Vraagje, waarom kom je omhoog met je hoofd als je de bar laat zakken?quote:
dat vind ik een goeie vraag idd. als iemand het weet? lol. dat zag ik ook toen ik het zat terug te kijken. gebeurt gewoon om e.o.a. reden. Ga ik wel op letten i.i.g.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:49 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Vraagje, waarom kom je omhoog met je hoofd als je de bar laat zakken?
Volgens mij kijk je naar het punt waar de bar gaat landen, maar je moet gewoon je hoofd vastpinnen in de bank. Dan komt ie ook niet meer omhoogquote:Op zondag 14 juli 2013 14:51 schreef RaymondK het volgende:
[..]
dat vind ik een goeie vraag idd. als iemand het weet? lol. dat zag ik ook toen ik het zat terug te kijken. gebeurt gewoon om e.o.a. reden. Ga ik wel op letten i.i.g.
Geen idee hoe het komt, ik doe het ook bij zwaardere gewichten. Bij dumbbell presses doe ik het nog erger.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:51 schreef RaymondK het volgende:
[..]
dat vind ik een goeie vraag idd. als iemand het weet? lol. dat zag ik ook toen ik het zat terug te kijken. gebeurt gewoon om e.o.a. reden. Ga ik wel op letten i.i.g.
Ruimte voor twee bankjes, meestal prima en genoeg, af en toe ff inschikken idd.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:58 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Jij traint dus in Leids. Dat je in dat krachthonk boven fatsoenlijk kunt trainen. Fuckin klein.
Ja idd. Over de bar kijken als i boven is, naar een punt, en daar naar blijven kijken.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:54 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Volgens mij kijk je naar het punt waar de bar gaat landen, maar je moet gewoon je hoofd vastpinnen in de bank. Dan komt ie ook niet meer omhoog
Je hoofd te hard in de bank drukken zou ik niet doen. Daar kun je een fikse nel blessuere aan overhouden.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:54 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Volgens mij kijk je naar het punt waar de bar gaat landen, maar je moet gewoon je hoofd vastpinnen in de bank. Dan komt ie ook niet meer omhoog
Ik zou eens kijken bij Basic Fit Voorburg daar traint je trainer volgens mij ook.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:05 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ruimte voor twee bankjes, meestal prima en genoeg, af en toe ff inschikken idd.
Hij is trainer bij fitline, maar traint daar af en toe omdat hij anders niet aan trainen toekomt. Iedereen loopt hem dan te storen.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:10 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Ik zou eens kijken bij Basic Fit Voorburg daar traint je trainer volgens mij ook.
De supplementen die werken zijn meestal concontreerde vormen van nutrienten die deficiėnties in je voeding opvangen. Denk aan: whey, creatine, vitaminen en mineralen.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:05 schreef vault_tec het volgende:
Ik zit nu op testo boosters te zoeken maar vind het nog aardig prijzig. Wil het toch kopen maar heb het gevoel dat het niet veel uit zal maken. Die uitleg van body en fit altijd
Bij mij gaan dan ook alarmen rinkelen. Jammer dat ik niet aan roids kan komen/angst heb voor naaldenquote:Op zondag 14 juli 2013 15:18 schreef McNulty het volgende:
[..]
De supplementen die werken zijn meestal concontreerde vormen van nutrienten die deficiėnties in je voeding opvangen. Denk aan: whey, creatine, vitaminen en mineralen.
Zodra er wilde claims worden gemaakt gaat bij mij de bullshit alarm af. Zelfs de beste supplementen zullen je maar een fractie van de gainz geven die je zou krijgen van AAS. Dit weerhoudt supdealers er niet van om te suggeren dat je zowat hetzelfde kan verwachten bepaalde supplementen.
ja, D-Aspartic Acid.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:25 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Bij mij gaan dan ook alarmen rinkelen. Jammer dat ik niet aan roids kan komen/angst heb voor naaldenHeb wel d aspartic acid gevonden en vraag mij af wat dit voor invloeden heeft. Lees hier wel eens over DAA, is dit het zelfde?
Slik zelf nu alleen cranberry pillen en whey. Wil 1 september ook beginnen met vitamine pillen en nog wat supplementen voor als ik ga bulken. Weet alleen nog niet wat. (Van creatine word ik misselijk)
Ik doe aan intermittent fasting. Op een lege maag komt de creatine er zo uit maar toch maar proberen als ik ga bulken. Aan vitamines komen voor mij is best moeilijk omdat ik volcontinu werk en dus af en toe niet aan groente toe kom (groente opwarmen in de magnetron is niet lekker).quote:Op zondag 14 juli 2013 15:32 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Wat denk je dat vitamines bij bulken gaat helpen? Als je meer eet lijkt me het juist makkelijker om aan je vitamines te komen.
Je merkt iets van creatine als je het bijv. door je shake gooit? Kan ik me bijna niet voorstellen.
Tof filmpje Raymond!quote:
Dan neem je de creatine toch gewoon na je eten? Je weet dat het niets uit maakt wanneer op de dag je creatine neemt?quote:Op zondag 14 juli 2013 15:35 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Ik doe aan intermittent fasting. Op een lege maag komt de creatine er zo uit maar toch maar proberen als ik ga bulken.
Ik kan me niet voorstellen dat zulke producten echt invloed gaan hebben. Kun je beter een bloedtest laten doen om te kijken of je een bepaald tekort hebt, en dat gaan aanvullen.quote:Maar is DAA het waard of kan ik beter andere sups kopen?
Armen recht (haaks) houden naastje lichaam he? bedoel je denk?quote:Op zondag 14 juli 2013 15:36 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Tof filmpje Raymond!
Moet alleen wel zeggen dat je form bij de hammercurls om te huilen is, ik wist niet eens wat voor oefening je deed totdat je het zei.
Heb ik, met verschillende opzet stukjes. vallen er allemaal uit als je een beetje zweet. (bij mij)quote:
Aha, thanks, zoals ik net al zei heb ik ook in-ear dingen maar goed, moet je maar tegen kunnen dat gefriemel.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:25 schreef RaymondK het volgende:
[..]
dat was 130, wel eens een keer 140 gedaan, maar dan kan ik gelijk een week niet meer benchen, en volgens mij red ik die op het moment ook ff niet meer lol. keer deloaden zou niet verkeerd zijn mwfmfnff
'
In principe altijd m'n eigen muziek met deze inner ears:
http://static.productrevi(...)ts_4d710a4726927.jpg
en dan met die cone shaped adapter d'r op.
http://i.t.com.com/i/lumi(...)2_103008-320x240.jpg
sluit heel je oor af, beste bass zit d'r in, maar het is wel wat je zegt idd. Voor je het weet ruk je met een beweging die oortjes snoei hard uit je oren
Dat zeg ik niet, al leg je vastpinnen zo uit. Nouja, het komt neer op: niet je hoofd optillen!quote:Op zondag 14 juli 2013 15:07 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je hoofd te hard in de bank drukken zou ik niet doen. Daar kun je een fikse nel blessuere aan overhouden.
Ik probeer nu van het fuckarounditis af te komen. Mij is aangepraat dat creatine een preworkout isquote:Op zondag 14 juli 2013 15:38 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Dan neem je de creatine toch gewoon na je eten? Je weet dat het niets uit maakt wanneer op de dag je creatine neemt?
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat zulke producten echt invloed gaan hebben. Kun je beter een bloedtest laten doen om te kijken of je een bepaald tekort hebt, en dat gaan aanvullen.
Creatine is een stof waarvan je een bepaald niveau in je lichaam onderhoud. Hiervoor moet je elke dag een gram of 5 van nemen, maar wanneer je dit doet maakt niets uit. Let erop dat je gewoon creatine monohydraat koopt, en niet de "super creatines" die ook verkocht worden en vanalles claimen te doen.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:27 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Ik probeer nu van het fuckarounditis af te komen. Mij is aangepraat dat creatine een preworkout isBedankt voor de reacties mannen. Ik ga denk ik toch een pot kopen en het 1 maand gebruiken en kijken of ik iets merk.
Over dat scheef bankdrukken: dan raad ik je aan om met dumbells te gaan werken. Gewoon dumbell press. Je deed ze wel incline maar dat kan je ook gewoon met een platte bank doen.quote:
Dat doe ik ook, ik wissel het. Of incline met dumbs en bench met oly, off incl met oly en bench met dumbs.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:53 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Over dat scheef bankdrukken: dan raad ik je aan om met dumbells te gaan werken. Gewoon dumbell press. Je deed ze wel incline maar dat kan je ook gewoon met een platte bank doen.
Of bij de seated triceps press. Met een veel te zware dumbell en dan de ellebogen naar buiten. En als je ze dan as tip geeft de ellebogen bij elkaar te houden, lukt het ze niet meer met dat gewicht. Dan gaan de ellebogen weer naar buiten, alles behalve een lager gewicht.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:09 schreef StraatSoldaat het volgende:
Valt me op dat ik een van de weinige ben die zijn ellebogen naar binnen houdt bij het doen van skullcrushers
Daarom als ik een nieuwe oefening doe dan pak ik altijd lichter gewicht zodra ik weet wat mijn max is, dan kan je de techniek veel beter onder de knie krijgen en corrigeer je zelf de kleine dingen.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:15 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Of bij de seated triceps press. Met een veel te zware dumbell en dan de ellebogen naar buiten. En als je ze dan as tip geeft de ellebogen bij elkaar te houden, lukt het ze niet meer met dat gewicht. Dan gaan de ellebogen weer naar buiten, alles behalve een lager gewicht.
We begrijpen elkaar wel. Niet te hard in de bank drukken, maar ook niet omhoog komen.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:06 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, al leg je vastpinnen zo uit. Nouja, het komt neer op: niet je hoofd optillen!
Juist.quote:Op zondag 14 juli 2013 17:31 schreef Snakey het volgende:
[..]
We begrijpen elkaar wel. Niet te hard in de bank drukken, maar ook niet omhoog komen.
quote:Op zondag 14 juli 2013 20:47 schreef onlogisch het volgende:
Hi ik ben nieuw hier.
Ik heb wat vraagjes. Ik wil gaan cutten & bulken.
Je doet 1 van de 2, niet tegelijk. Of je cut of je bulkt. Cutten = een calorie tekort waardoor je gewicht zal afnemen. Bulken = een calorie overschot waardoor je gewicht zal toenemen.
Ik heb namelijk een redelijke pens gekregen van al dat stil zitten en bier zuipen door de jaartjes heen. Die wil ik er vanaf hebben en ik wil serieus werk gaan maken van mijn lichaam. Ik ben wat laat gezien mijn leeftijd, maar beter laat dan nooit zeg ik maar.
Nooit te laat om te beginnen inderdaad, goed dat je de stap maakt
Zelf heb ik een beetje rond zitten lezen op verschillende fora maar ik heb toch nog wat vragen.
Ik ben pas weer actief gaan fitnessen en ga nu 4 dagen in de week. Ma/Di/rust/Do/Vrij en op zaterdag nog wat lichte cardio.
Wat ik wil zijn 2 dingen. Spiermassa kweken en mijn bierfust wegwerken. Cutten & Bulken dus. Nu heb ik via zo'n calculator een beetje zitten rekenen, en kom ik op bulkdagen uit op 3350 calorieėn. Op cut dagen 2200. Zie eerder commentaar met betrekking tot cutten en bulken
Maar het maken van zo'n voeding schema vind ik toch lastiger dan ik in eerste instantie dacht. Met name het "wanneer eet je wat" gedeelte. Bijvoorbeeld op een cutdag moet ik dus 33/33/33 carbs/eiwit/vet eten. Geldt dat voor iedere maaltijd? Dat de verdeling 1/3e is? En is dat op bulkdagen ook? 50/30/20 per voeding? Of moet je zorgen dat je over de hele dag aan deze aantallen komt? Het belangrijkst is dat het plaatje over de gehele dag klopt, maak je voorlopig nog niet druk wanneer je wat moet eten. Wel kan je je voedingsschema aanpassen op wanneer je energie nodig hebt door op de juiste tijdstippen fast of slow carbs te eten.
Ik was zelf al begonnen met het aanpassen van mijn eetpatroon sinds ik weer fitness. Tot 6 cijfers achter de komma heb ik het niet nagerekend maar momenteel eet ik doordeweeks dit :
07.00 2 boterhammen kipfilet 30gr, 400ml magere melk
09.00 2 kiwi's 500ml magere yoghurt
12.00 4 boterhammen kipfilet 30gr. 400 ml magere melk
15.00 2x roggebrood met kaas & een banaan
16.30 workout
18.00 150gr kipfilet 200gr brocolli 100 gr rijst
21.00 250 gr magere kwark 100 gr walnoten
Voor een bulkdag zou dit volstaan, maar om te cutten moet ik totaal anders gaan eten op rustdagen. Iets dat ik ook wil maar niet precies weet hoe en wat wanneer te eten. Ik hoop dat jullie me daar een beetje op weg mee kunnen helpen. Waarom alles mager? Het is niet zo dat je daadwerkelijk vet wordt van vet.
Oh, en ik heb ook whey besteld, dat moet alleen nog even binnen komen
Mijn stats zijn
Man
32 jaar
200 cm
101 kg
vetpercentage weet ik niet. Heb je een foto, de meeste mensen hier kunnen wel redelijk schatten
Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen
Uiteraardquote:
Vandaar mijn vraag.quote:De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.
Zie editquote:Op zondag 14 juli 2013 20:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Uiteraard
Maar die komt niet verder dan :
[..]
Vandaar mijn vraag.
Maandag Borst & Tricepsquote:Op zondag 14 juli 2013 20:56 schreef Klokov het volgende:
[..]
Zie editWat is je trainingsschema trouwens?
Je begint net, waarom direct met een split? Je zal in het begin de meeste gains maken met 3 keer per week fullbody. Gangbaar zijn Starting Strenght of Stronglifts (3*5 of 5*5). Heb je dit goed overwogen? Bovendien geeft dit meer tijd om aan cardio te spenderen, gezien je post lijkt het namelijk de prioriteit om eerst je vetpercentage omlaag te brengen.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Maandag Borst & Triceps
Dinsdag Benen / Buik
Donderdag Schouders
Vrijdag Rug & Biceps
Zaterdag meestal een beetje fietsen
Daar heb ik eerlijk gezegd niet echt over na gedacht. Dacht meer in de filosofie van "the more the better". Maar jij raadt dus aan om eerst een tijd 3 keer per week fullbody te doen + meer cardio?quote:Op zondag 14 juli 2013 21:03 schreef Klokov het volgende:
[..]
Je begint net, waarom direct met een split? Je zal in het begin de meeste gains maken met 3 keer per week fullbody. Gangbaar zijn Starting Strenght of Stronglifts (3*5 of 5*5). Heb je dit goed overwogen? Bovendien geeft dit meer tijd om aan cardio te spenderen, gezien je post lijkt het namelijk de prioriteit om eerst je vetpercentage omlaag te brengen.
Ja, pak starting strenght of stronglifts afhankelijk van je persoonlijke voorkeur. Meer cardio is niet eens per se nodig maar optioneel indien je naast kracht en fysiek ook je conditie wil verbeteren. Bovendien zal je wanneer je cardio doet je onderhoud voor die specifieke dag verhogen waardoor je meer mag etenquote:Op zondag 14 juli 2013 21:12 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Daar heb ik eerlijk gezegd niet echt over na gedacht. Dacht meer in de filosofie van "the more the better". Maar jij raadt dus aan om eerst een tijd 3 keer per week fullbody te doen + meer cardio?
Tempeh is heerlijk, mits goed gemarineerd (2 eetlepels stroop + 2 eetlepels sojasaus + beetje water)quote:Op zondag 14 juli 2013 21:34 schreef Stereotomy het volgende:
hoeveel macro's en kcal zijn dat?
Tempeh
Dank je. Het is dan ook voor het eerst dat ik een compleet eetschema opstel in plaats van lukraak maar wat naar binnen te gooien.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:53 schreef Stereotomy het volgende:
Ziet er redelijk gebalanceerd uit, misschien een beetje hoog eiwit (zou evt. meer vet kunnen als je zou willen), maar er komen slechtere eetschema's voorbij. En dit is nog vegetarisch ook!
Haha nice, alleen niet zo cheaten met je pull ups. Gewoon recht omhoog en niet met je benen zwaaien.quote:
Nice filmpje man.quote:
1,6 tot 1,8 gr eiwit per kg lichaamsgewicht is de bovengrens waarbij de positieve effecten op hun max zitten. Alles wat hierboven zit is niet wetenschappelijk aangetoond dat het extra voordelen oplevert. Als je wil dan kan je inderdaad minder eiwitten eten.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:58 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Dank je. Het is dan ook voor het eerst dat ik een compleet eetschema opstel in plaats van lukraak maar wat naar binnen te gooien.
Wellicht dat ik hier een daar een glaasje melk verwijder uit het schema en ergens een boterham met pindakaas toevoeg.
Ik kom overigens uit op 3,4 gr eiwit per kg lichaamsgewicht. Dit gedeeld door 1,2 (vanwege het feit dat het vegetarisch is): 2,8 gr eiwit per kg lichaamsgewicht 'effectief'.
Nice, beter rustig met je schouders bij het benchen...quote:
Ik kwam laatst deze tegen:quote:Op zondag 14 juli 2013 23:48 schreef Verbosity het volgende:
[..]
1,6 tot 1,8 gr eiwit per kg lichaamsgewicht is de bovengrens waarbij de positieve effecten op hun max zitten. Alles wat hierboven zit is niet wetenschappelijk aangetoond dat het extra voordelen oplevert. Als je wil dan kan je inderdaad minder eiwitten eten.
ik ook nietquote:Op maandag 15 juli 2013 00:58 schreef Drinky het volgende:
Wtf. Vrijdag niet eens een heel erg zware leg day gehad. Leg extensions gedaan, (sumo)deadlifts en weighted lunges en vandaag opeens ziek stekende pijn in mijn rechter quad bij alles wat ik doe.Volgens mij voor het eerst sinds dat ik serieus train dat ik een blessure heb maar ik snap in godsnaam niet hoe
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |