abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128604672

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2013 13:38:18 ]
pi_128618392
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Beathoven op 05-07-2013 14:22:39 ]
pi_128618709
  vrijdag 5 juli 2013 @ 14:12:59 #4
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_128620221
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 20:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

goede vergelijking ook egypte en turkije
Jullie kunnen wel lam blijven volhouden dat Egypte en Turkije niet vergeleken kunnen worden, maar de Moslimbroers zijn wel degelijk een politieke beweging in de hele regio, met ongeveer dezelfde strategie. Eerst probeerde men met geweld het doel te bereiken. Toen dat niet lukte richtte men een politieke arm op, om via verkiezingen aan de macht te komen (Erdogan's tram). Dat was geen nieuw idee, zie bijvoorbeeld de IRA en de Sinn Fein, die onder één hoedje speelden, waarbij de IRA het geweld pleegde en de Sinn Fein zogenaamd van niets wist en de militanten zogenaamd niet onder controle had. (en kom nu niet aan met: je kan Ierland en Turkije niet vergelijken.)

Je richt dus een politieke partij op en noemt hem iets als 'Partij voor Vrijheid en Vooruitgang' of 'Gerechtigheid' of iets dergelijks, en claimt dat je de wil van God gaat uitvoeren. Daarmee krijg je de stemmen van veel simpele en traditionele mensen die denken: ja dat moet wel goed zijn, dat wil ik ook. Net zoals vroeger in Nederland alle katholieken op de KVP stemden.
Eenmaal aan de macht gebruik je je verkiezingsoverwinning als legitimatie om vier jaar lang dictatoriaal je eigen agenda uit te voeren zonder rekening te houden met anderen (Erdogan stapt de tram uit.) Je gaat je focussen op het islamiseren van de samenleving, en je gaat zo snel mogelijk aan de grondwet zitten knoeien om dingen te consolideren, zodat men er nooit meer vanaf komt. Andersdenkenden sluit je op of spuit je weg met chemische waterkanonnen (want je hebt immers de meerderheid van de stemmen, dus niemand heeft het recht om te protesteren).

Daarbij is natuurlijk altijd de vraag: wat wil God? Het Taksimplein volbouwen met een moskee en een Ottomaans winkelcentrum. En allerlei andere dingen die de Moslimbroers verzinnen.

Turkije is tot nu toe het enige land waarin deze strategie succesvol is geweest. Erdogan had het geluk dat hij op een economische groeigolf surfte, en dat de EU toelatingseisen stelde over het ontmantelen van de politieke macht van het leger. Ook hier gebruikte hij democratie, zonder zelf een democraat te zijn.

In deze zin is Turkije een schrikbeeld voor moderne mensen in andere landen, zoals Egypte en Tunesie. Moslimbroers die de revolutie kapen voor hun eigen, in essentie ondemocratische denkbeelden. Morsi probeerde Erdogan te kopieeren, maar hij had de economische groei niet mee en het leger verkeert nog in een pre-democratische staat, en greep in toen de onrust in de samenleving te groot werd.

Uiteraard is de AK partij nu woedend over het afzetten van hun Moslimbroers in Egypte, en weer hanteert men de bekende argumentatie: een verkiezingsoverwinning geeft je een vrijbrief voor dictatuur. Oftewel: gebruiken van democratie alleen waar het je van pas komt.

http://abcnews.go.com/Int(...)9577030#.Udap2_m-33Y

Naar verluidt zat Erdogan (een steeds kleiner wordend wolfje in steeds doorzichtiger wordende schaapskleren) jankend voor de TV en stamelde hij dat zijn chemische waterkanonnen zo snel mogelijk naar Egypte moesten.

[ Bericht 0% gewijzigd door JerryWesterby op 05-07-2013 18:59:59 ]
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_128620699
Waarom onderbreekt Erdogan zn reis abrupt en speciaal voor Egypte en ging hij er vandoor alsof alles ok was tijdens de protesten in zn eigen land. Dat geeft wel aan waar de prioriteiten liggen en hoe je 't ook wilt zien, het is op zn minst opmerkelijk te noemen.
pi_128628422
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:12 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Jullie kunnen wel lam blijven volhouden dat Egypte en Turkije niet vergeleken kunnen worden, maar de Moslimbroers zijn wel degelijk een politieke beweging in de hele regio, met ongeveer dezelfde strategie. Eerst probeerde men met geweld het doel te bereiken. Toen dat niet lukte richtte men een politieke arm op, om via verkiezingen aan de macht te komen (Erdogan's tram). Dat was geen nieuw idee, zie bijvoorbeeld de IRA en de Sinn Fein, die onder één hoedje speelden, waarbij de IRA het geweld pleegde en de Sinn Fein zogenaamd van niets wist en de militanten zogenaamd niet onder controle had. (en kom nu niet aan met: je kan Ierland en Turkije niet vergelijken.)

Je richt dus een politieke partij op en noemt hem iets als 'Partij voor Vrijheid en Vooruitgang' of 'Gerechtigheid' of iets dergelijks, en claimt dat je de wil van God gaat uitvoeren. Daarmee krijg je de stemmen van veel simpele en traditionele mensen die denken: ja dat moet wel goed zijn, dat wil ik ook. Net zoals vroeger in Nederland alle katholieken op de KVP stemden.
Eenmaal aan de macht gebruik je je verkiezingsoverwinning als legitimatie om vier jaar lang dictatoriaal je eigen agenda uit te voeren zonder rekening te houden met anderen (Erdogan stapt uit.) Je gaat je focussen op het islamiseren van de samenleving, en je gaat zo snel mogelijk aan de grondwet zitten knoeien om dingen te consolideren, zodat men er nooit meer vanaf komt. Andersdenkenden sluit je op of spuit je weg met chemische waterkanonnen (want je hebt immers de meerderheid van de stemmen, dus niemand heeft het recht om te protesteren).

Daarbij is natuurlijk altijd de vraag: wat wil God? Het Taksimplein volbouwen met een moskee en een Ottomaans winkelcentrum. En allerlei andere dingen die de Moslimbroers verzinnen.

Turkije is tot nu toe het enige land waarin deze strategie succesvol is geweest. Erdogan had het geluk dat hij op een economische groeigolf surfte, en dat de EU toelatingseisen stelde over het ontmantelen van de politieke macht van het leger. Ook hier gebruikte hij democratie, zonder zelf een democraat te zijn.

In deze zin is Turkije een schrikbeeld voor moderne mensen in andere landen, zoals Egypte en Tunesie. Moslimbroers die de revolutie kapen voor hun eigen, in essentie ondemocratische denkbeelden. Morsi probeerde Erdogan te kopieeren, maar hij had de economische groei niet mee en het leger verkeert nog in een pre-democratische staat, en greep in toen de onrust in de samenleving te groot werd.

Uiteraard is de AK partij nu woedend over het afzetten van hun Moslimbroers in Egypte, en weer hanteert men de bekende argumentatie: een verkiezingsoverwinning geeft je een vrijbrief voor dictatuur. Oftewel: gebruiken van democratie alleen waar het je van pas komt.

http://abcnews.go.com/Int(...)9577030#.Udap2_m-33Y

Naar verluidt zat Erdogan (een steeds kleiner wordend wolfje in steeds doorzichtiger wordende schaapskleren) jankend voor de TV en stamelde hij dat zijn chemische waterkanonnen zo snel mogelijk naar Egypte moesten.
Goede analyse maar dit lezen ze toch niet of ze pikken er een regeltje uit die ze verdraaien.

Over dat het met de economie zo goed gaat.. Doubts even here. Turkije staat volgens een collega op de 13e plek in de wereld als t op de economische situatie aankomt.. maar daar staan ze al zo'n 20 jaar volgens dezelfde lijst. Tot zover de verdienste van de Akp dat wel leuk voor zichzelf adverteerde maar mogelijk zijn zij de eersten die dit land economisch gezien laten dalen. Of het ligt natuurlijk aan die paar demonstranten die de zeepbel van de hele economie kunnen laten exploderen. Waar neemt deze regering eigenlijk "wel" verantwoordelijkheid voor?

Ik zal m eens naar de bron vragen als iemand daar oren naar heeft. Maar ik zal wel weer kritiek krijgen op lijstjes van 3en die niet van de regering en de media hier komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 05-07-2013 17:58:07 ]
pi_128631181
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:12 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Interessant. Welke groep(ering) was eigenlijk de gewelddadige tegenhanger van de AKP die voor diens oprichting met geweld hetzelfde doel probeerde te bereiken?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 19:23:55 #8
339669 JerryWesterby
pi_128631233
Is dat een geschiedenis quiz?
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_128631490
Nee een serieuze vraag.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 19:58:22 #10
339669 JerryWesterby
pi_128632260
Is het een 'maar zij deden het ook' argument?
pi_128632484
Nee. Nogmaals, het is een serieuze vraag.
pi_128632571
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:03 schreef Da.Rock het volgende:
Nee. Nogmaals, het is een serieuze vraag.
Die is er niet, dus je kunt lang wachten op zijn analyse.
pi_128632837
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:06 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Die is er niet, dus je kunt lang wachten op zijn analyse.
Misschien weet hij meer dan wij. Ik wacht nog even.
pi_128632985
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Goede analyse maar dit lezen ze toch niet of ze pikken er een regeltje uit die ze verdraaien.

Over dat het met de economie zo goed gaat.. Doubts even here. Turkije staat volgens een collega op de 13e plek in de wereld als t op de economische situatie aankomt.. maar daar staan ze al zo'n 20 jaar volgens dezelfde lijst. Tot zover de verdienste van de Akp dat wel leuk voor zichzelf adverteerde maar mogelijk zijn zij de eersten die dit land economisch gezien laten dalen. Of het ligt natuurlijk aan die paar demonstranten die de zeepbel van de hele economie kunnen laten exploderen. Waar neemt deze regering eigenlijk "wel" verantwoordelijkheid voor?

Ik zal m eens naar de bron vragen als iemand daar oren naar heeft. Maar ik zal wel weer kritiek krijgen op lijstjes van 3en die niet van de regering en de media hier komen.
Goh. De gehele wereld draait op een zeepbel. Wist je dat al? :)
pi_128633443
Ruim een uur later nog geen antwoord op toch wel een simpele vraag na aanleiding van z'n eigen uitspraken. En dan te bedenken dat er mensen zijn die het een "goede analyse" vonden :')
  vrijdag 5 juli 2013 @ 20:41:45 #16
339669 JerryWesterby
pi_128634161
Dit is wel vermakelijk. Mag ik even eten?
Ik sluit me aan bij Ambipur: er is geen serieuze vraag dus ook geen serieuze analyse. Ik ben je student niet.
Laat me jou een serieuze vraag stellen. Heb jij 'Sneeuw' van Orhan Pamuk gelezen?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 20:42:52 #17
339669 JerryWesterby
pi_128634224
En het is niet 'na aanleiding' maar 'naar aanleiding'.
pi_128634705
Wat een dom betoog van Jerry. Duidelijk iemand die totaal geen verstand heeft van Turkije.
pi_128634756
Ja "Sneeuw" zal je een correct beeld van Turkije geven. :')

Erzurum is een van de meest achtergestelde steden van Turkije.

Of baseer jij je beeld van Nederland ook op Staphorst?
pi_128634985
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:15 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Goh. De gehele wereld draait op een zeepbel. Wist je dat al? :)
Het is altijd wel sterk om in een discussie over een specifiek onderwerp "de hele wereld" erbij te halen.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 21:05:18 #21
339669 JerryWesterby
pi_128635381
Dit is echt wel vermakelijk. Ik heb in deze discussie toch behoorlijk veel inhoudelijke argumenten gegeven maar ik krijg niks terug,
Dit is toch een forum? Geef dan je argumenten en zie wat er van komt. Wat kan je gebeuren? Ik ben de geheime dienst van Erdogan niet.
pi_128635528
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:41 schreef JerryWesterby het volgende:
Ik sluit me aan bij Ambipur: er is geen serieuze vraag dus ook geen serieuze analyse. Ik ben je student niet.
Laat me jou een serieuze vraag stellen. Heb jij 'Sneeuw' van Orhan Pamuk gelezen?
Geef eens antwoord :)
pi_128635673
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 17:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Goede analyse
Ja, echt wel. Dat er een coup plaatstvind in Egypte en zo'n coup niet heeft plaatsgevonden in Turkije is maar een klein detail. En nog tal van andere vergelijkingen die niet kloppen omdat de situatie in Turkije anders is in de basis.

Maar maak vooral nog meer van zulke bijeengeraapte analyses. Dat men er vervolgens niet op reageert duidt niet op dat men het eens met je is of niet in discussie durft of wil, maar eerder dat men geen zin heeft in zo iemand.
pi_128635743
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 21:05 schreef JerryWesterby het volgende:
Dit is echt wel vermakelijk. Ik heb in deze discussie toch behoorlijk veel inhoudelijke argumenten gegeven maar ik krijg niks terug,
Dit is toch een forum? Geef dan je argumenten en zie wat er van komt. Wat kan je gebeuren? Ik ben de geheime dienst van Erdogan niet.
Ga jij met een kind in discussie over volwassen zaken? Of laat je het voor wat het is omdat je wel beter weet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2013 21:13:50 ]
pi_128635858
De Akp heeft nooit een terroristische tak gehad alleen is ome erdogan wel in een filmpje te zien waar hij bijna bij een talibanleider op schoot zit. Gepaste afstand zou daar wel op zn plaats zijn maar goed, vast een jeugdzonde net als zn bijzonder hartverwarmende gedicht.

De verbinding die wel half zichtbaar is, is die met de Fethullah Gulen beweging waar deze politieke partij hoogstwaarschijnlijk volledig of deels op meegelift heeft maar die beweging is progressiever dan het starre conservatieve gedrocht met het gloeilampje dat allerminst openstaat voor nieuwe moderne ideeen en vooruitgang.
pi_128636123
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:52 schreef De_Guidance het volgende:
Ja "Sneeuw" zal je een correct beeld van Turkije geven. :')

Erzurum is een van de meest achtergestelde steden van Turkije.

Of baseer jij je beeld van Nederland ook op Staphorst?
Ik gok dat Hakkari nog erger is achtergesteld.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_128636132
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 21:15 schreef Beathoven het volgende:
De Akp heeft nooit een terroristische tak gehad alleen is ome erdogan wel in een filmpje te zien waar hij bijna bij een talibanleider op schoot zit. Gepaste afstand zou daar wel op zn plaats zijn maar goed, vast een jeugdzonde net als zn bijzonder hartverwarmende gedicht.

De verbinding die wel half zichtbaar is, is die met de Fethullah Gulen beweging waar deze politieke partij hoogstwaarschijnlijk volledig of deels op meegelift heeft maar die beweging is progressiever dan het starre conservatieve gedrocht met het gloeilampje dat allerminst openstaat voor nieuwe moderne ideeen en vooruitgang.
En daar houdt het nuanceren niet op... En voordat je het weet heb je inmiddels zoveel genuanceerd dat er weinig van de genoemde overeenkomsten overblijven.

En als je dat dus een paar herhaalt - is namelijk niet de eerste keer dat Jerry zijn analyse post - dan kun je er gerust van uitgaan dat er maar weinig zin hebben in zo'n discussie.

Ik kan ernaast zitten natuurlijk, maar mijn gevoel is wel sterker dan het fundament waar zijn posts op staan.

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2013 21:21:23 ]
pi_128636390
quote:
Ben jij een Turk? Of ben je weleens in Turkije geweest? (En nee, de Turkse Rivièra alleen telt niet.)

Serieuze vraag. Dan plaats ik je onder het kopje 'book wise' in mijn notitieblok. Haha. Iemand met street wise staat hoger in de achting en zulks.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2013 21:27:06 ]
pi_128636553
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 21:11 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, echt wel. Dat er een coup plaatstvind in Egypte en zo'n coup niet heeft plaatsgevonden in Turkije is maar een klein detail. En nog tal van andere vergelijkingen die niet kloppen omdat de situatie in Turkije anders is in de basis.

Maar maak vooral nog meer van zulke bijeengeraapte analyses. Dat men er vervolgens niet op reageert duidt niet op dat men het eens met je is of niet in discussie durft of wil, maar eerder dat men geen zin heeft in zo iemand.
De coup gaat wat moeilijk, als de grootste partij de legertop heeft vervangen maar als dit niet was gebeurd zat het er mogelijk in. Nu zal deze partij van jou wat meer krediet krijgen dan van mij maar als de CHP t zelfde hadden gedaan was t ook niet zuiver. Een partij als de Akp kan zo zelfs met grote onvrede onder de bevolking nog we-kenlange protestgolven met slachtoffers wegwuiven en mooi zn eigen gang blijven gaan. De helft van de stemmers is al niet meer de helft en de regerende minderheid leest inmiddels de les aan de meerderheid. Het is makkelijker om een steen te breken met je hoofd dan verandering te brengen in het huidige politieke Turkije.

Er zijn wel wat lijnen met Egypte te trekken en ik vond zn analyse op zichzelf niet zwak maar Egypte als land is een andere en het zwabbert. Wat moet daar nu gebeuren om iets solide te krijgen?. Het is naar mijn weten nooit een topland geweest na de oude dynastieen van voor Christus. Gelukkig dwepen ze niet zo met hun verleden als de Grieken dat doen want de moderne Grieken hebben nauwelijks iets aan de wereld bij te dragen.

Ik heb de indruk dat de absolute onderkant van de bevolking in Turkije de middenklasse van Egypte is getuige ook de aanrandingen van vrouwen tijdens de demonstraties en ik denk dat "niemand" Egypte uit het dal had kunnen trekken in zo'n korte tijd. Turkije is gelukkig niet zo'n beerput.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 05-07-2013 21:47:20 ]
pi_128636743
quote:
:')2

Wat zou Ambi bedoelen, dat er geen vraag is of dat er geen groepering/voorloper is/was die met geweld hetzelfde doel wilde bereiken als de AKP?
  vrijdag 5 juli 2013 @ 21:35:04 #31
339669 JerryWesterby
pi_128636892
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 21:21 schreef zarGon het volgende:

En als je dat dus een paar herhaalt - is namelijk niet de eerste keer dat Jerry zijn analyse post - dan kun je er gerust van uitgaan dat er maar weinig zin hebben in zo'n discussie.

Ik kan ernaast zitten natuurlijk, maar mijn gevoel is wel sterker dan het fundament waar zijn posts op staan.
Ik heb mijn analyse (als het daar voor door mag gaan) toch echt vanochtend geschreven dus ik ben benieuwd waar je hem eerder hebt gelezen......
  vrijdag 5 juli 2013 @ 21:45:55 #32
339669 JerryWesterby
pi_128637464
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 21:32 schreef Da.Rock het volgende:

[..]

:')2

Wat zou Ambi bedoelen, dat er geen vraag is of dat er geen groepering/voorloper is/was die met geweld hetzelfde doel wilde bereiken als de AKP?
Zolang dat niet duidelijk is ga ik uit van het eerste.

En jij gaat mij toch niet vertellen dat Erdogan geen Moslimbroer is? Eervol lid van een regionale politieke beweging?

Plus je hebt mijn vraag niet beantwoord.
pi_128637472
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 21:35 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Ik heb mijn analyse (als het daar voor door mag gaan) toch echt vanochtend geschreven dus ik ben benieuwd waar je hem eerder hebt gelezen......
Met "En als je dat dus een paar herhaalt" doelde ik op je manier van posten, niet op de post zelf.

Met "is namelijk niet de eerste keer dat Jerry zijn analyse post" doelde ik op de eerste posts die op dezelfde manier zijn gepost, niet op die ene post hierboven.
pi_128637864
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 21:45 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

En jij gaat mij toch niet vertellen dat Erdogan geen Moslimbroer is? Eervol lid van een regionale politieke beweging?

Dat is absoluut wel duidelijk. Ik stelde overigens eerder al een vraag en heb je ruim een uur de kans gegeven om er op te antwoorden. Het enige wat je doet is over vormfouten lullen.
pi_128638020
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 21:21 schreef zarGon het volgende:

[..]

En daar houdt het nuanceren niet op... En voordat je het weet heb je inmiddels zoveel genuanceerd dat er weinig van de genoemde overeenkomsten overblijven.

Analyses als deze zijn altijd subjectief en als mensen er op 'schieten' helpt dit om wat punten van een andere kant te bekijken. Sommige punten snijden hout, sommige iets minder. Egypte staat iets dichterbij dan Brazilie qua vergelijking maar ieder land is weer een boek op zich.

De openlijke zorgen van Erdogan mbt de ontwikkelingen in Egypte en de reis die hij ervoor afbrak is in elk geval een weinig tactvol signaal die haaks staat op z'n geplande business as usual reis toen taksim zwart van de mensen zag. Of t nu bewust zo gespeeld wordt of niet.
pi_128638547
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 21:45 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Je gaat uit van het verkeerde.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 22:06:37 #37
339669 JerryWesterby
pi_128638590
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 21:53 schreef Da.Rock het volgende:

[..]

Dat is absoluut wel duidelijk. Ik stelde overigens eerder al een vraag en heb je ruim een uur de kans gegeven om er op te antwoorden. Het enige wat je doet is over vormfouten lullen.
Mijn antwoord is dat Erdogan (machoventje sidderend voor zijn TV) een exponent is van de Moslimbroers en hun welbekende strategie. Die is in Turkije niet anders dan elders.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 22:10:26 #38
339669 JerryWesterby
pi_128638783
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:05 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Je gaat uit van het verkeerde.
Toch zelfde antwoord....
pi_128639260
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:06 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Mijn antwoord is dat Erdogan (machoventje sidderend voor zijn TV) een exponent is van de Moslimbroers en hun welbekende strategie. Die is in Turkije niet anders dan elders.
En hoe is dit een antwoord op mijn vraag?

Weet je, never mind. Ik geef het op want ik zie een gebed zonder end aankomen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Da.Rock op 05-07-2013 22:29:36 ]
pi_128639727
quote:

[..]

Het geldt niet voor de hele Akp maar Erdogan lijkt meer geinteresseerd in voormalige ottomaanse landen / moslimlanden dan in zn eigen land. Ik heb altijd een beetje t idee dat hij de landen van t oude ottomaanse rijk weer op 'een of andere manier' wil verenigen en dat is wellicht meer een persoonlijk doel en mogelijk ook om het gemis aan totale populariteit in eigen land daar te compenseren. Dat met die barakken is volgens mij ook geen Akp werk maar Erdogan die zn persoonlijke gallerij wil uitstallen, dat hij straks ook de man is na zn dood waarvan men zegt "deze grote moskee hebben we aan erdogan te danken" maar zoiets moet wel door een overgroot deel van de bevolking worden gesteund anders is het een trofee met bijsmaak.

Iets zal wel zn levenswerk zijn. Wilders heeft ook zo'n dubbele bodem in zn werk waar de rest van de partij geen idee van heeft. Ik heb wel zo mn vermoedens waar het in zit maar dat gaat dit punt voorbij.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 05-07-2013 22:37:22 ]
pi_128640705
Volgens Melih Gökçek gaat er wat gebeuren op 15 augustus. En zal men op andere (geplande) manieren protesteren, onder andere tijdens voetbalwedstrijden. Hij heeft heel wat opgesomd, ben wel beniewd wat er volgens hem gaat gebeuren op 15 augustus...
pi_128641031
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 20:42 schreef JerryWesterby het volgende:
En het is niet 'na aanleiding' maar 'naar aanleiding'.
dit soort posts altijd een teken dat het niveau ver te zoeken is, niet gek ook aangezien de gekkigheid alweer een aantal weken ten einde is w/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_128641312
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:46 schreef zarGon het volgende:
Volgens Melih Gökçek gaat er wat gebeuren op 15 augustus. En zal men op andere (geplande) manieren protesteren, onder andere tijdens voetbalwedstrijden. Hij heeft heel wat opgesomd, ben wel beniewd wat er volgens hem gaat gebeuren op 15 augustus...
Ah dat is een dag na mn verjaardag.

Opsommingen zijn altijd mooi om ergens iets te raken. Voor iedere dag is er ergens op de wereld wel een voorspelling gedaan door iemand.

De burgemeester van Ankara is eerst de ridder die t tegen twitteraars opneemt en kruipt nu in de huid van Nostradamus.

Tenzij hij voorkennis van bepaalde zaken aan regeringskant heeft en die zal hij ook wel hebben.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:53:40 #44
339669 JerryWesterby
pi_128644448
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:20 schreef Da.Rock het volgende:

[..]

En hoe is dit een antwoord op mijn vraag?

Weet je, never mind. Ik geef het op want ik zie een gebed zonder end aankomen.
Toch is het niet zo moeilijk. Het islamisme pakt in verschillende landen verschillend uit, omdat die landen verschillend zijn. Net zoals communisme in Hongarije heel anders was dan in Oost-Duitsland, terwijl het toch hetzelfde communisme was. Het is toch geen gebed zonder eind om dat te begrijpen?

Ajax is heel anders dan Feyenoord, terwijl het toch allebei voetbal is.

Dat er geen extremistische aanslagen in Turkije waren betekent niet dat er geen islamisme was.

Ik heb hier tot nu toe geen enkel argument gelezen waarom Erdogan niet hetzelfde lot zou ondergaan als zijn Moslimbroers in Egypte. Het duurt alleen wat langer.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 00:03:23 #45
339669 JerryWesterby
pi_128644893
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit soort posts altijd een teken dat het niveau ver te zoeken is, niet gek ook aangezien de gekkigheid alweer een aantal weken ten einde is w/
En van jou heb ik nog geen enkel zinnig argument gelezen.
Zeg nou zelf, wat moet ik met zo'n post? Het niveau is ver te zoeken.
pi_128645349
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 23:53 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Toch is het niet zo moeilijk. Het islamisme pakt in verschillende landen verschillend uit, omdat die landen verschillend zijn. Net zoals communisme in Hongarije heel anders was dan in Oost-Duitsland, terwijl het toch hetzelfde communisme was. Het is toch geen gebed zonder eind om dat te begrijpen?

Ajax is heel anders dan Feyenoord, terwijl het toch allebei voetbal is.

Dat er geen extremistische aanslagen in Turkije waren betekent niet dat er geen islamisme was.
Ho es eben.. :) Turkije is een moslimland grotendeels al zul je na opsplitsen van de werkelijke groepen ook wel flink wat atheisten vinden en enkele minderheden als Christenen en Joden. Maar ja, bijna iedereen krijgt standaard "moslim" op zn id kaart dus die statistieken zijn leidend voor de cijfertjes.

Maar islamisme is wat anders.. Islamisme suggereert het doorvoeren (en ook volgen) van een strenge(re) islam en al zou dat het plan van de regering kunnen zijn dan slaat het nog niet aan bij de bevolking hier. Er is geen voedingsbodem voor. De gemoedelijkheid die in de samenleving van nature zit ongeacht politieke overtuiging geeft geen signaal naar iets dat ooit in een soort taliban islam zal worden en in een burgeroorlog zal ontaarden. Als er zoiets als een progressieve islam is dan is Turkije het land dat de kar daarin trekt

Hoe verder de contrasten tussen links en rechts reiken hoe groter de kans op een burgeroorlog en in Egypte is dat contrast met alle haat een stuk groter.

Egypte heeft volgens mij nooit dezelfde vorm van democratie gekend als Turkije. Mensen hebben daar behoefte aan een sterke leider in de zin van iemand die de boel ouderwets onder de duim houdt omdat het leven er van nature een stuk primiever is. Iets wat bij Turkije allang is uitgewerkt en waar men naar een volgende upgrade van de samenleving streeft. In turkije communiceert de nieuwe generatie naar buiten toe met variaties in stille protesten en kunst en in teksten en citaten met vergelijkingen die de wereld aanspreken. Dit geeft aan dat ze verbinding zoeken. Ik heb een paar Egyptische vrienden op social media gevolgd maar die zoeken alles behalve begrip. Misschien onder elkaar maar ze schrijven in t arabisch schrift en ik kan er zelfs met foto's (die soms met photoshop 1.0 lijken te zijn bewerkt) erbij weinig uit opmaken. Dat geeft voor mij aan dat er een groot verschil is in de fase van de tijd waarin ze leven.

Wellicht is een dictator voor Egypte wel t beste voor t land op t moment. Men lijkt daar over t algemeen nog niet zo geschoold als hier. Egypte heeft blijkbaar de behoefte aan een oudere staatsvorm om met de tijd mee te kunnen komen. In Turkije schieten we met deze generatie meters vooruit in de tijd en is de roep ook om iets wat erbij past.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 06-07-2013 00:41:30 ]
pi_128647038
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 14:25 schreef Beathoven het volgende:
Waarom onderbreekt Erdogan zn reis abrupt en speciaal voor Egypte en ging hij er vandoor alsof alles ok was tijdens de protesten in zn eigen land. Dat geeft wel aan waar de prioriteiten liggen en hoe je 't ook wilt zien, het is op zn minst opmerkelijk te noemen.
Wat ik nog veel raarder vind is dat hij het vuurtje in Turkije bleef opstoken terwijl de rechterlijke uitspraak over het Taksim project allang bekend moet zijn geweest bij hem.
pi_128647259
quote:

[..]

Eh, nee, hoewel er overeenkomsten zijn in ideologie, zijn er gewoon nagenoeg geen overeenkomsten in de geschiedenis, strategie en tactiek van de MB en de AKP. Zelfs iemand die sceptisch staat tegenover Erdogan (bijvoorbeeld ik) kan zien dat er wel heel makkelijk gebruik wordt gemaakt van citaten uit zijn verleden om te bewijzen dat hij een geboren theocraat is.

Zelfs ik geloof dat niet; ik denk dat de fouten van Erdogan veel meer te maken hebben met het Turkse leidersbeginsel, en het trieste gegeven dat niemand die in de buurt van de baas komt geacht wordt hem tegen te spreken. Erdogan heeft het contact met de straat verloren; hij is niet uit de 'tram die democratie heet' gestapt.
pi_128647721
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Eh, nee, hoewel er overeenkomsten zijn in ideologie, zijn er gewoon nagenoeg geen overeenkomsten in de geschiedenis, strategie en tactiek van de MB en de AKP. Zelfs iemand die sceptisch staat tegenover Erdogan (bijvoorbeeld ik) kan zien dat er wel heel makkelijk gebruik wordt gemaakt van citaten uit zijn verleden om te bewijzen dat hij een geboren theocraat is.

Zelfs ik geloof dat niet; ik denk dat de fouten van Erdogan veel meer te maken hebben met het Turkse leidersbeginsel, en het trieste gegeven dat niemand die in de buurt van de baas komt geacht wordt hem tegen te spreken. Erdogan heeft het contact met de straat verloren; hij is niet uit de 'tram die democratie heet' gestapt.
In die zin is het ook meer een generatieconflict dat zoiets als tegenspraak er nu is. De oude generatie ziet de jeugd mondiger worden en zich meer met politiek bemoeien. CHP, AKP en MHP zijn allemaal de verbinding kwijt maar CHP lijkt zich te herpakken. Dat Sarigul nu genoemd wordt is puur omdat Kilicdaroglu de tijd en de boodschap niet begrijpt en Sarigul de wereld van nu wel beter aankan.

Daarbij opgeteld de anti-regerings demonstraties van kinderen van AKP stemmende ouders en verhalen over discussies binnen families over politiek.. Iets dat nooit werd besproken. Dit botst aan alle kanten maar niet op een verkeerde manier. Slimme spotprenten, kunst, tentenkampen waar onderwijs werd gegeven en waar men in dialoog ging, platforms voor "vrije geluiden", sterke wereldverbeterende of rechtvaardige quotes overal. Ik vind het allemaal vrij hoopgevend voor een gezonde maatschappij.
pi_128647911
Het valt me gewoon op dat iedereen plotseling over politiek praat. Vorige week zat ik in de Simit Sarayi mijn krant te lezen beginnen de mensen aan de tafels voor en achter mij met elkaar de politieke situatie te bespreken.
pi_128648013
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:27 schreef HiZ het volgende:
Het valt me gewoon op dat iedereen plotseling over politiek praat. Vorige week zat ik in de Simit Sarayi mijn krant te lezen beginnen de mensen aan de tafels voor en achter mij met elkaar de politieke situatie te bespreken.
Ben jij nou een Turk HiZ, of hoe zit dat nou?
I´m back.
pi_128652944
Even back on-topic. Vanavond gaan mensen weer om 19:00 (Turkse tijd) verzamelen bij Gezi Park. Ben benieuwd ....
pi_128654544
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ben jij nou een Turk HiZ, of hoe zit dat nou?
Ik ben elke maand 10 dagen in Istanbul, waar ik mijzelf zorgvuldig weghoudt van de expats daar en ik spreek Turks maar ben niet Turks.
pi_128654578
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:27 schreef HiZ het volgende:
Eng hè?

Het is actueel dus spreekt men er over.
pi_128654709
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 12:48 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Eng hè?

Ik denk dat je je vergist, nog niet zo lang geleden ging je eerst uitgebreid peilen waar iemand stond voor je zelf je mening gaf. Nu gaan mensen kennelijk vrijer met elkaar in discussie; zoals Beathoven hierboven beschrijft zelfs kinderen die hun ouders meningen ter discussie stellen. Ook dat heb ik al meegemaakt, en ik vind het net zoals hij een hoopvol teken.
pi_128664007
Het is weer onrustig op het Taksim plein en in de Istiklal straat.
Eskimo Joe
  zaterdag 6 juli 2013 @ 18:46:17 #57
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_128664283
quote:
Schermutselingen politie en betogers Istanbul

De Turkse politie heeft zaterdag traangas en waterkanonnen ingezet tegen betogers die proberen het Gezipark in Istanbul binnen te komen. Daar was een demonstratie gepland.

De organisatoren van het protest hadden opgeroepen het park zaterdag binnen te gaan. De gouverneur van Istanbul waarschuwde dat de betoging illegaal is en dat de politie zou ingrijpen.

Het Gezipark en het aangrenzende Taksimplein waren sinds mei het epicentrum van wekenlange protesten tegen de regering.
NU.nl
Say what?
pi_128670636
Mooi woord... Schermutselingen. Ik vraag me af wie dat voor 't eerst uit de hoge hoed toverde.
pi_128670930
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 12:48 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Eng hè?

Het is nog maar 2 jaar geleden dat de decaan hier op de uni waarschuwde dat politiek beter buiten bepaalde producten kon blijven omdat het nogal gevoelig ligt. Er werd niet over gesproken. Een hele generatie werd geleerd zich maar beter niet met politiek te bemoeien ivm eerdere coups en het feit dat er weleens afranselingen door de politie plaatsvonden in steegjes. Dat kwam niet in de media en social media bestond nog niet.

Binnenskamers werd er natuurlijk wel over politiek gesproken. Ik kreeg van een collega zijn visie op het hele roadplan van de akp voorgeschoteld. Die gaf ze 30 jaar met een soort herconstructie van t ottomaanse rijk in een nieuw jasje erbij. Maar er was altijd iets met politiek alsof t iets geheimzinnigs was. Ik vroeg eens naar de voorkeur op een andere uni en toen was het stil en toen zei een collega "we're not so open about politics here".

En nu gaat het niet anders dan AKP dit en CHP dat en dan de BDP erachteraan. Het is nu lastig om een niet-politiek onderwerp te vinden. Een verschil van nacht en dag. Zelfs een oude professor stond (welliswaar binnenskamers) een hele preek te houden over waarom de regering fout bezig was en ik dacht daarvoor dat 't een akp liefhebber was. Dat was twee jaar geleden ontdenkbaar. Iedereen heeft er wel een mening over.

En ja, het is actueel maar het opent een deur naar de toekomst.

[ Bericht 16% gewijzigd door Beathoven op 06-07-2013 22:55:50 ]
pi_128679057
http://webtv.radikal.com.(...)aksime-mi-cikti.aspx

Deze halve gare woont bij mij in de buurt. We verwachten vandaag naar aanleiding van dit gebeuren een groot protest rondom de winkel van zijn familie. Vreemd genoeg verkopen die dus gewoon 24 uur per dag alcohol ook.
  zondag 7 juli 2013 @ 15:38:26 #61
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_128688288
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:33 schreef Beathoven het volgende:
Mooi woord... Schermutselingen. Ik vraag me af wie dat voor 't eerst uit de hoge hoed toverde.
http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/schermutselen

quote:
schermutseling zn. ‘klein gevecht, twist’
Mnl. Van der schermusselinghen die sie hadden gehad ... mit den hierden ‘over de schermutselingen die ze met de herders hadden gehad’ [1371; MNW schermutselinge]; vnnl. eenige lichte schermutselingen 1647; iWNT].
Afleiding van het pas later aangetroffen schermutsen ‘kleine gevechten houden’, mnl. scheermutsen ‘id.’ [ca. 1460; MNW schermutsen], ontleend aan Oudfrans escarmucher ‘id.’ [ca. 1360; Rey] (Nieuwfrans escarmoucher). Wellicht heeft Duits Scharmützel [14e eeuw; Kluge] invloed gehad op het Nederlandse woord. Het Franse woord gaat terug op de stam van het Germaanse werkwoord → schermen in de betekenis ‘vechten met een wapen’, waaruit Oudfrans escremir en Italiaans schermire ‘vechten’. De details van de ontlening en afleiding zijn onzeker. Mogelijk is Oudfrans escarmucher afgeleid van escharmuches ‘schermutseling’ [ca. 1360; Rey] (Nieuwfrans escarmouche), dat zelf met een onduidelijk achtervoegsel een afleiding is van escremie ‘gevecht’, bij Oudfrans escremir ‘vechten’; men veronderstelt echter ook wel ontlening via Italiaans scaramucciare ‘kleine gevechten houden’, een afleiding van het zn. scaramuccia ‘kort gevecht’, ouder scaramugio [voor 1348; DELI], afgeleid van schermire ‘vechten’.
♦ schermutselen ww. ‘kleine gevechten houden’. Vnnl. Een half uyre nae de beschanssinghe zijn de Spangiaerden uyt Zoetermeyr gecomen ... om te schermutselen [1574; iWNT beschansing]. Afleiding van schermutseling.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 7 juli 2013 @ 15:38:56 #62
386116 Ambipur
Is dood.
pi_128688316
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

Begint weer :)
pi_128690239
quote:
Wellicht heeft Duits Scharmützel [14e eeuw; Kluge] invloed gehad op het Nederlandse woord.

Ik ga een geheime schermutselclub oprichten en net als in de film ga ik mezelf in elkaar slaan in een oude loods terwijl 30 anderen toekijken en helpen.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:41:53 #64
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128712085
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 10:48 schreef HiZ het volgende:
http://webtv.radikal.com.(...)aksime-mi-cikti.aspx

Deze halve gare woont bij mij in de buurt. We verwachten vandaag naar aanleiding van dit gebeuren een groot protest rondom de winkel van zijn familie. Vreemd genoeg verkopen die dus gewoon 24 uur per dag alcohol ook.
Nog geprotesteerd?
pi_128712184
Het park wordt vandaag weer geopend voor bezoekers.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:49:10 #66
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128712244
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:46 schreef zarGon het volgende:
Het park wordt vandaag weer geopend voor bezoekers.
Zijn de plannen definitief van de baan?
pi_128713941
Ik ga t niet opzoeken want ik zit op de iphone en het forum is erg lastig doorzoeken maar ik meen dat iemand hier had gedeeld dat de rechtbank zich tegen enige bouwplannen in Taksim had uitgesproken.
pi_128714375
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:49 schreef Che_ het volgende:

[..]

Zijn de plannen definitief van de baan?
definitief weet ik niet, maar voorlopig gaat het niet door idd
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 8 juli 2013 @ 11:32:31 #69
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128714884
quote:
3s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

definitief weet ik niet, maar voorlopig gaat het niet door idd
Dat is jammer. Gaat er hopelijk wel van komen.
pi_128715026
Niet dus ;)

De "terroristen" krijgen hun zin. Protesteren loont. Bovendien zal t land helemaal op zn kop staan als men het alsnog zal doen en daar heeft onze regering ook niet zoveel zin in.
pi_128729037
Gaat weer lekker daar.

Ze hebben vanmiddag park weer vrijgegeven en nu pakken ze weer iedereen op die er komt ...

Ali Cerkezoglu (General of Istanbul Chamber of Medical Doctors) en Mücella Yapıcı (woordvoerder Taksim Solidarity Group) opgepakt ....
pi_128730138
Deputy Prime Minister Bülent Arınç: "We severly condemn this mentality of fighting against your own people."

Of course, he's talking about Egypt.

pi_128732417
Police waiting at the entrance of Taksim First Aid Hospital to take the incoming wounded protesters into custody.

pi_128732951
Loopt weer uit de hand dit. Alles en iedereen wordt opgepakt. Waar moet dit naar toe? Het is nu al 6 weken aan de gang en AKP wil er nog steeds niks van leren.

Waarom worden al die mensen opgepakt? Waarom staat er politie gewonden op te wachten bij een ziekenhuis? Waarom worden mensen die demonstranten met messen aanvallen niet opgepakt en vastgezet?

Zoveel vragen waar niemand een antwoord op kan geven ....
pi_128734142
De Akp bestempelt ze gewoon allemaal als terroristen en met dat stempel erop maakt t allemaal geen hol uit. Dan is t allemaal geoorloofd.
pi_128734304
http://www.odatv.com/n.php?n=vali-acti-polis-kapadi-0807131200 live Taksim Solidarity platform persconferentie
pi_128734378
32 man van Taksim Solidarity Platform opgepakt vandaag ...
pi_128734456
pi_128735299

Izmir _O_
pi_128737584
http://alkislarlayasiyoru(...)erine-bosaltan-polis

die gast aan het einde denkt dat hij aan het paintballen is ofzo ... mafkees
pi_128743778
Oppakken dat tuig !
pi_128744174
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:15 schreef PSV1990- het volgende:
Oppakken dat tuig !
:?

Ik zie geen berbers
pi_128745617
.. dus rond 13:00 zeggen ze "park is open", rond 17:00 sluiten ze park weer en pakken ze iedereen weer op en vallen ze demonstranten aan en rond 23:00 zeggen ze "park is open".

RIGHT
pi_128745755
De ramadan is begonnen

Ik verwacht dat de protesten straks wel ff ophouden of mildere vormen aannemen tot de periode voorbij is.

De beste wensen trouwens

[ Bericht 23% gewijzigd door Beathoven op 09-07-2013 01:42:14 ]
  dinsdag 9 juli 2013 @ 13:21:20 #86
321412 Baker_Boy
Kereltje van de bakker
pi_128755592
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:28 schreef Theoden het volgende:
[ afbeelding ]

Izmir _O_
Kirbis sehitleri..... _O_
Wanneer was dit?
- Resistance is futile
- Face down, Ass UP!!!
- Is anything better than see a glimpse of a stocking top under a girl skirt?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 13:27:38 #87
321412 Baker_Boy
Kereltje van de bakker
pi_128755809
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:32 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dat is jammer. Gaat er hopelijk wel van komen.
Waarom jammer?
- Resistance is futile
- Face down, Ass UP!!!
pi_128756110
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:26 schreef Beathoven het volgende:

[..]

:?

Ik zie geen berbers
Berbers tuig noemen :') RIfjes zijn tuig.
pi_128756924
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:21 schreef Baker_Boy het volgende:

[..]

Kirbis sehitleri..... _O_
Wanneer was dit?
Gisteren :)
pi_128763753
Triest, echt triest.....
Hier heb ik echt geen woorden meer voor.

(Man, met mes valt demonstranten aan en schopt een vrouw in de rug)
(Politie staat erbij en doet niks, die gast is aangehouden maar na verhoor weer vrij gelaten)
Eskimo Joe
pi_128764651
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 17:04 schreef Mercan het volgende:
Triest, echt triest.....
Hier heb ik echt geen woorden meer voor.

(Man, met mes valt demonstranten aan en schopt een vrouw in de rug)
(Politie staat erbij en doet niks, die gast is aangehouden maar na verhoor weer vrij gelaten)

Had ik toch al gepost? Zijn ouders hebben o.a. een bakkal in mijn wijk. De enige waar alcohol wordt verkocht en ze trekken zich verder niks aan van de nieuwe alcoholwet. Zijn vader heeft uitgebreid excuses aangeboden aan iedereen en hijzelf heeft gezegd dat hij zichzelf niet was. Hun winkel zou schade oplopen door de protesten (niet erg waarschijnlijk), , maar veel mensen in de buurt willen nu niet meer bij ze inkopen.

Ik ken 'm van gezicht, hij kwam nooit sympathiek over.
pi_128766607
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 17:30 schreef HiZ het volgende:

[..]

Had ik toch al gepost? Zijn ouders hebben o.a. een bakkal in mijn wijk. De enige waar alcohol wordt verkocht en ze trekken zich verder niks aan van de nieuwe alcoholwet. Zijn vader heeft uitgebreid excuses aangeboden aan iedereen en hijzelf heeft gezegd dat hij zichzelf niet was. Hun winkel zou schade oplopen door de protesten (niet erg waarschijnlijk), , maar veel mensen in de buurt willen nu niet meer bij ze inkopen.

Altijd fijn als er inside info komt!
Ik had jou post niet gezien.
Eskimo Joe
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:33:08 #93
pi_128773408
quote:
'Politie doet huiszoeking bij Taksim-demonstranten'

De Turkse politie heeft huizen doorzocht van prominente leden van het Taksim Solidariteit Platform, de beweging die de protesten op het Taksimplein in Istanbul begon. Dat meldt de Turkse krant Hurriyet dinsdag op zijn Engelstalige website. De politie houdt 48 leden van het eerste uur van het platform sinds maandag vast.

De 48 actievoerders werden maandag gearresteerd tijdens de politieacties in het Gezipark aan de rand van het Taksimplein in Istanbul. Leden van het platform, een samenwerkingsverband van ruim 100 organisaties, begonnen vorige maand een actie tegen bouwplannen voor het park die uiteindelijk uitgroeiden tot massale demonstraties tegen de regering van premier Recep Tayyip Erdogan.

Bron: Volkskrant
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_128779541
zo kan 't ook he, zo kan 't ook..

in een andere dimensie
pi_128780501
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:27 schreef Baker_Boy het volgende:

[..]

Waarom jammer?
Hij zou Venetie nog watervrij maken en bestraten als de AKP het zou willen.
pi_128803383
Op 2 juni is de 19 jarige Ali Ismail in de stad Eskisehir tijdens een demonstratie aangevallen door nog onbekende personen en hij heeft helaas vandaag het leven gelaten.

19 jaar jong......
Nog zoveel te zien, nog zoveel te doen, nog zo veel te leren....
Allah rahmet eylesin (god hebbe zijn ziel)

Eskimo Joe
pi_128805331
RAMADAN MUBARAK !
pi_128810749
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:25 schreef Mercan het volgende:
Op 2 juni is de 19 jarige Ali Ismail in de stad Eskisehir tijdens een demonstratie aangevallen door nog onbekende personen en hij heeft helaas vandaag het leven gelaten.

19 jaar jong......

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het is hier vlakbij gebeurd.. Ben er net langsgelopen, iedereen heeft t erover.
pi_128811363
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is hier vlakbij gebeurd.. Ben er net langsgelopen, iedereen heeft t erover.
Is het druk in de stad??
Zag op TV voorbijkomen dat mensen de staat op zijn gegaan.
Eskimo Joe
pi_128811702
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:01 schreef Mercan het volgende:

[..]

Is het druk in de stad??
Zag op TV voorbijkomen dat mensen de staat op zijn gegaan.
Het studentenseizoen is voorbij.. wat gek klinkt voor NL waar de studenten vaak studeren en wonen in dezelfde stad door t hele jaar. maar we hebben hier 3 uni's en 3 campi's met studenten die vanuit t hele land komen. Na juni loopt t langzaam leeg. er is een protest gepland vandaag voor Ali maar niet in t deel waar ik zit. Het was rustig qua aantallen maar wat ik hier en daar opgevangen heb ging over dit.

Kan er helaas niet bijzijn want ik ga vannacht richting Istanbul en dan naar Brussel.
pi_128813183
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het studentenseizoen is voorbij.. wat gek klinkt voor NL waar de studenten vaak studeren en wonen in dezelfde stad door t hele jaar. maar we hebben hier 3 uni's en 3 campi's met studenten die vanuit t hele land komen. Na juni loopt t langzaam leeg. er is een protest gepland vandaag voor Ali maar niet in t deel waar ik zit. Het was rustig qua aantallen maar wat ik hier en daar opgevangen heb ging over dit.

Kan er helaas niet bijzijn want ik ga vannacht richting Istanbul en dan naar Brussel.
Goede reis!
Eskimo Joe
pi_128813322
Dank je :)
pi_128821806
Hoe was jullie eerst ramdan dag :D
pi_128822991
https://www.facebook.com/TurkishProtests/posts/175499162621119:0

Kadikoy nu

Handig, internet in de bus. Het werkt ook eens voor de verandering
  donderdag 11 juli 2013 @ 03:42:35 #105
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128824094
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:27 schreef Baker_Boy het volgende:

[..]

Waarom jammer?
Moet de regering voortaan buigen voor elke groep hippies die een bouwproject dwarsboomt? Ga je nooit meer wat kunnen bouwen.
pi_128824634
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 03:42 schreef Che_ het volgende:

[..]

Moet de regering voortaan buigen voor elke groep hippies die een bouwproject dwarsboomt? Ga je nooit meer wat kunnen bouwen.
Rechter heeft besloten ...
pi_128829009
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:25 schreef Mercan het volgende:

19 jaar jong......

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
19 is zo jong nog ;( Daders nog onbekend?
pi_128837426
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:28 schreef PSV1990- het volgende:
Soms kun je beter niks zeggen...
Eskimo Joe
pi_128837449
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:28 schreef Ambipur het volgende:

[..]

19 is zo jong nog ;( Daders nog onbekend?
Vooralsnog onbekend ja, ik zag op facebook wel filmpjes voorbijkomen van eventuele daders.
Eskimo Joe
pi_128837483
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 01:19 schreef Beathoven het volgende:
https://www.facebook.com/TurkishProtests/posts/175499162621119:0

Kadikoy nu

Handig, internet in de bus. Het werkt ook eens voor de verandering
Zeker handig.
Ik zat vorige week in Koc (slechte wifi) en in Ulusoy (prima wifi).
Eskimo Joe
pi_128843837
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:40 schreef Mercan het volgende:

[..]

Soms kun je beter niks zeggen...
?
pi_128845603
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:42 schreef Mercan het volgende:

[..]

Zeker handig.
Ik zat vorige week in Koc (slechte wifi) en in Ulusoy (prima wifi).
3G van Vodafone doet het altijd, geen gedoe met wifi die niet of nauwelijks werkt.
pi_128860459
Met twee turken tijdelijk en per toeval in de meest joods-conservatieve wijk in antwerpen wonen, dat is wel maf.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 16:16:19 #114
339669 JerryWesterby
pi_128875618
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:28 schreef PSV1990- het volgende:
Lekkere PSV gehaktballen gegeten bij ADO.
pi_128899575
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 17:30 schreef HiZ het volgende:

[..]

Hoor net dat deze gast naar Marokko / Casablanca is "gevlucht".
Eskimo Joe
pi_128899779
Hierbij een aantal van mijn foto's uit Istanbul.

1)

2)

3)

4)

5)

6)

7)

8)
Eskimo Joe
pi_128953213
Goeie foto's!

Een stuk over Ali Ismail en een project waar ik en mn team aan hebben gewerkt in de Milliyet.

http://www.milliyet.com.t(...)/1736374/default.htm
pi_129035736
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23741518.asp

Best stoer dat Erdogan na mij ook inziet dat een Creditcard ellende is en hij een ieder opdraagt die dingen niet te activeren.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 23:14:41 #119
321412 Baker_Boy
Kereltje van de bakker
pi_129140137
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 03:42 schreef Che_ het volgende:

[..]

Is dit werkelijk jouw argument???
- Resistance is futile
- Face down, Ass UP!!!
  zondag 21 juli 2013 @ 16:51:50 #120
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_129189197
quote:
Turks echtpaar viert bruiloft tussen betogers

Een witte helm voor de bruid en een rode voor de bruidegom, zaterdag op hun bruiloft in Istanbul. De twee leerden elkaar kennen bij de massale straatprotesten tegen de regering-Erdogan en besloten hun huwelijk dan ook te vieren in het symbolische Gezipark. Met een voorspelbaar gevolg: de politie zette het waterkanon in tegen de honderden gasten.

Gezipark en het naburige Taksimplein in Istanbul zijn sinds eind mei herhaaldelijk het toneel van straatprotest tegen Erdogan. Het bruidspaar, Nuray Cokol en Ozgur Kaya, leerden elkaar kennen tijdens één van die demonstraties. Ze wilden dan ook hun huwelijk op deze symbolische plek vieren.

Maar de politie had de toegang tot het park gebarricadeerd. Verschillende honderden sympathisanten van het koppel waren opgedaagd om mee te vieren, maar ze kregen in de plaats een nat pak. Mogelijk zat er ook een chemisch product in het waterkanon, want de jongeren klaagden over ademhalingsproblemen en pijn aan de ogen.

De bruid, helemaal in het wit, droeg voor de zekerheid een helm en had ook een gasmasker bij zich. Dat was voor de gelegenheid versierd met bloemen.
Bron: AD
pi_129189619
quote:
De twee leerden elkaar kennen bij de massale straatprotesten tegen de regering-Erdogan en besloten hun huwelijk dan ook te vieren in het symbolische Gezipark.
Doen ze goed, trouwen al na een paar weken _O-
pi_129207349
quote:
11s.gif Op zondag 21 juli 2013 16:51 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Helaas laat de politie zelfs zo'n stelletje dat gaat trouwen niet met rust ;(

Weer onrustig weekeinde in Istanbul

In de Turkse stad Istanbul was het dit weekeinde weer onrustig. Zondag demonstreerden opnieuw enkele honderden mensen tegen de regering van premier Recep Tayyip Erdogan. De politie was met waterkanonnen aanwezig, maar tot onlusten kwam het niet.

Zaterdagavond kwam het tot in het Gezipark tot rellen toen de politie met geweld een trouwpartij verstoorde en daarbij waterkanonnen, traangas en rubberkogels gebruikte.

De verliefden hadden elkaar tijdens de massale demonstraties rond het Gezipark leren kennen en vonden dit een goede lokatie voor hun huwelijksfeest. De bruid was in het wit gekleed en voorzien van een bijpassend wit gasmasker en een met bloemen versierde helm.

Volgens getuigen kwam uit de waterkannen water waarin chemicaliën zaten die hetzelfde effect hadden als traangas. Veel mensen hadden last van ademhalingsmoeilijkheden en pijnlijke ogen. De politie achtervolgde de betogers tot in de drukke winkelstraten, waar veel winkelend publiek op de been was. Buitenlandse toeristen reageerden geschokt, aldus ooggetuigen. Meerdere betogers werden gearresteerd.

Het Gezipark is het symbool gewoden van het verzet tegen Erdogan en zijn autoritaire regeerstijl.

Met zijn harde optreden tegen de betogers heeft Erdogan inmiddels veel goodwill verloren onder de kiezers. Volgens een opiniepeiling zou zijn regeringspartij AKP nu nog op 44 procent van de stemmen kunnen rekenen als er nu verkiezingen zouden zijn. Vorig jaar februari was dat nog ruim 53 procent.
http://www.telegraaf.nl/b(...)g_in_Istanbul__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_129223107
Turks hof geeft groen licht bouw in Gezipark

De herbouw van een imposant kazernecomplex uit de Ottomaanse tijd kan doorgaan op het terrein van het Gezipark in het centrum van Istanbul. Een administratieve rechtbank heeft dat bepaald, meldden Turkse media maandag. De voortgang van het fel omstreden project was begin juni tot staan gebracht door een lagere rechter.

Het recente protest tegen de verrijzenis van het in 1940 gesloopte complex mondde in mei uit tot massale betogingen tegen het regeringsbeleid van premier Recep Tayyip Erdogan. Het park waar het complex stond, werd het epicentrum van de heftige krachtmeting tussen voor- en tegenstanders van Erdogan.

http://www.volkskrant.nl/(...)uw-in-Gezipark.dhtml
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_129227912
De sfeer in Beyoglu is volgens mij raar gespannen. Het ene moment is er niks aan de hand en dan plotseling slaat het helemaal om en staan er een paar honderd mensen lawaai te maken en leuzen te roepen.

Ik had zelf zaterdagavond dat ik gewoon op Istiklal liep en toen de benen moest nemen omdat er een spuitend waterkanon hard rijdend door de straat heen kwam.
pi_129258631
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:59 schreef HiZ het volgende:
De sfeer in Beyoglu is volgens mij raar gespannen. Het ene moment is er niks aan de hand en dan plotseling slaat het helemaal om en staan er een paar honderd mensen lawaai te maken en leuzen te roepen.

Ik had zelf zaterdagavond dat ik gewoon op Istiklal liep en toen de benen moest nemen omdat er een spuitend waterkanon hard rijdend door de straat heen kwam.
Het wordt een vreemd onstabiel land als dit te lang blijft doorgaan. De harmonie van pak en beet een jaar geleden is in elk geval flink verstoord.
pi_129258692
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het wordt een vreemd onstabiel land als dit te lang blijft doorgaan. De harmonie van pak en beet een jaar geleden is in elk geval flink verstoord.
Om me heen hoor ik dat mensen denken dat het tot de verkiezingen volgend jaar (gemeentes) zo gaat blijven.
pi_129289767
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:40 schreef HiZ het volgende:

[..]

Om me heen hoor ik dat mensen denken dat het tot de verkiezingen volgend jaar (gemeentes) zo gaat blijven.
Ik hoorde in Turkije weer dat na de rustige periode van de ramadan het zal gaan escaleren Koerdische kwestie zal op gaan laaien met alle gevolgen van dien.
Eskimo Joe
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:19:00 #128
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_129293031
Ha, daar zijn de apen van de staatscensuur weer.
quote:
"De mediabazen ondermijnen de Turkse democratie", schrijft Yavuz Baydar in de New York Times. De ombudsman van de grote pro-regeringskrant Sabah is gisteren ontslagen, omdat hij te kritisch is geweest op de regering.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)sman-ontslagen.dhtml
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_129336267
Volgens mij bevinden we ons in de spreekwoordelijke "calm before the storm" mbt Egypte. Het leger heeft opgeroepen tot massale counter-protesten komende vrijdag. Dat betekent dus dat er morgen grote groepen pro's en anti's zich op de straten zullen begeven. Vreemde oproep van het leger vind ik zelf, want de gevolgen zijn voorspelbaar.
pi_129339763
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Vreemd onstabiel land? :')

Je praat niet over miljoenen die de straat op gaan, het zijn er een paar honderd, hooguit paar duizend.
pi_129340370
Gelukkig zijn er geen relschoppers in Eskisehir te bekennen, behalve dat veel plekken gevandaliseerd is met spuitbussen ed. :r
pi_129347482
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:06 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Vreemd onstabiel land? :')

Je praat niet over miljoenen die de straat op gaan, het zijn er een paar honderd, hooguit paar duizend.
Tussen een paar honderd en een paar duizend zit wel wat verschil kerel ;)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 18:30:54 #133
339669 JerryWesterby
pi_129376027
Zo'n Zargon topic: Gezi gaat er nog wat gebeuren. Ik zou zeggen: Erdogan gaat er nog wat gebeuren. Erdogan houdt zich heel erg stil, net als zijn aanhangers op dit forum. En dat is niet voor niks. Erdogan heeft zijn lesje geleerd. En die les is dat de moderne, tolerante, democratische, open samenleving er aan komt, of je nou wil of niet.
pi_129659592
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 18:30 schreef JerryWesterby het volgende:
Zo'n Zargon topic: Gezi gaat er nog wat gebeuren. Ik zou zeggen: Erdogan gaat er nog wat gebeuren. Erdogan houdt zich heel erg stil, net als zijn aanhangers op dit forum. En dat is niet voor niks. Erdogan heeft zijn lesje geleerd. En die les is dat de moderne, tolerante, democratische, open samenleving er aan komt, of je nou wil of niet.
Ik zou willen dat ik het met je eens kon zijn, maar autoritaire leiders gaan zelden weg zonder erg veel schade te veroorzaken. Gisteren was het weer raak in Taksim. In de Volkskrant stond dat 'publiek' applaudiseerden voor de demonstranten. Dat geeft dan wel weer hoop en komt overeen met wat ik persoonlijk heb gezien in Istanbul.
pi_129663825
Vandaag is het weer raak. Er worden gewoon "random" mensen opgepakt, zoals in dit filmpje. Zitten gewoon twee oudere mannen te eten en bam ....

pi_129665594
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Tussen een paar honderd en een paar duizend zit wel wat verschil kerel ;)
Ookal zijn het er 50.000, dat is nog steeds minder dan 0.1% dan het totale bevolking.
pi_129665785
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 23:53 schreef Theoden het volgende:
Vandaag is het weer raak. Er worden gewoon "random" mensen opgepakt, zoals in dit filmpje. Zitten gewoon twee oudere mannen te eten en bam ....

Dat random mag je wel onderbouwen. Hoe weet je dat ze random zijn opgepakt? En wat de aanleiding is geweest?
pi_129673207
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 00:40 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dat random mag je wel onderbouwen. Hoe weet je dat ze random zijn opgepakt? En wat de aanleiding is geweest?
Dat zie je toch? Politie loopt langs en zijn er bijna voorbij. Opeens draait er één zich om en gaat ze oppakken. Enige wat er gebeurd kan zijn is dat ze iets hebben gezegd, maar kom op zeg. Moet je dan meteen zo hard optreden?

Gisteren waren er genoeg berichten dat er mensen werden opgepakt die niet actief deelnamen aan de protesten, maar wel zaten te klappen voor diegenen die in de protestmars meeliepen .... Waar gaat dit naartoe? Echt niemand is meer veilig, alles wat los en vastzit wordt opgepakt en ik heb het idee dat zelfs Erdogan er geen controle meer over heeft.
pi_129673328

Dit zijn trouwens beelden van zelfde straat als filmpje van hierboven. Je ziet de man in dat wit/gele overhemd al aan tafel zitten daar. Is voor mij bewijs genoeg dat hij niet actief deelneemt aan de demonstraties/rellen of wat je het ook wil noemen. Paar minuten later keert politie terug en pakt hem gewoon op ....

Maar jullie zullen er vast wel weer een reden voor hebben of een reden voor verzinnen. Stel je voor dat iemand een keer toegeeft dat de politie en/of AKP fout bezig is. Jullie wereld zal dan vast instorten.
pi_129675827
Dit is hoe ze in Turkije regeren op dit moment: Ben je tegen, hoppa gevangenis in.

http://www.todayszaman.co(...)-party-official.html
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:50:29 #141
pi_129675940
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:46 schreef Theoden het volgende:
Dit is hoe ze in Turkije regeren op dit moment: Ben je tegen, hoppa gevangenis in.

http://www.todayszaman.co(...)-party-official.html
We maken van Turkije gewoon weer een simpele dictatuur. :')
pi_129678373
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

We maken van Turkije gewoon weer een simpele dictatuur. :')
Helaas wel en ik weet echt niet hoe en wanneer hier een einde aan gaat komen. Turkije glijdt heel langzaam richting een Islamitische dictatuur. Nu zullen er vast weer mensen komen die zeggen dat AKP bijna 50% van de stemmen heeft gehaald, maar een gekozen regering is niet meteen gelijk aan een democratische regering.

Ik snap gewoon niet hoe blind sommige mensen kunnen zijn om niet in te zien dat er geen democratie is in Turkije. De ene dag worden de Kemalisten aangepakt, daarna de homo's, daarna de gematigde moslims, daarna de voetballers, de media, politie ... alles en iedereen komt aan de beurt en als je niet ja wil knikken dan krijg je een enkeltje gevangenis via een speciale rechtbank.
pi_129681755
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 14:33 schreef Theoden het volgende:

[..]

Helaas wel en ik weet echt niet hoe en wanneer hier een einde aan gaat komen. Turkije glijdt heel langzaam richting een Islamitische dictatuur. Nu zullen er vast weer mensen komen die zeggen dat AKP bijna 50% van de stemmen heeft gehaald, maar een gekozen regering is niet meteen gelijk aan een democratische regering.

Ik snap gewoon niet hoe blind sommige mensen kunnen zijn om niet in te zien dat er geen democratie is in Turkije. De ene dag worden de Kemalisten aangepakt, daarna de homo's, daarna de gematigde moslims, daarna de voetballers, de media, politie ... alles en iedereen komt aan de beurt en als je niet ja wil knikken dan krijg je een enkeltje gevangenis via een speciale rechtbank.
Ik ben straks 3 weken in Turkije waarvan een deel in Istanbul. Ik zal mijn ervaringen delen hoe veilig het wel of juist niet was en of ik random ben opgepakt. I will keep you posted.
pi_129682171
Ik heb er eigenlijk helemaal niets van gemerkt, ben in Istanbul, Eskisehir, Antalya, Kemer en Afyon geweest. Buiten dat sommige prachtige gebouwen door hoerenkinderen is bevuild met spuitbussen heb ik niets gemerkt van bovenstaande dingen.
pi_129693943
Morgen kunnen er flinke rellen uitbreken ben ik bang.

Morgen is de uitspraak van Ergenekon zaak. Er zijn bussen met demonstranten vanuit heel Turkije onderweg naar Silivri waar de zitting is. Er zijn al enkele berichten op Twitter dat sommige bussen worden tegengehouden/teruggestuurd.
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:44:42 #146
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_129699903
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 16:42 schreef xminator het volgende:
Ik heb er eigenlijk helemaal niets van gemerkt, ben in Istanbul, Eskisehir, Antalya, Kemer en Afyon geweest. Buiten dat sommige prachtige gebouwen door hoerenkinderen is bevuild met spuitbussen heb ik niets gemerkt van bovenstaande dingen.
Jij kent hun moeders?
pi_129701500
quote:
14s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:44 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Jij kent hun moeders?
Ze zijn het dan ook niet letterlijk maar figuurlijk (althans sommigen zouden het ook letterlijk kunnen zijn), gewoon je eigen omgeving aan het verkloten. Dan ben je gewoon een idioot eerste klas.
  maandag 5 augustus 2013 @ 00:50:49 #148
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_129702138
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 00:31 schreef xminator het volgende:

[..]

Ze zijn het dan ook niet letterlijk maar figuurlijk (althans sommigen zouden het ook letterlijk kunnen zijn), gewoon je eigen omgeving aan het verkloten. Dan ben je gewoon een idioot eerste klas.
Daar ben ik het mee eens. Dat kleine percentage dat het letterlijk vergald voor de meerderheid.
Maar opmerkingen zoals de jouwe zorgen er voor dat er buiten de cirkel van aangaande verder/meer gevochten wordt, waarbij het oorspronkelijke doel vergeten wordt. (wat in de huidige rel trouwens al zo is).
pi_129705664
Afgelopen weekend was ik in Instanbul. We zouden eten bij mama shelter echter dit restaurant stond midden in de demonstratie. Op iedere hoek stond een peloton van ME´ERS. De sfeer was redelijk intimiderend en het werd drukker en drukker. Vrij veel pers erbij. Na 5 min het hebben aangekeken waren we weg gegaan. Toen ik weg ging kwamen er weer een peloton van de politie aan. Niet leuk als je er tussen staat, vooral niet in zulke smalle straatjes.
pi_129734924
quote:
Bij het politie-optreden werd van beide kanten veel geweld gebruikt. De politie zette pepperspray in tegen de vechtende jongeren.
Wat is dat, chemische spray door Nederlandse politie. Dat kan toch niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')