Het is meer een reeks dan een slowchat. Toen het geopend werd, is er ook gezegd dat het geen gewone SC is. Geen plaats voor praat over hoe je dag bijvoorbeeld is maar praat over Apple gerelateerde dingen. Dat gaat verder ook wel goed hoor. Gelukkig bestaat dit topic niet uit mensen die foto's posten van hun avondeten of zo.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dit is een SlowChat voor een reden.
Gewoon om nee.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:28 schreef Dimens het volgende:
Ik zit mij zo eens af te vragen heh, waarom gaan het iPhone topic, het iPad topic en het Apple topic hier in DIG niet gewoon samen en wordt het een algemeen Apple topic?
Nee, tenzij je allemaal programma's aan hebt staan. Je hebt wel met een dubbelklik op de homeknop alle programma's afgelogen?quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:30 schreef RaymanNL het volgende:
Is het normaal als m'n iPhone in 1 nacht 25% van zn accupercentage verliest
Tenzij je een turn-by-turn navigatie-app aan hebt staan is er niets dat permanent in de achtergrond kan draaien.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:09 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, tenzij je allemaal programma's aan hebt staan. Je hebt wel met een dubbelklik op de homeknop alle programma's afgelogen?
Nieuw kabeltje.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:19 schreef Federer-fan het volgende:
Het oplaadsnoer van mijn iPhone doet vreemd. Soms laadt mijn iPhone helemaal niet op, maar even later hoor ik tien keer per minuut dat pingeltje dat hij contact maakt met mijn computer en aan het opladen is. Is dit te verhelpen of heb ik gewoon een nieuw kabeltje nodig?
Zijn die ergens anders te koop dan in de Apple Stores en online?quote:
Ff gegoogled en lees idd verhalen van mensen die daarmee het probleem al dan niet tijdelijk hebben opgelost. Ik ga nog es informeren hoeveel vervanging van grafische kaart dan wel moederbord kost. Dan kan ik altijd nog besluiten reflow te doen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:30 schreef Khadgar het volgende:
[..]
reflow is de enige zinnige optie en daarna zsm doorverkopen.
Genoeg neppers, maar die elektrocuteren je dus die zou ik niet kopenquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:35 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Zijn die ergens anders te koop dan in de Apple Stores en online?
Nja, ik bedoel wel van Apple.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:53 schreef DaMook het volgende:
[..]
Genoeg neppers, maar die elektrocuteren je dus die zou ik niet kopen.
Videokaart is meestal lastig te krijgen (want Apple). Moederbord vervangen heeft geen zin (videokaart is los meestal). Ik heb 1 mac een jaar extra leven gegeven, een andere 2 dagen. Het wisselt heel erg.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ff gegoogled en lees idd verhalen van mensen die daarmee het probleem al dan niet tijdelijk hebben opgelost. Ik ga nog es informeren hoeveel vervanging van grafische kaart dan wel moederbord kost. Dan kan ik altijd nog besluiten reflow te doen.
Dat kan het inderdaad niet zijn, die programma's staan bevroren op de achtergrond. Maargoed, de accu zal wel naar z'n grootjen zijnquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:09 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, tenzij je allemaal programma's aan hebt staan. Je hebt wel met een dubbelklik op de homeknop alle programma's afgelogen?
Beiden in iTunes, onder het tabje Apps geloof ik.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 13:24 schreef J.Appleseed het volgende:
iTunes downloadt automatisch alle apps die ik op mijn iPad zet ook naar mijn computer. Natuurlijk nergens voor nodig, want ik doe toch niets met die apps op mijn computer? Kan ik dit ergens uitzetten?
Ook zie ik in iTunes Wi-Fi sync twee keer mijn computer staan. Dit komt doordat ik OS X laatst opnieuw heb geïnstalleerd, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat onder de huidige installatie (die van 24 juli) ook die "apps" geschaard worden?
[ afbeelding ]
Het automatisch downloaden heb ik uiteindelijk gevonden in iTunes Preferences, maar ik weet nog steeds niet hoe ik mijn computer authoriseer voor app-synchronisatie. Waar staat dat dan volgens jou?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 16:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Beiden in iTunes, onder het tabje Apps geloof ik.
Oh sorry niet goed gelezen, ik dacht dat je met downloaden bedoelde dat ze tijdens het syncen naar je ipad gekopieerd werden.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:46 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Het automatisch downloaden heb ik uiteindelijk gevonden in iTunes Preferences, maar ik weet nog steeds niet hoe ik mijn computer authoriseer voor app-synchronisatie. Waar staat dat dan volgens jou?
[ [url=welp]afbeelding[/url] ]
Dat is het hem juist; ik kan bij "Apps" niet synchroniseren zoals bij "Muziek". Ik kan alleen aanvinken apps automatisch te installeren maar dat is 't ook niet...quote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Oh sorry niet goed gelezen, ik dacht dat je met downloaden bedoelde dat ze tijdens het syncen naar je ipad gekopieerd werden.
Je tweede vraag gaat wel over het synchroniseren van apps toch? Klik in iTunes op je iPad, ga na het tabje Apps of Applicaties en schakel daar het synchroniseren in. Kan het niet precies opzoeken want ik heb geen iOS-apparaat bij de hand.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Scroll eens een centimeter naar beneden.
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 18:58 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik kan alleen aanvinken apps automatisch te installeren maar dat is 't ook niet...
Geen probleem, ga ik één dezer dagen wel eens naar de aMac of zoquote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ok sorry blijkbaar is het te lang geleden voor me
Nou, ik heb een nieuw kabeltje gekocht maar hij laadt nog steeds niet op.quote:
Dan dunkt me dat je Lightning-connector naar de haaien is.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 19:51 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nou, ik heb een nieuw kabeltje gekocht maar hij laadt nog steeds niet op.Het pingeltje dat hij contact maakt, krijg ik wel, maar verder gebeurt er niets.
Ik heb net een nieuwe lightningkabel gekocht. Of bedoel je iets anders?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:16 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dan dunkt me dat je Lightning-connector naar de haaien is.
Ja, de USB poort zou ook nog kunnen maar ik heb het over de poort in je iDevice waar je die kabel in duwt:quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:18 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik heb net een nieuwe lightningkabel gekocht. Of bedoel je iets anders?
Ik heb de kabel trouwens in een andere USB-poort in mijn computer gedaan en nu laadt hij wel op. Zou het aan de USB-poort kunnen liggen? Ik bedoel, kennelijk wel, maar ik vind het zo gek.
O, oké. En dan moet hij terug naar de fabriek neem ik aan?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:33 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ja, de USB poort zou ook nog kunnen maar ik heb het over de poort in je iDevice waar je die kabel in duwt.
Woeps! Nee, dat is dan een lightningpoort. Haalde de twee even door elkaar, sorryquote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:34 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
O, die poort in mijn iPhone heet een lightningconnector?
Dat ligt eraan waar je hem binnenbrengt. Bij Apple heb je kans dat ze je apparaat gewoon vervangen (wel eerst dus een iTunes/iCloud backup maken!) aangezien de poort volgens mij aan het moederbord zit en dat erg duur is om te maken.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:34 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
En dan moet hij terug naar de fabriek neem ik aan?
Weet niet of terugzetten naar de fabrieksinstellingen nog nut zou kunnen hebben?
Maar ik kan hem veel beter naar Apple terugbrengen toch, als de kans er is dat ik daar gewoon een nieuwe krijg?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:35 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat ligt eraan waar je hem binnenbrengt. Bij Apple heb je kans dat ze je apparaat gewoon vervangen (wel eerst dus een iTunes/iCloud backup maken!) aangezien de poort volgens mij aan het moederbord zit en dat erg duur is om te maken.
Mocht je hem naar je providerwinkel of zo brengen, sturen zij hem waarschijnlijk door naar Apple waar 'ie alsnog wordt vervangen.
Dat laatste zou je even kunnen proberen; weet niet of het helpt maar niet geschoten is altijd mis!
Jepquote:Op vrijdag 26 juli 2013 20:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar ik kan hem veel beter naar Apple terugbrengen toch, als de kans er is dat ik daar gewoon een nieuwe krijg?
Oké, bedankt. Hij doet het nu trouwens wel weer.quote:
Breng 'm er toch maar heen is mijn adviesquote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:14 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Oké, bedankt. Hij doet het nu trouwens wel weer.Snap er weinig van.
Moet ik dan het doosje, alle toebehoren die ik er destijds bij kreeg en de pakbon ook meenemen?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 22:49 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Breng 'm er toch maar heen is mijn adviesAls 'ie het niet altijd 100% goed doet is er wat mij betreft meer dan voldoende reden om garantie te claimen!
Dat zou ik niet weten. Even met Apple bellen/mailen - en niet vergeten een afspraak te maken bij de Genius barquote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:15 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Moet ik dan het doosje, alle toebehoren die ik er destijds bij kreeg en de pakbon ook meenemen?
nee en nee en neequote:Op zaterdag 27 juli 2013 10:15 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Moet ik dan het doosje, alle toebehoren die ik er destijds bij kreeg en de pakbon ook meenemen?
Heb je echt zoveel opgeruimd? Zeker externe HD van ..TB?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 23:00 schreef mega-worstje het volgende:
Even m'n macbook opgeruimd, het was nodig, zullen we maar zeggen![]()
Dit is van de interne harde schijfquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:25 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Heb je echt zoveel opgeruimd? Zeker externe HD van ..TB?
Moet zeker wel goed aanvullen al die extra ruimte..
Damn, dan was die heul erg vervuildquote:Op zaterdag 27 juli 2013 16:42 schreef mega-worstje het volgende:
[..]
Dit is van de interne harde schijf
Ziet er goed uit. Werk of privé aanschaf? Waar? Prijs? Eerste ervaring?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:08 schreef nietzman het volgende:
Hoera nieuw 500mb per seconde speelgoed!.
Muziek en appsquote:Op donderdag 1 augustus 2013 22:45 schreef Federer-fan het volgende:
Wat is het verschil tussen de App Store en iTunes?
Oké, bedankt.quote:
Kun je wel zien hoeveel wat gebruikt he.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:12 schreef Federer-fan het volgende:
Vandaag kreeg ik een melding op mijn iPhone 5 dat iCloud geen backup kon maken omdat er meer dan 5 GB op staat. Is dat gewoomn een kwestie van foto's en filmpjes deleten? Kan me niet voorstellen dat er al zoveel opstaat aan filmpjes en foto's maar ik weet niet waar het anders in zou moeten zitten.
Ja, ik zie het al. 4,2 GB aan foto's en filmpjes.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 19:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Kun je wel zien hoeveel wat gebruikt he.
In Frankrijk is bijna alles zowat duurder.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 11:21 schreef Pino112 het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk prijsverschillen tussen bijv de Franse Apple Store en de Nederlandse?
2TB Time Machine is in Nederland 299, maar in Frankrijk 339..
http://store.apple.com/nl/browse/home/specialdealsquote:Op zondag 4 augustus 2013 00:12 schreef Woods het volgende:
Laatst hoorde ik op de radio een commercial waarin ze tweedehans Apple producten opgelapt spot goedkoop verkochten. Alleen aan het einde praatte de stem zo snel dat ik de site niet hoorde, een van jullie die weet wat ik bedoel?
https://leapp.nl?quote:Op zondag 4 augustus 2013 00:12 schreef Woods het volgende:
Laatst hoorde ik op de radio een commercial waarin ze tweedehans Apple producten opgelapt spot goedkoop verkochten. Alleen aan het einde praatte de stem zo snel dat ik de site niet hoorde, een van jullie die weet wat ik bedoel?
Nog steeds te duur en dat was hem niet, het was een denk ik niet gecertificeerde Apple verkoper.quote:Op zondag 4 augustus 2013 01:07 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
http://store.apple.com/nl/browse/home/specialdeals
Dit kun je toch niet menen?quote:
Naar de Apple Storequote:Op zondag 4 augustus 2013 16:02 schreef wolferl het volgende:
Iemand die hier verstand van heeft?
Ik heb een Apple TV gekregen van een kameraad.
Het gaat om de 3e Generatie. Alles in mijn tv geplugd, maar hij blijft maar zoeken naar Datum en Tijd instellingen. Remote controle van Apple reageert ook niet. Wat te doen?
Kijk, zo kom je nog eens ergens. Deze link kende ik nog niet.quote:
Mailen met devs vaak ookquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:44 schreef Dimens het volgende:
Vet. Ik had een reactie achtergelaten bij een App over een bepaalde functie en die hebben ze nu erin gezet.
Een reactie achterlaten werkt dus blijkbaar wel.
remote pairen, WiFi of ethernet pluggenquote:Op zondag 4 augustus 2013 16:02 schreef wolferl het volgende:
Iemand die hier verstand van heeft?
Ik heb een Apple TV gekregen van een kameraad.
Het gaat om de 3e Generatie. Alles in mijn tv geplugd, maar hij blijft maar zoeken naar Datum en Tijd instellingen. Remote controle van Apple reageert ook niet. Wat te doen?
Ik las net ergens dat Brand (Burn: http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/Dutch/home.html) .MKV kan branden. Maar weet niet zeker of dat wel klopt dus.. maar het proberen waard! Anders: Perian installeren, Quicktime Pro hebben, MKV openen in Quicktime, opslaan als .mov of .avi (geloof dat beide kan?), en de .mov of .avi branden met iDVD of je favo brand programma.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:28 schreef Godtje het volgende:
Weet iemand met welke tool ik het beste een MKV naar DVD kan zetten?
Handbrake doet alleen MP4
Wat een gedoe... die had ik idd al ergens gevonden. Waarom heeft de mac niet iets als winaviquote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik las net ergens dat Brand (Burn: http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/Dutch/home.html) .MKV kan branden. Maar weet niet zeker of dat wel klopt dus.. maar het proberen waard! Anders: Perian installeren, Quicktime Pro hebben, MKV openen in Quicktime, opslaan als .mov of .avi (geloof dat beide kan?), en de .mov of .avi branden met iDVD of je favo brand programma.
Bij 'CPU' in dat overzicht staat ook gewoon G4.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:08 schreef J.Appleseed het volgende:
Zonet uit nostalgie nog even mijn PowerMac G4 opgestart. Dat dacht ik althans, maar System Profiler geeft aan dat 't een PowerMac G3 is
Nu weet ik dat de interne componenten, m.u.v. de CPU, gelijk zijn aan die van een G3 maar ik dacht dat de graphite behuizing toch kenmerkend was voor de G4?
Als ik Google op "PowerMac1,2" wordt die ook telkens als een G4 benoemd.
[ afbeelding ]
't Gaat dus om dit model:
[ afbeelding ]
Daarom vind ik het zo vreemd dat 'ie het als een G3 ziet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bij 'CPU' in dat overzicht staat ook gewoon G4.
Als het een iPad-app betreft kun je in het iPad-topic je ei wel kwijt, bij een iPhone-app heb je het iPhone-topic. Is het een universal app kun je het in beide topics vermeldenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:59 schreef Federer-fan het volgende:
Beetje offtopic misschien, maar heb net iHandy Carpenter gekocht. Wel leuk, met een waterpas, liniaal etc. Mooie graphics.
Is er een apart topic voor leuke apps?
Oké, bedankt, wist niet dat er een apart iPhonetopic is.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:30 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Als het een iPad-app betreft kun je in het iPad-topic je ei wel kwijt, bij een iPhone-app heb je het iPhone-topic. Is het een universal app kun je het in beide topics vermelden
Open een Terminal venster, typ "ps -A | grep nzbd". Dan krijg je waarschijnlijk 2 processen, 1 is wat je zojuist getypt hebt, de andere is sabnzbd. Beiden hebben een process id, een nummer, die staat vooran (hier 50838 bijvoorbeeld), welke het is wijst zichzelf. Typ dan sudo kill nummer, wachtwoord invoeren en hij zou gestopt moeten zijn. Mogelijk kun je sudo achterwege laten, heb je geen admin rechten nodig om het te killen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:45 schreef -Menn0- het volgende:
Hoe stop ik een programma wat niet bij "Forceer stop" staat of een icoontje heeft?
Sabnzbd doet het niet meer, dus ik wilde een nieuwe versie installeren. Maar ik kan de oude versie niet weg gooien omdat hij zegt dat het programma nog draait.
Thnxquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Open een Terminal venster, typ "ps -A | grep nzbd". Dan krijg je waarschijnlijk 2 processen, 1 is wat je zojuist getypt hebt, de andere is sabnzbd. Beiden hebben een process id, een nummer, die staat vooran (hier 50838 bijvoorbeeld), welke het is wijst zichzelf. Typ dan sudo kill nummer, wachtwoord invoeren en hij zou gestopt moeten zijn. Mogelijk kun je sudo achterwege laten, heb je geen admin rechten nodig om het te killen.
Naar Amsterdam gaan, krijg je een nieuwe.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:05 schreef oLexie het volgende:
Mweeeehhhhhh, het rubber om de stekker van mijn oplader is stuk (MacBook), ik wil er geen gaar plakband omheen doen en ook geen nieuwe a 70 euro aanschaffen. Kan ik het dicht smelten ofzo?![]()
[ afbeelding ]
Ahja, wacht, ik ben gewoon verzekerd.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:07 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Naar Amsterdam gaan, krijg je een nieuwe.
Gewoon een afspraak maken bij de Apple Store in Amsterdam, valt onder een bepaalde kwaliteitseis.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:09 schreef oLexie het volgende:
[..]
Ahja, wacht, ik ben gewoon verzekerd.![]()
Ik ben een vrouw, geen verstand van, hoe pak ik dat aan? De verzekering is via school.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:10 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Gewoon een afspraak maken bij de Apple Store in Amsterdam, valt onder een bepaalde kwaliteitseis.
Waarschijnlijk niet, zij komen met het argument dat er maar een half jaar garantie op opladers zit.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:12 schreef oLexie het volgende:
[..]
Bedankt! Kan het niet gewoon bij iedere Macstore?
Begin september 2012 heb ik hem in ontvangst genomen, wanneer ze hem op school aangeschaft hebben weet ik niet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, zij komen met het argument dat er maar een half jaar garantie op opladers zit.
Hoe oud is ie btw?
Ik wist niet dat laders ook zo makkelijk werden vervangen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:10 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Gewoon een afspraak maken bij de Apple Store in Amsterdam, valt onder een bepaalde kwaliteitseis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |