abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128789709
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:10 schreef Stezo het volgende:
De geaardheid zegt niks over leeftijd. Zoek het woord "homoseksualiteit" maar eens op in het woordenboek. Als iemand op beide geslachten valt is diegene biseksueel.
Volgens pedofilie.nl (een website voor en door pedofielen) komt biseksuele pedofilie weinig voor. Het is dus vergelijkbaar met biseksualiteit onder volwassenen.
Ik geloof meer in wetenschappelijke artikelen dan in dat soort websites :)

En ik denk dat geaardheid en wie je verkracht zeker wel los van elkaar kunnen staan. Verkrachting bijvoorbeeld in de gevangenis, is vaak meer een gewelddadig vertoon van macht. Niet zozeer een uiting van eigenlijk homo zijn.

Er van uitgaan dat als je kleine jongetjes misbruikt je dús homo bent en dat dús homo's vaker misbruiken is nogal een cirkelredenatie.
pi_128789938
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:15 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik geloof meer in wetenschappelijke artikelen dan in dat soort websites :)

En ik denk dat geaardheid en wie je verkracht zeker wel los van elkaar kunnen staan. Verkrachting bijvoorbeeld in de gevangenis, is vaak meer een gewelddadig vertoon van macht. Niet zozeer een uiting van eigenlijk homo zijn.

Er van uitgaan dat als je kleine jongetjes misbruikt je dús homo bent en dat dús homo's vaker misbruiken is nogal een cirkelredenatie.
Misschien heeft het in het geval van pedofilie meer met het eigen geslacht te maken. Ik geloof dat vrouwen, als ze pedofiel zijn, eerder meisjes misbruiken en mannen jongetjes. Ooit gelezen maar eigenlijk kan ik geen bron vinden nu. In dat geval hoeft het inderdaad niets te zeggen over je geaardheid, in die zin, waar je mee getrouwd bent en een volwassen relatie mee hebt (de pedofiel met vrouw, bijv., maar die wel jongetjes misbruikt).
pi_128790044
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:15 schreef Dipkip het volgende:
Dan ben je per definitie homoseksueel of biseksueel. Alleen denk ik dat homoseksuele pedofielen die getrouwd zijn met een vrouw hun relatie eerder gebruiken als dekmantel dan voor seksueel genot.
pi_128790179
quote:
Erg vervelend dat die claims al min of meer weerlegd zijn maar je ermee op de proppen blijft komen.
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:31:41 #105
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128790231
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:22 schreef Isabeau het volgende:
Hoe je dit ook wendt of keert, zo'n bericht is koren op de molen voor al die mensen die niet willen dat homo-paren een kind kunnen adopteren -O- (en ook voor al die mensen die denken dat homoseksueel = pedofiel)
Inderdaad en de media doet daar maar al te graag aan mee.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator woensdag 10 juli 2013 @ 11:32:49 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_128790272
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Erg vervelend dat die claims al min of meer weerlegd zijn maar je ermee op de proppen blijft komen.
zonder bron naar dat weerleggen zal hij het er wel niet mee eens zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_128790360
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:26 schreef Stezo het volgende:
Dan ben je per definitie homoseksueel of biseksueel. Alleen denk ik dat homoseksuele pedofielen die getrouwd zijn met een vrouw hun relatie eerder gebruiken als dekmantel dan voor seksueel genot.
Dat is niet 'per definitie', dat is een kwestie van meningen. Er zijn ook mensen die pedoseksualiteit náást hetero / bi / homoseksualiteit stellen.

Maar waar het hier om ging is of een stel homo's meer kans heeft hun kind te misbruiken dan een stel hetero's. Dus we gaan hier uit van de relatie met volwassenen als basis van de risicoschatting. Iemand als homo labelen omdat hij met een vrouw getrouwd is en kleine jongens misbruikt en vervolgens zeggen dat daarom homostellen niet zouden moeten kunnen adopteren is je reinste kolder. Los van welke mening je hebt over homo's, de logica faalt.
pi_128790364
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

zonder bron naar dat weerleggen zal hij het er wel niet mee eens zijn
Die zijn eerder al gegeven.
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:38:02 #109
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_128790437
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:22 schreef Taurus het volgende:

[..]

Misschien heeft het in het geval van pedofilie meer met het eigen geslacht te maken. Ik geloof dat vrouwen, als ze pedofiel zijn, eerder meisjes misbruiken en mannen jongetjes. Ooit gelezen maar eigenlijk kan ik geen bron vinden nu. In dat geval hoeft het inderdaad niets te zeggen over je geaardheid, in die zin, waar je mee getrouwd bent en een volwassen relatie mee hebt (de pedofiel met vrouw, bijv., maar die wel jongetjes misbruikt).
Heeft het niet te maken met het feit dat mannen die jongens misbruiken vroeger ook misbruikt zijn, en dus een nogal verstoord beeld hebben van alles?

Sowieso heeft misbruik weinig met puur seksueel genot te maken, het is meer een soort fetish, een bepaald verlangen (bijvoorbeeld naar kind zijn) dat gekoppeld is aan seks.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator woensdag 10 juli 2013 @ 11:39:00 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_128790474
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die zijn eerder al gegeven.
ik zie alleen een linkje van Re

simpelweg roepen dat het niet klopt is te makkelijk
pi_128790540
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:38 schreef wonderer het volgende:

[..]

Heeft het niet te maken met het feit dat mannen die jongens misbruiken vroeger ook misbruikt zijn, en dus een nogal verstoord beeld hebben van alles?

Sowieso heeft misbruik weinig met puur seksueel genot te maken, het is meer een soort fetish, een bepaald verlangen (bijvoorbeeld naar kind zijn) dat gekoppeld is aan seks.
Maar waarom zouden ze dan eerder jongetjes willen misbruiken? Ik denk ook dat wanneer het slechts om misbruik gaat (en niet om een pedofiel die claimt 'op kinderen te vallen') dit dus los staat van de geaardheid, dat het inderdaad wellicht eerder om het misbruik of de 'fetish' gaat.

Maar dat wijst nog niet op de reden waarom eerder voor het eigen geslacht gekozen zou worden.
pi_128790578
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:35 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dat is niet 'per definitie', dat is een kwestie van meningen. Er zijn ook mensen die pedoseksualiteit náást hetero / bi / homoseksualiteit stellen.

Maar waar het hier om ging is of een stel homo's meer kans heeft hun kind te misbruiken dan een stel hetero's. Dus we gaan hier uit van de relatie met volwassenen als basis van de risicoschatting. Iemand als homo labelen omdat hij met een vrouw getrouwd is en kleine jongens misbruikt en vervolgens zeggen dat daarom homostellen niet zouden moeten kunnen adopteren is je reinste kolder. Los van welke mening je hebt over homo's, de logica faalt.
Eens. Zo'n zelfde risicoanalyse zou je immers kunnen maken over zaken als leeftijd, afkomst of haarkleur. Zolang het causale verband niet is aangetoond tussen zo'n kenmerk en het kindermisbruik is elke "waarschuwing" of "kanttekening" gewoonweg onzin.
  Moderator woensdag 10 juli 2013 @ 11:41:55 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_128790582
lijkt mij dat het voor mannen gemakkelijker is om in contact te komen met jongetjes
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:42:42 #114
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_128790616
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:40 schreef Taurus het volgende:

[..]

Maar waarom zouden ze dan eerder jongetjes willen misbruiken? Ik denk ook dat wanneer het slechts om misbruik gaat (en niet om een pedofiel die claimt 'op kinderen te vallen') dit dus los staat van de geaardheid, dat het inderdaad wellicht eerder om het misbruik of de 'fetish' gaat.

Maar dat wijst nog niet op de reden waarom eerder voor het eigen geslacht gekozen zou worden.
Omdat dat is wat ze kennen en hebben leren koppelen aan wat seks is voor hun. Zonder al te grafisch te willen worden, ze zijn door hun eigen verleden bekend geraakt met bepaalde handelingen die ze willen (moeten?) herhalen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_128790658
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:41 schreef sp3c het volgende:
lijkt mij dat het voor mannen gemakkelijker is om in contact te komen met jongetjes
Waarom?
  Moderator woensdag 10 juli 2013 @ 11:45:23 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_128790678
als ik een stel jongetjes ga coachen dan vind iedereen het top van mij dat ik de jeugd al mijn wijsheid bij probeer te brengen, sommige vrouwen vinden het zelfs schattig en O+ maar als ik een stel meisjes ga coachen dan moet ik maken dat ik weg ben na de training want de hooivorken staan ongetwijfeld al klaar
pi_128790698
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik zie alleen een linkje van Re

simpelweg roepen dat het niet klopt is te makkelijk
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 10:23 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Lekkere misleadende claims in dat artikel door de supporters van de gay community:"And Gary Schoener, a clinical psychologist who has been diagnosing and treating clergy abuse for 28 years, told Salon.com, “There are far more heterosexual cases than homosexual.” "

Lijkt me logisch gezien er veel meer hetero's dan homo's zijn. Echt totaal nietszeggende stemmingmakerij. Verder lijkt "clergy" me een hele beperkte groep en geen goede afspiegeling van de samenleving.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 10:04 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Helaas, je hebt ongelijk.
Voor zover uit grote meta-studies blijkt dát er al een negatief effect is voor wat betreft het functioneren en geluk binnen het gezin, is dat volledig toe te schrijven aan de negativiteit van ánderen jegens het feit dat het kind in kwestie een homo-ouderpaar heeft.

Eigenlijk is dus gewoon aangetoond dat de gezinnen last hebben van de intolerantie van een ander, en dat diezelfde ander dat aangrijpt als bewijs om aan te tonen dat dat soort gezinnen slechter functioneren.
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:46:01 #118
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_128790699
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:38 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat, en het heeft ook te maken met toegankelijkheid. Priesters die jongetjes misbruikten waren niet allemaal homo, ze hadden simpelweg geen toegang tot meisjes.

Maar hoe dan ook: pedofielen vallen op kinderen, jongen of meisje maakt niet uit. Daarom is het ook los van homo- of heteroseksualiteit: kinderen hebben geen secundaire geslachtskenmerken. Het is een totaal ander iets. Daarom is het ook zo ergerlijk dat relifreaks beginnen over ''homo's die kinderen misbruiken''. Het heeft net zo min iets te maken met homo zijn als met vegetariër zijn. Homo's vallen op mannen omdat ze houden van spieren, een grote lul, noem het maar op. :') Geil worden van kinderen is iets radicaal anders.
  Moderator woensdag 10 juli 2013 @ 11:46:38 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_128790719
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

[..]

ik vroeg dus om een bron

misschien was het niet duidelijk
  Moderator woensdag 10 juli 2013 @ 11:50:47 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_128790851
dank u

edit: zit ze een beetje door te bladeren maar ik zie nauwelijks raakvlakken, laat staan dat ze elkaars claims onderuit halen

komt ook doordat het bericht dat veldkamp plaatste een beetje heel ver doordraaft (kinderen van homo's zouden doen vaker aan wiet doen bv :') ) dus ik zou het wel mooi vinden als er dit daadwerkelijk met cijfers onderuit gehaald kon worden

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 10-07-2013 11:57:41 ]
pi_128790938
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 10:36 schreef Veldkamp het volgende:
In absolute zin zijn er ook meer heteroseksuele gevallen van kindermisbruik dan homoseksuele gevallen.

In relatieve zin echter veel meer homoseksuele gevallen van kindermisbruik dan heteroseksuele.

Het gaat om de verhoudingen.

Er wordt ook door de kritische professoren enz. niet gezegd dat de meerderheid van de pedofielen uit homoseksuelen bestaat.

Het is immers zo dat pedofilie en ook efebofilie onder heteroseksuelen ook voorkomt. Heteroseksueel georiënteerden vormen 98 % van de mensheid (en van de mannen). Dus logisch dat er veel meer zijn.

Het is ook niet zo dat de heteroseksuele meerderheid van pedofielen maar geëxcuseerd of goedgepraat wordt. Integendeel.
Jij herhaalt nu alleen maar mijn statement.

Anyway, ik denk niet dat momenteel bekend is of er verschil is tussen homo en heterosexuelen mbt kindermisbruik. Ik vind alleen dat dit objectief onderzocht moet worden. Claims als "er zijn meer heteroseksuele misbruikers dan homoseksuele misbruikers" van een onderzoeker die zich bezighoudt met geestelijken is nietszeggende misleiding.
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:55:06 #123
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_128791000
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:46 schreef sp3c het volgende:
ik vroeg dus om een bron

misschien was het niet duidelijk
Je hebt gelijk :)

Kijk bijvoorbeeld eens naar mijn post hier: NWS / Geen Adoptie franse Homoparen

En van deze pagina:

quote:
Letztendlich, so Rupp, ist die individuelle Biographie der Kinder und ihre Familieneinbindung weitaus entscheidender als die Tatsache, dass die Familie aus zwei Vätern oder zwei Müttern besteht. Die Risikofaktoren, die das spätere Bindungsverhalten und die Bewältigung bestimmter Entwicklungsaufgaben negativ beeinflussen würden, seien im Wesentlichen identisch mit denen in anderen Familien.
Slecht vertaald door Google:
quote:
"Uiteindelijk," zei Rupp, "is de individuele biografie van de kinderen en hun familie betrekken veel belangrijker dan het feit dat het gezin bestaat uit twee vaders of twee moeders." Risicofactoren die nadelig de daaropvolgende binding gedrag en het beheer van bepaalde ontwikkelingstaken zou beïnvloeden gelijk zijn aan die van andere families aanzienlijk.
Niet de samenstelling van het gezin, maar andere factoren zijn bepalend voor de (sociale) ontwikkeling van een kind, en die factoren zijn gelijk in geval van homo- en heteroouderkoppels.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_128791024
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:45 schreef sp3c het volgende:
als ik een stel jongetjes ga coachen dan vind iedereen het top van mij dat ik de jeugd al mijn wijsheid bij probeer te brengen, sommige vrouwen vinden het zelfs schattig en O+ maar als ik een stel meisjes ga coachen dan moet ik maken dat ik weg ben na de training want de hooivorken staan ongetwijfeld al klaar
Dat wel ja. Maar vindt misbruik meestal in zo'n situatie plaats?

Ik denk dat situaties zoals 'een huisvriend' of 'ome Hans' die aan een kind zitten en kinderen die door een onbekende van straat worden gesnatcht juist makkelijker bij meisjes gebeuren omdat meisjes meer worden opgevoed met het idee dat je netjes en lief hoort te zijn. Maar misschien is dat gedeelte meer van toepassing op oudere kinderen.
pi_128791028
Ik ken toevallig een jongen die in dezelfde omstandigheden heeft gezeten en gewoon een kind is van een hetero koppel.

Toevallig zijn de ouders ook in de VS berecht. Misbruik heeft in drie landen plaastgevonden op grote schaal en van baby af aan.

Ik geloof persoonlijk niet dat er meer misbruikers in de ene groep zitten dan de andere ik weet alleen dat men bij "homo" ook snel "pedo" denkt en dat is een kwalijke zaak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')