Tja wat zijn jongeren, met 17 jaar kom je makkelijk(er) binnen, met 24 vinden ze je niet interessant meer.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het wel een beetje verrassend eigenlijk ja. Volgens mij weten veel jongeren ook niet hoe ze moeten solliciteren en komen ze niet verder dan uitzendbureau's en geven ze het behoorlijk snel op en beginnen ze te laat met zoeken.
We zullen het zien. Voorlopig vallen andere sollicitatieprocedures als vliegen dus zou zomaar kunnen dat ik langer in dat magazijn 'vastzit'quote:Op dinsdag 9 juli 2013 21:53 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan maar vaak kun je wel eerlijk zijn tegen leidinggevenden daar, die weten ook wel dat de meeste mensen als ze wat beters krijgen weg zijn bij zulke bedrijven. Tenzij je een fanatieke Hitlerkloon als teamleider hebt (kans is wel aanwezig in de logistiek).
Ze willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten omdat ze anders failliet gaan.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:39 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Wie had dat nou gedacht.
Maar hé, het komt natuurlijk niet door de slechte economie en al helemaal niet door werkgevers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Die jongeren zijn gewoon onbemiddelbaar. Allemaal.
eeh... hoe lang ben je aan het solliciteren?quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:51 schreef MolFan het volgende:
Vacature staat er ook nog gewoon op aaaargghhh morgen bellen
Dat je meteen hoort dat het niets gaat worden wil ook wel wat zeggen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:32 schreef MolFan het volgende:
Vandaag weer ergens gesolliciteerd en op gesprek geweest. Heeft mij opnieuw 40 euro aan reiskosten gekost en weer net nietPfff ik wordt zo moe van die bedrijven.
Dat zal best, maar leeftijdsdiscriminatie is nooit goed te praten.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten omdat ze anders failliet gaan.
Leuk voorbeeld: Jumbo heeft zo ontzettend veel overnames gedaan dat ze hun leveranciers hebben moeten vragen om een bepaald percentage van de prijs af te doen. Dus zij moeten ook met hun loonkosten omlaag anders gaan ze net zoals zoveel bedrijven failliet.
Ach, het gebeurd iedereen weet het. Net zoals vrouwen en mannendiscriminatie op bepaalde functies.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:05 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Dat zal best, maar leeftijdsdiscriminatie is nooit goed te praten.
niet gevraagd hoor gewoon gezegd jullie doen minimaal dit eraf anders gaan we naar een ander.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten omdat ze anders failliet gaan.
Leuk voorbeeld: Jumbo heeft zo ontzettend veel overnames gedaan dat ze hun leveranciers hebben moeten vragen om een bepaald percentage van de prijs af te doen. Dus zij moeten ook met hun loonkosten omlaag anders gaan ze net zoals zoveel bedrijven failliet.
Nee, helemaal niet raar. Mijn zusje werkt ook in een herenmodezaak. Geen probleem hoor. Ik denk dat mannen ook wel gewoon vertrouwen op het modegevoel van een vrouw - iig net zoveel of misschien wel meer dan bij een man (of niet, heren?).quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:26 schreef cluelezz het volgende:
Misschien een domme vraag..maar is het raar om als dame zijnde te gaan solliciteren bij een hm herenwinkel? Ik heb de indruk dat daar alleen mannen werken?
bij gelijke of betere geschiktheid pakken ze gewoon iemand die jonger is.quote:Op woensdag 10 juli 2013 20:05 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Dat zal best, maar leeftijdsdiscriminatie is nooit goed te praten.
Dat doen ze ook als die jongere lees goedkopere minder goed is.quote:Op donderdag 11 juli 2013 00:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
bij gelijke of betere geschiktheid pakken ze gewoon iemand die jonger is.
blijkbaar wegen de kosten dan toch op tegen de baten. als die jongere uiteindelijk veul minder hard werkt of minder schade maakt dan hadden ze liever iemand ouders.quote:Op donderdag 11 juli 2013 00:28 schreef Spezza19 het volgende:
Dat doen ze ook als die jongere lees goedkopere minder goed is.
Het interesseert veel bedrijven geen snars. Als het maar zo goedkoop mogelijk is allemaal. Korte termijn visie uiteraard...quote:Op donderdag 11 juli 2013 00:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
blijkbaar wegen de kosten dan toch op tegen de baten. als die jongere uiteindelijk veul minder hard werkt of minder schade maakt dan hadden ze liever iemand ouders.
Hoorde paar uur later in ieder geval. Ben al 3-4 maanden bezig, aantal keer heel dichtbij een baan geweest maarjaquote:Op woensdag 10 juli 2013 19:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat je meteen hoort dat het niets gaat worden wil ook wel wat zeggen.
dan kun je toch net zo goed geen mensen in dienst nemen, dan discrimineer je ook niemand.quote:Op donderdag 11 juli 2013 00:31 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Het interesseert veel bedrijven geen snars. Als het maar zo goedkoop mogelijk is allemaal. Korte termijn visie uiteraard...
Nee joh, gewoon stage plekken.... Kost niks... Zie het overal...quote:Op donderdag 11 juli 2013 00:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan kun je toch net zo goed geen mensen in dienst nemen, dan discrimineer je ook niemand.
klopt wij nemen ook een stagiair in dienst omdat er een collega met een burnout thuis zitquote:Op donderdag 11 juli 2013 00:47 schreef Spezza19 het volgende:
Nee joh, gewoon stage plekken.... Kost niks... Zie het overal...
Daar zeg je ook wel wat. De detailhandel.quote:Op donderdag 11 juli 2013 00:31 schreef MolFan het volgende:
[..]
Hoorde paar uur later in ieder geval. Ben al 3-4 maanden bezig, aantal keer heel dichtbij een baan geweest maarjaHier sta je dan met 5-8 jaar ervaring in de detailhandel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |