Goede reis!quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het studentenseizoen is voorbij.. wat gek klinkt voor NL waar de studenten vaak studeren en wonen in dezelfde stad door t hele jaar. maar we hebben hier 3 uni's en 3 campi's met studenten die vanuit t hele land komen. Na juni loopt t langzaam leeg. er is een protest gepland vandaag voor Ali maar niet in t deel waar ik zit. Het was rustig qua aantallen maar wat ik hier en daar opgevangen heb ging over dit.
Kan er helaas niet bijzijn want ik ga vannacht richting Istanbul en dan naar Brussel.
Moet de regering voortaan buigen voor elke groep hippies die een bouwproject dwarsboomt? Ga je nooit meer wat kunnen bouwen.quote:
Rechter heeft besloten ...quote:Op donderdag 11 juli 2013 03:42 schreef Che_ het volgende:
[..]
Moet de regering voortaan buigen voor elke groep hippies die een bouwproject dwarsboomt? Ga je nooit meer wat kunnen bouwen.
19 is zo jong nogquote:Op woensdag 10 juli 2013 17:25 schreef Mercan het volgende:
Op 2 juni is de 19 jarige Ali Ismail in de stad Eskisehir tijdens een demonstratie aangevallen door nog onbekende personen en hij heeft helaas vandaag het leven gelaten.
19 jaar jong......
Nog zoveel te zien, nog zoveel te doen, nog zo veel te leren....
Allah rahmet eylesin (god hebbe zijn ziel)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vooralsnog onbekend ja, ik zag op facebook wel filmpjes voorbijkomen van eventuele daders.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:28 schreef Ambipur het volgende:
[..]
19 is zo jong nogDaders nog onbekend?
Zeker handig.quote:Op donderdag 11 juli 2013 01:19 schreef Beathoven het volgende:
https://www.facebook.com/TurkishProtests/posts/175499162621119:0
Kadikoy nu
Handig, internet in de bus. Het werkt ook eens voor de verandering
3G van Vodafone doet het altijd, geen gedoe met wifi die niet of nauwelijks werkt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:42 schreef Mercan het volgende:
[..]
Zeker handig.
Ik zat vorige week in Koc (slechte wifi) en in Ulusoy (prima wifi).
Lekkere PSV gehaktballen gegeten bij ADO.quote:
Hoor net dat deze gast naar Marokko / Casablanca is "gevlucht".quote:Op dinsdag 9 juli 2013 17:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Had ik toch al gepost? Zijn ouders hebben o.a. een bakkal in mijn wijk. De enige waar alcohol wordt verkocht en ze trekken zich verder niks aan van de nieuwe alcoholwet. Zijn vader heeft uitgebreid excuses aangeboden aan iedereen en hijzelf heeft gezegd dat hij zichzelf niet was. Hun winkel zou schade oplopen door de protesten (niet erg waarschijnlijk), , maar veel mensen in de buurt willen nu niet meer bij ze inkopen.
Ik ken 'm van gezicht, hij kwam nooit sympathiek over.
Is dit werkelijk jouw argument???quote:Op donderdag 11 juli 2013 03:42 schreef Che_ het volgende:
[..]
Moet de regering voortaan buigen voor elke groep hippies die een bouwproject dwarsboomt? Ga je nooit meer wat kunnen bouwen.
quote:Turks echtpaar viert bruiloft tussen betogers
Een witte helm voor de bruid en een rode voor de bruidegom, zaterdag op hun bruiloft in Istanbul. De twee leerden elkaar kennen bij de massale straatprotesten tegen de regering-Erdogan en besloten hun huwelijk dan ook te vieren in het symbolische Gezipark. Met een voorspelbaar gevolg: de politie zette het waterkanon in tegen de honderden gasten.
Gezipark en het naburige Taksimplein in Istanbul zijn sinds eind mei herhaaldelijk het toneel van straatprotest tegen Erdogan. Het bruidspaar, Nuray Cokol en Ozgur Kaya, leerden elkaar kennen tijdens één van die demonstraties. Ze wilden dan ook hun huwelijk op deze symbolische plek vieren.
Maar de politie had de toegang tot het park gebarricadeerd. Verschillende honderden sympathisanten van het koppel waren opgedaagd om mee te vieren, maar ze kregen in de plaats een nat pak. Mogelijk zat er ook een chemisch product in het waterkanon, want de jongeren klaagden over ademhalingsproblemen en pijn aan de ogen.
De bruid, helemaal in het wit, droeg voor de zekerheid een helm en had ook een gasmasker bij zich. Dat was voor de gelegenheid versierd met bloemen.
Bron: AD
Doen ze goed, trouwen al na een paar wekenquote:De twee leerden elkaar kennen bij de massale straatprotesten tegen de regering-Erdogan en besloten hun huwelijk dan ook te vieren in het symbolische Gezipark.
Helaas laat de politie zelfs zo'n stelletje dat gaat trouwen niet met rustquote:
Het wordt een vreemd onstabiel land als dit te lang blijft doorgaan. De harmonie van pak en beet een jaar geleden is in elk geval flink verstoord.quote:Op maandag 22 juli 2013 18:59 schreef HiZ het volgende:
De sfeer in Beyoglu is volgens mij raar gespannen. Het ene moment is er niks aan de hand en dan plotseling slaat het helemaal om en staan er een paar honderd mensen lawaai te maken en leuzen te roepen.
Ik had zelf zaterdagavond dat ik gewoon op Istiklal liep en toen de benen moest nemen omdat er een spuitend waterkanon hard rijdend door de straat heen kwam.
Om me heen hoor ik dat mensen denken dat het tot de verkiezingen volgend jaar (gemeentes) zo gaat blijven.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het wordt een vreemd onstabiel land als dit te lang blijft doorgaan. De harmonie van pak en beet een jaar geleden is in elk geval flink verstoord.
Ik hoorde in Turkije weer dat na de rustige periode van de ramadan het zal gaan escaleren Koerdische kwestie zal op gaan laaien met alle gevolgen van dien.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Om me heen hoor ik dat mensen denken dat het tot de verkiezingen volgend jaar (gemeentes) zo gaat blijven.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)sman-ontslagen.dhtmlquote:"De mediabazen ondermijnen de Turkse democratie", schrijft Yavuz Baydar in de New York Times. De ombudsman van de grote pro-regeringskrant Sabah is gisteren ontslagen, omdat hij te kritisch is geweest op de regering.
Vreemd onstabiel land?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 16:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het wordt een vreemd onstabiel land als dit te lang blijft doorgaan. De harmonie van pak en beet een jaar geleden is in elk geval flink verstoord.
Tussen een paar honderd en een paar duizend zit wel wat verschil kerelquote:Op donderdag 25 juli 2013 19:06 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Vreemd onstabiel land?
Je praat niet over miljoenen die de straat op gaan, het zijn er een paar honderd, hooguit paar duizend.
Ik zou willen dat ik het met je eens kon zijn, maar autoritaire leiders gaan zelden weg zonder erg veel schade te veroorzaken. Gisteren was het weer raak in Taksim. In de Volkskrant stond dat 'publiek' applaudiseerden voor de demonstranten. Dat geeft dan wel weer hoop en komt overeen met wat ik persoonlijk heb gezien in Istanbul.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:30 schreef JerryWesterby het volgende:
Zo'n Zargon topic: Gezi gaat er nog wat gebeuren. Ik zou zeggen: Erdogan gaat er nog wat gebeuren. Erdogan houdt zich heel erg stil, net als zijn aanhangers op dit forum. En dat is niet voor niks. Erdogan heeft zijn lesje geleerd. En die les is dat de moderne, tolerante, democratische, open samenleving er aan komt, of je nou wil of niet.
Ookal zijn het er 50.000, dat is nog steeds minder dan 0.1% dan het totale bevolking.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Tussen een paar honderd en een paar duizend zit wel wat verschil kerel
Dat random mag je wel onderbouwen. Hoe weet je dat ze random zijn opgepakt? En wat de aanleiding is geweest?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 23:53 schreef Theoden het volgende:
Vandaag is het weer raak. Er worden gewoon "random" mensen opgepakt, zoals in dit filmpje. Zitten gewoon twee oudere mannen te eten en bam ....
Dat zie je toch? Politie loopt langs en zijn er bijna voorbij. Opeens draait er één zich om en gaat ze oppakken. Enige wat er gebeurd kan zijn is dat ze iets hebben gezegd, maar kom op zeg. Moet je dan meteen zo hard optreden?quote:Op zondag 4 augustus 2013 00:40 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Dat random mag je wel onderbouwen. Hoe weet je dat ze random zijn opgepakt? En wat de aanleiding is geweest?
We maken van Turkije gewoon weer een simpele dictatuur.quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:46 schreef Theoden het volgende:
Dit is hoe ze in Turkije regeren op dit moment: Ben je tegen, hoppa gevangenis in.
http://www.todayszaman.co(...)-party-official.html
Helaas wel en ik weet echt niet hoe en wanneer hier een einde aan gaat komen. Turkije glijdt heel langzaam richting een Islamitische dictatuur. Nu zullen er vast weer mensen komen die zeggen dat AKP bijna 50% van de stemmen heeft gehaald, maar een gekozen regering is niet meteen gelijk aan een democratische regering.quote:Op zondag 4 augustus 2013 12:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We maken van Turkije gewoon weer een simpele dictatuur.
Ik ben straks 3 weken in Turkije waarvan een deel in Istanbul. Ik zal mijn ervaringen delen hoe veilig het wel of juist niet was en of ik random ben opgepakt. I will keep you posted.quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:33 schreef Theoden het volgende:
[..]
Helaas wel en ik weet echt niet hoe en wanneer hier een einde aan gaat komen. Turkije glijdt heel langzaam richting een Islamitische dictatuur. Nu zullen er vast weer mensen komen die zeggen dat AKP bijna 50% van de stemmen heeft gehaald, maar een gekozen regering is niet meteen gelijk aan een democratische regering.
Ik snap gewoon niet hoe blind sommige mensen kunnen zijn om niet in te zien dat er geen democratie is in Turkije. De ene dag worden de Kemalisten aangepakt, daarna de homo's, daarna de gematigde moslims, daarna de voetballers, de media, politie ... alles en iedereen komt aan de beurt en als je niet ja wil knikken dan krijg je een enkeltje gevangenis via een speciale rechtbank.
Jij kent hun moeders?quote:Op zondag 4 augustus 2013 16:42 schreef xminator het volgende:
Ik heb er eigenlijk helemaal niets van gemerkt, ben in Istanbul, Eskisehir, Antalya, Kemer en Afyon geweest. Buiten dat sommige prachtige gebouwen door hoerenkinderen is bevuild met spuitbussen heb ik niets gemerkt van bovenstaande dingen.
Ze zijn het dan ook niet letterlijk maar figuurlijk (althans sommigen zouden het ook letterlijk kunnen zijn), gewoon je eigen omgeving aan het verkloten. Dan ben je gewoon een idioot eerste klas.quote:
Daar ben ik het mee eens. Dat kleine percentage dat het letterlijk vergald voor de meerderheid.quote:Op maandag 5 augustus 2013 00:31 schreef xminator het volgende:
[..]
Ze zijn het dan ook niet letterlijk maar figuurlijk (althans sommigen zouden het ook letterlijk kunnen zijn), gewoon je eigen omgeving aan het verkloten. Dan ben je gewoon een idioot eerste klas.
Wat is dat, chemische spray door Nederlandse politie. Dat kan toch niet.quote:Bij het politie-optreden werd van beide kanten veel geweld gebruikt. De politie zette pepperspray in tegen de vechtende jongeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |