SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.03-07-2013:
Helikopter beelden anti-Morsi demonstraties van 30 juni 2013
Interim president Adly Mansour
Generaal Al Sisi
24-06-2012:
Het moment waarop demonstranten te horen krijgen dat Morsi de presidentsverkiezingen van 2012 heeft gewonnen.Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
Als dat zo is moeten we die beelden afwachten voordat we oordelen.quote:Op maandag 8 juli 2013 12:59 schreef Dance99Vv het volgende:
The army said that it arrested 200 people at the scene with firearms, ammunitions, knives and clubs and Molotov cocktails and said it had security footage of the attack and photographic evidence of how the events unfolded, which it would make public later.
Het was de MB die het gevecht aan wilden gaan met het leger.quote:Op maandag 8 juli 2013 13:04 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Als dat zo is moeten we die beelden afwachten voordat we oordelen.
Je kan je wel afvragen of het leger niet buiten proporties heeft gereageerd. Egypte staat al op springen; Poetin noemde gister al het woord "burgeroorlog". Een slachting van MB supporters is wel het laatste dat Egypte kan gebruiken.
Je was erbij?quote:Op maandag 8 juli 2013 13:05 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Het was de MB die het gevecht aan wilden gaan met het leger.
Het leger schiet met scherp, het is geen politie!
Carl Bildt, de Zweedse minister van BuZa.twitter:carlbildt twitterde op zondag 07-07-2013 om 12:15:48African Union took stand of principle on events in Egypt. Suspended its membership. EU can’t be less concerned than AU with democracy. reageer retweet
Dat is toch die uberlul die de Amerikanen in bescherming nam bij het spionageschandaal?quote:Op maandag 8 juli 2013 14:16 schreef Bilge het volgende:
Carl Bildt, de Zweedse minister van BuZa.twitter:carlbildt twitterde op zondag 07-07-2013 om 12:15:48African Union took stand of principle on events in Egypt. Suspended its membership. EU can’t be less concerned than AU with democracy. reageer retweet
Bizar ja.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:07 schreef Bilge het volgende:
@0.48 op zijn dooie gemak, alsof hij een potje CounterStrike speelt.
Dan is hij iig oprechter dan Merkel. [/offtopic]quote:Op maandag 8 juli 2013 14:21 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Dat is toch die uberlul die de Amerikanen in bescherming nam bij het spionageschandaal?
Sowieso, wat wil je gast, de feiten liggen er.
quote:Op maandag 8 juli 2013 14:25 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dan is hij iig oprechter dan Merkel. [/offtopic]
Ik zuipquote:Op maandag 8 juli 2013 14:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Maar ik rook niet!"
Er staat een cameraman naast hem te filmen en iedereen heeft beneden een telefoon in z'n hand. Lijkt me niet dat hij onschuldige MB dood zit te schieten.quote:Op maandag 8 juli 2013 14:07 schreef Bilge het volgende:
@0.48 op zijn dooie gemak, alsof hij een potje CounterStrike speelt.
Wow wacht even. Met 'enige medie die wel objectief is' bedoel je toch niet Al-Jazeerah?quote:Op maandag 8 juli 2013 15:12 schreef Meki het volgende:
Staatsgreep voor dummies:
-zet een democratisch gekozen president af
-gooi de leiders ervan in de gevangenis
-gooi de enige media die wel objectief is ook in de cel en haal al hun zenders uit de lucht
-ontken dat er sprake is van een coup
-overtuig het volk dat je aan hun zijde staat
-laat een nieuwe grondwet schrijven die nog meer macht aan je geeft
-zoek een nieuwe marionnet die wel langer dan 1 jaar naar je pijpen danst
Goh... waar hebben we dit toch eerder gezien?
Dit. Geen enkele mainstream media (waar ook Al Jazeera onder valt) is objectief. Wie zijn de geldschieters? Wie wordt er door Qatar gesteund? De MB. Al Jazeera is pro-MB en dit is precies waarom het Egyptische leger Al Jazeera heeft gesloten in Egypte.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:12 schreef Peunage het volgende:
Wow wacht even. Met 'enige medie die wel objectief is' bedoel je toch niet Al-Jazeerah?
Natuurlijk moet aljazeera MB steunen. Ik steun ze ookquote:Op maandag 8 juli 2013 15:22 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dit. Geen enkele mainstream media (waar ook Al Jazeera onder valt) is objectief. Wie zijn de geldschieters? Wie wordt er door Qatar gesteund? De MB. Al Jazeera is pro-MB en dit is precies waarom het Egyptische leger Al Jazeera heeft gesloten in Egypte.
Let wel, ik verdedig niet dat het leger Al Jazeera sluit, ik zeg alleen dat dit is omdat Al Jazeera partij heeft gekozen.
Op het moment dat ze op het tharir plein filmen zijn ze ineens voor de anti's , nu ze de groote protesten in nasr filmen zijn ze pro MBquote:Op maandag 8 juli 2013 15:22 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dit. Geen enkele mainstream media (waar ook Al Jazeera onder valt) is objectief. Wie zijn de geldschieters? Wie wordt er door Qatar gesteund? De MB. Al Jazeera is pro-MB en dit is precies waarom het Egyptische leger Al Jazeera heeft gesloten in Egypte.
Let wel, ik verdedig niet dat het leger Al Jazeera sluit, ik zeg alleen dat dit is omdat Al Jazeera partij heeft gekozen.
Nou, als dat geen overtuigende reden is om het MB te steunen en Al-Jazeerah toe te laten weet ik het ook niet meer hoor.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Natuurlijk moet aljazeera MB steunen. Ik steun ze ook
Dit filmpje maakt niet duidelijk waarom de soldaat schiet, maar het enkele gegeven dat een andere soldaat filmt pleit hem niet vrij. Misschien wordt het gebeuren gefilmd in de hoop dat de demonstranten uit angst wegvluchten, of dat een demonstrant terugschiet, om het met wat knip- en plakwerk als als propagandamateriaal te gebruiken. Als het leger de camerabeelden onaangepast vrijgeeft kunnen we een oordeel vellen, maar als het leger de beelden niet vrijgeeft kunnen we concluderen dat de waarheid het daglicht niet kan verdragen. Gezien de jong ogende slachtoffers ga ik uit van het laatste, maar we het zullen zien.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er staat een cameraman naast hem te filmen en iedereen heeft beneden een telefoon in z'n hand. Lijkt me niet dat hij onschuldige MB dood zit te schieten.
[
Natuurlijk niet. Al Jazeera is best een goede zender, daarom is het subtieler. Bij Al Jazeera kwamen bijvoorbeeld relatief voor pro-Morsi mensen aan het woord. Natuurlijk gaan ze niet die Tahrir Square protesten negeren, dan zou Al Jazeera echt crap zijn en geen kijkers hebben. Verder werd bij Al Jazeera bij die clashes rond de 6 October brug heel veel benadrukt dat de pro-Morsi mensen niet naar Tahrir Square kwamen en werden opgezocht door de anti-Morsi mensen. Er werd ook steeds herhaald dat het leger pas aankwam toen die clashes op die brug over waren om het leger negatief neer te zetten.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:28 schreef Dance99Vv het volgende:
Op het moment dat ze op het tharir plein filmen zijn ze ineens voor de anti's , nu ze de groote protesten in nasr filmen zijn ze pro MB
Dat een soldaat zit te schieten maakt hem natuurlijk ook niet meteen verdacht. Het Egyptische leger kampt al heel erg lang met aanvallen door terroristen. In Sina, maar ook in de steden.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:31 schreef Bilge het volgende:
[..]
Dit filmpje maakt niet duidelijk waarom de soldaat schiet, maar het enkele gegeven dat een andere soldaat filmt pleit hem niet vrij. Misschien wordt het gebeuren gefilmd in de hoop dat de demonstranten uit angst wegvluchten, of dat een demonstrant terugschiet, om het met wat knip- en plakwerk als als propagandamateriaal te gebruiken. Als het leger de camerabeelden onaangepast vrijgeeft kunnen we een oordeel vellen, maar als het leger de beelden niet vrijgeeft kunnen we concluderen dat de waarheid het daglicht niet kan verdragen. Gezien de jong ogende slachtoffers ga ik uit van het laatste, maar we het zullen zien.
quote:Op maandag 8 juli 2013 15:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou, dat doet de deur dicht. Ik ben tegen wat Meki steunt, dus ben ik tegen MB. Vond 't nog even lastig maar bedankt voor de opheldering.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Als je naar de Rode Zee gaat zul je er weinig van merken.quote:Op maandag 8 juli 2013 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoeveel Nederlanders zullen nog gewoon op vakantie gaan naar Egypte?
Polsbandje om en all-inclusive genieten maarquote:Op maandag 8 juli 2013 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoeveel Nederlanders zullen nog gewoon op vakantie gaan naar Egypte?
Ja die is toch al rood..quote:Op maandag 8 juli 2013 16:31 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als je naar de Rode Zee gaat zul je er weinig van merken.
En waar heeft het brandstof probleem zich nu naar toe verplaatst? Tip: kijk eens bij de Oost buren.quote:Op maandag 8 juli 2013 15:04 schreef Bilge het volgende:
Het echte probleem van Egypte is dat het leger oppermachtig is. Niet militair maar economisch: het totale BNP van 256 miljard is voor 15-40% in handen van militairen. De exacte grootte is onbekend omdat ze hun cijfers geheim houden en geen verantwoording hoeven af te leggen, maar door voorrechten als een lager belastingtarief, subsidie, het gebruik van dienstplichtigen als zwaar onderbetaalde werknemers (ver onder het minimumloon) en gratis gas en elektriciteit hebben ze een enorm imperium opgebouwd. Ook staat 87% van al het grond feitelijk onder hun macht. Dit levert grote sociale, economische en politieke problemen op, en maakt democratie feitelijk onmogelijk. De wil van het leger is wet.
Voorafgaand aan de staatsgreep was er nauwelijks benzine te krijgen en viel elektriciteit en water steeds weg. Gelijk na de staatsgreep verdwenen deze problemen als sneeuw voor de zon.
Turkije is prima te doen hoor, alleen opletten in Istanbul.quote:Op maandag 8 juli 2013 16:31 schreef Oud_student het volgende:
Ik zou zeggen: principieel niet naar moslimlanden op vakantie (al was het alleen maar voor je eigen veiligheid)
HHAHAHA!quote:Op maandag 8 juli 2013 16:31 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als je naar de Rode Zee gaat zul je er weinig van merken.
Onlangs was ook in het nieuws dat veel Nederlanders een "all inclusive" reis boeken (bijv. Griekenland) en dat het voordeel voor de plaatselijke economie gering is om dat de hotelketens vaak in buitenlandse handen zijn.
Naar Caro gaan of de piramides bezoeken, zou ik idd afraden
Jammer voor de locale bevolking die van het toerisme moet leven.
Ik zou zeggen: principieel niet naar moslimlanden op vakantie (al was het alleen maar voor je eigen veiligheid)
Ik heb de indruk dat de dommeren zich eerder achter Morsi scharen, een beetje net zoals op fok. Al die rel-turkjes en uitkering-mocro's zitten hier te verkondigen hoe mooi de islam wel niet is en stiekem op een burgeroorlog te hopen, terwijl het hogeropgeleide segment van islamitische users een seculierdere, rationele inslag kent.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik merk dat veel mensen hier, net als in die landen zelf trouwens, vaak enorm zwart-wit denken.
'Alle sharia-volgers moeten dood!'
'Alle morsi aanhangers moeten opgeknoopt worden!'
70% van het land is onder 27 jaar. Een heel groot deel kan niet eens lezen. Weten alleen maar wat ze te horen krijgen van TV en in de moskee. Ik denk dat Egypte een gigantische groep jongeren heeft die helemaal geen idee hebben wat ze nou eigenlijk willen.
Was het maar zo zwart wit. Er zitten heul veul domme mensen onder de anti-Morsi gangers. Getuige de bijna 200 aanrandingen/verkrachtingen tijdens de protesten tegen Morsi.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:23 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat de dommeren zich eerder achter Morsi scharen, een beetje net zoals op fok. Al die rel-turkjes en uitkering-mocro's zitten hier te verkondigen hoe mooi de islam wel niet is en stiekem op een burgeroorlog te hopen, terwijl het hogeropgeleide segment van islamitische users een seculierdere, rationele inslag kent.
In feite pleit men voor natuurlijke selectie in Egypte als men het leger steunt. Niks mis mee toch.
Inderdaad. Ik ben blij dat ik er niet geboren ben in ieder geval.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik merk dat veel mensen hier, net als in die landen zelf trouwens, vaak enorm zwart-wit denken.
'Alle sharia-volgers moeten dood!'
'Alle morsi aanhangers moeten opgeknoopt worden!'
70% van het land is onder 27 jaar. Een heel groot deel kan niet eens lezen. Weten alleen maar wat ze te horen krijgen van TV en in de moskee. Ik denk dat Egypte een gigantische groep jongeren heeft die helemaal geen idee hebben wat ze nou eigenlijk willen.
Stel, al dat morsivolk verdwijnt van de ene op de andere dag. Denk je dat Egypte ineens uit het slop komt? Ik denk het niet. Iedereen heeft gewoon een rol in de samenleving en de economie. Bovendien zal er op den duur ook weer een tweedeling ontstaan in de overgebleven groep en begint het feest weer opnieuw. Er wonen er 80 miljoen + mensen in Egypte. als ongeveer de helft voor morsi is heb je het dus over 40 miljoen mensen. Wou je die gaan uitroeien? Wat denk je dat zo'n proces met het land doet. Ook binnen families en vriendengroepen bestaat die tweedeling. Hell, ik denk dat zelfs binnen het leger er makkelijk een tweedeling kan ontstaan.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:23 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat de dommeren zich eerder achter Morsi scharen, een beetje net zoals op fok. Al die rel-turkjes en uitkering-mocro's zitten hier te verkondigen hoe mooi de islam wel niet is en stiekem op een burgeroorlog te hopen, terwijl het hogeropgeleide segment van islamitische users een seculierdere, rationele inslag kent.
In feite pleit men voor natuurlijke selectie in Egypte als men het leger steunt. Niks mis mee toch.
Opportunisten en criminelen zullen zich wel aan beide kanten hebben aangesloten. Echter, de morsistenquote:Op maandag 8 juli 2013 18:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Was het maar zo zwart wit. Er zitten heul veul domme mensen onder de anti-Morsi gangers. Getuige de bijna 200 aanrandingen/verkrachtingen tijdens de protesten tegen Morsi.
De morsisten zullen een burgeroorlog verliezen aangezien het leger over alle benodigde middelen (logistiek, financieel etc) beschikt om het shariavolk snel het zwijgen op te leggen.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Stel, al dat morsivolk verdwijnt van de ene op de andere dag. Denk je dat Egypte ineens uit het slop komt? Ik denk het niet. Iedereen heeft gewoon een rol in de samenleving en de economie. Bovendien zal er op den duur ook weer een tweedeling ontstaan in de overgebleven groep en begint het feest weer opnieuw. Er wonen er 80 miljoen + mensen in Egypte. als ongeveer de helft voor morsi is heb je het dus over 40 miljoen mensen. Wou je die gaan uitroeien? Wat denk je dat zo'n proces met het land doet. Ook binnen families en vriendengroepen bestaat die tweedeling. Hell, ik denk dat zelfs binnen het leger er makkelijk een tweedeling kan ontstaan.
Nee, ik vrees dat ze moeten leren samenwerken, of het land moeten splitsen. Een burgeroorlog is geen optie aangezien je aan het eind waarschijnlijk percentueel gezien weer 2 net zulke grote groepen hebt, terwijl het hele land dan compleet kapot is.
Toen ik in Egypte was jaren geleden was het juist zo'n soldaat die me heeft lastiggevallen. Van die jonge jochies van amper 19 die zich heel stoer voelen met een zo'n kalasjikov (of zoiets).quote:Op maandag 8 juli 2013 18:31 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Opportunisten en criminelen zullen zich wel aan beide kanten hebben aangesloten. Echter, de morsistenzullen vanuit hun ideologie eerder zijn geneigd om vrouwen seksueel te misbruiken, terwijl het leger en de liberalen voor orde en seculariteit staat.
Ja? Snipers nemen in een dag positie in en schieten precies alle mensen met een morsi-sticker op hun trui dood?quote:Op maandag 8 juli 2013 18:32 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
De morsisten zullen een burgeroorlog verliezen aangezien het leger over alle benodigde middelen (logistiek, financieel etc) beschikt om het shariavolk snel het zwijgen op te leggen.
Laten wij hopen dat het niet zo ver zal komen. Maar als het gebeurt dan staat de uitkomst bij voorbaat vast.quote:Op maandag 8 juli 2013 18:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja? Snipers nemen in een dag positie in en schieten precies alle mensen met een morsi-sticker op hun trui dood?
Ik denk eerder dat je dan een situatie krijgt als Syrie waarin:
A) Er gigantische vluchtelingen stromen ontstaan
B) Het leger maar op de gok wijken gaat bombarderen/beschieten
C) Er gigantisch veel mensen omkomen die er niks mee te maken willen hebben.
vergeet niet dat je op zulke momenten mensen DWINGT een keuze te maken tussen beide kampen, terwijl veel mensen gewoon een baan willen en brood op de plank.
Opportunisten en criminelen zullen zich wel aan beide kanten hebben aangesloten Echter, de morsistenquote:Op maandag 8 juli 2013 18:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
Echter, de morsistenzullen vanuit hun ideologie eerder zijn geneigd om vrouwen seksueel te misbruiken, terwijl het leger en de liberalen voor orde en seculariteit staat.
quote:Op maandag 8 juli 2013 18:23 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
terwijl het hogeropgeleide segment van islamitische users een seculierdere, rationele inslag kent.
1. De massa - grote meerderheid - was aan het demonstreren tegen Morsi omdat de MB het hele politiek kapot aan het maken was nadat het ontstaan was na de revolutie. De eerste stappen naar een dictatuur werden gemaakt en dat wouden ze voorkomen. Een paar weken terug werd ook de helft van met "Kafirs" en vijanden vergeleken en in zijn laatste speech als president dreigde hij de protesteerders met de dood.quote:Op maandag 8 juli 2013 11:44 schreef Slayage het volgende:
dit laatste gebeuren in egypte is eigenlijk grotendeels langs me heengegaan, vandaar mijn vragen:
-waarom waren de massa's aan het demonstreren tegen morsi?
-waarom heeft het leger een coup gepleegd? is het vergelijkbaar met toen mubarak eruit moest van het leger?
-waarom is het zo angstvallig stil in westen nav de coup?
Ik geloof er niks van dat Mursi de bevolking ging dreigen - graag een bron en een neutrale auquote:Op maandag 8 juli 2013 19:06 schreef rakotto het volgende:
[..]
1. De massa - grote meerderheid - was aan het demonstreren tegen Morsi omdat de MB het hele politiek kapot aan het maken was nadat het ontstaan was na de revolutie. De eerste stappen naar een dictatuur werden gemaakt en dat wouden ze voorkomen. Een paar weken terug werd ook de helft van met "Kafirs" en vijanden vergeleken en in zijn laatste speech als president dreigde hij de protesteerders met de dood.
2. Leger heeft geen coup gepleegd. En als je het een coup wilt noemen, dan hebben ze dat gedaan omdat hij zijn eigen volk ging bedreigen met de dood. In geen enkel democratische staat wordt een president toegelaten om zijn volk met moord te bedreigen, of niet? Ja, het is vergelijkbaar met Mubarak. Massa's gingen de straat op en hij werd gewaarschuwd. Dit was 3 maanden van tevoren al aangekondigd en men gaf aan wat hun eisen zijn. Daar werd niet naar geluisterd. Het leger heeft hem ook kansen en tijd gegeven en daar werd ook niet naar geluisterd.
3. Lees 2.
Gemiddeld genomen dan.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:05 schreef Mathemaat het volgende:
[..]![]()
Ok ok, raad eens mijn opleidingsniveau!
Luister niet naar deze man. Hij is supporter van assadquote:Op maandag 8 juli 2013 18:31 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Opportunisten en criminelen zullen zich wel aan beide kanten hebben aangesloten. Echter, de morsistenzullen vanuit hun ideologie eerder zijn geneigd om vrouwen seksueel te misbruiken, terwijl het leger en de liberalen voor orde en seculariteit staat.
lol, say whut? Heb je zijn laatste speech niet gezien?quote:Op maandag 8 juli 2013 19:07 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van dat Mursi de bevolking ging dreigen - graag een bron en een neutrale au
Zijn getover met groepsgroottes maakten al duidelijk dat er iets niet klopte.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:09 schreef Meki het volgende:
[..]
Luister niet naar deze man. Hij is supporter van assad
Bleek volgens velen dat de foto's om Syrische kinderen ging die door Bashar en Co. waren vermoord.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:11 schreef Drifter__ het volgende:
De MB heeft gewoon baat bij chaos. Dan kunnen ze steeds huilie huilie doen op Al Jazeera en medelijden wekken bij de bevolking. Zij zijn degenen die telkens oproepen tot geweld en telkens roepen als martelaar het loodje te willen leggen.
Waar zijn trouwens de kinderen die zogenaamd gestorven zijn? Of leven die weer?
Met vertaling aubquote:Op maandag 8 juli 2013 19:12 schreef rakotto het volgende:
[..]
lol, say whut? Heb je zijn laatste speech niet gezien?![]()
Aub.
O ja en de coup komt de oppositie niet goed uit...quote:Op maandag 8 juli 2013 19:11 schreef Drifter__ het volgende:
De MB heeft gewoon baat bij chaos. Dan kunnen ze steeds huilie huilie doen op Al Jazeera en medelijden wekken bij de bevolking. Zij zijn degenen die telkens oproepen tot geweld en telkens roepen als martelaar het loodje te willen leggen.
Waar zijn trouwens de kinderen die zogenaamd gestorven zijn? Of leven die weer?
Ik wist niet dat moslims het aanranden en verkrachten van vrouwen goedkeuren.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:05 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Opportunisten en criminelen zullen zich wel aan beide kanten hebben aangesloten Echter, de morsistenzullen vanuit hun ideologie eerder zijn geneigd om vrouwen seksueel te misbruiken, terwijl het leger en de liberalen voor orde en seculariteit staat.
Nee maar kijk eens bij je je informatie vandaan haalt. Je gaat me toch niet vertellen dat je dit gelooft?quote:Op maandag 8 juli 2013 19:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik wist niet dat moslims het aanranden en verkrachten van vrouwen goedkeuren.
De oppositie heeft op dit moment geen baat bij geweld. De MB wel.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:14 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
O ja en de coup komt de oppositie niet goed uit...
Wie zegt dat de buit van MB is? Het kan net zo goed van het leger zijn..quote:Op maandag 8 juli 2013 19:24 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
De oppositie heeft op dit moment geen baat bij geweld. De MB wel.
De buit van het leger bij de arrestaties
Het is dan ook een troll die al de hele tijd bezig is met tegenstellingen te creeren die er niet zijn. Best irritant en hij doet het al een aantal topics lang. Waarschijnlijk zielige pogingen om mensen uit hun slof te laten schieten.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik wist niet dat moslims het aanranden en verkrachten van vrouwen goedkeuren.
Wie zegt dat wat nu in Egypte gebeurt echt is en niet allemaal geacteerd is.......quote:Op maandag 8 juli 2013 19:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Wie zegt dat de buit van MB is? Het kan net zo goed van het leger zijn..
Ik heb de 45 minuten niet afgeluisterd maar in de 20 minuten (circa) die ik hoor is dit gewoon echt een normale toespraak geweest waarin hij vaker gelijk dan ongelijk heeft... welke minuut bedoel jij precies waar hij begint te dreigen?quote:Op maandag 8 juli 2013 19:12 schreef rakotto het volgende:
[..]
Aub.
Deze toespraak van hem hebben we nog live gevolgd in dit topic. Als ie het Egyptische volk met de dood had gedreigd, dan was het wereldnieuws geweest.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:12 schreef rakotto het volgende:
Nogal wiedes dat de oppositie niet gebaat is bij geweld. Zij hebben hun doel al bereikt. Zij zijn aan de macht gekomen dankzij een militaire coup (hoewel het leger waarschijnlijk aan de touwtjes trekt). Geeft ook wel weer aan hoe 'liberaal' ze zijn in Egypte, als ze instemmen met een coup. Uiteindelijk draait het ook bij de oppositiepartijen om macht.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:24 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
De oppositie heeft op dit moment geen baat bij geweld. De MB wel.
De buit van het leger bij de arrestaties
*User* heeft n video gepload - 13 uur geledenquote:Op maandag 8 juli 2013 19:48 schreef Drifter__ het volgende:
Titel zegt: Bloedbad Republican Guard
Geupload op 7-7. Vandaag is toch echt 8-7??
wtf?
Dat was in de filmpjes die het leger liet zien op hun persconferentie ook al duidelijk.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nu op AJE: Ooggetuige die meld dat de MB na het gebed het leger aanviel.
Ze heeft het over messen, vuurwapens en "bommen".
http://www.huffingtonpost(...)egypt_n_3559055.htmlquote:Iran Calls Egyptian Military's Overthrow Of Mohammed Morsi Improper
TEHRAN - Iran's Foreign Ministry criticized the Egyptian military's toppling of the nation's Islamist president, calling the move improper in its first official reaction.
"We do not consider proper the intervention by military forces in politics to replace a democratically elected administration," said ministry spokesman Abbas Araghchi, according to the official news agency IRNA.
Araghchi said that supporters of Morsi should not give up their efforts to reinstate him. Elections and not "the streets" should decide who is president of Egypt, he said.
"Islamists and revolutionaries should not be frustrated," Araghchi said.
On the other hand, he said, "We do not see the recent events in Egypt as a defeat for Islamic awakening."
Iran has considered uprisings in Arab countries as an "Islamic awakening," repeating its own 1979 Islamic revolution that ousted the pro-Western monarchy and brought Islamists to power.
Turkye heeft ook van zich laten horen en vinden de coup onacceptabelquote:Op maandag 8 juli 2013 20:20 schreef Shawn het volgende:
Het heeft even geduurd, maar Iran heeft ook van zich laten horen:
[..]
http://www.huffingtonpost(...)egypt_n_3559055.html
Welke soldaat bedoel jij?quote:Op maandag 8 juli 2013 20:25 schreef MouzurX het volgende:
De manier waarop die soldaat schiet pleit toch echt voor het leger. Hele tijd schuilen en dan een paar keer schoten afvuren.
Iemand linkje naar video's van het leger van press conference?
Veel knip en plak video en propoganda video.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:28 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Welke soldaat bedoel jij?
Video van het leger:
Hmmm. Dat is jammer.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Veel knip en plak video en propoganda video.
De video op pagina 1 van de soldaat op het dak.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:28 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Welke soldaat bedoel jij?
Video van het leger:
Ook een propoganda video. Ik zeg niet dat de demonstranten goed bezig zijn maar het leger is hierop voorbereid. Zij konden makkelijk doden voorkomen door met rubberen kogels te schieten of de demonstranten verdrijven met traangas.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:35 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Hmmm. Dat is jammer.
En wat is er mis met deze?
Als er op je geschoten wordt dan schiet je als militair terug. Dat doe je niet met rubberen kogels neem ik aan.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Ook een propoganda video. Ik zeg niet dat de demonstranten goed bezig zijn maar het leger is hierop voorbereid. Zij konden makkelijk doden voorkomen door met rubberen kogels te schieten of de demonstranten verdrijven met traangas.
Dat willen ze niet en ze schieten met ogen dicht op de demonstranten.
Meningen verschillen daarover , verder heeft het leger gewoon gedaan wat ze moesten doenquote:Op maandag 8 juli 2013 20:38 schreef Aloulou het volgende:
Ik lees nu pas op nieuwssites dat het Egyptische leger vanochtend een "bloedblad" heeft veroorzaakt?
Aardig wat landen die erover een statement uit laten gaan en afkeuren, zal dus wel echt iets gebeurt zijn. Volgens FB gaat het om dit filmpje wat er meer over laat zien en het leger opgesteld op daken is terwijl hier en daar gewonde (pro Morsi) demonstranten worden geholpen door medestanders. Daarnaast hoor je constant wapens, hoewel dat niet duidelijk maakt wat er precies gebeurt.
Egyptische leger gaat beetje Bashar's kant op zo....wat een kanker is dat leger voor het land zeg.
Hoe je het wendt of keert die pro Morsi demonstranten hebben 1000 x meer recht om boos te zijn dan een ondemocratisch en autoritair leger. Nog even en je krijgt buitenlandse jihadies die naar Egypte gaan afreizen om het staatsleger te bevechten (Syrie scenario)....denk dat ze echt een gigantische fout hebben gemaakt om de Moslimbroederschap zo af te zetten. Dit gaat het land nog lang pijn doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |