abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128813183
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het studentenseizoen is voorbij.. wat gek klinkt voor NL waar de studenten vaak studeren en wonen in dezelfde stad door t hele jaar. maar we hebben hier 3 uni's en 3 campi's met studenten die vanuit t hele land komen. Na juni loopt t langzaam leeg. er is een protest gepland vandaag voor Ali maar niet in t deel waar ik zit. Het was rustig qua aantallen maar wat ik hier en daar opgevangen heb ging over dit.

Kan er helaas niet bijzijn want ik ga vannacht richting Istanbul en dan naar Brussel.
Goede reis!
Eskimo Joe
pi_128813322
Dank je :)
pi_128821806
Hoe was jullie eerst ramdan dag :D
pi_128822991
https://www.facebook.com/TurkishProtests/posts/175499162621119:0

Kadikoy nu

Handig, internet in de bus. Het werkt ook eens voor de verandering
  donderdag 11 juli 2013 @ 03:42:35 #105
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_128824094
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 13:27 schreef Baker_Boy het volgende:

[..]

Waarom jammer?
Moet de regering voortaan buigen voor elke groep hippies die een bouwproject dwarsboomt? Ga je nooit meer wat kunnen bouwen.
pi_128824634
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 03:42 schreef Che_ het volgende:

[..]

Moet de regering voortaan buigen voor elke groep hippies die een bouwproject dwarsboomt? Ga je nooit meer wat kunnen bouwen.
Rechter heeft besloten ...
pi_128829009
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 17:25 schreef Mercan het volgende:
Op 2 juni is de 19 jarige Ali Ismail in de stad Eskisehir tijdens een demonstratie aangevallen door nog onbekende personen en hij heeft helaas vandaag het leven gelaten.

19 jaar jong......
Nog zoveel te zien, nog zoveel te doen, nog zo veel te leren....
Allah rahmet eylesin (god hebbe zijn ziel)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
19 is zo jong nog ;( Daders nog onbekend?
pi_128837426
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:28 schreef PSV1990- het volgende:
Soms kun je beter niks zeggen...
Eskimo Joe
pi_128837449
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 11:28 schreef Ambipur het volgende:

[..]

19 is zo jong nog ;( Daders nog onbekend?
Vooralsnog onbekend ja, ik zag op facebook wel filmpjes voorbijkomen van eventuele daders.
Eskimo Joe
pi_128837483
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 01:19 schreef Beathoven het volgende:
https://www.facebook.com/TurkishProtests/posts/175499162621119:0

Kadikoy nu

Handig, internet in de bus. Het werkt ook eens voor de verandering
Zeker handig.
Ik zat vorige week in Koc (slechte wifi) en in Ulusoy (prima wifi).
Eskimo Joe
pi_128843837
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:40 schreef Mercan het volgende:

[..]

Soms kun je beter niks zeggen...
?
pi_128845603
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 15:42 schreef Mercan het volgende:

[..]

Zeker handig.
Ik zat vorige week in Koc (slechte wifi) en in Ulusoy (prima wifi).
3G van Vodafone doet het altijd, geen gedoe met wifi die niet of nauwelijks werkt.
pi_128860459
Met twee turken tijdelijk en per toeval in de meest joods-conservatieve wijk in antwerpen wonen, dat is wel maf.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 16:16:19 #114
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_128875618
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2013 00:28 schreef PSV1990- het volgende:
Lekkere PSV gehaktballen gegeten bij ADO.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_128899575
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 17:30 schreef HiZ het volgende:

[..]

Had ik toch al gepost? Zijn ouders hebben o.a. een bakkal in mijn wijk. De enige waar alcohol wordt verkocht en ze trekken zich verder niks aan van de nieuwe alcoholwet. Zijn vader heeft uitgebreid excuses aangeboden aan iedereen en hijzelf heeft gezegd dat hij zichzelf niet was. Hun winkel zou schade oplopen door de protesten (niet erg waarschijnlijk), , maar veel mensen in de buurt willen nu niet meer bij ze inkopen.

Ik ken 'm van gezicht, hij kwam nooit sympathiek over.
Hoor net dat deze gast naar Marokko / Casablanca is "gevlucht".
Eskimo Joe
pi_128899779
Hierbij een aantal van mijn foto's uit Istanbul.

1)

2)

3)

4)

5)

6)

7)

8)
Eskimo Joe
pi_128953213
Goeie foto's!

Een stuk over Ali Ismail en een project waar ik en mn team aan hebben gewerkt in de Milliyet.

http://www.milliyet.com.t(...)/1736374/default.htm
pi_129035736
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23741518.asp

Best stoer dat Erdogan na mij ook inziet dat een Creditcard ellende is en hij een ieder opdraagt die dingen niet te activeren.
  vrijdag 19 juli 2013 @ 23:14:41 #119
321412 Baker_Boy
Kereltje van de bakker
pi_129140137
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2013 03:42 schreef Che_ het volgende:

[..]

Is dit werkelijk jouw argument???
- Resistance is futile
- Face down, Ass UP!!!
- Is anything better than see a glimpse of a stocking top under a girl skirt?
  zondag 21 juli 2013 @ 16:51:50 #120
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_129189197
quote:
Turks echtpaar viert bruiloft tussen betogers

Een witte helm voor de bruid en een rode voor de bruidegom, zaterdag op hun bruiloft in Istanbul. De twee leerden elkaar kennen bij de massale straatprotesten tegen de regering-Erdogan en besloten hun huwelijk dan ook te vieren in het symbolische Gezipark. Met een voorspelbaar gevolg: de politie zette het waterkanon in tegen de honderden gasten.

Gezipark en het naburige Taksimplein in Istanbul zijn sinds eind mei herhaaldelijk het toneel van straatprotest tegen Erdogan. Het bruidspaar, Nuray Cokol en Ozgur Kaya, leerden elkaar kennen tijdens één van die demonstraties. Ze wilden dan ook hun huwelijk op deze symbolische plek vieren.

Maar de politie had de toegang tot het park gebarricadeerd. Verschillende honderden sympathisanten van het koppel waren opgedaagd om mee te vieren, maar ze kregen in de plaats een nat pak. Mogelijk zat er ook een chemisch product in het waterkanon, want de jongeren klaagden over ademhalingsproblemen en pijn aan de ogen.

De bruid, helemaal in het wit, droeg voor de zekerheid een helm en had ook een gasmasker bij zich. Dat was voor de gelegenheid versierd met bloemen.
Bron: AD
pi_129189619
quote:
De twee leerden elkaar kennen bij de massale straatprotesten tegen de regering-Erdogan en besloten hun huwelijk dan ook te vieren in het symbolische Gezipark.
Doen ze goed, trouwen al na een paar weken _O-
pi_129207349
quote:
11s.gif Op zondag 21 juli 2013 16:51 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Helaas laat de politie zelfs zo'n stelletje dat gaat trouwen niet met rust ;(

Weer onrustig weekeinde in Istanbul

In de Turkse stad Istanbul was het dit weekeinde weer onrustig. Zondag demonstreerden opnieuw enkele honderden mensen tegen de regering van premier Recep Tayyip Erdogan. De politie was met waterkanonnen aanwezig, maar tot onlusten kwam het niet.

Zaterdagavond kwam het tot in het Gezipark tot rellen toen de politie met geweld een trouwpartij verstoorde en daarbij waterkanonnen, traangas en rubberkogels gebruikte.

De verliefden hadden elkaar tijdens de massale demonstraties rond het Gezipark leren kennen en vonden dit een goede lokatie voor hun huwelijksfeest. De bruid was in het wit gekleed en voorzien van een bijpassend wit gasmasker en een met bloemen versierde helm.

Volgens getuigen kwam uit de waterkannen water waarin chemicaliën zaten die hetzelfde effect hadden als traangas. Veel mensen hadden last van ademhalingsmoeilijkheden en pijnlijke ogen. De politie achtervolgde de betogers tot in de drukke winkelstraten, waar veel winkelend publiek op de been was. Buitenlandse toeristen reageerden geschokt, aldus ooggetuigen. Meerdere betogers werden gearresteerd.

Het Gezipark is het symbool gewoden van het verzet tegen Erdogan en zijn autoritaire regeerstijl.

Met zijn harde optreden tegen de betogers heeft Erdogan inmiddels veel goodwill verloren onder de kiezers. Volgens een opiniepeiling zou zijn regeringspartij AKP nu nog op 44 procent van de stemmen kunnen rekenen als er nu verkiezingen zouden zijn. Vorig jaar februari was dat nog ruim 53 procent.
http://www.telegraaf.nl/b(...)g_in_Istanbul__.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_129223107
Turks hof geeft groen licht bouw in Gezipark

De herbouw van een imposant kazernecomplex uit de Ottomaanse tijd kan doorgaan op het terrein van het Gezipark in het centrum van Istanbul. Een administratieve rechtbank heeft dat bepaald, meldden Turkse media maandag. De voortgang van het fel omstreden project was begin juni tot staan gebracht door een lagere rechter.

Het recente protest tegen de verrijzenis van het in 1940 gesloopte complex mondde in mei uit tot massale betogingen tegen het regeringsbeleid van premier Recep Tayyip Erdogan. Het park waar het complex stond, werd het epicentrum van de heftige krachtmeting tussen voor- en tegenstanders van Erdogan.

http://www.volkskrant.nl/(...)uw-in-Gezipark.dhtml
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_129227912
De sfeer in Beyoglu is volgens mij raar gespannen. Het ene moment is er niks aan de hand en dan plotseling slaat het helemaal om en staan er een paar honderd mensen lawaai te maken en leuzen te roepen.

Ik had zelf zaterdagavond dat ik gewoon op Istiklal liep en toen de benen moest nemen omdat er een spuitend waterkanon hard rijdend door de straat heen kwam.
pi_129258631
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 18:59 schreef HiZ het volgende:
De sfeer in Beyoglu is volgens mij raar gespannen. Het ene moment is er niks aan de hand en dan plotseling slaat het helemaal om en staan er een paar honderd mensen lawaai te maken en leuzen te roepen.

Ik had zelf zaterdagavond dat ik gewoon op Istiklal liep en toen de benen moest nemen omdat er een spuitend waterkanon hard rijdend door de straat heen kwam.
Het wordt een vreemd onstabiel land als dit te lang blijft doorgaan. De harmonie van pak en beet een jaar geleden is in elk geval flink verstoord.
pi_129258692
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het wordt een vreemd onstabiel land als dit te lang blijft doorgaan. De harmonie van pak en beet een jaar geleden is in elk geval flink verstoord.
Om me heen hoor ik dat mensen denken dat het tot de verkiezingen volgend jaar (gemeentes) zo gaat blijven.
pi_129289767
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:40 schreef HiZ het volgende:

[..]

Om me heen hoor ik dat mensen denken dat het tot de verkiezingen volgend jaar (gemeentes) zo gaat blijven.
Ik hoorde in Turkije weer dat na de rustige periode van de ramadan het zal gaan escaleren Koerdische kwestie zal op gaan laaien met alle gevolgen van dien.
Eskimo Joe
  woensdag 24 juli 2013 @ 15:19:00 #128
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_129293031
Ha, daar zijn de apen van de staatscensuur weer.
quote:
"De mediabazen ondermijnen de Turkse democratie", schrijft Yavuz Baydar in de New York Times. De ombudsman van de grote pro-regeringskrant Sabah is gisteren ontslagen, omdat hij te kritisch is geweest op de regering.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)sman-ontslagen.dhtml
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_129336267
Volgens mij bevinden we ons in de spreekwoordelijke "calm before the storm" mbt Egypte. Het leger heeft opgeroepen tot massale counter-protesten komende vrijdag. Dat betekent dus dat er morgen grote groepen pro's en anti's zich op de straten zullen begeven. Vreemde oproep van het leger vind ik zelf, want de gevolgen zijn voorspelbaar.
pi_129339763
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2013 16:38 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Vreemd onstabiel land? :')

Je praat niet over miljoenen die de straat op gaan, het zijn er een paar honderd, hooguit paar duizend.
pi_129340370
Gelukkig zijn er geen relschoppers in Eskisehir te bekennen, behalve dat veel plekken gevandaliseerd is met spuitbussen ed. :r
pi_129347482
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 19:06 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Vreemd onstabiel land? :')

Je praat niet over miljoenen die de straat op gaan, het zijn er een paar honderd, hooguit paar duizend.
Tussen een paar honderd en een paar duizend zit wel wat verschil kerel ;)
  vrijdag 26 juli 2013 @ 18:30:54 #133
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_129376027
Zo'n Zargon topic: Gezi gaat er nog wat gebeuren. Ik zou zeggen: Erdogan gaat er nog wat gebeuren. Erdogan houdt zich heel erg stil, net als zijn aanhangers op dit forum. En dat is niet voor niks. Erdogan heeft zijn lesje geleerd. En die les is dat de moderne, tolerante, democratische, open samenleving er aan komt, of je nou wil of niet.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_129659592
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2013 18:30 schreef JerryWesterby het volgende:
Zo'n Zargon topic: Gezi gaat er nog wat gebeuren. Ik zou zeggen: Erdogan gaat er nog wat gebeuren. Erdogan houdt zich heel erg stil, net als zijn aanhangers op dit forum. En dat is niet voor niks. Erdogan heeft zijn lesje geleerd. En die les is dat de moderne, tolerante, democratische, open samenleving er aan komt, of je nou wil of niet.
Ik zou willen dat ik het met je eens kon zijn, maar autoritaire leiders gaan zelden weg zonder erg veel schade te veroorzaken. Gisteren was het weer raak in Taksim. In de Volkskrant stond dat 'publiek' applaudiseerden voor de demonstranten. Dat geeft dan wel weer hoop en komt overeen met wat ik persoonlijk heb gezien in Istanbul.
pi_129663825
Vandaag is het weer raak. Er worden gewoon "random" mensen opgepakt, zoals in dit filmpje. Zitten gewoon twee oudere mannen te eten en bam ....

pi_129665594
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Tussen een paar honderd en een paar duizend zit wel wat verschil kerel ;)
Ookal zijn het er 50.000, dat is nog steeds minder dan 0.1% dan het totale bevolking.
pi_129665785
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 23:53 schreef Theoden het volgende:
Vandaag is het weer raak. Er worden gewoon "random" mensen opgepakt, zoals in dit filmpje. Zitten gewoon twee oudere mannen te eten en bam ....

Dat random mag je wel onderbouwen. Hoe weet je dat ze random zijn opgepakt? En wat de aanleiding is geweest?
pi_129673207
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 00:40 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Dat random mag je wel onderbouwen. Hoe weet je dat ze random zijn opgepakt? En wat de aanleiding is geweest?
Dat zie je toch? Politie loopt langs en zijn er bijna voorbij. Opeens draait er één zich om en gaat ze oppakken. Enige wat er gebeurd kan zijn is dat ze iets hebben gezegd, maar kom op zeg. Moet je dan meteen zo hard optreden?

Gisteren waren er genoeg berichten dat er mensen werden opgepakt die niet actief deelnamen aan de protesten, maar wel zaten te klappen voor diegenen die in de protestmars meeliepen .... Waar gaat dit naartoe? Echt niemand is meer veilig, alles wat los en vastzit wordt opgepakt en ik heb het idee dat zelfs Erdogan er geen controle meer over heeft.
pi_129673328

Dit zijn trouwens beelden van zelfde straat als filmpje van hierboven. Je ziet de man in dat wit/gele overhemd al aan tafel zitten daar. Is voor mij bewijs genoeg dat hij niet actief deelneemt aan de demonstraties/rellen of wat je het ook wil noemen. Paar minuten later keert politie terug en pakt hem gewoon op ....

Maar jullie zullen er vast wel weer een reden voor hebben of een reden voor verzinnen. Stel je voor dat iemand een keer toegeeft dat de politie en/of AKP fout bezig is. Jullie wereld zal dan vast instorten.
pi_129675827
Dit is hoe ze in Turkije regeren op dit moment: Ben je tegen, hoppa gevangenis in.

http://www.todayszaman.co(...)-party-official.html
  zondag 4 augustus 2013 @ 12:50:29 #141
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_129675940
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:46 schreef Theoden het volgende:
Dit is hoe ze in Turkije regeren op dit moment: Ben je tegen, hoppa gevangenis in.

http://www.todayszaman.co(...)-party-official.html
We maken van Turkije gewoon weer een simpele dictatuur. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_129678373
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 12:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

We maken van Turkije gewoon weer een simpele dictatuur. :')
Helaas wel en ik weet echt niet hoe en wanneer hier een einde aan gaat komen. Turkije glijdt heel langzaam richting een Islamitische dictatuur. Nu zullen er vast weer mensen komen die zeggen dat AKP bijna 50% van de stemmen heeft gehaald, maar een gekozen regering is niet meteen gelijk aan een democratische regering.

Ik snap gewoon niet hoe blind sommige mensen kunnen zijn om niet in te zien dat er geen democratie is in Turkije. De ene dag worden de Kemalisten aangepakt, daarna de homo's, daarna de gematigde moslims, daarna de voetballers, de media, politie ... alles en iedereen komt aan de beurt en als je niet ja wil knikken dan krijg je een enkeltje gevangenis via een speciale rechtbank.
pi_129681755
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 14:33 schreef Theoden het volgende:

[..]

Helaas wel en ik weet echt niet hoe en wanneer hier een einde aan gaat komen. Turkije glijdt heel langzaam richting een Islamitische dictatuur. Nu zullen er vast weer mensen komen die zeggen dat AKP bijna 50% van de stemmen heeft gehaald, maar een gekozen regering is niet meteen gelijk aan een democratische regering.

Ik snap gewoon niet hoe blind sommige mensen kunnen zijn om niet in te zien dat er geen democratie is in Turkije. De ene dag worden de Kemalisten aangepakt, daarna de homo's, daarna de gematigde moslims, daarna de voetballers, de media, politie ... alles en iedereen komt aan de beurt en als je niet ja wil knikken dan krijg je een enkeltje gevangenis via een speciale rechtbank.
Ik ben straks 3 weken in Turkije waarvan een deel in Istanbul. Ik zal mijn ervaringen delen hoe veilig het wel of juist niet was en of ik random ben opgepakt. I will keep you posted.
pi_129682171
Ik heb er eigenlijk helemaal niets van gemerkt, ben in Istanbul, Eskisehir, Antalya, Kemer en Afyon geweest. Buiten dat sommige prachtige gebouwen door hoerenkinderen is bevuild met spuitbussen heb ik niets gemerkt van bovenstaande dingen.
pi_129693943
Morgen kunnen er flinke rellen uitbreken ben ik bang.

Morgen is de uitspraak van Ergenekon zaak. Er zijn bussen met demonstranten vanuit heel Turkije onderweg naar Silivri waar de zitting is. Er zijn al enkele berichten op Twitter dat sommige bussen worden tegengehouden/teruggestuurd.
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:44:42 #146
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_129699903
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 16:42 schreef xminator het volgende:
Ik heb er eigenlijk helemaal niets van gemerkt, ben in Istanbul, Eskisehir, Antalya, Kemer en Afyon geweest. Buiten dat sommige prachtige gebouwen door hoerenkinderen is bevuild met spuitbussen heb ik niets gemerkt van bovenstaande dingen.
Jij kent hun moeders?
pi_129701500
quote:
14s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:44 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Jij kent hun moeders?
Ze zijn het dan ook niet letterlijk maar figuurlijk (althans sommigen zouden het ook letterlijk kunnen zijn), gewoon je eigen omgeving aan het verkloten. Dan ben je gewoon een idioot eerste klas.
  maandag 5 augustus 2013 @ 00:50:49 #148
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_129702138
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 00:31 schreef xminator het volgende:

[..]

Ze zijn het dan ook niet letterlijk maar figuurlijk (althans sommigen zouden het ook letterlijk kunnen zijn), gewoon je eigen omgeving aan het verkloten. Dan ben je gewoon een idioot eerste klas.
Daar ben ik het mee eens. Dat kleine percentage dat het letterlijk vergald voor de meerderheid.
Maar opmerkingen zoals de jouwe zorgen er voor dat er buiten de cirkel van aangaande verder/meer gevochten wordt, waarbij het oorspronkelijke doel vergeten wordt. (wat in de huidige rel trouwens al zo is).
pi_129705664
Afgelopen weekend was ik in Instanbul. We zouden eten bij mama shelter echter dit restaurant stond midden in de demonstratie. Op iedere hoek stond een peloton van ME´ERS. De sfeer was redelijk intimiderend en het werd drukker en drukker. Vrij veel pers erbij. Na 5 min het hebben aangekeken waren we weg gegaan. Toen ik weg ging kwamen er weer een peloton van de politie aan. Niet leuk als je er tussen staat, vooral niet in zulke smalle straatjes.
pi_129734924
quote:
Bij het politie-optreden werd van beide kanten veel geweld gebruikt. De politie zette pepperspray in tegen de vechtende jongeren.
Wat is dat, chemische spray door Nederlandse politie. Dat kan toch niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')