijk betrouwbaarder moeten zijn dan b) maar is uiteindelijk onbetrouwbaar te noemen omdat het merendeel van de vrouwen hun ovulatie niet weet.

Op basis daarvan is ervoor gekozen om a) als standaard te nemen voor het berekenen van de termijn. In jouw geval is dat een beetje jammer omdat je je cyclus goed kent, maar punt a blijft wel overeind. Als de termijn van jouw kindje rond ongeveer de 12 weken is bepaald dan kun je er vanuit gaan dat dit een betrouwbare termijn is, ook als die afwijkt van je ovulatiedatum. Uitzondering daarop vormen de terugplaatsingen waarbij dus exact bekend is op de minuut af wanneer het vruchtje is teruggeplaatst en hoever de zw.schap dus zou moeten zijn.
pi_128989473
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:53 schreef Hilzillah het volgende:
Ik ga jouw post en mijn eigen berekeningspost even op een blaadje plakken en volgende week meenemen. Eens kijken of ze er wat zinnigs op kan zeggen.

Moet wel melden dat naarmate de tijd vorderd ik wel een beetje zenuwappig begin te worden. Ik moet (lees wil) nog zoveel doen voordat Olli er is. En aan de andere kant wil ik eigenlijk alleen nog maar walvissen op mijn luchtbed in het zwembad en boekjes lezen. :')
Zenuwachtig waarvoor, precies? Wat wil je nog allemaal doen? :D
Home is where the O+ is...
  maandag 15 juli 2013 @ 23:56:03 #250
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_128990689
Ik wil nog op fotowalk door Hellevoetsluis, ik schrijf brieven met een gevangenis boefje in Amerika en die heb ik een uitgebreid foto verslag van mijn woonplaats beloofd.
Ik wil het vrijgezellen feestje van as zaterdag niet missen (heb uiteindelijk de centjes bij elkaar gekregen dus wil er optimaal van genieten :X)
Ik hoop op 2 augustus het huwelijk zelf mee te kunnen maken
en en en en en...

En zenuwachtig voor de bevalling natuurlijk. Doorsta ik het als een bikkel of lig ik hysterisch te zijn... :')
Ik heb de afgelopen weken steeds oude 'bevallings verhalen' topics op fok gelezen. En begin te twijfelen of dat wel zo'n goed idee was :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')