Ze hebben inmiddels ook wel bijna alle groepen ter wereld gehad geloof ik. Misschien dat de regering zo uiteindelijk nog eens bij zichzelf uitkomt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:58 schreef Theoden het volgende:
/facepalm
http://www.hurriyetdailyn(...)=49858&NewsCatID=338
Ja de Arabisatie van Turkije verloopt rap, de broodheren uit Qatar moet men tevreden houden.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:58 schreef Theoden het volgende:
/facepalm
44% van de stemmen kunnen weer meer dan 50% van alle zetels in de 2de kamer zijn, ik meen dat ze toe in 2001? een percentage hadden gehaald van iets in de 30% maar toch meer dan 50% van de zetels en ze dus gewoon een regering hebben gevormdquote:Op zondag 30 juni 2013 23:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Vertel jij mij eens wat Erdogan kan doen met 44% van de stemmen? Welke van zijn plannen kan hij met dat percentage uitvoeren? Het is wel komisch dat fanboys als jij maar niet kunnen begrijpen dat Erdogan's carriere voorbij is als hij minder dan 50% haalt.
Besir Atalay zegt dat zijn woorden bewust zijn verdraaid en dat hij het woord Jood of Joodse lobby niet in de mond heeft genomen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 09:58 schreef Theoden het volgende:
/facepalm
De vrijheid van meningsuiting is in het geding en daar moet zeker niet al te lichtzinnig over worden gedaan, maar het is geen absoluut, allesovertreffend belang. Onder omstandigheden kunnen woorden heel schadelijk zijn voor de maatschappij. Onlangs heeft Nederland een oproep tot een bankrun strafbaar gesteld. Het EVRM erkent zulke verboden, zoals blijkt uit de legio aan toegestane uitzonderingsmogelijkheden.quote:Op maandag 1 juli 2013 18:50 schreef Capi het volgende:
[..]
Zou je ook uitleggen waarom je punt 2 en 3 schaart onder 'revolutie', ik vind ze namelijk zo bezien niet vallen onder de term 'revolutie' maar meer onder de vrijheid van expressie.
Hij heeft ofwel 3/5 van het parlement nodig of meer dan 50% van de stemmen in een referendum om de grondwet te wijzigen. Zonder wijziging van de grondwet is Erdogan's carriere voorbij.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 18:15 schreef Slayage het volgende:
[..]
44% van de stemmen kunnen weer meer dan 50% van alle zetels in de 2de kamer zijn, ik meen dat ze toe in 2001? een percentage hadden gehaald van iets in de 30% maar toch meer dan 50% van de zetels en ze dus gewoon een regering hebben gevormd
je bedoelt de wijzigingen voor het prsidentieel systeem? ik ben daar ook niet voor, hoop daarom ook dat dat niet doorgaatquote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hij heeft ofwel 3/5 van het parlement nodig of meer dan 50% van de stemmen in een referendum om de grondwet te wijzigen. Zonder wijziging van de grondwet is Erdogan's carriere voorbij.
Ja, zonder die wijzigingen moet Erdogan met pensioen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
je bedoelt de wijzigingen voor het prsidentieel systeem? ik ben daar ook niet voor, hoop daarom ook dat dat niet doorgaat
her en der wat demonstraties, maar niks noemenswaardigs iig, dus vandaar dat je weinig over hoort in de mediaquote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:20 schreef Ringo het volgende:
Hoe is de situatie nu in Turkije? Demonstratielust langzaam opgedroogd à la Occupy of nog steeds aan de gang? Je hoort er in mainstream media niks meer over.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:21 schreef Slayage het volgende:
Erdogan gaat echt wel inbinden nou hoor, zeker nu hij ziet wat er met zijn kameraad Morsi gebeurt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
goede vergelijking ook egypte en turkijequote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:43 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Erdogan gaat echt wel inbinden nou hoor, zeker nu hij ziet wat er met zijn kameraad Morsi gebeurt.
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:05 schreef Bilge het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting is in het geding en daar moet zeker niet al te lichtzinnig over worden gedaan, maar het is geen absoluut, allesovertreffend belang. Onder omstandigheden kunnen woorden heel schadelijk zijn voor de maatschappij. Onlangs heeft Nederland een oproep tot een bankrun strafbaar gesteld. Het EVRM erkent zulke verboden, zoals blijkt uit de legio aan toegestane uitzonderingsmogelijkheden.
Het probleem van punt 2 is het doel, gecombineerd met de tumultueze context: een eenvoudige demonstratie die alsmaar groter werd en allerlei verschillende soorten mensen trok, wordt door de algemeen directeur van Ulusal Kanal, Levent Kirca, gekanaliseerd richting het omverwerpen en ophangen van een democratisch gekozen premier. Door de context vormen deze woorden een reeële bedreiging. Hier zien we een botsing tussen democratie en vrije meningsuiting. Het democratische karakter van het land en respect voor de keuze van de kiezer weegt zwaarder, zowel absoluut als relatief, dan een minderheid die een defacto dictatuur wil scheppen.
Het probleem van punt 3 is het middel: door een artificiële economische crisis te veroorzaken hoopt men kiezers te overtuigen. Dit valt onder kiezersbedrog; met oneigenlijke middelen tracht men een rechtmatig verkozen leider te onttronen, terwijl eigenlijke middelen (retorische overtuiging) openstaan. In een dictatuur zou je dit middel kunnen aanwenden, het is geweldloos, maar in een democratie weegt de economische schade aan het land als geheel zwaarder dan het belang van enkelen om te kunnen zeggen wat ze willen.
Lichtelijk offtopic, maar deze foto wilde ik toch gepost hebben:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |