abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128742161

Naar zeer goede gewoonte brengt Rock Werchter een breed overzicht van alle interessante en goede dingen die aan de gang zijn in rock, pop en dance. Dat is dit jaar niet anders. Gevestigde waarden versus straffe jonge artiesten. Nieuwe gezichten. Veel vrouwelijk talent. Grote muzikale beloftes. De terugkeer van graag gezien gasten. Wilde gitaren, een vleugje surf, dancebeats, bemind, onbekend, headbangen, meezingen, dansen. Dat is Rock Werchter 2013.

Dit jaar wordt Rock Werchter gehouden van 4 tot en met 7 juli 2013.

Dagtickets zijn te verkrijgen voor: ¤ 80,-
Combitickets zijn te verkrijgen voor: ¤ 200,-
Gewone camping- en camping XL-kaarten kosten respectievelijk: ¤ 18,- en ¤ 25,-

Handige links:
http://www.rockwerchter.be/nl
https://twitter.com/rockwerchter
https://www.facebook.com/rockwerchterfestival
http://www.youtube.com/user/rockwerchterfestival

Line up:

Om alvast in de stemming te komen:

pi_128742186
Laatste post:
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:40 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Het vierde podium volgend jaar wordt een nachtpodium à la Boiler Room
  maandag 8 juli 2013 @ 23:44:44 #3
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_128742310
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:40 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Het vierde podium volgend jaar wordt een nachtpodium à la Boiler Room
Bron? dat zou wel heel cool zijn :Y
pi_128742407
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:44 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Bron? dat zou wel heel cool zijn :Y
quote:
"Vierde podium moet nachtpodium worden"

Volgend jaar beleeft Rock Werchter zijn 40e editie. Als de vergunningen in orde komen, zou organisator Herman Schueremans dan graag een vierde podium introduceren. "Dat moet een nachtpodium worden, waar mensen na de optredens op de andere podia nog wat kunnen chillen."

Aan de huidige podia zou er niets veranderen. Het "nachtpodium" zou op een ander terrein komen.

"Het mag absoluut geen opbod van podia worden", zegt Schueremans. De organisator wil graag dat het aanbod overzichtelijk blijft en kiest er voor om groepen te presenteren op een kleiner aantal podia. Het festival loopt volgend jaar van 3 tot en met 6 juli.

http://www.deredactie.be/(...)rockwerchter_vooruit
pi_128742607
quote:
Editors mocht, net als vorig jaar, Rock Werchter afsluiten op het hoofdpodium. De lat lag daardoor erg hoog, want de passage van vorig jaar van de Britse band staat diep in het geheugen gegrift. De band rond Tom Smith speelde ook nu een zeer sterk concert, maar het nieuwe werk deed hen een beetje de das om.
Ondanks dat Editors vorig jaar niet de afsluiter was (dat was het waardeloze optreden van RHCP), ben ik het wel eens met deze woorden.

http://www.deredactie.be/(...)g4_verslagvanopdewei
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_128744135
Man man man, wat een festival _O_ .

Hoogtepunten voor mij waren Blur, The National en Nick Cave, wat een charisma heeft die Cave toch! Leuke verrassingen vond ik Palma Violets, Jake Bugg, Gary Clark Jr., Gogol Bordello. Heb me ook prima vermaakt bij Netsky(heerlijke afsluiter van donderdag), Kendrick Lamar en The Editors.

Minpunten voor mij waren The Script ( :') ) en Rammstein, wat een bagger is het toch.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_128744175
Geweldig grappig trouwens die honden bij Precious van Depeche Mode.
pi_128744383
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:50 schreef Moody het volgende:

[..]

Ondanks dat Editors vorig jaar niet de afsluiter was (dat was het waardeloze optreden van RHCP), ben ik het wel eens met deze woorden.

Hey ouwe, dat nieuwe album moet gewoon nog een beetje landen ;)
pi_128744431
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:32 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Als een vliegtuig is geland zeg je toch ook niet: Even wachten nog, misschien kunnen we over 2 maand zeggen of het een goede vlucht is geweest :?
Gewoon matig album. Weinig toekomstige Editors-klassiekers.
'13 |
'14
pi_128744499
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:34 schreef Moody het volgende:

[..]

Als een vliegtuig is geland zeg je toch ook niet: Even wachten nog, misschien kunnen we over 2 maand zeggen of het een goede vlucht is geweest :?
Gewoon matig album. Weinig toekomstige Editors-klassiekers.
Je kan altijd met een vergelijking dit recht proberen te lullen, maar als je je vrouw bezwangerd zeg je ook niet dat je een mooi kind gemaakt hebt. Nee pas na 9 maanden kan je zien of ie een beetje geland is :P
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:38:14 #11
39793 Moody
el moody
pi_128744557
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:36 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Je kan altijd met een vergelijking dit recht proberen te lullen, maar als je je vrouw bezwangerd zeg je ook niet dat je een mooi kind gemaakt hebt. Nee pas na 9 maanden kan je zien of ie een beetje geland is :P
Die zit :D
Alhoewel. Ik ben nu 10 maand verder, maar kan er nog weinig chocola van maken. Hopen dat-ie niet op mij lijkt :P
'13 |
'14
pi_128744628
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:38 schreef Moody het volgende:

[..]

Die zit :D
Alhoewel. Ik ben nu 10 maand verder, maar kan er nog weinig chocola van maken. Hopen dat-ie niet op mij lijkt :P
Die kleine kan wel chocola maken. Stinkende chocola.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:42:40 #13
39793 Moody
el moody
pi_128744694
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:40 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Die kleine kan wel chocola maken. Stinkende chocola.
Wordt beter nu. In het begin liet ik het mijn vriendin doen, maar goed, zij had ook 700 maand zwangerschapsverlof.....voor mijn gevoel.
'13 |
'14
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:11:20 #14
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_128745545
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:50 schreef Moody het volgende:

[..]

Nieuwe werk deed ze das om?serieus? vond dat ze de nieuwe nummers live geweldig deden. Wat zou er dan niet goed aan zijn?
pi_128746765
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:32 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Bij mij is het echt compleet gecrasht. En dat komt niet goed, het is niet dat het een moeilijk album is wat je vaker moet horen voor het in het gehoor ligt. Het is gewoon saai, middle of the road en meuk. Editorsonwaardig. Maar dat krijg je als je dezelfde producer neemt als Kings of Leon.
pi_128746773
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:11 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Nieuwe werk deed ze das om?serieus? vond dat ze de nieuwe nummers live geweldig deden. Wat zou er dan niet goed aan zijn?
Die nummers zijn fucking boring, vooral live. Alleen Sugar was om te pruimen.
pi_128746776
Pff, heb ik de hele dag liggen slapen om bij te komen, ben ik nu natuurlijk klaarwakker. En morgen is weer een normale dag.
pi_128747188
Het podium was dat waar Madonna haar tournee mee had gedaan. Was op de radio te horen met weetjes over werchter.
pi_128752540
Heb genoten van mijn eerste jaar Werchter, tot volgend jaar! :D
Je weet het niet?!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:24:36 #20
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_128753710
Het vuil is eraf gedoucht en de tent hangt te drogen. Tijd om mijn negende RW te beschouwen.

Allereerst jammer dat de Pyramid wijlen was, maar de twee tenten die er voor terug kwamen, deden uitstekend dienst. 's Middags was ideaal om heen en weer te lopen tussen onbekende bandjes.

Mijn hoogte- en dieptepunten:

- The National was subliem. Ik had ze steeds gemist, dus dit was mijn eerste live kennismaking met ze en het was werkelijk wonderschoon.
- Green Day moet er gewoon maar eens mee ophouden. Leuk dat Billy nog steeds als een achttienjarige probeert rond te springen, maar hij is geen achttien meer en dat was ook wel te zien.
- The Hives kan muzikaal dan niet meer verrassen, de megalomane ADHD van de zanger blijft uitstekend vermaak. "We are The Hives and you are not!"
- Over Kings of Leon is al genoeg gezegd en ik had ook niets anders verwacht dan dit introverte stukje kamermuziek.
- Blur heb ik al vanaf Leisure gevolgd, maar toch wisten ze me weer te verrassen. Ze hadden ook wel wat goed te maken, want de vorige keer dat ik ze zag, op Lowlands eind jaren 90, was een aanfluiting van jewelste.
- The Van Jets was fijne muziek om mee wakker te worden, maar ze hadden een beter tijdstip verdiend.
- Stereophonics leek wat ongeinspireerd.
- Nick Cave & the Bad Seeds was weer geweldig. Rauw, gevoelig en doorgewinterd en dat zag je er aan af. Nick deed nog meer zijn best om met het publiek te spelen dan anders, leek het wel en dat ging hem prima af.
- Rammstein was aardig, maar na ze zeven keer te hebben gezien, vond ik het trucje vervelen. Dat ligt natuurlijk voornamelijk aan mij, al leek Till ook niet al te best bij stem.
- Gogol Bordello was één groot feest en sleepte het publiek de zwaarste middagzon door.
- Depeche Mode was op dreef en duurde wat mij betreft te kort.
- Editors lijkt haar beste tijd te hebben gehad. Langdradig, niet verrassend en ik betrapte me er op dat ik alleen nog op het vuurwerk wachtte. Jammer, want ze hebben zich in het verleden meer dan bewezen.
- Matthew E. White was fijne meezoemmuziek en het was duidelijk dat het hier een stel door de wol geverfde muzikanten betrof, wat het optreden een hoop goed deed.
- Haim was Bangles met peper in de reet. Als ze wat minder zouden lullen tussen de nummers door, zou het een samenhangender geheel zijn geworden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_128754524
Bastille met Pompei vond ik er geinspireerd uitzien op tv, nummer heeft een prijs gekregen in Belgie, kon je wel merken aan het publiek. Bij Ketnet was gisteravond een samenvatting. Ook Editors met Papillon zag er goed uit met een spectaculair slot.
Vanavond nog een samenvatting bij 2BE om 22.40 tot 00.10 en Canvas van 23.20 tot 050.
pi_128755758
was weer een heerlijke editie!

Top5 optredens:

0. Rammstein (al 15 jaar dezelfde show, maar blijft indrukwekkend)
1. Nick Cave
2. Vintage Trouble
3. Richard Hawley
4. Charles Bradley
5. Depeche Mode

Grootste ontdekking: Blur
pi_128755794
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:26 schreef Burnett het volgende:
was weer een heerlijke editie!

Top5 optredens:

0. Rammstein (al 15 jaar dezelfde show, maar blijft indrukwekkend)
1. Nick Cave
2. Vintage Trouble
3. Richard Hawley
4. Charles Bradley
5. Depeche Mode

Grootste ontdekking: Blur
Eindelijk iemand die Vintage Trouble ook kan waarderen _O_
pi_128756205
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:27 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Eindelijk iemand die Vintage Trouble ook kan waarderen _O_
Sinds ze 1,5 jaar geleden bij Jools Holland waren met 'Blues Hand Me Down'.
Indrukwekkend!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:23:35 #25
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_128757924
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 02:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Die nummers zijn fucking boring, vooral live. Alleen Sugar was om te pruimen.
A Ton of Love, Hyena en Honesty waren zeker net zo goed, en zeker niet boring.
Je kunt de tracks niet leuk vinden maar om te zeggen dat die tracks hun optreden de das omdeed is echt onzin :')
Nieuwe album vind ik ook niet saai maar IMHO wel 1 die je vaker moet horen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:33:46 #26
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_128758335
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:47 schreef Loekie1 het volgende:

Vanavond nog een samenvatting bij 2BE om 22.40 tot 00.10 en Canvas van 23.20 tot 050.
Thanks voor de info ^O^
pi_128758676
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:47 schreef Loekie1 het volgende:
Van dinsdag t/m vrijdag, elke avond 1 dag van het festival.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:45:52 #28
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_128759279
Ik vond de terrein indeling trouwens wel iets beter maar qau geluid nog steeds zwaar klote dat je zelfs nu voor het hoofdpodium aan de rechterkant bij rustige nummers de bass uit de golf tent hoorde dreunen.

Eigenlijk denk ik dat het terrein te klein is voor nog meer podia's zonder dat je verwaaid geluid krijgt of opstoppingen wat nu ook al een paar keer gebeurde.
pi_128759330
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:02 schreef Basp1 het volgende:
Ik vond de terrein indeling trouwens wel iets beter maar qau geluid nog steeds zwaar klote dat je zelfs nu voor het hoofdpodium aan de rechterkant bij rustige nummers de bass uit de golf tent hoorde dreunen.

Eigenlijk denk ik dat het terrein te klein is voor nog meer podia's zonder dat je verwaaid geluid krijgt of opstoppingen wat nu ook al een paar keer gebeurde.
Dat was inderdaad vervelend, ja. En in de Klub had je ook heel veel last van het hoofdpodium.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:25:26 #32
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_128760076
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat was inderdaad vervelend, ja. En in de Klub had je ook heel veel last van het hoofdpodium.
Andersom vond ik `t eigenlijk erger,vond dat je bij het hoofdpodium meer last had van de tenten.
pi_128760124
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:25 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Andersom vond ik `t eigenlijk erger,vond dat je bij het hoofdpodium meer last had van de tenten.
Ik stond bij James Blake en daar overheerste het hoofdpodium echt heel erg. En toen BRMC op het hoofdpodium stond verpestte dat blijkbaar ook de act in de Klub, al had ik daar geen last van omdat ik bij BRMC was :') :D
pi_128760372
Het was wel even balen voor Modestep dat na een paar minuten de helft van de Barn geen geluid had. Geluidsmannetjes natuurlijk helemaal in de stres :o
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:49:30 #35
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_128760924
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik stond bij James Blake en daar overheerste het hoofdpodium echt heel erg. En toen BRMC op het hoofdpodium stond verpestte dat blijkbaar ook de act in de Klub, al had ik daar geen last van omdat ik bij BRMC was :') :D
ja dat kan ik me voorstellen dat BRMC overheerste, wat `n geweld. Maar het was wel cool :Y
pi_128765202
Eindelijk weer een beetje bijgekomen van RW13! Het was weer een geweldig jaar, alleen leek het een stuk drukker ook, waar ik mij soms ook aan kon irriteren.

Het weer zat mee, de artiesten waren (voornamelijk) goed en de sfeer was weer echt des Werchters. O+

Enkele hoogtepuntjes.

Sigur Ros (Je begeeft je in een droomwereld)
Ben Howard (Klein mannetje, dijk van een stem)
John Legend (Erg zwoele muziek)
Charles Bradley (Totaal onverwacht, ik zat een beetje te chillen bij KluB C en hij trok me snel naar binnen, heerlijke muziek)
Alt-J
Passenger.

Ook genoeg andere dingen gezien, maar dit waren wel echt goede optredens, in tegenstelling tot bv 30 Seconds to Mars, die gast zong maar 50% van de lyrics mee, of The Bloody Beetroots die 'live' zouden performen.
pi_128766254

Ik wil terug :'(
pi_128766617
Ik ga mee!

Hierboven zegt iemand dat het nog drukker leek dan anders, maar ik vind wel dat doordat het terrein groter is en er aan de andere kant meer te doen is je bij het hoofdpodium juist steeds meer plek hebt. Wij staan al jaren op dezelfde plek, rechts van de middenbar en als er een hoofdact was stond je eerste altijd hutjemutje en kon je niet bewegen, nu zelfs nog plek om te dansen. En ook om van daar naar de toiletten rechts van het podium te lopen is een eitje, terwijl je daar eerst nog niet aan hoefde te denken.
pi_128766717
Passenger was echt geweldig... en gewoon twee uur later op het festivalterrein nog een intiem optreden geven... was echt geweldig...
  dinsdag 9 juli 2013 @ 18:27:46 #40
215962 ThaTim
Hatjoe !
pi_128766752
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 18:26 schreef wc-eend het volgende:
Passenger was echt geweldig... en gewoon twee uur later op het festivalterrein nog een intiem optreden geven... was echt geweldig...
Ik vond 'm helemaal niks, hij verneukte zelfs een lied van Simon and Garfunkel :N .
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_128766912
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 18:27 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Ik vond 'm helemaal niks, hij verneukte zelfs een lied van Simon and Garfunkel :N .
Tjah smaken verschillen... iedereen met wie ik was vond Jake Bugg geweldig... ik vond dat hij een goede stem had maar zijn optreden was saai en hij had er volgens mij niet heel veel zin in...
pi_128767000
Eerste keer Werchter en helemaal verliefd. Wat een heerlijk fijne sfeer (op inderdaad wat Fransen/Walen na), strak geregeld en natuurlijk erg toffe muziek. Hoogtepunten waren Blur en (ondanks de heersende stemming) Editors. Fantastisch. Ook tegen de verwachting me -ondanks de muziek- best vermaakt bij Rammstein. Leuke verrassingen waren Vampire Weekend en Twin Forks. Grootste tegenvallers Kings of Leon en The Hives (die zánger, gadverdamme wat een houding). Desalniettemin tel ik vast af tot volgend jaar O+
pi_128767047
//dp
pi_128768554
Ook mijn eerste keer. (ben wel op het terrein geweest voor Werchter Boutique edities, zoals bijv. Muse) ik vond het festival een fijne sfeer hebben inderdaad. vorig jaar wou ik al gaan helaas toen niet van gekomen omdat ik in Berlijn zat toen.
Ben blij dat ik er dan nu wel eindelijk was! Ik heb echt genoten, ik mis het nu! Volgend jaar weer aanwezig! mijn favorieten waren toch wel Depeche Mode (een van mijn favoriete bands of all time! :D), Rammstein, Blur, en nog wel veel meer, maar die 3 vond ik het best!
Nogmaals, hoop er echt weer bij te zijn volgend jaar, het is me goed bevallen. fijne sfeer, geweldige artiesten en alles is echt prima geregeld! :)
pi_128769783
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 18:34 schreef Joszwa het volgende:
heerlijk fijne sfeer (op inderdaad wat Fransen/Walen na),
Dat lees ik hier nu zo vaak. Zelf nog nooit opgemerkt, maar in welke zin heb je last van Walen/Fransen?
pi_128770237
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:03 schreef lolcat8811 het volgende:

[..]

Dat lees ik hier nu zo vaak. Zelf nog nooit opgemerkt, maar in welke zin heb je last van Walen/Fransen?
Het is natuurlijk een ongelooflijke generalisatie, maar bijv bij Blur was ik omgeven door Walen en vond ik de sfeer erg tegenvallen (in het voorvak), terwijl ik het wat verder van me vandaan om me heen behoorlijk los zag gaan. Ook de enige opstootjes die ik heb gehad (door het publiek wringende mensen die voor je neus stoppen/wat agressief reageren als je iemand per ongeluk aanstoot) waren met mensen met een Fransklinkend Engels accent. Maar nogmaals: er zullen ongetwijfeld ook genoeg Belgen/Nederlanders/oid dat gedaan hebben, alleen had ik toevallig de Franstaligen.
pi_128770840
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:17 schreef Joszwa het volgende:

[..]

Het is natuurlijk een ongelooflijke generalisatie, maar bijv bij Blur was ik omgeven door Walen en vond ik de sfeer erg tegenvallen (in het voorvak), terwijl ik het wat verder van me vandaan om me heen behoorlijk los zag gaan. Ook de enige opstootjes die ik heb gehad (door het publiek wringende mensen die voor je neus stoppen/wat agressief reageren als je iemand per ongeluk aanstoot) waren met mensen met een Fransklinkend Engels accent. Maar nogmaals: er zullen ongetwijfeld ook genoeg Belgen/Nederlanders/oid dat gedaan hebben, alleen had ik toevallig de Franstaligen.
Ik heb helaas dezelfde ervaring. Tijdens Blur omringd door veel Britten die een geweldig sfeertje creëerden. We werden ook na Song 2 nog bedankt voor het meespringen en zingen. :D

Bij Depeche Mode en Editors (stonden zo'n 5 meter achter de voorvakken achter de barrier) omgeven door Franstalige malloten. Achter ons een groep die flink gesnoept had aan pillen, voor ons een vrij grote groep die gewoon irritant bezig was. Tijdens Editors stonden 4 gozers met hoog stemvolume een ellenlange discussie met elkaar te voeren, geen enkele aandacht voor de muziek. Ons herhaaldelijk "ssssst" en "please shut up" werd alleen met middelvingers en boze blikken beantwoord waarna ze vrolijk verder gingen. Uiteindelijk maar zoveel mogelijk ervandaan gaan staan.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 20:37:47 #48
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_128770946
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 18:34 schreef Joszwa het volgende:
The Hives (die zánger, gadverdamme wat een houding).
Tja, dat is natuurlijk een toneelstukje. Ik vind het wel vermakelijk, je kan het zelfs zien als sneer naar artiesten die zichzelf écht de beste vinden. Maar smaken verschillen en misschien zit ik er naast.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_128772740
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 20:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Tja, dat is natuurlijk een toneelstukje. Ik vind het wel vermakelijk, je kan het zelfs zien als sneer naar artiesten die zichzelf écht de beste vinden. Maar smaken verschillen en misschien zit ik er naast.
Mja, geef mij maar artiesten die wat meer down-to-earth zijn en oprecht dankbaar zijn dat ze daar mogen staan. Veel aandoenlijker. Ik hoor bijvoorbeeld de haast euforische dankbaarheid in Tom Smiths stem aan het eind van de set van Editors ( op 1:25:55), zoals bij volgens mij meer vooral Britse bands.
pi_128779957
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 18:13 schreef lolcat8811 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil terug :'(
Zaterdag TW Classic *O*
  dinsdag 9 juli 2013 @ 23:34:54 #51
39793 Moody
el moody
pi_128780005
Nu RW dag 1 op Canvas. Even kijken natuurlijk :)
'13 |
'14
pi_128780212
Holiday *O* Jammer van de bewolking toen ;(
pi_128781782
Zelf met een bezopen Matt is The National baas boven al die andere bands :)
'13 |
'14
  zondag 14 juli 2013 @ 21:46:38 #54
231633 Xummon
of toch niet?
pi_128950786
Ruim een week later besloten om mijn werchterbaardje maar eens af te scheren...
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  zondag 14 juli 2013 @ 21:48:07 #55
231633 Xummon
of toch niet?
pi_128950867
Ketnet zend vandaag tot 23uur hoogtepunten uit.
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_128952682
Godverdomme, wat was TW Classic uitermate kut zeg :{ Met uitzondering van Springsteen ofc.
pi_128968351
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 22:20 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Godverdomme, wat was TW Classic uitermate kut zeg :{ Met uitzondering van Springsteen ofc.
Wat was er dan zo kut aan? Ben je er geweest, of zag je het op t.v.?
pi_128968661
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:28 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wat was er dan zo kut aan? Ben je er geweest, of zag je het op t.v.?
Ik was er geweest. Publiek was een heel slag anders dan bij RW. We waren al vroeg daar, omdat we de pit in wilden. Eenmaal aangekomen bleek dat je alleen toegang had met een polsbandje die je alleen aan de rechter-pit kon krijgen. Op zich geen probleem, ware het niet dat je de pit moest delen met allerhande vip's :{ De meerderheid wat de pit in mocht was vip, met het resultaat dat de pit de hele dag zo goed als leeg was.

Dan heb je ook nog de 'dagjesmensen' die compleet met parasols, koelboxen en klapstoelen de pit in gaan 8)7 Deze lui kwamen speciaal alleen voor Springsteen en dus kon de meerderheid van de artiesten niet eens op applaus uit de pit rekenen, omdat de helft op hun strandstoel zat :')
  maandag 15 juli 2013 @ 13:41:34 #59
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_128968779
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 13:37 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Ik was er geweest. Publiek was een heel slag anders dan bij RW. We waren al vroeg daar, omdat we de pit in wilden. Eenmaal aangekomen bleek dat je alleen toegang had met een polsbandje die je alleen aan de rechter-pit kon krijgen. Op zich geen probleem, ware het niet dat je de pit moest delen met allerhande vip's :{ De meerderheid wat de pit in mocht was vip, met het resultaat dat de pit de hele dag zo goed als leeg was.

Dan heb je ook nog de 'dagjesmensen' die compleet met parasols, koelboxen en klapstoelen de pit in gaan 8)7 Deze lui kwamen speciaal alleen voor Springsteen en dus kon de meerderheid van de artiesten niet eens op applaus uit de pit rekenen, omdat de helft op hun strandstoel zat :')
WTF :') _O-
pi_128968803
:') Klinkt inderdaad heel erg.... Van die mensen die eigenlijk nooit naar een concert of een festival gaan en als ze er dan eens zijn eens gaan bepalen hoe het er aan toe gaat.
  maandag 15 juli 2013 @ 13:54:33 #61
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_128969163
quote:

[..]

Haha, heb daar ook zo'n hekel aan, zulke lui.
pi_128969545
Wel vreemd dat ze al die dingen mee mochten nemen het terrein op en dan zelfs de pit in. :D
  maandag 15 juli 2013 @ 14:23:04 #63
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_128970039
quote:

[..]

Het je een pit bij Springsteen? Of bedoel je het voorste vak.
pi_128971561
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:23 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Het je een pit bij Springsteen? Of bedoel je het voorste vak.
haha, ja inderdaad. Bij een pit denk ik aan dit:

:P
pi_128978099
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:23 schreef AgeEll het volgende:

Op maandag 15 juli 2013 13:37 schreef RolStaart-Beer het volgende:

Pit als in voorste vak, ja :Y
pi_128978115
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 14:06 schreef Basp1 het volgende:
Wel vreemd dat ze al die dingen mee mochten nemen het terrein op en dan zelfs de pit in. :D
Werd ook totaal niet gecontroleerd bij de ingang door de security. Niet dat het bij Rock Werchter veel anders is. :P
pi_128978368
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:51 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Werd ook totaal niet gecontroleerd bij de ingang door de security. Niet dat het bij Rock Werchter veel anders is. :P
Met koelboxen en parasols kom je niet naar binnen, hoor.
  maandag 15 juli 2013 @ 19:08:18 #68
231633 Xummon
of toch niet?
pi_128978646
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:48 schreef Xummon het volgende:
Ketnet zend vandaag tot 23uur hoogtepunten uit.
vanavond deel 2 trouwens
pi_128996444
Controlle bij Werchter was echt vaag...

Een leeg 0,5 flesje zonder dop was niet toegestaan.... terwijl ik met een anderhalf liter fles water in mijn hand sta, die zonder problemen naar binnen mag...
pi_129012937
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 08:53 schreef wc-eend het volgende:
Controlle bij Werchter was echt vaag...

Een leeg 0,5 flesje zonder dop was niet toegestaan.... terwijl ik met een anderhalf liter fles water in mijn hand sta, die zonder problemen naar binnen mag...
Een vriend had elke dag zijn rugtas mee waar (onbewust) nog een inklapbaar mes onderin lag. De bewaking heeft het nooit 'onderschept'. 8)7

Maar op Werchter is iedereen elkaars grote vriend en worden er geen mensen neergestoken ^O^
pi_129109469
Ik wil Rammstein nog eens zien :'(
En ondanks de " live" performance van tbb was de sfeer fantastisch :)
pi_129294413
quote:
Gaaf :D
  woensdag 24 juli 2013 @ 16:09:30 #74
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_129294593
Wat een mierenhoop.
  woensdag 24 juli 2013 @ 16:12:17 #75
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_129294691
quote:
10s.gif Op woensdag 24 juli 2013 16:09 schreef BoerBert het volgende:
Wat een mierenhoop.
Valt wel mee vergeleken met Tomorrowland:

En dit is één van de 16 podia of zo :')
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  woensdag 24 juli 2013 @ 16:12:52 #76
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_129294706
Haha ja dan valt het inderdaad wel mee.
pi_132266102
Even een kleine kick. Google Earth heeft net de satellietfoto's boven Werchter vernieuwd met foto's van Rock Werchter 2013 :D
pi_132273428
Het doet een beetje pijn om op een druilerige herfstdag terug te denken aan die prachtige zomerse dagen op de groene prairie van Werchter...

Nog 259 dagen tot #RW14... Zucht.
pi_133542041
Vandaag in de krant: Festivalsite 2014 wordt groter, het aantal podia (3) blijft behouden. Het festivalpark wordt omgevormd tot een landschapspark met de aanplanting van vele nieuwe bomen.

Impressie:

quote:
De organisatoren van Rock Werchter starten in het voorjaar van 2014 met de aanleg van een landschapspark op de 25 ha grote site waar het gelijknamige rockfestival georganiseerd wordt. De werken zullen enkele jaren duren en op termijn een vierde podium mogelijk maken, maar dit komt er voorlopig niet. Burgemeester Dirk Claes van Rotselaar reageert positief op het plan. "Dit betekent de definitieve verankering van dit festival in Werchter".

Het ontwerpbureau Cluster Landscape tekende het park uit dat voorzien is in het vorig jaar goedgekeurde Provinciaal Ruimtelijk Uitvoeringsplan Rock Werchter. Er zijn wandelwegen voorzien evenals bomendreven en rustbanken.

Bedoeling is dat de site tijdens de maanden dat er geen festivalactiviteiten plaatsvinden vrij toegankelijk wordt voor wandelaars en fietsers. De gemeente Rotselaar zal met de festivalorganisatie ook een overeenkomst sluiten om het park in die periodes te gebruiken voor zachte vormen van recreatie.

Al tijdens de eerste fase zullen in de noordelijke zone langsheen de Haachtsesteenweg meer dan 2,5 ha bomen worden gekapt en nutsvoorzieningen worden aangelegd. In samenspraak met het Agentschap Natuur en Bos zal deze bomenkap worden gecompenseerd door de aanplanting van dubbel zoveel inheemse bomen in Domein Hofheide in Holsbeek op zo'n 10 km van Werchter. Vanaf het najaar zullen ook doorheen het Festivalpark bomendreven worden aangeplant.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)rd-in-Werchter.dhtml
pi_133837829
RockWerchter twitterde op maandag 02-12-2013 om 12:00:47 Metallica on request at Rock Werchter 2014. Read more: http://t.co/aKOIeuOqKF #RW14 reageer retweet
Metallica de eerste headliner
pi_133837863
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:03 schreef indiaantje89 het volgende:
RockWerchter twitterde op maandag 02-12-2013 om 12:00:47 Metallica on request at Rock Werchter 2014. Read more: http://t.co/aKOIeuOqKF #RW14 reageer retweet
Yeah! :D
Je weet het niet?!
pi_133838056
Joehoe! Moeten we geen nieuw topic maken voor 2014?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 2 december 2013 @ 12:12:02 #83
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_133838077
Ach we kunnen ook de TT aanpassen?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_133844081
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 2 december 2013 @ 20:14:12 #85
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_133853652
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:03 schreef indiaantje89 het volgende:
Mooie binnenkomer. Hopelijk volgen er meer gitaren :)
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_133860983
Het zou me niet verbazen als Pearl Jam ook van de partij is.
pi_133864376
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 22:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Het zou me niet verbazen als Pearl Jam ook van de partij is.
En Springsteen en Iron Maiden (als ze niet op GMM staan)
  dinsdag 3 december 2013 @ 00:42:55 #88
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_133865422
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 23:59 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

En Springsteen en Iron Maiden (als ze niet op GMM staan)
Iron Maiden lijkt me zeer onwaarschijnlijk. En Springsteen ook trouwens.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
pi_133867435
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:42 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Iron Maiden lijkt me zeer onwaarschijnlijk. En Springsteen ook trouwens.
Springsteen gaat komende zomer weer dood Europa touren. Vergeet ook niet dat het een jubileumjaar is voor Werchter. Dus een klapper als Springsteen is dan niet eens zo gek.

En Iron Maiden zie ik er ook wel staan. Ze gaan al samen met Metallica naar de Sonisphere-festivals en Rock am Ring/Rock in Park.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 3 december 2013 @ 08:15:55 #90
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133867491
Arcade Fire komt ook
pi_133867517
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 08:15 schreef Pino112 het volgende:
Arcade Fire komt ook
Arctic Monkeys ;) Headlinen de vrijdag
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 3 december 2013 @ 08:31:31 #92
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133867627
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 08:18 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Ohja _O- Het is nog vroeg :@
pi_133867690
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 08:18 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

*O*
  dinsdag 3 december 2013 @ 08:58:13 #94
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_133867934
Arctic Monkeys _O_
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:03:57 #95
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_133868012
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 08:09 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Springsteen gaat komende zomer weer dood Europa touren. Vergeet ook niet dat het een jubileumjaar is voor Werchter. Dus een klapper als Springsteen is dan niet eens zo gek.

En Iron Maiden zie ik er ook wel staan. Ze gaan al samen met Metallica naar de Sonisphere-festivals en Rock am Ring/Rock in Park.
Werchter heeft elk jaar maar 1 harde headliner, dit jaar is dat Metallica. Iron Maiden zie ik er niet bij komen. En Springsteen is niet echt iets voor de gewone Werchter, past meer, net zoals vorig jaar, op TW Classic.
pi_133868272
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:03 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Werchter heeft elk jaar maar 1 harde headliner, dit jaar is dat Metallica. Iron Maiden zie ik er niet bij komen. En Springsteen is niet echt iets voor de gewone Werchter, past meer, net zoals vorig jaar, op TW Classic.
Iron Maiden is op een festival als Werchter ook geen headliner hoor. In 2011 waren ze er ook en speelden ze in het begin van de avond. Kan er nog best bij. Bruce Springsteen vind ik ook helemaal niet op Werchter passen, net wat je zegt. Meer op Classic of Werchter Boutique.
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:41:28 #97
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_133868750
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:19 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Iron Maiden is op een festival als Werchter ook geen headliner hoor. In 2011 waren ze er ook en speelden ze in het begin van de avond. Kan er nog best bij. Bruce Springsteen vind ik ook helemaal niet op Werchter passen, net wat je zegt. Meer op Classic of Werchter Boutique.
In 2011 waren ze zeker wel headliner, co-headliner samen met Black Eyed Peas ( :') ). Ze speelden ook gewoon een headlinersset van 2 uur.
pi_133869830
Metallica, Pearl Jam, Muse en Arctic Monkeys als headliners.
Dat zou ik wel zien zitten :D
pi_133870145
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:35 schreef Remy669 het volgende:
Metallica, Pearl Jam, Muse en Arctic Monkeys als headliners.
Dat zou ik wel zien zitten :D
En die kans is heel erg groot. Pearl Jam bijna zeker.
pi_133870313
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:50 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En die kans is heel erg groot. Pearl Jam bijna zeker.
Pearl Jam inderdaad, Arctic Monkeys misschien ook wel. Muse is kleine kans.
Het enige wat ik me af vraag is of Werchter het geld heeft om 3 van zo'n grote namen te strikken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')