abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128648013
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:27 schreef HiZ het volgende:
Het valt me gewoon op dat iedereen plotseling over politiek praat. Vorige week zat ik in de Simit Sarayi mijn krant te lezen beginnen de mensen aan de tafels voor en achter mij met elkaar de politieke situatie te bespreken.
Ben jij nou een Turk HiZ, of hoe zit dat nou?
I´m back.
pi_128652944
Even back on-topic. Vanavond gaan mensen weer om 19:00 (Turkse tijd) verzamelen bij Gezi Park. Ben benieuwd ....
pi_128654544
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:31 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ben jij nou een Turk HiZ, of hoe zit dat nou?
Ik ben elke maand 10 dagen in Istanbul, waar ik mijzelf zorgvuldig weghoudt van de expats daar en ik spreek Turks maar ben niet Turks.
pi_128654578
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 01:27 schreef HiZ het volgende:
Het valt me gewoon op dat iedereen plotseling over politiek praat. Vorige week zat ik in de Simit Sarayi mijn krant te lezen beginnen de mensen aan de tafels voor en achter mij met elkaar de politieke situatie te bespreken.
Eng hè?

Het is actueel dus spreekt men er over.
pi_128654709
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 12:48 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Eng hè?

Ik denk dat je je vergist, nog niet zo lang geleden ging je eerst uitgebreid peilen waar iemand stond voor je zelf je mening gaf. Nu gaan mensen kennelijk vrijer met elkaar in discussie; zoals Beathoven hierboven beschrijft zelfs kinderen die hun ouders meningen ter discussie stellen. Ook dat heb ik al meegemaakt, en ik vind het net zoals hij een hoopvol teken.
pi_128664007
Het is weer onrustig op het Taksim plein en in de Istiklal straat.
Eskimo Joe
  zaterdag 6 juli 2013 @ 18:46:17 #57
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_128664283
quote:
Schermutselingen politie en betogers Istanbul

De Turkse politie heeft zaterdag traangas en waterkanonnen ingezet tegen betogers die proberen het Gezipark in Istanbul binnen te komen. Daar was een demonstratie gepland.

De organisatoren van het protest hadden opgeroepen het park zaterdag binnen te gaan. De gouverneur van Istanbul waarschuwde dat de betoging illegaal is en dat de politie zou ingrijpen.

Het Gezipark en het aangrenzende Taksimplein waren sinds mei het epicentrum van wekenlange protesten tegen de regering.
NU.nl
Say what?
pi_128670636
Mooi woord... Schermutselingen. Ik vraag me af wie dat voor 't eerst uit de hoge hoed toverde.
pi_128670930
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 12:48 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Eng hè?

Het is nog maar 2 jaar geleden dat de decaan hier op de uni waarschuwde dat politiek beter buiten bepaalde producten kon blijven omdat het nogal gevoelig ligt. Er werd niet over gesproken. Een hele generatie werd geleerd zich maar beter niet met politiek te bemoeien ivm eerdere coups en het feit dat er weleens afranselingen door de politie plaatsvonden in steegjes. Dat kwam niet in de media en social media bestond nog niet.

Binnenskamers werd er natuurlijk wel over politiek gesproken. Ik kreeg van een collega zijn visie op het hele roadplan van de akp voorgeschoteld. Die gaf ze 30 jaar met een soort herconstructie van t ottomaanse rijk in een nieuw jasje erbij. Maar er was altijd iets met politiek alsof t iets geheimzinnigs was. Ik vroeg eens naar de voorkeur op een andere uni en toen was het stil en toen zei een collega "we're not so open about politics here".

En nu gaat het niet anders dan AKP dit en CHP dat en dan de BDP erachteraan. Het is nu lastig om een niet-politiek onderwerp te vinden. Een verschil van nacht en dag. Zelfs een oude professor stond (welliswaar binnenskamers) een hele preek te houden over waarom de regering fout bezig was en ik dacht daarvoor dat 't een akp liefhebber was. Dat was twee jaar geleden ontdenkbaar. Iedereen heeft er wel een mening over.

En ja, het is actueel maar het opent een deur naar de toekomst.

[ Bericht 16% gewijzigd door Beathoven op 06-07-2013 22:55:50 ]
pi_128679057
http://webtv.radikal.com.(...)aksime-mi-cikti.aspx

Deze halve gare woont bij mij in de buurt. We verwachten vandaag naar aanleiding van dit gebeuren een groot protest rondom de winkel van zijn familie. Vreemd genoeg verkopen die dus gewoon 24 uur per dag alcohol ook.
  zondag 7 juli 2013 @ 15:38:26 #61
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_128688288
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 22:33 schreef Beathoven het volgende:
Mooi woord... Schermutselingen. Ik vraag me af wie dat voor 't eerst uit de hoge hoed toverde.
http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/schermutselen

quote:
schermutseling zn. ‘klein gevecht, twist’
Mnl. Van der schermusselinghen die sie hadden gehad ... mit den hierden ‘over de schermutselingen die ze met de herders hadden gehad’ [1371; MNW schermutselinge]; vnnl. eenige lichte schermutselingen 1647; iWNT].
Afleiding van het pas later aangetroffen schermutsen ‘kleine gevechten houden’, mnl. scheermutsen ‘id.’ [ca. 1460; MNW schermutsen], ontleend aan Oudfrans escarmucher ‘id.’ [ca. 1360; Rey] (Nieuwfrans escarmoucher). Wellicht heeft Duits Scharmützel [14e eeuw; Kluge] invloed gehad op het Nederlandse woord. Het Franse woord gaat terug op de stam van het Germaanse werkwoord → schermen in de betekenis ‘vechten met een wapen’, waaruit Oudfrans escremir en Italiaans schermire ‘vechten’. De details van de ontlening en afleiding zijn onzeker. Mogelijk is Oudfrans escarmucher afgeleid van escharmuches ‘schermutseling’ [ca. 1360; Rey] (Nieuwfrans escarmouche), dat zelf met een onduidelijk achtervoegsel een afleiding is van escremie ‘gevecht’, bij Oudfrans escremir ‘vechten’; men veronderstelt echter ook wel ontlening via Italiaans scaramucciare ‘kleine gevechten houden’, een afleiding van het zn. scaramuccia ‘kort gevecht’, ouder scaramugio [voor 1348; DELI], afgeleid van schermire ‘vechten’.
♦ schermutselen ww. ‘kleine gevechten houden’. Vnnl. Een half uyre nae de beschanssinghe zijn de Spangiaerden uyt Zoetermeyr gecomen ... om te schermutselen [1574; iWNT beschansing]. Afleiding van schermutseling.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 7 juli 2013 @ 15:38:56 #62
386116 Ambipur
Is dood.
pi_128688316
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:51 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit soort posts altijd een teken dat het niveau ver te zoeken is, niet gek ook aangezien de gekkigheid alweer een aantal weken ten einde is w/
Begint weer :)
pi_128690239
quote:
Wellicht heeft Duits Scharmützel [14e eeuw; Kluge] invloed gehad op het Nederlandse woord.

Ik ga een geheime schermutselclub oprichten en net als in de film ga ik mezelf in elkaar slaan in een oude loods terwijl 30 anderen toekijken en helpen.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:41:53 #64
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128712085
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 10:48 schreef HiZ het volgende:
http://webtv.radikal.com.(...)aksime-mi-cikti.aspx

Deze halve gare woont bij mij in de buurt. We verwachten vandaag naar aanleiding van dit gebeuren een groot protest rondom de winkel van zijn familie. Vreemd genoeg verkopen die dus gewoon 24 uur per dag alcohol ook.
Nog geprotesteerd?
pi_128712184
Het park wordt vandaag weer geopend voor bezoekers.
  maandag 8 juli 2013 @ 09:49:10 #66
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128712244
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:46 schreef zarGon het volgende:
Het park wordt vandaag weer geopend voor bezoekers.
Zijn de plannen definitief van de baan?
pi_128713941
Ik ga t niet opzoeken want ik zit op de iphone en het forum is erg lastig doorzoeken maar ik meen dat iemand hier had gedeeld dat de rechtbank zich tegen enige bouwplannen in Taksim had uitgesproken.
pi_128714375
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:49 schreef Che_ het volgende:

[..]

Zijn de plannen definitief van de baan?
definitief weet ik niet, maar voorlopig gaat het niet door idd
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 8 juli 2013 @ 11:32:31 #69
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128714884
quote:
3s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

definitief weet ik niet, maar voorlopig gaat het niet door idd
Dat is jammer. Gaat er hopelijk wel van komen.
pi_128715026
Niet dus ;)

De "terroristen" krijgen hun zin. Protesteren loont. Bovendien zal t land helemaal op zn kop staan als men het alsnog zal doen en daar heeft onze regering ook niet zoveel zin in.
pi_128729037
Gaat weer lekker daar.

Ze hebben vanmiddag park weer vrijgegeven en nu pakken ze weer iedereen op die er komt ...

Ali Cerkezoglu (General of Istanbul Chamber of Medical Doctors) en Mücella Yapıcı (woordvoerder Taksim Solidarity Group) opgepakt ....
pi_128730138
Deputy Prime Minister Bülent Arınç: "We severly condemn this mentality of fighting against your own people."

Of course, he's talking about Egypt.

pi_128732417
Police waiting at the entrance of Taksim First Aid Hospital to take the incoming wounded protesters into custody.

pi_128732951
Loopt weer uit de hand dit. Alles en iedereen wordt opgepakt. Waar moet dit naar toe? Het is nu al 6 weken aan de gang en AKP wil er nog steeds niks van leren.

Waarom worden al die mensen opgepakt? Waarom staat er politie gewonden op te wachten bij een ziekenhuis? Waarom worden mensen die demonstranten met messen aanvallen niet opgepakt en vastgezet?

Zoveel vragen waar niemand een antwoord op kan geven ....
pi_128734142
De Akp bestempelt ze gewoon allemaal als terroristen en met dat stempel erop maakt t allemaal geen hol uit. Dan is t allemaal geoorloofd.
pi_128734304
http://www.odatv.com/n.php?n=vali-acti-polis-kapadi-0807131200 live Taksim Solidarity platform persconferentie
pi_128734378
32 man van Taksim Solidarity Platform opgepakt vandaag ...
pi_128734456
pi_128735299

Izmir _O_
pi_128737584
http://alkislarlayasiyoru(...)erine-bosaltan-polis

die gast aan het einde denkt dat hij aan het paintballen is ofzo ... mafkees
pi_128743778
Oppakken dat tuig !
pi_128744174
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:15 schreef PSV1990- het volgende:
Oppakken dat tuig !
:?

Ik zie geen berbers
pi_128745617
.. dus rond 13:00 zeggen ze "park is open", rond 17:00 sluiten ze park weer en pakken ze iedereen weer op en vallen ze demonstranten aan en rond 23:00 zeggen ze "park is open".

RIGHT
pi_128745755
De ramadan is begonnen

Ik verwacht dat de protesten straks wel ff ophouden of mildere vormen aannemen tot de periode voorbij is.

De beste wensen trouwens

[ Bericht 23% gewijzigd door Beathoven op 09-07-2013 01:42:14 ]
  dinsdag 9 juli 2013 @ 13:21:20 #86
321412 Baker_Boy
Kereltje van de bakker
pi_128755592
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:28 schreef Theoden het volgende:
[ afbeelding ]

Izmir _O_
Kirbis sehitleri..... _O_
Wanneer was dit?
- Resistance is futile
- Face down, Ass UP!!!
- Is anything better than see a glimpse of a stocking top under a girl skirt?
  dinsdag 9 juli 2013 @ 13:27:38 #87
321412 Baker_Boy
Kereltje van de bakker
pi_128755809
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 11:32 schreef Che_ het volgende:

[..]

Dat is jammer. Gaat er hopelijk wel van komen.
Waarom jammer?
- Resistance is futile
- Face down, Ass UP!!!
- Is anything better than see a glimpse of a stocking top under a girl skirt?
pi_128756110
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 00:26 schreef Beathoven het volgende:

[..]

:?

Ik zie geen berbers
Berbers tuig noemen :') RIfjes zijn tuig.
pi_128756924
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:21 schreef Baker_Boy het volgende:

[..]

Kirbis sehitleri..... _O_
Wanneer was dit?
Gisteren :)
pi_128763753
Triest, echt triest.....
Hier heb ik echt geen woorden meer voor.

(Man, met mes valt demonstranten aan en schopt een vrouw in de rug)
(Politie staat erbij en doet niks, die gast is aangehouden maar na verhoor weer vrij gelaten)
Eskimo Joe
pi_128764651
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 17:04 schreef Mercan het volgende:
Triest, echt triest.....
Hier heb ik echt geen woorden meer voor.

(Man, met mes valt demonstranten aan en schopt een vrouw in de rug)
(Politie staat erbij en doet niks, die gast is aangehouden maar na verhoor weer vrij gelaten)

Had ik toch al gepost? Zijn ouders hebben o.a. een bakkal in mijn wijk. De enige waar alcohol wordt verkocht en ze trekken zich verder niks aan van de nieuwe alcoholwet. Zijn vader heeft uitgebreid excuses aangeboden aan iedereen en hijzelf heeft gezegd dat hij zichzelf niet was. Hun winkel zou schade oplopen door de protesten (niet erg waarschijnlijk), , maar veel mensen in de buurt willen nu niet meer bij ze inkopen.

Ik ken 'm van gezicht, hij kwam nooit sympathiek over.
pi_128766607
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 17:30 schreef HiZ het volgende:

[..]

Had ik toch al gepost? Zijn ouders hebben o.a. een bakkal in mijn wijk. De enige waar alcohol wordt verkocht en ze trekken zich verder niks aan van de nieuwe alcoholwet. Zijn vader heeft uitgebreid excuses aangeboden aan iedereen en hijzelf heeft gezegd dat hij zichzelf niet was. Hun winkel zou schade oplopen door de protesten (niet erg waarschijnlijk), , maar veel mensen in de buurt willen nu niet meer bij ze inkopen.

Ik ken 'm van gezicht, hij kwam nooit sympathiek over.
Altijd fijn als er inside info komt!
Ik had jou post niet gezien.
Eskimo Joe
  dinsdag 9 juli 2013 @ 21:33:08 #93
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_128773408
quote:
'Politie doet huiszoeking bij Taksim-demonstranten'

De Turkse politie heeft huizen doorzocht van prominente leden van het Taksim Solidariteit Platform, de beweging die de protesten op het Taksimplein in Istanbul begon. Dat meldt de Turkse krant Hurriyet dinsdag op zijn Engelstalige website. De politie houdt 48 leden van het eerste uur van het platform sinds maandag vast.

De 48 actievoerders werden maandag gearresteerd tijdens de politieacties in het Gezipark aan de rand van het Taksimplein in Istanbul. Leden van het platform, een samenwerkingsverband van ruim 100 organisaties, begonnen vorige maand een actie tegen bouwplannen voor het park die uiteindelijk uitgroeiden tot massale demonstraties tegen de regering van premier Recep Tayyip Erdogan.

Bron: Volkskrant
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_128779541
zo kan 't ook he, zo kan 't ook..

in een andere dimensie
pi_128780501
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:27 schreef Baker_Boy het volgende:

[..]

Waarom jammer?
Hij zou Venetie nog watervrij maken en bestraten als de AKP het zou willen.
pi_128803383
Op 2 juni is de 19 jarige Ali Ismail in de stad Eskisehir tijdens een demonstratie aangevallen door nog onbekende personen en hij heeft helaas vandaag het leven gelaten.

19 jaar jong......
Nog zoveel te zien, nog zoveel te doen, nog zo veel te leren....
Allah rahmet eylesin (god hebbe zijn ziel)

Eskimo Joe
pi_128805331
RAMADAN MUBARAK !
pi_128810749
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:25 schreef Mercan het volgende:
Op 2 juni is de 19 jarige Ali Ismail in de stad Eskisehir tijdens een demonstratie aangevallen door nog onbekende personen en hij heeft helaas vandaag het leven gelaten.

19 jaar jong......
Nog zoveel te zien, nog zoveel te doen, nog zo veel te leren....
Allah rahmet eylesin (god hebbe zijn ziel)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het is hier vlakbij gebeurd.. Ben er net langsgelopen, iedereen heeft t erover.
pi_128811363
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 20:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is hier vlakbij gebeurd.. Ben er net langsgelopen, iedereen heeft t erover.
Is het druk in de stad??
Zag op TV voorbijkomen dat mensen de staat op zijn gegaan.
Eskimo Joe
pi_128811702
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:01 schreef Mercan het volgende:

[..]

Is het druk in de stad??
Zag op TV voorbijkomen dat mensen de staat op zijn gegaan.
Het studentenseizoen is voorbij.. wat gek klinkt voor NL waar de studenten vaak studeren en wonen in dezelfde stad door t hele jaar. maar we hebben hier 3 uni's en 3 campi's met studenten die vanuit t hele land komen. Na juni loopt t langzaam leeg. er is een protest gepland vandaag voor Ali maar niet in t deel waar ik zit. Het was rustig qua aantallen maar wat ik hier en daar opgevangen heb ging over dit.

Kan er helaas niet bijzijn want ik ga vannacht richting Istanbul en dan naar Brussel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')