Natuurlijk, ik probeer ook niet echt goed te praten wat hier is gebeurd. Maar ik snap wel dat het is gebeurd.quote:
Dat snappen we allemaal wel denk ik.quote:Op zondag 14 juli 2013 07:54 schreef Maharajah het volgende:
[..]
Natuurlijk, ik probeer ook niet echt goed te praten wat hier is gebeurd. Maar ik snap wel dat het is gebeurd.
Ik kan me goed voorstellen dat als jij misbruikt bent door iemand (en je weet dat hij meer slachtoffers heeft gemaakt) en die persoon komt na een jaartje of 2-3 weer vrij (hypothetisch gesproken) dat je dan gek word: 'dat is toch geen straf voor iemand die levens verwoest heeft?' Met die gedachtegang zeg maar.
En daarom is deze straf buiten proportioneel. De rechter vindt het doodslag, de man is bewezen minder toerekeningsvatbaar en dan nog 8 jaar geven.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:52 schreef Alentejana het volgende:
Precies we snappen het wel, maar moord blijft moord.
Bijna elke moordenaar heeft voor zijn idee een prima motief om de ander te doden, of doet dat in een vlaag van woede.
Maar we kunnen moordenaars niet vrij rond laten lopen omdat ze "een goede reden" hadden.
Wel wordt er wel degelijk rekening mee gehouden bij de veroordeling.
Het is geen moord, de rechter acht doodslag bewezen.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:48 schreef Alentejana het volgende:
Ik vind 8 jaar weinig voor moord. Maar hij kan toch gewoon nog in hoger beroep gaan?
Hij had beter die pedofiel dood kunnen rijden.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:51 schreef Alentejana het volgende:
Okee, sorry, maar dan nog, ik vind persoonlijk 8 jaar niet veel.
Het is eerder dat andere straffen voor doodslag te licht zijn. Als je al gaat vergelijken.
Wat lastig is, want elk geval is uniek.
Zeker, gewoon dronken achter het stuur gaan zitten met je mobiele telefoon in je hand en een gunstig momet afwachten.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:58 schreef Alentejana het volgende:
Hebben we nu dan toch nog de perfecte moord zitten bedenken?
Als ik ga appen in de auto, dan weet ik dat mijn concentratie op de weg niet 100% is.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:57 schreef Alentejana het volgende:
Alleen als ze geen verband leggen en het echt een ongeluk lijkt.
Als de auto als "wapen" is gebruikt, ligt het weer anders.
Nee maar dan krijg je een taakstrafje.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:03 schreef Alentejana het volgende:
Mag bellen in de auto in Nederland dan?
Gewoon zeggen dat er een bij in je auto rondvloog...
Ik vraag me af hoe jij zou reageren als het een allochtone pedo en autochtone slachtoffer turned killer betreft. Dan was jij nu waarschijnlijk moord en brand aan het schreeuwen. Jij bent zoooo doorzichtig.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus als je moord op een pedo veroordeelt, verdedig je de pedo en ben je er zelf ook een.
Da's stug.
Er is natuurlijk een wereld van verschil tussen iemand per ongeluk en iemand met opzet doodrijden.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee maar dan krijg je een taakstrafje.
Mwau...quote:Op zondag 14 juli 2013 12:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een wereld van verschil tussen iemand per ongeluk en iemand met opzet doodrijden.
Tuurlijk, je bent er schuldig aan als je zo dom bent om met je telefoon te spelen achter het stuur, maar dat is nog steeds anders dan dat je iemand opzettelijk van z'n leven berooft.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau...
Zoals ik al zei. Als ik ga appen in de auto terwijl ik aan het rijden ben, dan weet ik dat ik mij niet meer 100% kan consenteren op de weg. En dat ik dus een gevaar kan zijn.
Als ik dan iemand doodrijd, dan heb ik dat niet opzettelijk gedaan. Maar echt helemaal per ongeluk was het ook niet. Ik ben immers wel doelbewust gaan appen.
Uhu.. maar in ons rechtssysteem is er wel een heel groot verschil tussen die twee.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tuurlijk, je bent er schuldig aan als je zo dom bent om met je telefoon te spelen achter het stuur, maar dat is nog steeds anders dan dat je iemand opzettelijk van z'n leven berooft.
Dit jaquote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:18 schreef Taurus het volgende:
Lijkt me een prima straf. Ook moord valt niet goed te praten. Een hoop mensen met ondraaglijk leed dat hen is aangedaan en hen lukt het prima met de handjes van een ander af te blijven.
Over hoge en lage straffen heb ik vrijwel nooit een mening, niemand die daar commentaar op levert heeft bij zo'n rechtszaak gezeten en het is altijd klagen en zeiken zonder de ins en outs te kennen.
Er zit ook wel een heel verschil tussen 'per ongeluk' en het opzettelijk jezelf gaan afleiden zodat je niet op de weg let (wat je weet!). In het tweede geval draag je meer schuld, omdat je met opzet verzaakt veilig te rijden.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhu.. maar in ons rechtssysteem is er wel een heel groot verschil tussen die twee.
Als je iemand "per ongeluk" doodrijdt dan hoef je maar 200 uur te schoffelen.
Als je gaat appen in de auto ben je jezelf opzettelijk aan het afleiden lijkt mij zo.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:49 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Er zit ook wel een heel verschil tussen 'per ongeluk' en het opzettelijk jezelf gaan afleiden zodat je niet op de weg let (wat je weet!). In het tweede geval draag je meer schuld, omdat je met opzet verzaakt veilig te rijden.
Wat serieus? Appen lijkt me niet echt per ongelukquote:Op zondag 14 juli 2013 12:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je gaat appen in de auto ben je jezelf opzettelijk aan het afleiden lijkt mij zo.
Toch krijg je daar maar 200 uur taakstraf voor.
Tja, je hebt juridisch gezien niet de intentie om iemand te doden. Dat de kans groot is dat je zo een dodelijk ongeluk veroorzaakt en dat je dat ook kunt weten maar toch bewust gaat appen onder het rijden telt natuurlijk niet.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:52 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Wat serieus? Appen lijkt me niet echt per ongeluk
Dat telt wel degelijk, alleen wordt het bestuurders minder zwaar aangerekend dan je zou verwachten.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Tja, je hebt juridisch gezien niet de intentie om iemand te doden. Dat de kans groot is dat je zo een dodelijk ongeluk veroorzaakt en dat je dat ook kunt weten maar toch bewust gaat appen onder het rijden telt natuurlijk niet.
Ja dat heet doodslag het eerste en deze man is ook veroordeelt voor DOODSLAG niet voor moord he. De rechter acht doodslag bewezen in deze en dan kan je dat vergelijken met een autobestuurder die door nalatigheid iemand dood rijdt.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een wereld van verschil tussen iemand per ongeluk en iemand met opzet doodrijden.
Bellen is nog 1 ding, maar als je dronken achter het stuur zit, kom je er ook vaak vanaf met een taakstraf. En dat vind ik nog erger eigenlijk.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Tja, je hebt juridisch gezien niet de intentie om iemand te doden. Dat de kans groot is dat je zo een dodelijk ongeluk veroorzaakt en dat je dat ook kunt weten maar toch bewust gaat appen onder het rijden telt natuurlijk niet.
Jep, alleen was dat min of meer wel het geval in de situatie die je schetste.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat heet doodslag het eerste en deze man is ook veroordeelt voor DOODSLAG niet voor moord he.
quote:Op zondag 14 juli 2013 10:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeker, gewoon dronken achter het stuur gaan zitten met je mobiele telefoon in je hand en een gunstig momet afwachten.![]()
Nee. Bij dood door schuld ben je verwijtbaar aan het handelen doordat je bijvoorbeeld niet oplet en iets nalaat. Bij doodslag laat je niet iets na maar handel je ook daadwerkelijk met de intentie iemand te doden. Lees de maximumstraffen er maar op na.quote:De rechter acht doodslag bewezen in deze en dan kan je dat vergelijken met een autobestuurder die door nalatigheid iemand dood rijdt.
Zit er niks tussen [niet opletten] en [met intentie tot] ?quote:Op zondag 14 juli 2013 14:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jep, alleen was dat min of meer wel het geval in de situatie die je schetste.
[..]
[..]
Nee. Bij dood door schuld ben je verwijtbaar aan het handelen doordat je bijvoorbeeld niet oplet en iets nalaat. Bij doodslag laat je niet iets na maar handel je ook daadwerkelijk met de intentie iemand te doden. Lees de maximumstraffen er maar op na.
Voor mij ook, in de wet staat bij doodslag :quote:Op zondag 14 juli 2013 14:22 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Zit er niks tussen [niet opletten] en [met intentie tot] ?
Zeg maar weten dat het fout af kan lopen en het toch doen (telefoon tijdens het rijden). Ik heb natuurlijk niks te zeggen maar het voelt voor mij wat zwaarder dan gewoon afgeleid zijn buiten jouw schuld om.
Klopt, alleen is het niet zo dat het niet opletten tijdens het autorijden leidt tot een dodelijk ongeval. Als dat wel gebeurt heb je schuld, maar niet in die zin dat je 'had kunnen weten dat er iemand anders om zou komen'.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:22 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Zit er niks tussen [niet opletten] en [met intentie tot] ?
Zeg maar weten dat het fout af kan lopen en het toch doen (telefoon tijdens het rijden). Ik heb natuurlijk niks te zeggen maar het voelt voor mij wat zwaarder dan gewoon afgeleid zijn buiten jouw schuld om.
Gemiddeld wordt er ruim tien jaar voor uitgedeeld, met ontoerekeningsvatbaarheid kan dat dus best kloppen zo. Vroeger waren de straffen een stuk lager overigens, dus ik snap je reactie niet zo goed.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Sinds wanneer krijgen we maar 8 jaar voor doodslag??
Wat een onzin. Moord, zelfs uit wraak, valt niet goed te praten.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:17 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe jij zou reageren als het een allochtone pedo en autochtone slachtoffer turned killer betreft. Dan was jij nu waarschijnlijk moord en brand aan het schreeuwen. Jij bent zoooo doorzichtig.
Dat is een held.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat een onzin. Moord, zelfs uit wraak, valt niet goed te praten.
Neem de loverboys: verleiden jonge meisjes met aandacht en kadootjes. Heb ik er begrip voor als zo'n grietje wraak neemt na 20 jaar? Nee, absoluut niet. Het blijft moord.
Maar een kind wat op zijn 10de wordt verkracht en hier nooit meer bovenop komt, justitie die faalt, waarna hij/zij wraak neemt na 20 jaar, tja, daarvoor heb ik meer begrip. Maar het blijft alsnog moord.
Hij heeft mij helemaal geen dienst bewezen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:26 schreef Mishu het volgende:
Hij heeft de samenleving een dienst bewezen. 8 jaar is naar mijn idee een veels te zware straf.
Er is toch helemaal niets bekend over zijn mate van toerekeningsvatbaarheid?quote:Op zondag 14 juli 2013 10:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
En daarom is deze straf buiten proportioneel. De rechter vindt het doodslag, de man is bewezen minder toerekeningsvatbaar en dan nog 8 jaar geven.
Dood door schuld heet dat.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau...
Zoals ik al zei. Als ik ga appen in de auto terwijl ik aan het rijden ben, dan weet ik dat ik mij niet meer 100% kan consenteren op de weg. En dat ik dus een gevaar kan zijn.
Als ik dan iemand doodrijd, dan heb ik dat niet opzettelijk gedaan. Maar echt helemaal per ongeluk was het ook niet. Ik ben immers wel doelbewust gaan appen.
Want jij bent pedo?quote:Op woensdag 17 juli 2013 01:42 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Hij heeft mij helemaal geen dienst bewezen.
Ik ben niet degene die protesteert als iemand pedo's uitmoordt. Die duidelijk maakt dat iemand hem geen dienst bewijst door pedo's tegen te gaan.quote:
Je bent klaarblijkelijk pro-moord. Wellicht is het voor jou een plan om naar een of andere achterlijke moslim-staat te verhuizen? Daar vind je ongetwijfeld wat meer medestanders dan in deze democratie.quote:Op woensdag 17 juli 2013 03:06 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die protesteert als iemand pedo's uitmoordt. Die duidelijk maakt dat iemand hem geen dienst bewijst door pedo's tegen te gaan.
Ik ben niet pro-moord maar ik kan zijn daad wel begrijpen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 03:11 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Je bent klaarblijkelijk pro-moord. Wellicht is het voor jou een plan om naar een of andere achterlijke moslim-staat te verhuizen? Daar vind je ongetwijfeld wat meer medestanders dan in deze democratie.
Je zegt dat hij je een dienst heeft bewezen. Dan ben je dus pro-moord.quote:Op woensdag 17 juli 2013 03:11 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik ben niet pro-moord maar ik kan zijn daad wel begrijpen.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 03:10 schreef Terminator2000bc het volgende:
Ik had niet gedacht dat ik dit nog zou posten hier, maar goed gehandeld van die turk. Hij heeft de maatschappij een dienst bewezen door een pedoseksueel gevaar te neutraliseren. De pedoseksueel heeft zijn mensenrechten verspeeld toen hij zich vergreep aan kinderen.
quote:Op woensdag 17 juli 2013 03:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]![]()
Mensenrechten zijn nou juist de enige rechten die je nooit kunt verspelen.
Nou in ieder geval niet het ontnemen van mensenrechten.quote:Op woensdag 17 juli 2013 03:18 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]![]()
Wat denk je dat een overheid doet door straffen uit te delen?
Nee, eigenrichting is een misdrijf en een groot gevaar voor de rechtsstaat. Het zou een strafverzwaringsgrond moeten zijn.quote:Goede zaak dat burgers ingrijpen wanneer de moreel failliete overheid tekortschiet.
Vrijheidsberoving (gevangenisstraf) noem jij niet het ontnemen van mensenrechten?quote:Op woensdag 17 juli 2013 03:25 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nou in ieder geval niet het ontnemen van mensenrechten.
Dat klopt zeker. Helaas is de rechtsstaat in Nederland een vervlogen concept. Goede zaak dat enkele heldere zielen nog orde in chaos proberen te scheppen.quote:[..]
Nee, eigenrichting is een misdrijf en een groot gevaar voor de rechtsstaat. Het zou een strafverzwaringsgrond moeten zijn.
Het recht op vrijheid kent al een wettelijke beperking die voorziet in het veroordelen tot een gevangenisstraf. Dus nee, daarmee wordt je geen mensenrecht ontnomen.quote:Op woensdag 17 juli 2013 03:48 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Vrijheidsberoving (gevangenisstraf) noem jij niet het ontnemen van mensenrechten?
[..]
quote:Dat klopt zeker. Helaas is de rechtsstaat in Nederland een vervlogen concept. Goede zaak dat enkele heldere zielen nog orde in chaos proberen te scheppen.
Als iemand dus dood gaat door mijn schuld, dan krijg ik maar 200 uur taakstraf.quote:
Iemand van het leven beroven is volgens jou veel minder erg dan een kind verkrachten? Tsja..quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:53 schreef theunderdog het volgende:
Ons rechtssysteem is echt volslagen belachelijk. Een kinderverkrachter krijgt vaak niet eens 8 jaar cel. Maar iemand die zo,n pedofiel vermoord krijgt dat wel.
Zo krom als maar kan.
1: Moord is in mijn ogen inderdaad niet perse erger dan verkrachting.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Iemand van het leven beroven is volgens jou veel minder erg dan een kind verkrachten? Tsja..
Als je van mening bent dat een mensenleven minder waard is dan een onvrijwillige beurt, dan houdt de "discussie" wel een beetje op. Laten we het er maar op houden dat de meeste mensen het niet met je eens zijn..quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:08 schreef theunderdog het volgende:
1: Moord is in mijn ogen inderdaad niet perse erger dan verkrachting.
Waar 'ie ook voor is gestraft.quote:2: Die "iemand" was een perverse pedoseksueel.
1: Argumentum ad populum.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:11 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als je van mening bent dat een mensenleven minder waard is dan een onvrijwillige beurt, dan houdt de "discussie" wel een beetje op. Laten we het er maar op houden dat de meeste mensen het niet met je eens zijn..
[..]
Waar 'ie ook voor is gestraft.
Rechtspraak is in wezen één grote ad populum, dus ja.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:13 schreef theunderdog het volgende:
1: Argumentum ad populum.
Doe je goed.![]()
Da's geen criterium, wat het slachtoffer van de straf vindt.quote:2: Volgens het slachtoffer niet genoeg.
1: Integendeel, de bevolking roept om hardere en langere straffen, er komt alleen weinig van.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:16 schreef DonJames het volgende:
[..]
Rechtspraak is in wezen één grote ad populum, dus ja.
[..]
Da's geen criterium, wat het slachtoffer van de straf vindt.
Nee, "de bevolking" doet dat niet. Waarom denken dat soort mensen toch altijd dat ze dé stem van hét volk zijn?quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:18 schreef theunderdog het volgende:
1: Integendeel, de bevolking roept om hardere en langere straffen, er komt alleen weinig van.
Ja, dat mag dus niet, en daar wordt 'ie dus voor gestraft.quote:2: Uhu.. daarom ging het slachtoffer ook voor eigen rechten spelen.
1: Ik veralgemeen niet.quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:26 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, "de bevolking" doet dat niet. Waarom denken dat soort mensen toch altijd dat ze dé stem van hét volk zijn?
[..]
Ja, dat mag dus niet, en daar wordt 'ie dus voor gestraft.
Eh, wat?quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Ik veralgemeen niet.
Met "de bevolking" spreek ik gewoon in het algemeen.
kquote:2: Maar 8 jaar is nogal overdreven.
Ja?quote:Op woensdag 17 juli 2013 11:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
Eh, wat?Je veralgemeent niet, maar je spreekte gewoon in het algemeen. Ja ja.
[..]
k
Dat is precies waarom eigenrichting een gevaar is voor de rechtsstaat.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:35 schreef Alentejana het volgende:
En toen kwam de broer/vader/vriend van de pedo en schoot demoordenaar dood omdat hij boos is dat de de broer/zoon/vriend hem op zulke brute wijze ontnomen is.
Welke straf verdient die dan?
De kinderen van je buurvrouw misschien wel.quote:Op woensdag 17 juli 2013 01:42 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Hij heeft mij helemaal geen dienst bewezen.
Nee, ik weet vrij zeker dat mijn buurjongen en buurmeisje niet pro-moord zijn.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:19 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
De kinderen van je buurvrouw misschien wel.
Misschien die van je overbuurman? Anyway, een pedo wordt een jaartje in de cel gezet, krijgt daarmee een lichte straf maar beschadigt wel de levens van vele kinderen terwijl zo'n beschadigde gast als extraatje nog eens acht jaar straf krijgt. Kijk, ik begrijp best wel dat we niet het heft in eigen hand moeten gaan nemen, maar als ze die pedo nou eens voor 40 jaar hadden opgesloten dan was hij wellicht niet vermoord.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee, ik weet vrij zeker dat mijn buurjongen en buurmeisje niet pro-moord zijn.
We moeten dus iemand langer opsluiten om te voorkomen dat hij wordt vermoord? Dat slaat nergens op.quote:Op woensdag 17 juli 2013 15:22 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Misschien die van je overbuurman? Anyway, een pedo wordt een jaartje in de cel gezet, krijgt daarmee een lichte straf maar beschadigt wel de levens van vele kinderen terwijl zo'n beschadigde gast als extraatje nog eens acht jaar straf krijgt. Kijk, ik begrijp best wel dat we niet het heft in eigen hand moeten gaan nemen, maar als ze die pedo nou eens voor 40 jaar hadden opgesloten dan was hij wellicht niet vermoord.
Omdat de man zich doodschaamde over wat hem als kind overkomen is. Het liefst wilde hij dit geheim houden. Hij heeft zijn misbruiker opgezocht met het verzoek om al het beeldmateriaal over hem aan hem te overhandigen. Daarop heeft zijn misbruiker lacherig geantwoord dat hij die beelden niet heeft. Toen knapte er iets in hem en heeft hij zijn misbruiker net zo lang geslagen totdat hij dood was.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, je kan je afvragen waarom de man uit Goor nooit aangifte heeft gedaan tegen zijn kwelgeest, of liever, waarom deze nooit vervolgd is voor het misbruiken van deze man uit Goor.
Jij bent zelf pedo en weet het beter?quote:
Dat mens schuift de schuld in de schoenen van ouders en nog erger slachtoffers.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:33 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Jij bent zelf pedo en weet het beter?
Wat is er nou niet volstrekt aannemelijk aan haar verhaal?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat mens schuift de schuld in de schoenen van ouders en nog erger slachtoffers.
Kom maar op met die bron.
Laat maar, ik ga niet eens de discussie aan met mensen die heel, heel ver van mij af staan qua normen en waarden. Ik vind jullie meningen misselijkmakend.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 22:57 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Wat is er nou niet volstrekt aannemelijk aan haar verhaal?
Ben ik het mee eens. Iemand voor zijn leven tekenen vind ik in ieder geval minstens even erg als iemand van het leven beroven. Sommige situaties had het in ieder geval humaner geweest het slachtoffer maar meteen uit het lijden te verlossenquote:Op woensdag 17 juli 2013 11:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Iemand van het leven beroven is volgens jou veel minder erg dan een kind verkrachten? Tsja..
Het is een feit dat het helpt als je kinderen goed weten wat wel en niet gepast is, en wat ze moeten doen als er iets gebeurt wat niet in d haak is. Zo maak je je kinderen weerbaarder.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Laat maar, ik ga niet eens de discussie aan met mensen die heel, heel ver van mij af staan qua normen en waarden. Ik vind jullie meningen misselijkmakend.
Toch zou ik graag een bron zien dat pedofielen stoppen als een kind roept dat hij/zij niet wil.
Tokkie-alert.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Laat maar, ik ga niet eens de discussie aan met mensen die heel, heel ver van mij af staan qua normen en waarden. Ik vind jullie meningen misselijkmakend.
Godsamme nog één.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Iemand voor zijn leven tekenen vind ik in ieder geval minstens even erg als iemand van het leven beroven. Sommige situaties had het in ieder geval humaner geweest het slachtoffer maar meteen uit het lijden te verlossen
Ik heb met mijn eigen ogen de nasleep, zelfs na 10 jaar nog, gezien. Met verscheidene zelfmoordpogingen tot gevolg. De gevolgen kunnen inderdaad dermate heftig zijn dat ik me oprecht afvraag of je dan niet beter meteen dood het kunnen wezen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:40 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Tokkie-alert.
[..]
Godsamme nog één.![]()
Alsof dat voor elke slachtoffer geldt. Er zijn heel wat gradaties van misbruik. Dat geldt niet voor iemand doodslaan. Dus om te zeggen dat het eerste sowieso minstens even erg is slaat werkelijk waar nergens op.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb met mijn eigen ogen de nasleep, zelfs na 10 jaar nog, gezien. Met verscheidene zelfmoordpogingen tot gevolg. De gevolgen kunnen inderdaad dermate heftig zijn dat ik me oprecht afvraag of je dan niet beter meteen dood het kunnen wezen.
Maar we kunnen gewoon van mening verschillen hè, dat is niet meteen eng ofzo
Het is geen "mening" maar inzicht. Vergaard door er in te verdiepen. Afschuiven en niet willen weten zorgt niet voor inzicht, maar idd alleen maar voor een mening. Die gebaseerd is op vooroordelen en je eigen ideeën over het een en ander.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Toch zou ik graag een bron zien dat pedofielen stoppen als een kind roept dat hij/zij niet wil.
Als anderen zeggen dat hij moet stoppen, hebben ze smoezen, en doen ze alsof ze niks byzonders gedaan hebben.quote:Predators will hold down, kiss or hug, even if the child protests. They will tease, blame or shame if a child resists. If the child say "no," or reveals their secret, he may stop and seek another child. If the child doesn't resist, he will coerce the child to undress, or touch the child's genitals.
Erger nog, met name bij niet-gewelddadige delicten komt permanente schade bij de slachtoffers vaker wel dan niet door een verkeerde opvang.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:51 schreef Byzantynixschii het volgende:
Er zijn heel wat gradaties van misbruik. Dat geldt niet voor iemand doodslaan. Dus om te zeggen dat het eerste sowieso minstens even erg is slaat werkelijk waar nergens op.
Maar deze pedo was geraffineerd. Zelfs de omgeving vertrouwde deze man hun kinderen toe omdat hij een vriendelijke sociale man was. Tenminste, zo oogde hij naar de buitenwereld toe.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is een feit dat het helpt als je kinderen goed weten wat wel en niet gepast is, en wat ze moeten doen als er iets gebeurt wat niet in d haak is. Zo maak je je kinderen weerbaarder.
Dat wil nog niet zeggen dat het de schuld van het kind is, omdat het niet weerbaar genoeg is. Maar het is wel een tip om ervoor te zorgen dat het minder waarschijnlijk is.
Als je kind weet dat ze niet bij vreemden in de auto moet stappen, dat het niet normaal is dat zijn enge oom 's avonds voor het slapengaan even aan zijn pielemuisje zit, dt hij dat onmiddellijk moet vertellen/alarm moet slaan, kan dat zeker schelen.
Voorkomen is beter dan genezen. Nou kan het natuurlijk niet 100% voorkomen worden, en zedendeliquenten zijn zker de dder, daar twijfelt niemand aan.
Dus zo heftig hoeft er niet gereageerd te worden toch?
Dat kun je toch niet vergelijken? Iemand die schade heeft opgelopen maar nog leeft of iemand die dood is? Dat is echt een non-discussie.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:57 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Erger nog, met name bij niet-gewelddadige delicten komt permanente schade bij de slachtoffers vaker wel dan niet door een verkeerde opvang.
Wie zou je in dat geval moeten doodslaan?
Dat is bijna altijd zo. Het is nooit van wie je het verwacht. Het zijn geen "enge mensen". het is onderdeel van hun werkmethode om de volwassenen ook in te boezemen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 23:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Maar deze pedo was geraffineerd. Zelfs de omgeving vertrouwde deze man hun kinderen toe omdat hij een vriendelijke sociale man was. Tenminste, zo oogde hij naar de buitenwereld toe.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |