abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 10 juli 2013 @ 11:50:47 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_128790851
dank u

edit: zit ze een beetje door te bladeren maar ik zie nauwelijks raakvlakken, laat staan dat ze elkaars claims onderuit halen

komt ook doordat het bericht dat veldkamp plaatste een beetje heel ver doordraaft (kinderen van homo's zouden doen vaker aan wiet doen bv :') ) dus ik zou het wel mooi vinden als er dit daadwerkelijk met cijfers onderuit gehaald kon worden

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 10-07-2013 11:57:41 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_128790938
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 10:36 schreef Veldkamp het volgende:
In absolute zin zijn er ook meer heteroseksuele gevallen van kindermisbruik dan homoseksuele gevallen.

In relatieve zin echter veel meer homoseksuele gevallen van kindermisbruik dan heteroseksuele.

Het gaat om de verhoudingen.

Er wordt ook door de kritische professoren enz. niet gezegd dat de meerderheid van de pedofielen uit homoseksuelen bestaat.

Het is immers zo dat pedofilie en ook efebofilie onder heteroseksuelen ook voorkomt. Heteroseksueel georiënteerden vormen 98 % van de mensheid (en van de mannen). Dus logisch dat er veel meer zijn.

Het is ook niet zo dat de heteroseksuele meerderheid van pedofielen maar geëxcuseerd of goedgepraat wordt. Integendeel.
Jij herhaalt nu alleen maar mijn statement.

Anyway, ik denk niet dat momenteel bekend is of er verschil is tussen homo en heterosexuelen mbt kindermisbruik. Ik vind alleen dat dit objectief onderzocht moet worden. Claims als "er zijn meer heteroseksuele misbruikers dan homoseksuele misbruikers" van een onderzoeker die zich bezighoudt met geestelijken is nietszeggende misleiding.
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:55:06 #123
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_128791000
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:46 schreef sp3c het volgende:
ik vroeg dus om een bron

misschien was het niet duidelijk
Je hebt gelijk :)

Kijk bijvoorbeeld eens naar mijn post hier: NWS / Geen Adoptie franse Homoparen

En van deze pagina:

quote:
Letztendlich, so Rupp, ist die individuelle Biographie der Kinder und ihre Familieneinbindung weitaus entscheidender als die Tatsache, dass die Familie aus zwei Vätern oder zwei Müttern besteht. Die Risikofaktoren, die das spätere Bindungsverhalten und die Bewältigung bestimmter Entwicklungsaufgaben negativ beeinflussen würden, seien im Wesentlichen identisch mit denen in anderen Familien.
Slecht vertaald door Google:
quote:
"Uiteindelijk," zei Rupp, "is de individuele biografie van de kinderen en hun familie betrekken veel belangrijker dan het feit dat het gezin bestaat uit twee vaders of twee moeders." Risicofactoren die nadelig de daaropvolgende binding gedrag en het beheer van bepaalde ontwikkelingstaken zou beïnvloeden gelijk zijn aan die van andere families aanzienlijk.
Niet de samenstelling van het gezin, maar andere factoren zijn bepalend voor de (sociale) ontwikkeling van een kind, en die factoren zijn gelijk in geval van homo- en heteroouderkoppels.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_128791024
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:45 schreef sp3c het volgende:
als ik een stel jongetjes ga coachen dan vind iedereen het top van mij dat ik de jeugd al mijn wijsheid bij probeer te brengen, sommige vrouwen vinden het zelfs schattig en O+ maar als ik een stel meisjes ga coachen dan moet ik maken dat ik weg ben na de training want de hooivorken staan ongetwijfeld al klaar
Dat wel ja. Maar vindt misbruik meestal in zo'n situatie plaats?

Ik denk dat situaties zoals 'een huisvriend' of 'ome Hans' die aan een kind zitten en kinderen die door een onbekende van straat worden gesnatcht juist makkelijker bij meisjes gebeuren omdat meisjes meer worden opgevoed met het idee dat je netjes en lief hoort te zijn. Maar misschien is dat gedeelte meer van toepassing op oudere kinderen.
pi_128791028
Ik ken toevallig een jongen die in dezelfde omstandigheden heeft gezeten en gewoon een kind is van een hetero koppel.

Toevallig zijn de ouders ook in de VS berecht. Misbruik heeft in drie landen plaastgevonden op grote schaal en van baby af aan.

Ik geloof persoonlijk niet dat er meer misbruikers in de ene groep zitten dan de andere ik weet alleen dat men bij "homo" ook snel "pedo" denkt en dat is een kwalijke zaak.
  Moderator woensdag 10 juli 2013 @ 11:58:06 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_128791101
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:55 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Je hebt gelijk :)

Kijk bijvoorbeeld eens naar mijn post hier: NWS / Geen Adoptie franse Homoparen
das al beter idd ^O^
  Moderator woensdag 10 juli 2013 @ 12:00:30 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_128791215
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:55 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dat wel ja. Maar vindt misbruik meestal in zo'n situatie plaats?

Ik denk dat situaties zoals 'een huisvriend' of 'ome Hans' die aan een kind zitten en kinderen die door een onbekende van straat worden gesnatcht juist makkelijker bij meisjes gebeuren omdat meisjes meer worden opgevoed met het idee dat je netjes en lief hoort te zijn. Maar misschien is dat gedeelte meer van toepassing op oudere kinderen.
ik heb geen flauw idee

maar ik als jongetje had minder problemen met douchen in de buurt van oom A dan in de buurt van tante B om maar wat te noemen ... of pa of ma (in mindere mate)

mannen onder elkaar enzo
pi_128791484
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:35 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dat is niet 'per definitie', dat is een kwestie van meningen. Er zijn ook mensen die pedoseksualiteit náást hetero / bi / homoseksualiteit stellen.

Maar waar het hier om ging is of een stel homo's meer kans heeft hun kind te misbruiken dan een stel hetero's. Dus we gaan hier uit van de relatie met volwassenen als basis van de risicoschatting. Iemand als homo labelen omdat hij met een vrouw getrouwd is en kleine jongens misbruikt en vervolgens zeggen dat daarom homostellen niet zouden moeten kunnen adopteren is je reinste kolder. Los van welke mening je hebt over homo's, de logica faalt.
Natuurlijk zijn er mensen die een definitie verdraaien.

De cijfers* wijzen uit dat misbruik bij meisjes en jongetjes onder de 12 jaar op z'n minst 50/50 is. Als je dan kijkt naar het aantal hetereoseksuelen ten op zichte van het aantal homoseksuelen (95/5), dan kan je niet anders concluderen dat bij homoseksuelen de kans groter is dat ze een kind gaan misbruiken.

Verder ben ik eerder tegen adoptie door homo's omdat ik vind dat een kind recht heeft op een vader èn een moeder, en niet omdat de kans op misbruik groter is.

*Ik kan de cijfers voor kinderen onder de 12 jaar nu even niet vinden. De meeste cijfers over misbruik hebben betrekking op kinderen tot 16 jaar, en zijn dus niet beperkt tot pedofilie.
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:07:40 #129
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128791506
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:05 schreef n00b13 het volgende:
Dat pedofielen eerder jongetjes misbruiken, waarom is dat?
dat is dus niet zo :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:10:14 #130
238326 Worteltjestaart
pi_128791575
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:07 schreef Stezo het volgende:
Verder ben ik tegen adoptie door homo's omdat ik vind dat een kind recht heeft op een vader èn een moeder, en niet omdat de kans op misbruik groter is.
Hokjesdenken.
Wat is belangrijk voor een kind? Liefde, stabiliteit, en een goede ontwikkeling op sociaal gebied.
Uit allerlei onderzoeken blijkt dat een homopaar dat evengoed biedt als een heteropaar.
Waarom dan toch dat krampachtige vasthouden aan een idee dat niet ondersteund wordt door onderzoek?

Vroeger werd ook gedacht dat aderlaten dé behandeling naar keuze was voor vrijwel elke aandoening, maar door onderzoek te doen is op een moment éindelijk dat middeleeuwse idee losgelaten.
Wordt het niet eens tijd om je mening te baseren op feiten en niet op onderbuikgevoelens?

Ga je nu ook alle éénoudergezinnen verplichten een vader/moeder erbij te nemen omdat kinderen recht hebben op een vader én een moeder?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
pi_128791654
quote:
Verder ben ik eerder tegen adoptie door homo's omdat ik vind dat een kind recht heeft op een vader èn een moeder, en niet omdat de kans op misbruik groter is.
Je hebt nog steeds een mannetje en vrouwtje.
pi_128791684
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:10 schreef Worteltjestaart het volgende:
Hokjesdenken.
Wat is belangrijk voor een kind? Liefde, stabiliteit, en een goede ontwikkeling op sociaal gebied.
Uit allerlei onderzoeken blijkt dat een homopaar dat evengoed biedt als een heteropaar.
Waarom dan toch dat krampachtige vasthouden aan een idee dat niet ondersteund wordt door onderzoek?

Ga je nu ook alle éénoudergezinnen verplichten een vader/moeder erbij te nemen omdat kinderen recht hebben op een vader én een moeder?
Ging dit topic niet over seksueel misbruik? Ik denk niet dat liefde en stabiliteit onder discussie staat hier.

Verder kan je natuurlijk ook niet zo maar homoseksuele adoptieouders vergelijken met heteroseksuele biologische ouders omdat mensen die kinderen adopteren aan bepaalde eisen moeten voldoen. Je zal dus homoseksuele mensen die kinderen adopteren moeten vergelijken met heteroseksuele mensen die kinderen adopteren.
pi_128791794
quote:

[..]

Hokjesdenken.

Ik twijfel er ook nog over omdat een kind in tehuis waarschijnlijk slechter af is, maar ik heb er persoonlijk wel moeite mee. En nee, éénoudergezinnen hebben er niet bewust voor gekozen om hun kind zonder een vader of moeder te laten opgroeien. Dat is slechts een gevolg van de omstandigheden. Bommoeders zijn de uitzondering, en daar ben ik dan ook tegen.
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:19:57 #134
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128791916
quote:

[..]

De cijfers* wijzen uit dat misbruik bij meisjes en jongetjes onder de 12 jaar op z'n minst 50/50 is. Als je dan kijkt naar het aantal hetereoseksuelen ten op zichte van het aantal homoseksuelen (95/5), dan kan je niet anders concluderen dat bij homoseksuelen de kans groter is dat ze een kind gaan misbruiken.

*Ik kan de cijfers voor kinderen onder de 12 jaar nu even niet vinden. De meeste cijfers over misbruik hebben betrekking op kinderen tot 16 jaar, en zijn dus niet beperkt tot pedofilie.
ja leuk... enige wat je aantoont is dat er meer heteroseksuelen kinderen verkrachten, (of wilde je stellen dat 100% van de verkrachtingen van jongetjes per definitie gedaan worden door homoseksuelen?) naast het feit dat pedofilie zelf een seksuele oriëntatie is, maar dat zal wel te moeilijk zijn om te begrijpen
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:21:01 #135
238326 Worteltjestaart
pi_128791958
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:12 schreef Pharmacist het volgende:
Ging dit topic niet over seksueel misbruik? Ik denk niet dat liefde en stabiliteit onder discussie staat hier.
Ik zet het niet ter discussie hoor :) ik reageer slechts.

quote:
Verder kan je natuurlijk ook niet zo maar homoseksuele adoptieouders vergelijken met heteroseksuele biologische ouders omdat mensen die kinderen adopteren aan bepaalde eisen moeten voldoen. Je zal dus homoseksuele mensen die kinderen adopteren moeten vergelijken met heteroseksuele mensen die kinderen adopteren.
Hoewel enigszins offtopic, zou het interessant zijn eens te kijken naar de 'gewenstheid' en daaruit vloeiende effecten op het kind in het geval van biologische ouders (waar 'ongepland zwanger' nog wel eens voorkomt) en adoptie door homo-ouders (waarbij je ervan uit kunt gaan dat het kind 100% gewild en gewenst is).

quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:16 schreef Stezo het volgende:
Ik twijfel er ook nog over omdat een kind in tehuis waarschijnlijk slechter af is, maar ik heb er persoonlijk wel moeite mee. En nee, éénoudergezinnen hebben er niet bewust voor gekozen om hun kind zonder een vader of moeder te laten opgroeien. Dat is slechts een gevolg van de omstandigheden. Bommoeders zijn de uitzondering, en daar ben ik dan ook tegen.
Dan nogmaals:
quote:
Vroeger werd ook gedacht dat aderlaten dé behandeling naar keuze was voor vrijwel elke aandoening, maar door onderzoek te doen is op een moment éindelijk dat middeleeuwse idee losgelaten.
Wordt het niet eens tijd om je mening te baseren op feiten en niet op onderbuikgevoelens?
pi_128792023
Het verwekken van een kind bij een ander (immers 1 is waarschijnlijk de vader) om het te gaan misbruiken wel een heel uitzonderlijk iets hoor.

Heeft weinig te maken met homostellen en adoptie op zich.
pi_128792078
quote:

Ik kan wel anders concluderen.
Die jongetjes kunnen ook misbruikt zijn door heteroseksuele mannen of door vrouwen.
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:27:33 #138
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_128792192
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 01:35 schreef Veldkamp het volgende:
Dit is door Rusland voorspeld overigens.
Rusland is het nieuwe Jomanda. :P

Wilt u uw toekomst voorspeld zien, bel dan 0900-USSR (12 Roebel en 35 Kopek per minuut).
pi_128792220
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:21 schreef Worteltjestaart het volgende:
Hoewel enigszins offtopic, zou het interessant zijn eens te kijken naar de 'gewenstheid' en daaruit vloeiende effecten op het kind in het geval van biologische ouders (waar 'ongepland zwanger' nog wel eens voorkomt) en adoptie door homo-ouders (waarbij je ervan uit kunt gaan dat het kind 100% gewild en gewenst is).
Daarom reageerde ik ook. Kinderen die bij hun biologische ouders zijn, zijn niet geadopteerd. Omdat die ouders dat kind niet geadopteerd hebben is het irrelevant vergelijkingsmateriaal. Immers, die ouders wilden op dat moment geen kind adopteren en waren dus geen optie om kinderen bij onder te brengen.

Verder zijn er nog meer problemen met zo een vergelijking:
- Ik denk persoonlijk dat geadopteerde kinderen meer erfelijk belast zijn dan kinderen die niet geadopteerd zijn. Een deel van die kinderen is sowieso ter adoptie afgestaan omdat de ouders onbekwaam waren. Zo een vergelijking is dus niet eerlijk tov adoptieouders.
- Ik denk dat mensen die kinderen mogen adopteren hoger opgeleid zijn en het financieel beter voor elkaar hebben dan de gemiddelde biologische ouder. Immers, er zijn eisen waar ze aan moeten voldoen waar biologische ouders niet aan moeten voldoen.
pi_128792227
Ik denk dat het beter niet over homo's en hetero's kan gaan maar over mannen en vrouwen. Rot om te zeggen over mijn eigen geslacht, maar iha vind ik dat er altijd een vrouw bij moet zijn, tenzij die overleden is en de vader alleen achterblijft als weduwnaar.

Twee lesbische moeders is ok, twee homovaders niet. Heb professioneel eenzelfde verhaal aangehoord als uit de OP.

Dit omdat de emotionele band van vaders met kinderen anders is, niet per se slechter, maar alleen zinvol als er door een vrouw richting aan gegeven wordt (of werd). Mannen op zichzelf zijn te emotioneel beperkt om kinderen op te kunnen voeden als ze in hun eigen denkpatroon en gedrag blijven zitten.

Heel generaliserend en onaardig, de goeden lijden onder de kwaden etc. maar het is grosso modo wel waar.
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:30:53 #141
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_128792296
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:28 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Ik denk dat het beter niet over homo's en hetero's kan gaan maar over mannen en vrouwen. Rot om te zeggen over mijn eigen geslacht, maar iha vind ik dat er altijd een vrouw bij moet zijn, tenzij die overleden is en de vader alleen achterblijft als weduwnaar.

Twee lesbische moeders is ok, twee homovaders niet. Heb professioneel eenzelfde verhaal aangehoord als uit de OP.

Dit omdat de emotionele band van vaders met kinderen anders is, niet per se slechter, maar alleen zinvol als er door een vrouw richting aan gegeven wordt (of werd). Mannen op zichzelf zijn te emotioneel beperkt om kinderen op te kunnen voeden als ze in hun eigen denkpatroon en gedrag blijven zitten.

Heel generaliserend en onaardig, de goeden lijden onder de kwaden etc. maar het is grosso modo wel waar.
Wat een quatsch :') de jaren '50 zeuren, ze willen hun mentaliteit terug.
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:31:03 #142
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128792305
quote:

[..]

Verder ben ik eerder tegen adoptie door homo's omdat ik vind dat een kind recht heeft op een vader èn een moeder,
Alleenstaand moederschap ook maar verbieden dan? Had je maar een man moeten zoeken voor dat kind van je.

Jij zou liever volle weeshuisjes zien, toch? Dat is pas geestelijk gezond.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_128792345
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 01:53 schreef Meki het volgende:
Alleen hierom moet de kinderen adoptie bij homo's per direct verboden worden en alle kinderen per direct overplaatsen naar normale gezinnen
Want die misbruiken nooit kinderen
Zullen we dan maar adoptie verbieden en kinderen in een tehuis laten zitten?
Alhoewel daar ook wordt misbruikt, we moeten ze gewoon op straat laten leven :P
pi_128792420
quote:
13s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:30 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

Wat een quatsch :') de jaren '50 zeuren, ze willen hun mentaliteit terug.
Want er waren lesbische stellen met kinderen of alleenstaande moeders in de jaren vijftig?
pi_128792475
quote:
3s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:19 schreef Re het volgende:

[..]

ja leuk... enige wat je aantoont is dat er meer heteroseksuelen kinderen verkrachten, (of wilde je stellen dat 100% van de verkrachtingen van jongetjes per definitie gedaan worden door homoseksuelen?) naast het feit dat pedofilie zelf een seksuele oriëntatie is, maar dat zal wel te moeilijk zijn om te begrijpen
Relatief gezien niet. Ik vergat erbij te vermelden dat het overgrote deel van het misbruik door mannen wordt gepleegd.

Pedofilie is trouwens geen geaardheid, slechts een voorkeur.
pi_128792643
quote:
11s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:34 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Want er waren lesbische stellen met kinderen of alleenstaande moeders in de jaren vijftig?
Ja :)
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:42:13 #147
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_128792652
quote:
11s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:34 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

:|W
Ik neem aan dat je niet oud genoeg bent om de seksuele revolutie van de vroege jaren '60 mee gemaakt te hebben dus ik snap dat mijn opmerking over de jaren '50 over je heen schiet.

quote:
Geef nou maar gewoon toe dat je homofoob bent, hebben we dat ook weer gehad en hoef je je niet achter onzin als dit te verschuilen:

quote:
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_128792654
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:28 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

Ik denk dat je teveel uitgaan van de heteroman. Die laten een beetje "van nature" het emotionele aan de moeder over, maar zelfs bij heteromannen zijn die meer of gelijkwaardig om de kinderen geven dan de moeder.
Homostellen die kinderen willen (want niet elke homo wil kinderen) zijn per definitie mannen die erg van kinderen houden en wel degelijk een heel stevige emotionele band kunnen leggen. Ze hebben gewoon een moeder instinkt. In elk geval tenminste 1 van hen.
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:43:35 #149
262 Re
Kiss & Swallow
pi_128792700
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:36 schreef Stezo het volgende:

[..]

Relatief gezien niet. Ik vergat erbij te vermelden dat het overgrote deel van het misbruik door mannen wordt gepleegd.

Pedofilie is trouwens geen geaardheid, slechts een voorkeur.
en de priester is ook homo, toch... en wat voor soort seksueel misbruik kijk je naar, niet elk misbruik wordt door een pedofiel gedaan

je onderbouwing is zeer mager
pi_128793169
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:42 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ik denk dat je teveel uitgaan van de heteroman. Die laten een beetje "van nature" het emotionele aan de moeder over, maar zelfs bij heteromannen zijn die meer of gelijkwaardig om de kinderen geven dan de moeder.
Homostellen die kinderen willen (want niet elke homo wil kinderen) zijn per definitie mannen die erg van kinderen houden en wel degelijk een heel stevige emotionele band kunnen leggen. Ze hebben gewoon een moeder instinkt. In elk geval tenminste 1 van hen.
Misschien is dat wel zo, ik ben ook alleen door mijn moeder opgevoed dus dat kan ook een reden zijn voor mijn negativiteit. Toch denk ik, los van mijn achtergrond, dat mannen een andere band met kinderen hebben die niet bepaald is door de sociale omgeving. Ik chargeer door dat emotioneel beperkt te noemen, maar je ziet toch wel enorme verschillen waar ik aan twijfel of dat een vanuit de samenleving opgedrongen iets is (zie verschillen in plegen misbruik versus sociaal werk en met kinderen). Misschien heb ik niet genoeg levenservaring om erover te oordelen, maar dat is zeker hoe ik het instinctief begrijp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')