Ja, zonder enig probleem op mijn 2009 iMac.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Overigens vraag ik me af of je Mac überhaupt wel Mountain Lion kan draaien als hij nog met Leopard (10.5) of eerder geleverd is.
Oké, bedankt voor je uitleg.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Lion (10.7) en Mountain Lion (10.8) kan je alleen kopen via de Mac App Store. En de Mac App Store werkt alleen op op Snow Leopard (10.6), Lion en Mountain Lion. Vandaar dat je eerst Snow Leopard moet kopen als je huidige versie nog ouder is.
Overigens vraag ik me af of je Mac überhaupt wel Mountain Lion kan draaien als hij nog met Leopard (10.5) of eerder geleverd is.
Hoezo? Mijn 2008 iMac werd met 10.5 geleverd en zou nu ook nog Mountain Lion kunnen draaien, net als 2007 iMacs die met 10.4 geleverd zijn.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Lion (10.7) en Mountain Lion (10.8) kan je alleen kopen via de Mac App Store. En de Mac App Store werkt alleen op op Snow Leopard (10.6), Lion en Mountain Lion. Vandaar dat je eerst Snow Leopard moet kopen als je huidige versie nog ouder is.
Mijn iMac uit 2007 doet ook makkelijk Mountain Lion. Zelfs Windows 8 in een VirtualBox gaat nog best.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 20:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, zonder enig probleem op mijn 2009 iMac.
Misschien een geval van hindsight bias, maar ik heb nog steeds het idee dat mijn 2008 iMac (2.4 GHz Intel Core 2 Duo, 6GB RAM, 500GB 7200RPM HDD) 'snappier' was dan mijn huidige 2011 MacBook Pro (2.4 GHz Intel Core i5, 8GB RAM) met de originele 500GB 5400RPM HDD. Beide computers dan met OS X Lion (draai nu Mountain Lion maar de MacBook sluit daarmee verschrikkelijk traag af).quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn iMac uit 2007 doet ook makkelijk Mountain Lion. Zelfs Windows 8 in een VirtualBox gaat nog best.
Klopt inderdaad. Het is me eerder nooit opgevallen maar hebben ze hierbij nu werkelijk het RAM-compartiment naar beneden geplaatst t.o.v. de reguliere versie?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Huh, dit heb ik helemaal gemist, maar in maart heeft Apple de optie toegevoegd om een iMac met geïntegreerde VESA-mount te bestellen: http://store.apple.com/nl/mac/family/imac/imac-vesa
[ afbeelding ]
Volgens mij is hij gewoon hetzelfde:quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:43 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Het is me eerder nooit opgevallen maar hebben ze hierbij nu werkelijk het RAM-compartiment naar beneden geplaatst t.o.v. de reguliere versie?
Of zit die bij de reguliere versie beneden de ingang van de voet?
Ah ja, inderdaadquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Volgens mij is hij gewoon hetzelfde:
[ afbeelding ]
Dat laatste heb ik wel aangepast, door in te stelen dat het vijfdagen op de server moet blijven staan.quote:Op zondag 21 juli 2013 12:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ja. Het Planet-account ondersteunt geen push. Waarschijnlijk geen IMAP ook, dus je zit lekker met POP3 te werken. Wat betekent dat?
- Er is geen synchronisatie met de server: als je een mail leest op je telefoon blijft hij als ongelezen op de server staan.
- Als je niet specifiek instelt dat de mail op de server moet blijven staan, wordt mail van de server verwijderd zodra hij door een e-mailclient opgehaald is. Als je telefoon je desktop-client dus steeds voor is ontvang je nooit meer mail op je desktop.
Dat klinkt niet heel veilig.quote:- Je wachtwoord wordt in plaintext over het internet verstuurd.
Waarom? Want degene die ik help heeft al vele jaren Planet. Toch maar een Hotmailaccount gebruiken als account voor de iPhome?quote:Het is sowieso een heel slecht idee om iets belangrijks als je e-mailadres te koppelen aan welke internetprovider je toevallig vandaag hebt.
Omdat wisselen van e-mailadres een enorme onderneming is: er is van alles en nogwat aan accounts gekoppeld aan dat adres. Nu beperk je jezelf onnodig in je keuze van internetprovider. Planet (KPN ADSL?) kan nu dan misschien een goed alternatief zijn, maar in de toekomst? Wat als kabel in prijs/kwaliteit blijft toenemen en ADSL niet? Wat als ze glasvezel bij je in de straat leggen? Zodra jij je KPN opzegt verdwijnt je e-mailadres.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:06 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Waarom? Want degene die ik help heeft al vele jaren Planet. Toch maar een Hotmailaccount gebruiken als account voor de iPhome?
twitter:rachidfinge twitterde op maandag 22-07-2013 om 00:46:59Dus daarom is de Apple Developer website al dagenlang plat: hackers zijn binnengedrongen en hebben mogelijk data gestolen, meldt Apple nu. reageer retweet
Het is ze niet gelukt:quote:Op maandag 22 juli 2013 00:51 schreef Pino112 het volgende:
Dus daarom is de Apple Developer website al dagenlang plat: hackers zijn binnengedrongen en hebben mogelijk data gestolen, meldt Apple nu.
quote:Last Thursday, an intruder attempted to secure personal information of our registered developers from our developer website. Sensitive personal information was encrypted and cannot be accessed, however, we have not been able to rule out the possibility that some developers’ names, mailing addresses, and/or email addresses may have been accessed. In the spirit of transparency, we want to inform you of the issue. We took the site down immediately on Thursday and have been working around the clock since then.
In order to prevent a security threat like this from happening again, we’re completely overhauling our developer systems, updating our server software, and rebuilding our entire database. We apologize for the significant inconvenience that our downtime has caused you and we expect to have the developer website up again soon.
En jij wil keihard beweren met de standaard configuratie (en dito basis geheugen) dat je meer dan 4 vensters vervolgens open kan houden zonder dat je Mac gaat blazen?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:10 schreef J.Appleseed het volgende:
Hoezo? Mijn 2008 iMac werd met 10.5 geleverd en zou nu ook nog Mountain Lion kunnen draaien, net als 2007 iMacs die met 10.4 geleverd zijn.
Allejezus, tuurlijkquote:Op maandag 22 juli 2013 15:07 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En jij wil keihard beweren met de standaard configuratie (en dito basis geheugen) dat je meer dan 4 vensters vervolgens open kan houden zonder dat je Mac gaat blazen?
Nieuwe webmailomgeving, rich UI en eindelijk weg van dat lelijke Outlook Web Access. Prima om "semi-spam"/eenmalige online-registratiemail erop te laten binnenkomen.quote:Op zondag 21 juli 2013 13:20 schreef Pino112 het volgende:
En als KPN je abo een maand te vroeg opzegt ben je ook alles kwijt.
Been there, done that. Sindsdien Gmail.
Office for Mac 2011 (Home & Student Edition) erbij kopen. Dan heb je geen problemen met conversie. Daarnaast Dropbox gebruiken voor je documenten zodat je documenten op al je computers/mobiel in sync zijn, zodat je altijd met de meest recente versie van een document werkt zonder dat je ingewikkeld met USB-sticks (die je altijd vergeet) aan de weer bent.quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:39 schreef Californium het volgende:
Hoi,
Mag ik als n00b even een domme vraag komen stellen?binnenkort heb ik een nieuwe baan en ga ik verhuizen naar ver en omdat ik mijn huidige laptop heb gesloopt wil ik graag een nieuwe. Omdat ik op werk een pc heb, en ik mijn graag een kleine makkelijk mee te nemen laptop wil hebben(voor in de trein of naar conferenties) zat ik te kijken naar 11 inch macbook air. omdat ik niet veel verstand heb van macs vroeg ik mij af hoe het zit met word / pp/ excel bestanden gebruiken/maken op de mac en vervolgens weer naar de pc?
OS X? Windows? Alle games? Zoals jij beschrijft hoe is hoe het hoort te werken. Het zijn systeemknoppen, geen bureaubladknoppen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:12 schreef mega-worstje het volgende:
Ik heb een vraagje, als ik in-game mn f knoppen gebruik worden ze gewoon genegeerd in game en voert die de functie uit zoals die zou doen als je op je bureaublad zit. Kent iemand dit probleem en hoe kan ik dit verhelpen. Het gekke is dat hij dit eerst niet deed..
Wine via OSX (edit), en ik snap dat het systeemknoppen zijn maar als ik een applicatie heb geopend die deze een andere functie toewijst zou hij deze toch moeten pakken?quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
OS X? Windows? Alle games? Zoals jij beschrijft hoe is hoe het hoort te werken. Het zijn systeemknoppen, geen bureaubladknoppen.
Nee. Als je de functie van de F-knop wil moet je fn ingedrukt houden. Of de instelling aanvinken dat je juist de systeemfuncties met de fn-knop wil bedienen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:16 schreef mega-worstje het volgende:
[..]
Wine via OSX (edit), en ik snap dat het systeemknoppen zijn maar als ik een applicatie heb geopend die deze een andere functie toewijst zou hij deze toch moeten pakken?
Slechts E 140 verschil.quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Aangezien het ons geld niet is heb je niets aan ons antwoord denk ik.
De Air of wachten totdat Apple de Pro update en met een Haswell processor voorziet.quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:42 schreef Ethanolic het volgende:
Wat zeggen jullie, een 13' Air met processor en geheugen update of een 13' Pro Retina?
#keuzes
Wanneer komt die uit?quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:57 schreef Dimens het volgende:
[..]
De Air of wachten totdat Apple de Pro update en met een Haswell processor voorziet.
Dan een air. Ik wacht wel, maar tot september, dan ga ik alsnog wel voor de air denk ik.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:03 schreef Ethanolic het volgende:
Ah, het is namelijk dat ik nu echt zonder laptop zit en wil met twee weken wel een nieuwe hebben.
reflow is de enige zinnige optie en daarna zsm doorverkopen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
M'n iMac (Late 2009) vertoont nog steeds vijf dikke verticale strepen op het scherm. Ook te zien opeen schermafdruk, dus zeer waarschijnlijk probleem met grafische kaart. Nu kijken wat mogelijkheden zijn....
Dat is geen overige map, dat zijn overige bestanden die in allerlei mappen kunnen zitten. Je kunt handmatig de grootte van je mappen in de Finder bekijken, of een programma als DaisyDisk of WhatSize gebruiken om je schijf te scannen en de grote bestanden op te sporen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:53 schreef Mokkels het volgende:
Ik heb een vraagje.. Sinds maart/april heb ik mijn macbook pro (wel tweedehands) maar.. ik wou een films van mijn downloads in de map films zetten en toen gaf hij aan dat mijn schijf vol zat. Nu kwam ik dit onderste tegen. Hoe kan dat?! Wat zit er in die overig map verborgen? En 266 GB?
Ik las op andere forums dat het kon dat je download map vol zat maar dat is dus niet het geval.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |