abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128736011
Zelf vind ik het niet echt een probleem, want ik functioneer (voor het grootste deel) gewoon normaal. Na jaren van trial and error snap ik heel goed waarom mensen reageren zoals ze reageren en hoe ik dat kan herkennen. Dat was als kind anders; toen wij naar een nieuwe stad verhuisden had ik totaal niet door hoe mijn nieuwe klas in elkaar zat en het duurde jaren voor ik eindelijk "echte" vrienden had gemaakt. Ik ben ook gepest, vooral omdat ik niet goed door had hoe ik het beste kon reageren.

Toch wordt mij tegenwoordig nog vaak verweten dat ik zeer egoistisch ben en weinig inlevingsvermogen heb. Natuurrampen, oorlogen; het doet mij allemaal niks. Waar mijn halve Facebook geschokt was door de drama in Turkije, vond ik het alleen maar grappig. Ik ben dan ook de eerste die een ongepaste kut-grap maakt en dan grinnikend achterover leunt terwijl de boze opmerkingen binnenstromen op mijn wall. Ik zie mensen zeer zwart-wit; de groep die zoals ik is is prima, mensen met een andere mening behandel ik wel respectvol maar ik kijk er eigenlijk wel op neer.

Wat wel zo is, is dat ik een groot dierenliefhebber ben. Dieren zijn anders dan mensen, simpeler, zonder drama, ingewikkelde wensen e.d. Dieren komen naar je toe als je eten hebt en negeren je anders. Huisdieren kan je zo trainen dat ze naar je pijpen dansen als je dat zou willen. Daarom vind ik dierenleed ook vreselijk. Een foto van de bio-industrie doet mij verdriet, een foto van Auschwitz is slechts een 'meh, naar' waard.

Ik ben meerdere keren bij de psycholoog onderzocht op autisme, maar dat heb ik niet. Ik had ergens wel gewild van wel, want dan kon ik het verklaren. Misschien is het ook een soort wrok jegens de mensheid, na alle dingen die "men" mij geflikt heeft. Maar de hele mensheid haten doe ik niet, want mijn vrienden vind ik toffe mensen waar ik niet zonder wil. Ben ik dan antisociaal? Geen idee. Ik kan prima een beleefd gesprek onderhouden. Ik weet wanneer ik "oh wat naar, ik ben geschokt" moet zeggen. Bij iemand die mij huilend vertelt dat zijn opa kanker heeft kan ik prima een trooster spelen. Maar het doet mij vrij weinig. Het is meer dat ik dat doe om de vriendschap levend te houden. Ik word pas verdrietig als ik denk aan mijn eigen familie die ziek wordt. Bij het idee van dat ik zelf een dierbare kwijt raak voel ik pas wat.

De meest relaxte vriendschap die ik heb is met een autist. We hebben nooit ruzie gehad. Er was nooit drama. Ik kom gewoon langs wanneer er nog wat andere mensen over de vloer zijn en dan kijken we suffe series en snacken wat. Voor mij is dat ideaal. Geen lasten, alleen maar lusten, voor beiden.

Dit is geen diagnose-topic. Ik praat al met een psycholoog, er zijn minstens 5 stempels op gedrukt maar geen van die stempels voldoet. Het is meer een soort van-me-afschrijf-topic. Of een topic voor net zulke afgestompte, verbitterde klootzakken als ikzelf.
"Fools that will laugh on earth, most weep in hell.”
pi_128736403
Ik wil reageren maar weet niets te zeggen.... Speciaal voor jou zodat je weet dat iemand het gelezen heeft
pi_128736430
Er is mij trouwens wel een paar keer gezegd dat ik tekenen vertoon van narcisme. Dat klopt wel: narcisten zijn van binnen heel onzeker maar kunnen wel heel arrogant en self-centered over komen. Nog steeds behandel ik veel mensen (onbewust) als een soort minions. In relaties wordt mij vaak gezegd dat ik moet stoppen met ze als slaafje behandelen. Pas dan heb ik door dat ik dat doe. Het is voor mij een soort natuurlijk gevoel dat dingen gewoon (moeten) gaan zoals ik het wil. Als het niet zo is word ik boos. Heel boos.

Toch ben ik soms ook heel negatief over mijzelf, dan ben ik bang dat ik nooit ga bereiken wat ik wil (een tentamen halen, een diploma, een baan, etc.)

Herkenbaar?
pi_128736490
Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen dat van mij vinden. Dingen die niet met mij te maken hebben kunnen me vaak niet zo veel schelen, en soms dingen over mezelf eigenlijk ook niet.

Een aantal vrienden van me zijn een beetje hetzelfde daarin, opzich wel fijn af en toe om zo over dingen te kunnen praten. Anderen kijken me soms wel raar aan.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_128736499
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:49 schreef bert_van_dirkjan het volgende:
Ik wil reageren maar weet niets te zeggen.... Speciaal voor jou zodat je weet dat iemand het gelezen heeft
Thanks bert.
pi_128736541
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:51 schreef LookAtMe het volgende:
Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen dat van mij vinden. Dingen die niet met mij te maken hebben kunnen me vaak niet zo veel schelen, en soms dingen over mezelf eigenlijk ook niet.

Een aantal vrienden van me zijn een beetje hetzelfde daarin, opzich wel fijn af en toe om zo over dingen te kunnen praten. Anderen kijken me soms wel raar aan.
Voor mij was 4chan toen ik 17 was ook ideaal, eindelijk mensen met mijn humor. Nu is het populair, maar vroeger keek men je scheef aan als je er voor uit kwam.
  maandag 8 juli 2013 @ 21:56:59 #7
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_128736782
Waarom zou je een stempel moeten krijgen? Je hebt gewoon minder inlevingsvermogen of je laat het niet toe.

Er zal vast wel reden zijn, maar wat jij beschrijft vind ik niet abnormaal of een afwijking.
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_128736840
Nuja, ik ken veel mensen die oprecht helemaal geraakt waren toen die twee koters vermist waren: Ruben en Julian. Ik zag alleen een heel lelijk kind met hazetanden.
pi_128736864
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:56 schreef _NZT_ het volgende:
Er zal vast wel reden zijn, maar wat jij beschrijft vind ik niet abnormaal of een afwijking.
Plus je hebt er zelf geen last van, waarom dit topic dan :?
pi_128736937
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:58 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Plus je hebt er zelf geen last van, waarom dit topic dan :?
Ik vind het interessant om er over te praten met gelijkgestemden en ik wil ook weleens weten waarom sommige mensen wél zo overstuur raken van vermiste kinderen of Taksim.
pi_128737009
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:50 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Er is mij trouwens wel een paar keer gezegd dat ik tekenen vertoon van narcisme. Dat klopt wel: narcisten zijn van binnen heel onzeker maar kunnen wel heel arrogant en self-centered over komen. Nog steeds behandel ik veel mensen (onbewust) als een soort minions. In relaties wordt mij vaak gezegd dat ik moet stoppen met ze als slaafje behandelen. Pas dan heb ik door dat ik dat doe. Het is voor mij een soort natuurlijk gevoel dat dingen gewoon (moeten) gaan zoals ik het wil. Als het niet zo is word ik boos. Heel boos.

Toch ben ik soms ook heel negatief over mijzelf, dan ben ik bang dat ik nooit ga bereiken wat ik wil (een tentamen halen, een diploma, een baan, etc.)

Herkenbaar?
Ja best wel. Behalve dat ik m'n best doe om mensen niet als minions te behandelen. Ik had het idee dat ik zoiets soms misschien deed, dus zeg nu dingen soms anders.

Die vermiste broertjes was ook een voorbeeld dat ik daarnet eigenlijk ook wilde geven maar vond het teveel typen. :')
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_128737034
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:00 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik vind het interessant om er over te praten met gelijkgestemden en ik wil ook weleens weten waarom sommige mensen wél zo overstuur raken van vermiste kinderen of Taksim.
Denk je nou echt dat die mensen op facebook er 1 seconde van wakker hebben gelegen?
pi_128737046
Doet me ook allemaal niks, totdat het dicht bij komt
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_128737067
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:01 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat die mensen op facebook er 1 seconde van wakker hebben gelegen?
Ik ken wel twee mensen die in persoon overstuur waren om Turkije.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:02:45 #15
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_128737095
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:58 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Nuja, ik ken veel mensen die oprecht helemaal geraakt waren toen die twee koters vermist waren: Ruben en Julian. Ik zag alleen een heel lelijk kind met hazetanden.
Ja dat kan... De een is wat gevoeliger dan de andere. Ik vond het ook sneu voor die jochies, maar maakte ook wel foute grappen erover na een paar dagen. Kan me makkelijk voorstellen dat er mensen zijn die het helemaal niks boeien.
pi_128737145
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:02 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Ja dat kan... De een is wat gevoeliger dan de andere. Ik vond het ook sneu voor die jochies, maar maakte ook wel foute grappen erover na een paar dagen. Kan me makkelijk voorstellen dat er mensen zijn die het helemaal niks boeien.
Ik vond het niet sneu omdat ik die kinderen lelijk vond. Ik moet je zeggen dat ik zelfs een "good riddance" gevoel kreeg.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:06:09 #17
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_128737270
Heel veel psychische zaken zijn terug te herleiden naar dingen die je hebt meegekregen of niet hebt meegekregen in je jeugd, maar ook de fase waarin je in je leven staat. Natuurlijk zijn we met het internet aan heel wat gewend geraakt, maar op het moment dat iets erg naars gebeurt waar je zelf bij bent denk ik dat je wat minder koeltjes reageert. Verder is 4chan als "jouw sort humor" de humor van miljoenen mensen die niet een scheve blik van "wat schokkend/raar" krijgen, maar van dom lomp kinderachtig vermaak, al is het zeker melig, is het vaak gewoon van een bedroevend niveau.

Lees je postje over 5 of 10 jaar eens terug zou ik zeggen en ben benieuwd wat je er dan van vind.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  maandag 8 juli 2013 @ 22:06:33 #18
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_128737291
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:03 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik vond het niet sneu omdat ik die kinderen lelijk vond. Ik moet je zeggen dat ik zelfs een "good riddance" gevoel kreeg.
Oké... Geen flauw idee wat ik hierop moet zeggen.
pi_128737343
En dus? Woehoe wat ben je bijzonder meid.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:07:30 #20
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128737348
quote:

[..]

En als mensen dat normaal of niet erg vinden probeer je weer een stapje verder te gaan?

Als je denkt "good riddance" bij twee kinderen die totaal geen betekenis hebben dan is er waarschijnlijk toch iets anders aan de hand dan dat het je "niets" doet.
Mij interesseerde het ook helemaal niets. Maar mij interesseert het ook echt helemaal niets. Dan bedoel ik ook dat ik geen "good riddance" gevoel erbij heb gekregen.
Dit is het einde.
pi_128737363
quote:

[..]

En je dacht niet 'he, wat vervelend voor die moeder'?
pi_128737384
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:07 schreef Zneeser het volgende:

[..]

En als mensen dat normaal of niet erg vinden probeer je weer een stapje verder te gaan?

Dit dus :') _O-
pi_128737439
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:06 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Oké... Geen flauw idee wat ik hierop moet zeggen.
Ja, mensen zijn altijd geschokt.

Ik vond niet dat ze het verdienden. Ook niet dat mensen die lelijk zijn het over zich af roepen. Maar ik ergerde mij zo aan zijn overbite... tsja, ik kan er niets corrects over zeggen. Het was ook dat mijn gevoel de hype terugkoppelde aan hen. Zo van, zij zijn schuldig aan de spam op mijn Facebook. terwijl dat logischerwijs de spammers zelf waren. Ik weet wel dat het anders was geweest als ik zo'n kind echt had gekend.

Toen Heath Ledger (knappe man) dood ging vond ik het wel jammer.
pi_128737446
Zeg, SputnikSweetheart, ik zou je best willen steunen, maar het kan me werkelijk geen reet schelen wat je te vertellen hebt. Mocht ik je ooit treffen, dan wil ik je rechterhand wel even schudden.
pi_128737469
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:06 schreef B-FliP het volgende:
Heel veel psychische zaken zijn terug te herleiden naar dingen die je hebt meegekregen of niet hebt meegekregen in je jeugd, maar ook de fase waarin je in je leven staat. Natuurlijk zijn we met het internet aan heel wat gewend geraakt, maar op het moment dat iets erg naars gebeurt waar je zelf bij bent denk ik dat je wat minder koeltjes reageert. Verder is 4chan als "jouw sort humor" de humor van miljoenen mensen die niet een scheve blik van "wat schokkend/raar" krijgen, maar van dom lomp kinderachtig vermaak, al is het zeker melig, is het vaak gewoon van een bedroevend niveau.

Lees je postje over 5 of 10 jaar eens terug zou ik zeggen en ben benieuwd wat je er dan van vind.
Ik ben al midden-twintig, het is niet dat ik net 19 ben. ik denk dat dit gewoon blijft.
pi_128737490
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:07 schreef erikkll het volgende:

[..]

Helemaal niet.Sorry.
pi_128737500
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:10 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Helemaal niet.Sorry.
_O-
pi_128737507
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:09 schreef Apuleius het volgende:
Zeg, SputnikSweetheart, ik zou je best willen steunen, maar het kan me werkelijk geen reet schelen wat je te vertellen hebt. Mocht ik je ooit treffen, dan wil ik je rechterhand wel even schudden.
Ik heb hetzelfde bij jouw topics waarschijnlijk, dus ik mag je wel.
pi_128737526
quote:

[..]

Ik heb hetzelfde bij jouw topics waarschijnlijk, dus ik mag je wel.
Sterf.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:11:55 #30
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_128737560
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:06 schreef B-FliP het volgende:

Dit... Zelf een poos geleden door moeilijke omstandigheden zelf ook op een dag de knop omgezet, afgesloten voor alles en alleen maar zorgen voor mezelf.

Als ik nu terug kijk heb ik pas door hoe hard ik toen was, niks raakte me. Daarom vind ik het verhaal van TS ook niet zo raar.
pi_128737561
quote:
6s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:11 schreef Apuleius het volgende:

[..]

Sterf.
Nee nu hebben we een band. O+
pi_128737589
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:11 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Nee nu hebben we een band. O+
:D
pi_128737595
quote:

[..]

Helemaal niet.Sorry.
Waarom zeg je sorry? Je vindt het toch niet vervelend voor me of zo :'). :+
pi_128737620
Dingen die in het echte leven (mijn leven) gebeuren vind ik wel erg omdat ze op mij betrekking hebben. Als ik mijn opa verlies dan is het erg want het is mijn opa. Als iemand zijn opa verliest vind ik het alleen erg als de desbetreffende opa en ik een band hadden gehad.
pi_128737637
Heb je een vriend? Wat als er iets met zijn naaste familie gebeurt dan? Doet dat je iets?
pi_128737639
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:12 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Dingen die in het echte leven (mijn leven) gebeuren vind ik wel erg omdat ze op mij betrekking hebben. Als ik mijn opa verlies dan is het erg want het is mijn opa. Als iemand zijn opa verliest vind ik het alleen erg als de desbetreffende opa en ik een band hadden gehad.
:o :o :o
  maandag 8 juli 2013 @ 22:13:30 #37
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_128737654
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:09 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ja, mensen zijn altijd geschokt.

Oh ik ben absoluut niet geschokt hoor...
Maar wat je moet er op zeggen bedoelde ik.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:14:29 #38
407219 Timmie85
Herp? Derp!
pi_128737707
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:12 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Dan heb je nog wat ruimte om verder af te zakken, toen mijn oma overleed haalde ik mijn schouders op. :p

*edit* Overigens schrok ik er wel een beetje van hoe weinig ik er bij voelde, want ik heb haar toch altijd wel een toffe oma gevonden. :/
  maandag 8 juli 2013 @ 22:14:38 #39
177948 Daskaar
cake or death?
pi_128737717
quote:

[..]

Ik ben al midden-twintig, het is niet dat ik net 19 ben. ik denk dat dit gewoon blijft.
hoe waren je ouders? zijn die wel inlevend en empathisch?
kan je je een keerpunt heugen dat je minder gevoel had voor anderen?

ik herken veel in wat je zegt op internet fora trouwens.
pi_128737754
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:13 schreef erikkll het volgende:
Heb je een vriend? Wat als er iets met zijn naaste familie gebeurt dan? Doet dat je iets?
Het is dubbel. Ik hou van mijn vriend, hij is een van de weinige mensen die mij oprecht boeit. Maar toen zijn opa overleed was hij er ook laks onder want hij en zijn opa hadden geen echte band. Ik vind het wel erg als mijn vriend verdrietig is , dan wil ik hem troosten en daar voel ik oprecht wat bij. Maar ik denk dat hij de enige is waarbij is het oprecht heel erg vindt.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:16:07 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128737797
quote:

[..]

Oké, dat is dan wel weer 15 stapjes erger dan ik het heb, ik had er weinig mee wat die jochies betreft en kreeg ook een beetje jeuk van het hele facebook gedoe maar toen ze eindelijk gevonden werden in een afvoerpijp vond ik het in ieder geval wel naar voor de nabestaanden.

Verder herken ik wel het één en ander maar blijkbaar zit ik nog aan de rationeel-warme kant van het verhaal, jij hangt ergens aan de verre rationeel-koude kant. Hoeft verder geen probleem te zijn zolang jij maar vrede hebt met wie je bent en wel in kan zien dat andere mensen wel emotioneel zijn over bepaalde zaken en dat ook accepteert. En ik denk wel dat jou enigszins koude blik soms goed van pas kan komen in bepaalde zaken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_128737798
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:14 schreef Daskaar het volgende:

[..]

hoe waren je ouders? zijn die wel inlevend en empathisch?
kan je je een keerpunt heugen dat je minder gevoel had voor anderen?

ik herken veel in wat je zegt op internet fora trouwens.
Mijn moeder toonde nooit echt gevoel, behalve boosheid. Mijn vader werkte vaak over. Dus ik kom al niet echt uit een warm, knuffelig nest of zo. Ben met mijn vriend wel heel knuffelig en liefdevol. Maar we kunnen ook echt erge ruzies hebben.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:16:31 #43
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128737819
Ik begin een half goede troll te ruiken die het niet vol kan houden.

Zondeeeeee
Dit is het einde.
pi_128737829
quote:
11s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:16 schreef jogy het volgende:

[..]

Oké, dat is dan wel weer 15 stapjes erger dan ik het heb, ik had er weinig mee wat die jochies betreft en kreeg ook een beetje jeuk van het hele facebook gedoe maar toen ze eindelijk gevonden werden in een afvoerpijp vond ik het in ieder geval wel naar voor de nabestaanden.

Verder herken ik wel het één en ander maar blijkbaar zit ik nog aan de rationeel-warme kant van het verhaal, jij hangt ergens aan de verre rationeel-koude kant. Hoeft verder geen probleem te zijn zolang jij maar vrede hebt met wie je bent en wel in kan zien dat andere mensen wel emotioneel zijn over bepaalde zaken en dat ook accepteert. En ik denk wel dat jou enigszins koude blik soms goed van pas kan komen in bepaalde zaken.
Ik denk dat ik het wel goed zou doen als rechercheur of zo.
pi_128737853
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:16 schreef Zneeser het volgende:
Ik begin een half goede troll te ruiken die het niet vol kan houden.

Zondeeeeee
Want je gelooft neit dat er mensen zijn met weinig/geen empathie?
pi_128737868
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:16 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Waarom? Wat boeit het jou of die moorden opgelost worden? Good riddance toch.
pi_128737870
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:14 schreef Timmie85 het volgende:

[..]

Dan heb je nog wat ruimte om verder af te zakken, toen mijn oma overleed haalde ik mijn schouders op. :p

*edit* Overigens schrok ik er wel een beetje van hoe weinig ik er bij voelde, want ik heb haar toch altijd wel een toffe oma gevonden. :/
Mijn opa is ziek maar dat is al jaren zo, als hij dood gaat is het geen schok meer omdat ik verbaasd ben dat hij nog steeds leeft met zijn kwalen. Maar als mijn vriend dood zou gaan zou ik compleet doordraaien.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:17:59 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128737878
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:16 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Precies, zoiets. Zolang je maar geen sociaal werker wordt oid :P.
Vrijheid
pi_128737892
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:17 schreef erikkll het volgende:

[..]

De spanning en sensatie. Het oplossen van de puzzel. Ik ben dol op crimi''s.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:18:47 #50
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128737918
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:17 schreef erikkll het volgende:

[..]

Je kan het zien als een interessante puzzel. Beetje Doctor House achtig.
Vrijheid
pi_128737999
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Precies, zoiets. Zolang je maar geen sociaal werker wordt oid :P.
Ik faalde jammerlijk als docent omdat ik:
1. Geen rekening hield met de wensen van de kinderen. Dingen moesten gebeuren zoals ik het wou.
2. Ik ze oprecht als schuldigen ging zien voor mijn ongelukkig zijn. Ik had het idee dat ze ondankbaar waren.
3. Pedagogische kwaadheid voor mij onmogelijk was daardoor.
pi_128738025
Ik wil verder geen rechercheur worden want daar ben ik veel te laf voor.
pi_128738039
Wat is dit kijk mij geen gevoel hebben en ik ben er trots op topic. Een beetje sneu dit
  maandag 8 juli 2013 @ 22:21:21 #54
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128738056
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:20 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik wil verder geen rechercheur worden want daar ben ik veel te laf voor.
Dat is dan wel weer jammer. Chirurg dan? Dat zijn ook wel koude kikkers volgens mij.
Vrijheid
pi_128738077
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:18 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

De spanning en sensatie. Het oplossen van de puzzel. Ik ben dol op crimi''s.
Het werk van een rechercheur is echter verre van spannend of sensationeel.

Verder herken ik 't wel enigszins. Niet in de 'good riddance' mate overigens.
pi_128738113
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:21 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer jammer. Chirurg dan? Dat zijn ook wel koude kikkers volgens mij.
Ik denk dat als ik chirug ben het een soort dokter Bibber wordt.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:22:38 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128738126
quote:

[..]

Je mentale leeftijd lijkt dichterbij 19 te liggen dan bij midden twintig. Trekt wel bij, iedereen wordt een keer volwassen.
Resistance is futile.
pi_128738135
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:20 schreef formerjellybean het volgende:
Wat is dit kijk mij geen gevoel hebben en ik ben er trots op topic. Een beetje sneu dit
Oh kijk, daar hebben we mevrouw overemotioneel.
pi_128738157
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je mentale leeftijd lijkt dichterbij 19 te liggen dan bij midden twintig. Trekt wel bij, iedereen wordt een keer volwassen.
Michael Jackson niet. :D
  maandag 8 juli 2013 @ 22:23:16 #60
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128738175
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:22 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik denk dat als ik chirug ben het een soort dokter Bibber wordt.
Dus je wordt wel nerveus en zo? Dat is dan wel weer jammer. Als je dan toch gevoelloos bent kan je die emoties net zo goed ook overkomen.
Vrijheid
  maandag 8 juli 2013 @ 22:24:02 #61
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128738218
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:23 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Michael Jackson niet. :D
Maak je er maar vanaf met een grapje. Je bent mentaal onvolwassen, wees er maar trots op.
Resistance is futile.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:24:11 #62
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_128738228
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:07 schreef erikkll het volgende:
Denk dat de meeste mensen zoiets hebben dat het vervelend is dat het gebeurt maar dat het een ver van de bed show is waar je dagelijks een lading nieuws over je heen krijgt waar iedereen dan weer zijn dagelijkse mening op kan spauwen. Dat is t een btje met egoisme, dan boeit alleen wat de persoon direct treft.

Maar SputnikSweetheart bijvoorbeeld die gedachte over het lelijk zijn van vermiste kinderen vertelt meer over jezelf dan over die kinderen (niet dat je lelijk zou zijn, maar dat je hier behoorlijk gefocust op bent). Wees iig blij dat er mensen zijn die zich wel om anderen en situaties druk kunnen maken want anders zou de maatschappij er waarschijnlijk behoorlijk crappy uitzien.
B-FliP Youtube Channel
  maandag 8 juli 2013 @ 22:26:10 #63
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128738346
Maar het zou dus ook gewoon een erg stevige muur die je om je heen hebt gebouwd die je zelf niet meer af kan (en/of wil) afbreken?
Vrijheid
  maandag 8 juli 2013 @ 22:26:40 #64
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_128738372
Hoi. :W

Herkenbaar verhaal. Maar het boeit me niet zo. _O-
Kaleidoscopiklimax
  maandag 8 juli 2013 @ 22:26:52 #65
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128738387
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:26 schreef jogy het volgende:
Maar het zou dus ook gewoon een erg stevige muur die je om je heen hebt gebouwd die je zelf niet meer af kan (en/of wil) afbreken?
Ik begin het idee te krijgen dat jij niet begrijpt waar het nu eigenlijk overgaat...
Dit is het einde.
pi_128738389
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Maak je er maar vanaf met een grapje. Je bent mentaal onvolwassen, wees er maar trots op.
Ik heb je topic historie gelezen en jij was toch die wel-niet-wel-niet pot met een vriend in Engeland met een puberale dochter die jij zo nodig wil bemoederen terwijl je maar 5 jaar scheelt of zo? Ik heb genoeg gezegd. Doeiiiii.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:27:12 #67
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128738405
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:26 schreef Zneeser het volgende:

[..]

Ik begin het idee te krijgen dat jij niet begrijpt waar het nu eigenlijk overgaat...
Leg uit dan?
Vrijheid
pi_128738424
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:23 schreef jogy het volgende:

[..]

Dus je wordt wel nerveus en zo? Dat is dan wel weer jammer. Als je dan toch gevoelloos bent kan je die emoties net zo goed ook overkomen.
Ik ben niet gevoelloos. Ik ben heel gevoelig. Alleen doen andermans gevoelens me niks.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:27:33 #69
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128738428
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Leg uit dan?
Google.nl kan dat veel beter dan ik.
Succes ^O^
Dit is het einde.
pi_128738473
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:22 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Oh kijk, daar hebben we mevrouw overemotioneel.
Heel eerlijk ik denk dat je volledig bluft , ik ken een heleboel mensen die zo hard liepen te schreeuwen , oh ik ben zo stoer en niets raakt me en ondertussen. Dat je steeds schreeuwt ik heb geen emoties en ik voel niets maakt het niet waar.
Ik zie een act en ik denk eerder dat je jezelf belachelijk maakt dan dat mensen denken oh wat stoer.
pi_128738487
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:26 schreef jogy het volgende:
Nou ik uit mijn gevoelens de hele tijd. Ik laat mensen ook toe. Maar ik interesseer met niet voor hun gevoelsleven.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:28:52 #72
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128738508
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:27 schreef Zneeser het volgende:

[..]

Google.nl kan dat veel beter dan ik.
Succes ^O^
Stuur me dan in de juiste richting oh grote leraar.
Vrijheid
pi_128738526
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:28 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Heel eerlijk ik denk dat je volledig bluft , ik ken een heleboel mensen die zo hard liepen te schreeuwen , oh ik ben zo stoer en niets raakt me en ondertussen. Dat je steeds schreeuwt ik heb geen emoties en ik voel niets maakt het niet waar.
Ik zie een act en ik denk eerder dat je jezelf belachelijk maakt dan dat mensen denken oh wat stoer.
Dan heb je het topic niet gelezen.

Ik ben behoorlijk faalangstig, kan grote woedebuien hebben en heb echt heel veel liefde voor dieren en mijn vriend. Dus hoezo geen gevoel? Ik heb gewoon geen tot weinig empathie.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:30:16 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128738594
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:26 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik heb je topic historie gelezen en jij was toch die wel-niet-wel-niet pot met een vriend in Engeland met een puberale dochter die jij zo nodig wil bemoederen terwijl je maar 5 jaar scheelt of zo? Ik heb genoeg gezegd. Doeiiiii.
Dit topic gaat over jou, niet over mij. En jouw reactie bewijst mijn punt, namelijk dat je helemaal niet zo hard bent als je wil doen voorkomen. Dit gedrag vertoonde ik 15 jaar geleden ook, toen ik 15 was. En mijn vriend zijn 19-jarige vertoont het nu. Geen wonder dat jij gepest werd, waarschijnlijk heb je altijd al een mentale achterstand gehad. En ondanks jouw kinderachtige reactie vind ik het vervelend, want het maakt je leven eenzaam en kut, als je je zo voor moet doen.
Resistance is futile.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:31:15 #75
403259 AnusBurger
Van anus tot burger.
pi_128738640
Je bent heel bijzonder en speciaal. Het leven heeft een hoger doel voor jouw in petto. :)
Het favoriete gerecht van Jan met de pet.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:31:25 #76
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128738653
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:28 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Nou ik uit mijn gevoelens de hele tijd. Ik laat mensen ook toe. Maar ik interesseer met niet voor hun gevoelsleven.
Maar toch open je een topic om het van je af te schrijven dus je zit er ergens wel mee.
Vrijheid
  maandag 8 juli 2013 @ 22:31:34 #77
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_128738666
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dit topic gaat over jou, niet over mij. En jouw reactie bewijst mijn punt, namelijk dat je helemaal niet zo hard bent als je wil doen voorkomen. Dit gedrag vertoonde ik 15 jaar geleden ook, toen ik 15 was. En mijn vriend zijn 19-jarige vertoont het nu. Geen wonder dat jij gepest werd, waarschijnlijk heb je altijd al een mentale achterstand gehad. En ondanks jouw kinderachtige reactie vind ik het vervelend, want het maakt je leven eenzaam en kut, als je je zo voor moet doen.
Je op de kast laten jagen door een internet held :')
  maandag 8 juli 2013 @ 22:32:00 #78
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128738678
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:28 schreef jogy het volgende:

[..]

www.google.nl

Als dat niet genoeg sturing is heb je lekker dikke pech ^O^
Dit is het einde.
pi_128738745
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik was gepest toen ik een jaar of 11 was. Ik ben nu mid-twintig. Dat pesten ligt achter me. Ik heb genoeg vrienden, een relatie, en een goede band met familie.

Ik heb nooit gezegd dat ik hard was. Ik heb gezegd dat andere mensen mij gewoon minder boeien. Als ik hard was, zat ik ook niet te janken om een baby-vogel die uit zijn nest is gevallen.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:33:26 #80
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128738747
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:32 schreef Zneeser het volgende:

[..]

www.google.nl

Als dat niet genoeg sturing is heb je lekker dikke pech ^O^
Ah, wel handig, ik heb wel iets over jou gevonden! Thanks! Klik!
Vrijheid
pi_128738771
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:33 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Als ik hard was, zat ik ook niet te janken om een baby-vogel die uit zijn nest is gevallen.
Wat? waarom jank je daarom. Dat is gewoon de natuur. Absurd!
pi_128738774
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:31 schreef jogy het volgende:

[..]

Maar toch open je een topic om het van je af te schrijven dus je zit er ergens wel mee.
Ja, maar wat het is weet ik niet.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:33:58 #83
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128738778
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:31 schreef _NZT_ het volgende:

[..]

Je op de kast laten jagen door een internet held :')
Ja, TS heeft zich 8 dagen geleden geregistreerd op fok, duidelijk een kutkloon/troll. Evengoed, als de OP 'echt' is en TS dit echt zo ervaart, dan is hij/zij een acteur/trice van het soort dat zichzelf voor de gek probeert te houden.
Resistance is futile.
pi_128738791
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:31 schreef AnusBurger het volgende:
Je bent heel bijzonder en speciaal. Het leven heeft een hoger doel voor jouw in petto. :)
Dat weet ik toch, daarom ben ik door de Heer gezonden.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:34:39 #85
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128738817
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:33 schreef jogy het volgende:

[..]

Ah, wel handig, ik heb wel iets over jou gevonden! Thanks! Klik!
Nou, goedzo. Nu nog even laten zien dat je begrijpt waar dit topic overgaat ^O^
Dit is het einde.
pi_128738837
quote:
6s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, TS heeft zich 8 dagen geleden geregistreerd op fok, duidelijk een kutkloon/troll. Evengoed, als de OP 'echt' is en TS dit echt zo ervaart, dan is hij/zij een acteur/trice van het soort dat zichzelf voor de gek probeert te houden.
Je bent geraakt door mijn opmerking want je weet dat het waar is. Post je straks weer een topic over je relatie-problemen?
  maandag 8 juli 2013 @ 22:35:18 #87
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128738846
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:34 schreef Zneeser het volgende:

[..]

Nou, goedzo. Nu nog even laten zien dat je begrijpt waar dit topic overgaat ^O^
Ik negeer je gewoon ff lekker vanaf nu want het schiet niet op :P.
Vrijheid
  maandag 8 juli 2013 @ 22:35:51 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128738876
quote:

[..]

Ik was gepest toen ik een jaar of 11 was. Ik ben nu mid-twintig. Dat pesten ligt achter me. Ik heb genoeg vrienden, een relatie, en een goede band met familie.

Ik heb nooit gezegd dat ik hard was. Ik heb gezegd dat andere mensen mij gewoon minder boeien. Als ik hard was, zat ik ook niet te janken om een baby-vogel die uit zijn nest is gevallen.
Ik dacht dat je genoeg gezegd had?

Ik zeg overigens ook nergens dat jij hard bent want dat geloof ik geen moment, ik zeg alleen maar dat je een obstinate kloon bent die zich stoer voor probeert te doen :* . Aangeleerd gedrag.
Resistance is futile.
pi_128738898
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:33 schreef erikkll het volgende:

[..]

Wat? waarom jank je daarom. Dat is gewoon de natuur. Absurd!
Geen idee. Ik vind dat zielig. Maar vooral als mensen dieren wat aandoen. De natuur, dat vind ik nog wel te behappen.
pi_128738935
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:36 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Geen idee. Ik vind dat zielig. Maar vooral als mensen dieren wat aandoen. De natuur, dat vind ik nog wel te behappen.
Zo zielig is dat niet naar mij idee.
pi_128738937
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik zeg overigens ook nergens dat jij hard bent want dat geloof ik geen moment, ik zeg alleen maar dat je een obstinate kloon bent die zich stoer voor probeert te doen :* . Aangeleerd gedrag.
Ik ga je negeren want ik heb zulke minachting voor je dat alles wat je probeert alleen maar grappig voor mij is.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:36:58 #92
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_128738938
OP gelezen en kan het probleem niet vinden.
Ik ben de laatste jaar ook zo geweest, maar zou het voor geen goud willen ruilen met de succes die ik maak.
Vroeger ook veel shit meegemaakt.

Waarom zou je een neuk geven om iets als je er geen neuk om geeft en er toch geen succes uit kan halen of verandering?

Ik ben juist trots op jou, en dat zou jij ook moeten zijn zeker aangezien je een winnaar bent!
  maandag 8 juli 2013 @ 22:37:44 #93
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128738981
quote:

[..]

Ja, maar wat het is weet ik niet.
Mensen kunnen ook melodramatische knuppels zijn en jouw persoonlijkheid zit nou eenmaal buiten het gemiddelde dus voel je je misschien een beetje alsof je buiten de kudde valt of zo? En we zijn in de kern nog steeds groepsdieren, alleen jouw groepje is nogal klein.
Vrijheid
pi_128739026
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:36 schreef erikkll het volgende:

[..]

Zo zielig is dat niet naar mij idee.
Ik zag laatst twee duiven die uit een nest waren gevallen. Dat was zielig. Ik bood de man des huizes aan om ze naar de dierenarts te brengen, maar hij stopte ze in een tas. Ik weet zeker dat hij ze de nekjes heeft omgedraaid. Daar zat ik echt mee. Toen was dat van Ruben en Julian in het nieuws en dat deed me dus weer niks.
pi_128739040
Goh voor iemand die niet intresseert wat andere zeggen en doen over je ben je toch behoorlijk gauw op je teentjes getrapt.
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:35 schreef Seven. het volgende:

[..]

En daar ben ik het mee eens ik heb dit zo vaak gezien prik daar doorheen.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:40:11 #96
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128739104
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:35 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Je bent geraakt door mijn opmerking want je weet dat het waar is. Post je straks weer een topic over je relatie-problemen?
Ik zal mijn topic maar eens updaten dan. Blijkbaar ben je oprecht geinteresseerd als je topics die in maart/april voor het laatst geupdate zijn nog kunt oprakelen binnen 3 minuten, dat kost je meer zoekwerk. Het hele pot-gebeuren is inmiddels 5!! jaar geleden dus jij kunt niet anders dan een oudgediende zijn.

Maar even aangenomen dat het me raakt, is dat relevant? Want alles aangaande mijn eigen leven 'raakt' me natuurlijk, de vraag is maar net hoe hard het aankomt.
Resistance is futile.
pi_128739147
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:38 schreef formerjellybean het volgende:
Goh voor iemand die niet intresseert wat andere zeggen en doen over je ben je toch behoorlijk gauw op je teentjes getrapt.

[..]

En daar ben ik het mee eens ik heb dit zo vaak gezien prik daar doorheen.
Ik ben wel vaak op mijn teentjes getrapt. Ik zeg ook niet dat het mij niet boeit wat anderen over MIJ zeggen. Juist wel. Het boeit me alleen niet wat iemand nou voelt of wat iemand overkomt.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:41:02 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128739152
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:36 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik ga je negeren want ik heb zulke minachting voor je dat alles wat je probeert alleen maar grappig voor mij is.
Dat zei je 15 minuten geleden ook al, kind. :* .
Resistance is futile.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:43:27 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128739276
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:40 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik ben wel vaak op mijn teentjes getrapt. Ik zeg ook niet dat het mij niet boeit wat anderen over MIJ zeggen. Juist wel. Het boeit me alleen niet wat iemand nou voelt of wat iemand overkomt.
Dat noemt men dus emotioneel onvolwassen, dergelijk jeugdig egoisme is heel normaal en ook mensen met een emotionele achterstand kunnen daar overheen groeien. Maar als jij graag wil geloven dat je speciaal bent... met jou duizenden kloontjes.
Resistance is futile.
pi_128739353
Wat ik niet snap is dat sommige mensen zich zooo betrokken kunnen voelen bij een continent dat haar eigen ondergang is door geld te doneren aan zielige Afrikaantjes.
pi_128739417
Wat verwachtte je precies van dit topic TS? Volgens mij kan je beter een dagboek bijhouden :D
Prins der kikkers
  maandag 8 juli 2013 @ 22:46:47 #102
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_128739439
TS probeert in haar recente topics wel erg de empathieloze uit te hangen. Iets (... ) te krampachtig, imo.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 8 juli 2013 @ 22:47:05 #103
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128739461
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:46 schreef Kikkerpr1ns het volgende:
Wat verwachtte je precies van dit topic TS? Volgens mij kan je beter een dagboek bijhouden :D
Ik denk dat er precies is gebeurd waar ze of hij op hoopte.
Dit is het einde.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:47:05 #104
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128739463
Je bent gewoon egoïstisch, ook niet verschrikkelijk maar misschien moet je maar gewoon bankier worden of zo. :P.
Vrijheid
pi_128739502
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:46 schreef Kikkerpr1ns het volgende:
Dan krijg ik geen aandacht en daar houd ik van.
pi_128739536
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:47 schreef jogy het volgende:
Je bent gewoon egoïstisch, ook niet verschrikkelijk maar misschien moet je maar gewoon bankier worden of zo. :P.
Jammer dat economie niet mijn ding was, ik zie mezelf wel als keiharde zakenvrouw. Of dictator.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:49:13 #107
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128739585
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:48 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Jammer dat economie niet mijn ding was, ik zie mezelf wel als keiharde zakenvrouw. Of dictator.
Voor mensen die macht/aandacht willen maar geen reet kunnen heb je altijd nog de politiek. Kan je een beetje charismatisch over komen?
Vrijheid
  maandag 8 juli 2013 @ 22:50:25 #108
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128739662
Helaas moet je dan wel weer net doen alsof familiedrama's je ook raken maar dat kan je vast wel faken.
Vrijheid
  maandag 8 juli 2013 @ 22:51:25 #109
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128739704
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:48 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Nee, echt niet. Jij kunt je namelijk niet voorstellen wat die mensen moeten kunnen en/of doen en wat er allemaal bij komt kijken.

Jouw beeld van veel dingen is te (over)geromantiseerd
Dit is het einde.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:51:28 #110
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128739708
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:45 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Wat ik niet snap is dat sommige mensen zich zooo betrokken kunnen voelen bij een continent dat haar eigen ondergang is door geld te doneren aan zielige Afrikaantjes.
Snap ik ook niet. Zijn we allebei krampachtig bezig om hard over te komen!!!
Resistance is futile.
pi_128739725
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:49 schreef jogy het volgende:

[..]

Voor mensen die macht/aandacht willen maar geen reet kunnen heb je altijd nog de politiek. Kan je een beetje charismatisch over komen?
Ik ben blond en heb tieten. En ik sta leuk op foto's met kleine kinderen.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:52:06 #112
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128739743
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:51 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik ben blond en heb tieten. En ik sta leuk op foto's met kleine kinderen.
Opgelost!
Vrijheid
pi_128739757
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:51 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik ben blond en heb tieten.
pics.
pi_128739784
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:51 schreef Zneeser het volgende:

[..]

Nee, echt niet. Jij kunt je namelijk niet voorstellen wat die mensen moeten kunnen en/of doen en wat er allemaal bij komt kijken.

Jouw beeld van veel dingen is te (over)geromantiseerd
Ik maakte een grapje. }:|
  maandag 8 juli 2013 @ 22:53:16 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128739805
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:46 schreef Copycat het volgende:
TS probeert in haar recente topics wel erg de empathieloze uit te hangen. Iets (... ) te krampachtig, imo.
Recente topics? TS d'r postgeschiedenis is nog geen 2 weken oud.
Resistance is futile.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:54:03 #116
407219 Timmie85
Herp? Derp!
pi_128739848
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:52 schreef erikkll het volgende:

[..]

pics.
Pics or it didn't happen. ;)
  maandag 8 juli 2013 @ 22:54:10 #117
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128739855
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:52 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Aan een aantal van je eerdere posts te zien maak je geen grapje en meen je het wel serieus.
Maakt niet uit hoor, dat geldt namelijk voor heel veel mensen die op deze aardkloot rondlopen.
Dit is het einde.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:54:16 #118
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128739858
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:52 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Hij begrijpt het niet en google.nl wil hem niet helpen.
Vrijheid
pi_128739943
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:54 schreef Zneeser het volgende:

[..]

Aan een aantal van je eerdere posts te zien maak je geen grapje en meen je het wel serieus.
Maakt niet uit hoor, dat geldt namelijk voor heel veel mensen die op deze aardkloot rondlopen.
Kan je mij even uitleggen hoe je daar op komt?

Natuurlijk kan ik geen topzakenvrouw worden. Of dictator. Ik ga al gillen als er iemand met een geweer de winkel in zou lopen. Laat staan dat ik elke dag om mijn leven zou willen vrezen. Maar als ik zonder de lasten een paar mensen "op kamp" zou kunnen laten gaan, dan zou ik er voor tekenen.
  maandag 8 juli 2013 @ 22:59:00 #120
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_128740103
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:53 schreef Seven. het volgende:

Recente topics? TS d'r postgeschiedenis is nog geen 2 weken oud.
Ze was me voor gisteren nog niet opgevallen.
pi_128740114
Je hebt gewoon een hoger relativeringsvermogen dan de meeste mensen ;)

En iedereen is egoistisch, het manifesteert zich alleen op verschillende manieren.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:00:31 #122
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128740186
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:59 schreef Faxie het volgende:
Je hebt gewoon een hoger relativeringsvermogen dan de meeste mensen ;)

En iedereen is egoistisch, het manifesteert zich alleen op verschillende manieren.
Oh, ja. de 'iedereen is egoïstisch' discussie. Die doet het ook altijd leuk.
Vrijheid
  maandag 8 juli 2013 @ 23:00:58 #123
277627 Seven.
We are Borg.
pi_128740200
quote:
9s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:59 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ze was me voor gisteren nog niet opgevallen.
Nou ja, als je maar weet dat jouw gevoelens haar NIETS maar dan ook NIETS doen!!
Resistance is futile.
pi_128740234
Iedereen is ook egoistisch, de meeste mensen handelen uit zelfbehoud,.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:01:48 #125
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_128740247
quote:
8s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:00 schreef Seven. het volgende:

Nou ja, als je maar weet dat jouw gevoelens haar NIETS maar dan ook NIETS doen!!
Mooi!
Dan ga ik nu What a load of Buzzcocks kijken.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:03:09 #126
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128740331
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:01 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Iedereen is ook egoïstisch, de meeste mensen handelen uit zelfbehoud,.
Dus dan hoeft niet iedereen egoïstisch te zijn.
Vrijheid
pi_128740492
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Iedereen is egoistisch, maar sommige mensen kunnen er niet naar handelen omdat ze te retarded zijn
pi_128740565
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Als je iets voor een ander doet, is het omdat je je goed kunt voelen over jezelf. Voel je je ergens slecht bij, dan schep je genoegen uit de gedachte dat je goed voor een ander was. Enz.

Ik zeg toch, het manifesteert zich op verschillende manieren. Soms hebben meerdere mensen er baat bij.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:08:46 #129
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128740593
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 22:55 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Kan je mij even uitleggen hoe je daar op komt?

Natuurlijk kan ik geen topzakenvrouw worden. Of dictator. Ik ga al gillen als er iemand met een geweer de winkel in zou lopen. Laat staan dat ik elke dag om mijn leven zou willen vrezen. Maar als ik zonder de lasten een paar mensen "op kamp" zou kunnen laten gaan, dan zou ik er voor tekenen.
Nee, ik ga het je niet uitleggen.
Maar ik vind het wel leuk wat je erbij hebt gepost. ^O^
Dit is het einde.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:15:39 #130
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_128740918
Hokjes zijn overrated, je bent gewoon jezelf!
  maandag 8 juli 2013 @ 23:15:43 #131
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128740920
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:06 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Iedereen is egoistisch, maar sommige mensen kunnen er niet naar handelen omdat ze te retarded zijn
Dus mensen die denken een neiging te hebben naar hulpvaardigheid tegenover anderen en daar ook naar handelen zijn retarded maar als jij jezelf bent dan is het goed, omdat het egoïstisch is?

Het maakt volgens mij gewoon niet uit, zolang je maar doet waar je je goed bij voelt en bij de één is het nogal naar zichzelf gericht en bij de ander naar buiten.
Vrijheid
pi_128740978
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:15 schreef jogy het volgende:

[..]

Dus mensen die denken een neiging te hebben naar hulpvaardigheid tegenover anderen en daar ook naar handelen zijn retarded maar als jij jezelf bent dan is het goed, omdat het egoïstisch is?

Het maakt volgens mij gewoon niet uit, zolang je maar doet waar je je goed bij voelt en bij de één is het nogal naar zichzelf gericht en bij de ander naar buiten.
Nee ik bedoelde gewoon te zeggen dat de meeste mensen dingen doen om zelf te overleven. Maar sommige mensen zijn zo zwakbegaafd dat ze dat niet kunnen.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:19:19 #133
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128741103
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:17 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Nee ik bedoelde gewoon te zeggen dat de meeste mensen dingen doen om zelf te overleven. Maar sommige mensen zijn zo zwakbegaafd dat ze dat niet kunnen.
Met overleven bedoel jij werken en/of geld verdienen?
Dit is het einde.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:19:28 #134
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128741113
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:08 schreef Faxie het volgende:

[..]

Als je iets voor een ander doet, is het omdat je je goed kunt voelen over jezelf. Voel je je ergens slecht bij, dan schep je genoegen uit de gedachte dat je goed voor een ander was. Enz.
Dus altruïsme is alleen altruïsme als je je er slecht bij voelt? Volgens mij verwar je de actie en het resultaat met elkaar. Een goed gevoel krijgen van een goede daad is niet een teken van egoïsme maar het gevolg van altruïsme.

quote:
Ik zeg toch, het manifesteert zich op verschillende manieren. Soms hebben meerdere mensen er baat bij.
Tja, het blijft een eindeloze discussie ben ik bang :P.
Vrijheid
  maandag 8 juli 2013 @ 23:22:37 #135
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_128741274
Zelfhaat. Uit zichzelf als mensenhaat.

Geen dank.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 8 juli 2013 @ 23:22:51 #136
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128741284
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:17 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Hier in de westerse wereld hoeven we gelukkig niet veel te doen om te overleven, in ieder geval hoeft er niet veel gedaan te worden om te zorgen dat je niet dood gaat. Maar als iemand in een oorlogsgebied zichzelf op een granaat gooit waardoor er 4 mensen overleven dan is het geen zwakbegaafdheid wat mij betreft :P. kijk, als je dronken onder een tram komt dan is het wel een teken van idioterie maar dat heeft dan weer niets met altruïsme te maken.
Vrijheid
pi_128741383
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:19 schreef Zneeser het volgende:

[..]

Met overleven bedoel jij werken en/of geld verdienen?
Niet perse, gewoon keuzes maken ter zelfbehoud. Iemand met een IQ van 40 zou bijv al zijn geld weggeven aan een dief, zou niet weten waar hij eten moest kopen enz.
pi_128741419
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:22 schreef Fir3fly het volgende:
Zelfhaat. Uit zichzelf als mensenhaat.

Geen dank.
Vertel meer.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:26:44 #139
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_128741462
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:25 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Vertel meer.
Dat je alleen empathie voor dieren schijnt op te kunnen brengen viel mij op.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:26:46 #140
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128741465
quote:

[..]

Niet perse, gewoon keuzes maken ter zelfbehoud. Iemand met een IQ van 40 zou bijv al zijn geld weggeven aan een dief, zou niet weten waar hij eten moest kopen enz.
En iemand met een IQ van 150 geeft zijn geld weg omdat hij het grotere plaatje ziet.
Vrijheid
pi_128741467
dat soort types die als er iets met dieren is het wel erg vinden en met mensen niet :r
  maandag 8 juli 2013 @ 23:27:13 #142
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128741495
quote:

[..]

Volgens mij is er met jou meer aan de hand dan alleen weinig empathie; weinig wereldbeeld.
Dit is het einde.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:30:48 #143
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_128741674
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:26 schreef wuuht het volgende:
dat soort types die als er iets met dieren is het wel erg vinden en met mensen niet :r
Dieren beginnen vaak niks tegen de wreedheid van een mensheid. En dat is triest.
pi_128741696
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:26 schreef wuuht het volgende:
De meeste mensen geven om mensen en weinig om dieren, dus mensen zoals ik zijn nuttig.
pi_128741710
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:30 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Dieren beginnen vaak niks tegen de wreedheid van een mensheid. En dat is triest.
Dit.
pi_128741725
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:27 schreef Zneeser het volgende:

[..]

Volgens mij is er met jou meer aan de hand dan alleen weinig empathie; weinig wereldbeeld.
Ik heb een heel groot wereldbeeld. Ik ben behoorlijk ingelezen in alles en nog wat. Ik heb er alleen een andere kijk op.
pi_128741760
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:31 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Dit.
ja maar hoezo is het minder erg als een mens vermoord word dan als dat bij een dier gebeurt

(ib4 mensen zijn ook dieren blablabla)
pi_128741762
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:30 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

En Afrikaanse kindjes die kansloos worden geboren kunnen wel opboksen tegen de wreedheid van de mensheid? Beetje kromme beredenering.
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
  maandag 8 juli 2013 @ 23:33:36 #149
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128741800
quote:

[..]

Ik heb een heel groot wereldbeeld. Ik ben behoorlijk ingelezen in alles en nog wat. Ik heb er alleen een andere kijk op.
Uhuh, overgeromantiseerd ^O^
Dit is het einde.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:33:55 #150
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_128741813
Een andere kijk op dingen is tegenwoordig haast uniek te noemen. Blijf gewoon jezelf.
pi_128741828
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:32 schreef Onama het volgende:

[..]

En Afrikaanse kindjes die kansloos worden geboren kunnen wel opboksen tegen de wreedheid van de mensheid? Beetje kromme beredenering.
Afrika heeft het zelf verprutst. Dieren kunnen er niks aan doen dat wij ze in de bioindustrie stoppen. Dieren hebben die intelligentie en mogelijkheden niet om in opstand te komen.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:34:42 #152
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128741859
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:33 schreef Zneeser het volgende:

[..]

Uhuh, overgeromantiseerd ^O^
Ik zou je negeren maar ik hou het niet vol :{. Misschien moet je eens precies uitzoeken wat overgeromantiseerd betekend.
Vrijheid
pi_128741863
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:34 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Afrika heeft het zelf verprutst. Dieren kunnen er niks aan doen dat wij ze in de bioindustrie stoppen. Dieren hebben die intelligentie en mogelijkheden niet om in opstand te komen.
deze vrouw :') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_128741898
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:34 schreef wuuht het volgende:

[..]

deze vrouw :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Denk er maar eens over na als er weer een donatie gedaan moet worden na de 10000 vorige donaties.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:36:12 #155
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128741924
quote:
10s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:34 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik zou je negeren maar ik hou het niet vol :{. Misschien moet je eens precies uitzoeken wat overgeromantiseerd betekend.
Dit is het einde.
pi_128741971
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:34 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Afrikaanse kinderen hebben ook niet de mogelijkheden om in opstand te komen.

Maar probeer vooral je eigen gebrek aan empathie niet goed te praten.
The sun in your Eyes
  maandag 8 juli 2013 @ 23:38:40 #157
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_128742047
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:32 schreef Onama het volgende:

[..]

Afrikaanse hongerkinderen zijn het gevolg van menselijk handelen. Allemaal invoelende mensen die Derdewereld landen zoals Afrika vergallen tot en met. En hier heb ik minder empathie voor. Het is een vicieuze cirkel waar ik geen energie aan verspil. Jij wel?

Dieren zoeken verder nooit problemen met mensen. Omgekeerd weer wel.
pi_128742069
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:37 schreef Onama het volgende:

[..]

Afrikaanse kinderen hebben ook niet de mogelijkheden om in opstand te komen.

Maar probeer vooral je eigen gebrek aan empathie niet goed te praten.
Ze hadden het beter toen ze nog gekoloniseerd werden, maar ach.
pi_128742081
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:38 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Afrikaanse hongerkinderen zijn het gevolg van menselijk handelen. Allemaal door invoelende mensen die Derdewereld landen als Afrika vergallen tot en met. En daar heb ik minder empathie voor. Het is een vicieuze cirkel waar ik mijn energie niet aan verspil. Jij wel?

Dieren zoeken verder nooit problemen met mensen. Omgekeerd wel.
Dit.
pi_128742215
Als mensen gemeen zijn betekent het niet dat het wel goed is als ze doodgaan.
pi_128742228
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:38 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Afrikaanse hongerkinderen zijn het gevolg van menselijk handelen.
Vervang dit zinnetje eens met:

quote:
Dierenleed is het gevolg van menselijk handelen.
En je zult zien dat je argument nergens op slaat.

Prima dat je niet zo'n sterke gevoelens hebt bij mensenleed. Ook ik kan me niet druk maken om Afrikaanse kindjes of moordende Egyptenaren. Maar loop niet te beweren dat de mensen die er gevoelens bij hebben hun tijd verdoen, dat getuigt van weinig empathie.
The sun in your Eyes
  maandag 8 juli 2013 @ 23:43:13 #162
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128742245
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:36 schreef Zneeser het volgende:

[..]

Ik ben de kwaadste niet!

(Over)romantiseren is het idealiseren van iets, het mooier maken van een toestand/situatie.
SputnikSweetheart heeft eerder een cynisch kijk op dingen, fatalistisch zelfs misschien of in ieder geval een vleugje zware desinteresse erin gemixt.
Vrijheid
  maandag 8 juli 2013 @ 23:48:09 #163
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128742479
quote:
6s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:43 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik ben de kwaadste niet!

(Over)romantiseren is het idealiseren van iets, het mooier maken van een toestand/situatie.
SputnikSweetheart heeft eerder een cynisch kijk op dingen, fatalistisch zelfs misschien of in ieder geval een vleugje zware desinteresse erin gemixt.
Of verheerlijken, iets wat SputnikSweetheart dus doet met bepaalde dingen of tot bepaalde mate.
Verder heb je gelijk.
Dit is het einde.
  maandag 8 juli 2013 @ 23:51:45 #164
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_128742644
quote:
Empathie begint ook met het voorstellingsvermogen over hoe het in jouw schoenen zou zijn. Op het moment dat jij hulpbehoevend zou zijn (of worden) dan is t verdomde handig dat er hier een sociaal vangnet is waar je een btje op kan bouwen, jij hebt als t goed ook de kans gehad om zelf een wereldbeeld op te bouwen op basis van de situatie waar je bent opgegroeid, hoe dat dan ook gegaan is. In minder welvarende landen heb je dat niet en dierenbescherming komt ook met welvaart. Dat wij toevallig in een land geboren zijn waar t redelijk voor elkaar is mogen we alleen maar mazzel mee hebben. Iedereen voelt pijn/liefde en alles wat we kunnen voelen en als je naar een filmpje kijkt waar een skater een openbotbeenbreuk kijkt of iets dergelijks dan is dat wellicht leedvermaak, maar de meeste mensen hebben toch echt van nature dat ze haast de pijn van de ander voelen bij zichzelf, niet echt natuurlijk, maar t idee is er. Het schijnt ook een menselijke eigenschap te zijn en een van de redenen waarom lachen vaak aanstekelijk werkt (spiegelneuronen).
B-FliP Youtube Channel
  maandag 8 juli 2013 @ 23:52:17 #165
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_128742667
TS, volgens mij begint het al bij de misvatting dat andere mensen serieus iets geven om / voelen bij het leed van anderen die ze niet kennen. Uitzonderingen daargelaten geven heel weinig mensen er écht wat om, als onbekenden iets overkomt.

Dat is dus in principe exact hetzelfde als hoe jij je voelt. Maar je wilt natuurlijk graag anders zijn - net zoals de rest is ook maar zo gewoontjes, hè? Dus heb je besloten om dat (gebrek aan) gevoel een stukje door te trekken en jezelf het idee aangepraat dat, omdat je niets voelt bij het leed van anderen, je dus maar meteen voorbestemd bent om er plezier in te hebben.

Het feit ook dat je zo dringend op zoek bent naar een naam voor je probleem is toonaangevend. Ik vind het allemaal een beetje cliché aandachttrekkerij. De mensheid haat mij dus ik haat de mensheid, maar dieren zijn cool want die haten mij niet, kijk mij ice cold zijn en lachen om de dood van onbekende kinderen.

Het is een act. Niemand vraagt je om iets te voelen wat je niet voelt, en dat je niets voelt is heel normaal. Het is echter zinloos en ook wel redelijk debiel om dan maar het tegenovergestelde te gaan doen.
Ik wens je een dolfijne dag
  maandag 8 juli 2013 @ 23:57:15 #166
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_128742905
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:42 schreef Onama het volgende:

[..]

Vervang dit zinnetje eens met:

[..]

En je zult zien dat je argument nergens op slaat.

Prima dat je niet zo'n sterke gevoelens hebt bij mensenleed. Ook ik kan me niet druk maken om Afrikaanse kindjes of moordende Egyptenaren. Maar loop niet te beweren dat de mensen die er gevoelens bij hebben hun tijd verdoen, dat getuigt van weinig empathie.
Mensen hebben een sterk ontwikkelde verstandelijke vermogen. Mensenleed is naar mijn idee dus altijd, min of meer, terugtevoeren op puur dom handelen. En daar heb ik gewoon weinig mee. Que sera sera denk ik dan. Maar dieren zoeken verder nooit problemen met ons. Dus wanneer dieren lijden onder mensen toon ik meer begrip.
pi_128743059
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:57 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Mensen hebben een sterk ontwikkelde verstandelijke vermogen. Mensenleed is naar mijn idee dus altijd, min of meer, terugtevoeren op puur dom handelen. En daar heb ik gewoon weinig mee. Que sera sera denk ik dan. Maar dieren zoeken verder nooit problemen met ons. Dus wanneer dieren lijden onder mensen toon ik meer begrip.
dolfijnen verkrachten elkaar
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:01:16 #168
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_128743106
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:00 schreef wuuht het volgende:

[..]

Welleens een dolfijn een mens zien verkrachten dan?
pi_128743126
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:01 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Welleens een dolfijn een mens zien verkrachten dan?
nee maar gebeurt wel
pi_128743208
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:57 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Deze strekking gaat op als iemand met 160 door de bebouwde kom vliegt en zich tegen een boom aan dood rijdt. Dat is terug te voeren op dom handelen. Zo'n Afrikaans kind heeft niet gehandeld om in die situatie terecht te komen, die wordt er simpel weg mee opgescheept. Valt niet te vergelijken.
The sun in your Eyes
pi_128743213
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:51 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Empathie begint ook met het voorstellingsvermogen over hoe het in jouw schoenen zou zijn. Op het moment dat jij hulpbehoevend zou zijn (of worden) dan is t verdomde handig dat er hier een sociaal vangnet is waar je een btje op kan bouwen, jij hebt als t goed ook de kans gehad om zelf een wereldbeeld op te bouwen op basis van de situatie waar je bent opgegroeid, hoe dat dan ook gegaan is. In minder welvarende landen heb je dat niet en dierenbescherming komt ook met welvaart. Dat wij toevallig in een land geboren zijn waar t redelijk voor elkaar is mogen we alleen maar mazzel mee hebben. Iedereen voelt pijn/liefde en alles wat we kunnen voelen en als je naar een filmpje kijkt waar een skater een openbotbeenbreuk kijkt of iets dergelijks dan is dat wellicht leedvermaak, maar de meeste mensen hebben toch echt van nature dat ze haast de pijn van de ander voelen bij zichzelf, niet echt natuurlijk, maar t idee is er. Het schijnt ook een menselijke eigenschap te zijn en een van de redenen waarom lachen vaak aanstekelijk werkt (spiegelneuronen).
Als ik in die situatie zit boeit het mij pas.
pi_128743296
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:03 schreef Onama het volgende:

[..]

Deze strekking gaat op als iemand met 160 door de bebouwde kom vliegt en zich tegen een boom aan dood rijdt. Dat is terug te voeren op dom handelen. Zo'n Afrikaans kind heeft niet gehandeld om in die situatie terecht te komen, die wordt er simpel weg mee opgescheept. Valt niet te vergelijken.
Dat kind wordt over 10 jaar groot en dan wordt ons geld nog steeds verspild.
pi_128743350
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:52 schreef Pinterman het volgende:
TS, volgens mij begint het al bij de misvatting dat andere mensen serieus iets geven om / voelen bij het leed van anderen die ze niet kennen. Uitzonderingen daargelaten geven heel weinig mensen er écht wat om, als onbekenden iets overkomt.

Dat is dus in principe exact hetzelfde als hoe jij je voelt. Maar je wilt natuurlijk graag anders zijn - net zoals de rest is ook maar zo gewoontjes, hè? Dus heb je besloten om dat (gebrek aan) gevoel een stukje door te trekken en jezelf het idee aangepraat dat, omdat je niets voelt bij het leed van anderen, je dus maar meteen voorbestemd bent om er plezier in te hebben.

Het feit ook dat je zo dringend op zoek bent naar een naam voor je probleem is toonaangevend. Ik vind het allemaal een beetje cliché aandachttrekkerij. De mensheid haat mij dus ik haat de mensheid, maar dieren zijn cool want die haten mij niet, kijk mij ice cold zijn en lachen om de dood van onbekende kinderen.

Het is een act. Niemand vraagt je om iets te voelen wat je niet voelt, en dat je niets voelt is heel normaal. Het is echter zinloos en ook wel redelijk debiel om dan maar het tegenovergestelde te gaan doen.
Ik vind het grappig dat je zo lekker stereotype denkt. Al die dingen die jij zegt zijn dingen die je al zo vaak hebt gelezen in talloze monologen van pseudo-psychiaters.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:08:03 #174
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_128743429
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:00 schreef wuuht het volgende:
Eenden ook, stokstaartjes hebben oorlogen, vermoorden babies en verkrachten de vrouwtjes.. En ja, carnivoren eten alles wat planten eet. Natuur zoekt balans, maar eerlijkheid is een menselijk begrip. Natuur is ook meer instinct, en mensen hebben daar een bewustzijn bij, dus ik denk wel dat we een overmacht hebben op deze planeet waarbij we een beschermende/onderhoudende taak hebben.. Om die reden kan ik dierenleed ook slecht hebben, al ben ik ook een hypocriete lul die best van een spareribje of een steak mag eten. :)
B-FliP Youtube Channel
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:09:52 #175
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128743513
Nou TS, dat je geen empathie hebt is me reeds eerder duidelijk geworden, waarom je je er zo nodig op wil laten voorstaan ontgaat me echter.

Of is het toch zoals je op de "dagboek-vraag" antwoordde:

Je wil gewoon erg graag aandacht...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_128743551
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:08 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Eenden ook, stokstaartjes hebben oorlogen, vermoorden babies en verkrachten de vrouwtjes.. En ja, carnivoren eten alles wat planten eet. Natuur zoekt balans, maar eerlijkheid is een menselijk begrip. Natuur is ook meer instinct, en mensen hebben daar een bewustzijn bij, dus ik denk wel dat we een overmacht hebben op deze planeet waarbij we een beschermende/onderhoudende taak hebben.. Om die reden kan ik dierenleed ook slecht hebben, al ben ik ook een hypocriete lul die best van een spareribje of een steak mag eten. :)
Misschien zijn menselijke oorlogen ook om de balans te herstellen alleen weten we dat niet
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:10:41 #177
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128743555
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Je wil gewoon erg graag aandacht...
Dat geeft ze dan ook gewoon toe :P.
Vrijheid
pi_128743626
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:05 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Dat kind wordt over 10 jaar groot en dan wordt ons geld nog steeds verspild.
:') Wat heeft geld hier nou mee te maken.

Ik snap je hele punt ook niet, topics blijven openen waar je zo stoer mogelijk dingen roept die laten zien hoe gevoelloos je wel niet bent en als er iemand dan iets van zegt ga je hem of haar belachelijk maken of op de man af spelen.

Vervolgens open je een topic over hoe empathie loos je wel niet bent en staat er dan van te kijken dat mensen die die empathie wel hebben hier op in gaan. Vervolgens ga je die mensen vertellen hoe dom dat wel niet is, empathie tonen voor mensenleed, "want dat hebben ze toch allemaal aan zichzelf te danken". Beetje vreemde benadering voor een topic in R&P. Laat die mensen die op je post reageren dan ook in hun waarde, ipv ze te vertellen hoe stom ze wel niet zijn.

Maargoed, je somt het zelf al heel goed op:

quote:
Dit is geen diagnose-topic. Ik praat al met een psycholoog, er zijn minstens 5 stempels op gedrukt maar geen van die stempels voldoet. Het is meer een soort van-me-afschrijf-topic. Of een topic voor net zulke afgestompte, verbitterde klootzakken als ikzelf.
Welterusten in ieder geval :Z
The sun in your Eyes
pi_128743634
Iedereen die op een forum post wil aandacht, anders zou je dat niet doen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:12:45 #180
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128743659
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Dat geeft ze dan ook gewoon toe :P.
Ik denk dat jij het anders opvat dan ik het bedoel ;)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:12:53 #181
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128743667
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:12 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Dus je kunt je wel inleven in anderen ^O^
Dit is het einde.
pi_128743692
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:12 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Nee FOK is niet alleen om aandacht te zoeken
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:13:38 #183
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128743699
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij het anders opvat dan ik het bedoel ;)
Misschien wel.
Vrijheid
pi_128743820
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:12 schreef Zneeser het volgende:

[..]

Dus je kunt je wel inleven in anderen ^O^
Ik redeneer meestal vanuit mezelf en trek dat door naar anderen toe. Soms weet ik dingen door er over te lezen enz. Of door het van anderen te horen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:18:53 #185
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128743905
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:16 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik redeneer meestal vanuit mezelf en trek dat door naar anderen toe. Soms weet ik dingen door er over te lezen enz. Of door het van anderen te horen.
Vind je het vervelend als mensen zeggen of typen dat je je in kunt leven?
Dit is het einde.
pi_128743968
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:18 schreef Zneeser het volgende:

[..]

Ik hoop dat het is dat ze gewoon niet door de mand wil vallen
pi_128744096
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:18 schreef Zneeser het volgende:

[..]

Ik kan mij inleven maar het kost mij moeite wanneer iemand anders denkt dan ik. Ik kan me vooral inleven in mensen die zijn zoals ik. Bij een SP stemmende kraker kan ik dat niet.
pi_128744176
Dit lezen, hier staat ongeveer je toekomst in. http://www.groene.nl/2012/43/tussen-narcisme-en-zelfhaat
pi_128744226
Wallace heeft toch zelfmoord gepleegd? Wat zo'n vent zegt neem ik sowieso niet serieus.
pi_128744259
Onbegrijpelijk dat jij niet gediagnosticeerd bent met autisme. :')
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:29:31 #191
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128744285
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:23 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik kan mij inleven maar het kost mij moeite wanneer iemand anders denkt dan ik. Ik kan me vooral inleven in mensen die zijn zoals ik. Bij een SP stemmende kraker kan ik dat niet.
Dat is heel normaal hoor. Heel veel mensen hebben moeite met de mening van anderen. Dat heeft ook niet zoveel met inleven te maken... Meer met het open staan voor andere dingen.
Dit is het einde.
pi_128744317
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:28 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Wallace heeft toch zelfmoord gepleegd? Wat zo'n vent zegt neem ik sowieso niet serieus.
o god en maar tegenspreken :')
pi_128744326
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:29 schreef Heroinjunk het volgende:
Onbegrijpelijk dat jij niet gediagnosticeerd bent met autisme. :')
Ik mis heel veel dingen die autisten hebben.
pi_128744352
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:31 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik mis heel veel dingen die autisten hebben.
Je klinkt redelijk als een Asperger.
pi_128744368
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:31 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ik ben niet overgevoelig voor licht en geluid, ben totaal niet wiskundig, dwangmatig kan ik wel zijn, ik kan gezichtsuitdrukkingen lezen enz.
pi_128744374
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 23:19 schreef jogy het volgende:

[..]

Dus altruïsme is alleen altruïsme als je je er slecht bij voelt? Volgens mij verwar je de actie en het resultaat met elkaar. Een goed gevoel krijgen van een goede daad is niet een teken van egoïsme maar het gevolg van altruïsme.

[..]

Tja, het blijft een eindeloze discussie ben ik bang :P.
Nee dat zei ik niet.

Altruisme is een vorm van egoisme als je 't mij vraagt.
pi_128744417
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:30 schreef wuuht het volgende:

[..]

o god en maar tegenspreken :')
DFW was iemand die met hele heftige, zware depressies kampte waarbij zelfs medicatie niet eens meer hielp. Zo iemand kan je niet vergelijken met mij. Ik ben niet suicidaal. Ik heb mijn downs gehad, zeker. Maar zo heftig als die man: nooit. DFW was volslagen labiel. Ik zie niet hoe ik zoals hij ben. Ik richt mijn frustraties naar de buitenwereld, hij naar binnen.
pi_128744448
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:32 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik ben niet overgevoelig voor licht en geluid, ben totaal niet wiskundig, dwangmatig kan ik wel zijn, ik kan gezichtsuitdrukkingen lezen enz.
Ken ook wel mensen die daar niet aan voldoen en wel gediagnosticeerd zijn. Maar ik geloof je wel als je het zegt, maar ik vind dat je er wel wat van weg hebt. Maar misschien ben ik de enige hierin.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:35:33 #199
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128744476
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:33 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

DFW was iemand die met hele heftige, zware depressies kampte waarbij zelfs medicatie niet eens meer hielp. Zo iemand kan je niet vergelijken met mij. Ik ben niet suicidaal. Ik heb mijn downs gehad, zeker. Maar zo heftig als die man: nooit. DFW was volslagen labiel. Ik zie niet hoe ik zoals hij ben. Ik richt mijn frustraties naar de buitenwereld, hij naar binnen.
Hoe oud ben je?
Dit is het einde.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:36:23 #200
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_128744507
quote:

[..]

Dit.
Dieren zijn een stuk wreder dan mensen.
pi_128744515
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ligt aan het dier, en ligt aan de persoon...
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:39:03 #202
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:39:36 #203
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128744603
Ik blijf bij mijn eerdere mening:

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
TS klinkt naar mijn mening vooral als een enorme egoïst. Alleen de lusten, nooit de lasten.

Ik hoop dat ze nog erg jong is.
Althans, met een toevoeging: een enorme egoïst met een aandachtstekort..

Wellicht gewoon een narcist (maar ik ben geen psycholoog) http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme

"Het is een vorm van gedrag dat wordt gekenmerkt door een obsessie met de persoon zelf (vaak het uiterlijk), egoïsme, dominantie, ambitie en gebrek aan inlevingsvermogen".

TS heeft in dit topic (en elders) al behoorlijk wat kenmerken zélf genoemd.
pi_128744731
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik blijf bij mijn eerdere mening:

[..]

Althans, met een toevoeging: een enorme egoïst met een aandachtstekort..

Wellicht gewoon een narcist (maar ik ben geen psycholoog) http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme

"Het is een vorm van gedrag dat wordt gekenmerkt door een obsessie met de persoon zelf (vaak het uiterlijk), egoïsme, dominantie, ambitie en gebrek aan inlevingsvermogen".

TS heeft in dit topic (en elders) al behoorlijk wat kenmerken zélf genoemd.
Ik denk dat ik wel een narcist ben ja. En het past behoorlijk bij die diagnose om het als geuzennaam te dragen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:44:28 #205
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128744755
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:43 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik denk dat ik wel een narcist ben ja. En het past behoorlijk bij die diagnose om het als geuzennaam te dragen.
Zijn we het daar iig over eens ;)
pi_128744767
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:43 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

daar trots op zijn :r
pi_128744863
raits and signs[edit]

Life is a stage, and when the curtain falls upon an act, it is finished and
forgotten. The emptiness of such a life is beyond imagination.[5]
—Alexander Lowen

This section relies on references to primary sources. Please add references to secondary or tertiary sources. (October 2012)
A 2012 popular book on power-hungry narcissists suggests that narcissists typically display most, and sometimes all, of the following traits:[6]
An obvious self-focus in interpersonal exchanges -> Ja
Problems in sustaining satisfying relationships -> Niet echt. Heb genoeg vrienden. Relaties zijn wel lastiger, met mijn ex was het een drama dat hij anders in het leven stond dan ik. Ik kan alleen relaties hebben met mensen zoals ik.
A lack of psychological awareness (see insight in psychology and psychiatry, egosyntonic)-> Nee.
Difficulty with empathy -> Ja.
Problems distinguishing the self from others (see narcissism and boundaries) -> Ja.
Hypersensitivity to any insults or imagined insults (see criticism and narcissists, narcissistic rage and narcissistic injury) -> Ja.
Vulnerability to shame rather than guilt -> Ja.
Haughty body language -> Soms.
Flattery towards people who admire and affirm them (narcissistic supply) -> Jep.
Detesting those who do not admire them (narcissistic abuse) ->Jep
Using other people without considering the cost of doing so -> Vroeger wel, nu niet.
Pretending to be more important than they really are -> Hm ben niet in de positie dat te doen. Misschien wel.
Bragging (subtly but persistently) and exaggerating their achievements -> Nee, ben juist iemand die zichzelf heel erg kan afzeiken.
Claiming to be an "expert" at many things -> Nee.
Inability to view the world from the perspective of other people -> Ja.
Denial of remorse and gratitude -> Niet echt. Hoewel ik soms wel zeg dat iets me spijt.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:51:32 #208
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128744992
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:47 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Pretending to be more important than they really are -> Hm ben niet in de positie dat te doen. Misschien wel.
Bragging (subtly but persistently) and exaggerating their achievements -> Nee, ben juist iemand die zichzelf heel erg kan afzeiken.
Claiming to be an "expert" at many things -> Nee.
Alledrie volmondig "ja".

Maarruh, hoe oud ben je nou?
Dit is het einde.
pi_128745009
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:51 schreef Zneeser het volgende:

[..]

Alledrie volmondig "ja".

Maarruh, hoe oud ben je nou?
Ik schep soms op maar niet altijd.

En midden twintig.
pi_128745026
Ik ben trouwens geen expert. Ik weet veel dingen maar ik laat de waarheid aan de wetenschap over.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:54:11 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128745062
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:47 schreef SputnikSweetheart het volgende:
power-hungry narcissists
Je bent niet alleen een narcist, maar ook nog een machtsbeluste? Prima hoor.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:54:20 #212
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128745065
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:52 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik ben trouwens geen expert. Ik weet veel dingen maar ik laat de waarheid aan de wetenschap over.
Niet waar. Je hebt je eigen beeld dat je gevormd hebt, weet je nog?
Dit is het einde.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:54:38 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128745073
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:52 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Wat is dit nu weer voor kul?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:55:17 #214
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128745097
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

"Bescheidenheid"

_O-
Dit is het einde.
pi_128745130
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je bent niet alleen een narcist, maar ook nog een machtsbeluste? Prima hoor.
Ik wil wel graag dat dingen gaan zoals ik het wil maar heb geen politieke ambities.
pi_128745137
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik zie mezelf nergens als expert in tenzij ik ervoor gestudeerd heb.
pi_128745154
Maar ik heb geen narcisme. Ook geen autisme. De psychologen noemen het NAO - niet anders omschreven. Ik heb dus kenmerken van vanalles.
pi_128745158
Ik heb me laten vertellen dat narcisten zelden tot nooit hulp zoeken bij een psycholoog en dat ze zelden tot nooit zullen erkennen narcistisch te zijn.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:57:44 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128745172
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:56 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik wil wel graag dat dingen gaan zoals ik het wil maar heb geen politieke ambities.
Politieke ambities hebben er helemaal niks mee te maken. Je omgeving "controleren"/"de baas willen zijn over je omgeving" is reeds machtsbelust.
pi_128745178
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:57 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat narcisten zelden tot nooit hulp zoeken bij een psycholoog en dat ze zelden tot nooit zullen erkennen narcistisch te zijn.
Ik heb hulp dus daar heb je het mis.

Bad boundaries: Narcissists do not recognize that they have boundaries and that others are separate and are not extensions of themselves. Others either exist to meet their needs or may as well not exist at all. Those who provide narcissistic supply to the narcissist are treated as if they are part of the narcissist and are expected to live up to those expectations. In the mind of a narcissist there is no boundary between self and other.

Dit herken ik heel erg.
pi_128745198
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Politieke ambities hebben er helemaal niks mee te maken. Je omgeving "controleren"/"de baas willen zijn over je omgeving" is reeds machtsbelust.
Ok dan ben ik machtsbelust. Maar ik ben ook erg lui. Ik verwacht gewoon dat dingen gaan zoals ik wil en als dat niet gebeurt word ik boos.
pi_128745199
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:57 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Maar ik heb geen narcisme. Ook geen autisme. De psychologen noemen het NAO - niet anders omschreven. Ik heb dus kenmerken van vanalles.
Okay, en nu? Je lijkt in je omgang met andere mensen al manieren te hebben gevonden om 'meelevender' te lijken.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 00:59:00 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128745213
quote:
Prima hoor. Maar je vertoont er wel verdomd veel kenmerken van (narcisme) ;)
pi_128745257
Ja, daar ben ik het mee eens, dat ik die vertoon.

Healthy narcissism might exist in all individuals. Freud says that this is an original state from which the individual develops the love object. He argues that healthy narcissism is an essential part of normal development.[3] According to Freud the love of the parents for their child and their attitude toward their child could be seen as a revival and reproduction of their own narcissism.[3] The child has an omnipotence of thought; the parents stimulate that feeling because in their child they see the things that they have never reached themselves. Compared to neutral observations, the parents tend to overvalue the qualities of their child. When parents act in an extreme opposite style and the child is rejected or inconsistently reinforced depending on the mood of the parent, the self-needs of the child are not met.[citation needed]

Dit kan ik niet rijmen want mijn ouders waren juist extreem kritisch. Kleineren hoorde erbij. Ik kreeg wel vaak te horen dat ik door mijn intelligentie en opleidingsniveau beter was dan anderen.
pi_128745300
quote:

[..]

Blijkbaar niet want je zegt net zelf dat je niet de diagnose hebt.

quote:
Bad boundaries: Narcissists do not recognize that they have boundaries and that others are separate and are not extensions of themselves. Others either exist to meet their needs or may as well not exist at all. Those who provide narcissistic supply to the narcissist are treated as if they are part of the narcissist and are expected to live up to those expectations. In the mind of a narcissist there is no boundary between self and other.

Dit herken ik heel erg.
Zelfdiagnoses zijn niet erg betrouwbaar. Ik zou er dus niet teveel waarde aan hechten dat je jezelf herkent in kenmerken van narcisten, tenzij het bevestigd is door een psycholoog/expert dat je er inderdaad trekken van hebt.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:02:20 #226
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128745303
quote:

[..]

Dit herken ik heel erg.
Precies + die"test" doen en overmatig vaak "ja" scoren.. Wijst op een vorm van narcisme. Er zijn natuurlijk gradaties.

Maar goed, als je psycholoog/psychiater zegt van niet, kan ik beter mijn mond houden. Hij/zij heeft ervoor gestudeerd, ik ben een leek.
pi_128745319
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Blijkbaar niet want je zegt net zelf dat je niet de diagnose hebt.

[..]

Zelfdiagnoses zijn niet erg betrouwbaar. Ik zou er dus niet teveel waarde aan hechten dat je jezelf herkent in kenmerken van narcisten, tenzij het bevestigd is door een psycholoog/expert dat je er inderdaad trekken van hebt.
Ik heb een officiele diagnose van een officiele psychiater, en dat is NAO.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:03:36 #228
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128745341
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:02 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Nederlandse Aardappel Organisatie?
Dit is het einde.
pi_128745363
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Precies + die"test" doen en overmatig vaak "ja" scoren.. Wijst op een vorm van narcisme. Er zijn natuurlijk gradaties.
Kenmerken heb ik ja, maar ben geen volbloed narcist. Niet dat ik mij er voor zou schamen (als ik een narcist was al helemaal niet), maar zo is het (meermaals) getest.
pi_128745367
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:31 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ze klinkt als iemand met een gebrek aan inlevingsvermogen. Dat maakt je nog geen autist.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:04:28 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128745371
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:02 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

NAO = "Er is wel wat, maar ik weet nog niet wat"?
pi_128745378
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:03 schreef Zneeser het volgende:

[..]

Nederlandse Aardappel Organisatie?
Niet anders omschreven. Ik heb symptomen van angststoornis, ook wel een beetje narcisme, en nog wat dingen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:06:00 #233
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128745409
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ze klinkt aan iemand met een gebrek aan inlevingsvermogen. Dat maakt je nog geen autist.
En naar mijn mening als enorm egoïstisch (zie haar topic over zwaar (geestelijk) gehandicapte kinderen).
pi_128745433
Ik zou het fijn vinden als ik echt een stoornis had, want dan kon er gericht aan gewerkt worden. Nu is het een allegaartje van symptomen, het is niet echt duidelijk hoe en wat.
pi_128745437
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mensen bezitten de wreedste eigenschap: sadisme.
pi_128745489
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:06 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik zou het fijn vinden als ik echt een stoornis had, want dan kon er gericht aan gewerkt worden. Nu is het een allegaartje van symptomen, het is niet echt duidelijk hoe en wat.
Je kan toch werken aan wat je wel weet? Bij een narcistische persoonlijkheidsstoornis is er ook niet altijd een duidelijke oorzaak, laat staan een oplossing. Als je van jezelf weet dat je bepaalde eigenschappen hebt die je functioneren met andere mensen belemmeren, dan kan je daaraan werken.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:09:05 #237
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_128745491
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mensen bezitten de wreedste eigenschap: sadisme.
En ook dus empathie. De meesten dan :').

Dieren niet.
pi_128745505
Apen zijn empathisch ingesteld hoor.
pi_128745515
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En naar mijn mening als enorm egoïstisch (zie haar topic over zwaar (geestelijk) gehandicapte kinderen).
Die had ik gezien ja. Ik vind haar topics altijd wel boeiend. Weet niet of dat positief is. De narcist in haar zal het vast als positief opvatten. :P
pi_128745523
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je kan toch werken aan wat je wel weet? Bij een narcistische persoonlijkheidsstoornis is er ook niet altijd een duidelijke oorzaak, laat staan een oplossing. Als je van jezelf weet dat je bepaalde eigenschappen hebt die je functioneren met andere mensen belemmeren, dan kan je daaraan werken.
Ik heb er op dit moment genoeg aan gewerkt dat als ik wil ik heel normaal over kan komen, geinteresseerd lijk (en soms ook gewoon ben), maar het gaat me niet altijd natuurlijk af.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:10:36 #241
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128745524
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:06 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik snap het niet meer hoor.
Ben je nou zo trots op je (wat ik zo noem) narcistische trekjes, vent je ze graag uit en schep je er graag over op, en heb je er "geen last van" (zoals je je al weken voordoet, alsmede in dit topic)?

Of vind je het een "probleem" dat opgelost moet worden?

Want die 2 zijn behoorlijk strijdig met elkaar...
pi_128745537
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik snap het niet meer hoor.
Ben je nou zo trots op je (wat ik zo noem) narcistische trekjes, vent je ze graag uit en schep je er graag over op, en heb je er "geen last van" (zoals je je al weken voordoet, alsmede in dit topic)?

Of vind je het een "probleem" dat opgelost moet worden?

Want die 2 zijn behoorlijk strijdig met elkaar...
Ik heb alleen echt last van mijn angststoornis en woedebuien. Dat narcistische is meer een probleem voor anderen.
pi_128745573
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:12:33 #244
179075 hugecooll
pi_128745577
TS is een beetje vreemd, maar niet zoals Rivella
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:12:44 #245
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128745579
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:11 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik heb alleen echt last van mijn angststoornis en woedebuien. Dat narcistische is meer een probleem voor anderen.
Dat zijn best wel specifieke dingen waar je aan kunt werken...
Dit is het einde.
pi_128745581
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:10 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik heb er op dit moment genoeg aan gewerkt dat als ik wil ik heel normaal over kan komen, geinteresseerd lijk (en soms ook gewoon ben), maar het gaat me niet altijd natuurlijk af.
Nou prima toch? Als meer empathie niet in je zit, dan zit het er niet in. Kan je weinig aan doen behalve doen wat je nu al doet.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:13:16 #247
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_128745597
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:09 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Apen zijn empathisch ingesteld hoor.
Maar die kunnen ook weer sadistisch zijn.
pi_128745608
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:12 schreef Zneeser het volgende:

[..]

Dat zijn best wel specifieke dingen waar je aan kunt werken...
Daar werk ik al zo'n 10 jaar aan maar het zit heel diep.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:13:49 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128745610
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:11 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Die woedebuien lijken me voort te komen (althans naar wat ik in dit topic lees) uit je behoefte je omgeving volledig te controleren. En horen dus bij het "narcistische".

Je angststoornissen heb je nog niks over verteld, dus daar heb ik sowieso geen zinnig woord over te zeggen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:14:31 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128745635
quote:
Dat zeg ik dus :P

Maar kennelijk is je psychiater het niet met me eens, en die heeft ervoor gestudeerd ;)
pi_128745658
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die woedebuien lijken me voort te komen (althans naar wat ik in dit topic lees) uit je behoefte je omgeving volledig te controleren. En horen dus bij het "narcistische".

Je angststoornissen heb je nog niks over verteld, dus daar heb ik sowieso geen zinnig woord over te zeggen.
Mijn angststoornis is iets wat te dicht bij mij staat om er op een forum over te spreken, maar het heeft erg te maken met imago en perfectionisme. Als ik faal dan zie ik de hele wereld als een neerwaartse spiraal. "Ik heb mijn stage gefaald, nu zal ik ook geen baan vinden, niemand moet me, zie je nou wel, ik zal altijd afhankelijk blijven van de staat/ouders"
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:15:29 #252
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128745664
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:13 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Daar werk ik al zo'n 10 jaar aan maar het zit heel diep.
En in 10 jaar is er geen vooruitgang geboekt?
Dit is het einde.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:15:56 #253
179075 hugecooll
pi_128745675
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:15 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Mijn angststoornis is iets wat te dicht bij mij staat om er op een forum over te spreken, maar het heeft erg te maken met imago en perfectionisme. Als ik faal dan zie ik de hele wereld als een neerwaartse spiraal. "Ik heb mijn stage gefaald, nu zal ik ook geen baan vinden, niemand moet me, zie je nou wel, ik zal altijd afhankelijk blijven van de staat/ouders"
En nu projecteer je dat negatieve zelfbeeld op de wereld?
pi_128745692
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus :P

Maar kennelijk is je psychiater het niet met me eens, en die heeft ervoor gestudeerd ;)
Mijn psychiater vindt dat ik kenmerken heb maar niet de hele stoornis. Dus jij en hij zijn het deels eens.

Het erge is dat ik bij veel tests ook weet wat het sociaal wenselijke antwoord is en dat dan ook invul. Ik heb zoveel over psychologie gelezen, zo veel therapeuten gesproken, ik kan het allemaal dromen.
pi_128745700
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:15 schreef hugecooll het volgende:

[..]

En nu projecteer je dat negatieve zelfbeeld op de wereld?
Hoe bedoel je?
pi_128745711
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:15 schreef Zneeser het volgende:

[..]

En in 10 jaar is er geen vooruitgang geboekt?
Natuurlijk wel, ik ben ook volwassen geworden, maar echt beter worden... misschien zal dat nooit gebeuren.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:17:50 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128745737
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:15 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik val in herhaling (én ik heb er niet voor gestudeerd, ben een leek etc etc), maar dat lijkt me óók samenhangen met narcistische trekken: je wereld stort in als je niet (tijdelijk) meer in je eigen o zo belangrijke "superioriteit" kunt geloven..
pi_128745743
Ik denk dat ik geen echt narcisme heb omdat ik inzie dat er een probleem is, en ook eerlijk kan zijn in dat ik fouten heb. Nu is dit makkelijker op een forum, in het echte leven schaam ik mij al snel, ik wil niet toegeven dat ik iets fout doe. Voor mij is het ook zwart-wit: of ik ben goed of ik ben slecht. Als ik faal ben ik slecht.
pi_128745747
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik val in herhaling (én ik heb er niet voor gestudeerd, ben een leek etc etc), maar dat lijkt me óók samenhangen met narcistische trekken: je wereld stort in als je niet (tijdelijk) meer in je eigen o zo belangrijke "superioriteit" kunt geloven..
Jep.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:19:08 #260
179075 hugecooll
pi_128745770
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:16 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Naja misschien een beetje vreemd verwoord, maar het is meer een afweermechanisme. Je voelt je al kut over jezelf, en sluit je af voor negatieve invloeden die niet direct invloed hebben op jou. Zo voel je je minder 'extra' slecht over jezelf. Soms maak je grapjes over die dingen zodat je er nog een beetje voordeel uit haalt ook.

Waarschijnlijk denk je ook heel 'luchtig' over positieve prestaties van anderen. In je gedachten haal je hen dan omlaag, zodat je jezelf een beetje omhoog trekt.
pi_128745775
quote:

[..]

Mijn psychiater vindt dat ik kenmerken heb maar niet de hele stoornis. Dus jij en hij zijn het deels eens.

Het erge is dat ik bij veel tests ook weet wat het sociaal wenselijke antwoord is en dat dan ook invul. Ik heb zoveel over psychologie gelezen, zo veel therapeuten gesproken, ik kan het allemaal dromen.
Heb je dat aangegeven? Sociale wenselijkheid is een groot probleem bij psychologische tests. Wellicht zijn er tests waarbij dit effect minder groot is. Voor mij zou het bijvoorbeeld ook moeilijk zijn om een test betrouwbaar in te vullen, omdat ik precies weet wat elke vraag 'meet'. Op die manier vul je mogelijk onbewust of bewust de vragen in zoals je jezelf ziet, maar dit hoeft niet overeen te komen met de werkelijkheid. Lastig ja. Eigenlijk zou je dan alleen goed getest kunnen worden door observatie, zoals ze ook in het pieterbaancentrum doen. :P
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:20:06 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128745791
quote:

[..]

De meeste mensen weten wat het sociaal wenselijke antwoord is, daarom gooien ze de vragen nog op 10 andere manieren in lange tests. Maar ook die zijn voor een intelligent persoon makkelijk te herkennen.

Het punt is: als je écht hulp wil, moet je dus eerlijk antwoorden en niet sociaal wenselijk. En dat kan idd heel moeilijk zijn.
pi_128745795
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En daarin speelt cognitieve dissonantie een grote rol. De woede die ze richt op de buitenwereld kan dienen om het broze zelfbeeld te beschermen. Het probleem ligt niet bij jou, maar bij de omgeving. Op die manier blijft het idee van superioriteit bestaan.
pi_128745798
Vroeger toen ik gepest ben heb ik altijd gehoord dat ik er niet bij hoorde, niet goed genoeg was, anders was dan anderen. Dus ik heb mezelf voorgenomen om perfect te zijn. Als ik dan faal ben ik slechts "normaal" en niet meer een loser. Ik zie het als een trap, zeg maar. Ik ben iemand die heel erg gefocusd is op uiterlijk. Niet perse figuur (zo lui ben ik dan weer), maar kleding, haar, make up: alles moet perfect zijn. Ik was ook zo trots op mijn Master. Als ik nu geen baan krijg (en dat zie ik dan weer als "nooit") dan zie ik mezelf als een loser, dan ben ik voor mijn gevoel dezelfde categorie als de Tokkies.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:21:25 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128745818
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:18 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik denk dat ik geen echt narcisme heb omdat ik inzie dat er een probleem is, en ook eerlijk kan zijn in dat ik fouten heb. Nu is dit makkelijker op een forum, in het echte leven schaam ik mij al snel, ik wil niet toegeven dat ik iets fout doe. Voor mij is het ook zwart-wit: of ik ben goed of ik ben slecht. Als ik faal ben ik slecht.
Het valt me inderdaad heel erg mee dat je me niet aanvloog toen ik over narcisme begon en dat je dat nog steeds niet doet. Chapeau!

En zoals ik eerder zei: er zijn gradaties ;)
pi_128745831
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:19 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Naja misschien een beetje vreemd verwoord, maar het is meer een afweermechanisme. Je voelt je al kut over jezelf, en sluit je af voor negatieve invloeden die niet direct invloed hebben op jou. Zo voel je je minder 'extra' slecht over jezelf. Soms maak je grapjes over die dingen zodat je er nog een beetje voordeel uit haalt ook.

Waarschijnlijk denk je ook heel 'luchtig' over positieve prestaties van anderen. In je gedachten haal je hen dan omlaag, zodat je jezelf een beetje omhoog trekt.
Klopt. Ik hou ook niet van anderen die zichzelf complimentjes geven. Zoals dus die vriendin die dieette, ik hou er niet van om te horen over andermans prestaties omdat ik mij dan weer slecht ga voelen over mezelf.

Als er tien mensen op Facebook runkeepr posten dan denk ik "zie je, zij worden nu als geweldig gezien omdat ze afvallen, nu moet ik dat ook, ik wil helemaal niet sporten, laat me mijn burger eten, het is een aanval".
pi_128745843
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Heb je dat aangegeven? Sociale wenselijkheid is een groot probleem bij psychologische tests. Wellicht zijn er tests waarbij dit effect minder groot is. Voor mij zou het bijvoorbeeld ook moeilijk zijn om een test betrouwbaar in te vullen, omdat ik precies weet wat elke vraag 'meet'. Op die manier vul je mogelijk onbewust of bewust de vragen in zoals je jezelf ziet, maar dit hoeft niet overeen te komen met de werkelijkheid. Lastig ja. Eigenlijk zou je dan alleen goed getest kunnen worden door observatie, zoals ze ook in het pieterbaancentrum doen. :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:19 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Die diagnoses worden vaak gesteld door leerling psychologen. Eentje stelde borderline, toen ik dat aan mijn dokter vertelde was hij geschrokken want hij herkende daar helemaal NIKS in bij mij.
pi_128745845
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:20 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Vroeger toen ik gepest ben heb ik altijd gehoord dat ik er niet bij hoorde, niet goed genoeg was, anders was dan anderen. Dus ik heb mezelf voorgenomen om perfect te zijn. Als ik dan faal ben ik slechts "normaal" en niet meer een loser. Ik zie het als een trap, zeg maar. Ik ben iemand die heel erg gefocusd is op uiterlijk. Niet perse figuur (zo lui ben ik dan weer), maar kleding, haar, make up: alles moet perfect zijn. Ik was ook zo trots op mijn Master. Als ik nu geen baan krijg (en dat zie ik dan weer als "nooit") dan zie ik mezelf als een loser, dan ben ik voor mijn gevoel dezelfde categorie als de Tokkies.
Lijkt mij dat je pestverleden een belangrijk aspect is in hoe je persoonlijkheid zich gevormd heeft. Misschien dat daar nog het een en ander qua verwerking mogelijk is.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:23:09 #269
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128745852
quote:

[..]

En als je dat nou eens tegen je psychiater zegt?
Het komt er dus op neer dat je jezelf ook gedeeltelijk, misschien onbewust, voor de gek houdt omdat je dus je omgeving voor de gek houdt.

Je bent het er natuurlijk niet mee eens dat je jezelf voor de gek houdt?
Jawel, want je vult in die lijstjes het "beste" antwoord in. Je vult dus niet in wat je zelf denkt of wat er op dat moment ook echt in je omgaat. Je moet niet invullen wat er van een "normaal" persoon verwacht wordt.

Op de manier zoals jij het doet zul je dus nooit "goed" gediagnosticeerd worden.
Dit is het einde.
pi_128745857
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De meeste mensen weten wat het sociaal wenselijke antwoord is, daarom gooien ze de vragen nog op 10 andere manieren in lange tests. Maar ook die zijn voor een intelligent persoon makkelijk te herkennen.

Het punt is: als je écht hulp wil, moet je dus eerlijk antwoorden en niet sociaal wenselijk. En dat kan idd heel moeilijk zijn.
Ja ik word er ook moe van want dat herken ik dus gewoon meteen, dan zit ik de hele tijd de zelfde vraag te beantwoorden.
pi_128745858
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:22 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

[..]

Die diagnoses worden vaak gesteld door leerling psychologen. Eentje stelde borderline, toen ik dat aan mijn dokter vertelde was hij geschrokken want hij herkende daar helemaal NIKS in bij mij.
Het is geen exacte wetenschap helaas. Helemaal de persoonlijkheidsstoornissen kunnen nogal overlappen.

Woedeaanvallen en angsten komen natuurlijk wel voor bij borderline. :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:23:57 #272
179075 hugecooll
pi_128745880
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:21 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Klopt. Ik hou ook niet van anderen die zichzelf complimentjes geven. Zoals dus die vriendin die dieette, ik hou er niet van om te horen over andermans prestaties omdat ik mij dan weer slecht ga voelen over mezelf.

Als er tien mensen op Facebook runkeepr posten dan denk ik "zie je, zij worden nu als geweldig gezien omdat ze afvallen, nu moet ik dat ook, ik wil helemaal niet sporten, laat me mijn burger eten, het is een aanval".
Oftewel, zoek iets waarbij je je goed voelt. Iets waaruit je dus positieve energie kan putten. Sporten, hobby's, werk, iets waarbij je trots kan zijn op jezelf. Dan zal je eigenwaarde stijgen en dat negatieve beeld waarschijnlijk vanzelf bijtrekken.
pi_128745897
Ja, maar ik ben totaal niet impulsief bijvoorbeeld, ik doe niet aan self-harm, dus dat kan niet kloppen. Ik ken borderliners en dat zijn mensen die drugs gebruiken, zichzelf verwonden, en constant huilen dat niemand ze begrijpt. Daar ben ik veel te arrogant/trots voor.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:24:59 #274
384377 Zneeser
Grammaticaal Incorrect
pi_128745901
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:23 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Oftewel, zoek iets waarbij je je goed voelt. Iets waaruit je dus positieve energie kan putten. Sporten, hobby's, werk, iets waarbij je trots kan zijn op jezelf. Dan zal je eigenwaarde stijgen en dat negatieve beeld waarschijnlijk vanzelf bijtrekken.
Ja, was het maar zo simpel... Dan was er vrede op aarde ^O^
Dit is het einde.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:25:22 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128745908
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:20 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Pesten heeft een veel diepere en "blijvendere" invloed dan veel mensen denken. Vaak wordt er lacherig over gedaan.

Maar langdurig en stelselmatig pesten heeft een heel erg groteen langdurige invloed op de psyche van mensen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:25:29 #276
179075 hugecooll
pi_128745910
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:24 schreef Zneeser het volgende:

[..]

Ja, was het maar zo simpel... Dan was er vrede op aarde ^O^
Het hoeft niet altijd heel moeilijk in elkaar te zitten
pi_128745929
quote:

[..]

En dan met name voor jezelf, niet voor de bevestiging van anderen. Anders haal je eigenwaarde alsnog uit de verkeerde dingen.
pi_128745932
quote:

[..]

Ik heb dat nu heel erg, dat ik nergens trots op kan zijn omdat ik nog geen baan heb. Daar schaam ik mij voor, ook al ben ik nog niet echt begonnen met zoeken. Ik voel mij een mislukkeling. Als mensen dan zeggen van "je kan dit goed" dan wuif ik het weg. Tegelijkertijd ben ik dol op complimentjes, dat is dan wel het narcistische. En aandacht is aandacht. Zelfs als iemand heel kwaad op mij is (op een forum) kick ik er op. Want zo iemand is dan gepreoccupeerd door mij.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:27:02 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128745938
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Lijkt mij dat je pestverleden een belangrijk aspect is in hoe je persoonlijkheid zich gevormd heeft. Misschien dat daar nog het een en ander qua verwerking mogelijk is.
Werkt vaak alleen als de persoon zich nog concrete situaties voor de geest kan halen (bijv dmv EMDR). Als de persoon het heeft weggedrukt en zich alleen nog het gevoel kan herinneren is dat moeilijker gericht te behandelen.
pi_128745949
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Pesten heeft een veel diepere en "blijvendere" invloed dan veel mensen denken. Vaak wordt er lacherig over gedaan.

Maar langdurig en stelselmatig pesten heeft een heel erg groteen langdurige invloed op de psyche van mensen.
Bij mij was het pesten en thuis waren ze heel kritisch (en hadden woedebuien).

Dat symptoom van gekrenkt ego als kind en dan heel arrogant gaan doen herken ik echt heel erg.
pi_128745962
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:24 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ja, maar ik ben totaal niet impulsief bijvoorbeeld, ik doe niet aan self-harm, dus dat kan niet kloppen. Ik ken borderliners en dat zijn mensen die drugs gebruiken, zichzelf verwonden, en constant huilen dat niemand ze begrijpt. Daar ben ik veel te arrogant/trots voor.
Klopt, ik herken het verder ook niet bij je, maar als je last hebt van heftige emoties zoals woedeaanvallen, kan een borderline diagnose mogelijk daarop gebaseerd zijn geweest, hoewel incorrect.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:29:12 #282
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128745981
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:26 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik heb dat nu heel erg, dat ik nergens trots op kan zijn omdat ik nog geen baan heb. Daar schaam ik mij voor, ook al ben ik nog niet echt begonnen met zoeken. Ik voel mij een mislukkeling. Als mensen dan zeggen van "je kan dit goed" dan wuif ik het weg. Tegelijkertijd ben ik dol op complimentjes, dat is dan wel het narcistische. En aandacht is aandacht. Zelfs als iemand heel kwaad op mij is (op een forum) kick ik er op. Want zo iemand is dan gepreoccupeerd door mij.
Dan moet je je nu iig fantastisch voelen, maar er zijn 3 mensen met je bezig :P
pi_128745982
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Werkt vaak alleen als de persoon zich nog concrete situaties voor de geest kan halen (bijv dmv EMDR). Als de persoon het heeft weggedrukt en zich alleen nog het gevoel kan herinneren is dat moeilijker gericht te behandelen.
Dat deden ze bij mij. Een situatie voor de geest halen. Ik had er een gekozen over mijn thuissituatie. Het was een nare herinnering maar ik zat daar maar, moest niet huilen of zo.

Ik huil eigenlijk alleen als ik een gewond dier zie. Of als ik enorm gestresst ben en er niet mee kan dealen. En dan alleen bij mijn vriend. Mijn vrienden hebben mij nooit zien huilen.
pi_128745988
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja daarom blijf ik reageren want: http://en.wikipedia.org/wiki/Narcissistic_supply
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:30:21 #285
179075 hugecooll
pi_128745996
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

TS is wel iemand voor gangbangs
_O-
pi_128746001
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:28 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Klopt, ik herken het verder ook niet bij je, maar als je last hebt van heftige emoties zoals woedeaanvallen, kan een borderline diagnose mogelijk daarop gebaseerd zijn geweest, hoewel incorrect.
Ik heb haar mooi op haar plek gewezen door haar te vertellen dat je als psycholoog niet zo maar conclusies kon trekken op je eigen assumpties. Zij zei dat ik als ik A had, wel B zou hebben. Toen ik zei dat ik dat niet had stond ze dus met haar bek vol tanden. Overigens is dat geen narcistisch overdrijven, maar zo was het echt, ze werd nerveus.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:31:37 #287
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128746016
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:29 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Dat deden ze bij mij. Een situatie voor de geest halen. Ik had er een gekozen over mijn thuissituatie. Het was een nare herinnering maar ik zat daar maar, moest niet huilen of zo.

Ik huil eigenlijk alleen als ik een gewond dier zie
Of als ik enorm gestresst ben en er niet mee kan dealen. En dan alleen bij mijn vriend. Mijn vrienden hebben mij nooit zien huilen.
Huilen hoeft ook niet. En zeker niet en plein public.
pi_128746026
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Huilen hoeft ook niet. En zeker niet en plein public.
Mijn psycholoog vond het raar dat ik er niet verdrietig bij werd.
pi_128746049
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:32 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Misschien is het juist kenmerkend.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:34:00 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128746055
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:32 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Ik niet. Je hebt het weggestopt en je zet je er nog steeds tegen af. Vaak komt dat ook pas na langere tijd therapie.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:34:34 #291
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128746063
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, want TS heeft wél gevoel voor zichzelf ;)
pi_128746066
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, ik weet niet.

Ik heb als kind veel gehuild, maar op een gegeven moment heb je met die herinneringen gedealt en blijft alleen het omhulsel ervan over.
pi_128746095
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, want TS heeft wél gevoel voor zichzelf ;)
Ik bedoel niet te zeggen dat zie die gevoelens niet heeft, maar dat het kenmerkend is dat ze die gevoelens heeft weggestopt en ze dus niet uit.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:36:22 #294
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128746097
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:34 schreef SputnikSweetheart het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, ik weet niet.

Ik heb als kind veel gehuild, maar op een gegeven moment heb je met die herinneringen gedealt en blijft alleen het omhulsel ervan over.
Vaak heb je er niet mee gedeald, maar ze heel, heel, heel ver weggestopt omdat je er op dat moment niks mee kon (c.q. er niemand was en je het allemaal zelf moest behapstukken)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:36:43 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128746110
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik bedoel niet te zeggen dat zie die gevoelens niet heeft, maar dat het kenmerkend is dat ze die gevoelens heeft weggestopt en ze dus niet uit.
Dan zijn we het gewoon eens.
pi_128746126
Ik merkte toen het uit ging met mijn ex dat ik echt heel woest was. Omdat hij in een andere stad woonde, heb ik hem niet meer gezien, maar:
http://thenarcissistatwork.com/2012/10/what-is-narcissistic-rage/
had ik in milde vorm. Ik hoopte echt dat hij kapot zou gaan. Dat zijn leven een hel zou worden. Maar ik was slim genoeg om hem niet te stalken of wat aan te doen. Want ik wist dat als ik iets geks zou doen MIJN leven kapot zou gaan en niet het zijne. Maar heb hem jarenlang gehaat.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:38:41 #297
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_128746146
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:37 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik merkte toen het uit ging met mijn ex dat ik echt heel woest was. Omdat hij in een andere stad woonde, heb ik hem niet meer gezien, maar:
http://thenarcissistatwork.com/2012/10/what-is-narcissistic-rage/
had ik in milde vorm. Ik hoopte echt dat hij kapot zou gaan. Dat zijn leven een hel zou worden. Maar ik was slim genoeg om hem niet te stalken of wat aan te doen. Want ik wist dat als ik iets geks zou doen MIJN leven kapot zou gaan en niet het zijne. Maar heb hem jarenlang gehaat.
Dat komt dan helaas weer heel erg vaak voor -O-
pi_128746154
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Vaak heb je er niet mee gedeald, maar ze heel, heel, heel ver weggestopt omdat je er op dat moment niks mee kon (c.q. er niemand was en je het allemaal zelf moest behapstukken)
Klopt. Ik ben er ooit mee naar een juf gegaan maar die deed niks. Toen ik in het onderwijs werkte kwam ik er ook nog meer achter dat veel docenten enorme egoisten zijn die een leerling weinig kan schelen. Niet dat ik niet zo was, maar ik pretendeerde het tenminste niet.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:39:13 #299
179075 hugecooll
pi_128746157
Mental note: niet met SputnikSweetheart daten
pi_128746167
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 01:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat komt dan helaas weer heel erg vaak voor -O-
Mijn ex deed allemaal dingen achter mijn rug om, is waarschijnlijk vreemd gegaan, loog tegen mij en heeft leugens over mij verspreid. Dat was teveel om mee te dealen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 01:40:23 #301
179075 hugecooll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')