Natuurlijk, ik probeer ook niet echt goed te praten wat hier is gebeurd. Maar ik snap wel dat het is gebeurd.quote:
Dat snappen we allemaal wel denk ik.quote:Op zondag 14 juli 2013 07:54 schreef Maharajah het volgende:
[..]
Natuurlijk, ik probeer ook niet echt goed te praten wat hier is gebeurd. Maar ik snap wel dat het is gebeurd.
Ik kan me goed voorstellen dat als jij misbruikt bent door iemand (en je weet dat hij meer slachtoffers heeft gemaakt) en die persoon komt na een jaartje of 2-3 weer vrij (hypothetisch gesproken) dat je dan gek word: 'dat is toch geen straf voor iemand die levens verwoest heeft?' Met die gedachtegang zeg maar.
En daarom is deze straf buiten proportioneel. De rechter vindt het doodslag, de man is bewezen minder toerekeningsvatbaar en dan nog 8 jaar geven.quote:Op zondag 14 juli 2013 09:52 schreef Alentejana het volgende:
Precies we snappen het wel, maar moord blijft moord.
Bijna elke moordenaar heeft voor zijn idee een prima motief om de ander te doden, of doet dat in een vlaag van woede.
Maar we kunnen moordenaars niet vrij rond laten lopen omdat ze "een goede reden" hadden.
Wel wordt er wel degelijk rekening mee gehouden bij de veroordeling.
Het is geen moord, de rechter acht doodslag bewezen.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:48 schreef Alentejana het volgende:
Ik vind 8 jaar weinig voor moord. Maar hij kan toch gewoon nog in hoger beroep gaan?
Hij had beter die pedofiel dood kunnen rijden.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:51 schreef Alentejana het volgende:
Okee, sorry, maar dan nog, ik vind persoonlijk 8 jaar niet veel.
Het is eerder dat andere straffen voor doodslag te licht zijn. Als je al gaat vergelijken.
Wat lastig is, want elk geval is uniek.
Zeker, gewoon dronken achter het stuur gaan zitten met je mobiele telefoon in je hand en een gunstig momet afwachten.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:58 schreef Alentejana het volgende:
Hebben we nu dan toch nog de perfecte moord zitten bedenken?
Als ik ga appen in de auto, dan weet ik dat mijn concentratie op de weg niet 100% is.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:57 schreef Alentejana het volgende:
Alleen als ze geen verband leggen en het echt een ongeluk lijkt.
Als de auto als "wapen" is gebruikt, ligt het weer anders.
Nee maar dan krijg je een taakstrafje.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:03 schreef Alentejana het volgende:
Mag bellen in de auto in Nederland dan?
Gewoon zeggen dat er een bij in je auto rondvloog...
Ik vraag me af hoe jij zou reageren als het een allochtone pedo en autochtone slachtoffer turned killer betreft. Dan was jij nu waarschijnlijk moord en brand aan het schreeuwen. Jij bent zoooo doorzichtig.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus als je moord op een pedo veroordeelt, verdedig je de pedo en ben je er zelf ook een.
Da's stug.
Er is natuurlijk een wereld van verschil tussen iemand per ongeluk en iemand met opzet doodrijden.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee maar dan krijg je een taakstrafje.
Mwau...quote:Op zondag 14 juli 2013 12:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is natuurlijk een wereld van verschil tussen iemand per ongeluk en iemand met opzet doodrijden.
Tuurlijk, je bent er schuldig aan als je zo dom bent om met je telefoon te spelen achter het stuur, maar dat is nog steeds anders dan dat je iemand opzettelijk van z'n leven berooft.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau...
Zoals ik al zei. Als ik ga appen in de auto terwijl ik aan het rijden ben, dan weet ik dat ik mij niet meer 100% kan consenteren op de weg. En dat ik dus een gevaar kan zijn.
Als ik dan iemand doodrijd, dan heb ik dat niet opzettelijk gedaan. Maar echt helemaal per ongeluk was het ook niet. Ik ben immers wel doelbewust gaan appen.
Uhu.. maar in ons rechtssysteem is er wel een heel groot verschil tussen die twee.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tuurlijk, je bent er schuldig aan als je zo dom bent om met je telefoon te spelen achter het stuur, maar dat is nog steeds anders dan dat je iemand opzettelijk van z'n leven berooft.
Dit jaquote:Op vrijdag 12 juli 2013 01:18 schreef Taurus het volgende:
Lijkt me een prima straf. Ook moord valt niet goed te praten. Een hoop mensen met ondraaglijk leed dat hen is aangedaan en hen lukt het prima met de handjes van een ander af te blijven.
Over hoge en lage straffen heb ik vrijwel nooit een mening, niemand die daar commentaar op levert heeft bij zo'n rechtszaak gezeten en het is altijd klagen en zeiken zonder de ins en outs te kennen.
Er zit ook wel een heel verschil tussen 'per ongeluk' en het opzettelijk jezelf gaan afleiden zodat je niet op de weg let (wat je weet!). In het tweede geval draag je meer schuld, omdat je met opzet verzaakt veilig te rijden.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhu.. maar in ons rechtssysteem is er wel een heel groot verschil tussen die twee.
Als je iemand "per ongeluk" doodrijdt dan hoef je maar 200 uur te schoffelen.
Als je gaat appen in de auto ben je jezelf opzettelijk aan het afleiden lijkt mij zo.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:49 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Er zit ook wel een heel verschil tussen 'per ongeluk' en het opzettelijk jezelf gaan afleiden zodat je niet op de weg let (wat je weet!). In het tweede geval draag je meer schuld, omdat je met opzet verzaakt veilig te rijden.
Wat serieus? Appen lijkt me niet echt per ongelukquote:Op zondag 14 juli 2013 12:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je gaat appen in de auto ben je jezelf opzettelijk aan het afleiden lijkt mij zo.
Toch krijg je daar maar 200 uur taakstraf voor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |