quote:Op maandag 8 juli 2013 23:40 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Het vierde podium volgend jaar wordt een nachtpodium à la Boiler Room
Bron? dat zou wel heel cool zijnquote:Op maandag 8 juli 2013 23:40 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Het vierde podium volgend jaar wordt een nachtpodium à la Boiler Room
quote:
quote:"Vierde podium moet nachtpodium worden"
Volgend jaar beleeft Rock Werchter zijn 40e editie. Als de vergunningen in orde komen, zou organisator Herman Schueremans dan graag een vierde podium introduceren. "Dat moet een nachtpodium worden, waar mensen na de optredens op de andere podia nog wat kunnen chillen."
Aan de huidige podia zou er niets veranderen. Het "nachtpodium" zou op een ander terrein komen.
"Het mag absoluut geen opbod van podia worden", zegt Schueremans. De organisator wil graag dat het aanbod overzichtelijk blijft en kiest er voor om groepen te presenteren op een kleiner aantal podia. Het festival loopt volgend jaar van 3 tot en met 6 juli.
http://www.deredactie.be/(...)rockwerchter_vooruit
Ondanks dat Editors vorig jaar niet de afsluiter was (dat was het waardeloze optreden van RHCP), ben ik het wel eens met deze woorden.quote:Editors mocht, net als vorig jaar, Rock Werchter afsluiten op het hoofdpodium. De lat lag daardoor erg hoog, want de passage van vorig jaar van de Britse band staat diep in het geheugen gegrift. De band rond Tom Smith speelde ook nu een zeer sterk concert, maar het nieuwe werk deed hen een beetje de das om.
Hey ouwe, dat nieuwe album moet gewoon nog een beetje landenquote:Op maandag 8 juli 2013 23:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Ondanks dat Editors vorig jaar niet de afsluiter was (dat was het waardeloze optreden van RHCP), ben ik het wel eens met deze woorden.
http://www.deredactie.be/(...)g4_verslagvanopdewei
Als een vliegtuig is geland zeg je toch ook niet: Even wachten nog, misschien kunnen we over 2 maand zeggen of het een goede vlucht is geweestquote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hey ouwe, dat nieuwe album moet gewoon nog een beetje landen
Je kan altijd met een vergelijking dit recht proberen te lullen, maar als je je vrouw bezwangerd zeg je ook niet dat je een mooi kind gemaakt hebt. Nee pas na 9 maanden kan je zien of ie een beetje geland isquote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:34 schreef Moody het volgende:
[..]
Als een vliegtuig is geland zeg je toch ook niet: Even wachten nog, misschien kunnen we over 2 maand zeggen of het een goede vlucht is geweest
Gewoon matig album. Weinig toekomstige Editors-klassiekers.
Die zitquote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:36 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Je kan altijd met een vergelijking dit recht proberen te lullen, maar als je je vrouw bezwangerd zeg je ook niet dat je een mooi kind gemaakt hebt. Nee pas na 9 maanden kan je zien of ie een beetje geland is
Die kleine kan wel chocola maken. Stinkende chocola.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:38 schreef Moody het volgende:
[..]
Die zit
Alhoewel. Ik ben nu 10 maand verder, maar kan er nog weinig chocola van maken. Hopen dat-ie niet op mij lijkt
Wordt beter nu. In het begin liet ik het mijn vriendin doen, maar goed, zij had ook 700 maand zwangerschapsverlof.....voor mijn gevoel.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:40 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Die kleine kan wel chocola maken. Stinkende chocola.
Nieuwe werk deed ze das om?serieus? vond dat ze de nieuwe nummers live geweldig deden. Wat zou er dan niet goed aan zijn?quote:Op maandag 8 juli 2013 23:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Ondanks dat Editors vorig jaar niet de afsluiter was (dat was het waardeloze optreden van RHCP), ben ik het wel eens met deze woorden.
http://www.deredactie.be/(...)g4_verslagvanopdewei
Bij mij is het echt compleet gecrasht. En dat komt niet goed, het is niet dat het een moeilijk album is wat je vaker moet horen voor het in het gehoor ligt. Het is gewoon saai, middle of the road en meuk. Editorsonwaardig. Maar dat krijg je als je dezelfde producer neemt als Kings of Leon.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hey ouwe, dat nieuwe album moet gewoon nog een beetje landen
Die nummers zijn fucking boring, vooral live. Alleen Sugar was om te pruimen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:11 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Nieuwe werk deed ze das om?serieus? vond dat ze de nieuwe nummers live geweldig deden. Wat zou er dan niet goed aan zijn?
Eindelijk iemand die Vintage Trouble ook kan waarderenquote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:26 schreef Burnett het volgende:
was weer een heerlijke editie!
Top5 optredens:
0. Rammstein (al 15 jaar dezelfde show, maar blijft indrukwekkend)
1. Nick Cave
2. Vintage Trouble
3. Richard Hawley
4. Charles Bradley
5. Depeche Mode
Grootste ontdekking: Blur
Sinds ze 1,5 jaar geleden bij Jools Holland waren met 'Blues Hand Me Down'.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 13:27 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die Vintage Trouble ook kan waarderen
A Ton of Love, Hyena en Honesty waren zeker net zo goed, en zeker niet boring.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 02:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die nummers zijn fucking boring, vooral live. Alleen Sugar was om te pruimen.
Thanks voor de infoquote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:47 schreef Loekie1 het volgende:
Vanavond nog een samenvatting bij 2BE om 22.40 tot 00.10 en Canvas van 23.20 tot 050.
Van dinsdag t/m vrijdag, elke avond 1 dag van het festival.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 12:47 schreef Loekie1 het volgende:
Vanavond nog een samenvatting bij 2BE om 22.40 tot 00.10 en Canvas van 23.20 tot 050.
Dat was inderdaad vervelend, ja. En in de Klub had je ook heel veel last van het hoofdpodium.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:02 schreef Basp1 het volgende:
Ik vond de terrein indeling trouwens wel iets beter maar qau geluid nog steeds zwaar klote dat je zelfs nu voor het hoofdpodium aan de rechterkant bij rustige nummers de bass uit de golf tent hoorde dreunen.
Eigenlijk denk ik dat het terrein te klein is voor nog meer podia's zonder dat je verwaaid geluid krijgt of opstoppingen wat nu ook al een paar keer gebeurde.
Andersom vond ik `t eigenlijk erger,vond dat je bij het hoofdpodium meer last had van de tenten.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat was inderdaad vervelend, ja. En in de Klub had je ook heel veel last van het hoofdpodium.
Ik stond bij James Blake en daar overheerste het hoofdpodium echt heel erg. En toen BRMC op het hoofdpodium stond verpestte dat blijkbaar ook de act in de Klub, al had ik daar geen last van omdat ik bij BRMC wasquote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:25 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Andersom vond ik `t eigenlijk erger,vond dat je bij het hoofdpodium meer last had van de tenten.
ja dat kan ik me voorstellen dat BRMC overheerste, wat `n geweld. Maar het was wel coolquote:Op dinsdag 9 juli 2013 15:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik stond bij James Blake en daar overheerste het hoofdpodium echt heel erg. En toen BRMC op het hoofdpodium stond verpestte dat blijkbaar ook de act in de Klub, al had ik daar geen last van omdat ik bij BRMC was![]()
Ik vond 'm helemaal niks, hij verneukte zelfs een lied van Simon and Garfunkelquote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:26 schreef wc-eend het volgende:
Passenger was echt geweldig... en gewoon twee uur later op het festivalterrein nog een intiem optreden geven... was echt geweldig...
Tjah smaken verschillen... iedereen met wie ik was vond Jake Bugg geweldig... ik vond dat hij een goede stem had maar zijn optreden was saai en hij had er volgens mij niet heel veel zin in...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:27 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Ik vond 'm helemaal niks, hij verneukte zelfs een lied van Simon and Garfunkel.
Dat lees ik hier nu zo vaak. Zelf nog nooit opgemerkt, maar in welke zin heb je last van Walen/Fransen?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:34 schreef Joszwa het volgende:
heerlijk fijne sfeer (op inderdaad wat Fransen/Walen na),
Het is natuurlijk een ongelooflijke generalisatie, maar bijv bij Blur was ik omgeven door Walen en vond ik de sfeer erg tegenvallen (in het voorvak), terwijl ik het wat verder van me vandaan om me heen behoorlijk los zag gaan. Ook de enige opstootjes die ik heb gehad (door het publiek wringende mensen die voor je neus stoppen/wat agressief reageren als je iemand per ongeluk aanstoot) waren met mensen met een Fransklinkend Engels accent. Maar nogmaals: er zullen ongetwijfeld ook genoeg Belgen/Nederlanders/oid dat gedaan hebben, alleen had ik toevallig de Franstaligen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:03 schreef lolcat8811 het volgende:
[..]
Dat lees ik hier nu zo vaak. Zelf nog nooit opgemerkt, maar in welke zin heb je last van Walen/Fransen?
Ik heb helaas dezelfde ervaring. Tijdens Blur omringd door veel Britten die een geweldig sfeertje creëerden. We werden ook na Song 2 nog bedankt voor het meespringen en zingen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:17 schreef Joszwa het volgende:
[..]
Het is natuurlijk een ongelooflijke generalisatie, maar bijv bij Blur was ik omgeven door Walen en vond ik de sfeer erg tegenvallen (in het voorvak), terwijl ik het wat verder van me vandaan om me heen behoorlijk los zag gaan. Ook de enige opstootjes die ik heb gehad (door het publiek wringende mensen die voor je neus stoppen/wat agressief reageren als je iemand per ongeluk aanstoot) waren met mensen met een Fransklinkend Engels accent. Maar nogmaals: er zullen ongetwijfeld ook genoeg Belgen/Nederlanders/oid dat gedaan hebben, alleen had ik toevallig de Franstaligen.
Tja, dat is natuurlijk een toneelstukje. Ik vind het wel vermakelijk, je kan het zelfs zien als sneer naar artiesten die zichzelf écht de beste vinden. Maar smaken verschillen en misschien zit ik er naast.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:34 schreef Joszwa het volgende:
The Hives (die zánger, gadverdamme wat een houding).
Mja, geef mij maar artiesten die wat meer down-to-earth zijn en oprecht dankbaar zijn dat ze daar mogen staan. Veel aandoenlijker. Ik hoor bijvoorbeeld de haast euforische dankbaarheid in Tom Smiths stem aan het eind van de set van Editors ( op 1:25:55), zoals bij volgens mij meer vooral Britse bands.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 20:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja, dat is natuurlijk een toneelstukje. Ik vind het wel vermakelijk, je kan het zelfs zien als sneer naar artiesten die zichzelf écht de beste vinden. Maar smaken verschillen en misschien zit ik er naast.
Wat was er dan zo kut aan? Ben je er geweest, of zag je het op t.v.?quote:Op zondag 14 juli 2013 22:20 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Godverdomme, wat was TW Classic uitermate kut zegMet uitzondering van Springsteen ofc.
Ik was er geweest. Publiek was een heel slag anders dan bij RW. We waren al vroeg daar, omdat we de pit in wilden. Eenmaal aangekomen bleek dat je alleen toegang had met een polsbandje die je alleen aan de rechter-pit kon krijgen. Op zich geen probleem, ware het niet dat je de pit moest delen met allerhande vip'squote:Op maandag 15 juli 2013 13:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat was er dan zo kut aan? Ben je er geweest, of zag je het op t.v.?
WTFquote:Op maandag 15 juli 2013 13:37 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ik was er geweest. Publiek was een heel slag anders dan bij RW. We waren al vroeg daar, omdat we de pit in wilden. Eenmaal aangekomen bleek dat je alleen toegang had met een polsbandje die je alleen aan de rechter-pit kon krijgen. Op zich geen probleem, ware het niet dat je de pit moest delen met allerhande vip'sDe meerderheid wat de pit in mocht was vip, met het resultaat dat de pit de hele dag zo goed als leeg was.
Dan heb je ook nog de 'dagjesmensen' die compleet met parasols, koelboxen en klapstoelen de pit in gaanDeze lui kwamen speciaal alleen voor Springsteen en dus kon de meerderheid van de artiesten niet eens op applaus uit de pit rekenen, omdat de helft op hun strandstoel zat
Haha, heb daar ook zo'n hekel aan, zulke lui.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:37 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ik was er geweest. Publiek was een heel slag anders dan bij RW. We waren al vroeg daar, omdat we de pit in wilden. Eenmaal aangekomen bleek dat je alleen toegang had met een polsbandje die je alleen aan de rechter-pit kon krijgen. Op zich geen probleem, ware het niet dat je de pit moest delen met allerhande vip'sDe meerderheid wat de pit in mocht was vip, met het resultaat dat de pit de hele dag zo goed als leeg was.
Dan heb je ook nog de 'dagjesmensen' die compleet met parasols, koelboxen en klapstoelen de pit in gaanDeze lui kwamen speciaal alleen voor Springsteen en dus kon de meerderheid van de artiesten niet eens op applaus uit de pit rekenen, omdat de helft op hun strandstoel zat
Het je een pit bij Springsteen? Of bedoel je het voorste vak.quote:Op maandag 15 juli 2013 13:37 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
haha, ja inderdaad. Bij een pit denk ik aan dit:quote:Op maandag 15 juli 2013 14:23 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Het je een pit bij Springsteen? Of bedoel je het voorste vak.
Pit als in voorste vak, jaquote:Op maandag 15 juli 2013 14:23 schreef AgeEll het volgende:
Op maandag 15 juli 2013 13:37 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Werd ook totaal niet gecontroleerd bij de ingang door de security. Niet dat het bij Rock Werchter veel anders is.quote:Op maandag 15 juli 2013 14:06 schreef Basp1 het volgende:
Wel vreemd dat ze al die dingen mee mochten nemen het terrein op en dan zelfs de pit in.
Met koelboxen en parasols kom je niet naar binnen, hoor.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:51 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Werd ook totaal niet gecontroleerd bij de ingang door de security. Niet dat het bij Rock Werchter veel anders is.
vanavond deel 2 trouwensquote:Op zondag 14 juli 2013 21:48 schreef Xummon het volgende:
Ketnet zend vandaag tot 23uur hoogtepunten uit.
Een vriend had elke dag zijn rugtas mee waar (onbewust) nog een inklapbaar mes onderin lag. De bewaking heeft het nooit 'onderschept'.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 08:53 schreef wc-eend het volgende:
Controlle bij Werchter was echt vaag...
Een leeg 0,5 flesje zonder dop was niet toegestaan.... terwijl ik met een anderhalf liter fles water in mijn hand sta, die zonder problemen naar binnen mag...
Gaafquote:Op woensdag 24 juli 2013 16:02 schreef GuitarJJ het volgende:
[ afbeelding ]
En nog wat helikopterfoto's: http://www.hln.be/hln/nl/(...)hter-nog-nooit.dhtml
quote:De organisatoren van Rock Werchter starten in het voorjaar van 2014 met de aanleg van een landschapspark op de 25 ha grote site waar het gelijknamige rockfestival georganiseerd wordt. De werken zullen enkele jaren duren en op termijn een vierde podium mogelijk maken, maar dit komt er voorlopig niet. Burgemeester Dirk Claes van Rotselaar reageert positief op het plan. "Dit betekent de definitieve verankering van dit festival in Werchter".
Het ontwerpbureau Cluster Landscape tekende het park uit dat voorzien is in het vorig jaar goedgekeurde Provinciaal Ruimtelijk Uitvoeringsplan Rock Werchter. Er zijn wandelwegen voorzien evenals bomendreven en rustbanken.
Bedoeling is dat de site tijdens de maanden dat er geen festivalactiviteiten plaatsvinden vrij toegankelijk wordt voor wandelaars en fietsers. De gemeente Rotselaar zal met de festivalorganisatie ook een overeenkomst sluiten om het park in die periodes te gebruiken voor zachte vormen van recreatie.
Al tijdens de eerste fase zullen in de noordelijke zone langsheen de Haachtsesteenweg meer dan 2,5 ha bomen worden gekapt en nutsvoorzieningen worden aangelegd. In samenspraak met het Agentschap Natuur en Bos zal deze bomenkap worden gecompenseerd door de aanplanting van dubbel zoveel inheemse bomen in Domein Hofheide in Holsbeek op zo'n 10 km van Werchter. Vanaf het najaar zullen ook doorheen het Festivalpark bomendreven worden aangeplant.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)rd-in-Werchter.dhtml
Metallica de eerste headlinertwitter:RockWerchter twitterde op maandag 02-12-2013 om 12:00:47Metallica on request at Rock Werchter 2014. Read more: http://t.co/aKOIeuOqKF #RW14 reageer retweet
Yeah!quote:Op maandag 2 december 2013 12:03 schreef indiaantje89 het volgende:
Metallica de eerste headlinertwitter:RockWerchter twitterde op maandag 02-12-2013 om 12:00:47Metallica on request at Rock Werchter 2014. Read more: http://t.co/aKOIeuOqKF #RW14 reageer retweet
Mooie binnenkomer. Hopelijk volgen er meer gitarenquote:Op maandag 2 december 2013 12:03 schreef indiaantje89 het volgende:
En Springsteen en Iron Maiden (als ze niet op GMM staan)quote:Op maandag 2 december 2013 22:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Het zou me niet verbazen als Pearl Jam ook van de partij is.
Iron Maiden lijkt me zeer onwaarschijnlijk. En Springsteen ook trouwens.quote:Op maandag 2 december 2013 23:59 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
En Springsteen en Iron Maiden (als ze niet op GMM staan)
Springsteen gaat komende zomer weer dood Europa touren. Vergeet ook niet dat het een jubileumjaar is voor Werchter. Dus een klapper als Springsteen is dan niet eens zo gek.quote:Op dinsdag 3 december 2013 00:42 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Iron Maiden lijkt me zeer onwaarschijnlijk. En Springsteen ook trouwens.
Ohjaquote:Op dinsdag 3 december 2013 08:18 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Arctic MonkeysHeadlinen de vrijdag
quote:Op dinsdag 3 december 2013 08:18 schreef theodoor9 het volgende:
[..]
Arctic MonkeysHeadlinen de vrijdag
Werchter heeft elk jaar maar 1 harde headliner, dit jaar is dat Metallica. Iron Maiden zie ik er niet bij komen. En Springsteen is niet echt iets voor de gewone Werchter, past meer, net zoals vorig jaar, op TW Classic.quote:Op dinsdag 3 december 2013 08:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Springsteen gaat komende zomer weer dood Europa touren. Vergeet ook niet dat het een jubileumjaar is voor Werchter. Dus een klapper als Springsteen is dan niet eens zo gek.
En Iron Maiden zie ik er ook wel staan. Ze gaan al samen met Metallica naar de Sonisphere-festivals en Rock am Ring/Rock in Park.
Iron Maiden is op een festival als Werchter ook geen headliner hoor. In 2011 waren ze er ook en speelden ze in het begin van de avond. Kan er nog best bij. Bruce Springsteen vind ik ook helemaal niet op Werchter passen, net wat je zegt. Meer op Classic of Werchter Boutique.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:03 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
[..]
Werchter heeft elk jaar maar 1 harde headliner, dit jaar is dat Metallica. Iron Maiden zie ik er niet bij komen. En Springsteen is niet echt iets voor de gewone Werchter, past meer, net zoals vorig jaar, op TW Classic.
In 2011 waren ze zeker wel headliner, co-headliner samen met Black Eyed Peas (quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:19 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Iron Maiden is op een festival als Werchter ook geen headliner hoor. In 2011 waren ze er ook en speelden ze in het begin van de avond. Kan er nog best bij. Bruce Springsteen vind ik ook helemaal niet op Werchter passen, net wat je zegt. Meer op Classic of Werchter Boutique.
En die kans is heel erg groot. Pearl Jam bijna zeker.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:35 schreef Remy669 het volgende:
Metallica, Pearl Jam, Muse en Arctic Monkeys als headliners.
Dat zou ik wel zien zitten
Pearl Jam inderdaad, Arctic Monkeys misschien ook wel. Muse is kleine kans.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En die kans is heel erg groot. Pearl Jam bijna zeker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |