abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128720966
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic, maar af en toe even klagen mag ook.

Voor discussies over bv. uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden. Ook als je geen zin hebt om te werken hoef je hier niet te reageren!

Het zou leuk zijn om te vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.
pi_128720986
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:33 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Dat het handig is om een netwerk op te bouwen ben ik met je eens, maar of dat nou per se via Linkedin moet? Je collega-barman bij je studentenbaantje lijkt me juist iemand die je eerder op Facebook toe zou voegen.
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

voor de baantjes waar jij op solliciteert maakt het idd niets uit.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:37:36 #3
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128721084
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:26 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Precies. Ik zie de meerwaarde van Linkedin niet zo. Als je solliciteert stuur je sowieso al je cv mee. Alsof die recruiters dan nog eens je hele netwerk gaan doorspitten.
Euh.. Nee? Daar gaat het ook niet om.

Jij hebt een mooi diploma en jij hebt werk nodig. Dan kan je 20.000 open sollicitaties versturen net als de rest van de wereld. Of je pakt je LinkedIn erbij. Maakt een lijstje van zeg maar 10 van je contacten die nu werkzaam zijn in de sector waar je aan de slag wilt en je stuurt ze een mailtje met de vraag of men je op weg kan helpen, je een aanbeveling wil geven of iets anders.

Vroeger deed men dit met een kaartenbak. Dat kan nog steeds, maar het internet geeft echt 100x meer mogelijkheden. Zeker omdat je in een overzicht hebt waar een eventueel contact nog toegang tot heeft. Dat heb je met een kaartenbak niet.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_128721412
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:37 schreef Ryon het volgende:

[..]

Jij hebt een mooi diploma en jij hebt werk nodig. Dan kan je 20.000 open sollicitaties versturen net als de rest van de wereld. Of je pakt je LinkedIn erbij. Maakt een lijstje van zeg maar 10 van je contacten die nu werkzaam zijn in de sector waar je aan de slag wilt en je stuurt ze een mailtje met de vraag of men je op weg kan helpen, je een aanbeveling wil geven of iets anders.

Vroeger deed men dit met een kaartenbak. Dat kan nog steeds, maar het internet geeft echt 100x meer mogelijkheden. Zeker omdat je in een overzicht hebt waar een eventueel contact nog toegang tot heeft. Dat heb je met een kaartenbak niet.
In sommige sectoren zal het vast wel zo werken. Heel opportunistisch. Contacten verzamelen alleen omdat je denkt er later van te kunnen profiteren.
Ik vind het nog steeds geen reden om alles van mezelf maar online te gooien.
  maandag 8 juli 2013 @ 14:53:55 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128721551
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:37 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als we bij ons op het werk een vacature vrij hebben spit ik ook altijd even mijn linkedin door of er nog mensen in mijn netwerk op zoek zijn naar een baan die de juiste eigenschappen bezitten.
Dat referenties en aanbevelingen verhaal op linkedin bevalt me niet zo, je ziet daar veren in de reet gestoken worden terwijl het gewoon waardeloze medewerkers waren ;).
Voor de wat hogere functies is linkedin zeker aan te bevelen, maar als je op zoek bent naar laagopgeleid werk heb je niets aan linkedin.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 8 juli 2013 @ 14:55:22 #6
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128721584
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:48 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

In sommige sectoren zal het vast wel zo werken. Heel opportunistisch. Contacten verzamelen alleen omdat je denkt er later van te kunnen profiteren.
Je kunt je linkedin voor de buitenwereld verbergen, er zitten genoeg privacy opties op om precies in te kunnen stellen wie wat ziet.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 8 juli 2013 @ 15:08:30 #7
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128721987
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als we bij ons op het werk een vacature vrij hebben spit ik ook altijd even mijn linkedin door of er nog mensen in mijn netwerk op zoek zijn naar een baan die de juiste eigenschappen bezitten.
Dat referenties en aanbevelingen verhaal op linkedin bevalt me niet zo, je ziet daar veren in de reet gestoken worden terwijl het gewoon waardeloze medewerkers waren ;).
Voor de wat hogere functies is linkedin zeker aan te bevelen, maar als je op zoek bent naar laagopgeleid werk heb je niets aan linkedin.
Die referenties op LinkedIn zijn inderdaad onzin. Ik heb ook het idee dat het door sommige als een beetje een grap wordt gebruikt gezien de meligheid die af en toe langskom.

Wat je wel hebt is dat je op LinkedIn ziet dat Piet ene Jan bij organisatie X kent. In je kaartenbak zie je dat als het goed is niet. Je kan dan aan Piet vragen om een doorverwijzing (via de mail) naar Jan (natuurlijk wel eerst vragen of dat verstandig is). Jan kent jou niet, maar Piet wel en als je kan zeggen dat je doorverwezen bent geeft dat een opening die je anders niet had. Dit is inderdaad belangrijker bij hoger opgeleid werk en dat zijn ook de mensen die meer doen met netwerken, maar ik kan mij voorstellen dat het eigenlijk voor iedereen wel iets kan toevoegen.
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 14:48 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Dat heeft helemaal niets met opportunisme te maken, maar puur met je door de maatschappij heen bewegen. Waarom denk je dat iemand jou een kaartje geeft? Met de bedoeling dat jij dat kaartje aanneemt en in je kaartenbak gooit. Wellicht komt het nummer of zijn/haar beroep jou ooit nog eens van pas en kunnen jullie iets voor elkaar betekenen. Je hoeft echt geen beste vrienden te worden en het is ook geen versierpoging.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 8 juli 2013 @ 15:11:51 #8
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128722103
quote:
:X So true :D
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_128722908
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2013 15:11 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

:X So true :D
Yup
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_128724626
Nog geen last van gehad dat ik werd afgewezen omdat ik geen LinkedIn heb, of elders online te vinden ben. Trouwens, voor zulke oppervlakkige lui die je waarde bepalen aan de hand van je online activiteiten zou ik niet eens willen werken.
pi_128724760
Ik zoek administratief werk, bij voorkeur in de salarisadministratie. :)

Zoek het al sinds april zonder echt succes helaas. Wel paar gesprekken gehad maar dat leverde niets op :(
  maandag 8 juli 2013 @ 17:04:29 #12
67670 Skv
Cynist.
pi_128725887
quote:

[..]

Precies! Ik kreeg onlangs nog een geweldige baan aangeboden door een contact van me toen ik bij een ambassade stage liep. Die had me een berichtje gestuurd omdat ze op mijn linkedin zag dat ik me in een bepaald onderwerp verdiept had. Helaas was de baan in Kopenhagen en heb ik nu al wat, maar in tijden dat ik op zoek ben werkt het prima.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 03:37:29 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128747044
En de prijs voor meest discriminerende vacature van de week gaat naar:
http://werkenbijdefensie.(...)jke-opleiding-4.html

;(.
Niet dyslectisch mogen zijn, niet te klein, niet te groot, geen slechte ogen etc etc etc!
Een gedicht over Maanvis
pi_128747055
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:37 schreef Maanvis het volgende:

;(.
Niet dyslectisch mogen zijn, niet te klein, niet te groot, geen slechte ogen etc etc etc!
Gezien het soort werk wat je gaat doen en de vooropleiding die er bij komt kijken, lijken me dat geen onredelijke eisen en al helemaal niet discriminerend. Het is niet de bedoeling dat elke koos werkloos zich daar aanmeldt.
pi_128747059
Is er tegenwoordig nog nachtwerk te vinden?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 04:13:16 #16
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128747090
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:45 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Gezien het soort werk wat je gaat doen en de vooropleiding die er bij komt kijken, lijken me dat geen onredelijke eisen en al helemaal niet discriminerend. Het is niet de bedoeling dat elke koos werkloos zich daar aanmeldt.
...je hapt, kijk eens wie dat gepost heeft? :')
Hallon!
pi_128747989
Ik ben er klaar voor zometeen gesprek 2 !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128748132
Succes
  dinsdag 9 juli 2013 @ 08:46:33 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128748235
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:45 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Inderdaad, F16-vlieger is kneiterzwaar. Je moet belangrijke beslissingen in een split second maken, anders crash je een vlliegtuig van een paar miljoen. Laatst had Q-music een prijsvraag waarmee je in een F16 kon vliegen en zelfs daarvoor was de selectie behoorlijk streng.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:49:14 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128749285
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 08:46 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Inderdaad, F16-vlieger is kneiterzwaar. Je moet belangrijke beslissingen in een split second maken, anders crash je een vlliegtuig van een paar miljoen. Laatst had Q-music een prijsvraag waarmee je in een F16 kon vliegen en zelfs daarvoor was de selectie behoorlijk streng.
Maar als iemand in een kantoorbaan geweigerd wordt ivm dyslexie dan staan we hier in WGR ineens op onze achterste poten :'). Want dan moet ineens de arbeidsplek maar aangepast worden.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 9 juli 2013 @ 09:54:48 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128749387
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar als iemand in een kantoorbaan geweigerd wordt ivm dyslexie dan staan we hier in WGR ineens op onze achterste poten :'). Want dan moet ineens de arbeidsplek maar aangepast worden.
Nou euh, als je voor je vlucht bepaalde papieren moet invullen, een bepaald vluchtgewicht moet uitrekenen of je moet instructies over het vliegtuig lezen, dan wordt dat wel héél moeilijk als je dyslexie hebt. Ik snap die eis wel. Ik vnd een normale kantoorbaan totaal geen vergelijking met die van die vlieger.
pi_128749641
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Arbeidsplek aanpassen? Weet je wel wat dyslexie inhoudt?

[ Bericht 1% gewijzigd door Mint_Clansell op 09-07-2013 10:12:35 ]
pi_128749735
Zo gesprek is weer klaar, hij zei dat hij een positieve indruk had gekregen . Nu afwachten vandaag / morgen of uiterlijk donderdag zou ik het horen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:04:40 #24
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128753091
Ik denk dat sommige beroepen (zoals een kantoorbaan) iets minder gevaarlijk zijn misschien en dat er daarom minder hoge eisen gesteld worden? :') Trouwens als je echt dyslexie hebt gaat een kantoorbaantje je ook niet lukken.
Hallon!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:21:16 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128753594
ik kreeg net een vacature binnen voor simpel stickerwerk in venray, tijdelijk project vanaf morgen tot volgende week vrijdag. misschien iets voor iemand hier, stuur maar een PM bij interesse?
Een gedicht over Maanvis
pi_128753764
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 03:37 schreef Maanvis het volgende:

;(.
Dat zijn vrij logische fysieke en mentale eisen voor zo'n opleiding. Niks discriminatie.

Er zijn wel écht discriminerende vacatures te vinden (vooral op leeftijd) als je goed zoekt. Vaak moet je dan wel tussen de regels doorlezen ("Geld verdienen terwijl je studeert", "Voor ons jonge team zoeken we" enz. Wat ze dan bedoelen is "Vergeet het maar als 20-plusser".)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:40:41 #27
67174 Dos37
Come on Twente
pi_128754265
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:26 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Dat zijn vrij logische fysieke en mentale eisen voor zo'n opleiding. Niks discriminatie.

Er zijn wel écht discriminerende vacatures te vinden (vooral op leeftijd) als je goed zoekt. Vaak moet je dan wel tussen de regels doorlezen ("Geld verdienen terwijl je studeert", "Voor ons jonge team zoeken we" enz. Wat ze dan bedoelen is "Vergeet het maar als 20-plusser".)
soms staat het er ook gewoon letterlijk in :')
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_128754348
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:29 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik zoek administratief werk, bij voorkeur in de salarisadministratie. :)

Zoek het al sinds april zonder echt succes helaas. Wel paar gesprekken gehad maar dat leverde niets op :(
Administratief werk is vrijwel niet meer te vinden helaas. -O- De vraag naar dergelijke vacatures is enorm, maar werkaanbod is er slechts sporadisch. Je moet bizar veel geluk hebben om nog zo'n baantje te bemachtigen.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 12:43:30 #29
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128754375
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:26 schreef TeleportingKing het volgende:

Er zijn wel écht discriminerende vacatures te vinden (vooral op leeftijd) als je goed zoekt.
http://www.nrc.nl/carrier(...)g-tattoo-of-sigaret/
pi_128754501
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:42 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Administratief werk is vrijwel niet meer te vinden helaas. -O- De vraag naar dergelijke vacatures is enorm, maar werkaanbod is er slechts sporadisch. Je moet bizar veel geluk hebben om nog zo'n baantje te bemachtigen.
Een hoop handelingen die vroeger onder het administratief werk vielen zijn steeds meer geautomatiseerd. Daarom neemt het aantal banen daarin nog steeds af.
pi_128754876
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:47 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Een hoop handelingen die vroeger onder het administratief werk vielen zijn steeds meer geautomatiseerd. Daarom neemt het aantal banen daarin nog steeds af.
Ja, maar het zal ook niet puur alléén aan de automatisering liggen, want het is echt beduidend minder dan bijvoorbeeld een jaar geleden.

Op uitzendbureau.nl bestaat de categorie "Administratief" vrijwel uitsluitend uit callcenterwerk trouwens. :')
  dinsdag 9 juli 2013 @ 13:35:34 #32
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128756117
Administratief werk zijn vaak 'kutklusjes' die iemand anders niet wil doen. Zodra er crisis is, worden de vaste medewerkers wellicht weer geacht dat soort klusjes ook weer zelf op te pakken, omdat een aparte medewerker er voor inhuren te duur is.
pi_128756852
Kruidvat zoekt personeel reageren vanaf 16 jaar!

Oftewel ouder dan 18? Reageer niet :')

En dan nog de alom bekende vacature;

Gezocht Verkoopsters m/v

m/v zetten ze er maar bij omdat het moet maar er staat toch duidelijk Verkoopsters oftewel een vrouw 8)7
pi_128757266
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:00 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Ja, maar het zal ook niet puur alléén aan de automatisering liggen, want het is echt beduidend minder dan bijvoorbeeld een jaar geleden.

Op uitzendbureau.nl bestaat de categorie "Administratief" vrijwel uitsluitend uit callcenterwerk trouwens. :')
Ik denk dat het meeste uren in de administratieve sector verdwenen zijn door automatisering. En wat eenmaal (goed) geautomatiseerd is, dat komt niet meer terug. Dat de conjunctuur nu tegen zit, helpt nog een extra handje mee aan het verdwijnen van administratieve banen.
pi_128757469
BAM baan gescored , aanbieding komt mn kant op !
pi_128757489
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:11 schreef Joene het volgende:
Gefeliciteerd
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:12:37 #37
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128757510
Zwaai ff naar maanvis..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_128757725
:W
pi_128757758
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:18 schreef Joene het volgende:
:W
Wat ga je doen?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:19:26 #40
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128757771
quote:
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 juli 2013 @ 14:25:00 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128757974
quote:
mooi!
pi_128758044
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:19 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Wat ga je doen?
Systeembeheer / Consultant / Migratiespecialist.
  dinsdag 9 juli 2013 @ 14:32:15 #43
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128758263
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

mooi!
Weet jij al iets?
pi_128758593
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:26 schreef Joene het volgende:

[..]

Systeembeheer / Consultant / Migratiespecialist.
Leuk hoor. Gefeliciteerd *O*
pi_128758727
quote:
En wat leren we hiervan. Mensen die zich niet laten gebruiken door hun baas, komen toch wel op hun pootjes terecht.

Gefeliciteerd.
pi_128758786
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

En wat leren we hiervan. Mensen die zich niet laten gebruiken door hun baas, komen toch wel op hun pootjes terecht.

Gefeliciteerd.
Eerlijk is Eerlijk , heb niet erg getwijfeld of ik wel baan zou vinden. Vond het na een paar afwijzingen in mn mail erg spannend of het goed zou komen dus toen wel wat twijfel. Maar had bij deze gesprekken wel het gevoel dat het goed zou komen maar toch is het spannend totdat het verlossende woord is gekomen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 9 juli 2013 @ 14:53:27 #47
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128758961
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Weet jij al iets?
Volgende week gesprek 2 :)
pi_128759398
Hoop voor sleutelaars in het zuiden van het land :)

EINDHOVEN (AFN) - De Nederlandse truckfabrikant DAF gaat de productie flink opschroeven wegens een toegenomen vraag. Om dat mogelijk te maken neemt het Eindhovense bedrijf 200 mensen extra aan dit jaar. Dat heeft DAF dinsdag bekendgemaakt.

Het afgelopen half jaar produceerde DAF dagelijks 164 zware vrachtwagens. Dat moeten er op korte termijn 184 per dag worden. De hogere vraag komt volgens een woordvoerder onder meer door de invoering van de Euro-6 norm volgend jaar, aangescherpte eisen voor de uitstoot van schadelijke stoffen voor vrachtauto's. Hoelang de productie opgevoerd gaat worden kon de zegsman niet zeggen.

Vorig jaar leverde DAF in totaal 37.625 zware trucks af, 11 procent minder dan in 2011.

http://www.iex.nl/Nieuws/(...)trucks-flink-op.aspx
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_128759774
eens kijken of ik vandaag weer 3 brieven de de uit kan gooien :)
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:51:36 #50
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128760992
quote:
Mooi, gefeliciteerd 8-)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 15:54:12 #51
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128761096
Aanstaande maandag beginnen als magazijnmedewerker bij DHL in Berlinge (Limburg), maar juist nu komen uitzend- en detacheerbureau's in toenemende mate aanzetten met eventuele werkbetrekkingen in de DIV-sector. Stap daarom ook over wanneer de kans zich voordoet, alhoewel het plannen van sollicitatiegesprekken ná aankomende maandag wat beperkingen zal kennen vanwege werkschema. Smoesjes als 'auto naar garage' of 'tandartsbezoek' zijn niet lang houdbaar :+
  dinsdag 9 juli 2013 @ 16:34:21 #52
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128762644
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:06 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Hoop voor sleutelaars in het zuiden van het land :)

EINDHOVEN (AFN) - De Nederlandse truckfabrikant DAF gaat de productie flink opschroeven wegens een toegenomen vraag. Om dat mogelijk te maken neemt het Eindhovense bedrijf 200 mensen extra aan dit jaar. Dat heeft DAF dinsdag bekendgemaakt.

Het afgelopen half jaar produceerde DAF dagelijks 164 zware vrachtwagens. Dat moeten er op korte termijn 184 per dag worden. De hogere vraag komt volgens een woordvoerder onder meer door de invoering van de Euro-6 norm volgend jaar, aangescherpte eisen voor de uitstoot van schadelijke stoffen voor vrachtauto's. Hoelang de productie opgevoerd gaat worden kon de zegsman niet zeggen.

Vorig jaar leverde DAF in totaal 37.625 zware trucks af, 11 procent minder dan in 2011.

http://www.iex.nl/Nieuws/(...)trucks-flink-op.aspx
het is letterlijk voor me op loopafstand, alleen doe ik niet aan assemblage :P
pi_128763003
quote:

[..]

Klopt :'(
Wil best een deeltijd opleiding gaan doen, maja wat heeft wel nog zin tegenwoordig :(
pi_128764499
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 14:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.
Jij natuurlijk ook gefeliciteerd :s) :+
  dinsdag 9 juli 2013 @ 17:38:40 #55
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_128764895
quote:
Nice! Dat ging rap.
pi_128768446
Jeuj de eerste afwijzing alweer binnen *O*
pi_128770470
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 17:38 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Nice! Dat ging rap.
ik hou d'r van :)
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:51:08 #58
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128774215
quote:
Gefeliciteerd. :)
Hallon!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:53:42 #59
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128774311
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 15:54 schreef MissionPhailed het volgende:
Aanstaande maandag beginnen als magazijnmedewerker bij DHL in Berlinge (Limburg), maar juist nu komen uitzend- en detacheerbureau's in toenemende mate aanzetten met eventuele werkbetrekkingen in de DIV-sector. Stap daarom ook over wanneer de kans zich voordoet, alhoewel het plannen van sollicitatiegesprekken ná aankomende maandag wat beperkingen zal kennen vanwege werkschema. Smoesjes als 'auto naar garage' of 'tandartsbezoek' zijn niet lang houdbaar :+
Ligt er een beetje aan maar vaak kun je wel eerlijk zijn tegen leidinggevenden daar, die weten ook wel dat de meeste mensen als ze wat beters krijgen weg zijn bij zulke bedrijven. Tenzij je een fanatieke Hitlerkloon als teamleider hebt (kans is wel aanwezig in de logistiek).
Hallon!
  dinsdag 9 juli 2013 @ 22:52:10 #60
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128777506
Social media haters gonna hate, maar heb zojuist mijn eerste sollicitatie via Linkedin gedaan :D Een vacature die ik elders niet ben tegengekomen :)
pi_128780196
Vandaag gebeld voor een functie waarbij ze SAP ervaring vragen, uitsteekbare kennis van de Engelse taal + enkele jaren ervaring in de support. Laat ik dat nou allemaal hebben. Zojuist dus even een motivatie verstuurd en nu maar afwachten.
pi_128780287
quote:
Bij de BAM?
pi_128780726
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vandaag gebeld voor een functie waarbij ze SAP ervaring vragen, uitsteekbare kennis van de Engelse taal + enkele jaren ervaring in de support. Laat ik dat nou allemaal hebben. Zojuist dus even een motivatie verstuurd en nu maar afwachten.
Uitsteekbare kennis, okay. ;)
pi_128785908
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:39 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Bij de BAM?
Nee, detacherings/project bureau.
  woensdag 10 juli 2013 @ 08:19:57 #65
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128785933
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2013 08:17 schreef Joene het volgende:

[..]

Nee, detacherings/project bureau.
gefeliciteerd!
Een gedicht over Maanvis
pi_128785979
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 08:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

gefeliciteerd!
Thanx
pi_128786166
Verrassend bericht op de FP!!!

Vakantiebaantje moeilijk te vinden
pi_128787170
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 08:39 schreef Mint_Clansell het volgende:

Wie had dat nou gedacht. :o

Maar hé, het komt natuurlijk niet door de slechte economie en al helemaal niet door werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Die jongeren zijn gewoon onbemiddelbaar. Allemaal. }:|
  woensdag 10 juli 2013 @ 09:51:31 #69
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128787474
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 juli 2013 @ 10:55:11 #70
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128790454
:D van supporter naar supporter! de Ho.

[ Bericht 4% gewijzigd door Joene op 10-07-2013 13:09:44 ]
pi_128795912
quote:

De reacties vallen me nog enigszins mee trouwens. Op nujij.nl gooien ze het op een "mentaliteitsprobleem onder de jongeren". :')
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:21:18 #73
374339 mirjammajrim
Waar geen wil is, ben ik weg
pi_128796098
quote:

[..]

In welke regio zoeken jullie?
Mijn baan komt waarschijnlijk zeer binnenkort vrij. Administratief medewerker bij een detacheringsorganisatie.
pi_128796376
quote:

Ik vind het wel een beetje verrassend eigenlijk ja. Volgens mij weten veel jongeren ook niet hoe ze moeten solliciteren en komen ze niet verder dan uitzendbureau's en geven ze het behoorlijk snel op en beginnen ze te laat met zoeken.
pi_128797211
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:21 schreef mirjammajrim het volgende:

[..]

In welke regio zoeken jullie?
Mijn baan komt waarschijnlijk zeer binnenkort vrij. Administratief medewerker bij een detacheringsorganisatie.
Ik zoek van Maastricht tot Eindhoven/Nijmegen, diezelfde straal zoek ik ook over de grens. Maargoed daar zoeken ze maar zelden Nederlands sprekende mensen :)
pi_128798380
Ik heb soms t idee dat uitzendbureaus me met smoesjes wegsturen...

Bijv. solliciteer je op een vacature in Nieuwegein, bel je erover op, zeggen ze dat je niet in aanmerking komt omdat je een paar kilometer buiten de 10 km omtrek ligt. In de vacature wordt hier met geen woord over gerept...

Of ze zeggen dat je ze in een bepaald bestand of pool zetten waar je vervolgens nooit meer wat van hoort terwijl je wel telkens nieuwe vacatures voor die pool ziet langskomen.

:-(
zelfde als diginoob
pi_128798505
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:29 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind het wel een beetje verrassend eigenlijk ja. Volgens mij weten veel jongeren ook niet hoe ze moeten solliciteren en komen ze niet verder dan uitzendbureau's en geven ze het behoorlijk snel op en beginnen ze te laat met zoeken.
Tja wat zijn jongeren, met 17 jaar kom je makkelijk(er) binnen, met 24 vinden ze je niet interessant meer.
zelfde als diginoob
pi_128798549
Vandaag weer ergens gesolliciteerd en op gesprek geweest. Heeft mij opnieuw 40 euro aan reiskosten gekost en weer net niet :( Pfff ik wordt zo moe van die bedrijven.
  woensdag 10 juli 2013 @ 17:39:25 #79
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128803978
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 21:53 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan maar vaak kun je wel eerlijk zijn tegen leidinggevenden daar, die weten ook wel dat de meeste mensen als ze wat beters krijgen weg zijn bij zulke bedrijven. Tenzij je een fanatieke Hitlerkloon als teamleider hebt (kans is wel aanwezig in de logistiek).
We zullen het zien. Voorlopig vallen andere sollicitatieprocedures als vliegen dus zou zomaar kunnen dat ik langer in dat magazijn 'vastzit' :+
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:00:18 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128804675
quote:
8s.gif Op woensdag 10 juli 2013 09:39 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Wie had dat nou gedacht. :o

Maar hé, het komt natuurlijk niet door de slechte economie en al helemaal niet door werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Die jongeren zijn gewoon onbemiddelbaar. Allemaal. }:|
Ze willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten omdat ze anders failliet gaan.
Leuk voorbeeld: Jumbo heeft zo ontzettend veel overnames gedaan dat ze hun leveranciers hebben moeten vragen om een bepaald percentage van de prijs af te doen. Dus zij moeten ook met hun loonkosten omlaag anders gaan ze net zoals zoveel bedrijven failliet.
Een gedicht over Maanvis
pi_128805972
En weer een man man :(

Ik voldoe aan alle eisen en wensen en alsnog krijg ik de mail;

Past niet in het profiel

donder aub op heb ook gewoon om uitleg gevraagd tjonge jonge
pi_128806271
Vacature staat er ook nog gewoon op aaaargghhh morgen bellen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 juli 2013 @ 19:40:08 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128807985
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:51 schreef MolFan het volgende:
Vacature staat er ook nog gewoon op aaaargghhh morgen bellen
eeh... hoe lang ben je aan het solliciteren?
pi_128808354
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 15:32 schreef MolFan het volgende:
Vandaag weer ergens gesolliciteerd en op gesprek geweest. Heeft mij opnieuw 40 euro aan reiskosten gekost en weer net niet :( Pfff ik wordt zo moe van die bedrijven.
Dat je meteen hoort dat het niets gaat worden wil ook wel wat zeggen.
pi_128808836
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ze willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten omdat ze anders failliet gaan.
Leuk voorbeeld: Jumbo heeft zo ontzettend veel overnames gedaan dat ze hun leveranciers hebben moeten vragen om een bepaald percentage van de prijs af te doen. Dus zij moeten ook met hun loonkosten omlaag anders gaan ze net zoals zoveel bedrijven failliet.
Dat zal best, maar leeftijdsdiscriminatie is nooit goed te praten.
pi_128809410
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:05 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Ach, het gebeurd iedereen weet het. Net zoals vrouwen en mannendiscriminatie op bepaalde functies.
pi_128809441
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

niet gevraagd hoor gewoon gezegd jullie doen minimaal dit eraf anders gaan we naar een ander.
pi_128809682
Misschien een domme vraag..maar is het raar om als dame zijnde te gaan solliciteren bij een hm herenwinkel? Ik heb de indruk dat daar alleen mannen werken?
pi_128811182
Gewoon doen.
pi_128811459
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:26 schreef cluelezz het volgende:
Misschien een domme vraag..maar is het raar om als dame zijnde te gaan solliciteren bij een hm herenwinkel? Ik heb de indruk dat daar alleen mannen werken?
Nee, helemaal niet raar. Mijn zusje werkt ook in een herenmodezaak. Geen probleem hoor. Ik denk dat mannen ook wel gewoon vertrouwen op het modegevoel van een vrouw - iig net zoveel of misschien wel meer dan bij een man (of niet, heren?).
  donderdag 11 juli 2013 @ 00:27:19 #91
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128821770
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:05 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

bij gelijke of betere geschiktheid pakken ze gewoon iemand die jonger is.
Een gedicht over Maanvis
pi_128821794
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat doen ze ook als die jongere lees goedkopere minder goed is.
Dit account is niet meer in gebruik.
  donderdag 11 juli 2013 @ 00:28:42 #93
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128821816
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:28 schreef Spezza19 het volgende:
Dat doen ze ook als die jongere lees goedkopere minder goed is.
blijkbaar wegen de kosten dan toch op tegen de baten. als die jongere uiteindelijk veul minder hard werkt of minder schade maakt dan hadden ze liever iemand ouders.
Een gedicht over Maanvis
pi_128821870
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

blijkbaar wegen de kosten dan toch op tegen de baten. als die jongere uiteindelijk veul minder hard werkt of minder schade maakt dan hadden ze liever iemand ouders.
Het interesseert veel bedrijven geen snars. Als het maar zo goedkoop mogelijk is allemaal. Korte termijn visie uiteraard...
pi_128821899
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 19:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat je meteen hoort dat het niets gaat worden wil ook wel wat zeggen.
Hoorde paar uur later in ieder geval. Ben al 3-4 maanden bezig, aantal keer heel dichtbij een baan geweest maarja :( Hier sta je dan met 5-8 jaar ervaring in de detailhandel.
  donderdag 11 juli 2013 @ 00:35:22 #96
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128821994
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:31 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Het interesseert veel bedrijven geen snars. Als het maar zo goedkoop mogelijk is allemaal. Korte termijn visie uiteraard...
dan kun je toch net zo goed geen mensen in dienst nemen, dan discrimineer je ook niemand.
Een gedicht over Maanvis
pi_128822330
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dan kun je toch net zo goed geen mensen in dienst nemen, dan discrimineer je ook niemand.
Nee joh, gewoon stage plekken.... Kost niks... Zie het overal...
  donderdag 11 juli 2013 @ 00:48:38 #98
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128822350
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:47 schreef Spezza19 het volgende:
klopt wij nemen ook een stagiair in dienst omdat er een collega met een burnout thuis zit :(
Een gedicht over Maanvis
pi_128822700
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:31 schreef MolFan het volgende:

[..]

Hoorde paar uur later in ieder geval. Ben al 3-4 maanden bezig, aantal keer heel dichtbij een baan geweest maarja :( Hier sta je dan met 5-8 jaar ervaring in de detailhandel.
Daar zeg je ook wel wat. De detailhandel.

Hoe oud ben je als ik vragen mag. Volgens mij zijn je kansen daar echt heel klein. Ze willen een zo goedkoop mogelijk persoon in dienst hebben. Wat zoek je precies dan voor werk?
pi_128823697
nee

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 11-07-2013 11:58:44 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 07:53:42 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128824950
quote:

[..]

Tja wen er maar aan. Ik ben al 12 maanden bezig in een branche waar ik 12 jaar ervaring heb. 14 eerste gesprekken, 6 tweede gesprekken en nog geen fulltime baan.
pi_128825006
quote:

[..]

Wat zoek je in de detailhandel, wat is je ervaring in de detailhandel en hoe oud ben je?

Daarbij 40 euro reiskosten voor werk in de detailhandel lijkt me ook wel wat teveel van het goede.
pi_128825073
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nog geen last van gehad dat ik werd afgewezen omdat ik geen LinkedIn heb, of elders online te vinden ben. Trouwens, voor zulke oppervlakkige lui die je waarde bepalen aan de hand van je online activiteiten zou ik niet eens willen werken.
Ik werk in de Internet Industrie, als je geen LinkedIn profiel hebt word je niet echt serieus genomen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_128825104
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:47 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Uhm ik kan je zeggen dat wij ook wat stagiairs hebben, maar ik kan je zeggen dat het meer kost dan oplevert, hoewel wij ze altijd serieus mee laten werken kost het natuurlijk veel begeleiding, overigens schat ik dat 50% van onze stagiairs ook bij ons in dienst komt, sterker nog een flink aantal heeft zich binnen een paar jaar tot een goede functie opgeklommen.
  donderdag 11 juli 2013 @ 08:29:31 #105
296595 foodlover
live and learn
pi_128825231
Sinds 1 week zonder baan.

Heb het laatste gewerkt als accountmanager / vertegenwoordiger in leermiddelen, totaal ruim 7 jaar ervaring als AM bij 4 verschillende bedrijven.

Daarvoor opgeleid en ruim 3,5 jaar gewerkt als docent in vo. Weet dat ik dat in geen geval weer gaan doen.

Zoek werk als AM en merk nu al dat het lastige tijden zijn, heel weinig vacatures.

Oh ja ben nu al een tijd bezig met een avondopleiding kapper, gewoon aan begonnen als hobby toen ik nog werkte, super leuk om iets met je handen te doen!

Ik ben ondernemend, graag op pad en voel mensen goed aan. Mijn valkuil is dat ik soms wat belerend over kom en dat is met name iets dat managers slecht kunnen hebben. Ben verder creatief, kan goed omgaan met geld en ben representatief.

Mede-werkzoekenden: hoe schatten jullie mijn kansen in en in welke sector/beroep?
pi_128825378
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:29 schreef foodlover het volgende:

Heb het laatste gewerkt als accountmanager / vertegenwoordiger in leermiddelen, totaal ruim 7 jaar ervaring als AM bij 4 verschillende bedrijven.

Daarvoor opgeleid en ruim 3,5 jaar gewerkt als docent in vo. Weet dat ik dat in geen geval weer gaan doen.

Zoek werk als AM en merk nu al dat het lastige tijden zijn, heel weinig vacatures.

Oh ja ben nu al een tijd bezig met een avondopleiding kapper, gewoon aan begonnen als hobby toen ik nog werkte, super leuk om iets met je handen te doen!

Ik ben ondernemend, graag op pad en voel mensen goed aan. Mijn valkuil is dat ik soms wat belerend over kom en dat is met name iets dat managers slecht kunnen hebben. Ben verder creatief, kan goed omgaan met geld en ben representatief.

Mede-werkzoekenden: hoe schatten jullie mijn kansen in en in welke sector/beroep?
Als ik google op accountmanager kappersbranche zie ik al best wat vacatures, een combinatie van prof. ervaring en een hobby/opleiding is natuurlijk een mooie combinatie. Kansen? Je ziet dat organisaties die niet zo lekker draaien al snel hun accountmanagers er uit gooien, dat is soms ongunstig, maar zorgt wel voor doorstroming.
  donderdag 11 juli 2013 @ 08:46:24 #107
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128825468
quote:

Ze zoeken bij mijn bedrijf nog een accountmanager (Den bosch), maar dan moet je een beetje affiniteit met software hebben :P
  donderdag 11 juli 2013 @ 08:47:05 #108
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128825480
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik werk in de Internet Industrie, als je geen LinkedIn profiel hebt word je niet echt serieus genomen.
Dit :)
pi_128825543
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:47 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dit :)
Gebruik het ook als soort van CV wat ik kan bijwerken, als ik een project heb afgerond zet ik het erbij, hoewel ik niet echt open sta voor aanbiedingen is het handig om te zien wat voor aanbiedingen je krijgt, zo weet je wat er speelt in de markt en welke bedrijven aan het zoeken zijn :+
  donderdag 11 juli 2013 @ 08:53:35 #110
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128825579
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Gebruik het ook als soort van CV wat ik kan bijwerken, als ik een project heb afgerond zet ik het erbij, hoewel ik niet echt open sta voor aanbiedingen is het handig om te zien wat voor aanbiedingen je krijgt, zo weet je wat er speelt in de markt en welke bedrijven aan het zoeken zijn :+
Ik ook. Plus je netwerkt ongemerkt als je oud-collega's of collega's toevoegt die weer van pas kunnen komen als je werk gaat zoeken. Je laat ook zien dat je geen contactgestoorde kneus bent :P
  donderdag 11 juli 2013 @ 09:34:06 #111
296595 foodlover
live and learn
pi_128826342
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als ik google op accountmanager kappersbranche zie ik al best wat vacatures, een combinatie van prof. ervaring en een hobby/opleiding is natuurlijk een mooie combinatie. Kansen? Je ziet dat organisaties die niet zo lekker draaien al snel hun accountmanagers er uit gooien, dat is soms ongunstig, maar zorgt wel voor doorstroming.
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:46 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ze zoeken bij mijn bedrijf nog een accountmanager (Den bosch), maar dan moet je een beetje affiniteit met software hebben :P
Dank voor de tips, ben benieuwd hoe anderen mijn kansen inschatten, net overigens een afwijzing binnen van een kappersmerk in hairextensions :(
pi_128826888
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 08:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Uhm ik kan je zeggen dat wij ook wat stagiairs hebben, maar ik kan je zeggen dat het meer kost dan oplevert, hoewel wij ze altijd serieus mee laten werken kost het natuurlijk veel begeleiding, overigens schat ik dat 50% van onze stagiairs ook bij ons in dienst komt, sterker nog een flink aantal heeft zich binnen een paar jaar tot een goede functie opgeklommen.
En dat was precies mijn punt...
  donderdag 11 juli 2013 @ 10:01:50 #113
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128826946
dan leveren ze dus uiteindelijk meer op dan ze kostten :+
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 10:02:42 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128826965
Net hier de vraag of ik nog steeds de ambitie heb om fulltime te werken. Dus wie weet kan ik straks kiezen :)
  donderdag 11 juli 2013 @ 10:05:29 #115
179075 hugecooll
pi_128827031
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Net hier de vraag of ik nog steeds de ambitie heb om fulltime te werken. Dus wie weet kan ik straks kiezen :)
ik post hier zelden, maar jij bent wel een van de actievere zoekers geloof ik. Kut dat je ondanks al de tijd die je erin stopt nog niet bent aangenomen. Succes man ^O^
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 10:07:53 #116
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128827090
bedankt!
pi_128827212
Vanaf vandaag ook beginnen met solliciteren. Ik kijk er wel een beetje tegenop, maar gelukkig zijn er in mijn vakgebied erg veel open vacatures.
Wat voor strategie houden jullie aan met de hoeveelheid sollicitaties die je hebt lopen? Gewoon meteen op zoveel mogelijk advertenties reageren, of eerst een paar en die afwachten?

En nog een vraag over de CV. Ontvangen bedrijven liever een PDF of een word document? Is Engelstalig ok voor een internationaal opererend IT bedrijf?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 10:19:13 #118
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128827326
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:13 schreef FigureBirdStars het volgende:
Vanaf vandaag ook beginnen met solliciteren. Ik kijk er wel een beetje tegenop, maar gelukkig zijn er in mijn vakgebied erg veel open vacatures.
Wat voor strategie houden jullie aan met de hoeveelheid sollicitaties die je hebt lopen? Gewoon meteen op zoveel mogelijk advertenties reageren, of eerst een paar en die afwachten?

En nog een vraag over de CV. Ontvangen bedrijven liever een PDF of een word document? Is Engelstalig ok voor een internationaal opererend IT bedrijf?
Ik reageer op ELKE relevante vacature. Je kan je niet veroorloven om maar af te wachten. Als alle sollicitatieprocedures waar je op wacht op niets eindigen zijn de andere al verlopen en verspil je dus simpelweg kansen.

En ik stuur mijn cv en motivatie altijd als pdf. In het engels als er om gevraagd wordt.
pi_128827453
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik reageer op ELKE relevante vacature. Je kan je niet veroorloven om maar af te wachten. Als alle sollicitatieprocedures waar je op wacht op niets eindigen zijn de andere al verlopen en verspil je dus simpelweg kansen.

En ik stuur mijn cv en motivatie altijd als pdf. In het engels als er om gevraagd wordt.
Ok thanks!
  donderdag 11 juli 2013 @ 10:35:21 #120
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128827646
quote:
Goed idee.
pi_128827750
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 09:59 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

En dat was precies mijn punt...
Dan zijn we het eens :+
pi_128827785
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:13 schreef FigureBirdStars het volgende:

Je hoeft geen rekening te houden met het andere bedrijf, sterker nog het is vrij normaal om te vertellen dat je ook andere sollicitaties hebt lopen, het zou zelfs raar zijn als je dat niet zou hebben.

Edit: Het is trouwens wel netjes wanneer je ergens tekent je dit ook even terug meld aan de bedrijven waar je sollicitaties hebt lopen, uiteraard ook even netjes melden waarom je de keuze hebt gemaakt, je weet nooit of je in toekomst nog zaken met zo een bedrijf moet doen. Ik heb ook verschillende keren gehoord dat een kandidaat een andere keuze maakte, maar dat dit niet beviel, en daarna als nog op een aanbod hier in ging.
pi_128829842
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En dat is dus precies wat leeftijdsdiscriminatie is. Probeer je het nou goed te praten?

Het is zelfs nog erger: in winkels en horecazaken nemen ze liever iemand van (maximaal) 18 zónder ervaring dan een 24-jarige mét enige ervaring.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Alsof ze er een zorgvuldige kosten-batenanalyse van maken. Ze nemen ze zo jong mogelijk, worden ze te oud dan worden de contracten niet meer verlengd.

[ Bericht 3% gewijzigd door TeleportingKing op 11-07-2013 12:01:47 ]
  donderdag 11 juli 2013 @ 11:53:47 #124
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128829844
quote:

[..]

Ik heb ook een tekstje dat op aanvraag mijn CV ook in het engels beschikbaar is. Ik heb er geen problemen mee m'n CV als docx te sturen.
Een gedicht over Maanvis
pi_128829921
quote:

[..]

In de internetsector is dat wel begrijpelijk. Voor de gemiddelde bioloog o.i.d. is het minder relevant.
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:08:47 #126
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128830311
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:53 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

En dat is dus precies wat leeftijdsdiscriminatie is. Probeer je het nou goed te praten?
Zou jij het anders doen dan als je een bedrijf hebt, met moeite (zoals alle horecazaken) je hoofd boven water houdt, maar niet voldoende personeel hebt om de tent draaiende te houden? Dan pak je toch liever iemand die 20 is zonder ervaring als iemand van 27 zonder ervaring? TIP aan iedereen: Zorg dat je niet 'achterloopt' qua kennis en ervaring op iemand die jonger is. Blijf bijleren en blijf ervaring opdoen.

quote:
Het is zelfs nog erger: in winkels en horecazaken nemen ze liever iemand van (maximaal) 18 zónder ervaring dan een 24-jarige mét enige ervaring.
Ik denk dat dit gewoon stemmingmakerij is. Je hebt geen ervaring in winkels en horecazaken, dus waarop oordeel je dan?

quote:
Alsof ze er een zorgvuldige kosten-batenanalyse van maken. Ze nemen ze zo jong mogelijk, worden ze te oud dan worden de contracten niet meer verlengd.
Ja, dat doen ze. Desnoods op basis van vooroordelen of ervaringen.
Een gedicht over Maanvis
pi_128830594
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:56 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

In de internetsector is dat wel begrijpelijk. Voor de gemiddelde bioloog o.i.d. is het minder relevant.
Mjah je ziet vaak dat die wel een eigen wetenschappelijke pagina hebben met hun onderzoeken enzo, maar je ziet dat soort beroepen ook steeds meer op LinkedIn.
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:20:54 #128
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128830691
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mjah je ziet vaak dat die wel een eigen wetenschappelijke pagina hebben met hun onderzoeken enzo, maar je ziet dat soort beroepen ook steeds meer op LinkedIn.
Er is een 'microbiology jobs' groep met 15000 leden op linkedin :)
Een gedicht over Maanvis
pi_128830781
Ik werk in de IT, geen linked in en geen twitter. Fb staat dicht. Als een toekomstig werkgever mij niet wilt aannemen omdat ik mijn tijd beter denk te kunnen besteden dan het bijhouden van online profielen, prima.
pi_128830835
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zou jij het anders doen dan als je een bedrijf hebt, met moeite (zoals alle horecazaken) je hoofd boven water houdt, maar niet voldoende personeel hebt om de tent draaiende te houden? Dan pak je toch liever iemand die 20 is zonder ervaring als iemand van 27 zonder ervaring?
Ik zou mensen uitkiezen op basis van geschiktheid voor de functie. Niet op leeftijd.
quote:
[..]

Ik denk dat dit gewoon stemmingmakerij is. Je hebt geen ervaring in winkels en horecazaken, dus waarop oordeel je dan?
Gezond verstand. Ook al heb je van je 16e tot je 19e in een winkel gewerkt, ook jij wordt niet meer aangenomen als je nu bij de lokale Hema gaat solliciteren.
quote:
[..]

Ja, dat doen ze. Desnoods op basis van vooroordelen of ervaringen.
Je weet best dat ze alleen naar de geboortedatum kijken.
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:30:17 #131
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128831011
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:24 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Ik zou mensen uitkiezen op basis van geschiktheid voor de functie. Niet op leeftijd.

Mijn hele punt is dat mensen van 20 die net zo geschikt zijn als mensen van 27 de baan gewoon krijgen.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:31:27 #132
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128831046
quote:

Gezond verstand. Ook al heb je van je 16e tot je 19e in een winkel gewerkt, ook jij wordt niet meer aangenomen als je nu bij de lokale Hema gaat solliciteren.
Loop eens de hema binnen in grunn en vertel me eens het aantal medewerkers die qua uiterlijk boven de 40 kunnen zijn.
Een gedicht over Maanvis
pi_128831053
quote:
Omdat de werkzaamheden geen ervaring vereisen. Dat heb je binnen 2 weken gewoon door, dus je hebt er helemaal geen voordelen van als je iemand kiest die ouder is.
pi_128831089
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Loop eens de hema binnen in grunn en vertel me eens het aantal medewerkers die qua uiterlijk boven de 40 kunnen zijn.
Die werken daar al jaren dan. Dat is bij de IKEA waar ik werk nu ook en dan is dat nog een erg vriendelijk bedrijf. Die hebben een vast contract en gaan er niet meer weg. De nieuwe mensen zijn sowieso jong en krijgen nooit een vast contract.
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:36:07 #135
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128831158
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:31 schreef Myraela het volgende:

[..]

Omdat de werkzaamheden geen ervaring vereisen. Dat heb je binnen 2 weken gewoon door, dus je hebt er helemaal geen voordelen van als je iemand kiest die ouder is.
Jawel hoor, het voordeel is dat je dan je niet van leeftijdsdiscriminatie beschuldigd wordt op FOK! :)
Een gedicht over Maanvis
pi_128831163
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Mijn hele punt is dat mensen van 20 die net zo geschikt zijn als mensen van 27 de baan gewoon krijgen.
De leeftijd maakt dan het verschil. Dus leeftijdsdiscriminatie.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Die werken er dan al een kwart eeuw. Zouden ze er nu voor het eerst solliciteren dan waren ze kansloos.
  donderdag 11 juli 2013 @ 12:36:54 #137
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_128831174
quote:

[..]

[..]

[..]

Je weet best dat ze alleen naar de geboortedatum kijken.
In eerste instantie zou je kijken naar de kosten, zijn die gelijk dan ga je kijken naar wie het meeste geschikt zou zijn.
Zo werkt het gewoon momenteel.
pi_128831188
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:31 schreef Myraela het volgende:

[..]

Klopt, maar alsnog is het verkeerd om dan maar op leeftijd te selecteren.
pi_128831234
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:37 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Klopt, maar alsnog is het verkeerd om dan maar op leeftijd te selecteren.
Als ik een bedrijf was zou ik hetzelfde doen. Ik vind het niet verkeerd.
pi_128831307
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:39 schreef Myraela het volgende:

[..]

Als ik een bedrijf was zou ik hetzelfde doen. Ik vind het niet verkeerd.
Je moet je afvragen of je van jonger en goedkoper personeel op ten duur niet duurder uit bent.

Je moet er tijd in steken om ze wegwijs te maken en de kans dat ze binnen korte tijd weer een ander baantje scoren is aanzienlijk..
Ik als klant kan me werkelijk kapot ergeren aan weekend en avond personeel... De ongeïnteresseerde houding, niet klantvriendelijk, want het weekend bespreken is belangrijker... Als je je winkel vol zet met dat spul blijven de klanten vanzelf wel weg.
pi_128831384
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je moet je afvragen of je van jonger en goedkoper personeel op ten duur niet duurder uit bent.

Je moet er tijd in steken om ze wegwijs te maken en de kans dat ze binnen korte tijd weer een ander baantje scoren is aanzienlijk..
Ik als klant kan me werkelijk kapot ergeren aan weekend en avond personeel... De ongeïnteresseerde houding, niet klantvriendelijk, want het weekend bespreken is belangrijker... Als je je winkel vol zet met dat spul blijven de klanten vanzelf wel weg.
Ik wou ongeveer zoiets zeggen. :)
pi_128831534
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:36 schreef Royco1 het volgende:

[..]

In eerste instantie zou je kijken naar de kosten, zijn die gelijk dan ga je kijken naar wie het meeste geschikt zou zijn.
Zo werkt het gewoon momenteel.
Zo werkt het inderdaad helaas bij 99% van de bedrijven.
Het jammere is dat kijken naar de kosten eigenlijk automatisch tot leeftijdsdiscriminatie leidt.
pi_128831545
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Als ik in een supermarkt kijk, dan verwacht ik allang niet meer dat mensen mij kunnen helpen. Meestal weten ze niet eens welk product ik zoek. Maar ik zie dat verschil niet in de leeftijd zitten, ik zie net zo veel chagrijnige oude vrouwen achter een kassa zitten als jongeren.

Ik stond zelf op mijn 15de in een fotografie zaak, ik kan je met meer passie en liefde vertellen over camera's dan mijn collega's dat konden. Ik draaide de beste cijfers, verkocht het meeste pasfoto's en heb zelfs nog een oude discman verkocht die al jaren lang in de vitrage stond. :')

Ik vind het dus erg kort door de bocht om te zeggen dat oudere mensen meteen ook beter werken. En binnen 2 weken heb jij niet meer door hoe lang iemand er werkt.
pi_128831755
Ik vroeg ooit bij de Albert Heijn of ze venkel hadden, gaat zo'n vakkenvulpuber bij de vleeswaren kijken. :')
pi_128831788
Nou ik heb ook weer 2 kansen. Bij 2 horeca zaken uitgenodigd voor een gesprekje.
pi_128832010
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:00 schreef TeleportingKing het volgende:
Ik vroeg ooit bij de Albert Heijn of ze venkel hadden, gaat zo'n vakkenvulpuber bij de vleeswaren kijken. :')
En ik zag een oud vrouwtje op der knietjes de babyvoeding bijvullen, en klagen tegen klanten dat ze na een dag werken niet meer kon lopen. Ook niet ideaal, wel 3 keer zo duur.

quote:
12s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:01 schreef Vault-Boy het volgende:
Nou ik heb ook weer 2 kansen. Bij 2 horeca zaken uitgenodigd voor een gesprekje.
Tof! In de keuken?

Ik heb morgen mijn intake op de opleiding, moest mijn diploma en cijferlijsten meenemen. Kan niets meer vinden. Ik heb op DUO een diploma uittreksel gevonden en uitgeprint. Hopelijk is dat goed genoeg.
pi_128832482
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:08 schreef Myraela het volgende:

[..]

En ik zag een oud vrouwtje op der knietjes de babyvoeding bijvullen, en klagen tegen klanten dat ze na een dag werken niet meer kon lopen. Ook niet ideaal, wel 3 keer zo duur.

[..]

Tof! In de keuken?

Ik heb morgen mijn intake op de opleiding, moest mijn diploma en cijferlijsten meenemen. Kan niets meer vinden. Ik heb op DUO een diploma uittreksel gevonden en uitgeprint. Hopelijk is dat goed genoeg.
Keuken of bediening. Had gevraagd of ze voor beide nog mensen nodig hadden.
Twijfel wel ineens over 1 bedrijf. Want de reistijd is wel erg lang voor waarschijnlijk een bijbaantje. 1 zit in Vlaardingen en dat is langer dan 1,5 uur reizen :{ . Die andere zit in Rotterdam en die heb ik ook wel liever, omdat die werktijden daar beter zijn en het veel makkelijker te bereiken is. Vind reizen niet erg hoor, maar 1,5 uur word wel een beetje erg lang voor waarschijnlijk een bijbaantje snap je.

Maar leuk hoor als je morgen intake heb. Maar ook wel snel zeg dat je nu al kan langskomen. Bij mij duurde het altijd een paar weken voordat ik überhaupt bericht kreeg.
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:24:39 #148
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_128832515
quote:

Werk zat als accountmanager is mijn ervaring. Hangt er misschien vanaf hoe en waar je naar zoekt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:26:32 #149
123170 alors
zlata1234
pi_128832584
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Werk zat als accountmanager is mijn ervaring. Hangt er misschien vanaf hoe en waar je naar zoekt.
Ik zie echt superveel vacatures voor accountmanagers, in alle soorten en maten. Het lijkt wel zowat de enige branche waarin wel nog steeds vraag naar personeel is.
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:29:39 #150
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128832689
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:36 schreef TeleportingKing het volgende:
Die werken er dan al een kwart eeuw. Zouden ze er nu voor het eerst solliciteren dan waren ze kansloos.
Toch worden er in die leeftijdscategorie gewoon mensen aangenomen bij de hema (bron: MVO verslag van de hema) http://www.hema.nl/SiteCo(...)MVO-verslag-2011.pdf
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:30:30 #151
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128832718
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:36 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

De leeftijd maakt dan het verschil. Dus leeftijdsdiscriminatie.

Nee, de salariseis/verplichting maakt het verschil.
Een gedicht over Maanvis
pi_128832754
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:23 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Keuken of bediening. Had gevraagd of ze voor beide nog mensen nodig hadden.
Twijfel wel ineens over 1 bedrijf. Want de reistijd is wel erg lang voor waarschijnlijk een bijbaantje. 1 zit in Vlaardingen en dat is langer dan 1,5 uur reizen :{ . Die andere zit in Rotterdam en die heb ik ook wel liever, omdat die werktijden daar beter zijn en het veel makkelijker te bereiken is. Vind reizen niet erg hoor, maar 1,5 uur word wel een beetje erg lang voor waarschijnlijk een bijbaantje snap je.

Maar leuk hoor als je morgen intake heb. Maar ook wel snel zeg dat je nu al kan langskomen. Bij mij duurde het altijd een paar weken voordat ik überhaupt bericht kreeg.
1.5 uur is wel lang ja. Hopelijk is die in Rotterdam wat.

Was wel snel ja, maar morgen zou het laatste intake moment zijn. dus ik ben allang blij. :') Ben een beetje nerveus omdat ze zeiden dat ik een test krijg. :') Maar dat zal wel een of andere flut test zijn.
pi_128832906
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:31 schreef Myraela het volgende:

[..]

1.5 uur is wel lang ja. Hopelijk is die in Rotterdam wat.

Was wel snel ja, maar morgen zou het laatste intake moment zijn. dus ik ben allang blij. :') Ben een beetje nerveus omdat ze zeiden dat ik een test krijg. :') Maar dat zal wel een of andere flut test zijn.
Ja daarom. Tuurlijk werk is werk, maar het moet wel een beetje normaal blijven qua reistijd. Dus ik hoop idd echt dat Rotterdam wat word.

Albeda College Rosestraat zeker?

Die test is niks. Das ook een soort capaciteiten test, maar dan echt super super makkelijk.
  † In Memoriam † donderdag 11 juli 2013 @ 13:38:27 #154
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_128833027
Met een beetje reizen met OV, wat trein, tram, van en naar het station enzo zit je al snel op 1,5 uur reistijd van deur tot deur.
Carpe Libertatem
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:42:53 #155
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128833203
Zo, dynamische ontwikkelingen vandaag. Even op een rijtje:

11:00 uur: Randstad (uitzendbureau waarbij ik aankomende maandag start bij DHL Beringe) kreeg door dat ik een sollicitatieprocedure had lopen bij een gemeente en schortte begin v/d werkperiode op.

11:30 uur: ik bel naar Randstad om te melden dat de sollicitatieprocedure afgeblazen was (maar niet heus) en volledig voor DHL koos. 1e werkdag maandag de 15e staat weer op het programma.

12:30 uur: detacheringsbureau meldt dat ik maandag 11:30 uur een sollicitatiegesprek heb bij gemeente in de buurt. Taak is nu deze afspraak op één of andere manier te proppen in de eerste werkdag bij DHL. Het is eigenlijk een kwestie van uitzendbureau Randstad zolang om de tuin te leiden. :')
pi_128833247
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Toch worden er in die leeftijdscategorie gewoon mensen aangenomen bij de hema (bron: MVO verslag van de hema) http://www.hema.nl/SiteCo(...)MVO-verslag-2011.pdf
Als je nou eens goed naar de cijfertjes in die bron kijkt zie je dat rond de 90% van het aangenomen personeel 15-22 jaar is, en rond de 90% van de uittreders ook. Conclusie: goedkope jongeren worden aangenomen en als ze te duur worden vliegen ze eruit.
pi_128833265
quote:
15s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:38 schreef Boze_Appel het volgende:
Met een beetje reizen met OV, wat trein, tram, van en naar het station enzo zit je al snel op 1,5 uur reistijd van deur tot deur.
Is toch zonde van je tijd, 1.5 uur heen en 1.5 uur terug. Een rijbewijs halen staat ook wel in de planning hier, moet alleen even het geld bij elkaar krijgen. :')

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:35 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ja daarom. Tuurlijk werk is werk, maar het moet wel een beetje normaal blijven qua reistijd. Dus ik hoop idd echt dat Rotterdam wat word.

Albeda College Rosestraat zeker?

Die test is niks. Das ook een soort capaciteiten test, maar dan echt super super makkelijk.
Daar inderdaad. Gelukkig, dan hoef ik me der geen zorgen over te maken.
pi_128833294
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nee, de salariseis/verplichting maakt het verschil.
De hoogte van het salaris leidt tot discriminatie op leeftijd ja.
pi_128833316
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:43 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Als je nou eens goed naar de cijfertjes in die bron kijkt zie je dat rond de 90% van het aangenomen personeel 15-22 jaar is, en rond de 90% van de uittreders ook. Conclusie: goedkope jongeren worden aangenomen en als ze te duur worden vliegen ze eruit.
De mensen die ouder zijn dan de 22 zullen ook een hogere functie hebben.
pi_128833358
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 01:03 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Daar zeg je ook wel wat. De detailhandel.

Hoe oud ben je als ik vragen mag. Volgens mij zijn je kansen daar echt heel klein. Ze willen een zo goedkoop mogelijk persoon in dienst hebben. Wat zoek je precies dan voor werk?
Detailhandel als in de zin van wat hogere functies zoals assistent bedrijfsleider, adviseur etc. Ik ben 26, bijna 27 inmiddels maar neem om te beginnen gewoon genoegen met weinig :) Ik weet dat de situatie nu eenmaal lastig is op dit moment namelijk.
pi_128833392
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

De mensen die ouder zijn dan de 22 zullen ook een hogere functie hebben.
Precies, als gewone verkoopmedewerker kom je gewoon niet meer aan de bak als 22+er.
pi_128833443
Ligt eraan in wat voor soort winkel. Een keukenboer zoekt vaak oudere jongeren in tegenstelling tot een Dixons.
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:51:17 #163
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_128833505
quote:
15s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:38 schreef Boze_Appel het volgende:
Als je klaar bent met werken in de horeca is dat vaak op tijden dat OV niet meer zo makkelijk is..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † donderdag 11 juli 2013 @ 13:52:12 #164
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_128833538
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:51 schreef E.T. het volgende:

[..]

Als je klaar bent met werken in de horeca is dat vaak op tijden dat OV niet meer zo makkelijk is..
Dat is wel een punt ja. Had ik even niet over nagedacht.
Carpe Libertatem
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:53:17 #165
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128833580
Je komt niet aan de bak als kassière of vakkenvuller bij een grote winkelketen omdat die het minimumloon betalen en het jeugdloon gewoon een stuk goedkoper is. Daar kan je jaren om jammeren, maar zo werkt de wereld. Toen jij zestien en achttien was had je daar weer profijt van. Net zoals dat toen je vijftien was je lekker folders kon lopen.

Waar je wel aan de bak kan komen als je wat ouder bent is als sales medewerker. Dus verkopen i.p.v als een robot de hele dag door boodschappen scannen. Daarnaast mag van een 22+ (met alle respect) verwacht worden dat deze door scholing en werkervaring over vaardigheden en kennis bezit waar een 22-minner niet over beschikt hem toegang geeft tot een groter scala aan werkzaamheden. Het is echt niet het probleem van de werkgevers of van de economie dat je als 22 jarige nog helemaal niets gedaan hebt in het leven.
--
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:53:54 #166
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128833603
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:43 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

nooit gehoord van vakantiewerk zeker :)
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:55:25 #167
3011 E.T.
pi_128833663
Maanvis, je plaat blijft hangen..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_128833701
Ik kan straks gewoon op de fiets naar mijn werk. O+ En mijn vriend haalt me op als ik tot laat moet werken, want ik fiets niet graag hier over Rotterdam zuid midden in de nacht.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nooit gehoord van vakantiewerk zeker :)
Haal die enorme plaat voor je hoofd eens weg joh. :')
pi_128833760
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:44 schreef Myraela het volgende:

[..]

Is toch zonde van je tijd, 1.5 uur heen en 1.5 uur terug. Een rijbewijs halen staat ook wel in de planning hier, moet alleen even het geld bij elkaar krijgen. :')

[..]

Daar inderdaad. Gelukkig, dan hoef ik me der geen zorgen over te maken.
Ja ik baal ook soms dat ik niet eerder m'n rijbewijs heb gehaald, maar eigenlijk heb ik er toch helemaal geen geld voor en al zeker niet voor een auto. Dus ja dan ben je toch nog afhankelijk van het openbaar vervoer en dat is soms kut te noemen.

Echt je zou denken dat het in Rotterdam makkelijk is om wat horecawerk te vinden, maar daar vergis je je ook echt in pfffff. Ok heb wel 1 kans, maar al die andere sollicitaties (zeker al over de 50) zijn allemaal al afwijzingen omdat ze niemand zoeken.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:47 schreef MolFan het volgende:

[..]

Detailhandel als in de zin van wat hogere functies zoals assistent bedrijfsleider, adviseur etc. Ik ben 26, bijna 27 inmiddels maar neem om te beginnen gewoon genoegen met weinig :) Ik weet dat de situatie nu eenmaal lastig is op dit moment namelijk.
Zulke functies gaan misschien nog wel, maar zulke functies worden ook 9 van de 10x vervuld door gasten die al jaren in zo'n winkel werken. Goed voorbeeld is m'n broertje. Die werkt echt al jaren bij de AH, maar natuurlijk niet meer als simpele verkoper, Die is als vakkenvuller begonnen en nu als teamleider en die opent en sluit die winkel als het nodig is. Volgens mij kom je echt heel lastig binnen als je al niet jaren bij zo'n winkel werkt.
  donderdag 11 juli 2013 @ 13:59:39 #170
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128833824
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:56 schreef Myraela het volgende:

Toon eens aan met cijfers dat dat zo is dan, ik zit hier die MVO verslagen door te spitten maar misschien kun je zelf ook eens iets posten wat niet gebaseerd is op onderbuikgevoel.
Een gedicht over Maanvis
pi_128833841
quote:
6s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:51 schreef E.T. het volgende:

[..]

Nou dit idd.

Ik moet daar toch rekening mee houden. Daarom kan ik jammer genoeg ook niet heel ver van huis zoeken, omdat ik altijd weer rekening moet houden met de reistijden. Daarom is een rijbewijs wel handig, maar ja daar heb ik het geld nu echt niet voor.
pi_128833920
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:53 schreef Ryon het volgende:
Je komt niet aan de bak als kassière of vakkenvuller bij een grote winkelketen omdat die het minimumloon betalen en het jeugdloon gewoon een stuk goedkoper is. Daar kan je jaren om jammeren, maar zo werkt de wereld.
Ik weet wel dat het zo werkt, maar er is een wet die onderscheid op leeftijd verbiedt. En om er nog één keer over te jammeren: ik vind het kwalijk dat er niet tegen wordt opgetreden.
quote:
Daarnaast mag van een 22+ (met alle respect) verwacht worden dat deze door scholing en werkervaring over vaardigheden en kennis bezit waar een 22-minner niet over beschikt hem toegang geeft tot een groter scala aan werkzaamheden. Het is echt niet het probleem van de werkgevers of van de economie dat je als 22 jarige nog helemaal niets gedaan hebt in het leven.
De praktijk wijst anders uit. Ook mensen met ervaring komen niet aan de bak.
pi_128833935
quote:
Ik kan straks gewoon op de fiets naar mijn werk. O+ En mijn vriend haalt me op als ik tot laat moet werken, want ik fiets niet graag hier over Rotterdam zuid midden in de nacht.

[..]

Dat is relax he. Ik heb dat nu ook bij mijn bijbaantje. Hooguit 10 minuten fietsen en ik ben er al. Blijft jammer dat ik daar niet meer uren kan draaien. Dan maakt het ook niet echt uit als ik laat klaar ben. Ben ik 0:00 klaar dan ben ik alweer 0:10 thuis *O* Dat is zo lekker *)
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:06:33 #174
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128834050
quote:
Ik kan straks gewoon op de fiets naar mijn werk. O+
Zoiets zou ik ook graag weer willen. In mijn vorige baan woonde ik 15 min. fietsen van mijn werk, zo fijn O+ Na 't werk nog ff boodschapjes doen of de stad in. Nu zit ik 20 minuten in een trein die dagelijks door elkaar geschud wordt :{ + fiets stukjes op mijn vouwfiets. Totale reistijd dagelijks 2 uur. Vermoeiend.
pi_128834101
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Toon eens aan met cijfers dat dat zo is dan, ik zit hier die MVO verslagen door te spitten maar misschien kun je zelf ook eens iets posten wat niet gebaseerd is op onderbuikgevoel.
Het grappige is dat jouw bronnen onze onderbuikgevoelens bevestigen.

Overigens is het licht amuserend dat uitgerekend jíj het over andermans onderbuik hebt. :')
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:11:18 #176
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128834203
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:08 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Het grappige is dat jouw bronnen onze onderbuikgevoelens bevestigen.
Daar is de data niet compleet genoeg voor, daar moet je een verzinsel bij verzinnen.
Een gedicht over Maanvis
pi_128834212
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 13:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Kijk eens serieus naar je eigen cijfers. :') En houd dan eens rekening met het feit dat HEMA uit meerdere afdelingen bestaat en het niet de jongeren zullen zijn die daar werken, dus dat de oudere die aangenomen worden waarschijnlijk ook een hogere functie hebben.

Dan kun je dus stellen dat de kans dat je als 25+er in de winkel bij bijvoorbeeld een hema kunt werken erg klein is.
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:11:41 #178
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128834217
Zijn er hier meer mensen die ooit uitzendbureau's of andere instellingen in hun zoektocht naar werk 'een rad voor ogen hebben gedraaid'? :+ In de trant van dat je een bepaald uitzendbureau laat geloven dat je langdurig voor die club gaat werken, maar ondertussen voornemens bent bij de eerste de beste gelegenheid de plaat te poetsen en over te stappen naar een betere baan ... ?
pi_128834246
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:11 schreef MissionPhailed het volgende:
Zijn er hier meer mensen die ooit uitzendbureau's of andere instellingen in hun zoektocht naar werk 'een rad voor ogen hebben gedraaid'? :+ In de trant van dat je een bepaald uitzendbureau laat geloven dat je langdurig voor die club gaat werken, maar ondertussen voornemens bent bij de eerste de beste gelegenheid de plaat te poetsen en over te stappen naar een betere baan ... ?
Maanvis heeft wel tips voor je.
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:13:06 #180
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128834266
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:02 schreef TeleportingKing het volgende:

[..]

Ik weet wel dat het zo werkt, maar er is een wet die onderscheid op leeftijd verbiedt. En om er nog één keer over te jammeren: ik vind het kwalijk dat er niet tegen wordt opgetreden.
Er wordt opgetreden tegen geïnstitutionaliseerde leeftijdsdiscriminatie en dat is een groot goed. Dat leeftijd een rol van betekenis speelt en zal blijven spelen op de arbeidsmarkt staat daar los van en is een onderdeel van de praktijk.

quote:
De praktijk wijst anders uit. Ook mensen met ervaring komen niet aan de bak.
Als jij als 22 jarige 5 jaar horeca ervaring hebt kom je zo aan de bak. Als je net zoals je leeftijdsgenoten dan een vak hebt geleerd ook. Dat je als cultureel antropoloog of mensenrechtenjurist niet je droombaan krijgt staat daar los van. Het is niet de verantwoordelijkheid van de werkgever dat specifieke individuen over specifieke kennis of kunde moeten beschikken, dat is een verantwoordelijkheid die in eerste instantie bij het individu zelf ligt.

Natuurlijk is er momenteel sprake van relatief hoge jeugdwerkeloosheid in met name de dunbevolkte en armere regio's. Degene die laag en ongeschoold werk doen of willen doen worden daarin het hardst getroffen. Dat is dramatisch, maar enkel een reden om als getroffene nog twintig keer harder je best te doen. De huidige situatie is namelijk een gegeven feit waar door elk individu op geanticipeerd moet worden, geen oorzaak waar je de schuld bij kan leggen.
--
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:13:26 #181
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128834270
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maanvis heeft wel tips voor je.
Het gaat niet over een vakantiebaan helaas :+
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:14:12 #182
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128834303
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Kijk eens serieus naar je eigen cijfers. :') En houd dan eens rekening met het feit dat HEMA uit meerdere afdelingen bestaat en het niet de jongeren zullen zijn die daar werken, dus dat de oudere die aangenomen worden waarschijnlijk ook een hogere functie hebben.

Dan kun je dus stellen dat de kans dat je als 25+er in de winkel bij bijvoorbeeld een hema kunt werken erg klein is.
Dat kun je pas zeggen nadat je de aantallen sollicitanten ertegenover hebt gezet.
Een gedicht over Maanvis
pi_128834433
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Daar is de data niet compleet genoeg voor, daar moet je een verzinsel bij verzinnen.
Gezond verstand gebruiken noemen we dat. Ook bekend als "geen plaat voor je kop hebben".
pi_128834623
quote:

[..]

De internet industrie? :') Aangezien ik nog steeds benaderd word door werkgevers is dit totale onzin.

quote:
7s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:11 schreef MissionPhailed het volgende:
Tuurlijk. Uitzendtoko's hebben er ook geen moeite mee om jou er bij de eerste de beste tegenslag uit te knikkeren, terwijl in de vacature stond dat het voor langere tijd zou zijn. Moeten ze hun contractvoorwaarden maar aanpassen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mint_Clansell op 11-07-2013 14:32:09 ]
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:31:29 #185
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128834906
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
Tuurlijk. Uitzendtoko's hebben er ook geen moeite mee om jou er bij de eerste de beste tegenslag eruit te knikkeren, terwijl in de vacature stond dat het voor langere tijd zou zijn.
Zojuist contact opgenomen met het uitzendbureau in kwestie dat ik op de eerste werkdag bij DHL (maandag 15 juli) enkele uren afwezig moet zijn vanwege een 'garagebezoek' (in werkelijkheid dus sollicitatiegesprek). Dame aan de andere kant v/d lijn kon het niet waarderen en schuift startdatum op naar maandag 29 juli. Nu hopen dat ik maandag ráák schiet.
pi_128835049
Mja, das dan weer niet zo netjes om zoiets op uitgerekend je startdatum in te plannen. Zo kom je niet echt gemotiveerd over om daar aan de slag te gaan.
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:36:42 #187
3011 E.T.
pi_128835107
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:00 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Nou dit idd.

Ik moet daar toch rekening mee houden. Daarom kan ik jammer genoeg ook niet heel ver van huis zoeken, omdat ik altijd weer rekening moet houden met de reistijden. Daarom is een rijbewijs wel handig, maar ja daar heb ik het geld nu echt niet voor.
is een scooter een idee? Werk zelf ook in de horeca en mijn collega komt altijd op z'n scooter, het vergroot je gebied enorm :)
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:37:07 #188
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128835120
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mja, das dan weer niet zo netjes om zoiets op uitgerekend je startdatum in te plannen.
Ik weet het :') Ik poogde al het sollicitatiegesprek te laten verzetten maar daartoe waren helaas geen mogelijkheden.
pi_128835225
Vandaag ook maar wat horeca sites afstruinen in Delft. Zo ver reizen is dat ook weer niet. Maximaal 1 uur en dat gaat nog wel.

Mensen zullen wel denken waarom ik zo ver solliciteer, maar ander werk is al helemaal niet te doen hier. En al zeker niet als je geen ervaring heb.
pi_128835338
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:13 schreef Ryon het volgende:

[..]

Er wordt opgetreden tegen geïnstitutionaliseerde leeftijdsdiscriminatie en dat is een groot goed.
Daar merk ik dan bar weinig van als ik naar de gemiddelde supermarkt kijk.

quote:
Als jij als 22 jarige 5 jaar horeca ervaring hebt kom je zo aan de bak. Als je net zoals je leeftijdsgenoten dan een vak hebt geleerd ook. Dat je als cultureel antropoloog of mensenrechtenjurist niet je droombaan krijgt staat daar los van. Het is niet de verantwoordelijkheid van de werkgever dat specifieke individuen over specifieke kennis of kunde moeten beschikken, dat is een verantwoordelijkheid die in eerste instantie bij het individu zelf ligt.

Natuurlijk is er momenteel sprake van relatief hoge jeugdwerkeloosheid in met name de dunbevolkte en armere regio's. Degene die laag en ongeschoold werk doen of willen doen worden daarin het hardst getroffen. Dat is dramatisch, maar enkel een reden om als getroffene nog twintig keer harder je best te doen. De huidige situatie is namelijk een gegeven feit waar door elk individu op geanticipeerd moet worden, geen oorzaak waar je de schuld bij kan leggen.
Niet iedereen heeft op jongere leeftijd genoeg ervaring op kunnen doen. Ik ook niet. Achteraf had ik andere keuzes gemaakt, ja. En ik doe nu 20 keer zo hard mijn best, ja.
pi_128835345
1 afspraak staat in ieder geval nu. Maandag 10 uur even naar Rotterdam toe *O*
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:43:42 #192
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128835386
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:39 schreef Vault-Boy het volgende:
Vandaag ook maar wat horeca sites afstruinen in Delft. Zo ver reizen is dat ook weer niet. Maximaal 1 uur en dat gaat nog wel.

Mensen zullen wel denken waarom ik zo ver solliciteer, maar ander werk is al helemaal niet te doen hier. En al zeker niet als je geen ervaring heb.
De meeste horecasites worden vrij amateuristisch bijgehouden. Wat je het beste kunt doen is een avondje zelf langsgaan. Kost je een paar uurtjes maar als je er dan goed uit ziet en goed overkomt dan maak je zeker kans! Nog een tip: De uitgaansgelegenheden waar je vaak komt hebben misschien wel facebook (in mijn woonplaats zo goed als allemaal) en daar worden ook berichtjes gepost als ze mensen zoeken.
Een gedicht over Maanvis
pi_128835422
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 12:23 schreef Ticootje het volgende:
Ik werk in de IT, geen linked in en geen twitter. Fb staat dicht. Als een toekomstig werkgever mij niet wilt aannemen omdat ik mijn tijd beter denk te kunnen besteden dan het bijhouden van online profielen, prima.
Dit.

Bovendien kun je je afvragen of mensen die alleen via sites zoals LinkedIn en facebook communiceren en daar hun mening op afwegen of iemand geschikt is zelf niet een beetje contactgestoord zijn.
pi_128835441
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:39 schreef Vault-Boy het volgende:

Delft? Denk je niet dat al die studenten daar inmiddels de vakantiebaantjes wel hebben bezet?
pi_128835631
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Delft? Denk je niet dat al die studenten daar inmiddels de vakantiebaantjes wel hebben bezet?
Nee, want dankzij de economie hebben bedrijven helemaal geen geld om iemand voor slechts twee maanden in te werken, waarna die persoon weer vertrekt. Studenten hebben juit moeite om vakantiewerk te vinden.
pi_128835655
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:49 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Nee, want dankzij de economie hebben bedrijven helemaal geen geld om iemand voor slechts twee maanden in te werken, waarna die persoon weer vertrekt.
Inwerken in de horeca?
pi_128835663
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De meeste horecasites worden vrij amateuristisch bijgehouden. Wat je het beste kunt doen is een avondje zelf langsgaan. Kost je een paar uurtjes maar als je er dan goed uit ziet en goed overkomt dan maak je zeker kans! Nog een tip: De uitgaansgelegenheden waar je vaak komt hebben misschien wel facebook (in mijn woonplaats zo goed als allemaal) en daar worden ook berichtjes gepost als ze mensen zoeken.
Ik zoek meestal via iens en zoek dan weer via google naar het bedrijf. Het is wel een goede tip ja om gewoon eens langs te gaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Tja ik probeer gewoon alles. En ik zoek ook niet echt vakantiewerk. Het liefst natuurlijk gewoon een fulltime baan. Bediening of voor in de keuken ;)

Maarja eerst maar eens maandag ook afwachten wat het daar gaat worden.
pi_128835690
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:50 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ik zoek meestal via iens en zoek dan weer via google naar het bedrijf. Het is wel een goede tip ja om gewoon eens langs te gaan.

[..]

Tja ik probeer gewoon alles. En ik zoek ook niet echt vakantiewerk. Het liefst natuurlijk gewoon een fulltime baan. Bediening of voor in de keuken ;)

Welke regio?
pi_128835692
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Inwerken in de horeca?
Nooit van etiquette gehoord? Is toch wel een must als je in de horeca wil werken.
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:51:55 #200
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128835721
'eerst maar eens x afwachten' is een slechte instelling hè. ik heb al diverse keren een kans op een baan verkeken omdat ik afwachtte op andere dingen.
Een gedicht over Maanvis
pi_128835730
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:51 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Nooit van etiquette gehoord? Is toch wel een must als je in de horeca wil werken.
Veel horeca gedaan, nooit van gehoord nee.
pi_128835740
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:51 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dit ja.

Je moet toch wel weten wat je doet hoor in de Horeca. Blijft toch een vak alhoewel heel veel mensen daar heel makkelijk over denken.
pi_128835749
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:50 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

[..]

http://www.carmenautomoti(...)e/nl-NL/Default.aspx

doet de link het zo?
pi_128835797
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:52 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Dit ja.

Je moet toch wel weten wat je doet hoor in de Horeca. Blijft toch een vak alhoewel heel veel mensen daar heel makkelijk over denken.
Kom op, bedienen in een vreetschuur of borden afwassen. Ga nu niet doen alsof je daar weken inwerktijd voor nodig hebt mensen.
pi_128835835
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:52 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Dit ja.

Horeca denken mensen heel makkelijk over. Nou moet ik zelf ook toegeven dat ik me daar in begin ook in vergist had wat er allemaal bij komt kijken in de bediening. Het is niet alleen een bord en een glas op tafel zetten veel meer dan dat.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 14:54:21 #206
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128835836
Ik heb diverse vacatures via linkedin gevonden.
pi_128835929
quote:
4s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb diverse vacatures via linkedin gevonden.
Ja dat kan ik begrijpen... Dat je het daarvoor misschien wilt gebruiken..

Maar ik blijf erbij, het is gewoon dikke onzin dat als je geen profiel hebt je per definitie kansloos bent.
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:57:33 #208
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128835956
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar ik blijf erbij, het is gewoon dikke onzin dat als je geen profiel hebt je per definitie kansloos bent.
Voor simpele baantjes is het niet interessant om linkedin te hebben, voor HBO+ werk vergroot het je kansen.
Een gedicht over Maanvis
pi_128836001
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Voor simpele baantjes is het niet interessant om linkedin te hebben, voor HBO+ werk vergroot het je kansen.
Ook als je op HBO+ niveau zit kun je prima zonder linked in.
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:58:51 #210
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128836003
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat zegt dan ook niemand en dat is een stroman. Het is alleen wel achterlijk om het allemaal voor jezelf zo moeilijk mogelijk te maken om een passende baan te vinden. Zeker als het al niet gemakkelijk gaat. LinkedIn is geen vereiste maar een verdraaid handig hulpmiddel.
--
pi_128836015
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:53 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kom op, bedienen in een vreetschuur of borden afwassen. Ga nu niet doen alsof je daar weken inwerktijd voor nodig hebt mensen.
Ja daar zeg je ook wel wat. Maar een bijbaantje in een hotel bijvoorbeeld is echt wel anders hoor. Ik werk zelf in een hotel en daar word je echt niet aangenomen hoor als je niet iets van ervaring heb. Ja afwasser misschien, maar keuken of bediening is toch wel heel anders daar. In een vreetcafe kan je ook gewoon in je vrije tijds kleding rond lopen, maar in dat hotel moet je bijvoorbeeld gewoon een pak aan in de bediening.

Tuurlijk het is geen vak waar je super hersens voor moet hebben, maar je doet nu net alsof elke mongool dat werk op dag 1 al super kan doen. Ja nogmaals in een vreetcafe misschien, maar in veel andere zaken echt niet hoor.
  donderdag 11 juli 2013 @ 14:59:45 #212
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128836039
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:58 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ook als je op HBO+ niveau zit kun je prima zonder linked in.
Klopt, je maakt alleen wel minder kans op je droombaan :).
Een gedicht over Maanvis
pi_128836082
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:59 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ja daar zeg je ook wel wat. Maar een bijbaantje in een hotel bijvoorbeeld is echt wel anders hoor. Ik werk zelf in een hotel en daar word je echt niet aangenomen hoor als je niet iets van ervaring heb. Ja afwasser misschien, maar keuken of bediening is toch wel heel anders daar. In een vreetcafe kan je ook gewoon in je vrije tijds kleding rond lopen, maar in dat hotel moet je bijvoorbeeld gewoon een pak aan in de bediening.

Tuurlijk het is geen vak waar je super hersens voor moet hebben, maar je doet nu net alsof elke mongool dat werk op dag 1 al super kan doen. Ja nogmaals in een vreetcafe misschien, maar in veel andere zaken echt niet hoor.
Nou, als je een beetje door de binnenstad delft gaat lopen en her en der wat horeca gelegenheden binnen loopt, zijn het echt geen hoogstaande dure tenten daar. Gewoon cafeetjes aan de paardenmarkt, of de mol als vreetschuur...
pi_128836113
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Klopt, je maakt alleen wel minder kans op je droombaan :).
Dat ben ik niet met je eens. Voor jou is een droombaan misschien heel anders dan mijn droombaan... ik weet zeker dat ik mijn droombaan niet ga vinden tussen de carrieretijgers op linked in.
pi_128836132
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat zegt dan ook niemand en dat is een stroman. Het is alleen wel achterlijk om het allemaal voor jezelf zo moeilijk mogelijk te maken om een passende baan te vinden. Zeker als het al niet gemakkelijk gaat. LinkedIn is geen vereiste maar een verdraaid handig hulpmiddel.
Raptorix zei dat je niet serieus wordt genomen in de 'internet industrie' als je geen LinkedIn hebt.

Voor bepaalde banen is een LinkedIn inderdaad gewenst, zoals bv in de marketing, maar er zijn ook genoeg banen waar een cv volstaat en niet hoe je je online profileert.
pi_128836167
En anders zeg ik gewoon, ja maar ik ben Ticootje van Fok! Lees mn history maar.
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:03:56 #217
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128836183
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Voor jou is een droombaan misschien heel anders dan mijn droombaan... ik weet zeker dat ik mijn droombaan niet ga vinden tussen de carrieretijgers op linked in.
Wat is jouw droombaan? Ik wil wel even voor je zoeken op linkedin.
Een gedicht over Maanvis
pi_128836185
Ik vind het trouwens vreemd dat je veel horeca gedaan hebt, maar nog nooit van etiquette hebt gehoord. Kan bijna niet.
pi_128836225
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat is jouw droombaan? Ik wil wel even voor je zoeken op linkedin.
Mijn droombaan? Matrassen tester bij de ikea? Voor 3k per maand graag.
pi_128836273
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:03 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik vind het trouwens vreemd dat je veel horeca gedaan hebt, maar nog nooit van etiquette hebt gehoord. Kan bijna niet.
Kan dat niet gewoon aan het niveau liggen? Goedkopere hotels, gewoon cafeetjes aan het water... Dat soort. Is ook gewoon horeca..
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:06:36 #221
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128836287
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Mijn droombaan? Matrassen tester bij de ikea? Voor 3k per maand graag.
Net even een paar seconden voor je gekeken en dankzij linkedin weet ik dat er binnenkort een vestiging in zwolle opent en dat je de boel maar in de gaten moet houden als ze daar nog mensen zoeken :).
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:06:53 #222
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_128836296
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:02 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Raptorix zei dat je niet serieus wordt genomen in de 'internet industrie' als je geen LinkedIn hebt.

Voor bepaalde banen is een LinkedIn inderdaad gewenst, zoals bv in de marketing, maar er zijn ook genoeg banen waar een cv volstaat en niet hoe je je online profileert.
Ongetwijfeld. Dat spreekt ook niemand tegen, en ik denk dat als je bakkersassistent wordt het de bakker niets uitmaakt dat je LinkedIn vrienden bent met de CEO van Shell maar dat gaat ook voorbij aan de discussie. Namelijk dat het wel degelijk meerwaarde heeft om een dergelijk profiel aan te maken. Je zet jezelf anders gewoon op een geheel onnodige achterstand.
--
pi_128836305
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Net even een paar seconden voor je gekeken en dankzij linkedin weet ik dat er binnenkort een vestiging in zwolle opent en dat je de boel maar in de gaten moet houden als ze daar nog mensen zoeken :).
Ligt iets uit de richting... Nutteloos dus.
pi_128836319
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Product tests gebeuren in delft. dus je hebt niets aan de nieuwe vestiging in Zwolle.
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:08:14 #225
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128836340
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:07 schreef Myraela het volgende:

[..]

Product tests gebeuren in delft. dus je hebt niets aan de nieuwe vestiging in Zwolle.
ik zie op linkedin diverse vacatures in de regio randstad voor ikea!
Een gedicht over Maanvis
pi_128836408
Als ik de richting op ga die ik nu denk op te gaan, heb ik niets aan Linkedin. Maar ik ben 20, weet ik veel waar ik over 10 jaar ben. Ik wil uiteindelijk kookboeken gaan schrijven, misschien heb ik nog wel iets aan mijn grafische medestudenten van de afgelopen jaren. Waarom niet nu al vast dat netwerk opbouwen.
pi_128836411
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ook voor 3k ja?
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:11:06 #228
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128836446
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ook voor 3k ja?
geen idee, er staat 'competetive salary' bij.
Een gedicht over Maanvis
pi_128836447
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ben jij nou ook niet gewoon Koos Werkloos, zoveel dat je hier reageert per dag (en op de meest gekke tijden)?
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:12:31 #230
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128836488
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:09 schreef Myraela het volgende:
Als ik de richting op ga die ik nu denk op te gaan, heb ik niets aan Linkedin. Maar ik ben 20, weet ik veel waar ik over 10 jaar ben. Ik wil uiteindelijk kookboeken gaan schrijven, misschien heb ik nog wel iets aan mijn grafische medestudenten van de afgelopen jaren. Waarom niet nu al vast dat netwerk opbouwen.
Sowieso is het gewoon leuk om te zien waar je voormalige collega's werken. Ik heb 4 jaar geleden voor een groot bedrijf gewerkt dat helaas heeft moeten sluiten. Nu werken mijn ex-collega's door heel brabant en gelderland. Dus dankzij m'n linkedin heb ik bij diverse bedrijven een 'ingangetje' via die personen.
Een gedicht over Maanvis
pi_128836564
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Sowieso is het gewoon leuk om te zien waar je voormalige collega's werken. Ik heb 4 jaar geleden voor een groot bedrijf gewerkt dat helaas heeft moeten sluiten. Nu werken mijn ex-collega's door heel brabant en gelderland. Dus dankzij m'n linkedin heb ik bij diverse bedrijven een 'ingangetje' via die personen.
dus omdat je toevallig de toiletjuf kent denk je een grotere kans te maken?
pi_128836597
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kan dat niet gewoon aan het niveau liggen? Goedkopere hotels, gewoon cafeetjes aan het water... Dat soort. Is ook gewoon horeca..
Tuurlijk dat is ook gewoon horeca en daar zal je idd makkelijker binnen kunnen komen, maar 5 sterren hotels etc is ook gewoon horeca. En daar kom je echt niet zomaar binnen hoor zonder ervaring.

Maar waar werk je zelf dan? Wat voor soort zaak is dat? :)
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:09 schreef Myraela het volgende:
Dit idd.

Ik had ook Linkedin, maar na een tijdje weer verwijderd. Ik gebruikte het nooit en heb er echt niks aan met dit soort werk. ICT of wat anders daar is het wel echt geschikt voor.
pi_128836647
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:15 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Tuurlijk dat is ook gewoon horeca en daar zal je idd makkelijker binnen kunnen komen, maar 5 sterren hotels etc is ook gewoon horeca. En daar kom je echt niet zomaar binnen hoor zonder ervaring.

[..]

Dit idd.

Ik had ook Linkedin, maar na een tijdje weer verwijderd. Ik gebruikte het nooit en heb er echt niks aan met dit soort werk. ICT of wat anders daar is het wel echt geschikt voor.
Waar ik nu werk?
Bedrijf in de automotive brache, ik doe het systeembeheer.
Bedrijf levert / ontwikkelt software / portalen / webapplicaties voor autodealers en leasemaatschappijen.
pi_128836705
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:15 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

[..]

Dit idd.

Ik heb ook een tijd LinkedIn gehad (want je kon je toen makkelijk inschrijven door in te loggen via je feestboek account) met genoeg ex-collega's en werkgevers erop, maar het heeft geen voordeel gehad voor mij bij het vinden van een baan. Via Monsterboard en Nationalevacaturebank ben ik al diverse malen uitgenodigd voor een (kennismakings)gesprek.
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:19:21 #235
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128836709
quote:

[..]

Maanvis zegt ook wel eens verstandige dingen :P
pi_128836715
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waar ik nu werk?
Bedrijf levert / ontwikkelt software / portalen / webapplicaties voor autodealers en leasemaatschappijen.
Ah dacht nog steeds de horeca :@

Dat verdient wel even een stuk meer volgens mij :P
pi_128836744
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:19 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ah dacht nog steeds de horeca :@

Dat verdient wel even een stuk meer volgens mij :P
Nee, maar ik heb ook gestudeerd, het waren de standaard studenten baantjes.. Delft ;)
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:22:13 #238
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128836804
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:51 schreef Maanvis het volgende:
ik heb al diverse keren een kans op een baan verkeken omdat ik afwachtte op andere dingen.
Ja, tussen enkele aanbiedingen per sé de créme de la créme willen hebben en uiteindelijk eindigen met niets :+ Herkenbaar dus.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 15:22:36 #239
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128836814
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waar ik nu werk?
:o Volgens mij heb ik daar kortgeleden onbewust gesolliciteerd :')
pi_128836850
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:o Volgens mij heb ik daar kortgeleden onbewust gesolliciteerd :')
Ja?
Maar we hebben niet echt hoge vactures openstaan?

Tenzij je .net kan ontwikkelen lijkt me dat sterk.
pi_128836900
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 14:51 schreef Maanvis het volgende:
'eerst maar eens x afwachten' is een slechte instelling hè. ik heb al diverse keren een kans op een baan verkeken omdat ik afwachtte op andere dingen.
Zo herkenbaar -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 15:25:04 #242
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128836902
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:19 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik heb ook een tijd LinkedIn gehad (want je kon je toen makkelijk inschrijven door in te loggen via je feestboek account) met genoeg ex-collega's en werkgevers erop, maar het heeft geen voordeel gehad voor mij bij het vinden van een baan. Via Monsterboard en Nationalevacaturebank ben ik al diverse malen uitgenodigd voor een (kennismakings)gesprek.
Maar elke extra mogelijkheid is toch een voordeel? Ik sluit juist al mijn "sociale social media" maar zet linkedin juist wijd open en profileer me daarop alleen op een zakelijke manier.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 15:26:59 #243
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128836964
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja?
Maar we hebben niet echt hoge vactures openstaan?

Tenzij je .net kan ontwikkelen lijkt me dat sterk.
Ik kwam pasgeleden een vacature (volgens mij op linkedin :P ) tegen voor een bedrijf dat webapplicaties maakte voor de automotive branche en die zochten een informatie analist oid. Zal vanavond eens in mijn lijstje kijken. Maar lijkt me dat er geen tientallen in deze zeer specifieke branche in deze regio zijn.
pi_128837018
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik kwam pasgeleden een vacature (volgens mij op linkedin :P ) tegen voor een bedrijf dat webapplicaties maakte voor de automotive branche en die zochten een informatie analist oid. Zal vanavond eens in mijn lijstje kijken. Maar lijkt me dat er geen tientallen in deze zeer specifieke branche zijn.
Oh dat zou kunnen, maar die staat echt al onwijs lang op hold..
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:29:00 #245
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128837032
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar elke extra mogelijkheid is toch een voordeel? Ik sluit juist al mijn "sociale social media" maar zet linkedin juist wijd open en profileer me daarop alleen op een zakelijke manier.
Ik heb mijn twitter open staan, mét echte naam. de rest is onvindbaar. Maar daar post ik alleen hardloop gerelateerde dingen :P Plus dat is het tweede Google-resultaat :P
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 15:29:41 #246
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128837055
Maar goed, ik zit ondertussen aan 110+ sollicitaties en 20 gesprekken dus kan ook zijn dat ik een vacature heb gezien die uiteindelijk een .net ontwikkelaar bleek te zijn en dat ik dus niet gesolliciteerd heb.
pi_128837218
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Misschien helpt het juist wel als je je Fok! avatar als foto op LinkedIn plaatst. ;)
pi_128837317
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:34 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Misschien helpt het juist wel als je je Fok! avatar als foto op LinkedIn plaatst. ;)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 15:38:31 #249
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128837363
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:34 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

_O-
  donderdag 11 juli 2013 @ 15:46:07 #250
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128837603
Wat me pas geleden wel opviel was hoezeer het 'opvullen' van een CV-gat met een ogenschijnlijk onbeduidend baantje wordt gewaardeerd; een uitzendbureau kreeg per abuis een onvolledig CV onder ogen waarop na mijn laatste relevante werkbetrekking in maart niets stond. Het juiste CV liet echter zien dat ik na maart bij PostNL werk en de intercedente liet weten dat dit feitje "een behoorlijk positief effect heeft qua kansen op relevante banen" ...
pi_128837831
quote:

[..]

Wat voor geweldige baan heb jij eik dat je dag en nacht op fok kan zitten?
pi_128838116
quote:
5s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:52 schreef Modus het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me dus ook al af (op pagina 10).
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:00:47 #253
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128838154
quote:

[..]

En dan zeker een rancuneuze FOK!ker achter me aan krijgen die me gaat lopen zwartmaken bij mijn baas :)
Een gedicht over Maanvis
pi_128838184
Ja, want als we weten wat je doet weten we ook gelijk waar je werkt. :')

Je kan toch wel zeggen wat voor soort werk je doet, dat je zoveel vrije tijd hebt?
  Redactie Frontpage donderdag 11 juli 2013 @ 16:01:39 #255
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_128838188
Opdrachtgever is éindelijk met een aanbod tot verlenging van contract gekomen. Ik heb er nog extra loonsverhoging uit kunnen slepen ook, goede zaken gedaan vandaag.

Ik ben nog bezig met een sollicitatie voor een andere functie, maar dit is een uitstekend einde van mijn week momenteel. En mocht die andere functie iets worden, heb ik een mooie onderhandelingspositie.

En ik kan ook zonder problemen weg bij mijn opdrachtgever, doordat ik uitzendkracht ben.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:02:04 #256
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128838203
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En dan zeker een rancuneuze FOK!ker achter me aan krijgen die me gaat lopen zwartmaken bij mijn baas :)
je hoeft toch alleen werkzaamheden en functie te noemen.
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:02:07 #257
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128838205
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je kan toch wel zeggen wat voor soort werk je doet, dat je zoveel vrije tijd hebt?
Ik ben webdeveloper, internet is dus mijn werk.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:02:45 #258
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128838229
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik ben webdeveloper, internet is dus mijn werk.
Fok!ken vast niet :P
pi_128838289
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:02 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Fok!ken vast niet :P
Misschien is hij ZZP'er of 'werkt' 'ie vanuit huis.
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:17:00 #260
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_128838793
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Heb je wat op je kerfstok dan? :+
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 16:19:21 #261
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128838888
Och ik ben op mijn werk ook wel eens gebeld door een boze fokker.
pi_128838902
Eerste zin van een vacaturetekst:
quote:
Ben jij iemand met veel capaciteiten? Dan ben jij de juiste persoon voor deze vacature.
:')_
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 16:20:30 #263
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128838932
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:19 schreef Modus het volgende:
Eerste zin van een vacaturetekst:

[..]

:')_
Mooi, dan kan IEDEREEN solliciteren.
pi_128839096
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Wtf?
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:24:23 #265
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128839114
quote:
:P Een Fok!ker heeft wel eens een mailtje gestuurd naar een tijdelijk vakantiebaantje met een poging om me zwart te maken :P Was best eng :P En ik ben een tijdje min of meer collega van Q. geweest.
pi_128839183
quote:
Hehe, dat verhaal herinner ik me nog. :P
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 16:26:31 #267
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128839201
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wtf?
Seriously. Jaar of 6 terug.

"*nep neger accent* Spreek ik met Swetsenegger?"
"Nee z'n alter ego"
"Ik weet waar je huis woont!"

Toen heb ik hard lachend opgehangen.
pi_128839253
quote:

[..]

En nog interessanter: wat heeft hij gepresteerd dat hij zich beter voelt dan alle werkzoekenden hier?
pi_128839255
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

"Nee z'n alter ego"

Wat zielig! :')
pi_128839307
quote:

[..]

"Nee z'n alter ego"

FB / Ik word zojuist op mijn werk gebeld

Kwam 'm een paar dagen terug tegen toen ik op zoek was naar een ander topic in FB.
pi_128839339
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:24 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

:P Een Fok!ker heeft wel eens een mailtje gestuurd naar een tijdelijk vakantiebaantje met een poging om me zwart te maken :P Was best eng :P En ik ben een tijdje min of meer collega van Q. geweest.
Toen nog QyRoZ, toch?
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:32:41 #272
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128839435
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:30 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Toen nog QyRoZ, toch?
Klopt. Triest en kinderachtig, mensen die je gaan bellen nav posts op Fok :{
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 16:35:22 #273
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128839503
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:29 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

FB / Ik word zojuist op mijn werk gebeld

Kwam 'm een paar dagen terug tegen toen ik op zoek was naar een ander topic in FB.
:D
pi_128839656
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Klopt. Triest en kinderachtig, mensen die je gaan bellen nav posts op Fok :{
Mijn vorige account was jaren terug gehacked door een fokker. Had ie allemaal racistische bullshit gepost en andere nare dingen. Uiteraard een permaban gekregen en Danny wilde mijn account niet unbannen.

quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:D
Er waren toen toch wel sterke vermoedens welke fokker erachter zat?

[ Bericht 4% gewijzigd door Mint_Clansell op 11-07-2013 16:48:08 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 16:47:26 #275
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128839933
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:40 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Mijn vorige account was jaren terug gehacked door een fokker. Had ie allemaal bullshit gepost over joden vervolgen, negers lynchen, ontkennen van de holocaust en andere dingen. Uiteraard een permaban gekregen en Danny wilde mijn account niet unbannen.

[..]

Er waren toen toch wel sterke vermoedens welke fokker erachter zat?
Uhuh iSpy
pi_128841397
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Uhuh iSpy
Dat was toch diegene die altijd foto's maakte van zijn eten in restaurants en hotels waar hij nog nooit geweest was?
pi_128843332
Ben verhuisd 100km verderop. Dus afgelopen weekend 3 sollicitaties de deur uit gedaan.
2 telefoontjes gehad waar ik op gesprek kan komen. 1 voor supervisor binnen een groot bedrijf wereldwijd en 1 eindverantwoordelijke bij een kleine , maar denk leuk bedrijf.

dilemma dus, de 1 met leuke doorgroeimogelijkheden wereldwijd en 1 van de grotere binnen de branche, maar waarschijnlijk met lager salaris.
of de 2de met hoog salaris, maar geen doorgroeimogelijkheden

....ga vanuit dat ik aangenomen word :P
pi_128843449
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:44 schreef YebCar het volgende:
Ben verhuisd 100km verderop. Dus afgelopen weekend 3 sollicitaties de deur uit gedaan.
2 telefoontjes gehad waar ik op gesprek kan komen. 1 voor supervisor binnen een groot bedrijf wereldwijd en 1 eindverantwoordelijke bij een kleine , maar denk leuk bedrijf.

dilemma dus, de 1 met leuke doorgroeimogelijkheden wereldwijd en 1 van de grotere binnen de branche, maar waarschijnlijk met lager salaris.
of de 2de met hoog salaris, maar geen doorgroeimogelijkheden

....ga vanuit dat ik aangenomen word :P
Jij deed toch ook iets in de horeca? Ook iets in een hotel?
pi_128843509
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:49 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Jij deed toch ook iets in de horeca? Ook iets in een hotel?
jup
pi_128843529
quote:
2s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:51 schreef YebCar het volgende:

[..]

jup
Maar mee gekapt? :P
pi_128843581
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 18:52 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Maar mee gekapt? :P
achja, er is altijd wel iets beters :)
genoeg werk momenteel geloof ik
pi_128849365
ik zoek werk.
bel me
112
bad habit for ..
pi_128851131
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:02 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik profileer me niet via mijn LinkedIn ik gebruik het als een soort online visitekaartje, ik werk vaak met klanten of externe partijen, en die kunnen dan gelijk zien wat mijn achtergrond is, ik zit ook niet echt te wachten op recommendations of dat soort flauwekul, vind het vooral een handige manier om met oud collega's in contact te kunnen blijven.
pi_128851246
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 10:05 schreef hugecooll het volgende:

[..]

ik post hier zelden, maar jij bent wel een van de actievere zoekers geloof ik. Kut dat je ondanks al de tijd die je erin stopt nog niet bent aangenomen. Succes man ^O^
Inderdaad, ik ken je niet persoonlijk, maar als ik lees ben je heel actief op zoek, ljikt me erg frustrerend, ik heb wat goede recruiters in mijn netwerk, als je het waardeert kan ik je misschien in contact brengen, laat maar via PM weten of je interesse hebt.
pi_128851300
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:34 schreef trippy_trippy het volgende:
ik zoek werk.
bel me
112
Lokatie, ervaring, en diploma's? Ik help graag :)
Niemand verdient het om thuis te zitten!
pi_128852058
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Lokatie, ervaring, en diploma's? Ik help graag :)
Niemand verdient het om thuis te zitten!
Ik wil heel graag werken!
De ballen
pi_128852274
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:26 schreef SixsixNine het volgende:

[..]

Ik zou heel graag werken!
De ballen
  donderdag 11 juli 2013 @ 22:45:49 #288
179075 hugecooll
pi_128853057
quote:

[..]

"Nee z'n alter ego"

:')
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juli 2013 @ 22:59:55 #289
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128853846
quote:
10s.gif Op donderdag 11 juli 2013 17:31 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat was toch diegene die altijd foto's maakte van zijn eten in restaurants en hotels waar hij nog nooit geweest was?
Ja en van auto's die hij niet had. En van zijn keuken... met Amerikaanse stopcontacten. En van het vuurwerk met oud & nieuw op de erasmusbrug... en als je dan de exif info bekeek was het tijdens de wereldhavendagen 3 maanden er voor.
  donderdag 11 juli 2013 @ 23:02:43 #290
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_128853980
Ook maar een vraag van mijn kant:

Onlangs ben ik tot de laatste ronde gekomen voor een traineeship. Daar heb ik ook een assessmentcenter voor gedaan bij HFM, met een heel mooi resultaat.

Nu ben ik uiteraard aan het solliciteren elders, zou het gewaardeerd worden als ik zo nu en dan het testrapport toevoeg aan een sollicitatie, indien het gevraagde profiel overeenkomt met de uitslag? Enerzijds denk ik dat het kan helpen om toch bovenop de grote stapel te komen, het onderscheidt me immers van de massa.

Anderzijdsvkan het ook vreemd over komen. Het gaat immers om een andere functie bij een andere onderneming.

HR-mensen, recruiters of ervaringsdeskundigen aanwezig hier die me tips kunnen geven?

Dank!
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_128860431
gewoon toevoegen, of minstens noemen, als het passend is. Omdat ze deze specifieke test niet kennen is het resultaat minder waardevol, maar ook niet waardeloos. Daarnaast kennen ze de testen van concurrenten wellicht toch wel enigszins.

Met name persoonlijkheidstesten zou ik (mits positief ;) ) altijd betrekken in je sollicitatie. Dat is superinteressant voor een recruiter
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:55:49 #292
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_128863908
persoonlijkheidstesten zijn nooit 100% positief, die geven aan wat je wensen zijn en waar je kansen liggen, en ze zijn altijd een momentopname.. dus het kan best zijn dat het ervoor zorgt dat je bij het ene bedrijf niet lijkt te passen en bij het andere wel. bovendien weten bedrijven die geen PAPI testen afnemen vaak ook niet hoe ze zo'n test moeten interpreteren.. dus dat moet je dan weer gaan uitleggen.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:49:05 #293
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128865581
quote:
14s.gif Op donderdag 11 juli 2013 22:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja en van auto's die hij niet had. En van zijn keuken... met Amerikaanse stopcontacten. En van het vuurwerk met oud & nieuw op de erasmusbrug... en als je dan de exif info bekeek was het tijdens de wereldhavendagen 3 maanden er voor.
Wacht even dat met die Amerikaanse stopcontacten was dat niet 'n gestoord wijf die deed alsof ze een kind verloren had en toen het ontdekt werd dat het dus allemaal niet klopte was er een grote rel in OUD?
Hallon!
pi_128866039
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:49 schreef BlueMage het volgende:

Wacht even dat met die Amerikaanse stopcontacten was dat niet 'n gestoord wijf die deed alsof ze een kind verloren had en toen het ontdekt werd dat het dus allemaal niet klopte was er een grote rel in OUD?
Dan is er nog één, want iSpy was zeker weten van de Amerikaanse stopcontacten in zijn super de luxe Hollandsche keuken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_128868434
Vanmorgen mn MCSA 2012 certificering gehaald ! In September beginnen met Exchange 2013 , en dan is mn cv weer helemaal top voor evt nieuwe kansen mocht mn nieuwe baan niet bevallen.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:30:32 #296
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_128868914
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 12:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dan is er nog één, want iSpy was zeker weten van de Amerikaanse stopcontacten in zijn super de luxe Hollandsche keuken.
Das Miss Jones toch?
pi_128869416
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 13:30 schreef Ticootje het volgende:
Das Miss Jones toch?
Die ken ik niet hoor! Dus geen flauw idee.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:57:31 #298
3011 E.T.
pi_128869825
Klopt, MissJones was een soortgelijk geval met gegooglede foto's :Y
  vrijdag 12 juli 2013 @ 13:59:07 #299
179075 hugecooll
pi_128870456
Hier nog even een vraag van een onwijze sollicitatie noob. Als er in een advertentie gevraagd wordt om je motivatie en CV via e-mail te versturen, is het dan de bedoeling dat je die motivatie brief gewoon als e-mail bericht verstuurd, of wordt dit als bijlage in een apart document verwacht?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 12 juli 2013 @ 14:17:53 #301
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128870534
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 14:15 schreef FigureBirdStars het volgende:
Hier nog even een vraag van een onwijze sollicitatie noob. Als er in een advertentie gevraagd wordt om je motivatie en CV via e-mail te versturen, is het dan de bedoeling dat je die motivatie brief gewoon als e-mail bericht verstuurd, of wordt dit als bijlage in een apart document verwacht?
Kan beide.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')