Nee maar kijk eens bij je je informatie vandaan haalt. Je gaat me toch niet vertellen dat je dit gelooft?quote:Op maandag 8 juli 2013 19:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik wist niet dat moslims het aanranden en verkrachten van vrouwen goedkeuren.
De oppositie heeft op dit moment geen baat bij geweld. De MB wel.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:14 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
O ja en de coup komt de oppositie niet goed uit...
Wie zegt dat de buit van MB is? Het kan net zo goed van het leger zijn..quote:Op maandag 8 juli 2013 19:24 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
De oppositie heeft op dit moment geen baat bij geweld. De MB wel.
De buit van het leger bij de arrestaties
Het is dan ook een troll die al de hele tijd bezig is met tegenstellingen te creeren die er niet zijn. Best irritant en hij doet het al een aantal topics lang. Waarschijnlijk zielige pogingen om mensen uit hun slof te laten schieten.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik wist niet dat moslims het aanranden en verkrachten van vrouwen goedkeuren.
Wie zegt dat wat nu in Egypte gebeurt echt is en niet allemaal geacteerd is.......quote:Op maandag 8 juli 2013 19:32 schreef Meki het volgende:
[..]
Wie zegt dat de buit van MB is? Het kan net zo goed van het leger zijn..
Ik heb de 45 minuten niet afgeluisterd maar in de 20 minuten (circa) die ik hoor is dit gewoon echt een normale toespraak geweest waarin hij vaker gelijk dan ongelijk heeft... welke minuut bedoel jij precies waar hij begint te dreigen?quote:Op maandag 8 juli 2013 19:12 schreef rakotto het volgende:
[..]
lol, say whut? Heb je zijn laatste speech niet gezien?![]()
Aub.
Deze toespraak van hem hebben we nog live gevolgd in dit topic. Als ie het Egyptische volk met de dood had gedreigd, dan was het wereldnieuws geweest.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:12 schreef rakotto het volgende:
lol, say whut? Heb je zijn laatste speech niet gezien?![]()
Nogal wiedes dat de oppositie niet gebaat is bij geweld. Zij hebben hun doel al bereikt. Zij zijn aan de macht gekomen dankzij een militaire coup (hoewel het leger waarschijnlijk aan de touwtjes trekt). Geeft ook wel weer aan hoe 'liberaal' ze zijn in Egypte, als ze instemmen met een coup. Uiteindelijk draait het ook bij de oppositiepartijen om macht.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:24 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
De oppositie heeft op dit moment geen baat bij geweld. De MB wel.
De buit van het leger bij de arrestaties
*User* heeft n video gepload - 13 uur geledenquote:Op maandag 8 juli 2013 19:48 schreef Drifter__ het volgende:
Titel zegt: Bloedbad Republican Guard
Geupload op 7-7. Vandaag is toch echt 8-7??
wtf?
Dat was in de filmpjes die het leger liet zien op hun persconferentie ook al duidelijk.quote:Op maandag 8 juli 2013 19:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nu op AJE: Ooggetuige die meld dat de MB na het gebed het leger aanviel.
Ze heeft het over messen, vuurwapens en "bommen".
http://www.huffingtonpost(...)egypt_n_3559055.htmlquote:Iran Calls Egyptian Military's Overthrow Of Mohammed Morsi Improper
TEHRAN - Iran's Foreign Ministry criticized the Egyptian military's toppling of the nation's Islamist president, calling the move improper in its first official reaction.
"We do not consider proper the intervention by military forces in politics to replace a democratically elected administration," said ministry spokesman Abbas Araghchi, according to the official news agency IRNA.
Araghchi said that supporters of Morsi should not give up their efforts to reinstate him. Elections and not "the streets" should decide who is president of Egypt, he said.
"Islamists and revolutionaries should not be frustrated," Araghchi said.
On the other hand, he said, "We do not see the recent events in Egypt as a defeat for Islamic awakening."
Iran has considered uprisings in Arab countries as an "Islamic awakening," repeating its own 1979 Islamic revolution that ousted the pro-Western monarchy and brought Islamists to power.
Turkye heeft ook van zich laten horen en vinden de coup onacceptabelquote:Op maandag 8 juli 2013 20:20 schreef Shawn het volgende:
Het heeft even geduurd, maar Iran heeft ook van zich laten horen:
[..]
http://www.huffingtonpost(...)egypt_n_3559055.html
Welke soldaat bedoel jij?quote:Op maandag 8 juli 2013 20:25 schreef MouzurX het volgende:
De manier waarop die soldaat schiet pleit toch echt voor het leger. Hele tijd schuilen en dan een paar keer schoten afvuren.
Iemand linkje naar video's van het leger van press conference?
Veel knip en plak video en propoganda video.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:28 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Welke soldaat bedoel jij?
Video van het leger:
Hmmm. Dat is jammer.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:31 schreef Meki het volgende:
[..]
Veel knip en plak video en propoganda video.
De video op pagina 1 van de soldaat op het dak.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:28 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Welke soldaat bedoel jij?
Video van het leger:
Ook een propoganda video. Ik zeg niet dat de demonstranten goed bezig zijn maar het leger is hierop voorbereid. Zij konden makkelijk doden voorkomen door met rubberen kogels te schieten of de demonstranten verdrijven met traangas.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:35 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Hmmm. Dat is jammer.
En wat is er mis met deze?
Als er op je geschoten wordt dan schiet je als militair terug. Dat doe je niet met rubberen kogels neem ik aan.quote:Op maandag 8 juli 2013 20:38 schreef Meki het volgende:
[..]
Ook een propoganda video. Ik zeg niet dat de demonstranten goed bezig zijn maar het leger is hierop voorbereid. Zij konden makkelijk doden voorkomen door met rubberen kogels te schieten of de demonstranten verdrijven met traangas.
Dat willen ze niet en ze schieten met ogen dicht op de demonstranten.
Meningen verschillen daarover , verder heeft het leger gewoon gedaan wat ze moesten doenquote:Op maandag 8 juli 2013 20:38 schreef Aloulou het volgende:
Ik lees nu pas op nieuwssites dat het Egyptische leger vanochtend een "bloedblad" heeft veroorzaakt?
Aardig wat landen die erover een statement uit laten gaan en afkeuren, zal dus wel echt iets gebeurt zijn. Volgens FB gaat het om dit filmpje wat er meer over laat zien en het leger opgesteld op daken is terwijl hier en daar gewonde (pro Morsi) demonstranten worden geholpen door medestanders. Daarnaast hoor je constant wapens, hoewel dat niet duidelijk maakt wat er precies gebeurt.
Egyptische leger gaat beetje Bashar's kant op zo....wat een kanker is dat leger voor het land zeg.
Hoe je het wendt of keert die pro Morsi demonstranten hebben 1000 x meer recht om boos te zijn dan een ondemocratisch en autoritair leger. Nog even en je krijgt buitenlandse jihadies die naar Egypte gaan afreizen om het staatsleger te bevechten (Syrie scenario)....denk dat ze echt een gigantische fout hebben gemaakt om de Moslimbroederschap zo af te zetten. Dit gaat het land nog lang pijn doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |