Ik las net ergens dat Brand (Burn: http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/Dutch/home.html) .MKV kan branden. Maar weet niet zeker of dat wel klopt dus.. maar het proberen waard! Anders: Perian installeren, Quicktime Pro hebben, MKV openen in Quicktime, opslaan als .mov of .avi (geloof dat beide kan?), en de .mov of .avi branden met iDVD of je favo brand programma.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 22:28 schreef Godtje het volgende:
Weet iemand met welke tool ik het beste een MKV naar DVD kan zetten?
Handbrake doet alleen MP4
Wat een gedoe... die had ik idd al ergens gevonden. Waarom heeft de mac niet iets als winaviquote:Op donderdag 8 augustus 2013 23:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik las net ergens dat Brand (Burn: http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/Dutch/home.html) .MKV kan branden. Maar weet niet zeker of dat wel klopt dus.. maar het proberen waard! Anders: Perian installeren, Quicktime Pro hebben, MKV openen in Quicktime, opslaan als .mov of .avi (geloof dat beide kan?), en de .mov of .avi branden met iDVD of je favo brand programma.
Bij 'CPU' in dat overzicht staat ook gewoon G4.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:08 schreef J.Appleseed het volgende:
Zonet uit nostalgie nog even mijn PowerMac G4 opgestart. Dat dacht ik althans, maar System Profiler geeft aan dat 't een PowerMac G3 is
Nu weet ik dat de interne componenten, m.u.v. de CPU, gelijk zijn aan die van een G3 maar ik dacht dat de graphite behuizing toch kenmerkend was voor de G4?
Als ik Google op "PowerMac1,2" wordt die ook telkens als een G4 benoemd.
[ afbeelding ]
't Gaat dus om dit model:
[ afbeelding ]
Daarom vind ik het zo vreemd dat 'ie het als een G3 ziet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 10:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bij 'CPU' in dat overzicht staat ook gewoon G4.
Als het een iPad-app betreft kun je in het iPad-topic je ei wel kwijt, bij een iPhone-app heb je het iPhone-topic. Is het een universal app kun je het in beide topics vermeldenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 21:59 schreef Federer-fan het volgende:
Beetje offtopic misschien, maar heb net iHandy Carpenter gekocht. Wel leuk, met een waterpas, liniaal etc. Mooie graphics.
Is er een apart topic voor leuke apps?
Oké, bedankt, wist niet dat er een apart iPhonetopic is.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 11:30 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Als het een iPad-app betreft kun je in het iPad-topic je ei wel kwijt, bij een iPhone-app heb je het iPhone-topic. Is het een universal app kun je het in beide topics vermelden
Open een Terminal venster, typ "ps -A | grep nzbd". Dan krijg je waarschijnlijk 2 processen, 1 is wat je zojuist getypt hebt, de andere is sabnzbd. Beiden hebben een process id, een nummer, die staat vooran (hier 50838 bijvoorbeeld), welke het is wijst zichzelf. Typ dan sudo kill nummer, wachtwoord invoeren en hij zou gestopt moeten zijn. Mogelijk kun je sudo achterwege laten, heb je geen admin rechten nodig om het te killen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:45 schreef -Menn0- het volgende:
Hoe stop ik een programma wat niet bij "Forceer stop" staat of een icoontje heeft?
Sabnzbd doet het niet meer, dus ik wilde een nieuwe versie installeren. Maar ik kan de oude versie niet weg gooien omdat hij zegt dat het programma nog draait.
Thnxquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:52 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Open een Terminal venster, typ "ps -A | grep nzbd". Dan krijg je waarschijnlijk 2 processen, 1 is wat je zojuist getypt hebt, de andere is sabnzbd. Beiden hebben een process id, een nummer, die staat vooran (hier 50838 bijvoorbeeld), welke het is wijst zichzelf. Typ dan sudo kill nummer, wachtwoord invoeren en hij zou gestopt moeten zijn. Mogelijk kun je sudo achterwege laten, heb je geen admin rechten nodig om het te killen.
Naar Amsterdam gaan, krijg je een nieuwe.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:05 schreef oLexie het volgende:
Mweeeehhhhhh, het rubber om de stekker van mijn oplader is stuk (MacBook), ik wil er geen gaar plakband omheen doen en ook geen nieuwe a 70 euro aanschaffen. Kan ik het dicht smelten ofzo?![]()
[ afbeelding ]
Ahja, wacht, ik ben gewoon verzekerd.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:07 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Naar Amsterdam gaan, krijg je een nieuwe.
Gewoon een afspraak maken bij de Apple Store in Amsterdam, valt onder een bepaalde kwaliteitseis.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:09 schreef oLexie het volgende:
[..]
Ahja, wacht, ik ben gewoon verzekerd.![]()
Ik ben een vrouw, geen verstand van, hoe pak ik dat aan? De verzekering is via school.
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:10 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Gewoon een afspraak maken bij de Apple Store in Amsterdam, valt onder een bepaalde kwaliteitseis.
Waarschijnlijk niet, zij komen met het argument dat er maar een half jaar garantie op opladers zit.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:12 schreef oLexie het volgende:
[..]
Bedankt! Kan het niet gewoon bij iedere Macstore?
Begin september 2012 heb ik hem in ontvangst genomen, wanneer ze hem op school aangeschaft hebben weet ik niet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:13 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, zij komen met het argument dat er maar een half jaar garantie op opladers zit.
Hoe oud is ie btw?
Ik wist niet dat laders ook zo makkelijk werden vervangen?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 22:10 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Gewoon een afspraak maken bij de Apple Store in Amsterdam, valt onder een bepaalde kwaliteitseis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |