Ik gok dat Hakkari nog erger is achtergesteld.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:52 schreef De_Guidance het volgende:
Ja "Sneeuw" zal je een correct beeld van Turkije geven.
Erzurum is een van de meest achtergestelde steden van Turkije.
Of baseer jij je beeld van Nederland ook op Staphorst?
En daar houdt het nuanceren niet op... En voordat je het weet heb je inmiddels zoveel genuanceerd dat er weinig van de genoemde overeenkomsten overblijven.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:15 schreef Beathoven het volgende:
De Akp heeft nooit een terroristische tak gehad alleen is ome erdogan wel in een filmpje te zien waar hij bijna bij een talibanleider op schoot zit. Gepaste afstand zou daar wel op zn plaats zijn maar goed, vast een jeugdzonde net als zn bijzonder hartverwarmende gedicht.
De verbinding die wel half zichtbaar is, is die met de Fethullah Gulen beweging waar deze politieke partij hoogstwaarschijnlijk volledig of deels op meegelift heeft maar die beweging is progressiever dan het starre conservatieve gedrocht met het gloeilampje dat allerminst openstaat voor nieuwe moderne ideeen en vooruitgang.
Ben jij een Turk? Of ben je weleens in Turkije geweest? (En nee, de Turkse Rivièra alleen telt niet.)quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:41 schreef JerryWesterby het volgende:
Dit is wel vermakelijk. Mag ik even eten?
Ik sluit me aan bij Ambipur: er is geen serieuze vraag dus ook geen serieuze analyse. Ik ben je student niet.
Laat me jou een serieuze vraag stellen. Heb jij 'Sneeuw' van Orhan Pamuk gelezen?
De coup gaat wat moeilijk, als de grootste partij de legertop heeft vervangen maar als dit niet was gebeurd zat het er mogelijk in. Nu zal deze partij van jou wat meer krediet krijgen dan van mij maar als de CHP t zelfde hadden gedaan was t ook niet zuiver. Een partij als de Akp kan zo zelfs met grote onvrede onder de bevolking nog we-kenlange protestgolven met slachtoffers wegwuiven en mooi zn eigen gang blijven gaan. De helft van de stemmers is al niet meer de helft en de regerende minderheid leest inmiddels de les aan de meerderheid. Het is makkelijker om een steen te breken met je hoofd dan verandering te brengen in het huidige politieke Turkije.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, echt wel. Dat er een coup plaatstvind in Egypte en zo'n coup niet heeft plaatsgevonden in Turkije is maar een klein detail. En nog tal van andere vergelijkingen die niet kloppen omdat de situatie in Turkije anders is in de basis.
Maar maak vooral nog meer van zulke bijeengeraapte analyses. Dat men er vervolgens niet op reageert duidt niet op dat men het eens met je is of niet in discussie durft of wil, maar eerder dat men geen zin heeft in zo iemand.
quote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:41 schreef JerryWesterby het volgende:
Dit is wel vermakelijk. Mag ik even eten?
Ik sluit me aan bij Ambipur: er is geen serieuze vraag dus ook geen serieuze analyse. Ik ben je student niet.
Laat me jou een serieuze vraag stellen. Heb jij 'Sneeuw' van Orhan Pamuk gelezen?
Ik heb mijn analyse (als het daar voor door mag gaan) toch echt vanochtend geschreven dus ik ben benieuwd waar je hem eerder hebt gelezen......quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:21 schreef zarGon het volgende:
En als je dat dus een paar herhaalt - is namelijk niet de eerste keer dat Jerry zijn analyse post - dan kun je er gerust van uitgaan dat er maar weinig zin hebben in zo'n discussie.
Ik kan ernaast zitten natuurlijk, maar mijn gevoel is wel sterker dan het fundament waar zijn posts op staan.
Zolang dat niet duidelijk is ga ik uit van het eerste.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:32 schreef Da.Rock het volgende:
[..]2
Wat zou Ambi bedoelen, dat er geen vraag is of dat er geen groepering/voorloper is/was die met geweld hetzelfde doel wilde bereiken als de AKP?
Met "En als je dat dus een paar herhaalt" doelde ik op je manier van posten, niet op de post zelf.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:35 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Ik heb mijn analyse (als het daar voor door mag gaan) toch echt vanochtend geschreven dus ik ben benieuwd waar je hem eerder hebt gelezen......
Dat is absoluut wel duidelijk. Ik stelde overigens eerder al een vraag en heb je ruim een uur de kans gegeven om er op te antwoorden. Het enige wat je doet is over vormfouten lullen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:45 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Zolang dat niet duidelijk is ga ik uit van het eerste.
En jij gaat mij toch niet vertellen dat Erdogan geen Moslimbroer is? Eervol lid van een regionale politieke beweging?
Plus je hebt mijn vraag niet beantwoord.
Analyses als deze zijn altijd subjectief en als mensen er op 'schieten' helpt dit om wat punten van een andere kant te bekijken. Sommige punten snijden hout, sommige iets minder. Egypte staat iets dichterbij dan Brazilie qua vergelijking maar ieder land is weer een boek op zich.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
En daar houdt het nuanceren niet op... En voordat je het weet heb je inmiddels zoveel genuanceerd dat er weinig van de genoemde overeenkomsten overblijven.
En als je dat dus een paar herhaalt - is namelijk niet de eerste keer dat Jerry zijn analyse post - dan kun je er gerust van uitgaan dat er maar weinig zin hebben in zo'n discussie.
Ik kan ernaast zitten natuurlijk, maar mijn gevoel is wel sterker dan het fundament waar zijn posts op staan.
Je gaat uit van het verkeerde.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:45 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Zolang dat niet duidelijk is ga ik uit van het eerste.
En jij gaat mij toch niet vertellen dat Erdogan geen Moslimbroer is? Eervol lid van een regionale politieke beweging?
Plus je hebt mijn vraag niet beantwoord.
Mijn antwoord is dat Erdogan (machoventje sidderend voor zijn TV) een exponent is van de Moslimbroers en hun welbekende strategie. Die is in Turkije niet anders dan elders.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 21:53 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
Dat is absoluut wel duidelijk. Ik stelde overigens eerder al een vraag en heb je ruim een uur de kans gegeven om er op te antwoorden. Het enige wat je doet is over vormfouten lullen.
Toch zelfde antwoord....quote:
En hoe is dit een antwoord op mijn vraag?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:06 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Mijn antwoord is dat Erdogan (machoventje sidderend voor zijn TV) een exponent is van de Moslimbroers en hun welbekende strategie. Die is in Turkije niet anders dan elders.
Het geldt niet voor de hele Akp maar Erdogan lijkt meer geinteresseerd in voormalige ottomaanse landen / moslimlanden dan in zn eigen land. Ik heb altijd een beetje t idee dat hij de landen van t oude ottomaanse rijk weer op 'een of andere manier' wil verenigen en dat is wellicht meer een persoonlijk doel en mogelijk ook om het gemis aan totale populariteit in eigen land daar te compenseren. Dat met die barakken is volgens mij ook geen Akp werk maar Erdogan die zn persoonlijke gallerij wil uitstallen, dat hij straks ook de man is na zn dood waarvan men zegt "deze grote moskee hebben we aan erdogan te danken" maar zoiets moet wel door een overgroot deel van de bevolking worden gesteund anders is het een trofee met bijsmaak.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:06 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Mijn antwoord is dat Erdogan (machoventje sidderend voor zijn TV) een exponent is van de Moslimbroers en hun welbekende strategie. Die is in Turkije niet anders dan elders.
dit soort posts altijd een teken dat het niveau ver te zoeken is, niet gek ook aangezien de gekkigheid alweer een aantal weken ten einde isquote:Op vrijdag 5 juli 2013 20:42 schreef JerryWesterby het volgende:
En het is niet 'na aanleiding' maar 'naar aanleiding'.
Ah dat is een dag na mn verjaardag.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:46 schreef zarGon het volgende:
Volgens Melih Gökçek gaat er wat gebeuren op 15 augustus. En zal men op andere (geplande) manieren protesteren, onder andere tijdens voetbalwedstrijden. Hij heeft heel wat opgesomd, ben wel beniewd wat er volgens hem gaat gebeuren op 15 augustus...
Toch is het niet zo moeilijk. Het islamisme pakt in verschillende landen verschillend uit, omdat die landen verschillend zijn. Net zoals communisme in Hongarije heel anders was dan in Oost-Duitsland, terwijl het toch hetzelfde communisme was. Het is toch geen gebed zonder eind om dat te begrijpen?quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:20 schreef Da.Rock het volgende:
[..]
En hoe is dit een antwoord op mijn vraag?
Weet je, never mind. Ik geef het op want ik zie een gebed zonder end aankomen.
En van jou heb ik nog geen enkel zinnig argument gelezen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
dit soort posts altijd een teken dat het niveau ver te zoeken is, niet gek ook aangezien de gekkigheid alweer een aantal weken ten einde is
Ho es eben..quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:53 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Toch is het niet zo moeilijk. Het islamisme pakt in verschillende landen verschillend uit, omdat die landen verschillend zijn. Net zoals communisme in Hongarije heel anders was dan in Oost-Duitsland, terwijl het toch hetzelfde communisme was. Het is toch geen gebed zonder eind om dat te begrijpen?
Ajax is heel anders dan Feyenoord, terwijl het toch allebei voetbal is.
Dat er geen extremistische aanslagen in Turkije waren betekent niet dat er geen islamisme was.
Wat ik nog veel raarder vind is dat hij het vuurtje in Turkije bleef opstoken terwijl de rechterlijke uitspraak over het Taksim project allang bekend moet zijn geweest bij hem.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 14:25 schreef Beathoven het volgende:
Waarom onderbreekt Erdogan zn reis abrupt en speciaal voor Egypte en ging hij er vandoor alsof alles ok was tijdens de protesten in zn eigen land. Dat geeft wel aan waar de prioriteiten liggen en hoe je 't ook wilt zien, het is op zn minst opmerkelijk te noemen.
Eh, nee, hoewel er overeenkomsten zijn in ideologie, zijn er gewoon nagenoeg geen overeenkomsten in de geschiedenis, strategie en tactiek van de MB en de AKP. Zelfs iemand die sceptisch staat tegenover Erdogan (bijvoorbeeld ik) kan zien dat er wel heel makkelijk gebruik wordt gemaakt van citaten uit zijn verleden om te bewijzen dat hij een geboren theocraat is.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 22:06 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
In die zin is het ook meer een generatieconflict dat zoiets als tegenspraak er nu is. De oude generatie ziet de jeugd mondiger worden en zich meer met politiek bemoeien. CHP, AKP en MHP zijn allemaal de verbinding kwijt maar CHP lijkt zich te herpakken. Dat Sarigul nu genoemd wordt is puur omdat Kilicdaroglu de tijd en de boodschap niet begrijpt en Sarigul de wereld van nu wel beter aankan.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, nee, hoewel er overeenkomsten zijn in ideologie, zijn er gewoon nagenoeg geen overeenkomsten in de geschiedenis, strategie en tactiek van de MB en de AKP. Zelfs iemand die sceptisch staat tegenover Erdogan (bijvoorbeeld ik) kan zien dat er wel heel makkelijk gebruik wordt gemaakt van citaten uit zijn verleden om te bewijzen dat hij een geboren theocraat is.
Zelfs ik geloof dat niet; ik denk dat de fouten van Erdogan veel meer te maken hebben met het Turkse leidersbeginsel, en het trieste gegeven dat niemand die in de buurt van de baas komt geacht wordt hem tegen te spreken. Erdogan heeft het contact met de straat verloren; hij is niet uit de 'tram die democratie heet' gestapt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |