Precies + die"test" doen en overmatig vaak "ja" scoren.. Wijst op een vorm van narcisme. Er zijn natuurlijk gradaties.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:57 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik heb hulp dus daar heb je het mis.
Bad boundaries: Narcissists do not recognize that they have boundaries and that others are separate and are not extensions of themselves. Others either exist to meet their needs or may as well not exist at all. Those who provide narcissistic supply to the narcissist are treated as if they are part of the narcissist and are expected to live up to those expectations. In the mind of a narcissist there is no boundary between self and other.
Dit herken ik heel erg.
Ik heb een officiele diagnose van een officiele psychiater, en dat is NAO.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Blijkbaar niet want je zegt net zelf dat je niet de diagnose hebt.
[..]
Zelfdiagnoses zijn niet erg betrouwbaar. Ik zou er dus niet teveel waarde aan hechten dat je jezelf herkent in kenmerken van narcisten, tenzij het bevestigd is door een psycholoog/expert dat je er inderdaad trekken van hebt.
Nederlandse Aardappel Organisatie?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:02 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik heb een officiele diagnose van een officiele psychiater, en dat is NAO.
Kenmerken heb ik ja, maar ben geen volbloed narcist. Niet dat ik mij er voor zou schamen (als ik een narcist was al helemaal niet), maar zo is het (meermaals) getest.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Precies + die"test" doen en overmatig vaak "ja" scoren.. Wijst op een vorm van narcisme. Er zijn natuurlijk gradaties.
Ze klinkt als iemand met een gebrek aan inlevingsvermogen. Dat maakt je nog geen autist.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:31 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Je klinkt redelijk als een Asperger.
NAO = "Er is wel wat, maar ik weet nog niet wat"?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:02 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik heb een officiele diagnose van een officiele psychiater, en dat is NAO.
Niet anders omschreven. Ik heb symptomen van angststoornis, ook wel een beetje narcisme, en nog wat dingen.quote:
En naar mijn mening als enorm egoïstisch (zie haar topic over zwaar (geestelijk) gehandicapte kinderen).quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ze klinkt aan iemand met een gebrek aan inlevingsvermogen. Dat maakt je nog geen autist.
Mensen bezitten de wreedste eigenschap: sadisme.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 00:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dieren zijn een stuk wreder dan mensen.
Je kan toch werken aan wat je wel weet? Bij een narcistische persoonlijkheidsstoornis is er ook niet altijd een duidelijke oorzaak, laat staan een oplossing. Als je van jezelf weet dat je bepaalde eigenschappen hebt die je functioneren met andere mensen belemmeren, dan kan je daaraan werken.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:06 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik zou het fijn vinden als ik echt een stoornis had, want dan kon er gericht aan gewerkt worden. Nu is het een allegaartje van symptomen, het is niet echt duidelijk hoe en wat.
En ook dus empathie. De meesten danquote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mensen bezitten de wreedste eigenschap: sadisme.
Die had ik gezien ja. Ik vind haar topics altijd wel boeiend. Weet niet of dat positief is. De narcist in haar zal het vast als positief opvatten.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En naar mijn mening als enorm egoïstisch (zie haar topic over zwaar (geestelijk) gehandicapte kinderen).
Ik heb er op dit moment genoeg aan gewerkt dat als ik wil ik heel normaal over kan komen, geinteresseerd lijk (en soms ook gewoon ben), maar het gaat me niet altijd natuurlijk af.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kan toch werken aan wat je wel weet? Bij een narcistische persoonlijkheidsstoornis is er ook niet altijd een duidelijke oorzaak, laat staan een oplossing. Als je van jezelf weet dat je bepaalde eigenschappen hebt die je functioneren met andere mensen belemmeren, dan kan je daaraan werken.
Ik snap het niet meer hoor.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:06 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Ik zou het fijn vinden als ik echt een stoornis had, want dan kon er gericht aan gewerkt worden. Nu is het een allegaartje van symptomen, het is niet echt duidelijk hoe en wat.
Ik heb alleen echt last van mijn angststoornis en woedebuien. Dat narcistische is meer een probleem voor anderen.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik snap het niet meer hoor.
Ben je nou zo trots op je (wat ik zo noem) narcistische trekjes, vent je ze graag uit en schep je er graag over op, en heb je er "geen last van" (zoals je je al weken voordoet, alsmede in dit topic)?
Of vind je het een "probleem" dat opgelost moet worden?
Want die 2 zijn behoorlijk strijdig met elkaar...
Dat zijn best wel specifieke dingen waar je aan kunt werken...quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:11 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik heb alleen echt last van mijn angststoornis en woedebuien. Dat narcistische is meer een probleem voor anderen.
Nou prima toch? Als meer empathie niet in je zit, dan zit het er niet in. Kan je weinig aan doen behalve doen wat je nu al doet.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:10 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik heb er op dit moment genoeg aan gewerkt dat als ik wil ik heel normaal over kan komen, geinteresseerd lijk (en soms ook gewoon ben), maar het gaat me niet altijd natuurlijk af.
Maar die kunnen ook weer sadistisch zijn.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:09 schreef SputnikSweetheart het volgende:
Apen zijn empathisch ingesteld hoor.
Daar werk ik al zo'n 10 jaar aan maar het zit heel diep.quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:12 schreef Zneeser het volgende:
[..]
Dat zijn best wel specifieke dingen waar je aan kunt werken...
Die woedebuien lijken me voort te komen (althans naar wat ik in dit topic lees) uit je behoefte je omgeving volledig te controleren. En horen dus bij het "narcistische".quote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:11 schreef SputnikSweetheart het volgende:
[..]
Ik heb alleen echt last van mijn angststoornis en woedebuien. Dat narcistische is meer een probleem voor anderen.
Dat zeg ik dusquote:Op dinsdag 9 juli 2013 01:12 schreef SputnikSweetheart het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Narcissistic_rage Dit herken ik heel erg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |